Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Pozostałe - Licznik zaniża prędkość... :(

YaKuZ - |17 Sie 2014|, 2014 22:37
Temat postu: Licznik zaniża prędkość... :(
wreszcie założyłem linkę do licznika w kombi boa bo wcześniej jakoś nie było czasu....i zonk....licznik BOA, skrzynia MT75 z 2,9 kombi na linkę, linka od romka, licznik.....zaniża prędkość względem GPSa w Janosiku.....średnio o 10 na godzine, przy 100 na liczniku, janosik wskazuje 113.....linkę puściłem tak jak leciała linka do automatu....na automacie licznik delikatnie zaniżał....jestem lekko poirytowany...:P
pablo19 - |17 Sie 2014|, 2014 23:07
Temat postu: Re: Licznik zaniża prędkość... :(
YaKuZ napisał/a:
... linka od romka, ...
I to jest główna przyczyna :P
Żartuję oczywiście.
Nie wiesz, że licznik zaniża o jakieś 10%, przy licznikowych 60km/h jaką masz prędkość na nawigacji? ;)

YaKuZ - |17 Sie 2014|, 2014 23:18

70....licznik zazwyczaj zawyża a nie zaniża....
pablo19 - |17 Sie 2014|, 2014 23:49

YaKuZ napisał/a:
70....licznik zazwyczaj zawyża a nie zaniża....
Aaa, fakt :P
Kamil_Scorpio_ - |18 Sie 2014|, 2014 07:01

YaKuZ napisał/a:
wreszcie założyłem linkę do licznika w kombi boa bo wcześniej jakoś nie było czasu....i zonk....licznik BOA, skrzynia MT75 z 2,9 kombi na linkę, linka od romka, licznik.....zaniża prędkość względem GPSa w Janosiku.....średnio o 10 na godzine, przy 100 na liczniku, janosik wskazuje 113.....linkę puściłem tak jak leciała linka do automatu....na automacie licznik delikatnie zaniżał....jestem lekko poirytowany...:P


Zapakuj znów automat i będzie ok :D :): a podwyższenie wskazówki troszkę nic nie da?? czy ona sama się "synchronizuje" ? U mnie w sumie jak jadę mk1 to właśnie też jadę te 140 licznikowe, a na yanosiku pokazuje 150~ ale ja sadziłem łapki do licznika wtedy jak mi ta zębatka padła od km, i rwałem wskazówkę :( U Ciebie jak było? W sumie u mnie linki nie ma, a elektrycznie

trzypion - |18 Sie 2014|, 2014 07:17

Przyczyny mogą być dwie - jedna, to przesunieta wskazówka w liczniku, druga, to niewłaściwa zębatka napędu w skrzyni.
Zrób prosty test - sprawdź jaka prędkośc pokazuje GPS przy licznikowych 40, 60, 80, 100 i 120 km/h
Jeśli różnica GPS/licznik jest stała, to wskazówka jest źle ustawiona. Jeśli różnica rośnie wraz z prędkością (wtedy stosunek licnik/gps powinien być mniej więcej stały) to masz niewłaściwą zębatkę napędu w skrzyni.

Pierwsze naprawia się dość prosto - wyciągasz zegary i demontujesz prędkościomierz, ustawiasz wskazówke na 40km/h, blokujesz ośkę wskazówki (najlepiej przy magnesie napędu), ściągasz z ośki i ustawiasz, żeby pokazywała tyle, ile powinna.

Drugie przez wymiane zebatki lub dyfra ;)

YaKuZ - |18 Sie 2014|, 2014 08:12

a co pomoże wymiana dyfra? dyferek siądzie ten krótki 3,91 od ciebie P narazie mam 3,36
Kamil_Scorpio_ - |18 Sie 2014|, 2014 08:18

YaKuZ napisał/a:
a co pomoże wymiana dyfra? dyferek siądzie ten krótki 3,91 od ciebie P narazie mam 3,36


Nie wiem właśnie, wydawało mi się ze w mk1 linka działa jakoś przez skrzynie, nie przez dyfer, ale mogę się mylić, wiem na pewno że w starych bmkach, linka szła do mostów, ale w scorpio?

YaKuZ - |18 Sie 2014|, 2014 08:26

w scorpio linka idzie do ogona skrzyni...do dupy się zakłada...
trzypion - |18 Sie 2014|, 2014 08:29

Napęd prędkościomierza idzie ze skrzyni, z zebatki wału napędowego. Jak masz dyfer z innym przełożeniem, niz skrzynia miała w fabrycznym setupie, to przy takiej samej prędkości wał sie kręci wolniej lub szybciej i co za tym idzie licznik pokazuje bzdety. Skoro Ci zaniza, to pewnie masz dyfer o mniejszym przełożeniu i przy tych samych obrotach kół wał się kręci wolniej.
Przy czym nie ma znaczenia, czy masz licznik na linkę (mk2), czy elektryczny (mk1 i mk3) - prędkośc auta jest mierzona tak samo, jedyna róznica w przeniesieniu. W Mk1 masz elektromechaniczne (impulsy z VSS ida do elektroniki licznika, a ta steruje silniczkiem napędzającym klasyczny prędkościomierz magnetoelektryczny), w MK2 mechaniczne (zebatka napędza VSS i linkę, linka napędza prędkościomierz magnetoelektryczny) , w MK3 elektroniczne (impulsy z VSS ida na elektronikę zegarów, a ta steruje elektrycznie wskazówką)
Jesli więc to nie błąd ustawienia wskazówki, to trzeba dopasować komplet zębatka/dyfer.

