Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Scorpio mk3 2.9 12v efi. Gaśnie po odpaleniu

kuba95er - |11 Lut 2016|, 2016 08:29
Temat postu: Scorpio mk3 2.9 12v efi. Gaśnie po odpaleniu
Cześć chłopaki. Mam problem z moim wielorybem od wczoraj. Mianowicie jak go odpale to pochodzi 2,3 sekundy i gaśnie. Ale Dodam, że jak sie rozgrzeje to już chodzi tylko obroty ma niższe. Auto stoi pod chmurką więc może coś z elektryką? Jestem słabym elektrykiem a podobnego tematu nie mogłem znaleźć. Za wszelkie rady bede wdzięczny.
Julek - |11 Lut 2016|, 2016 08:53

Wieloryb to mk3. W jakim stanie jest wiązka elektryczna - czy była kiedykolwiek robiona?
pablo19 - |11 Lut 2016|, 2016 08:56

Wymigaj błędy diodą.
Tutaj trochę o tym było i w innych tematach, których trzeba trochę poszukać na forum. Julka pytanie jest jednym z pierwszych jakie należy sobie zadać. ;)

kuba95er - |11 Lut 2016|, 2016 09:03

Mam go od 2 i pół miesiąca. Do.wiązki ostatnio elektryk zaglądał i robił bo światło mi padło. Może podpowiecie jakie przewody podciśnieniowe sprawdzić czy coś. Siedze teraz w pracy i tak myślę czy coś sie nie odczepiło poprostu. Aaa i jak to jest z tym guzikiem co odcina paliwo tym przy klapie bagażnika? Bo u mnie ten guzik jest ułamany i tylko końcówka czerwona jest widoczna.
kat - |11 Lut 2016|, 2016 09:09

kuba95er napisał/a:
Mam go od 2 i pół miesiąca. Do.wiązki ostatnio elektryk zaglądał i robił bo światło mi padło. .

czyli leżą i kwiczą,a juz jak elektryk wsadził łapy to tylko może byc gorzej

Julek - |11 Lut 2016|, 2016 09:10

Ja bym poczekał aż pogoda się poprawi, albo zaciągnął do suchego garażu. Jak mu przejdzie, to odpowiedź jest jasna - skrzynki i wiązki do zrobienia.
aviator - |11 Lut 2016|, 2016 09:12

Czyli standardowy "zestaw startowy" dla każdego nowego :-D
pablo19 - |11 Lut 2016|, 2016 09:17

Z Sochaczewa masz blisko do Żyrardowa do Jankesa , a tam znajdziesz wszystkie odpowiedzi i pomoc :)
Nie dopuszczaj przypadkowych elektryków do tego auta ;)

kuba95er - |11 Lut 2016|, 2016 09:22

Jeszcze Dodam, że dziwnie obroty chodzą. Wcześniej miałem tak że jak sobie jechałem i puściłem gaz to obroty spadały razem z prędkością ( nie.umiem wytłumaczyć) a teraz jak puszcze gaz to odrazu na 1000rpm spadają. To w tym samym czasie sie stało co z tym gaśnięciem i na gazie jest tak samo. A co na to Jankes, kiedy ma czas? Jeśli to widzi.
pablo19 - |11 Lut 2016|, 2016 09:32

kuba95er napisał/a:
...Aaa i jak to jest z tym guzikiem co odcina paliwo tym przy klapie bagażnika? Bo u mnie ten guzik jest ułamany i tylko końcówka czerwona jest widoczna.
Guzik ma być wciśnięty i właśnie tak wygląda, że widać tylko czerwone kółeczko w dziurze.
Do Jankesa możesz zadzwonić, albo napisać ;)

kat - |11 Lut 2016|, 2016 09:32

zadzwon do niego i pogadaj,telefon ma w podpisie
Kamil_Scorpio_ - |11 Lut 2016|, 2016 12:09

kuba95er napisał/a:
Może podpowiecie jakie przewody podciśnieniowe sprawdzić czy coś. Siedze teraz w pracy i tak myślę czy coś sie nie odczepiło poprostu.


