Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v

wojtekrobert - |25 Lut 2016|, 2016 16:54
Temat postu: Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
Zdecydowałem się podmienić cewki w moim 2.0 16v DOHC na cewkę z Escorta, szczerze to szkoda mi czasu żeby dzwonić po ludkach i pytać o jedną wtyczkę gdzie za którą nieraz chcą 20zl plus za przesyłkę drugie tyle, a po szrotach u mnie na miejscu ciężko coś znaleźć bo albo trafiam na chama, albo kogoś kto szrotuje volkswageny. Czy ktoś mi może doradzić jak z tym sobie poradzić, mam pomysł aby założyć na piny konektory z elektrycznego, ale jak to wszystko zabezpieczyć przed wilgociom aby nie zalać tego całego silikonem?
Dodam, że kupiłem cewkę, ale sprzedawca powiedział, że wtyczki nie ma a samochód w hucie :(

Jankes - |25 Lut 2016|, 2016 17:27

Daj konektory, a na nie termokurczki i nie wymyślaj.
zibi8556 - |26 Lut 2016|, 2016 21:03

Dokładnie jak Jankes, pisze, mam jedną kostkę w zapasie bo tez zmieniałem ale ,, skórka nie warta wyprawki" albo jakos tak to było ;)
Enzo - |21 Mar 2016|, 2016 19:04
Temat postu: Re: Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
wojtekrobert napisał/a:
Zdecydowałem się podmienić cewki w moim 2.0 16v DOHC na cewkę z Escorta :(


Cześć, mi właśnie pada jedna cewka , ta od strony ściany, choć to nie ma znaczenia która. Nie wiem czy kupić nową, czy tak jak Ty przerobić na jedną cewkę, jednak gdybym chciał przerobić, to musiałby mnie ktoś oświecić jak to zrobić i z jakiego Escorta tą cewkę masz :) Za odpowiedź z góry dzięki.

masa300789 - |21 Mar 2016|, 2016 20:51

Trzeba było szybciej,oddałem z autem 3 dobre które miałem na zapas ale nie były potrzebne.Mi początkowo padly ze dwie pozniej jak trafiłem to jezdzily przez lata.
Enzo - |22 Mar 2016|, 2016 11:50

masa300789 napisał/a:
Trzeba było szybciej,oddałem z autem 3 dobre które miałem na zapas ale nie były potrzebne.Mi początkowo padly ze dwie pozniej jak trafiłem to jezdzily przez lata.


Gdybym wiedział, że padnie mi cewka, to pewnie bym się wcześniej rozglądał, a ja zawsze kupowałem nowe, ale mam już dość co około rok użytkowania wymieniać cewkę na nową.

Jacek12 - |22 Mar 2016|, 2016 20:11

Kupiłem kiedyś zamiennik i przejeździłem na nim ze dwa lata,w największe upały,do końca używania auta była ok.Może tak dobrze trafiłem,kupując używaną nie wiesz jak długo ona pochodzi a tak chociaż rok gw masz.
Jankes - |22 Mar 2016|, 2016 20:28

a jak sie ma wiazki sprawne, to nie trzeba sie martwic.
Enzo - |20 Kwi 2019|, 2019 12:54
Temat postu: Re: Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
Odgrzewam troszkę temacik ;)

Szukajcie, a znajdziecie i znalazłem post, który kiedyś poruszył dziś interesujący mnie temat. Ostatnio czytałem informację, że zapłon, a raczej jego podzespoły, czyli cewki, kable psują się co 3 lata w autach, które po prostu nie są eksploatowane. Moje jest eksploatowane raz w miesiącu przez 3-5 dni, resztę stoi. Tak jak Wojtek
wojtekrobert napisał/a:
Zdecydowałem się podmienić cewki w moim 2.0 16v DOHC na cewkę z Escorta :(
chciałbym zamienić dwie cewki na jedną eskortową, czy może od jakiegoś innego forda mondeo np. Nie mam aż takiej wiedzy, więc postanowiłem się poradzić kogoś, kto może coś w temacie wiedzieć. Czy cewka od tego eskorta powiedzmy 1.4 będzie dobra do silnika 2.0, czy powinna być ona od tego mocniejszego 1.6 16V, albo lepiej może od mondeo 1.8, czy jednak musi to też być silnik 2.0. Iskra wydaje się być iskrą, ale może się mylę ;) Jak ktoś podmieniał cewkę, to też jakieś sugestie jak to zrobić, bo widziałem, że w tej eskortowej są trzy piny, czyli zasilanie cewki to dwa piny, a ten trzeci ? Ktoś coś wie na ten temat ?
Jankes - |20 Kwi 2019|, 2019 14:15

