Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - tylko jeden tylko jeden bieg ASB

konzi 16 - |3 Cze 2016|, 2016 15:09
Temat postu: tylko jeden tylko jeden bieg ASB
mianowicie posiadam scorpio automat 2.3 96r, podczas wyprzedzania ciezarówki zredukowal sobie ładnie do 2 i został na tej 2 brak R i kompletna moja bezradność czy ktoś może cos doradzic
gufer-posepny - |3 Cze 2016|, 2016 15:17

a lewarek nie lata jakoś podejrzanie luźno ? może cięgno spadło . a tak to kabelki .
konzi 16 - |3 Cze 2016|, 2016 15:18

nie nie lewarek jest okej nawet jak R zapiąłem zaraz po zdarzeniu to próbował coś wrzucic ale przy wysokich obrotach

[ Dodano: |3 Cze 2016|, 2016 15:22 ]
jak kabelki to doradzcie cos gdzie zaczac szukac. skrzynke sam zregenrowalem to i kabelki naprawie mam doswiadczenie z elektryka ale przemysłową ;d

maly - |3 Cze 2016|, 2016 15:33

Podstawa, czy wiązki zrobione?
konzi 16 - |3 Cze 2016|, 2016 15:37

robione jakis czas temu doradzcie jak je sprawdzic przedzwonic teraz odkrylem ze po wrzuceniu na R slychac reakcje silnika ale nie ma ciagu
Jankes - |3 Cze 2016|, 2016 16:22

Pewnie konwerter sie skonczyl.
gufer-posepny - |5 Cze 2016|, 2016 11:18

albo pompa
Adam_2000 - |5 Cze 2016|, 2016 11:27

Trzeba zacząć od sprawdzenie, czy jest zasilanie (+12V) elektrozaworów.
Jeżeli nie ma, wtedy skrzynia ma zapięty tylko 3-ci bieg.

gufer-posepny - |5 Cze 2016|, 2016 12:02

no to tak wstępnie , dlatego pytałem o kablownie .
bingo - |5 Cze 2016|, 2016 13:25

wygląda na układ sterowania. czyli wiązka podłużnicy i skrzyni. jest też opcja nr 2 - skrzynia klękła i masz tylko dojazd. spróbuj zrobić reset sterowania (odpięcie aku na 15 minut i w tym czasie włącz zapłon i kilka odbiorników). Czy był jakiś dodatkowy hałas w trakcie wyprzedzania?
konzi 16 - |5 Cze 2016|, 2016 16:45

brak hałasu. zaczalem przyspieszac skrzynia zredukowala i koniec jeszcze gdy zjechalem probowalem wbic R to bylo slychac ze obroty silnika sie zmieniaja ale biegu nie bylo przy 5tys obr zaczelo tak jakby lapac i tylko tyle. Ps w ktorej wtyczce sprawdzic to napiecie gdzie jej szukac lub gdzie jest pompa tej skrzyni
bingo - |5 Cze 2016|, 2016 16:55

konzi 16 napisał/a:
wbic R to bylo slychac ze obroty silnika sie zmieniaja ale biegu nie bylo przy 5tys obr zaczelo tak jakby lapac i tylko tyle
- wygląda na pekniętą sprężynę w którymś koszu.

[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 16:56 ]
a więc uszkodzenie mechaniczne, a nie sterowanie. tyle na odległość można obstawiać.

gufer-posepny - |5 Cze 2016|, 2016 16:59

najszybciej to by interfejs powiedział , jak zasypie usterkami skrzyni to wtyczka przy skrzyni . obejrzyj bezpieczniki opcjonalnie .

ale jeśli coś przy wysokich obrotach łapie ... sprawdź poziom oleju , ale wygląda na umierającą pompę .

konzi 16 - |5 Cze 2016|, 2016 17:01

mozna sie jakos dobrac do pompy bez wyjmowania skrzyni ?
Jankes - |5 Cze 2016|, 2016 17:06

konzi 16 napisał/a:
mozna sie jakos dobrac do pompy bez wyjmowania skrzyni ?


nie

konzi 16 - |5 Cze 2016|, 2016 17:28

w ktorym miejscu sprawdzic to napiecie bo interfejs mojego mechanika " nie widzial " modulu skrzyni wiem wiem taki mechanik jak ze mnie poliglota ale moze jest jakas szansa zeby nie zlomowac skorupe i nie wydac na nia majatku. nie stac mnie na chwile obecna na zmiane skrzyni tym bardziej auta
gufer-posepny - |5 Cze 2016|, 2016 21:46

bo modułu skrzyni nie ma . komputer silnika tym zarządza . zwykły tani elm i darmowy forscan powie czy coś go boli .

a zobacz czy wsteczny się zaświeca jak wbijesz R .