Jak patrzysz na prawą stronę silnika, jest taka jakby gruszka, trochę w przód tej gruszki jest przewód idący jakby z kolektora dolotowego do pokrywy zaworowej, zobacz czy on siedzi normalnie, mówiąc w prost czy nie spadł. Kiedyś u siebie jak mi gaz strzelił na palnikach jeszcze to też miałem problem z obrotami, okazało się że zrzuciło właśnie ten przewód. Po nałożeniu go problem ustąpił. I tak jak chłopaki piszą, nie dawaj dla "elektryków" tego samochodu, bo dosztukują ci przewody które widać z wierzchu, zmarnują karton taśmy izolacyjnej i oddadzą auto jeszcze bardziej popsute niż przed naprawą.

kuba95er - |11 Lut 2016|, 2016 13:53

Sprawdzę ale dopiero jutro bo bo dziś siedze w pracy 24h. Dzięki za pomoc.
Vaux - |11 Lut 2016|, 2016 21:52

kuba95er napisał/a:
Wcześniej miałem tak że jak sobie jechałem i puściłem gaz to obroty spadały razem z prędkością ( nie.umiem wytłumaczyć) a teraz jak puszcze gaz to odrazu na 1000rpm spadają.


Znaczy się lockup trzymał a teraz nie trzyma...wygląda na wiązkę lub VSS

Piotr - |11 Lut 2016|, 2016 23:14

z błyskaj
kuba95er - |3 Paź 2017|, 2017 10:57

Witam. Odkopię temat, szkoda nowy zakładać.
Moje Scorpio męczą czasem dziwne problemy. Uprzedzając pytania, wiązki i skrzynki zrobione. Problem widać na filmiku. Odpalam scorupkę a on chodzi dziwnie, spalanie wariuje i benzyną czuć z wydechu. Dzieje się to losowo. Nie ma nic wspólnego z pogodą itp. lecz gdy się rozgrzeje to normalnieje. A jeśli nie dzieje się tak jak na filmiku to odpala normalnie ale znowu brakuje mu benzyny. Wciskam gaz a on zamula, nie wkręca się. Druga sprawa to taka, że jest problem z ustawieniem zapłonu. Jeśli ustawię na 12-15 stopni i podłączę kabel sp-out to strasznie faluje aż zgaśnie. Patrząc lampą to moment w którym obroty się zwiększają wtedy zapłon wychodzi poza skalę w ogóle. Ogólnie silnik będę zmieniał ale też chcę z tym dojść potem do ładu więc może ktoś z was miał podobnie. A będzie temat żeby sobie porozmawiać.
Ford Scorpio nie ogarniam :D

DANEK1403 - |3 Paź 2017|, 2017 14:46

Ciśnienie paliwa sprawdzałeś ?
pablo19 - |3 Paź 2017|, 2017 15:05

Podmień MAPsensor.
kuba95er - |3 Paź 2017|, 2017 18:24

Co do ciśnienia paliwa to chyba nie potrzebne sprawdzanie, bo jak na filmiku widać wkręca się bardzo dobrze. A potem jak się rozgrzeje to coś miła dostaje i wtedy mu brakuje
Piotr - |6 Paź 2017|, 2017 21:15

Ja tak miałem uszkodzony wzmacniacz zapłonu tak wariował😉 ten przykrecany na dwie drinki do aparatu zapłanowego, a wogle to zbłyskałeś go???

[ Dodano: |6 Paź 2017|, 2017 21:15 ]
Przepraszam za błędy słownik w komórce 🤣

lukas2 - |6 Paź 2017|, 2017 23:03

Tam nie błyskasz tam je obd2
kuba95er - |6 Paź 2017|, 2017 23:51

Błyska się, błyska. Złącze tylko do poduszek jest. Błyskałem i daje 41, 91, 76 na zapłonie. A na odpalonym 42,92 . Cały aparat wymieniałem z tym TFI i nie ma zmian. Co do lewizny to też wykluczyłem. Po odpięciu ebj gaśnie. Po psikaniu wodą z mydłem nic się innego nie dzieje. Tylko silnik mam potem lepiący :D . Sprawdzę ten regulator ciśnienia i ciśnienie na listwie ale to dopiero w tym tygodniu bo sporo pracy mam.
Piotr - |7 Paź 2017|, 2017 21:18

A czy to się stało nagle?
kuba95er - |8 Paź 2017|, 2017 09:10

Nie. Nie mogę dokładnie określić kiedy. Jak go kupiłem to jeździł na benzynie spoko nawet a potem to jakoś w lato rok temu chyba mu zaczęło odbijać. A w tym roku w wakacje zaczęło się to dziwne spalanie . Wczoraj rano odpalił ładnie. Na uczelnię pojechałem a już wracając z powrotem odpalił jak na filmiku. Potrzęsło go chwilę i znowu normalnie . Sprawdzę to ciśnienie ale wątpię. Pompę wyjmowałem i nic jej nie dolega i słychać że działa. Najprędzej rozwiąże się problem jak wymienię silnik i do tego zajrzę we wnętrzności i czeluści . ;)
Jankes - |8 Paź 2017|, 2017 11:32

