Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Zaczynam przygode z gazem

slawektg - |18 Cze 2013|, 2013 20:41
Temat postu: Zaczynam przygode z gazem
Witajcie.W koncu na mnie padlo.Zaluje,ze nie w scorupie,ale coz....priorytety.Niektorzy zapewne wiedza,ze zakupilem Espace z silnikiem PRV 2.8.Z LPG.Niestety albo stety instalacja jest roczna,II gen.Reduktor BRC AT90E.Sterownik Bingo M.Niby wszystko dziala,ale jak zobaczylem ten mikser w dolocie o srednicy ok.28mm,to tak sobie mysle,ze to jakas kupa.Takie dlawienie dolotu ile moze zabrac mocy?Niby jedzie,ale szalu nie robi jak na takie lekkie auto.Aha,na benzynie chodzi jakos parchato,wiec nie mam tez porownania.Prosze o wypowiedzi. :-d
bogdan99 - |19 Cze 2013|, 2013 12:03

BLOS'a wsadzaj. :)
pablo19 - |19 Cze 2013|, 2013 17:38

bogdan99 napisał/a:
BLOS'a wsadzaj. :)
Zgadzam się z przedmówcą :)
Zysio - |19 Cze 2013|, 2013 17:41

BRC AT90E w połączeniu z BLOSem daje sobie radę.
Larix - |19 Cze 2013|, 2013 17:55

Cytat:
BRC AT90E w połączeniu z BLOSem daje sobie radę

Ano daje, przy -20 pali na LPG

slawektg - |19 Cze 2013|, 2013 20:14

Dzisiaj dokonalem pomiaru spalania.Miasto-20litrow.Troche duzo.Czyli blos,tak?Jakies wielkosci,czy wszystkie sa takie same?Moze ktos ma na odsprzedanie?
pablo19 - |19 Cze 2013|, 2013 20:52

KLIK
pepi - |19 Cze 2013|, 2013 20:53

one są takie same tylko mają gwizdki inne
czyli pd mocy potrzebnej
zazwyczaj średni jest

slawektg - |19 Cze 2013|, 2013 21:16

Pablo,nie żebym żydził,ale nowe sa po 380pln.
pablo19 - |19 Cze 2013|, 2013 21:24

slawektg napisał/a:
Pablo,nie żebym żydził,ale nowe sa po 380pln.
Nie żebym Cię wpuszczał w maliny, ale pytałeś o jakieś to Ci zapodałem ;) Nie mam interesu w tym, żebyś od Van-a kupował ;)
slawektg - |19 Cze 2013|, 2013 21:29

Nie zebym Cie o to posadzal.Moze problem tkwi w malej podazy takich rzeczy na rynku wtornym.Widac,ze kto raz zalozyl,niechetnie demontuje :-d
pablo19 - |19 Cze 2013|, 2013 21:32

slawektg napisał/a:
Nie zebym Cie o to posadzal.Moze problem tkwi w malej podazy takich rzeczy na rynku wtornym.Widac,ze kto raz zalozyl,niechetnie demontuje :-d
Ja 3 lata przejeździłem na tym i pewnie przełożę go do ostatniego nabytku :)
slawektg - |19 Cze 2013|, 2013 22:07

jeszcze jedno.w obwod krokowca wstawiona mam srube regulacyjna.czyzby ebj nie dzialal?A moze ktos zna inny powod takiej przerobki?Jak pokrece ta sruba,to obroty sie zmieniaja.Na gazie.Na benzynie silnik gasnie zazwyczaj,wiec nie mam jak sprawdzic.Przeciez EBJ powinien utrzymywac stale obroty bez wzgledu na paliwo,tak?
bogdan99 - |19 Cze 2013|, 2013 22:40

Cytat:
.Przeciez EBJ powinien utrzymywac stale obroty bez wzgledu na paliwo,tak?

