|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - wybite tuleje amorów mk3 kombi
lucas_luc - |21 Maj 2013|, 2013 21:49 Temat postu: wybite tuleje amorów mk3 kombi Witam...
Może ktoś tak jak i ja miał problem z tulejami amorów tył w kombi?
Amory mam zdrowe tylko tuleje wybite jak diabli i sam nie wiem czy szukać amorów (jakie ceny?) czy da się to jakoś reaktywować (po kosztach oczywiście)
Proszę o podpowiedzi....
Dziękuję...
Jankes - |21 Maj 2013|, 2013 21:55
http://allegro.pl/tuleja-...3218133489.html
lucas_luc - |21 Maj 2013|, 2013 22:00
dzięki Jankes...
ale to dalej 200zł może i nie dużo, ale ....
jakoś mi się wydaje że jednak troszkę za dużo...
no nie wiem... to jest najtańsza opcja?
Jankes - |21 Maj 2013|, 2013 22:02
Kiedys te tuleje były po 65zł...trzeba poszukac
Amorki ze sprawnymi tulejami, to koszt z rzedu 400-500zł
[ Dodano: |21 Maj 2013|, 2013 22:03 ]
http://tedgum.pl/sklep/pr...roducts_id=1146
lucas_luc - |21 Maj 2013|, 2013 22:12
chcesz mi Jankes powiedzieć ze skoro mam scorpio podobne (prywatny dawca) z "jakimiś amorkami" i dobrymi tulejami to warto zaryzykować próbę podmianki?
nie wiedziałem że aż tyle kosztują... wymiana ciężka jest? na bank ty to wiesz...:)
Jankes - |21 Maj 2013|, 2013 22:17
Sprawne amorki sa drogie...
Wymiana, zestaw kluczy, kobyłki, podnosnik, kawałek łańcucha do scisniecia sprezyn i ognia, ogolnie robota na dwie godziny, ale trzeba pomyslec
ford2fast - |21 Maj 2013|, 2013 22:24
Kupowanie tych tulei z Tedgumu to szukanie kłopotów
lucas_luc - |21 Maj 2013|, 2013 22:28
więc Jankes zmotywowałeś mnie do walki z amorami...
zdejmę ze starego i zobaczę jak na wolności bez sprężyn się mają...
może coś podpowiecie co przy okazji obadać sprawdzić do podmianki przy okazji...
mile widziany jakiś link do sensownego postu opisu wymiany...
[ Dodano: |21 Maj 2013|, 2013 22:42 ]
ford2fast dlaczego mówisz że kicha te tuleje?
czysta ciekawość takie liche są? wiec lepiej te używki wg Ciebie założyć?
Jankes - |22 Maj 2013|, 2013 07:58
Roman ma troche racji, bo po 20 tys sie rozlatują, ale dla jednego te 20 tys to pol roku jazdy a dla drugiego 5 lat...
Zawsze mozna wziac stara tuleje, wypalic ją w piecu i dac niech zaleja poliuretanem.
Opisu wymiany na forum nie ma, ale jak podniesiesz auto i zdejmiesz kolo, to wszystko zrozumiesz
Gaiger - |22 Maj 2013|, 2013 09:03
Jankes napisał/a: | po 20 tys sie rozlatują, |
Pierwsze z Tedgumu jakie miałem, jakoś z 3-4 lata temu wytrzymały ponad 50 tyś km.
Drugie, zeszłoroczny zakup, zrobiły 5 tyś km i już są wybite.
Ja dorobiłem sobie elementy metalowe i dałem do Olkusza do zalani poliuretanem.
Jeden taki zestaw już mam założony, drugi czeka na mój przypływ chęci.
Edit: Jeszcze jedno, żadnej z tych tulej z Tedgumu nie dałem rady zamontować bez ich poprawiania.
Jak dla mnie robią za dużą średnicę tulei zewnętrznej i za nic nie można jej wcisnąć w amorek.
Montowałem ich łącznie 8 szt i każdą musiałem staczać ze średnicy.
