|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Elektryka - Wiązka podłużnicy - how to
trzypion - |29 Kwi 2016|, 2016 00:33 Temat postu: Wiązka podłużnicy - how to Tak jak obiecywałem - zebrałem doświadczenia z regeneracji wiązki skrzyni i spłodziłem takie małe kompendium:
http://trzypion.oldfield..../Wiazka_pod.pdf
Tutaj zaś jest wcześniejsza instrukcja dotycząca wiązek skrzyni i silnika:
http://trzypion.oldfield..../Wiazka_reg.pdf
Miłej lektury, zapraszam do dyskusji na temat
Struna - |29 Kwi 2016|, 2016 12:51
coś nie kojarzę, aby w wiązce podłużnicy były kabelki do tylnych czujników ABS
kat - |29 Kwi 2016|, 2016 13:23
no sa Struna,dlatego jak wyciagasz ja na stól do domu, to prujesz wszystko łącznie z tylna kanapą,
chyba,ze ucinasz jak Trzypion
trzypion - |29 Kwi 2016|, 2016 14:22
Struna napisał/a: | coś nie kojarzę, aby w wiązce podłużnicy były kabelki do tylnych czujników ABS |
One ida od tylnych kół do modułu ABS pod maske, więc trudno, żeby inną drogą szły.
ford2fast - |29 Kwi 2016|, 2016 23:43
Nie ma potrzeby demontażu fotela kierowcy równie dobrze można zdemontować tylne lampy i wyciąć przednią szybę
Tylko w wersji z automatyczną skrzynią biegów pomocne jest zdemontowanie fotela pasażera
gufer-posepny - |30 Kwi 2016|, 2016 08:11
no tak nie do końca .... ja wyjmowałem fotel z racji właśnie kabli do czuja abs-u i chyba kawałek wiązki pod fotelem lazł do lewarka asb .
hleb23 - |30 Kwi 2016|, 2016 08:32
Jak dla mnie bardzo dobre ;]kompendium wraz ze zdjęciami, aż chce mi się związke brać ;]
Rafał A.(antek) - |30 Kwi 2016|, 2016 09:48
zycze powodzenia z tymi 16h pracy
DANEK1403 - |30 Kwi 2016|, 2016 17:26
to zawsze było relaksacyjne zajęcie lecz już mi się przejadło ale fanie
trzypion - |1 Maj 2016|, 2016 15:18
ford2fast napisał/a: | Nie ma potrzeby demontażu fotela kierowcy równie dobrze można zdemontować tylne lampy i wyciąć przednią szybę
|
Nie ma tez potrzeby demontażu kierownicy i deski. Można robić na progu. Tyle, że dzięki zaoszczędzeniu 10 minut na demontaż foteli trzeba się namęczyć przy wyciąganiu deski, stelaży EEC i wyciągania wiązki.
A zaoszczędzenie 2 godzin na wyjecie deski przepłacić kilkoma godzinami paprania sie w niewygodnej pozycji. Dziekuję, ja tam wole sobie zapewnić wygodne miejsce pracy.
[ Dodano: |1 Maj 2016|, 2016 15:19 ]
Rafał A.(antek) napisał/a: | zycze powodzenia z tymi 16h pracy |
Ale którymi? Wyciagnie/wkładanie, czy wymiana przewodów?
Rafał A.(antek) - |4 Maj 2016|, 2016 01:08
trzypion napisał/a: | czy wymiana przewodów? |
wkładanie i wyjmowanie to drobnostka w R4. W cossie inna bajka.
trzypion - |4 Maj 2016|, 2016 01:11
W czym tkwi różnica? Bo w R4 musiałem 'tylko' zdjąć przód wydechu plus podporę skrzyni i ją opuścić, żeby siegnąć do klipsów trzymających wiązke na 'grzbiecie' skrzyni, a także, żeby odpiąć wtyczki od bloku zaworów i selektora.
levy - |4 Maj 2016|, 2016 07:45
TRZYPION mimo to ,ze ktoś coś mówi o jakiejś śrubce lub czego należy unikać nie należy się tym przejmować zawsze mogą nie odkręcać lub sobie w inny sposób poradzić , dla mnie BRAWO ,BRAWO.