Tak, ktoś wymodził. Pewnie wystarczyło EBJ zmienić/ przeczyścić.
A blosy nawet w używce są drogie, okazjonalnie idzie dorwać taniej, ale trzeba być szybkim, bo od razu znikają.
Tylko nie słuchaj gaziarzy, bo większość płacze że tego ustawić się nie da. Bo nie potrafią i nie chcą się nauczyć :D

pablo19 - |20 Cze 2013|, 2013 00:07

Co do EBJ-ota to może jakiś partacz odciął mu zasilanie. Sprawdź, czy ma zasilanie na benzynie i na LPG. Druga z możliwych rzeźb to zaklejenie EBJ-ota w pozycji otwarty za pomocą kleju na gorąco. Oba przypadki przerabiałem w moich i nie moich autach :/
pepi - |20 Cze 2013|, 2013 22:06

nie radzili se z lpg to masz patent :P
slawektg - |22 Cze 2013|, 2013 09:25

EBJ w Renowce ma 3piny.Z tego co zdiagnozowalem,to ma napiecie.Srodkowy kabel(brazowy) jest przeciety i idzie do jakiegos przekaznika zamontowanego przez gaziarzy.Czyzby masa?Po przejsciu na LPG przerywa mase,zeby krokowy nie dzialal?Coz,na benzynie tez nie reaguje.Moze jest zepsuty however.
pablo19 - |22 Cze 2013|, 2013 10:14

Może jest zepsuty, a może tak podłączyli, że nie ma szans działać ani na jednym, ani na drugim. Zadanie dla elektryka. Kto wie, może będę do Gdańska jechał :P
slawektg - |22 Cze 2013|, 2013 18:22

Zapraszam i zapraszam....... :-d

[ Dodano: |23 Cze 2013|, 2013 08:59 ]
Dzisiaj kolejne kwiaty....odkrylem,ze nagrzewnica jest...ODPIETA!!F*****ck!!!!jak tak mozna!pewnie cieknie.Podlaczac czy od razu wyjmowac?

Waski - |24 Cze 2013|, 2013 05:46

podłącz będziesz wiedział o co kaman :)
ja w 60-70% aut które widziałem oprócz odłączonej nagrzewnicy była walnięta uszczelka lub tez głownia ;/

pablo19 - |24 Cze 2013|, 2013 08:15

Sławku, ja widzę, że Ty nie zaczynasz "przygody" z gazem, tylko z Espac-em ;) Moi dwaj znajomi, którzy ją również zaczęli już mieli kilka przygód, w tym raz już holowałem tego z kutrem V6 :D Scorpio rządzi :D
pepi - |25 Cze 2013|, 2013 21:04

życie
i tyle
ale chciałeś mieć przygodę to masz

slawektg - |25 Cze 2013|, 2013 22:17

Panowie!wiecej merytoryki....

[ Dodano: |3 Lip 2013|, 2013 22:35 ]
Blos zamontowany. :651: :651: :651: jaaa cieeee!!!

pepi - |7 Lip 2013|, 2013 19:17

i wybuchł
czy jak

Zysio - |7 Lip 2013|, 2013 19:18

slawektg napisał/a:
jaaa cieeee!!!


a nie miało być "jeee-dzieee"?

tom_stm - |7 Lip 2013|, 2013 22:08

Jak nie na alpadze to chociaż na benie lepiej będzie jeżdzić bez zwężki z palnika :)
Struna - |8 Lip 2013|, 2013 10:35

zapierdziela na blosie - sławek auto na nowo odkrywa :)
slawektg - |11 Lip 2013|, 2013 22:13

Czy swiecaca kontrolka check engine moze powodowac opoznianie zaplonu?Czy sonda musi byc podlaczona pod cokolwiek od gazu?
slawektg - |11 Lip 2013|, 2013 22:35

No widzisz.Dzisiaj pod autem ogarnialem sonde i odkrylem,ze przewod sygnalowy jest przeciety i szeregowo jest wpiete cos od gazu.Wywalilem to dziadostwo,polaczylem sonde tak jak trzeba,to mi na gazie zaczelo wywalac checka.
slawektg - |11 Lip 2013|, 2013 22:59

Widzisz.Pewnie to.Czy on mostkuje syglal sondy jak bena idzie?
Struna - |11 Lip 2013|, 2013 23:01

