Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - wybite tuleje amorów mk3 kombi

lucas_luc - |21 Maj 2013|, 2013 21:49
Temat postu: wybite tuleje amorów mk3 kombi
Witam...

Może ktoś tak jak i ja miał problem z tulejami amorów tył w kombi?
Amory mam zdrowe tylko tuleje wybite jak diabli i sam nie wiem czy szukać amorów (jakie ceny?) czy da się to jakoś reaktywować (po kosztach oczywiście)

Proszę o podpowiedzi....

Dziękuję...

Jankes - |21 Maj 2013|, 2013 21:55

http://allegro.pl/tuleja-...3218133489.html
lucas_luc - |21 Maj 2013|, 2013 22:00

dzięki Jankes...


ale to dalej 200zł może i nie dużo, ale ....

jakoś mi się wydaje że jednak troszkę za dużo...

no nie wiem... to jest najtańsza opcja? :(

Jankes - |21 Maj 2013|, 2013 22:02

Kiedys te tuleje były po 65zł...trzeba poszukac

Amorki ze sprawnymi tulejami, to koszt z rzedu 400-500zł

[ Dodano: |21 Maj 2013|, 2013 22:03 ]
http://tedgum.pl/sklep/pr...roducts_id=1146

lucas_luc - |21 Maj 2013|, 2013 22:12

chcesz mi Jankes powiedzieć ze skoro mam scorpio podobne (prywatny dawca) z "jakimiś amorkami" i dobrymi tulejami to warto zaryzykować próbę podmianki?

nie wiedziałem że aż tyle kosztują... wymiana ciężka jest? na bank ty to wiesz...:)

Jankes - |21 Maj 2013|, 2013 22:17

Sprawne amorki sa drogie...

Wymiana, zestaw kluczy, kobyłki, podnosnik, kawałek łańcucha do scisniecia sprezyn i ognia, ogolnie robota na dwie godziny, ale trzeba pomyslec

ford2fast - |21 Maj 2013|, 2013 22:24

Kupowanie tych tulei z Tedgumu to szukanie kłopotów :)
lucas_luc - |21 Maj 2013|, 2013 22:28

więc Jankes zmotywowałeś mnie do walki z amorami...
zdejmę ze starego i zobaczę jak na wolności bez sprężyn się mają...

może coś podpowiecie co przy okazji obadać sprawdzić do podmianki przy okazji...

mile widziany jakiś link do sensownego postu opisu wymiany... :)

[ Dodano: |21 Maj 2013|, 2013 22:42 ]
ford2fast dlaczego mówisz że kicha te tuleje?

czysta ciekawość takie liche są? wiec lepiej te używki wg Ciebie założyć?

Jankes - |22 Maj 2013|, 2013 07:58

Roman ma troche racji, bo po 20 tys sie rozlatują, ale dla jednego te 20 tys to pol roku jazdy a dla drugiego 5 lat...

Zawsze mozna wziac stara tuleje, wypalic ją w piecu i dac niech zaleja poliuretanem.

Opisu wymiany na forum nie ma, ale jak podniesiesz auto i zdejmiesz kolo, to wszystko zrozumiesz

Gaiger - |22 Maj 2013|, 2013 09:03

Jankes napisał/a:
po 20 tys sie rozlatują,

Pierwsze z Tedgumu jakie miałem, jakoś z 3-4 lata temu wytrzymały ponad 50 tyś km.
Drugie, zeszłoroczny zakup, zrobiły 5 tyś km i już są wybite.
Ja dorobiłem sobie elementy metalowe i dałem do Olkusza do zalani poliuretanem.
Jeden taki zestaw już mam założony, drugi czeka na mój przypływ chęci.

Edit: Jeszcze jedno, żadnej z tych tulej z Tedgumu nie dałem rady zamontować bez ich poprawiania.
Jak dla mnie robią za dużą średnicę tulei zewnętrznej i za nic nie można jej wcisnąć w amorek.
Montowałem ich łącznie 8 szt i każdą musiałem staczać ze średnicy.
Tyle tylko że ja mam w robocie warsztat mechaniczny gdzie to nie problem.

lucas_luc - |22 Maj 2013|, 2013 19:49

z tego morał ze najtańsza wersja to wyjmę całe amory ze swojego dawcy i zobaczymy co pokażą...

wymienie całe bo chyba samych tulei bez niszczenia to nie wyjmę tak łatwo, jak patrzyłem...

