Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - Zacinający się rozrusznik w oczatym 2.3

lukas2 - |26 Lut 2014|, 2014 23:53
Temat postu: Zacinający się rozrusznik w oczatym 2.3
Mam problem jak w temacie. Dzieje się tak częściej jak zimno na dworze. Rozrusznik po regeneracji powymieniane w nim co trzeba i dalej się zacinał, zmieniony aku na nówkę sztukę i nadal to samo, w końcu wczoraj wymieniony rozrusznik na inny i dzisiaj rano lekko się przyciął. Przy każdym zacięciu reset zegarów. Nie ma znaczenia czy pierwsze odpalenie poranne czy któreś z kolei czasem się przytnie. Co to może być?
trzypion - |27 Lut 2014|, 2014 01:21

Jak powiesz, co rozumiesz przez 'przycięcie', to może cos się wymyśli?
bingo - |27 Lut 2014|, 2014 07:56

kabelki się kłaniają. zacznij od stacyjki, ewentualnie wstaw przekaźnik (szukajka i jest to dokładnie opisane).
lukas2 - |27 Lut 2014|, 2014 10:16

Trzypion po prostu zakreci i stanie tak jakby go cos zablokowalo. Jak przytrzymasz kluczyk to dalej zakreci
Adam_2000 - |27 Lut 2014|, 2014 10:24

lukas2 napisał/a:
... zakreci i stanie tak jakby go cos zablokowalo

Woda w cylindrze ? ;)

ford2fast - |27 Lut 2014|, 2014 10:56

Adam_2000 napisał/a:
lukas2 napisał/a:
... zakreci i stanie tak jakby go cos zablokowalo

Woda w cylindrze ? ;)

Chyba iluzjonisty :):

lukas2 spróbuj podłączyć na próbę bezpośrednio do rozrusznika dodatkowy przewód (najlepiej 20 mm2) plusowy
A jak to nie pomoże to przełóż go na minus akumulatora i do masy silnika :)

trzypion - |27 Lut 2014|, 2014 10:57

No to pewnie elektryka - na początek przekaźnik, jak sugerują koledzy. Może być też tak, że mu pękło uzwojenie wirnika i wtedy jest loteria - miałem tak u siebie w V-ce.
YaKuZ - |27 Lut 2014|, 2014 12:00

a na krótko z plusa się nie zacina? też bym sugerował przekaźnik...
lukas2 - |27 Lut 2014|, 2014 12:36

Na krótko (w sensie po za autem) się nie zacina. O co chodzi z przekaźnikiem? Coś się dokłada o ile pamiętam czy chodzi o ten czarny w małej skrzynce R21?
ford2fast napisał/a:
lukas2 spróbuj podłączyć na próbę bezpośrednio do rozrusznika dodatkowy przewód (najlepiej 20 mm2) plusowy
A jak to nie pomoże to przełóż go na minus akumulatora i do masy silnika
\
Musze zanabyć kawałek kabla i sprawdzę ;-)

Struna - |27 Lut 2014|, 2014 13:25

ja tak kiedyś miałem w mk3, raz na czas się blokowało, zależy jak się zatrzymał. Pierwsza myśl - stacyjka, klasyczny przypadek. Ale test śrubokrętem wyeliminował podejrzenie stacyjki.

Rozebrałem rozrusznik i w planetarce było trochę zasyfiałego przez lata smaru - wyczyściłem, nasmarowałem, poskładałem i już 6-ty rok bez problemu śmiga.

JORZO - |27 Lut 2014|, 2014 19:01

Lukas przekaźnik pod stacyjkę się dokłada-o tym Ci wszyscy piszą.
PiotrekGran - |27 Lut 2014|, 2014 19:09

U mnie jest przekaźnik a od czasu do czasu też się zacina. Co ciekawe tylko przy odpalaniu na gazie, na benzynie nie ma tego problemu.
Poza tym, albo mi się wydaje, albo 2.9 odpala dopiero wtedy gdy gaśnie kontrolka ciśnienia oleju...

lukas2 - |31 Maj 2017|, 2017 21:49

Trochę odgrzeję... sprawa tyczy się tym razem mk2. Rozrusznik robi jeden cyk i nie kręci. Wymiana rozrusznika nic nie dała. Po podaniu mu dodatkowym kablem + z aku odpala po przekręceniu kluczyka czyli normalnie. Chyba czas na przekaźnik. Teraz pytanie: czy wstawić go przy aku tam gdzie znajduje się wtyczka 1 pinowa, czyli wywalić tą wtyczkę wstawić zamiast niej przekaźnik i podłączyć go dodatkowo pod aku i masę?
Opis jest w warsztacie tylko czy dobrze myślę o tym kablu od sterowania rozrusznikiem (jeżeli to on) koloru czarno - czerwonego