DANEK1403 - |5 Cze 2016|, 2016 22:25

Wypowiem się tak jak mi przetopiło wiązke od skrzynia i wywaliło bezpiecznik ,myślałem że imo padło bo auta nie dało się odpalić a dioda na podszybiu szalała ale powracając do tematu autem do domu zjechałem z odpiętą wiązką skrzyni i auto do trzeciego biegu zmieniało tylko szarpnięcia były i wsteczny też był więc uważam że twoja skrzynia po prostu mechanicznie umarła i nie ma się co łudzić
konzi 16 - |6 Cze 2016|, 2016 00:43

DANEK1403 napisał/a:
Wypowiem się tak jak mi przetopiło wiązke od skrzynia i wywaliło bezpiecznik ,myślałem że imo padło bo auta nie dało się odpalić a dioda na podszybiu szalała ale powracając do tematu autem do domu zjechałem z odpiętą wiązką skrzyni i auto do trzeciego biegu zmieniało tylko szarpnięcia były i wsteczny też był więc uważam że twoja skrzynia po prostu mechanicznie umarła i nie ma się co łudzić
kolega moze miec raje bo jak wrzuce r to pompe slychac swiatlo wsteczne swieci ale brak ruchu wiec raczej uszkodzenie mechaniczne zaden komputer nie wykazal błędu probowalem na 3 i ten sam objaw ze bra bledow skrzyni
pablo19 - |6 Cze 2016|, 2016 07:56

DANEK1403 napisał/a:
...powracając do tematu autem do domu zjechałem z odpiętą wiązką skrzyni i auto do trzeciego biegu zmieniało tylko szarpnięcia były i wsteczny też był...

Skrzynie w wielorybach działają z odpiętą wiązką?

Jankes - |6 Cze 2016|, 2016 08:02

pablo19 napisał/a:
DANEK1403 napisał/a:
...powracając do tematu autem do domu zjechałem z odpiętą wiązką skrzyni i auto do trzeciego biegu zmieniało tylko szarpnięcia były i wsteczny też był...

Skrzynie w wielorybach działają z odpiętą wiązką?


Skrzynia moze i dziala, ale auto nie...

pablo19 - |6 Cze 2016|, 2016 08:23

Jankes napisał/a:
pablo19 napisał/a:
DANEK1403 napisał/a:
...powracając do tematu autem do domu zjechałem z odpiętą wiązką skrzyni i auto do trzeciego biegu zmieniało tylko szarpnięcia były i wsteczny też był...

Skrzynie w wielorybach działają z odpiętą wiązką?


Skrzynia moze i dziala, ale auto nie...
Nie rozumiem.
jaroz - |6 Cze 2016|, 2016 09:39

pablo19, no nie jedzie, bo jak ma bez sygnału z kabla działać ASB? :D
pablo19 - |6 Cze 2016|, 2016 10:36

jaroz napisał/a:
pablo19, no nie jedzie, bo jak ma bez sygnału z kabla działać ASB? :D
DANEK1403 napisał, że mu pojechała, Ty nie masz wieloryba... hmm, komu wierzyć?
jaroz - |6 Cze 2016|, 2016 10:53

pablo19, zastanawiające jest skąd skrzynia brała sygnał? :)
konzi 16 - |6 Cze 2016|, 2016 11:49

bingo napisał/a:
wygląda na układ sterowania. czyli wiązka podłużnicy i skrzyni. jest też opcja nr 2 - skrzynia klękła i masz tylko dojazd. spróbuj zrobić reset sterowania (odpięcie aku na 15 minut i w tym czasie włącz zapłon i kilka odbiorników). Czy był jakiś dodatkowy hałas w trakcie wyprzedzania?
zeobilem jak kazal kolega i zaczela mrugac zielona kontrolka 0/D off jakies sugestie ?
Gaiger - |6 Cze 2016|, 2016 13:42

pablo19, Skrzynia przy awariach elektroniki i zapiętym D mechanicznie załącza 3 bieg żebyś mógł zjechać na serwis.

