Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Kontrolowac spalanie ... Ekonomizer, Wakuometr, Manometr, ..

IBOL - |4 Sie 2004|, 2004 14:53
Temat postu: Kontrolowac spalanie ... Ekonomizer, Wakuometr, Manometr, ..
Witam.

Chcialbym moc kontrolowac paliwozernosc mojego auta i od pewnego czasu chodzi mi po glowie zamontowania uzadzenia, ktore mi w tym pomoze. Na pierwszym miejscu stoi WAKUOMETR.
Sprawdzal sie on znakomicie w fiacie 125p mojego znajomego i mimo, iz nie pokazuje spalania a jedynie podcisnienia, to ma to duze odniesienie do tego jak wiele w danym momencie nalewa sie paliwa silnikowi do pozarcia.

Wyczytalem rowniez o innych urzadzeniach, gdzie jedno z nich ponoc rewelacyjne, wielofunkcyjne, za 110zl mialo byc nawet opisywane w czasopismie AUTOSWIAT pod nazwa Samochodowy Przelicznik Trakcyjny, jednak nigdzie nie moge znalezc na jego temat informacji.
Najchetniej zainstalowalbym cos bardziej skaplikowanego, chetnie z wyswietlaczem LCD, ale nie widze tu propozycji. Byla mowa o tego typu urzadzeniach od Wartburgow (nie moge cytowac, poniewaz

Z gory zaznacze, ze przekopalem cale archiwum grup dyskusyjnych w googlach, tego forum i nie znalazlem satysfakcjonujacych mnie odpowiedzi na pytania ponizej:

1. Samochodowy Przelicznik Trakcyjny (wspomniany wyzej)- czy ktos z Was mial z nim doswiadczenia? Prosilbym o szczegoly.

2. Wakuometr - jak wyglada montaz w samochodzie z wielopunktowym wtryskiem i gdzie najlepiej jest go kupic? (Szroty juz zjezdzilem ale nie moge trafic, w sklepach samochodowych NIET)
Co sadzicie o tym:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=29187533

nie za drogo? (pytanie o funkcjonalnosc itp wyslalem juz do sprzedajacego)

3.Ekonomizery od innych aut ... czego szukac?

4. Manometr - pewien uzytkownik napisal, ze jest to naprostsze, najtansze i najbardziej funkcjonalne urzadzenie:

"manometr mierzacy podcisnienie
w kolektorze dolotowym. Wyskalowany moze byc roznie - zielone/czerwone
paski na skali wskazujace zakres ekonomicznej jazdy, zuzycie paliwa w
l/100 km
(wbew pozorom z nie najgorsza dokladnoscia) albo jak kto chce,
np. w mm slupa rteci. Instalacja jest prosta, mozna na przyklad przeciac
przewod z kolektora do serwa i zalozyc trojnik, do ktorego podlaczamy
rurke
do tego manometru"

Gdzie sie w to zaopatrzyc? Jak zamontowac? Jakies inne opinie?

5. KOMPUTER POKLADOWY. ... niestety nie posiadam w swoim aucie komputera od spalania, aczkolwiek jesli samochod jezdzi na gazie to nic nie wskazuje o ile dobrze mysle.

6. Inne propozycje?

Dzieki za wszystkie odpowiedzi. Bede bral czynny udzial w dyskusji.

lancer - |4 Sie 2004|, 2004 15:02

no przecież scorpio miało montowane komputer gdzie była podawana ilość spalanego paliw w danym momencie oraz średnie zużycie paliwa na / 100 km więc nie rozumiem czemu szukasz trudniejszych metod przeszczepienia tych użądzeń do innych aut. skoro istnieje możliwość zamontowania takiego komputerka.
IBOL - |4 Sie 2004|, 2004 15:24

lancer napisał/a:
no przecież scorpio miało montowane komputer gdzie była podawana ilość spalanego paliw w danym momencie oraz średnie zużycie paliwa na / 100 km więc nie rozumiem czemu szukasz trudniejszych metod przeszczepienia tych użądzeń do innych aut. skoro istnieje możliwość zamontowania takiego komputerka.


W tym problem, ze jesli wogole istnieje, to jest to na tyle skaplikowane, ze nie polega tylko na podlaczeniu komputerka ... - byla o tym dyskusja na tej grupie i nie doprowadzila jeszcze do rozwiazania w tym temacie.

W mojej wersji Scorpio nie ma komputera pokladowego a na dodatek mam watpliwosci czy na gazie on cokolwiek pokazuje.