Ja chyba mu mierzyłęm ciśnienie, choć nie pamietam.
kuba95er - |8 Paź 2017|, 2017 13:43

Oj chyba nie ;P. Jankes Ty się nie wypowiadaj bo będziesz tylko zły na mnie :D . Nie przeglądaj wgl tego tematu ;P .(Oczywiście żartuje ;) ) Wczoraj jeszcze zmieniłem tps i dziś mi nie falowały tak obroty więc jak wrócę z uczelni to spróbuję ustawić zapłon i podłączyć sp-out . Bo teraz jeździ na "sztywno"
Reader - |9 Paź 2017|, 2017 02:01

kuba95er, świece i przewody zapłonowe sprawdzone?
kuba95er - |9 Paź 2017|, 2017 06:27

Tak, sprawdzane w pierwszej kolejności ;) .
pablo19 - |9 Paź 2017|, 2017 08:13

MAP odpinany żeby zobaczyć czy coś to zmienia?
kuba95er - |9 Paź 2017|, 2017 09:17

Odpinany. Jak odepnę to gorzej chodzi. Dusi się. A wiadomo czemu może tak powietrze ssać filtrem mocno? Słychać z środka auta nawet.
Jankes - |9 Paź 2017|, 2017 09:20

Jak w 4 ostatnich numerach winu jest osemka to nie bedzie jezdził poprawnie nigdy :P
pablo19 - |9 Paź 2017|, 2017 09:31

Głośny "syk" zasysanego powietrza to słyszałem tylko na filtrze stożkowym, albo z odpiętym czymkolwiek przed przepustnicami.
Jak miałem lewiznę na uszczelce z przodu pod AirBoxem to jakoś głośno nie chodził, ale psikanie aerozolem po wszystkich łączeniach pozwoliło ustalić nieszczelność.
Z tym, że przy nieszczelności u mnie nie było takich efektów jak u Ciebie, a jedynie miałem lekko zawyżone obroty i nierówną pracę na jałowych.

Może mylisz ten dźwięk z czymś innym?

kuba95er - |9 Paź 2017|, 2017 09:33

Łukasz muszę sprawdzić jak wrócę z pracy :P . A czemu tak? . Pablo no właśnie nieszczelności nie ma a ssie . Dziwak z niego. :D
Jankes - |9 Paź 2017|, 2017 09:34

Nie myli, to auto ma takie zasysanie powietrza przez filtr i to słychac, w innym scorpio sie nie spotkałem z tym, ja obstawiam coś z rozrzadem ale z Vce ;)
pablo19 - |9 Paź 2017|, 2017 09:40

Wypalony zawór?
bingo - |9 Paź 2017|, 2017 09:59

jak dla mnie to głównie problem z grzałkami na sondach - jak są zimne, to nie mierzą prawidłowo. Standard przy tym silniku. może być jeszcze lewizna. Ale jeszcze jedno - nie jestem do końca pewny, ale czy MK3 wychodziły z tym silnikiem? Ustawienie zapłonu jest bardzo ważne, bo od tego punktu komputer zmienia ustawienia, sam nie znajdzie optymalnego punktu.
Jankes - |9 Paź 2017|, 2017 10:01

wychodziły.
kuba95er - |9 Paź 2017|, 2017 13:36

WF0FXXGAGFSY13939. Bedzie żył Łukasz :P
Piotr - |12 Paź 2017|, 2017 21:49

Z całym szacunkiem ale od tego silnika prawie wszystko podpinasz chodzi, sondy uwalone chodzi, jak dla mnie albo wiązki wykonane z złego kabla i klękają albo źle zregenerowane i nikogo nie chce obrazić.
Jankes - |13 Paź 2017|, 2017 06:51

W polowie aut na forum ten sam kabel i w moich, a w tym konkretnym umarly, ciekawa teoria.
kuba95er - |13 Paź 2017|, 2017 11:46

