Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Ogólne - Opony letnie- co wybrać ?

PiotrekGran - |20 Sty 2016|, 2016 16:48
Temat postu: Opony letnie- co wybrać ?
Temat o felgach już był, teraz czas na opony.
Potrzebuję komplet 205/45/17, ewentualnie 215/45/17.

Jakoś chyba nie czuję potrzeby wywalenia 2000 zł na Micheliny czy inne Continentale, ale nie chce też kilkuletnich używek. Chce nowy komplet opon w klasie budżetowej, powiedzmy do 1200-1300.
Jest masa chińczyków, jakieś Nankangi, Linglongi czy inne skośnookie stwory, są też np. Kormorany, produkowane przez koncern Michelin i wszystko to w kwocie poniżej 1000zł.
Potem mamy jakieś średniopółkowce, Barum Bravuris 3, Federale (ponoć świetne na suchym), Nexeny, Matadory i inne cuda.

Pytanie tylko czy warto się w to pchać, czy jednak dołożyć trochę i kupić coś sprawdzonego :)
Ktoś coś używa ? I poleca ? Odradza ?

kat - |20 Sty 2016|, 2016 16:51

czy myslałes moze nad wielosezonami?
WieSiu - |20 Sty 2016|, 2016 17:04

Ale to raczej nie w tym rozmiarze i nie przy 24V. Do zwykłego pupowozu wielosezonowe to super sprawa, w dwoch autach już mam i bardzo chwałę vredestein quatrac 3 i w drugim 5. Zobaczymy jeszcze jak to latem się zachowuje, ale jak nie gorzej niż quatrac 2 co miałem to będzie ok
PiotrekGran - |20 Sty 2016|, 2016 17:06

Nie, na zimę sobie złoże nowy komplecik na śnieżynkach ;)
Struna - |20 Sty 2016|, 2016 17:09

PiotrekGran napisał/a:
Nexeny
mam, używam już chyba trzeci sezon. Model Nfera SU4. Jedyny drobny ( ale to nie każdy wyczuje ) mankament jest taki, że jak jest mega gorąco to jakby odrobinę mięknie i daje takie delikatne uczucie płynięcia przy hamowaniu. Trochę jak zimówka na grubym bieżniku przy nieco cieplejszym powietrzu. Ale to na prawdę trzeba się dobrze "wczuć", żeby ten niuans wyłapać.

A tak to mokro, sucho trzyma się świetnie, nie jest głośna, nie zużywa się nadmiernie - jak dla mnie ok.

kat - |20 Sty 2016|, 2016 17:39

WieSiu napisał/a:
Ale to raczej nie w tym rozmiarze i nie przy 24V. Do zwykłego pupowozu wielosezonowe to super sprawa, w dwoch autach już mam i bardzo chwałę vredestein quatrac 3 i w drugim 5. Zobaczymy jeszcze jak to latem się zachowuje, ale jak nie gorzej niż quatrac 2 co miałem to będzie ok

sa w tych rozmiarach,ja mam juz w drugim aucie,obecne leca druga zimę i bardzo fajnie sie zachowuja czy to lato czy to zima
własnie mam Nexeny ,do wyboru troche drozsze były Falken

WieSiu - |20 Sty 2016|, 2016 17:43

A widzisz, nie wiedziałem że są. Przyjemnyn jest nie musieć myśleć o zmianie kół :p
Jankes - |20 Sty 2016|, 2016 19:07

z chinoli polecam Infinity inf 05 215/50/17 mam je w trzech wielorybach i testuje juz 4 sezony.
Adam_2000 - |20 Sty 2016|, 2016 19:21

WieSiu napisał/a:
Przyjemnyn jest nie musieć myśleć o zmianie kół

A żebyś wiedział :)
Ja od początku volvovania ujeżdżam całoroczne Nexeny i wiem, że to był szczał w dziesiątkę ;)

kat - |20 Sty 2016|, 2016 19:39

zdaje sie,ze zaraz po tobie kupilem te Nexeny
mialem w volvo Good Year 4 seasons,ale to wyzsza półka takich opon i potrafią swoje kosztowac

pepi - |20 Sty 2016|, 2016 21:21

SUNNY ja nabyłem takie 17 cztery sztuki
podobno ok
cena mnie powaliła

Jacek12 - |20 Sty 2016|, 2016 23:56

Odradzam Ci semperit,miałem takie,na mokrym śliskie,na zakrętach szum.
ford2fast - |21 Sty 2016|, 2016 00:13

Z kilkuletnich Vredesteinów potrafi bieżnik odpadać :):
pablo19 - |21 Sty 2016|, 2016 08:36

Mi w ok. 4 letnich Vredestein zrobiło się takie dziwne pęknięcie na boku, a nie pamiętam żebym po krawężnikach jeździł.
Aro - |21 Sty 2016|, 2016 08:44

Jakiś czas temu pisałem o swoich


Wszystkie cztery takie były a jedna nawet wystrzeliła. Opony czteroletnie.

Jankes - |21 Sty 2016|, 2016 08:46

Fajnie byloby stwozyc taka liste nasza testowanych opon w trzech najpopularniejszych rozmiarach i wyciagnac jakies srednie.
WieSiu - |21 Sty 2016|, 2016 09:08

a widzicie,a ja mam inne doswiadczenia,bo ujezdzalem jeszcze 2 miesiace temu 8 letnie vredestein quatrac2 i takich wad jak opisujecie nie zaobserwowalem.
Aro - |21 Sty 2016|, 2016 09:37

I weź bądź mądry...
Gruber - |21 Sty 2016|, 2016 17:31

Grunt, żeby porównywać nowe opony bo opinia osób, które kupiły 5cio letnie używki jest raczej mało miarodajna.
jaroz - |21 Sty 2016|, 2016 19:04

PiotrekGran napisał/a:
Chce nowy komplet opon w klasie budżetowej, powiedzmy do 1200-1300.
To ja polecam Nexeny. Są cichutkie, dobrze trzymają, mam w kosie. Aczkolwiek kupiłem je okazjonalnie. Gdyby nie to to brałbym Uniroyale Rainexpert 3. Wyglądają obłędnie, świetne na wodę (której u nas nie brakuje w lecie) i zadziwiająco, względnie niedrogie. Ludzie sobie je chwalą (większość ten starszy model).

[ Dodano: |21 Sty 2016|, 2016 19:13 ]
kat napisał/a:
własnie mam Nexeny
i
Struna napisał/a:
Nexeny
mam, używam już chyba trzeci sezon. Model Nfera SU4
+ moja opinia i już na prowadzenie (ktoś chciał tu założyć tabelę :) ) wysuwają się Nexeny :)
Jacek12 - |21 Sty 2016|, 2016 20:11

Nokian All Weather - wyprodukowane w Rosji
Vredestein Quatrac 3 - wyprodukowane w Holandii
Na tych jeżdżę,nie narzekam,nokiany uważam za lepsze,
pablo95krk ma ciekawe wielosezonowe,nie pamiętam jakie.

jaroz - |21 Sty 2016|, 2016 20:15

Jacek12 napisał/a:
Nokian All Weather
też fajne, jeżdżę na takich okazjonalnie :)
kat - |21 Sty 2016|, 2016 20:40

Gruber napisał/a:
Grunt, żeby porównywać nowe opony bo opinia osób, które kupiły 5cio letnie używki jest raczej mało miarodajna.

mysle,ze mowa tylko o nówkach

Z tego co widac coraz wiecej osob przesiada sie na wielosezony
oprocz tego ze to nie sa wcale złe opony to jeszcze odchodzi jak wyzej ktos napisal przekładka co sezon

Nexeny kupowalem za 180 zl za sztuke,nowe,wiec cena tez przekonuje i to bardzo

gufer-posepny - |21 Sty 2016|, 2016 21:18

KLeber Quadraxer całoroczne : do czegoś niewysilonego , czy służbowego w sam raz . Jedynie na mrozie przy 70 km/h lubią czasem gwizdać . Tak to ok .