konzi 16, Mrugająca kontrolka O\D informuje że ECU widzi jakiś błąd elektroniki w skrzyni.
To może być przyczyna ale i skutek.
Skrzynia mogła paść mechanicznie.
Bez odczytania błędów nic więcej się nie da stwierdzić.

jaroz - |6 Cze 2016|, 2016 14:33

I wszystko jasne :)
DANEK1403 - |6 Cze 2016|, 2016 15:44

I o co tyle krzyku nie wierzycie to wypnijcie dużą wtykę ja ten motyw przerabiałem w 2.0 16v :)
gufer-posepny - |6 Cze 2016|, 2016 16:58

D załącza 3 bieg . auto jakoś ruszy ślamazarnie .

1 bieg - zasterowane 2 ez
2 bieg - zasterowany 1 ez
3 bieg - nic ( opcjonalnie impuls dla locka , jak są warunki na to )
4 bieg - zasterowane overdrive i lock

do tego jest jeszcze ez regulacji ciśnienia oleju czy jak to tam się zwie .

gufer-posepny - |6 Cze 2016|, 2016 22:27

o właśnie , starość .... pamięć nie ta już .
ford2fast - |8 Cze 2016|, 2016 22:17

Jankes napisał/a:
Pewnie konwerter sie skonczyl.
Hehe

[ Dodano: |8 Cze 2016|, 2016 22:18 ]
gufer-posepny napisał/a:
albo pompa
Hehe

[ Dodano: |8 Cze 2016|, 2016 22:18 ]
Obydwa powyższe elementy działają :)

[ Dodano: |8 Cze 2016|, 2016 22:23 ]
Nie zapomnij kliknąć POMUK :):

konzi 16 - |8 Cze 2016|, 2016 22:40

co ma kolega na myśli ?? jak zapinam mu R to obroty podskakuja ale brak reakcji ma to cos wspolnego z mechaniką czy elektryka
ford2fast - |8 Cze 2016|, 2016 22:53

Jeżeli w żadnym położeniu wybieraka nie startuje to spróbuj wydłubać filtr oleju i jeżeli go nie wymienisz do przynajmniej przepłucz do prób
Olej (jeżeli brakuje kasy na nowy) przynajmniej przepuść przez filtr do ekspresu do kawy lub przez bibułę i zalej tak aby na ciepłym pracującym silniku był pełny stan do testu
I walcz :)

Reader - |9 Cze 2016|, 2016 07:56

konzi 16 napisał/a:
zaden komputer nie wykazal błędu probowalem na 3 i ten sam objaw ze bra bledow skrzyni

Skanowałeś FORScanem?

Jankes - |9 Cze 2016|, 2016 08:01

ford2fast napisał/a:
Jeżeli w żadnym położeniu wybieraka nie startuje to spróbuj wydłubać filtr oleju i jeżeli go nie wymienisz do przynajmniej przepłucz do prób
Olej (jeżeli brakuje kasy na nowy) przynajmniej przepuść przez filtr do ekspresu do kawy lub przez bibułę i zalej tak aby na ciepłym pracującym silniku był pełny stan do testu
I walcz :)


Moge się zapytac, co to ma na celu??

DANEK1403 - |9 Cze 2016|, 2016 11:34

Jak jest uszkodzenie mechaniczne to na pewno przy skanowniu kompem nie wyjdzie w nowszych autach dla przykładu pokazuje np że za małe ciśnienie oleju
gufer-posepny - |9 Cze 2016|, 2016 12:03

coś tam pamiętam że prędkość obrotowa na wejściu skrzyni jest mierzona . więc awaria początkowej części skrzyni ewentualnie może być zgłoszona .

skoro miga O/D to znaczy że coś zostało zarejestrowane właśnie odnośnie skrzyni .

pablo19 - |10 Cze 2016|, 2016 08:03

ford2fast napisał/a:
...