Tyle tylko że ja mam w robocie warsztat mechaniczny gdzie to nie problem.
lucas_luc - |22 Maj 2013|, 2013 19:49
z tego morał ze najtańsza wersja to wyjmę całe amory ze swojego dawcy i zobaczymy co pokażą...
wymienie całe bo chyba samych tulei bez niszczenia to nie wyjmę tak łatwo, jak patrzyłem...
pepi - |22 Maj 2013|, 2013 20:24
Gaiger napisał/a: | Montowałem ich łącznie 8 szt i każdą musiałem staczać ze średnicy. | - e tam 20 TON i ok
Jankes - |22 Maj 2013|, 2013 20:49
Jak dawca długo stoi to amory bedą tyle warte ile ważą razy 70 groszy
Gaiger - |22 Maj 2013|, 2013 20:50
pepi napisał/a: | Gaiger napisał/a: | Montowałem ich łącznie 8 szt i każdą musiałem staczać ze średnicy. | - e tam 20 TON i ok |
Jak ci przy takiej akcji strzeli ucho od amorka to już nie będzie OK ;
Takie rzeczy robi się na wcisk 0,2 do 0,3mm, a tedgum potrafi to zrobić na wcisk 1mm.
Mam gdzie i na czym, to robię to tak jak powinno być a nie na siłę
I żeby nie było... największa prasa u nas na mechanicznym ma trochę więcej niż 20 ton nacisku
Jankes - |22 Maj 2013|, 2013 20:59
Ucho amora jest odkrecane.
Zawsze mozna tulejke troszke zeszlifowac
lucas_luc - |22 Maj 2013|, 2013 23:09
no to pocieszenie
nie ma łatwo... zawsze pod górkę...
no i teraz nie wiem..:(
zaryzykuję wyjęcie jednak starych...
a nóż będą gadały jeszcze, w sumie tak długo to nie stoi...
Gaiger - |23 Maj 2013|, 2013 21:39
Jankes napisał/a: | Zawsze mozna tulejke troszke zeszlifowac |
Pewnie że można tylko nie każdy zrobi to dobrze.
Gregory - |23 Maj 2013|, 2013 22:03
Gaiger tak z ciekawości, jaki jest koszt oblania ich poliuretanem?
Gaiger - |23 Maj 2013|, 2013 22:49
Gregory, samo wylanie płaciłem 37 zł za sztukę.
Elementy metalowe dałem swoje.
Takie
http://www.fotosik.pl/pok...3ff6c3a776.html
Tak to wyszło
http://www.fotosik.pl/pok...2dbce10718.html
Gregory - |23 Maj 2013|, 2013 22:58
super wyszło, będę się musiał też za tym zakręcić. Generalnie jedna wymiana do końca żywota scorupy
lucas_luc - |23 Maj 2013|, 2013 23:36
Gaiger
a skąd wziąłeś metalowe części (jeśli nie tajemnica )
i jak to działa z tym zalaniem --> trza mieć wejście u nich czy tak z biegu da się to załatwić?
Gaiger - |24 Maj 2013|, 2013 07:05
lucas_luc napisał/a: | skąd wziąłeś metalowe części (jeśli nie tajemnica ) |
Dorobiłem w pracy. Tokarka, prasa, wiertarka i wyszło jak na pierwszej fotce.
lucas_luc napisał/a: | trza mieć wejście u nich czy tak z biegu da się to załatwić? |
Żadnych wejść. Wklep w googla Deuter Olkusz i powinieneś ich znaleźć.
Oni się zajmują produkcją wszelkiej maści wyrobów z poliuretanu.
Typowe mają od ręki do nabycia, nietypowe dorabiają na zamówienie.
Trzeba tylko podasłać starą na wzór albo porządny rysunek z wymiarami.
pepi - |24 Maj 2013|, 2013 07:13
Gaiger napisał/a: | I żeby nie było... największa prasa u nas na mechanicznym ma trochę więcej niż 20 ton nacisku | -no to w czym masz problem czy obstawić tego nie umiesz czy jak
nie ma takiej opcji coby nie weszło
ostatnio robiłem to wiem co mówię
pandy - |27 Maj 2013|, 2013 11:58
Gaiger napisał/a: | lucas_luc napisał/a: | skąd wziąłeś metalowe części (jeśli nie tajemnica ) |
Dorobiłem w pracy. Tokarka, prasa, wiertarka i wyszło jak na pierwszej fotce.
lucas_luc napisał/a: | trza mieć wejście u nich czy tak z biegu da się to załatwić? |
Żadnych wejść. Wklep w googla Deuter Olkusz i powinieneś ich znaleźć.
Oni się zajmują produkcją wszelkiej maści wyrobów z poliuretanu.
Typowe mają od ręki do nabycia, nietypowe dorabiają na zamówienie.