Nie, to nie żadne wiązki. Co do tego, że zrobione są dobrze jestem pewny :) . Nie chciałem pisać wczoraj bo musiałem przetestować i sprawdzić w różnych warunkach. A więc tak, sprawa po trochu zaczyna się przejaśniać. w niedzielę 08.10 wieczorem pękł mi przewód od chłodziwa wychodzący z grodzi. Blisko domu więc holowałem. W środę odebrałem przewód od Jankesa, który mnie poratował ;) . Założyłem w czwartek i zmieniłem regulator ciśnienia paliwa dla sprawdzenia. Był problem bo nie chciał zejść. Nawet Twój sposób Łukasz był cięzki do zastosowania. Wyczuwam że ktoś tam grzebał już coś. Ale po pół godzinnym maratonie udało mi się ściągnąć przewód z tego cholernego regulatora. wymagało to dobrych cienkich szczypców i trochę gimnastyki. Ten zastępczy wszedł bez problemu. Zalałem płyn chłodniczy i odpaliłem z otwartym korkiem żeby się odpowietrzyło. Próba odpalenia. Zagadał od pół obrotu i pracował tak równo że chyba sobie nie śniłem. Spalanie odrazu mniejsze na komputerze, co dziwne dźwięk zasysanego powietrza mniejszy ale wciąż jest. Pojeździłem trochę i autko chodzi ładnie na benzynie. Teraz muszę ustawić znowu zapłon, podpiąć sp-out i zdam relacje czy udało się czy dalej zapłon ucieka. Dziękuję wszystkim, którzy uczestniczą w temacie :D . Miło jest wymienić się zdaniem. To na pewno nie koniec tematu więc do następnego. :)
Struna - |13 Paź 2017|, 2017 12:03

Jankes napisał/a:
W polowie aut na forum ten sam kabel i w moich, a w tym konkretnym umarly, ciekawa teoria.


nie ma ludzi nieomylnych :)

Piotr - |13 Paź 2017|, 2017 17:10

Sory bo czegoś nie kumam 😉 auto nie chodzi na pb i lpg. Odpalam na pb przerzucam na lpg i odpinam pompę. Jeśli odstrony elektrycznej ok to się uspakaja ,jeśli nie to badam kablologie i wtyki np taki duży na podłużnicy na klucz 10 skrecany. Tam można wilgoć wyłapać lub za mocno przykręcić i uszkodzić.
Jankes - |13 Paź 2017|, 2017 19:32

To w tym Twoim też słyszałem ze trzeba kablownie zbadać, taka miała być zrobiona z super hiper druta :P
Piotr - |13 Paź 2017|, 2017 20:15

Chym ja nie ukrywam że rzuciłem druty z odzysku🤣. Akurat wtedy zadyche finansową miałem 😉. I o ile kojaze to babole sie pojawiły po wymianie instalacji lpg .... 😃. Nie rozumiem dlaczego akurat bierzesz to do Siebie tak to ??Przecież nie twierdzę że źle robisz.. Dobrze wiesz że możesz najlepiej wykonać wiązkę a później przy montażu można gdzieś niechcący przycisnąć, pina wycisnąć a czasami trafić na felerną dostawę kabla .Są czynniki nie zależne od Ciebie na które nie masz wpływu .Generalnie w pierwszej 12v tak samo .się działo. Jeszcze nie wiedziałem co to jest wiązka 😭. Generalnie za którymś odpaleniem zaczął odbijać do tyłu.😀. Winowajcą była pidłużnica...
Jeśli czujesz się obrażony i urażony to przepraszam jeszcze raz ....

kuba95er - |13 Paź 2017|, 2017 21:02

Auto na LPG chodziło. Nie za dobrze ale chodziło i jeździłem nim na co dzień. Na benzynie nie chciało. ;)
Piotr - |13 Paź 2017|, 2017 21:11

Jaką instalacje masz??
kuba95er - |13 Paź 2017|, 2017 23:55

Sekwencja.
DANEK1403 - |14 Paź 2017|, 2017 07:33

Trzeba poregulować zobaczyć co tam się dzieje i ma jechać lepiej niż na beni ;)
flisbudwb - |28 Paź 2017|, 2017 19:08

DANEK1403 napisał/a:
Trzeba poregulować zobaczyć co tam się dzieje i ma jechać lepiej niż na beni ;)


da rade tak dostroic 12ke na sekwencji lpg?

DANEK1403 - |28 Paź 2017|, 2017 20:02

Wszystko się da jak się komuś chce
pablo19 - |29 Paź 2017|, 2017 22:06

DANEK1403 napisał/a:
Wszystko się da jak się komuś chce
To może podpowiedz koledze jak to zrobić, bo do tego jest ten dział, a nie rzucasz ogólnikami.
To nie HP.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group