Używki to jak spojrzeć na allegro czasem 5 letnie są w cenie niemal nowych . Wszystko z niemieckiego śmietnika .

Maross - |21 Sty 2016|, 2016 21:32

Cytat:
Wszystko z niemieckiego śmietnika
.
Ostatnio była aukcja na alledrogo całego tira z oponami :P

sobolaqe - |21 Sty 2016|, 2016 21:35

Ja letnie Uniroyale RainExperty polecalem i polecam nadal.
W deszczu jak bylo mokro szly jak burza
Teraz jakos tak wyszlo ze na zimowki do 508 tez kupilem Uniroyale, nie moge zlego slowa powiedziec ale jezdzi mi sie dosc podobnie jak na Kleberach zimowych w 407.
Mialem brac jakies GoodYear ale ze mieli od reki Uniroyale a zawsze z nich zadowolony bylem to wzialem :-d

jaroz - |21 Sty 2016|, 2016 21:40

sobolaqe napisał/a:
Ja letnie Uniroyale RainExperty polecalem i polecam nadal
Uniroyale 2 - Nexen 3 :) Dawać dalej! :D
Masterboy75 - |21 Sty 2016|, 2016 22:05

Aro jaki to model jest Vredków Twoich, które popękały ?
Struna - |21 Sty 2016|, 2016 22:21

Cytat:
Nexeny kupowalem za 180 zl za sztuke,nowe,wiec cena tez przekonuje i to bardzo
ja jakoś drożej, no ale brałem 17/225. W tym rozmiarze cena była jak za dobrą używkę, a jednak co nowe to nowe.
Jankes - |21 Sty 2016|, 2016 22:28

Jak już taki temat, to co polecicie w miarę taniego w rozmiarze 225/45/18

Poszukuje letniego kpl do dostawczaka.

W oko mi wpadły KORMORAN GAMMA B2, co myślicie??

Struna - |21 Sty 2016|, 2016 22:35

Dostawczak na 18/45? A cóż to za auto?
Adam_2000 - |21 Sty 2016|, 2016 22:36

Struna napisał/a:
brałem 17/225

Ja też, dałem chyba 1.200,- za komplet z przesyłką.

jaroz - |21 Sty 2016|, 2016 22:37

Kormorany nigdy mnie nie przekonały do siebie,niestety...
Jankes - |21 Sty 2016|, 2016 22:41

Struna napisał/a:
Dostawczak na 18/45? A cóż to za auto?


connect

PiotrekGran - |21 Sty 2016|, 2016 22:42

http://allegro.pl/4x-opon...5919521152.html

Cena niezła, chyba się skuszę, bo też o nich wcześniej myślałem. Miałem przez jakiś czas dwójki, na tyle w Scorpio i robiły robotę :D
Mało tego, mam też komplet używek i nawet 17, ale 235/45, tyle, że nie chce takich balonów.
Może komuś do wieloryba ? Tanio oddam :D
http://allegro.pl/opony-u...5929352003.html

jaroz - |21 Sty 2016|, 2016 22:49

PiotrekGran napisał/a:
Miałem przez jakiś czas dwójki, na tyle w Scorpio i robiły robotę
3:3 :)
Aro - |21 Sty 2016|, 2016 23:47

Masterboy75, giugiaro design - jakoś tak na zdjęciu widać, bo nie pamiętam czy jakoś inaczej.
Na rainexpertach jeździłem z siedem-osiem lat i chwaliłem. Na koleinki z wodą za tą cenę ekstra, no może się trochę za szybko ścierały. Ale w minionym sezonie kupowałem na któregoś, to facio w tym sklepie co zawsze kupuję powiedział, że się szybko ząbkują (cokolwiek to oznaczało) i stają się głośne. Generalnie odradzał, że się niby popsuły.

sobolaqe - |21 Sty 2016|, 2016 23:55

Struna napisał/a:
Cytat:
Nexeny kupowalem za 180 zl za sztuke,nowe,wiec cena tez przekonuje i to bardzo
ja jakoś drożej, no ale brałem 17/225. W tym rozmiarze cena była jak za dobrą używkę, a jednak co nowe to nowe.


Dobra cena, ja za Uniroyale zimowe dawalem po 500 zl(tez 17")

Aro - |21 Sty 2016|, 2016 23:58

Guzik, to giugiaro, to że z nimi współpracowali przy projektowaniu
To mogły być Ultrac Sessanta, tak można wywnioskować ze zdjęcia:

W ogóle to majsterkowie mówili, że prawdopodobnie były za słabo pompowane, ale mi się za bardzo w to wierzyć nie chce.

aviator - |21 Sty 2016|, 2016 23:59

Mam te rainsporty w eR i są super. Ciche i pompują wode jak dzikie, jestem bardzo zadowolony.
gt500 - |22 Sty 2016|, 2016 00:01

Aro napisał/a:
Guzik, to giugiaro, to że z nimi współpracowali przy projektowaniu
To mogły być Ultrac Sessanta, tak można wywnioskować ze zdjęcia:
[url=http://i1295.photobu...t6f.jpg]Obrazek[/URL]
W ogóle to majsterkowie mówili, że prawdopodobnie były za słabo pompowane, ale mi się za bardzo w to wierzyć nie chce.


No i mają rację, widać po tym białym pasku na profilu że tym to jeżdziło. Ile tam było nadmuchane?? 1,6 bara max?

sobolaqe - |22 Sty 2016|, 2016 00:12

aviator napisał/a:
Mam te rainsporty w eR i są super. Ciche i pompują wode jak dzikie, jestem bardzo zadowolony.


U mnie zimowki tez maja oznaczenie jak letnie
RainTire :)

Teraz jak taki syf na drogach to smigam i problemow zero :-d

Aro - |22 Sty 2016|, 2016 00:29

gt500, ten biały pasek się zrobił jak musiałem po wystrzale na flaku zjechać z ulicy po gruntówce na ludzką posesję
Reader - |22 Sty 2016|, 2016 08:05

Aro napisał/a:
Wszystkie cztery takie były a jedna nawet wystrzeliła. Opony czteroletnie.
Niespotykane, można byłoby by wytwórcę powiadomić.
O ile niskie ciśnienie można wykluczyć.

pepi - |22 Sty 2016|, 2016 08:06

http://allegro.pl/4-x-now...5536682931.html

kolega nabył je bo auto szło do ludzi tak na chwilę ale auto nie poszło tak szybko
i stwierdził że nie widział różnicy od tych co miał poprzednio tylko tamta jedna kosztowała tyle co te cztery :P
ja też je kupiłem na wiosnę się okaże ile w tym prawdy jest
z tego co wydybałem w necie to niby są ok .

jaroz - |22 Sty 2016|, 2016 08:28

Aro napisał/a:
Na rainexpertach jeździłem z siedem-osiem lat i chwaliłem.
oraz
aviator napisał/a:
Mam te rainsporty w eR i są super
czyli 5:3 dla Rainexpertów w stosunku do Nexen. Mamy niezły pojedynek :D

A tak nawiasem mówiąc, to kos nadal stoi na letnich Nexenach, bo nagle z powodu awarii znalazł się u mechanika :) Czyżby miał tą zimę zaliczyć na letniakach? :)