Trzeba tylko podasłać starą na wzór albo porządny rysunek z wymiarami. |
Glupie pytanie - czemu sam nie odlales - zywica poliuretanowa samooodpowietrzajaca sie do odlewow wyjdzie jeszcze taniej... - forme (tam gdzie potrzebna) mozna zrobic z silikonu odlewniczego - calosc wyjdzie przystepnie no i zyskuje sie pelna swobode "tworcza".
kat - |27 Maj 2013|, 2013 12:16
pewnie dlatego,ze latwiej jest zlecic i cieszyc sie za dwa dni wyrobem gotowym niz kombinowac ,cudowac ,robic fortmy, brudzic sie itp
i pewnie dlatego ,ze roznica w cenie wyjdzie jakies 5zl
identyczna sytuacja jak w wypadku praski do zakucia przewodów
trzypion - |27 Maj 2013|, 2013 13:21
...szczególnie jak w sobotę wieczorem Ci coś poleci, a w niedzielę rano masz jechać.
Jankes - |27 Maj 2013|, 2013 13:54
trzypion napisał/a: | ...szczególnie jak w sobotę wieczorem Ci coś poleci, a w niedzielę rano masz jechać. |
po to sie ma drugi...trzeci samochod w domu.
trzypion - |27 Maj 2013|, 2013 15:59
....który jest 500km od Ciebie, bo jesteś na wyjeździe i miałeś wracać.
gufer-posepny - |27 Maj 2013|, 2013 18:16
bo ta tuleja to poleci w jedną godzinę ..... nawet jak się wybije to można jechać . tylko napiernicza na dziurach . Lanosem 300 km zrobiłem z brakiem mocowań górnych tylnych amortyzatorów . tłukło się jak w wozie drabiniastym ale jechało . trzeba sobie umieć radzić a nie stanąć na środku skrzyżowania wlepić awaryjne i telefon : panie mi sie zepsuło . a korek na pół katowic .
pepi - |27 Maj 2013|, 2013 18:53
mam urwaną jedną tuleję w audi tłucze mi się jak djabli
od zimy już
jakoś da się jechać i jeszcze z takimi prędkościami
tylko wiem że wahacz mi nie odpadnie bo nie ma takiej możliwości
szewc bez butów chodzi
Gaiger - |27 Maj 2013|, 2013 20:26
Jankes napisał/a: | trzypion napisał/a: | ...szczególnie jak w sobotę wieczorem Ci coś poleci, a w niedzielę rano masz jechać. |
po to sie ma drugi...trzeci samochod w domu. |
A najprostsze rozwiązanie to nie doprowadzić do takiego stanu części eksploatacyjnych żeby się rozsypywały .
gufer-posepny - |27 Maj 2013|, 2013 20:28
pepi napisał/a: | mam urwaną jedną tuleję w audi tłucze mi się jak djabli
od zimy już
jakoś da się jechać i jeszcze z takimi prędkościami
tylko wiem że wahacz mi nie odpadnie bo nie ma takiej możliwości
szewc bez butów chodzi |
no tak zawsze .
Waski - |29 Maj 2013|, 2013 01:02
ta tuleja nawet jak odpadnie to da radę jechać
jechałem kiedyś takim autem bez amorów w ogóle - ale bujało - na dłuższą metę to by trzeba było czymś ograniczyć wahacz żeby sprężyna nie wyleciała w niebyt albo gdzieś nie wleciała psując więcej
chociaż w sumie hamulce ograniczają trochę ale kiedyś ten wężyk puści
Masterboy75 - |12 Paź 2016|, 2016 13:42
Czy ktoś zna jakieś inne tuleje niż Tedgumy ? Przejechały mi 10 tys. i już się tłuką konkretnie.
Z tego 6 tys po autostradach , więc kiepsko z jakością ...
trzypion - |12 Paź 2016|, 2016 13:53
Moze czas uderzyc do Olkusza? Kat?
kat - |12 Paź 2016|, 2016 13:55
które to tuleje?
VIK - |12 Paź 2016|, 2016 13:59
Masterboy75 napisał/a: | Czy ktoś zna jakieś inne tuleje niż Tedgumy ? Przejechały mi 10 tys. i już się tłuką konkretnie.
Z tego 6 tys po autostradach , więc kiepsko z jakością ... |
nie spotkałem innych mocno deficytowy towar ostatnio.
kat - |12 Paź 2016|, 2016 14:07
mozna dorobic poli,to zaden problem,musze miec na wzór taka tuleje
trzypion - |12 Paź 2016|, 2016 15:18
Vik, nie zostaly Ci stare moje?
VIK - |12 Paź 2016|, 2016 15:45
No nie.
|
|