Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Pozostałe - Pierwsza Skorupa MK2- kilka drobnych problemów

papson10 - |1 Maj 2014|, 2014 10:42
Temat postu: Pierwsza Skorupa MK2- kilka drobnych problemów
Witajcie drodzy użytkownicy forum. Niedawno zakupiłem Skorupę MK II i jestem z niej bardzo zadowolony, ale jak wiadomo w autach używanych nie ma co liczyć na pełną sprawność. Dlatego pisze tutaj by uzyskać pomoc z waszej strony w moich drobnych naprawach.

Przeszukiwałem forum ale że jestem jak na razie Laikiem w sprawach mechanicznych i dopiero się tego uczę; często i gęsto nie łapałem o co B. A szukając po tagach również często nie miałem pojęcia tak na prawdę czego mam szukać.

Liczę na waszą pomoc bo wiąże z tym autkiem nadzieje. I chcę żeby jeszcze parę ładnych lat pojeździło. Jeśli ktoś może podrzucić mi info odnośnie moich problemów.

1 Gdy jadę z prędkością do ok 70 km/h to coś strasznie huczy mi z tyłu samochodu. Prawdopodobnie lewe tylne koło.

Chciałem podnieść samochód by sprawdzić czy jest tam jakiś luz, podniosłem lewarek na około 30-40 cm do góry ( aż mi się skończył)
KOŁO ani drgnęło, jak jak jest tak było. Za mały lewarek czy coś źle robię?
Warto wspomnieć że brakuje ręcznego :)

2 Na zimnym silniku rwie mi gaz i często silnik gaśnie. Ale jak go rozgrzeje na benzynie przejadę z 2-3 km jest spoko i ładnie chodzi na gazie.

3 Coś mi zaczyna piszczeć od momentu włożenia kluczyka do stacyjki. Jakby z pod przedniej szyby.

4 Ktoś ma jakiś sposób na sprawdzenie poziomu płynu chłodniczego? Mam tak uwalony od środka zbiornik że nie widzę gdzie jest poziom...

Mam jeszcze parę pytań i problemów nie pasujących do działu ale zostawię je od razu tutaj.

A. Widzę duże ogniska rdzy na progach. Jest gdzieś w sieci przepis jak zrobić te zaprawki czy jak to tam się nazywa?
B. Szybert nie działa
C. Lusterka nie działają
D. Amortyzatory wydają się dość mięknie ale nie wiem jak jest u was.
E. Gdzie jest ta druga skrzynka z bezpiecznikami? Pierwsza na wysokości akumulatora od strony pasażera, a druga?
F. Wydaje mi się że mam słabe ładowanie akumulatora. Zostawiłem go na 2 godziny - nei chciał odpalić. Wcześniej przed i po incydencie zawsze odpala.
G. Koła mi się wydają lekko nie naturalnie przechylone. Sama geometria kuł to naprawi.
H. Czekam na wasze porady dotyczące użytkowania tego pojazdu. By mi długo służył.
I Kontrolka od ABS i kontroli trakcji cały czas się świecą od momentu odpalenia. kontrolka od poduszki powietrznej miga.
J Przy maksymalnym skręcie kół Straszynie piszczy gdy zaczynam jechać.

Pozdrawiam i bardzo dziękuje za odpowiedz. :)

Vaux - |1 Maj 2014|, 2014 11:50

Przede wszystkim pamietaj zeby na forum szukac w dziale mk3 jesli masz wieloryba bo podzial modelowy z allegro nie jest trafny...To co Ci piszczy po kluczyku w stacyjce to pewnie przytarty wentylator nawiewu a co do reszty niech sie wielorybiarze wypowiedza ;)
papson10 - |1 Maj 2014|, 2014 13:54

Vaux napisał/a:
Przede wszystkim pamietaj zeby na forum szukac w dziale mk3 jesli masz wieloryba bo podzial modelowy z allegro nie jest trafny...To co Ci piszczy po kluczyku w stacyjce to pewnie przytarty wentylator nawiewu a co do reszty niech sie wielorybiarze wypowiedza ;)


Kurcze gdzieś jest rozpiska? Bo mam samochodzik z 1995 roku, faktycznie wieloryb , a w dowodzie też mam wbite że II więc tak napisałem.