Aro - |22 Sty 2016|, 2016 10:08

Reader, Ja myślę, że to splot kilku okoliczności. Może jeździły niedopompowane, może dodatkowo dostały w dupę jak od Irka wiozłem cały samochód gratów, może im nie służy jazda po niespotykanie "wykolejonych" drogach na Podlasiu i Warmii/Mazurach. W każdym razie pierwszy raz się z takim czymś spotkałem, więc może coś jest w opinii, że te Wredesteiny są "do wyglądania"? Bo nie powiem, rysunki bieżników widać, że pochodzą spod ręki artysty :)
Ja 17'' dmuchałem nie mniej niż 2,2/2,2 a po wymianie (tym wystrzale) mam 2,4/2,4. W instrukcji pisze nawet, że 225/45/17 przy średnim obciążeniu dmucha się do 2,1/1,9 w co już w ogóle nie wierzę :)
Ciekawostką jest to, przeddzień wystrzału popylaliśmy z Krychą od strony Warmii z prędkością nadświetlną, żeby zdążyć na wybory. Prowadziła Krycha :/

Pablo 95Krk - |22 Sty 2016|, 2016 10:42

Jacek12 napisał/a:
Nokian All Weather - wyprodukowane w Rosji
Vredestein Quatrac 3 - wyprodukowane w Holandii
Na tych jeżdżę,nie narzekam,nokiany uważam za lepsze,
pablo95krk ma ciekawe wielosezonowe,nie pamiętam jakie.


Skoro Jacek12 wspomniał o mnie to sie pochwalę :-) ale nie gadałem się bo pytanie o 17stki było a ja jeżdże na 16 by mojego niecosworthowego magla za szybko nie załatwić ;-) ( czyste mgliste wyobrażenia kompletnego Zero w motoryzacji :-)) ) i muskułów przy manewrowaniu nie nadwyrężać ;-P przy parkowaniu.

Ja mam 4seazons 205/55/16 Hankook H730 H91( produkcja podobno wtedy w Kanadzie ;-) spółka matka a teraz to HU,Chiny,Seul, obecny przebieg 32 tys.) i nie miałem problemów w zimie prócz jednej sytuacja przy wjeździe pod górkę na swieżym sniegu z lodem pod spodem w Krynicy Zdrój jak padało b.intesywnie cały dzień i tylko przednio napędówki tam wjeżdzały a catering (kangoo czy berlingo) tyłem zapitalał by tam podjechać :-)) . Wczoraj z Struną pod 170 km/h mknęły na obwodnicy ani głośno( moje odczucia, nie wiem jak Struna to odebrał/ on mocno oblatany :-) ) ani braku przyczepności nie zauważyłem.
W lato na rumuńskich serpentynach przy +39C nie odczułem nadmiernego przyklejenia do drogi Płaciłem 250 zł za szt w http://www.motohurt.com/ marzec 2014r :-)) . Jak najbardziej jestem zadowolony wodę świetnie odprowadzają to testowałem z premedytacją. http://www.motohurt.com/8...5-r16-91-h.html

Struna - |22 Sty 2016|, 2016 12:10

Pablo 95Krk napisał/a:
Wczoraj z Struną pod 170 km/h mknęły na obwodnicy ani głośno( moje odczucia, nie wiem jak Struna to odebrał/ on mocno oblatany ) ani braku przyczepności nie zauważyłem.
odrobinkę buczą, ale zupełnie akceptowalnie.
PiotrekGran - |1 Lut 2016|, 2016 15:56

Wymyśliłem sobie jeszcze Barum Bravuris 3 HM.
Komplet lekko ponad 1100zł.

Są XL, czyli wzmacniane i zwykłe... XL będą trochę sztywniejsze ale fahofffcy piszo, że do mocniejszych samochodów można, bo lepiej zachowują się podczas hamowania i na zakrętach...

Za to o rainsportach poczytałem i sporo osób twierdzi,ze owszem są super, ale znikają w oczach, a ja chyba nie chce za rok kupować kolejnego kompletu :D

Gruber - |1 Lut 2016|, 2016 16:10

Barumy znikają podobnie szybko jak Uniroyale. Rainsporty mam teraz na Disco - normalna opona. Cicha i trzyma się normalnie. Najbardziej zadowolony byłem z Nakianów. Lato i zima super oponki.
Jawsim - |1 Lut 2016|, 2016 21:14

Firestone TZ 300- miałem to w sierrze, teraz mam takie same w escorcie- na mokrym super, nawet na lekkim śniegu dają radę. Ale to typowy letniak, nie wielosezon. Wcześniej miałem Bridgestone Turanza - też świetnie się jeździło. (A zimówki to... frigo 2 ,miękkie i zębate. Żrą śnieg jak Reksio szynkę)
Jacek12 - |1 Lut 2016|, 2016 21:21

Jawsim napisał/a:
(A zimówki to... frigo 2 ,miękkie i zębate. Żrą śnieg jak Reksio szynkę)

Potwierdzam.

WieSiu - |1 Lut 2016|, 2016 21:33

Jacek12 napisał/a:
Jawsim napisał/a:
(A zimówki to... frigo 2 ,miękkie i zębate. Żrą śnieg jak Reksio szynkę)

Potwierdzam.


Również potwierdzam :D

Srebrny - |2 Lut 2016|, 2016 08:56

Jawsim napisał/a:
(A zimówki to... frigo 2 ,miękkie i zębate. Żrą śnieg jak Reksio szynkę)

Za na mokrym dramat. Wiem bo zjeździłem dwa kpl. Jeden na Civicu drugi na Scorpio. Nie nadają się do miasta.
Na Scorpio nie miałem lepszych opon od Michelin Energy Saver
Firestony które odkupiłem tu na forum od Gt500 całkiem przyzwoite na lato.

wieloryb - |2 Lut 2016|, 2016 09:56

Czyżby wiosna już się zacząć miała, że wątek ożył? :)
Jawsim - |2 Lut 2016|, 2016 10:02

Zimówki latem a letnie- zimą- instynkt łowcy okazji ;)
PiotrekGran - |3 Lut 2016|, 2016 19:07

Nooo, jeszcze ktoś coś zanim kliknę kup teraz ?

http://allegro.pl/4x-215-...5955143458.html

aviator - |3 Lut 2016|, 2016 19:34

Będziesz Pan zadowolony :-D
PiotrekGran - |3 Lut 2016|, 2016 19:53

Kupiłem. W razie co wiem na kogo zgonić :D :D
aviator - |3 Lut 2016|, 2016 20:04

Mam je w eR, do fiesty na wiosnę też kupie i do scorupy jak odnowie felgi także... :-D
jaroz - |3 Lut 2016|, 2016 22:00

PiotrekGran napisał/a:
Kupiłem
A to zdziebko nie za duże do BOA? :)
Jankes - |3 Lut 2016|, 2016 22:18

jaroz napisał/a:
PiotrekGran napisał/a:
Kupiłem
A to zdziebko nie za duże do BOA? :)


a co to ma do rzeczy??

jaroz - |3 Lut 2016|, 2016 22:23

No niepotrzebne opory :)
Jankes - |3 Lut 2016|, 2016 22:35

jaroz napisał/a:
No niepotrzebne opory :)


taka miał wizje i takie kupił

PiotrekGran - |4 Lut 2016|, 2016 06:34

Co Ty masz z tymi oporami... Przecież gdyby mi chociaż trochę na tym zależało to nie kupowałbym felg 17 cali. Poza tym zobacz jakim nalesnikiem jest 205/45 na tych felgach. One mają 8 cali szerokości, więc 215/45 to rozsądne minimum. Ideałem były by 225/40 ale takich opon nie ma.
jaroz - |4 Lut 2016|, 2016 08:15