Emulator miałeś, ma to swoje plusy dodatnie i ujemne.
slawektg - |11 Lip 2013|, 2013 23:23

Co Ty powiesz.....no to wszystko jasne
Struna - |12 Lip 2013|, 2013 20:14

Plus jest taki że Ci niedokladnosci w dawkowaniu gazu nie rozwalaja adaptacji kompa beny, minus taki ze nawet jak jedziesz na zaworach to możesz o tym nie wiedzieć.
pepi - |12 Lip 2013|, 2013 22:10

bo ma być wtrysk a nie naginanie rzeczywistości ;)
slawektg - |19 Sie 2013|, 2013 18:28

Zeby nie bylo,ze nic sie nie dzieje,to problemow ciag dalszy.Auto zaczelo kaprysic.To znaczy zaczął szarpac.Najdziwniejsze jest to,ze co jakis czas.Szarpanie ma charakter raczej przerw w doplywie paliwa,ale moze to zludzenie.Tak czy inaczej kopulka jest w stanie zlym,kable oryginalne jeszcze,swiece nowe.Nie zmienia to faktu,ze szarpanie zanika tak samo jak sie pojawia.Jade sobie w trasie,zaczyna szarpac.Jade dalej i po np.5ciu minutach przestaje.Interwal bywa rozny.Bez roznicy jaka pogoda,ile gazu w zbiorniku itp.Czy moze byc za to odpowiedzialny jakis filtr,czy cos takiego?moze zawor w butli?Mam problemy z tankowaniem czasami.Nalewacz podpina pistolet i w 10 minut nalewa 5 litrow do pustego zbiornika.Albo nalewa 15 litrow i dystrybutor sie zatrzymuje,a wskaznik na butli pokazuje polowe.Nie wiem juz o co kaman.Na benzynie w zasadzie zawsze mi szarpal,wiec nie odpowiem na pytanie czy na benie tez.
Darek_Police - |19 Sie 2013|, 2013 21:01

slawektg napisał/a:
Na benzynie w zasadzie zawsze mi szarpal,

Hej Sławek. Moze być, że ci wtryski benzyny leją, albo inną drogą benia jest zapodawana na lewo. Może być też lewe powietrze.

slawektg - |30 Wrz 2013|, 2013 20:47

Sprawa beny wykluczona.Odpialem wszystkie wtryski i dalej szarpie.Co prawda byl pewien progres jak kupilem nowe kable.Bylo ok.-przez 3 tygodnie.Koszmar powrocil......
bogdan99 - |1 Paź 2013|, 2013 20:37

A ile jeździłeś na odpiętych, bo ciśnienie z listwy tak szybko nie schodzi. ;)
Jeszcze regulator ciśnienia może puszczać bene w kolektor...

Larix - |1 Paź 2013|, 2013 20:53

A przycinający się elektrozawór albo centralka LPG ?
slawektg - |1 Paź 2013|, 2013 20:57

To wlasnie podejrzewam.Dziwny jest tez fakt,ze odpale rano auto,jade sobie,przelaczy sie na gaz i popylam bez problemowo 10,20min godzine-obojetnie.Nic nie szarpie.Zatrzymam sie,wylacze silnik na pare minut,odpale i dupa.Szarpie.
Larix - |1 Paź 2013|, 2013 23:55

slawektg napisał/a:
To wlasnie podejrzewam.


Problemy z masą elektrozaworów ? Przeczyść wszystkie połączenia elektryczne.

slawektg - |6 Paź 2013|, 2013 11:22

Zawory dzialaja bez problemu.Pomozcie,doradzcie,bo juz mnie trafia.....Co moze powodowac,ze rozgrzewany od zimnego dziala caly czas dobrze,a po wylaczeniu i wlaczeniu juz nie?czy cos z parownikiem badz inne badziewia moga to powodowac?czy ewidentnie to wina instalacji-osprzetu samochodu???? :/
Adam_2000 - |6 Paź 2013|, 2013 11:31

slawektg napisał/a:
.Co prawda byl pewien progres jak kupilem nowe kable.Bylo ok.-przez 3 tygodnie.Koszmar powrocil......

