Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Parownik do sekwencji jaki ?

Larix - |27 Mar 2016|, 2016 10:30
Temat postu: Parownik do sekwencji jaki ?
Sprawa nie o Scorpio ale...
Parownik KME Silver (ten w starej obudowie) ma 10 lat i zaczyna puszczać przez podciśnienie.
Co robić ?
Regenerować ? Ale on jest ponoć do 150 KM a ja mam 174 KM
Kupić nowy ? Jaki byście polecali ?

Struna - |27 Mar 2016|, 2016 11:03

Kme Tur.
Larix - |27 Mar 2016|, 2016 11:11

A czym on się różni od Silver S6 ? Bo na oko taki sam ?
Druga sprawa : dlaczego KME a nie Zavoli Zeta S lub AC R01 ?
Nie znam się a chciałbym znać ewentualne zalety tego KME.

Struna - |27 Mar 2016|, 2016 11:22

Różni się rozmiarem i regulatorem.
Larix - |27 Mar 2016|, 2016 11:25

Ale jest lepszy od zwykłego Silvera ? Bo cena i moc podobna.
Struna - |27 Mar 2016|, 2016 11:29

Lepszy
Larix - |27 Mar 2016|, 2016 11:33

Ale jam ciekawski i upierdliwy jest więc... w czym lepszy :)
Ciśnieniowo ? Termicznie ?

Struna - |27 Mar 2016|, 2016 12:46

Ma niewrażliwy na zabrudzenia regulator - w przeciwieństwie do silvera.
W necie znajdziesz foto rozebranych reduktorów, sobie porównaj albo kup co tam chcesz, bo najwyraźniej już wcześniej wybrałeś, a tylko poparcia szukasz.

Larix - |27 Mar 2016|, 2016 12:48

No co Ty ? Nic nie wybrałem . Chcę po prostu świadomie wybrać , dlatego pytam. Jakieś pochopne wnioski wysuwasz.
Jacek12 - |27 Mar 2016|, 2016 19:09

Struna napisał/a:
Kme Tur.

Jeżdżę już blisko rok i jest ok.

flisbudwb - |31 Mar 2016|, 2016 17:31

Jak natomiast ma się ten TUR do GOLDa?
Larix - |31 Mar 2016|, 2016 18:12

flisbudwb napisał/a:
Jak natomiast ma się ten TUR do GOLDa?

Też to chciałbym wiedzieć, no ale... ponoć już wybrałem i mam nie pytać...
Bo np nie wiem, czy zmieniając ze starego Silvera na Tura nie zamienię siekierki na...

Struna - |1 Kwi 2016|, 2016 09:50

flisbudwb napisał/a:
Jak natomiast ma się ten TUR do GOLDa?
GOLD to jest reduktor pełen sprzeczności - ciśnieniowo jest super, za to gaz grzeje bardzo słabo i w mocniejszych autach mimo iż ciśnienie trzyma to gaz zamarza. Zdecydowanie lepszy jest nowszy model GOLD GT

GOLD do TUR-a ma się tak, że GOLD hipotetycznie obrobi więcej koni ( ale w praktyce niewiele więcej niż TUR - bo zamarznie ) za to TUR jest mniej wrażliwy na zanieczyszczenia i lepiej ogrzewa gaz. TUR generalnie jest odpowiednikiem SILVER-a tylko nieco bardziej kompaktowo zbudowany i ma inny regulator ( klapkowy a nie iglicowy ), który jest o wiele bardziej odporny na zanieczyszczenia.

Larix napisał/a:
czy zmieniając ze starego Silvera na Tura nie zamienię siekierki na...
japierdziu - pytałeś i dostałeś odpowiedź optymalną. Zakładasz, że poradziłem Ci założenie jakiegoś badziewia, które nie wydoli lub padnie po tygodniu ?
Jeśli takie masz podejście to po co wogóle pytasz o cokolwiek - masz głowię i hooi to kombinuj.

Larix - |1 Kwi 2016|, 2016 11:06

Zaraz, zaraz... jak kolega zapytał w sprawie porównania Gold vs Tur dostał szczegółową odpowiedź (jak wyżej). Kiedy ja zapytałem na czym polega wyższość Tura nad Silverem, najpierw dostałem odpowiedź "lepszy" a kiedy drążyłem temat dowiedziałem się , że już wybrałem (czy jesteś jasnowidzem?) tylko prawdopodobnie tak se truję dupę.
Struna napisał/a:
Zakładasz, że poradziłem Ci założenie jakiegoś badziewia, które nie wydoli lub padnie po tygodniu ?