PiotrekGran, nic nie mam. Po prostu każde poszerzenie opon przy tym zawieszeniu skutkuje tym, że najmniejszy luz powoduje noszenie auta w koleinach. A opór swoją drogą, wg mnie zbędny, bo opony 205 w zupełności wystarczą do tej mocy. Ale to moje zdanie. Fakt, że gdybym podrasował silnik, to pewnie władowałbym takie jak Twoje na przód (z racji zawieszenia), a na tył spokojnie 235 :D Ale tak to nie ma sensu, biorąc pod uwagę moc naszych aut. Ot taka moja fanaberia :)
PiotrekGran - |4 Lut 2016|, 2016 08:50

Jak dam felgi 10cali to też kazesz mi założyć 205?
pablo19 - |4 Lut 2016|, 2016 09:10

jaroz, 12V6 z powodzeniem lata na 205, a nawet nieźle latało na 215, więc trochę przesadzasz, albo mocy u Ciebie brakuje.
sobolaqe - |4 Lut 2016|, 2016 10:26

pablo19 napisał/a:
jaroz, 12V6 z powodzeniem lata na 205, a nawet nieźle latało na 215, więc trochę przesadzasz, albo mocy u Ciebie brakuje.


moje mk3 jak go kupilem mialo 225 i jezdzilo sie super ... poza miejscami gdzie sa koleiny bo wtedy plywal :-d
A poniewaz jezdze glownie w miescie gdzie sa koleiny a mniej po trasach gdzie nawierzchnia jest juz lepsza to nowe kupilem 205(cena tez o wiele lepsza niz za 225)

jaroz - |4 Lut 2016|, 2016 10:50

PiotrekGran napisał/a:
Jak dam felgi 10cali to też kazesz mi założyć 205?
Nic Ci nie każę :) Wyraziłem swoją opinię. Tyle.
pablo19 napisał/a:
albo mocy u Ciebie brakuje.
daruj sobie zgryźliwości.
sobolaqe napisał/a:
mk3 jak go kupilem mialo 225 i jezdzilo sie super
No Mk3 ma wahacz lepiej podparty więc stabilniej trzyma koło. A w Mk2 to jakby szerokość opony jest ograniczona możliwościami wahacza.
Struna - |4 Lut 2016|, 2016 14:34

ja miałem w mk1 nawet i 225/16 - da się.
Srebrny - |5 Lut 2016|, 2016 06:54

Ciekawe co na to pan Homologacja ;)
pablo19 - |5 Lut 2016|, 2016 07:30

Srebrny napisał/a:
Ciekawe co na to pan Homologacja ;)
"Agnieszka już dawno tutaj nie mieszka..." :P
jaroz - |5 Lut 2016|, 2016 08:27

pablo19, nie rób OT w temacie ;) A tak poważnie - co do homologacji, musielibyśmy być państwem bardziej zasadniczym niż Niemcy, czy kraje skandynawskie, żeby ktoś u nas dopatrywał się czy koła zawierają parametry wg homologacji. Maks co u nas się egzekwuje to oświetlenie i czy koło wychodzi poza obrys nadwozia, to tak na szybko. O standardowych kontrolach przy zatrzymaniu nie mówię, bo to norma jakby. Możesz założyć koła 13-ki do Scorpio i nikt (poza przechodniami) nie zwróci uwagi na to. Ja generalnie uważam, że auto najlepiej zachowuj się na ogumieniu przewidzianym przez producenta, ewentualnie minimalne poszerzenie nie wpływa aż tak bardzo/ lub wcale na prowadzenie.
Zysio - |5 Lut 2016|, 2016 09:14

jaroz napisał/a:
Ja generalnie uważam, że auto najlepiej zachowuj się na ogumieniu przewidzianym przez producenta, ewentualnie minimalne poszerzenie nie wpływa aż tak bardzo/ lub wcale na prowadzenie.


Żartujesz sobie? W szarym po zmianie ze 195/65/15 na 205/55/16 różnica była trochę więcej niż minimalna. Zmiana profilu o 5% robi różnicę, mam porównanie w Volvo między zimówkami a letnimi.

Ale to już jest wychodzenie poza temat wątku.

jaroz - |5 Lut 2016|, 2016 10:15

Zysio, sama szerokość minimalnie, ale profil już robi różnicę i właśnie to odczułeś bardzo :) A ja pisałem o wpływie samej szerokości. Ale to już faktycznie poza tematem.
Struna - |5 Lut 2016|, 2016 12:23

jaroz, weź sobie załóż 185 a potem np. 205 lub 215 i opowiedz o wrażeniach.
gt500 - |5 Lut 2016|, 2016 12:56

w mk3 moje wrażenia są takie
195 r15 a 205 przepaść spora, duzo lepsza 205 pod względem przyczepności i prowadzenia.

205 r16 a 225 r16 , ta sama ori felga. Duzo gorsza praca na 225 i jazda w koleinach. Czuć wagę tej opony i szerokość. Dodatkowo na 6,5 calowej oponie 225 nie pracuje idealnie.
Duzo lepiej mi się prowadzi auto na 205/50 r17 (7,5 cala) niż na 225/50 r16 felga 6.5 cala

jaroz - |5 Lut 2016|, 2016 12:59

Struna napisał/a:
weź sobie załóż 185 a potem np. 205 lub 215 i opowiedz o wrażeniach.
toż przecież opisałem post wyżej, mówiąc o wynikach, które dotyczą zmiany wysokości profilu, ale przy zmianie szerokości równocześnie. Jeśłi zachowa się szerokość opony operując średnicą felgi i profilem opony, to przy jeździe na wprost jest ok jeszcze ale jak połączymy to ze zmianą szerokości, to już nieciekawie. Ja tak eksperymentowałem parę lat temu z zimówkami...zachciało mi się założyć 185/65R15 i tragedia...Ale to jakby tylko po części, bo ja eksperymentowałem w drugą stronę - na węższe i wyższe. Działanie w drugą stronę już nie jest tak spektakularne, bo seria już jest dość wystarczająca do codziennej jazdy.
Adam_2000 - |5 Lut 2016|, 2016 13:12

Powiem tak - uważałem, że Scorpio prowadzi się ogólnie bardzo dobrze.
Po założeniu gum 225, w trasie było super, ale jazda po łódzkich ulicach z szynami i dziurami, to był jakiś dramat. Sporo się poprawiło, jak usztywniłem PU tylne tuleje przednich wahaczy.
W S80 mam cały czas opony 225 (17") i nie ważne, czy to równy asfalt, czy koleiny - auto jedzie jak po sznurku.
Reasumując - wszystko zależy od konstrukcji, a bardziej od stanu zawieszenia auta.