Sławek, może trzeba iść tym tropem - może podczas wymiany kabli WN ruszyłeś czymś i się "samo naprawiło" ?
Jakaś wtyczka, wiązka, masa...

slawektg - |6 Paź 2013|, 2013 15:58

To nie to...Wszystko dzieje sie przewidywalnie i zgodnie z prawidlowoscia:nie gasze-jade.Zgasze-nie ma jazdy.Co do cholery moze miec wplyw na prace Blosowej instalacji po ponownym uruchomieniu silnika?komputer silnika?modul zaplonu?Bo przeciez nie sam blos czy parownik.
pepi - |6 Paź 2013|, 2013 19:40

blos się nie zacina ?
lewego powietrza też nie ma przed blosem ?

Reader - |6 Paź 2013|, 2013 21:09

slawektg, zimny rozruch z benzyny robisz?
pablo19 - |7 Paź 2013|, 2013 08:03

Jak drugi raz (powiedzmy po 5 min pracy) zgasisz i odpalisz to też nie bangla?
VIK - |7 Paź 2013|, 2013 14:33

Obstawiam, że się zakleja któryś elektrozawór. Albo przełącznik LPG. Jaki masz??
Struna - |7 Paź 2013|, 2013 14:35

też bym się skłaniał ku temu, ewentualnie cewka na elektrozaworze puchnie od ciepła i póki chodzi to trzyma tłoczek a po ponownym starcie już nie daje rady.
VIK - |7 Paź 2013|, 2013 14:46

Otóż to. W chwili gdy nie chce ruszyć, podaj + i - na krótko do któregokolwiek EZ i spróbuj odpalić.
pepi - |7 Paź 2013|, 2013 19:57

trzeba tłoczek wywalić na zobaczenie
slawektg - |7 Paź 2013|, 2013 20:16

No! i o to chodzilo!Was zawsze tak trzeba szturchac?Polukam jutro te zawory.Viku,centralka Bingo M?taki fajans generalnie.Czy w tym bagnie naprawde musi byc tyle zaworow?Jeden na butli,drugi z filtrem przed reduktorem i jeszcze na reduktorze?Aha ten na reduktorze ma tak mocno luzna cewke.To normalne?
VIK - |7 Paź 2013|, 2013 20:36

Normalne. Wywal trzewia z tego el-z co jest na filtrze i/lub na reduktorze, i jesteś w domu(w aucie).
W jakim bagnie, toż to jedna z prostszych i lepszych instalacji, sprawdź co boli i po temacie. Pewnie się naprawa zamknie kwotą 50zł.

Ale ze co szturchać? Pierwszej odpowiedzi udzieliłem po przeczytaniu wątku, ze wskazówkami od razu :) A więc? :)

Struna - |8 Paź 2013|, 2013 08:19

Tylko zawór na butli zakrec zanim zaczniesz grzebać.
Larix - |8 Paź 2013|, 2013 09:19

VIK napisał/a:
Pierwszej odpowiedzi udzieliłem po przeczytaniu wątku

Pierwszej (ze wskazaniem na elektrozawory) to ja udzieliłem :P ;)

VIK - |8 Paź 2013|, 2013 14:42

Oczywiście, ja tego nie kwestionuję :)
Larix - |8 Paź 2013|, 2013 14:50

:6:57:
slawektg - |8 Paź 2013|, 2013 21:26

Zawory sprawne.Niestety.Zeby byc w zgodzie z wlasnym sumieniem jutro wymieniam kopulke i palec.Nie wymieniane od nowosci.Moze sa na swiecie rzeczy ktore sie fizjologom nie snily....
pepi - |8 Paź 2013|, 2013 22:06

kup 5 litrów paliwa i zapalniczkę
a dalej już wiesz

Reader - |8 Paź 2013|, 2013 23:39

Przyjrzyj się świecom, cewce WN, itd.
trzypion - |9 Paź 2013|, 2013 03:05

Czekaj, czekaj...
Powiedz ile czasu po zgaszeniu na rozgrzanym musisz czekać, zeby zagadał no i czy odpalasz na benzynie, czy od razu na gazie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group