Też tak podejrzewam że to wentylator. Tylko zauważyłem że załącza się od razu po włożeniu kluczyka? Jestem ciekaw dlaczego. I wieje nawet w pozycji 0 ???

sobolaqe - |1 Maj 2014|, 2014 15:21

1. Pewnie lozysko
Napewno masz oryginalny podnosnik ? kolo sie powinno podniesc bez problemu.
Wez jakas zabe jak masz i podnies go do gory za wachacz.

2. Zawsze powinno sie zagrzac silnik zanim przelaczysz na gaz, automat przelacza przy odpowiedniej temperaturze plynu chlodzacego(w lecie prawie odrazu w zimie po 2-3 km)
Reduktor musi byc ogrzewany plynem zeby nie zamarzal

3. Pewne wentylator, na forum masz opisy jak zmienic wentulator bez rozpinania klimatyzacji

4. Nie pamietam czy czasami pod max jak sie naleje plyn to czy nie widac go przez korek. Ale nie daje sobie glowy uciac

A. Na forum nie wiem czy jest, ale ogolnie to mnostwo informacji na ten temat znajdziesz lacznie z filmikami. Pytanie czy sie oplaca czy nie lepiej oddac do lakiernika

D. Od biedy sprawdz na stacji diagnostycznej za 20-30 zl. test taki sobie ale lepsze niz nic.

E. Na podszybiu po drugiej stronie przy kierowcy

F. Slabe ladowanie czy cos Ci prad ciagnie ? Jaki masz pobor pradu, moze sie skrzynki klaniaja

G. W ktora strone?

H. Wszystko masz na forum, poczytaj o mk3 pare dni i bedziesz wiekszosc wiedzial

I. Albo czujnik albo modulator(masz opisane na forum) Co do poduszki moze wtyczki pod fotelami, moze tasma w kierownicy a moze brak poduszek.

J. Piszczy z kola czy spod maski, na postoju czy jak jedziesz ? :)
Jak kolo to pewnie lozysko, jak spod maski to pompa przy maksymalnym skrecie wydaje taki dzwiek.

Generalnie nie ma co od nowa wszystkiego odkrywac jak tu niektorzy lubia robic :)
O socorpio mozesz tutaj czytac tygodniami, najpierw poszukaj, poczytaj a pozniej dopytywac o szczegoly :)

papson10 - |1 Maj 2014|, 2014 16:39

Witaj. Dziękuje za wyczerpujące info. Kupiłem sutko dosłownie puste,brak lewarka i tych rzeczy. Samo auto, a mam lewarek taki gówniany trapezowy.

Piszcze raczej z pod maski przy ruszaniu na maksymalnym skręcie.

Czyli co na gazie nie odpalać? Bo odpalam teraz na gazie i jadę...

Czym lub u kogo mogę sprawdzić pobór mocy?

Co do kół mogę porobić parę fotek

A do tego piszczenia z pod szyby, to chyba da się z tym żyć? czy nie bardzo na dłuższą metę?

Pozdrawiam

konrad85 - |1 Maj 2014|, 2014 17:13

papson10 napisał/a:
Czyli co na gazie nie odpalać? Bo odpalam teraz na gazie i jadę...

więc tak nie rób bo problemów sobie narobisz

[ Dodano: |1 Maj 2014|, 2014 17:15 ]
papson10 napisał/a:
Też tak podejrzewam że to wentylator. Tylko zauważyłem że załącza się od razu po włożeniu kluczyka? Jestem ciekaw dlaczego. I wieje nawet w pozycji 0 ???

miałem taki objaw jak HBC mi padło

Jankes - |1 Maj 2014|, 2014 17:17

Jeśli wentylator nawiewu popiskuje, to wkońcu sie zatrze, a do tego pierw uwali HBC(jesli masz klimatronik) wiec wtedy beda i koszta naprawy i brak nawiewu.
papson10 - |1 Maj 2014|, 2014 17:21