Struna - |5 Lut 2016|, 2016 13:34

Volvo ma z deka bardziej zawias rozbudowany - nie ma co porównywać.
Struna - |5 Lut 2016|, 2016 14:10

Xc70 do bodaj 2004 roku szły tylko i wyłącznie na jednym rodzaju ogumienia - 215/16 i takie też miałem, ale dla mnie to była porażka i zmieniłem toto na 225/17 plus stabilizator na tył od R-ki (bo seryjnie w xc to taka trochę sznurówka :) )

Teraz robię podejście do xc90, a tam jakieś 18-ki bodaj 235, aczkolwiek na zimę raczej w 17 będę całował ( głównie ze względów ekonomicznych)

gufer-posepny - |5 Lut 2016|, 2016 21:00

Felga jak dziewczyna ... co najmniej 18 :D
Srebrny - |7 Lut 2016|, 2016 07:45

Wszystko jest dobrze jak się nic nie dzieje, a zaczynają ubezpieczyciele. Oględziny auta powypadkowego obejmują już, w jakim zakresie zmiany wprowadzone przez użytkownika odbiegają od pojazdu oryginalnego.
Znany jest mi przypadek odmowy ubezpieczenia w Sharanie. Powód? Opony co prawda miały homologowany rozmiar ale nośność już nie. Jak ta sprawa się dalej toczy to już nie wiem.

jaroz - |7 Lut 2016|, 2016 09:47

Srebrny napisał/a:
Jak ta sprawa się dalej toczy to już nie wiem.
to też ważne. Wg mnie oczywiście. Dlatego lepiej zostać przy seryjnej szerokości.
sobolaqe - |7 Lut 2016|, 2016 18:35

Srebrny napisał/a:
Znany jest mi przypadek odmowy ubezpieczenia w Sharanie. Powód? Opony co prawda miały homologowany rozmiar ale nośność już nie. Jak ta sprawa się dalej toczy to już nie wiem.


Mysle ze beda mieli problem z udowodnieniem ze do wypadku przyczynila sie opona.
O ile nie pekla pod naciskiem i przez to nie bylo wypadku to marnie to widze.
Tak jak kiedys sprawa odmowy ubezpieczenia z powodu niewaznego przegladu technicznego, ubezpieczyciel przegral bo wypadek nie byl spowodowany zlym stanem technicznym samochodu

jaroz - |7 Lut 2016|, 2016 18:39

sobolaqe, a wg mnie to dziwne, że przegrał. Bo przecież auto nie mając ważnego przeglądu, nie miał prawa poruszać się po drodze. To przede wszystkim. Po drugie, nie poruszając się nie doprowadziłby do zdarzenia, bo najzwyczajniej by go nie było w miejscu zdarzenia. To analogicznie gdy nie masz prawka - od razu mandat za poruszanie się bez uprawnień. A wpadka przecież przy okazji :)
Jacek12 - |7 Lut 2016|, 2016 18:55

Znając podejście firm ubezpieczeniowych do wypłat odszkodowań należy przyjąć iż opony jak i inne podzespoły w aucie muszą być zgodne z wytycznymi producenta modelu,taka jest kultura w naszym kraju.
gufer-posepny - |7 Lut 2016|, 2016 18:57

nośność jest ważna ... jak i prędkość maksymalna . czasami muszą też mieć dopisek XL .
sobolaqe - |7 Lut 2016|, 2016 19:33

jaroz napisał/a:
sobolaqe, a wg mnie to dziwne, że przegrał. Bo przecież auto nie mając ważnego przeglądu, nie miał prawa poruszać się po drodze. To przede wszystkim. Po drugie, nie poruszając się nie doprowadziłby do zdarzenia, bo najzwyczajniej by go nie było w miejscu zdarzenia. To analogicznie gdy nie masz prawka - od razu mandat za poruszanie się bez uprawnień. A wpadka przecież przy okazji :)


no jak widac nie do konca.
Na szybko to znalazlem ale wiecej byl o o tym w sieci :)

http://insurancemarket.pl...n-technicznych/

oraz tutaj

http://orzeczenia.ms.gov...._2013-08-20_001

jaroz - |7 Lut 2016|, 2016 19:43

sobolaqe, no niby tak, al ile przez to problemów, to trzeba się przekonać na własnej skórze.
sobolaqe - |7 Lut 2016|, 2016 22:35

jaroz napisał/a:
sobolaqe, no niby tak, al ile przez to problemów, to trzeba się przekonać na własnej skórze.


Oczywiscie ze tak i absolutnie tego nie pochwalam.
Ale sam pamietam jak w mk3 przespalem przeglad o prawie miesiac i dopiero kontrola drogowa i zabrania dowodu mi o tym przypomnialo.
Nic sie nie stalo, zrobilem przeglad, odbebralem dowod kosztowalo mnie to 2-3h czasu i tyle(mandatu nie dostalem)
Ale jak by odpuac wtedy byla jakas akcja i np ktos by we mnie wjechal z jego winy a ubezpieczyciel by sie chcial wykrecic od wyplaty odszkodowania ze wzgledu na brak przegladu to bym tez poszedl do sadu.
Trzeba brac poprawke ze ubezpieczyciel zawsze stara sie wykrecic jak najmniejszym odszkodowaniem bo to po prostu biznes.

Podalem juz ekstremalny przypadek jak brak przegladu ale wg mnie odmowa odszkodowania z powodu innych opon tak po prostu bez udowodnienia ze one sie przyczynily do zdarzenia to bez sens i powinno sie z tym walczyc.

WieSiu - |8 Lut 2016|, 2016 21:34

Może mieć to znaczenie przy korzystaniu z AC, ale nie sądzę aby miało to większe znaczenie w przypadku korzystania z czyjegoś OC.
PiotrekGran - |10 Lut 2016|, 2016 19:39

Dzisiaj leje deszcz.
BOA musi się napocić, żeby zamielić kołami, a ABS się nie przydaje... Czyli uniroyale robią :D

Poza tym cicho i całkiem komfortowo, spodziewałem się, ze będzie dużo gorzej pod tym względem ale praktycznie nie zauważam różnicy między 205/55/16.

sobolaqe - |10 Lut 2016|, 2016 23:31

no teraz w Krakowie sypie mokry snieg.
Jest kolo 0 i mocno pada wiec jest mocno mokry snieg.
mocniejsze depniecie w gaz uruchamia czasami ESP ale deptanie po hamulcu malo kiedy wlacza ABS :)
Tak ze jestem bardzo zadowolony z Uniroyali z tym ze zimowek tym razem :-d

flisbudwb - |21 Lut 2016|, 2016 13:24

Pytanie czy Nexeny mają rant ochronny?
jaroz - |21 Lut 2016|, 2016 14:38

To chyba zależy które. Ja w moich raczej nie przypominam sobie. Może jakiś wyższy model tak
flisbudwb - |21 Lut 2016|, 2016 18:49

Szukam 205 55 16

[ Dodano: |2 Kwi 2016|, 2016 09:50 ]
Mam dylemat, 205 55 16 ale Nexeny czy Sunny? Może Ktoś je praktykował?

Pablo 95Krk - |26 Gru 2017|, 2017 23:22

Ktos testował jakieś Apollo oponki http://allegro.pl/4-apoll...39.html#thumb/7
gt500 - |27 Gru 2017|, 2017 13:50

No witam w klubie też szukam opon w promo letnich aby zakupić.
Narazie znalazłem jeszcze Datony d320 205/55 r16 roczniki 2015/2016 w cenie 590 z dostawą..

Chociaż np rainsporty 3 mozna kupić za 840 zł z dostawą i zastanawiam się czy kombinować... bo to róznica 50 zł na sztuce w oponie .

Struna - |27 Gru 2017|, 2017 18:00

Popatrz na Nexeny
jaroz - |27 Gru 2017|, 2017 20:26

gt500, Rainsporty mają bardzo dobre opinie. Więc nie warto kombinować.
Co do Nexenów, to waśnie mam takie w kosie i nie mogę złego słowa powiedzieć. Tym bardziej, że kupiłem z przebiegiem 3kkm za 300zł :-d

Gucław - |27 Gru 2017|, 2017 21:02

Apollo i Vredestein - będą druty wyłazić :D Przepłacona kupa .
pablo19 - |28 Gru 2017|, 2017 08:40

Ktoś jeździł na BarGumach?
gt500 - |28 Gru 2017|, 2017 11:35

Struna nexenów też jest kilka wiem
tak sobie pacze i pacze i nie wiem naprawdę.
http://www.opontest.pl/le...R16-brzdnadraha
Patrząc na taki test to hankooki co ojciec ma w focusie k125 wymiatają

hankook k125 850 zł
rainsporty 3 fajne boję się znikania 840 zł
Firestone Roadhawk 760 zł
Vredenstein sportrack - 729 zł

dayton d320 jednak ma gorsze parametry znacznie i w scorpio też czuję że nie są mega ale złe też nie są :)
590 zł

hankooki promo ceny żadnej nie mają teraz bo podobnie płaciłem w zeszłym roku w sezonie.