[ Dodano: |8 Cze 2016|, 2016 22:23 ]
Nie zapomnij kliknąć POMUK :):
"POMUK" to nie jest żeton ani substytut "postawię Ci piwo, bo mi pomogłeś przez telefon", ma wskazywać pomocne odpowiedzi na forum, które mogą się przydać kolejnym pytającym o to samo. Proszę tak traktować "POMUKI".

Proszę tu nie dyskutować o POMUKACH, jak ktoś ma jakieś uwagi na ten temat, to zapraszam na PW lub proszę założyć odpowiedni temat w odpowiednim dziale.

bingo - |11 Cze 2016|, 2016 14:23

usterka mechaniczna zostanie wyłapana przez ecu ze względu na różne prędkości wałów. Pomijając predkość wałka pompy, masz też porównywaną prędkość silnika i prędkość pojazdu przy załączonym danym biegu. Włączenie ODF zaraz po rozruchu to może być błąd twardy lub zwarcie. Powtórz reset najlepiej. i sprawdz, jak po resecie załacza biegi. I tak obstawiam sprężynę w koszyku.
Grześ - |15 Cze 2016|, 2016 20:32

Cytat:
I walcz :)


Dobrze powiedziane :-) !

Ale ... dlaczego nikt nie wspomniał, jak działa sterowanie A4LDE ?

1. Jeżeli przełączanie biegów "wajchą" nie działa jak należy, to pierwsze co trzeba sprawdzić, to ten zadajnik - czarny na skrzyni. Jak do wtyczki podejdzie woda, to ładnie i nieregularnie redukuje biegi w dół. Szczególnie jak słona podejdzie. Albo kable padną.

2. Zaworki można sprawdzić omomierzem oraz "na słuch" - podłączając 12V i słuchając czy "cykają". Ale być może któryś się zablokował, ew. jakieś zanieczyszczenie wlazło.

Konzi, kiedy był wymieniany olej w tej ASB ? Oraz filtr ?

Zacznij od zadajnika. Potem pomierz napięcia na elektrozaworach, przełączając biegi. Okaże się, czy sterowanie działa - bo ono jest w całości w ECU. Tylko uważaj - sygnał na zawór regulacji ciśnienia jest impulsowy !!!

O odczycie Forscanem np. nie wspominam - to przecie oczywiste, od tego się zacząć powinno ... Jak masz problem, to napisz na prv, mieszkam niedaleko.

No i walcz :-) !!!

konzi 16 - |16 Cze 2016|, 2016 08:39

Panie grzesiu podoba mi sie Pana czysta i konkretna odpowiedź jeszcze jak bys mógł szepnąć jak dobrac sie do elektrozaworkow lub na ktorej wtyczce je pomierzyc to juz jade z piwkiem !
Jankes - |16 Cze 2016|, 2016 08:41

Do elektrozaworów dobierzesz sie jak sciagniesz miske, filtr, płyte.

A pomierzyc możesz albo na wtyczce od płyty, ta niebiesko czarna, albo jak zdejmiesz miske i filtr, ale to srednio wygodne.

konzi 16 - |16 Cze 2016|, 2016 08:42

Jankes napisał/a:
Do elektrozaworów dobierzesz sie jak sciagniesz miske, filtr, płyte.

A pomierzyc możesz albo na wtyczce od płyty, ta niebiesko czarna, albo jak zdejmiesz miske i filtr, ale to srednio wygodne.
zabieram sie do pracy !
Jankes - |16 Cze 2016|, 2016 08:54

tylko uszczelki kup
DANEK1403 - |16 Cze 2016|, 2016 11:24

To sprawdzenie udowodni tylko że elektrozawory są dobre ,nie ma co się czarować tylko wyszarpywać ją z auta i wrzucić drugą
Grześ - |16 Cze 2016|, 2016 12:44

Cytat:
tylko uszczelki kup


Najlepiej od razu i filtr i olej .... jako że po odkręceniu miski jak nic litr na klatę wyleci. Chyba że się spuści z chłodnicy na pracującym silniku.