opis fajowy i zdjęcia które na pewno pomogą . jeszcze raz brawo
Reader - |4 Maj 2016|, 2016 08:28
trzypion napisał/a: | W czym tkwi różnica? Bo w R4 musiałem 'tylko' zdjąć przód wydechu plus podporę skrzyni i ją opuścić, żeby siegnąć do klipsów trzymających wiązke na 'grzbiecie' skrzyni, a także, żeby odpiąć wtyczki od bloku zaworów i selektora. |
W BOBie ta wiązka co na grzbiecie skrzyni leci dalej przez środek silnika leżąc praktycznie na nim, łapiąc kolejne punkty typu wtryskiwacze i przeróżne czujniki i ostatecznie wychodzi z przodu pod kolektorem wodnym.
Więc trzeba co najmniej dolot z niego zdjąć.
Można też to próbować wyciąć i później inaczej te kable puścić ale tak czy siak pracy jest sporo więcej.
gufer-posepny - |4 Maj 2016|, 2016 09:22
Więc dodatkowo trzeba spuścić płyn chłodzący albo pozwolić by ten wyleciał poprostu na glebę . Przydałby się też nowe oringi przy składaniu . Opcjonalnie wąż przez głowicę no bo jak już tu jesteśmy , to czemu nie .
trzypion - |4 Maj 2016|, 2016 13:50
OK, a jak to wygląda potem, przy łączeniu z wiązką podłużnicy? Są też dwie wtyczki, czy jakoś inaczej? Coś podejrzewam, że są dwie i tak naprawdę można by było rozdzielić te wiązki na dwie oddzielne?
Struna - |4 Maj 2016|, 2016 14:15
wtyczki owszem, są dwie, ale obie wiązki są połączone wspólnym plusem - przy regeneracji można ( a nawet warto ) to połączenie wyciągnąć gdzieś i zrobić rozpinane, wtedy na przyszłość wiązki będą już rozłączne.
gufer-posepny - |4 Maj 2016|, 2016 14:36
plus czy masa ?
no ja z tyłu za baranami mam taką złączkę . bo regenerowałem na 2 etapy .
Struna - |4 Maj 2016|, 2016 16:41
a może to masa - już nie pamiętam dokładnie, w każdym razie w oryginale są połączone.
Reader - |4 Maj 2016|, 2016 19:06
Masa czujnikowa.
Na silniku łapie IAT, ECT, TPS a na skrzyni TRS, HEGO21, HEGO22 i cos tam jeszcze.
A wiązki ja to chyba rozdzielałem używając dodatkowego pinu w kostce i rozgałęzienie przewodu od strony gniazd.
pablo19 - |4 Maj 2016|, 2016 22:55
Proszę tu pisać, głównie o wiązce.
Rozwodzenie się nad słusznością demontażu foteli zostało wydzielone tutaj
trzypion - |6 Maj 2016|, 2016 00:47
Jak skończe wiązki u Wakajabasziego, to może zajrzę do Bednarowskiego i ogarniemy
Swoją drogą, inwencja panów 'ynżynierów' po 1990 roku mnie rozwala... Ford wywalił tych, co projektowali Granadę i Scorpio Mk.1 i zatrudnił ciapatych, czy co?
gufer-posepny - |6 Maj 2016|, 2016 14:50
raczej kupił kable w polsce to raz a dwa za dużo ich leży na gorącym silniku a bob jest mega ciepłolubny i trzyma długo temperaturę . trochę niewdzięczne też wyjmowanie tego . ale wiele aut z mocnymi motorami mają mizerny dostęp do czegkolwiek poza wlewem oleju .
trzypion - |6 Maj 2016|, 2016 14:57
Wiesz, ja rozumiem, że się robi teraz tak, bo pod maska coraz mniej miejsca, ale w skorupie miejsca na rozsądniejsze rozwiązania nie brakuje, za to mam wrażenie, że zasuwano na szybciora, byle tylko zrobić na już i stąd takie kwiatki, jak 8 przewodów do lewarka ASB, które łączą się w dwa nad kolanami pasażera (podświetlenie guzików i skali selektora). Bo tak.
Jankes - |6 Maj 2016|, 2016 15:43
Wiązke silnika i skrzyni w BOBie wyjmuje sie w maks poł godziny bez rozbierania sekcji wodnej, a pożniej robi sie dwie osobne wiązki i wiązke skrzyni puszcza sie jak w rzędówce i nic sie nie smarzy na silniku.