Za dużo tych modeli opon... :lol: :lol:


Vredesteiny zjechał uzywki i nic się nie działo. Cenę też dobrą znalazłem. 20000 miliony opon.

Jaroz rainsporty spoko trzymają git na mokrym, ale 50 tys po trasach bez szaleństw ogranicznik. Więc opony na 1 sezon... bo po 25 tyś czy 30 juz 3/4 bieżnika nie ma

Struna - |28 Gru 2017|, 2017 13:00

gt500 napisał/a:
Struna nexenów też jest kilka wiem
ja z autopsji - raz się dałem namówić na nie ( bodaj n'fera su4 ) w poprzednim volvo i nie żałuję.
Do obecnego też kupiłem nexeny, ale że do suva trza większą nośność to niestety su4 nie podeszły - wziąłem ru1 i również są ok, choć mam wrażenie, że nieco szybciej się zużywają niż su4, ale to też może być kwestia różnica w masie aut.
Niemniej - jak dla mnie, bardzo dobry stosunek jakości do ceny, opona wg mnie dająca dobry feedback, dobra na mokrym, na suchym to wiadomo, że spoko - tu nawet passio będzie ok :)
Z racji, że asymetryczne to są ciche.

Jedyne co ewentualnie można by za jakiś drobny minus uznać ( mowa o su4 ) to przy naprawdę wysokich temperaturach zewnętrznych, podczas mocniejszego hamowania jest takie delikatne odczucie "płynięcia" opony, trochę jakby na zimówkach.

gt500 - |28 Gru 2017|, 2017 13:33

No takie są w spoko kasie
http://allegro.pl/4x-opon...2f-b24eb4d2c240

Struna - |28 Gru 2017|, 2017 14:46

ano właśnie, kasa fajna i parametry spoko.
su4 z tego co widzę są ciut cichsze od su1 ( 71 vs 72 dB )

Pablo 95Krk - |28 Gru 2017|, 2017 18:15

gt500 napisał/a:
No witam w klubie też szukam opon w promo letnich aby zakupić.
Narazie znalazłem jeszcze Datony d320 205/55 r16 roczniki 2015/2016 w cenie 590 z dostawą.. .


:-) no teraz normalne ceny można uszczelić ;-)

[ Dodano: |28 Gru 2017|, 2017 18:19 ]
Gucław napisał/a:
Apollo i Vredestein - będą druty wyłazić :D Przepłacona kupa .


tez gdzies czytałem,że Apollo to właściciel Verdestein i że niektóre te ostatnie mają szybko problemy z gumą :-)

Nexeny dużo dobrych opinii... i Kumho też tylko znalazłem w dobrej cenie ale nie ten rozmiar bo http://allegro.pl/4x-opon...6823949487.html

[ Dodano: |28 Gru 2017|, 2017 18:24 ]
Hankooki maja teraz intensywną kampanie w TV wiec cena sie trzyma ale maja dożywotnią gwarancje ( do 1,6mmm bieżnika) cokolwiek to znaczy i daje :-)

[ Dodano: |28 Gru 2017|, 2017 18:29 ]
W cenie obecnej Hankookow mozna nabyc 205/55R16 91V GOODYEAR Performance . Nie znam jak trzymaja sie takie goodyeary nigdy nie miałem :-)

WieSiu - |28 Gru 2017|, 2017 19:13

Ja nie słuchałem internetu w sprawie vredestein i jakoś problemów z drutach i gumą nie mam
jaroz - |28 Gru 2017|, 2017 19:28

Cokolwiek nie weźmiesz, jak nie będziesz orał, palił gumy, to dadzą radę. Ot, tak można temat zakończyć. Ale jeśli masz jakieś wymogi co do bezpiecznej szybkiej jazdy czy ponadprzeciętnej trwałości czy kofortu, to lepiej parę złotych więcej dać i doinwestować.
Pablo 95Krk - |28 Gru 2017|, 2017 20:07

WieSiu napisał/a:
Ja nie słuchałem internetu w sprawie vredestein i jakoś problemów z drutach i gumą nie mam


:-)

[ Dodano: |28 Gru 2017|, 2017 20:14 ]
jaroz napisał/a:
Cokolwiek nie weźmiesz, jak nie będziesz orał, palił gumy, to dadzą radę. Ot, tak można temat zakończyć.


No wiadomo.Ja raczej mam wymogi nie co do szybkiej jazdy ale krótkiej drogi hamowania :-) i długości uzytkowania ( mam hankooki wielosezon i maja juz 70 tys i ok 2mm do poziomu 1,6mm) dlatego lubie słuchac opini innych stąd temat odświeżam a nie kończe :-) .

kat - |28 Gru 2017|, 2017 20:28

wez wielosezony
Nexeny,na twoją jazde w takim wypadku starczą bez problemu
opony sprawdzone przez nas na forum

jaroz - |28 Gru 2017|, 2017 20:35

Pablo 95Krk napisał/a:
ale krótkiej drogi hamowania
no to masz bardzo istotne kryterium. Kieruj się więc nim i pod tym kątem szukaj (poczytaj testy, w których ten parametr, jak i trwałość od jakiegoś czasu, jest standardem) opon, które spełnią Twoje oczekiwania.
gt500 - |28 Gru 2017|, 2017 23:57

ciężko aby opona która dobrze trzyma miała długą drogę hamowania :) więc jaroz takie zdeka hasła z broszury dla początkującego wulkanizatora rzucasz :)

rainsporty np na suchym trzymają gorzej ale na mokrym ciut lepiej od niektórych dobrych graczy. Ale 50 tyś to maks co na nich zrobisz bez ostrego stylu jazdy.
Wytrzymałość opon to żaden standard wręcz przeciwnie.

jaroz - |29 Gru 2017|, 2017 10:52

gt500, a gdzie ja coś takiego napisałem niby?
gt500 - |29 Gru 2017|, 2017 13:11

pisząc o kryteriach i ich istotności. wiadomo że przyczepność to kryterium najwazniejsze :) o tym że wszystkie bedą opony dobre, jedynie że ma się jakieś specjalne wymogi co do szybciej jazdy.