Cewka dwuparowa , byle czego, środkowy pin to 12V, a zewnętrzne sterowanie.
pablo19 - |20 Kwi 2019|, 2019 16:34

To ja też zapytam, bo się nie znam, czy po zmianie typu/modelu cewki trzeba zmienić, na ile się da, rodzaj/model świec? Czy zmiana cewki nie ma wpływu na pracę świecy?
Jankes - |20 Kwi 2019|, 2019 17:35

Nie ma to znaczenia.
gt500 - |20 Kwi 2019|, 2019 23:12

świece zostawiasz takie jak potrzebuje silnik, czyli seryjną. NIe wiem ja tam cewke raz zmieniałem na 3 scorpiaki. Jedne ori maja ponad 400 tyś przebiegu, zawsze z założoną pokrywą.
Dla mnie przechodzenie na jedną cewkę to strzał w kolano, 4 długie kable które nawet boscha ngk wytzymują dosłownie chwile...


Na przykładzie galaxa 2.3 , kable kosztują tyle co dwie cewki do scorpio, a cewka do galaxa kosztuje tyle co 3 cewki do scorpio...

Jak w jednym scorpio nie musiałem tykać cewek uznawałem to za farta n tle marudzeń które tutaj zawsze były, przy drugim i 3 też nic nie tykałem, a jakiś czas temu galaxa jednego przerabiałem na 2 cewki, 120 tyś na gazowni plus kable przezemnie zrobione miedziane i kula dalej bez problemu

Jak już na coś przerabiać to na 4 fajkocewki z ecobosta :D

mario d - |21 Kwi 2019|, 2019 11:17

A nie lepiej dać cewki z przewodami od wieloryba 2.0 8v
Łukasz S. - |22 Kwi 2019|, 2019 14:05

mario d, jeszcze gorszy syf od tych 2.0/2.3. Wkłada się z cvh lub zetecową i AMEN. Mam kilka takich sprawnych jeśli ktos szuka.
Enzo - |24 Kwi 2019|, 2019 14:21

gt500 napisał/a:
... Jedne ori maja ponad 400 tyś przebiegu, zawsze z założoną pokrywą.
Dla mnie przechodzenie na jedną cewkę to strzał w kolano, 4 długie kable które nawet boscha ngk wytzymują dosłownie chwile...


No, ale szukam tych ori po internetach i znaleźć nie mogę :/
Ale jak dam kable z miedzianą linką, to chyba wytrzymają dłużej

gt500 napisał/a:
Jak już na coś przerabiać to na 4 fajkocewki z ecobosta :D


W sumie patrzyłem na te fajkocewki i teraz się zastanawiam co będzie dla mnie lepszym rozwiązaniem, skoro i tak co 3 lata wymieniam jak już pisałem wyżej cewkę minimum jedną i kable, bo dostają przebicia. Te fajkocewki chyba nie muszą być dokładnie dobrane do pojemności ? Taka od fiesty MK7 1.6 chyba będzie dobra ?

DANEK1403 - |24 Kwi 2019|, 2019 14:56

I jak chcesz cztery cewki w scorpio podpiąć do czego ? Jak jest stworzony na dwie no chyba że kompa wymienisz razem z cewkami
Jankes - |24 Kwi 2019|, 2019 17:43

DANEK1403 napisał/a:
I jak chcesz cztery cewki w scorpio podpiąć do czego ? Jak jest stworzony na dwie no chyba że kompa wymienisz razem z cewkami


Da się podpiąć bez problemu.

Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają

Enzo - |25 Kwi 2019|, 2019 09:34

Jankes napisał/a:
Da się podpiąć bez problemu.

Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają


Siema Jankes, a nie wiesz jak z żywotnością tych cewek ? I lepiej oryginał, czy jakiś nowy zamiennik np JANMORA ?

[ Dodano: |25 Kwi 2019|, 2019 10:38 ]
P.S. Jankes czyli rozumiem, że wpinam się w te przewody oryginalne do cewek i i muzyka gra. A jeszcze jedno pytanie jak ich używałeś, to czy mocowałeś je w jakiś sposób, czy samo nałożenie jest ciasnym połączeniem i to wystarcza ?