pepi - |22 Maj 2013|, 2013 20:24

Gaiger napisał/a:
Montowałem ich łącznie 8 szt i każdą musiałem staczać ze średnicy.
- e tam 20 TON i ok :-d
Jankes - |22 Maj 2013|, 2013 20:49

Jak dawca długo stoi to amory bedą tyle warte ile ważą razy 70 groszy
Gaiger - |22 Maj 2013|, 2013 20:50

pepi napisał/a:
Gaiger napisał/a:
Montowałem ich łącznie 8 szt i każdą musiałem staczać ze średnicy.
- e tam 20 TON i ok :-d

Jak ci przy takiej akcji strzeli ucho od amorka to już nie będzie OK :-d ;
Takie rzeczy robi się na wcisk 0,2 do 0,3mm, a tedgum potrafi to zrobić na wcisk 1mm.
Mam gdzie i na czym, to robię to tak jak powinno być a nie na siłę :roll:
I żeby nie było... największa prasa u nas na mechanicznym ma trochę więcej niż 20 ton nacisku 8)

Jankes - |22 Maj 2013|, 2013 20:59

Ucho amora jest odkrecane.

Zawsze mozna tulejke troszke zeszlifowac :P

lucas_luc - |22 Maj 2013|, 2013 23:09

no to pocieszenie

nie ma łatwo... zawsze pod górkę...

no i teraz nie wiem..:(
zaryzykuję wyjęcie jednak starych...
a nóż będą gadały jeszcze, w sumie tak długo to nie stoi...

Gaiger - |23 Maj 2013|, 2013 21:39

Jankes napisał/a:
Zawsze mozna tulejke troszke zeszlifowac

Pewnie że można tylko nie każdy zrobi to dobrze.

Gregory - |23 Maj 2013|, 2013 22:03

Gaiger tak z ciekawości, jaki jest koszt oblania ich poliuretanem?
Gaiger - |23 Maj 2013|, 2013 22:49

Gregory, samo wylanie płaciłem 37 zł za sztukę.
Elementy metalowe dałem swoje.
Takie

http://www.fotosik.pl/pok...3ff6c3a776.html

Tak to wyszło

http://www.fotosik.pl/pok...2dbce10718.html

Gregory - |23 Maj 2013|, 2013 22:58

super wyszło, będę się musiał też za tym zakręcić. Generalnie jedna wymiana do końca żywota scorupy :)
lucas_luc - |23 Maj 2013|, 2013 23:36

Gaiger

a skąd wziąłeś metalowe części (jeśli nie tajemnica )

i jak to działa z tym zalaniem --> trza mieć wejście u nich czy tak z biegu da się to załatwić?

Gaiger - |24 Maj 2013|, 2013 07:05

lucas_luc napisał/a:
skąd wziąłeś metalowe części (jeśli nie tajemnica )

Dorobiłem w pracy. Tokarka, prasa, wiertarka i wyszło jak na pierwszej fotce.
lucas_luc napisał/a:
trza mieć wejście u nich czy tak z biegu da się to załatwić?

Żadnych wejść. Wklep w googla Deuter Olkusz i powinieneś ich znaleźć.
Oni się zajmują produkcją wszelkiej maści wyrobów z poliuretanu.
Typowe mają od ręki do nabycia, nietypowe dorabiają na zamówienie.
Trzeba tylko podasłać starą na wzór albo porządny rysunek z wymiarami.

pepi - |24 Maj 2013|, 2013 07:13

Gaiger napisał/a:
I żeby nie było... największa prasa u nas na mechanicznym ma trochę więcej niż 20 ton nacisku 8)
-no to w czym masz problem czy obstawić tego nie umiesz czy jak :)
nie ma takiej opcji coby nie weszło
ostatnio robiłem to wiem co mówię

pandy - |27 Maj 2013|, 2013 11:58

Gaiger napisał/a:
lucas_luc napisał/a:
skąd wziąłeś metalowe części (jeśli nie tajemnica )

Dorobiłem w pracy. Tokarka, prasa, wiertarka i wyszło jak na pierwszej fotce.
lucas_luc napisał/a:
trza mieć wejście u nich czy tak z biegu da się to załatwić?

Żadnych wejść. Wklep w googla Deuter Olkusz i powinieneś ich znaleźć.
Oni się zajmują produkcją wszelkiej maści wyrobów z poliuretanu.
Typowe mają od ręki do nabycia, nietypowe dorabiają na zamówienie.
Trzeba tylko podasłać starą na wzór albo porządny rysunek z wymiarami.