IBOL - |4 Sie 2004|, 2004 15:24

Wlasnie zadzwonilem, porozmawialem z przedstawicielem KEL i przy okazji uzyskalem informacje o adresie strony:

http://www.kel.mtl.pl/plinfo.htm

Jak dla mnie REWELACJA, ... tylko ta cena ... a mialo byc 110zl.
Poszukam tego urzadzenia jeszcze w innych miescach ale za 500zl to sobie odpuszcze te przyjemnosc i zainstaluje cos tanszego :(

lancer - |4 Sie 2004|, 2004 15:42

u mnie komp działa i na gazie a i chyba łatwiej założyć to co już zostało stwożone dla tego auta niż implantować jakieś rzemieślnicze wynalazki które mają mało wspólnego z fordem
mirage - |4 Sie 2004|, 2004 18:36

U mnie poprzedni wlasciciel zamontowal econometr pokazujacy chwilowe spalanie, dziala na gazie i na bezynie, ale to rekodzielo i nie wyglada dobrze i miejsce takie ze nie widac podczas jazdy.

Popieram wypowiedz Lancera by sprobowac zamontowac komputerek dedykowany do Scorpio tylko nie wiem ile taka uzywka moze kosztowac:(

IBOL - |4 Sie 2004|, 2004 21:10

mirage napisał/a:

Popieram wypowiedz Lancera by sprobowac zamontowac komputerek dedykowany do Scorpio tylko nie wiem ile taka uzywka moze kosztowac:(


Wobec tego, czy ktos juz doszedl jakie czesci nalezy kupic aby zaadoptowac taki uklad do scorpio bez komputera spalania? Sam LCD to nie wszystko.

maup - |4 Sie 2004|, 2004 22:35

Prawdę Speedo prawi - dyskutowałbym osobiście w kwestii LPG (podatki i ekologia ;) .
Samochód wyposażony w tuzin mierników, wskaźników, vacuometrów i czarodziejskie pudełko robiące blip! nie podwoi nagle od tego mocy i nie zacznie palić 1.34L gazu na 162 km.
Wszystkie te cudowne urządzonka mają głównie na celu zapewnienie użytkownikom chwilowej euforii a producentom godziwego życia.
Może od innej strony - jeżeli jadę dynamicznie to znaczy, że się spieszę albo, że lubię. I w tym i w tym przypadku żaden gadget mnie nie powstrzyma (w tym drugim dopiero tankowanie ;) )
Żaden taki gadget nie nauczy także WYCZUCIA samochodu (i nie nauczy nikogo poprawnie jeździć).

Rafał A.(antek) - |5 Sie 2004|, 2004 02:38

owszem zgadzaqm si ez przedpiscami - ja ma byc oszczednie to CC z gazem proponuje. JA tez boleje ze tylepali ,ae jak przelicze to tyle co cienki na benzynie wiec sie pocieszam GAz to nie makabryczny wynalazek.A tak wogole to mu wybaczam spalanie jak czuje jak cudownie sie ta bryką jeździ. A co do obnizania spalania to uwazam ze obrotomierz i predkosciaomierz dostonale w tym pomagaja i sa wystarczajace.
seru123 - |5 Sie 2004|, 2004 22:42

Kup sobie licznik elektroniczny do roweru ......zrob uklad dopasowujacy do pracy wtryskiwacza albo wskazania przeplywomierza....i jush:)))
bedziesh mial max, srednie. chwilowe.

pzdr
ss

Gierap - |6 Sie 2004|, 2004 01:05

A ja powiem Tyle Ja kupując 2.8 liczyłem sie z dużo wyszym spalaniem niż jest naprawdę i kto Mnie pyta zawsze to o spalanie najpierw hehe :lol: a ja na to ze pali tyle ile ma palić jeździ szybciej od pierdolotów i ma wyposażenie a nie korbke i komfort wiec czego sie spodziewać :twisted: ,a co do LPG no wiecie co ja mam i nie dlatego ze nie licze sie ze spalaniem ale cena naszej benzynki to cena z kosmosu w porównaniu z naszymi zarobkami :roll: A z tymi wakuometrami to już kolego przeginasz no co myślisz ze bedziesz miał EcoScorpio czy jak,ale podziwiam zapał :wink: Pozdro i życze sukcesu :D
Pershing - |6 Sie 2004|, 2004 02:19

Jesli ma chlopak fantazje i troche wolnego czasu niech pokombinuje... a czemu nie ? Sam chetnie bym zobaczyl co z tego wyjdzie. Wiadomo kazdy z nas chcialby aby jego samochodzik spalal mniej paliwka, ale tak jak juz ktos wczesniej trafnie zauwazyl zaden magnetyzer ani inne cudo na kiju nie zastapi odpowiedniej techniki jazdy. Niestety te sto pare konikow pod macha trzeba czyms nakarmic
zbyszek - |6 Sie 2004|, 2004 20:50