Więc nie wiem jak to inaczej interpretować :) jak coś krótko hamuje to ma dobrą przyczepność :)

Niestety cena nie zawsze idzie z jakością opony i jej przyczepnością dlatego wybór nie jest taki prosty. Bo często właśnie w markach typu kumho nexen jeszcze niedawno hankook zanim reklamowali się z real madrytem i krystyną mozna było kupić petardy w kasie miernych barumów :)

Pablo 95Krk - |29 Gru 2017|, 2017 13:27

kat napisał/a:
wez wielosezony
Nexeny,na twoją jazde w takim wypadku starczą bez problemu
opony sprawdzone przez nas na forum


To bardzo kuszące rozwiązanie zważywszy utrudnienia przy przechowywaniu drugiego kompletu. :-)

jaroz - |29 Gru 2017|, 2017 13:33

gt500, nie do końca. Jest sporo czynników, jak dla przykładu odporność na aquaplaning, który nie wynika z samej przyczepności. Podobnie jak przyczepność na łuku, więc wiesz... :)
Więc skoro dla Ciebie najważniejsza jest krótka droga hamowania, nie bez powodu odesłałem Cię do testów :D

gt500 - |29 Gru 2017|, 2017 14:15

jaroz napisał/a:
gt500, nie do końca. Jest sporo czynników, jak dla przykładu odporność na aquaplaning, który nie wynika z samej przyczepności. Podobnie jak przyczepność na łuku, więc wiesz... :)
Więc skoro dla Ciebie najważniejsza jest krótka droga hamowania, nie bez powodu odesłałem Cię do testów :D


Pokaż mi oponę która ma mega krótką drogę hamowania a nie trzyma na łuku...
Albo ma mega krótką drogę hamowania na mokrym a bardzo słaba jest w aquaplaningu.
Zazwyczaj są to kosmetyczne róznice a nie na zasadzie
opona x ma na mokrym drogę hamowania 20 m
opona y 40 m

a nagle w aqua planingu opona y zrobi 80 km/h a opona x 40 km/h...

Więc nie ma co wymyslać i schodzić do detali i róznic rzędu 1 metra bo to nic nie da. Możemy zaraz też zacząć dyskusje o ściankach opon i komforcie ale na to testów nie ma i mozna wymieniać się subiektywnymi opiniami.


Rainsporty na mokrym hamują git aquaplaning też świetnie na suchym im ciut brakuje do topów.

jaroz - |29 Gru 2017|, 2017 14:33

gt500, poczytaj. Oczywiście, że trzymanie na łuku jest w jakimś stopniu pochodną, ale nie jest to aż takie oczywiste jakby się wydawało :) Opona to zawsze natomiast kompromis różnych czynników.
Napisałeś, że zależy Ci na krótkiej drodze hamowania, więc wysłałem Cię do testów, gdzie każdy parametr jest zmierzony i tym się kieruj, a nie właśnie na subiektywnych opiniach. End.

gt500 - |29 Gru 2017|, 2017 15:02

ale ja nic nie pisałem że mi zależy na krótkiej drodze hamowania :) więc jaroz jak nie masz czasu czytać postów to się nie wypowiadaj :)
Czytać mogę ale kilka opon testowałem przy normalnym użytkowaniu jak i w ostrzejszych warunkach :) Dlatego też podważałem Twoją teorie o standardzie wytrzymałości opon. Bo jest wręcz przeciwnie :)

jaroz - |29 Gru 2017|, 2017 17:08

gt500, sorry, Pablo pisał o drodze hamowania. Moja culpa ;) Człowiek robi dwie rzeczy na raz, to potem tak jest :)
Pablo 95Krk - |29 Gru 2017|, 2017 23:17

No ja zanim zadałem tu pytanie byłem po przeczytaniu wielu testów różnych instytucji (ADAC i jemu podobne) oraz motoryzacyjnych gazet :-) ...
flisbudwb - |2 Sty 2018|, 2018 23:42

Osobiscie polecam opony Sunny NP coś tam, z tym że ja nabyłem do mkII 2.9 205/55/16. Jazda rewelacja, jedynie niesmak wizualny, bo zaokrąglony rant profil/bieżnik i wzrokowo wygląda na 195..
pablo19 - |29 Kwi 2019|, 2019 00:53

Jeździ ktoś na Dębicy Presto HP?
DANEK1403 - |29 Kwi 2019|, 2019 06:41

Do zwykłej cywilnej jazdy wystarczają
pablo19 - |29 Kwi 2019|, 2019 09:55

Nawet mają dobry współczynnik na mokrym w moim rozmiarze, dwa wzory bieżnika w zależności od indeksu prędkości. Cena przyjemna, więc chyba spróbuję :)
Struna - |29 Kwi 2019|, 2019 11:47

Nie wiem jaka cena, ale zerknij na markę NEXEN - miałem/mam dwa modele z tej firmy i jak dla mnie bardzo ok, zarówno cenowo jak i w używaniu.
WieSiu - |29 Kwi 2019|, 2019 12:01

Mam w cabsie Nexen N blue HD Plus i rzeczywiście jestem pozytywnie zaskoczony ich jakością. Nawet na mokrym dobrze to się trzyma.
Struna - |29 Kwi 2019|, 2019 12:04

Ja w xc70 miałem nFera su1 ( chyba takie właśnie bednar sprzedaje ) a w xc90 mam bodaj RU1 ( takie akurat do "suva" były )
Jedne i drugie w pełni przewidywalne w zachowaniu, na mokrym ok, na suchym to w zasadzie każda opona jest ok ( choć są wyjątki )
W tej cenie nie wiem czy coś w podobnych walorach jakościowych się znajdzie.

gt500 - |29 Kwi 2019|, 2019 12:51

ja polecam hankooka ventus prime 3 nie miałem lepszych
Struna - |29 Kwi 2019|, 2019 15:00

Wow - a mnie na wspomnienie Ventusa aż wzdryga, aczkolwiek to na pewno nie była wersja 3 tylko starsza.
Jedyne co fajnego w sobie miały to kozacki wygląd :)

DANEK1403 - |29 Kwi 2019|, 2019 16:51

Struna napisał/a:
Wow - a mnie na wspomnienie Ventusa aż wzdryga, aczkolwiek to na pewno nie była wersja 3 tylko starsza.
Jedyne co fajnego w sobie miały to kozacki wygląd :)

I do tej pory tak jest . jak 40000 się uda zrobić to wszystko jak jej oczywiście wcześniej nie wybuli lub nie zacznie szumieć jak f16

Struna - |29 Kwi 2019|, 2019 17:47

no właśnie mi wyły tak że chciałem łożyska wymieniać
pablo19 - |29 Kwi 2019|, 2019 22:58

No to mi naieszaliście :)
Teraz zastanawiam się między ww. Dębicami, a Nexen N'Blue Premium, Nexeny mają lepsza etykietkę i w sumie można je taniej kupić - 143 zł za szt.

WieSiu - |29 Kwi 2019|, 2019 23:25

To nie wiem nad czym się zastanawiać :)
DANEK1403 - |30 Kwi 2019|, 2019 06:31

Kupuj Dębice będziesz pan zadowolony
jaroz - |30 Kwi 2019|, 2019 06:32

pablo19, Dębica UHP była testowana z oponami klasy premium i z Chińczykami. I kiedy nie oczekujesz najwyższych osiągów, to jest dobrym (ekonomicznie) wyborem. Spełnia bowiem wszelkie wymogi bezpiecznej podróży. Tyle. A Nexeny mam w kosie i też się sprawowały.
gt500 - |30 Kwi 2019|, 2019 09:10

mam je w 3 autach, kumpel ma s1 evo nic nie wyje, mega trzymają na suchym i mokrym, są zupełnie niesłyszalne. W galaxie mają 25 tyś zrobione .
Może przy jakiś zawieszeniach wyją tak jak sporo opon w mondkach kombi, założysz kierunkowe wyząbkowanie i wycie masz w gratisie.

Pablo bierz nexeny.

Struna - |30 Kwi 2019|, 2019 12:04

gt500 napisał/a:
Może przy jakiś zawieszeniach wyją
w mk3 to miałem - ale na 100% nie wersja z numerkiem 2 czy 3 - po prostu Ventus Prime, więc pewnie grubo starszy model.
gt500 - |30 Kwi 2019|, 2019 20:05

Struna napisał/a:
gt500 napisał/a:
Może przy jakiś zawieszeniach wyją
w mk3 to miałem - ale na 100% nie wersja z numerkiem 2 czy 3 - po prostu Ventus Prime, więc pewnie grubo starszy model.