Nie zakładam ale jestem ostrożny. Czy też w życiu kierujesz się pierwszą napotkaną w sieci poradą ? Rozumiem, że może Cię irytować czyjś sceptycyzm (być może wynika to z Twoich dobrych intencji) ale przecież nie znam Cię osobiście i mam prawo dociekać do momentu aż otrzymam satysfakcjonującą mnie odpowiedź.
Struna napisał/a:
Jeśli takie masz podejście to po co wogóle pytasz o cokolwiek

Kto ma "takie podejście " bo z mojej perspektywy to wydaje mi się , że to Ty masz jakieś dla mnie niezrozumiałe.
Struna napisał/a:
GOLD to jest reduktor pełen sprzeczności - ciśnieniowo jest super, za to gaz grzeje bardzo słabo i w mocniejszych autach mimo iż ciśnienie trzyma to gaz zamarza. Zdecydowanie lepszy jest nowszy model GOLD GT

GOLD do TUR-a ma się tak, że GOLD hipotetycznie obrobi więcej koni ( ale w praktyce niewiele więcej niż TUR - bo zamarznie ) za to TUR jest mniej wrażliwy na zanieczyszczenia i lepiej ogrzewa gaz.

Nie można było tak od razu ? :roll:
W sumie męcząc temat dowiedziałem się w końcu jakichś konkretów. Cierpliwość popłaca.

Chłodny Ar - |1 Kwi 2016|, 2016 11:57

Struna, a że tak pociągnę temat, to do BOB-a jaki proponowałbyś reduktor?
Struna - |1 Kwi 2016|, 2016 12:07

Tur powinien wystarczyć, może być też magic III nowego typu
Chłodny Ar - |1 Kwi 2016|, 2016 12:19

Struna napisał/a:
Tur powinien wystarczyć, może być też magic III nowego typu

Szukam rozwiązania małogabarytowego i tu Magic 3 zapowiada się ciekawie, a jak z pozostałymi jego parametrami?

Struna - |1 Kwi 2016|, 2016 13:07

Dawne modele miewały nieprzyjemna przypadłość - potrafiły puścić bąka z gazu w obieg wodny. Obecna wersja ma ten problem rozwiązany. Grzeje toto gaz bardzo dobrze ( nawet aż nadto ), ciśnieniowo radzi sobie dobrze.
Jedna uwaga - montować albo regulatorem w dół, albo w bok - nie w górę.

mustaffik - |1 Kwi 2016|, 2016 14:09

Czy chodzi o coś takiego?:
http://allegro.pl/redukto...08.html#thumb/1
Bo innego magic III znaleźć nie mogę..

Struna - |1 Kwi 2016|, 2016 14:32

jeśli to nie jakiś stary leżak magazynowy to będzie ok.
jaroz - |1 Kwi 2016|, 2016 16:32

Struna napisał/a:
potrafiły puścić bąka z gazu w obieg wodny.
przerabiałem. Na szczęście nie za mocny, więc było bez strat.
Struna napisał/a:
Jedna uwaga - montować albo regulatorem w dół, albo w bok - nie w górę
tego nie wiedziałem, czym jest to podyktowane?
Struna - |1 Kwi 2016|, 2016 16:33

jaroz napisał/a:
czym jest to podyktowane?
jego konstrukcją.
Larix - |5 Kwi 2016|, 2016 10:17

No dobra, mam jeszcze dwie wątpliwości :
- Tur jest na 6 mm a ja mam przewód 8 mm i w tej chwili redukcje do Silvera na 6 mm.
Zostawić jak jest czy szukać jednak czegoś na 8 mm ?
- Poprzedni Silver ma wbudowany zawór , Tur ma osobno, mam dodatkowy zawór około 80 cm od parownika . Tak może zostać czy muszę zakładać przy parowniku ?

Struna - |5 Kwi 2016|, 2016 10:19

Larix napisał/a:
Zostawić jak jest czy szukać jednak czegoś na 8 mm ?
zostawić jak jest.
Larix napisał/a:
Tak może zostać czy muszę zakładać przy parowniku ?
może zostać.
Larix - |5 Kwi 2016|, 2016 10:23

Ok , dzięki.
A możesz mi wyjaśnić jak to jest ? Do większych pojemności zaleca się 8 mm przewód.
Czy te 8 mm coś daje pomimo wąskich gardeł na parowniku i wielozaworze ?

Struna - |5 Kwi 2016|, 2016 10:33

zakładając takie samo ciśnienie na wylocie z butli - to jaki przewód przepuści w tej samej jednostce czasu więcej gazu ? 6mm czy 8mm ?
WieSiu - |5 Kwi 2016|, 2016 14:19

Larix napisał/a:
Czy te 8 mm coś daje pomimo wąskich gardeł na parowniku i wielozaworze ?


a kwestia tego ? bo jaki sens stosowania 8mm, jak potem ma sie zwezic przy parowniku do 6mm ? Wydami mi się, że takie 8mm w niczym wtedy nie pomaga.

Struna - |5 Kwi 2016|, 2016 14:23

coś tam pomoże - taki minimalny zapas się robi, ale to jest tylko 174 konie, których i tak pewnie trochę już dawno zdechło, więc 6mm obrobi to z palcem w nosie.