Panowie czy Wy macie w swoich skorupkach komp chwilowego spalania? większość napewno ma, a Ibol nie ma a chciałby mieć. Czy Ci którzy mają takie cudo w swoim aucie nigdy tego nie używają???, nigdy nie zerkniecie ile wam w danym momencie pali????? Jeżeli wam to niepotrzebne to odstąpcie Ibolowi :D . Każdy sobie zdaje sprawę że scorpio pali sporo, ale dobrze wiedzieć ile. Ja tam na swój komp zerkam często, ale nie po to aby spalanie było jak najmniejsze, już wiem jak jeździć jeżeli chcę aby mi mało palił, ale to nie oznacza, że jeżdżę tylko w sposób ekonomiczny.
Wiem również, że spalanie które pokazuje komp różni się od spalania faktycznego, ale milo mieć taki gadżet prawda?

lancer - |6 Sie 2004|, 2004 22:11

używam czasami jak jade z kimś kto nie wie co to jest ale zawsze po chwili zaczyna się interesować czymś co się szybko zmienia. I wtedy pada pytanie

"a co te liczby wskazują?"

a ja na to że spalanie wszyscy ze zdziwieniem wzdychają i mówią WOW ale dużo pali :D

Zawsze lub przwarznie ta wrtość jest bliska bądź równa 42 l/km to jest wartość maxymalna jąką komputer jest w stanie zarejestrować dlatego średnie spalanie odbiega od rzeczywistości ale tylko u tych co lubią zobaczyć ile fabryka dała.

Gadałem z taryfiarzem że jego scorpio nie widział 100 km/h i mówi że to co komp pokazuje to się zgzdza do 0,5 l zawsze

Szuler - |15 Sie 2004|, 2004 17:35
Temat postu: Re: Kontrolowac spalanie ... Ekonomizer, Wakuometr, Manometr
IBOL napisał/a:

5. KOMPUTER POKLADOWY. ... niestety nie posiadam w swoim aucie komputera od spalania, aczkolwiek jesli samochod jezdzi na gazie to nic nie wskazuje o ile dobrze mysle.


No więc tu się nie zgodze, że nie pokazuje, a jeśli już pokazuje to że bzdure. Ostatnie dwa tygodnie mojej przygody ze skorupą to wypad do Słowacji i zrobione 1600 km. Udało mi się tak wyskalować śrubę z gazem, że jest niezbyt dynamiczny ale bardzo ekonomiczny. I co więcej wskazania komputerka pokrywają się ze stanem faktycznym! Odchylenia nie przekraczają 5% (to znaczy, że raz spala 5% więcej a raz mniej niż wskazuje komp.). I tym sposobem mam w skorupce licznik ile mam jeszcze gazu :) . Przy każdym tankowaniu kasuję komputerek i wiem kiedy mi się skończy gaz - cudo! :) .

Wiem, że to nie miejsce na ten temat ale od razu się podziele kilkoma uwagami z trasy do Słowacji. Zrobiłem jak pisałem 1600 km a silnik nie zeżarł ANI GRAMA oleju! Jak jeszcze jechałem po prostej bez większych górek, przeważnie koło 120km/h ale bardzo szaprana jazda gdyż dużo wyprzedzania ale mimo to spalanie wyszło 10 litrów / 100km (silnik 2.9!!). I tak na baku gazu 39litrów robię prawie 400km :) . Jak się pojawiły górki to spalanie wzrosło do 13-14l gazu co jest wynikiem rewelacyjnym bo go ostro dusiłem... Samochodzik w sumie sprawdzał się dobrze, jedyne co to jak się mocno zagrzał (strzałka temperatury silnika max do połowy) to sprzęgło również się zagrzało... Zrobiło się twarde i wolno wracało, w szczytowym momencie jak wdusiłem jedynkę, puściłem sprzęgło, a on nie jedzie tylko po 2 sekunkach zaczął się powoli toczyć! Ale ostygł potem i wszystko wróciło do normy.. Druga sprawa, od jakiegoś czasu mi szarpie... Powiedzmy jadę 30km/h na dwójce, albo 70km/h na czwórce utrzymując stałą prędkość i szarpie silnik... Ostatnio dzwoniła mi rura wydechowa, pewnie tłumik albo katalizator. A potem przestał, może coś się tam zapchało i to jest powodem?
A tak z innej beczki - to jak mocno przy normalnej jeździe przeciągacie silnik 2.9 na biegach? Do jakich prędkości?

Pozdrowionka
Szuler


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group