Jankes - |31 Maj 2017|, 2017 21:51

dobrze myslisz
YaKuZ - |1 Cze 2017|, 2017 05:25

Tak to ten pojedynczy :) czerwony z czarnym
pablo19 - |1 Cze 2017|, 2017 09:23

Chociaż opcja z przekaźnikiem nie jest złą opcją to ja polecam wyczyścić/naprawić stacyjkę.
Struna - |1 Cze 2017|, 2017 09:34

raczej wymienić na nową - o ile jest do dostania
pablo19 - |1 Cze 2017|, 2017 09:41

Ja nie wymieniłem i nie narzekałem po wyczyszczeniu/naprawieniu.
Struna - |1 Cze 2017|, 2017 09:42

przecież Ty nie masz mk2/3
pablo19 - |1 Cze 2017|, 2017 09:57

Przecież to taka sama stacyjka, która również potrafiła się popsuć/zasyfić w moim MKI '90.
Struna - |1 Cze 2017|, 2017 10:02

tam się nie psuje stacyjka jako taka, tylko sama jej część elektryczna tzw. kostka stacyjki
no i jest ona inna - choć zadanie ma to samo.

Napisz może zatem, co takiego i w jaki sposób naprawiłeś - może komuś też się uda taka sztuka.

kat - |1 Cze 2017|, 2017 10:10

zdaje sie,że to jest juz opisane w warsztacie,własnie przez Pablo
Struna - |1 Cze 2017|, 2017 10:27

ja tam widzę opis/schemat przekaźnika w obwodzie stacyjki :)
kat - |1 Cze 2017|, 2017 11:00

w kazdym razie gdzies ten temat był i było pokazane to dokąłdnie co Pablo robił
pablo19 - |1 Cze 2017|, 2017 11:14

lukas2 napisał/a:
... Rozrusznik robi jeden cyk i nie kręci. Wymiana rozrusznika nic nie dała. Po podaniu mu dodatkowym kablem + z aku odpala po przekręceniu kluczyka czyli normalnie. ...
Jak byś mógł to rozjaśnić, gdzie podałeś ten + z aku?

Struna napisał/a:
tam się nie psuje stacyjka jako taka, tylko sama jej część elektryczna tzw. kostka stacyjki
no i jest ona inna - choć zadanie ma to samo.

Napisz może zatem, co takiego i w jaki sposób naprawiłeś - może komuś też się uda taka sztuka.
"Stacyjka" to taki skrót myślowy, oczywiście chodzi o tzw. "kostkę stacyjki".
Poszukam zdjęć, a może znajdę mój stary opis.

Okej, kwintesencja "czyszczenia/naprawy" jest tu:tutaj
Zdjęcia jeszcze nie namierzyłem ;)

lukas2 - |1 Cze 2017|, 2017 13:06

+ z aku na + rozrusznika, czyli jakby dodatkowy gruby czerwony kabel poszedł. Istnieje jeszcze możliwość że mój przewód jest coś nie teges już...
pablo19 - |1 Cze 2017|, 2017 13:16

Tak myślałem, czyli to nie wina stacyjki i tu żadne przekaźniki nie pomogą, potrzebny nowy gruby przewód, albo może w starym trzeba tylko coś wyczyścić.
kat - |1 Cze 2017|, 2017 13:18

złapać za ten kabel czerwony,może być końcówka przy aku zasniedziała na kablu i kabel będzie gorący,wtedy jest taki objaw,ze cyka i nie odpala

[ Dodano: |1 Cze 2017|, 2017 14:20 ]
Pablo,wtedy kupujemy nowy przewód o odpowiedniej dlugosci i zakuwamy nowe koncówki
rozkuj starą przy aku to zobaczysz w czym tkwi problem

mozena tez go rozkuc ,wyczyscic same zasniedziałe kable i zakuc nową zakuwke z tej jednej strony

YaKuZ - |1 Cze 2017|, 2017 14:03

Ja kiedys podawalem plus prosto z aku wlasnie na ten czarno czerwony kabel jak nie chcial krecic "z kluczyka"
lukas2 - |2 Cze 2017|, 2017 17:00

No to wymiana kabli rozrusznika (całej wiązki) pomogła. Założyłem z innego oryginalną i pali jak dawniej
Gucław - |2 Cze 2017|, 2017 18:49

Kapie sobie deszczyk na aku i wżera miedź .... tojtoja na grobie autora postawić .
lukas2 - |2 Cze 2017|, 2017 20:12

Akurat u mnie tam jest duża osłona z mk3 więc na aku i kable nie kapie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group