No to pewnie skromne 12 lat temu albo lepiej :D często jest tak że opona np była git a kolejny model jest fatalny.

Aro - |6 Maj 2019|, 2019 19:46

Pany, gdzieś był temat ale nie mogę znaleźć. A jakby wielosezonowe założyć? Takie nokiany weatherproof chwalą
Adam_2000 - |6 Maj 2019|, 2019 21:18

Aro napisał/a:
Takie nokiany weatherproof chwalą

Polecam. Jeżdżę na nich :)
W poprzednim miałem NEXENY całoroczne, też super.

kat - |6 Maj 2019|, 2019 21:42

mam cały czas te Nexeny co ty miałes,tez moge polecic
mialem Good Year Four Seasons,bardzo dobre,tyle,ze nie sa tanie

jaroz - |6 Maj 2019|, 2019 21:47

Aro napisał/a:
Takie nokiany weatherproof chwalą
Bo i mają za co. U Kasi córki są i latają trzeci rok, bez żadnych problemów. Kasia w Jazzie śmiga dwa lata na Pirelli: https://www.oponeo.pl/mod...rato-all-season i jest zadowolona. Opony bardzo dobre, ciche (185/55R15). Polecam Aro.
WieSiu - |6 Maj 2019|, 2019 21:51

Jeżdżę od kilku lat w dwóch różnych gabarytowo autach na vredestein quatrac 5 i jestem bardzo zadowolony. Jeden zestaw już kończy swój zywot na przedniej osi, więc jakas tam uczciwa opinie mogę wystawić. Jeździłem też na wersji 3 które też dobrze się spisywala. Następne na pewno kupie takie same.
Boni - |7 Maj 2019|, 2019 16:36

Adam_2000 napisał/a:
Aro napisał/a:
Takie nokiany weatherproof chwalą

Polecam. Jeżdżę na nich :)


Też obułem lexi w nokiany wielosezonowe jakiś czas temu i w zasadzie, dopóki Nokian czegoś nie spieprzy, temat opon mam zamknięty i mam zamiar trzymać się ich jak długo się da.

[ Dodano: |7 Maj 2019|, 2019 16:39 ]
kat napisał/a:
Good Year Four Seasons,bardzo dobre,tyle,ze nie sa tanie


O faktycznie, te też były kiedyś całkiem fajne, mieliśmy na ostatnich wózkach w PL, nie pamiętam które dokładnie (generację), na vitarce żony i na skorupie. Ale nokiany wydają mi się nieco lepsze (z naciskiem na - wydają się, no bo co to za porównania, inne klasy wozów, parę lat różnicy).

Aro - |7 Maj 2019|, 2019 21:20

Na miejscu mieli tylko vredesteiny a że chciałem to już mieć za sobą takie właśnie siadły. Nokiany mają na wodzie indeks A a vredy C, ale jest jak jest. Ale za to przypadkiem indeks prędkości trafił się Y :-d
Przynajmniej tak jest na fakturze.

[ Dodano: |7 Maj 2019|, 2019 21:27 ]
Fogle to dzięki za rady :564:

gt500 - |17 Maj 2019|, 2019 11:16

Aro napisał/a:
Na miejscu mieli tylko vredesteiny a że chciałem to już mieć za sobą takie właśnie siadły. Nokiany mają na wodzie indeks A a vredy C, ale jest jak jest. Ale za to przypadkiem indeks prędkości trafił się Y :-d
Przynajmniej tak jest na fakturze.

[ Dodano: |7 Maj 2019|, 2019 21:27 ]
Fogle to dzięki za rady :564:


No to Y w sumie to zalezy od opony, często ważą więcej co nie wpływa fajnie na prowadzenie auta. Dlatego ja do scorpio unikam W i XL

pandy - |21 Maj 2019|, 2019 00:05

Aro napisał/a:
Pany, gdzieś był temat ale nie mogę znaleźć. A jakby wielosezonowe założyć? Takie nokiany weatherproof chwalą


Ja chwalę Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 mam na innym samochodzie 255/55 R18 - od 2016 roku, zrobione coś koło 40 tysięcy - do znacznika zimowego jest ok 4mm - jak jadę w deszczu to odpompowuje tak wodę że mało kto jedzie za mną mimo że mam chlapacze - w lusterku wstecznym dwa szerokie pasy które widać jeszcze długo.
Świetne opony, dobrze trzymają na suchym i mokrym - polecam.

gt500 - |21 Maj 2019|, 2019 10:29

pandy napisał/a:
Aro napisał/a:
Pany, gdzieś był temat ale nie mogę znaleźć. A jakby wielosezonowe założyć? Takie nokiany weatherproof chwalą


Ja chwalę Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 mam na innym samochodzie 255/55 R18 - od 2016 roku, zrobione coś koło 40 tysięcy - do znacznika zimowego jest ok 4mm - jak jadę w deszczu to odpompowuje tak wodę że mało kto jedzie za mną mimo że mam chlapacze - w lusterku wstecznym dwa szerokie pasy które widać jeszcze długo.
Świetne opony, dobrze trzymają na suchym i mokrym - polecam.


17 cali 205 cena za sztukę ponad 520 zł wolałbym 2 kpl jednak. Lecz wcale się nie dziwie że coraz więcej osób idzie w całoroczne, zimy takie mokrawe bardziej, jeździć i cudować szkoda czasu.

pandy - |22 Maj 2019|, 2019 10:47

gt500 napisał/a:

17 cali 205 cena za sztukę ponad 520 zł wolałbym 2 kpl jednak. Lecz wcale się nie dziwie że coraz więcej osób idzie w całoroczne, zimy takie mokrawe bardziej, jeździć i cudować szkoda czasu.


Za dwa komplety premium na zimę i lato wydasz więcej, dodaj do tego dwa komplety felg (bo zdejmowanie w kółko opony z obręczy nie jest dobre (mam w składziku 4 zimówki w dobrym stanie - jedna z naderwanym rantem) i zastanawianiem się czy już zmienić czy jeszcze poczekać. W większości miejsc zimówki nie będą lepsze niż całoroczne a dobre całoroczne nie są gorsze niż dobre letnie i średnio dobre zimowe.

WieSiu - |22 Maj 2019|, 2019 10:59

A jak ktoś bardzo dużych przebiegów nie robi to przynajmniej te wielosezonowe zdążą się zużyć a nie zestarzec jak w przypadku dwóch kompletów opon.
kat - |22 Maj 2019|, 2019 11:14

odchodzi nam co pół roku zmiana kół,opon czy tym podobne
Adam_2000 - |22 Maj 2019|, 2019 11:25

Tylko trzeba pamiętać, żeby raz na rok zamienić koła tył/przód.
Struna - |22 Maj 2019|, 2019 11:40

i co jakiś czas jednak wyważyć na nowo
WieSiu - |22 Maj 2019|, 2019 11:56

Ja nie wyważam i nie zmieniam. Przednie są dużo mocniej zuzyte. Przód zmienię na nowy przed zimą na taki sam zestaw.
kat - |22 Maj 2019|, 2019 12:01

ja również nie,nic sie nie dzieje,mam na razie te obecne trzy lata,zuzyją sie to na smietnik i nastepne wielosezony
Adam_2000 - |22 Maj 2019|, 2019 12:32

Ha, właśnie - ja też nic nie robię, ale ostatnio gumiarz mi zwrócił uwagę, żeby zamienić, bo przód trochę bardziej zjechany :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group