Struna - |25 Kwi 2019|, 2019 10:59

Enzo napisał/a:
np JANMORA
byle nie JANMOR, jak już to jakieś BERU ewentualnie DENSO, NGK.
gt500 - |25 Kwi 2019|, 2019 18:15

Struna napisał/a:
Enzo napisał/a:
np JANMORA
byle nie JANMOR, jak już to jakieś BERU ewentualnie DENSO, NGK.


Struna powiem Ci tak w przypadku kabli ta linia proline z 3 letnią gwarą ja jestem mega zadowolony, mam to w focusie kaczce galaxie, kaczka już 4 rok śmiga, focus 2 galax pół.
Wsadziłem to jeszcze do kilku aut i śmiga.

Cewki nie wiem może faktycznie szajs tyle że o cewkach ngk nic dobrego też nie powiem.
A beru to wogóle zleciało na psy totalnie
Albo ja pechowo trafiałem i znajomy w st220 też przerobił nówki beru i ngh w 2500 km ...

Więc patrząc nawet na kable ngk i beru oraz cewke ngk to stwierdzam że jeden chińczyk to klepie...

Denso wszędzie mam świece i miód malina.

Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.

Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki.

Jankes - |25 Kwi 2019|, 2019 19:44

Enzo napisał/a:
Jankes napisał/a:
Da się podpiąć bez problemu.

Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają


Siema Jankes, a nie wiesz jak z żywotnością tych cewek ? I lepiej oryginał, czy jakiś nowy zamiennik np JANMORA ?

[ Dodano: |25 Kwi 2019|, 2019 10:38 ]
P.S. Jankes czyli rozumiem, że wpinam się w te przewody oryginalne do cewek i i muzyka gra. A jeszcze jedno pytanie jak ich używałeś, to czy mocowałeś je w jakiś sposób, czy samo nałożenie jest ciasnym połączeniem i to wystarcza ?


Elektryczna strona to dość prosta sprawa, mocowanie, hymm mocowałem do pokrywy, a dla mnie oryginał bo o zamiennikach się nie wypowiem

Enzo - |25 Kwi 2019|, 2019 21:24

gt500 napisał/a:
Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.


gt500 a możesz to jakoś rozwinąć, bo ja dalej jestem w fazie rozważań co robić, więc może Twoje rozwiązanie będzie lepsze. Tylko czy w tej cewce oryginalnej od scorpio nie ma nawiniętych dwóch cewek pod tym plastikiem, bo jak tak, to i tak są zasilane jednym kablem.

gt500 napisał/a:
Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki.


A z tym modułem, to rozumiem że to jakiś moduł zapłonowy i od jakiego to modelu renault i z jakim silnikiem ?


Jankes napisał/a:
Elektryczna strona to dość prosta sprawa, mocowanie, hymm mocowałem do pokrywy, a dla mnie oryginał bo o zamiennikach się nie wypowiem


Dzięki za wskazówki do podłączenia i jutro bym już działał, ale gt500 mi trochę w głowie namieszał heheheh I sam się zastanawiam, który z tych sposobów lepszy :/

gt500 - |25 Kwi 2019|, 2019 21:56

samo fizyczne podłączenie to jest pikuś. No jedynie że tak jak danek woli czepiać się na sb i kozaczyć a potem w praniu wychodzi wiedza podstawowa....


Nie jestem specem w tym temacie ale mondek był niedawno na tapecie mk3 lift v6, zresztą Jankesa pytałem o kompa do tego, uwaliła się końcówka mocy na wyjściu cewki.
Właśnie specu od kompów przytoczył temat cewek przerabiania itp itd. bo samo sterowanie i zmiana 2 cewek na 4 to żąden problem co jankes pisał, tylko nie wiem czy tak dowolnie mozna pakować co się chce i jak się chce. Bo niektóre kompy mają srogie radiatory w środku więc coś tam się grzeje. Cewki też mają róznego powera. Dwa to że po odpaleniu chodzi to też nie znaczy że za 10 tyś się nie ujara komp .

Tutaj ktoś mądrzejszy w temacie by się zdał jak ilośc cewek i jakie cewki wpływają na sterowanie.

WieSiu - |26 Kwi 2019|, 2019 07:12

gt500 napisał/a:
Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.

Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki.


ale w scorpio sa 2 cewki i każda działa równolegle na dwa cylindry. Jak przerobisz na np. Escortową to jest dokładnie tak samo z tym, że masz jedną 3 pinową wtyczkę. Nic tam bardziej obciążone nie będzie.

Jankes - |26 Kwi 2019|, 2019 07:36

Macie jakieś dziwne porównania do znacznie nowszej technologii produkcji komputerów.

Czy robicie 2 w 1 czy 2 w 4 w tym złomie to będzie działalo.

Struna - |26 Kwi 2019|, 2019 11:41

gt500 napisał/a:
w przypadku kabli ta linia proline z 3 letnią gwarą ja jestem mega zadowolony

coś mi się też o tą linię proline obiło o uszy, że te są ok - ale te "zwykłe" niebieskie to porażka była.

Enzo - |26 Kwi 2019|, 2019 13:08

Jankes napisał/a:
Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają


Jankes czy to są te cewki co w załączniku ?

Jankes - |26 Kwi 2019|, 2019 18:51

Tak
Enzo - |27 Kwi 2019|, 2019 09:17

Jankes napisał/a:
Tak


Jankes, a przerabiales je w jakis sposob, bo wydaje mi sie, ze ta fajka jak za krotka przez to, ze cewka sie opiera sie chyba z tego co pamietam jak ja wlozylem na pokrywie zaworow. Opilowywales ja jakos, czy cos w tym stylu ?

gt500 - |27 Kwi 2019|, 2019 19:39

WieSiu napisał/a:
gt500 napisał/a:
Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.

Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki.


ale w scorpio sa 2 cewki i każda działa równolegle na dwa cylindry. Jak przerobisz na np. Escortową to jest dokładnie tak samo z tym, że masz jedną 3 pinową wtyczkę. Nic tam bardziej obciążone nie będzie.


Fakt , to większość seryjynch czy to z foki to nie zrobi róznicy, jakos nie skleiłem że 2 cewki są w jednej. No to tymbardziej robota prosta.
Tylko dobrać cewki które pasują i są tanie.

[ Dodano: |27 Kwi 2019|, 2019 21:10 ]
tak się teraz zastanawiam . Wiesiu jesteś pewny że w cewke scorpiowej masz w środku 2 uzwojenia niezalezne? bo nie jestem pewny czy tak na to można patrzęć, jakby w cewke scorpiowej co zasila 2 cyl były 2 pełne cewki. Pzzy wastet spark 1 cewka zasila 2 cyl, z kompa sterowanie daje jedna końcówka mocy. Bo wtedy w 1 cewce seryjnej od zeteca ile masz cewek :D ??

Tutaj nie ciągne tematu odnośnie tego czy to podziałą czy nie, w tym przypadku tylko bardziej rozeznania tematu od podstaw, czy sobie tak wszędzie i zawsze można działać.

WieSiu - |27 Kwi 2019|, 2019 21:21

W scorpiowej jest jedna cewka z dwoma równolegle połączonymi wyjściami. W escortowej masz w jednej obudowie dwie cewki z 4 wyjściami (po dwa wyjścia połączone rownolegle)
gt500 - |27 Kwi 2019|, 2019 22:55

no dokładnie i teraz na jedno wyjście mocy z kompa pakujesz dwie cewki zamiast jednej, więc obciązenie jest zupełnie inne dla wyjścia na kompie. Bo ja cały czas pisze o fajkocewkach 4 a nie o escortowej cewce bo tutaj nie ma o cczym dyskutować.
trzypion - |27 Kwi 2019|, 2019 23:17

No to przeciez nie ma róznicy. I tak masz dwie cewki.
gt500 - |28 Kwi 2019|, 2019 07:35

trzypion napisał/a:
No to przeciez nie ma róznicy. I tak masz dwie cewki.


Jak zamienisz 2 cewki na 4 fajkocewki to ile masz cewek podłączonych do jednego sterowania?

bo czy w wersji z 1 cewką czy 2 cewkami na 1 sterowanie przypada 1 cewka.

WieSiu - |28 Kwi 2019|, 2019 08:17

A teraz rozumiem. Tak teraz to jest różnica jak dajemy 4 pojedyncze :)
Jankes - |28 Kwi 2019|, 2019 08:32

Koło na nowo wymyślacie.