Dobrze zrobione 6mm obrabia 200 kucy,

Chłodny Ar - |7 Kwi 2016|, 2016 06:35

Jakie jest Wasze zdanie o zastosowaniu FARO na odcinku butla-reduktor? Czy w BOB-ie katalizatory omijać wielkim łukiem?
Struna - |7 Kwi 2016|, 2016 11:55

o odległości wymaganej jest nawet rozporządzenie, więc pomijając nawet kwestię bezpieczeństwa to przy dobrych wiatrach kumaty diagnosta może nie puścić auta na przeglądzie.
trzypion - |7 Kwi 2016|, 2016 12:25

No dobrze, a ile ta odległość wynosi?
Struna - |7 Kwi 2016|, 2016 12:27

ło matko - żebym to ja pamiętał :) coś mi się kołacze po głowie 25 cm, ale pewności nie mam.

Generalnie - faro nie lubi bliskości wydechu ( szczególnie jego początkowej części, gdzie temperatury najwyższe )

trzypion - |7 Kwi 2016|, 2016 12:37

No to nie dziwota, wszak to tworzywo. Inna sprawa, że przecież można poprowadzić po podłużnicy na przód auta i dopiero do góry.
Struna - |7 Kwi 2016|, 2016 12:38

zdaje się że w fabrycznych zaczepach gdzie idą rurki hamulcowe i paliwowe jest jeszcze miejsce i tam by to można puścić.
Chłodny Ar - |7 Kwi 2016|, 2016 12:47

Tak jest miejsca jednak podłużnica idzie blisko katalizatora, idzie po niej przewód paliwowy ale wiadomo metalowy, myślę że dla faro za blisko kata
Struna - |7 Kwi 2016|, 2016 13:26

seryjnie kat ma osłony, które dość mocno niwelują wzrost temperatury wokół kata - kwesta czy one jeszcze są.
trzypion - |7 Kwi 2016|, 2016 14:35

ja bym jednak dla bezpieczeństwa puścił po podłużnicy od zewnętrznej ;)
Luudzik - |14 Kwi 2016|, 2016 21:34

Wracając do reduktorów, dodam coś od siebie:
KME tur z zaworem klapkowym wyprodukowano z myślą o tankujących na LUKOILU :-d , poza brudoodpornością, charakteryzuje się "pływającym ciśnieniem". Zdecydowanie polecam silvera S6, jest mniejszy od standardowego, wydajniejszy oraz stabilny.
Magic w wersji poprawionej ma 2 wady-po około 15 tys, km przebiegu zaczął mi popiskiwać przy dodawaniu gazu, lecz nie wiem czy jest to reguła. 2 wada-cena i sposób wymiany filtra fazy ciekłej. Poza tym bardzo dobry sprzęt.

Larix - |14 Kwi 2016|, 2016 22:31

Kupiłem Tura :D . Problem z odpalaniem zniknął, na razie bez zastrzeżeń. Dzięki Struna za poradę :-d .
Struna - |15 Kwi 2016|, 2016 15:22

Luudzik napisał/a:
2 wada-cena
w jakim senie ? za tani ?
Luudzik napisał/a:
wymiany filtra fazy ciekłej
przecież magic nie ma wbudowanego filtra FC, więc gdzie jest problem z jego wymianą ?
jaroz - |15 Kwi 2016|, 2016 20:00

Struna napisał/a:
przecież magic nie ma wbudowanego filtra FC
potwierdzam. Też to czytałem i zwątpiłem :D
Reader - |17 Kwi 2016|, 2016 12:39

Chłodny Ar napisał/a:
Jakie jest Wasze zdanie o zastosowaniu FARO na odcinku butla-reduktor? Czy w BOB-ie katalizatory omijać wielkim łukiem?

Ja mam u siebie Faro.
Przepisy mówią o minimum 10cm dla przewodów i reduktora od układu wydechowego jeśli nie ma osłony termicznej.
Akurat w BOBie przewód można puścić po zewnętrznej stronie podluznicy czyli montujac do podłogi.
A w okolicy belki przedniego zawieszenia wprowadzić do komory silnika.

Larix - |13 Maj 2016|, 2016 09:56

Po przejechaniu 1200 km mogę już chyba coś powiedzieć o tym Turze. Otóż spalanie średnie spadło mi z 15,5 -16 do 13,8 LPG :) . Poza tym auto żwawsze , automat nie redukuje tak często bo jest moc . Na tym starym Silverze już nie dało się dobrze wyregulować. Więc raczej było warto.
jaroz - |13 Maj 2016|, 2016 10:22

Larix, Brawo Ty :) A tak poważnie, to ja na samym początku przygody z LPG też miałem Silvera i też auto nie chciało jechać...
Struna - |13 Maj 2016|, 2016 12:56

to nie kwestia silvera
pepi - |15 Maj 2016|, 2016 10:38

Larix napisał/a:
Otóż spalanie średnie spadło mi z 15,5 -16 do 13,8 LPG
-jakoś sporo ?
Larix - |16 Maj 2016|, 2016 09:28

No sporo. Puszczał przez podciśnienie tyle gazu, że ciężko było go rano odpalić. Poza tym mapy się cały czas rozjeżdżały. I jeszcze parę innych czynników, jak np za duże rozmiarowo zimówki przedtem były ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group