YaKuZ - |18 Sie 2014|, 2014 09:11

no na pewno mam wał o mniejszym przełożeniu bo w koloni raczej na pewno bylo 3,64...a u mnie 3,36....jak założe 3,91 to będzie zawyżał?
trzypion - |18 Sie 2014|, 2014 09:16

Tak :D Prościej wymienić zebatkę jednak ;) Bo jak wsadzisz 3,91, to co prawda auto bedzie miało kopa, ale palic bedzie więcej i silnik bedzie niepotrzebnie się kręcił za wysoko. Zębatkę w skrzyni wymienia się banalnie, trzeba z jednej strony odkręcić nakrętke trzmająca VSS, z drugiej wyjąc segera trzymajączego linkę, wyjąć VSS i linkę, wypchnąć zębatkę, włozyc nową, zalożyć line, załozyć VSS-a i sie cieszyć :D
YaKuZ - |18 Sie 2014|, 2014 09:22

trzypion napisał/a:
Bo jak wsadzisz 3,91, to co prawda auto bedzie miało kopa, ale palic bedzie więcej i silnik bedzie niepotrzebnie się kręcił za wysoko


kosa nigdy nie kręci się za wysoko :P to nie kolonia, poza tym nie po to kupiłem krótki dyfer żeby leżał ;P

[ Dodano: |18 Sie 2014|, 2014 09:25 ]
trzypion napisał/a:
Zębatkę w skrzyni wymienia się banalnie, trzeba z jednej strony odkręcić nakrętke trzmająca VSS, z drugiej wyjąc segera trzymajączego linkę, wyjąć VSS i linkę, wypchnąć zębatkę, włozyc nową, zalożyć line, załozyć VSS-a i sie cieszyć :D


tak tak :P i to wszystko między podwójnym wydechem z BOA :P dostęp pierwszorzędny ;PP

trzypion - |18 Sie 2014|, 2014 09:25

Jak lubisz jeżdzić wolniej, głośniej i z większym spalaniem, to kto tam bogatemu zabroni....
YaKuZ - |18 Sie 2014|, 2014 10:26

e tam wolniej, na 3,36 w kombi kos jest ospały, nie musze latać 240.....chce się szybciej rozpędzać :)
trzypion - |18 Sie 2014|, 2014 10:31

Nic z tego - tyłkohamownia powie, że lepiej, pomiar czasu pokaże, że gorzej. Co prawda wieksze (nieco) przyspieszenie, za to częsciej masz zmiane biegu, a kazda zmiana to chwila jazdy bez napedu. W efekcie dostajesz auto, które przyspiesza nieco gorzej, więcej hałasuje i wiecej pali :D
Przerabiałem na swoim V12, tez miałem wolniejszy dyfer.
Owszem, łatwiej gume spalić, ale jakoś to za mało, żeby sobie w stope strzelac, dlatego tez wymieniłem dyfer na właściwy. Duuużo lepiej :D

YaKuZ - |18 Sie 2014|, 2014 10:41

trzypion napisał/a:
Przerabiałem na swoim V12, tez miałem wolniejszy dyfer.


a gdzie ty masz V12? :P

miałeś 3,36? moje kombi też lekkie nie jest...założe zobacze :) jak będzie doopa to się zmieni na uniwersalny 3,64

trzypion - |18 Sie 2014|, 2014 10:45

W skorupie mam :P
I mam 3,61, miałem wczesniej 3,9(cośtam). Sytuacja podobna, Ty masz BOA, czyli 200 kucy, nie 150 ;)
Po zmianie z 3,3 na 3,6 bedziesz szukał szóstego biegu non-stop ;)

YaKuZ - |18 Sie 2014|, 2014 10:51

taaa chyba mass pół V12 :P co najwyżej 12v :P

ja zmieniam 3,36 na 3,91 :P no szóstego biegu w scorupie na trasie brakuje troche :P

pablo19 - |18 Sie 2014|, 2014 10:53

YaKuZ napisał/a:
...jak będzie doopa to się zmieni na uniwersalny 3,64
Załóż sobie od razu przerzutki :P
trzypion - |18 Sie 2014|, 2014 10:57

Drugi silnik w bagażnik i jest dwunastka ;)
A na serio - poprawianie fabryki przy przełożeniach niemal nigdy nie wychodzi na dobre ;0 lepiej kup za parę zeta wlaściwy trybek do skrzyni i sie ciesz tym, co masz ;) Albo zapodaj automata i problem z głowy ;) ;) ;)

pepi - |18 Sie 2014|, 2014 10:58

masz chyba zębatkę koloru czarnego która jest do mostu zwykłego :-d 12 zębów
jak się nie mylę
jak znajdziesz taką jaką ci potrzeba to będzie ok
albo most zmień


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group