Steruje parami i tak podpinasz cewki.

gt500 - |28 Kwi 2019|, 2019 08:44

o podpinaniu ja nie dyskutuje bo to jest oczywiste, ten co wie cokolwiek. Tylko według mnie nie każdą fajkocewke można zastosować. Tak samo nie w każdym kompie. Bo jak przywalisz jakieś mega fajkocewki z srogim kopnięciem i długim czasem iskry boje się że po dłuższej trasie komp może się spocić. Mówie o skrajnych przypadkach ewentualnie, nie wiem jaki potencjał ma wyjście mocy. W tym kompie od mondka co pytałem Ciebie czy masz , od seryjnej cewki padło wyjście na kompie...

To są dane cewki sportowej msd
Mnożnik napięcia: 70:1
Rezystancja pierwotna: .355 OHMs
Rezystancja wtórna: 4.4K OHMs
Indukcyjność: 6.9 mH
Maksymalne napięcie: 40,000 Volts
Natężenie: 300 mA
Długość iskry: 220 uS

Struna - |29 Kwi 2019|, 2019 10:52

nie zachodź w głowę, tu mowa o seryjnych cewkach a nie o srogich sportach :)
Enzo - |2 Maj 2019|, 2019 07:20

Zainstalowalem cewki od focusa mk2, ale nie moge odpalic silnika. Czy ma ktos, kto to robil jakies sugestie. Polaczenie fajka ze swieca tak jak jests, czy cos przera ialiscie, bo przeciez te oryginalne polaczenia sa na blaszkach wskakujacych w swoje miejsca, a w tych cewkach od focusa sa sprezynki.
gt500 - |2 Maj 2019|, 2019 12:27

Napewno sparowałeś dobre cewki z odpowiedniego cylindra do sygnału?
Jankes - |2 Maj 2019|, 2019 13:03

Źle podpięte, pokręcić jeszcze trochę kupisz kolejne cewki. A wypowiedzi odnośnie połączenia cewki-swiecy nie rozumiem.
Enzo - |3 Maj 2019|, 2019 07:47

gt500 napisał/a:
Napewno sparowałeś dobre cewki z odpowiedniego cylindra do sygnału?


1 z 4 i 2 z 3, ale jutro sprawdze to jeszcze raz, bo w sumie robilem to troche w pospiechu, wiec jak wroce do domu, to sprawdze jeszcze raz.

Jankes napisał/a:
A wypowiedzi odnośnie połączenia cewki-swiecy nie rozumiem.


Oryginalne przewody w sumie cewka nie wiem, bo jej nie rozebralem, nachodza na swiece ciasno, bo polaczenie swieca fajka jest z blachy. W tych fajkocewkach jest sprezynka, ktora na swiece nachodzi z luzem to jest jedno, a drugie to srodku tej sprezynki jest chyba grafitowy waleczek i myslalem, ze to tak jak szczotka w silniku elektrycznym i musi miec kontakt z swieca. Czy ten impuls, iskra idzie do swiecy tylko ta sprezynka.

Jankes - |3 Maj 2019|, 2019 08:12

Liczy się pinout inaczej zjadasz albo już zjadłeś, cewka ma dociskać świecy, po to jest mocowanie na śrubkę.
Nikt nie powiedział że modyfikacja na pojedyncze cewki to takie pyk w 5 minut jak przy cewce dwuparowej.

Enzo - |4 Maj 2019|, 2019 09:14

Jankes napisał/a:
... cewka ma dociskać świecy, po to jest mocowanie na śrubkę.
Nikt nie powiedział że modyfikacja na pojedyncze cewki to takie pyk w 5 minut jak przy cewce dwuparowej.


Moje cewki tez sa docisniete, na swiecach sa z posozbieranych przewodow te blaki, ktore na swiecy wskakuja i trzymaja swiece. Sam pisales, ze pasuja te cewki, ktorych uzylem. Dlatego domyslam sie, ze przerabiales juz ten temat i czy moglbys napisac jak to rozwiazales. Polaczenie tych fajek od focusa mk2 ze swieca ?

Jankes - |4 Maj 2019|, 2019 12:56

Chyba nie rozumiem Cię kompletnie, więc nie pomogę.

Masz cewkę wkładasz w dziurę w deklu, przykrecasz i już, nie wiem co tu kombinować

Struna - |6 Maj 2019|, 2019 09:35

Żadne blaszki nie są potrzebne - ta sprężynka dociska się do terminala świecy i to wystarcza.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group