Struna - |6 Maj 2016|, 2016 15:43
Jankes napisał/a: | Wiązke silnika i skrzyni w BOBie wyjmuje sie w maks poł godziny bez rozbierania sekcji wodnej | kpisz, czy o drogę pytasz ?
Maross - |6 Maj 2016|, 2016 15:49
Sytuacja analogiczna do tego o czym mówiliśmy z Trzypionem , jeśli ktoś to robi po raz setny to problemu nie ma
Jankes - |6 Maj 2016|, 2016 16:04
Struna napisał/a: | Jankes napisał/a: | Wiązke silnika i skrzyni w BOBie wyjmuje sie w maks poł godziny bez rozbierania sekcji wodnej | kpisz, czy o drogę pytasz ? |
Nawet jeśli ktoś robi po raz pierwszy.
30 minut bez gadania i z narzedziami pod reka, kable i tak sa nie potrzebne, jedynie wtyczki, wiec boczki w dłoń i heja.
trzypion - |6 Maj 2016|, 2016 16:46
Znaczy z opcją przecięcia przewodów i potem pasowania po kolorach?
Jankes - |6 Maj 2016|, 2016 17:08
a po co pasowac po kolorach skoro i tak sie regeneruje??
gufer-posepny - |6 Maj 2016|, 2016 17:17
pół godziny jak ktoś kanał ma . pozatym bywają jakieś różnice czasem i z schematu to potem bywały atrakcje .
Jankes - |6 Maj 2016|, 2016 17:58
Wiazka silnika i skrzyni w 24V bo o tym rozmawiamy, nie miala roznic przez 4 lata produkcji, ale pewnie inni wiedza lepiej.
trzypion - |6 Maj 2016|, 2016 19:06
O ile masz pełną rozpiskę, to tak - tyle, że żeby ją mieć, to trzeba najpierw jakąś wiązkę sprawdzić. Bałbym się opierać tylko na dokumentacji zewnętrznej.
MARIO - |30 Sie 2016|, 2016 17:28
Witam wszystkich. Szukam fachowca do regeneracji wiązki podłużnicy z okolic poznania. Niestety w Gnieźnie nikt nie chce podjąć sie nawet wyciagnięcia.
jaroz - |30 Sie 2016|, 2016 18:05
Kolego, mamy tu specjalistów od wiązek, ale musisz sam wyjąć i wysłać, albo podstawić samochód.
MARIO - |30 Sie 2016|, 2016 18:26
Wlasnie nie mam warunków i czasu zeby samemu wyciągać a nie chciałabym bym wozić auta przez pół polski
jaroz - |30 Sie 2016|, 2016 18:31
Z Gniezna pod Warszawę, to nie tak daleko...
MARIO - |30 Sie 2016|, 2016 19:00
No niby nie ale w grę wchodzi tylko laweta. Pewnie chodzi ci o Żyrardów?
jaroz - |30 Sie 2016|, 2016 19:14
Laweta, albo linka Tak, Żyrardów.
MARIO - |30 Sie 2016|, 2016 19:25
Z tą linką trochę przesadziłeś😄pozatym to automat. Myślałem właśnie o żyrardowie. Dużo dobrego o nim słyszałem. A jak finansowo cały zabieg wyglada?
Jankes - |30 Sie 2016|, 2016 19:37
Jak już tak polecacie, to zapraszam na PW
jaroz - |30 Sie 2016|, 2016 19:54
MARIO, wal na PW do Jankesa Jankes, prowizja jaka jest za reklamę? hihi
MARIO - |30 Sie 2016|, 2016 20:06
Dziękuję JAROZ za pomoc
trzypion - |30 Sie 2016|, 2016 20:39
Z automatu odpinasz wał od dyfra, na drucie wieszasz i wio.
jaroz - |30 Sie 2016|, 2016 21:46
MARIO, bardzo proszę
MARIO - |31 Sie 2016|, 2016 15:27
No i proszę. W przyszlym tygodniu scorupka jedzie do jankesa. Mam nadzieje że uzdrowi bo już bardzo mi go brakuje. Jeszcze tylko jakąś lawetę muszę załatwić ale z tym nie powinno być problemu bo mieszkam w stolicy handlarzy
|
|