Glupie pytanie - czemu sam nie odlales - zywica poliuretanowa samooodpowietrzajaca sie do odlewow wyjdzie jeszcze taniej... - forme (tam gdzie potrzebna) mozna zrobic z silikonu odlewniczego - calosc wyjdzie przystepnie no i zyskuje sie pelna swobode "tworcza".

kat - |27 Maj 2013|, 2013 12:16

pewnie dlatego,ze latwiej jest zlecic i cieszyc sie za dwa dni wyrobem gotowym niz kombinowac ,cudowac ,robic fortmy, brudzic sie itp
i pewnie dlatego ,ze roznica w cenie wyjdzie jakies 5zl
identyczna sytuacja jak w wypadku praski do zakucia przewodów

trzypion - |27 Maj 2013|, 2013 13:21

...szczególnie jak w sobotę wieczorem Ci coś poleci, a w niedzielę rano masz jechać.
Jankes - |27 Maj 2013|, 2013 13:54

trzypion napisał/a:
...szczególnie jak w sobotę wieczorem Ci coś poleci, a w niedzielę rano masz jechać.


po to sie ma drugi...trzeci samochod w domu.

trzypion - |27 Maj 2013|, 2013 15:59

....który jest 500km od Ciebie, bo jesteś na wyjeździe i miałeś wracać.
gufer-posepny - |27 Maj 2013|, 2013 18:16

bo ta tuleja to poleci w jedną godzinę ..... nawet jak się wybije to można jechać . tylko napiernicza na dziurach . Lanosem 300 km zrobiłem z brakiem mocowań górnych tylnych amortyzatorów . tłukło się jak w wozie drabiniastym ale jechało . trzeba sobie umieć radzić a nie stanąć na środku skrzyżowania wlepić awaryjne i telefon : panie mi sie zepsuło . a korek na pół katowic .
pepi - |27 Maj 2013|, 2013 18:53

mam urwaną jedną tuleję w audi tłucze mi się jak djabli :-d
od zimy już
jakoś da się jechać i jeszcze z takimi prędkościami
tylko wiem że wahacz mi nie odpadnie bo nie ma takiej możliwości
szewc bez butów chodzi :)

Gaiger - |27 Maj 2013|, 2013 20:26

Jankes napisał/a:
trzypion napisał/a:
...szczególnie jak w sobotę wieczorem Ci coś poleci, a w niedzielę rano masz jechać.


po to sie ma drugi...trzeci samochod w domu.

A najprostsze rozwiązanie to nie doprowadzić do takiego stanu części eksploatacyjnych żeby się rozsypywały :-d .

gufer-posepny - |27 Maj 2013|, 2013 20:28

pepi napisał/a:
mam urwaną jedną tuleję w audi tłucze mi się jak djabli :-d
od zimy już
jakoś da się jechać i jeszcze z takimi prędkościami
tylko wiem że wahacz mi nie odpadnie bo nie ma takiej możliwości
szewc bez butów chodzi :)


no tak zawsze .

Waski - |29 Maj 2013|, 2013 01:02

ta tuleja nawet jak odpadnie to da radę jechać :D
jechałem kiedyś takim autem bez amorów w ogóle - ale bujało - na dłuższą metę to by trzeba było czymś ograniczyć wahacz żeby sprężyna nie wyleciała w niebyt albo gdzieś nie wleciała psując więcej :D
chociaż w sumie hamulce ograniczają trochę ale kiedyś ten wężyk puści :D :D :P

Masterboy75 - |12 Paź 2016|, 2016 13:42

Czy ktoś zna jakieś inne tuleje niż Tedgumy ? Przejechały mi 10 tys. i już się tłuką konkretnie.
Z tego 6 tys po autostradach , więc kiepsko z jakością ...

trzypion - |12 Paź 2016|, 2016 13:53

Moze czas uderzyc do Olkusza? Kat?
kat - |12 Paź 2016|, 2016 13:55

które to tuleje?
VIK - |12 Paź 2016|, 2016 13:59

Masterboy75 napisał/a:
Czy ktoś zna jakieś inne tuleje niż Tedgumy ? Przejechały mi 10 tys. i już się tłuką konkretnie.
Z tego 6 tys po autostradach , więc kiepsko z jakością ...

nie spotkałem innych :( mocno deficytowy towar ostatnio.

kat - |12 Paź 2016|, 2016 14:07

mozna dorobic poli,to zaden problem,musze miec na wzór taka tuleje
trzypion - |12 Paź 2016|, 2016 15:18

Vik, nie zostaly Ci stare moje?
VIK - |12 Paź 2016|, 2016 15:45

No nie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group