DANEK1403 napisał/a:
To sprawdzenie udowodni tylko że elektrozawory są dobre ,nie ma co się czarować tylko wyszarpywać ją z auta i wrzucić drugą


Najlepiej - zawsze może być gorsza :-D !!! A dobra skrzynia - do 4-cyfrowa suma ...

Ech Danek ... pomyśl ...

A do elektrozaworów elektrycznie najszybciej można dojść na wtyczce pod zbiornikiem serwa kierownicy, ew. jeszcze lepiej, na ECU. Tylko trzeba się tam dobrać.

A odczyt błędów - jak nie masz jak to daj znać. Tyle że niestety nadal powiadomienie mailem o odpowiedzi i PW NIE DZIAŁA !!! A szkoda ...

[ Dodano: |16 Cze 2016|, 2016 12:46 ]
konzi 16 napisał/a:
Panie grzesiu podoba mi sie Pana czysta i konkretna odpowiedź jeszcze jak bys mógł szepnąć jak dobrac sie do elektrozaworkow lub na ktorej wtyczce je pomierzyc to juz jade z piwkiem !


Może jednak po kolei :

1. odczyt OBD

2. sprawdzenie zadajnika, oczyszczenie obu złącz na ASB !!!

3. Test elektrozaworów

4. zdjęcie miski w ASB ...

Jak by co, to Pablo ma skan pełnej serwisówki do A4LDE, po niemiecku ale naprawdę pełna !!!

konzi 16 - |3 Lip 2016|, 2016 20:51

Panowie prawdopodobnie koszty naprawy przerosły wartość auta. Po wydłubaniu filtra ze skrzyni dowiedzialem sie od wlascicielki tego auta (mojej mamy) ze owszem regularnie zmieniala olej w (uwaga) samochodzie czyli w silniku a filtr w skrzyni przejechal dobre 120 tys bez jakiej kolewiek ingerencji po wyjeciu go zastalem owszem czerwony olej w misce ( po stłuczce padla chlodniczka olej nowy wlalem) lecz w fitrze czarna maź niczym plama ropy na oceanie i jakis taki dziwny siwy nalot (opiłki?) lub zuzyty juz olej. W trosce o moje nerwy na tym zaprzestalem moje poczynania gdyz znajomosc moja sie na tym konczy jeszcze sprobuje zajrzec do wtyczek co juz wczesniej probowalem zrobic i jak dobrze pojdzie umówie się z Grzesiem na piwko i cos tam sprawdzimy. Bardzo dziekuje za zainteresowanie nie wiedzialem ze bedzie tak duzy odzew. O dalszych losach bede informował
gufer-posepny - |3 Lip 2016|, 2016 22:30

jak ten srebrny nalot w 4 miejscach to na magnesach to ok . znaczy jak tylko trochę bo jak więcej to już coś objechane jest i padło cisnienie oleju w skrzyni to nie ma co się dalej z nią bawić .

jak tylko 120 tyś bez zmiany w automacie to jeszcze spoko . co 60 tyś dobrze jest zmieniać .

Grześ - |4 Lip 2016|, 2016 08:20

Witaj,

W misce skrzyni jest taki pasek z magnesem (da się go wyjąć) - tam się ma zbierać takie srebrne "błotko" - ale max 1 mm. A 120 tys km to nie tak wiele, ja wymieniałem co 150 tys km. I to przy mojej ciężkiej nodze i ciągnięciu przyczepy.

Ale ... Olej wymieniałeś - na jaki ? Też Fordowski ? Jak na inny, to DUŻY błąd, bo z konwertera bez wiercenia dziury spuścić się nie da. Może stąd ta maź ...

Jak masz michę zdjętą, to zobacz II taśmę - tą co jest bliżej tyłu, czy się nie zablokowała. To ona II bieg włącza.

A koszty naprawy ... na chwilę obecną nie znasz. Uszczelki można tanio kupić, mogę linka poszukać. Najdroższy jest fordowski olej. Ja innego nie próbowałem, bo tym można niestety skrzynię załatwić.

Aha - jak przypadkiem odpiąłeś aku, to błędów nie odczytamy. A to testu wlej ten stary olej, i na starych uszczelkach, na próbę nic już nie zaszkodzisz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group