Ok dzięki za info.

tutaj fotki kółek i rdzy

http://www.fotosik.pl/pok...1884d7c412.html
http://www.fotosik.pl/pok...6170dfbb07.html
http://www.fotosik.pl/pok...b17edc36c2.html
http://www.fotosik.pl/pok...a636a11d79.html

Pozdrawiam

masa300789 - |1 Maj 2014|, 2014 17:22

Usiadz i na spokojnie poczytaj o wielorybkach, po koleIi co tam kto pisze :) Czeka Cie niestety 99% przypadkow opisanych w dziale "problem" ,ale nie zniechecaj sie :P
papson10 - |1 Maj 2014|, 2014 17:26

Jankes napisał/a:
Jeśli wentylator nawiewu popiskuje, to wkońcu sie zatrze, a do tego pierw uwali HBC(jesli masz klimatronik) wiec wtedy beda i koszta naprawy i brak nawiewu.


co to HBC ? - poprosiłem o rozkodowanie modelu :) wiec się może dowiem czy mam takowy klimatronik itp.

Jankes - |1 Maj 2014|, 2014 17:27

O kurcze troszke zjedzony...

Progi i pewnie podłużnice nie istnieją, zawias z tyłu klapniety na maksa.

Jeśli chcesz go zostawić i naprawiać to czeka Cie długa droga...

papson10 - |1 Maj 2014|, 2014 17:30

a co z tymi kołami. są w miarę ok? da się jeździć czy mi się w oczach je**** :P ???
masa300789 - |1 Maj 2014|, 2014 17:31

Da sie jezdzic :) masz caly tyl mocno oklapniety tzn sprezyny i amory
Jankes - |1 Maj 2014|, 2014 17:33

Dokładnie jezdzic sie da, ale oponki bedzie zjadało bo masz mega negatyw z tyłu.
papson10 - |1 Maj 2014|, 2014 17:37

A po ludzku? Trzeba zapewne jechać do kogoś by ustawił geometrie kół? Czego to wina? I jak to możliwie naprawić?
Jankes - |1 Maj 2014|, 2014 17:40

No napisalismy Ci juz ze tył masz klapniety i ze sprezyny do wymiany, to standard w scorpio.

Jak wymienisz sprężyny, koła wrócą do pionu

papson10 - |1 Maj 2014|, 2014 17:47

Ok. rozumiem ( ile kosztują takie na tył? mniej więcej używane lub nowe)

a wiesz może coś na temat nie działającego szyberdachu lusterek?

A co do tej rdzy to , naprawa opłacalna jest w ogóle czy jeździć aż pierdolnie... :P

Mogę porobić dokładniejsze zdjęcia od spodu.

Jankes - |1 Maj 2014|, 2014 17:49

Uzywane spreżyny beda takie same jak masz. Zapytaj Julka o sprezyny regenerowane.

A co do rdzy, to na to pytanie odpowiedz sobie sam. Albo kupiłeś to auto na dobicie i oddasz na złom albo sie zakochasz i wydasz 8 tys na zrobienie z niego laleczki.

papson10 - |1 Maj 2014|, 2014 17:53

Wydać pieniądze by się chciało, ale nie zawsze się ma :P Chodzi mi głownie by było sprawne mechanicznie, jeździło i się nie psuło :)
Jankes - |1 Maj 2014|, 2014 17:59

papson10 napisał/a:
Chodzi mi głownie by było sprawne mechanicznie, jeździło i się nie psuło :)


to musisz sie zakochac i wydac góre pieniedzy zeby tak było, albo kupic toyote.

papson10 - |1 Maj 2014|, 2014 18:06

Chyba już się zakochałem. Taktyką małych kroków może dojdę kiedyś do celu...

a co z tym hukiem podczas jazdy, może coś poradzisz ?

Jankes - |1 Maj 2014|, 2014 18:12

Podnies koło i poszarp nim,jesli sie rusza wymień piaste z cała obudowa.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group