|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
LPG - GAZ - DOHC zajada 20 litrów LPG
Larix - |19 Sty 2013|, 2013 09:24 Temat postu: DOHC zajada 20 litrów LPG Więc tak jak w temacie. Do tej pory palił 11/14 LPG (trasa/krótka trasa). Teraz 20 wyszło
Instalacja to BLOS i nic więcej. Niesprawny EBJ, ale to chyba raczej nie ma wpływu, zresztą wcześniej też nie był sprawny. Na benzynie chodzi tragicznie (przerywa i gaśnie ) , na LPG ok, szczególnie jak się rozgrzeje.
Co sprawdzić ? Parownik trup ?
PiotrekGran - |19 Sty 2013|, 2013 10:16
20L w trasie ?
Mój teraz po mieście na krótkich odcinkach to 20L spokojnie, czasem nawet 22
Ale w trasie więcej niż 12L nie spali
YaKuZ - |19 Sty 2013|, 2013 10:47
PiotrekGran napisał/a: | Mój teraz po mieście na krótkich odcinkach to 20L spokojnie, czasem nawet 22 |
grubo na bogato...2,0 nie powinno tyle opalać...ja swoim TYLKO po mieście (4 sygnalizacje po drodze) krótkie odcinki, uwalony termostat ostatnio chyba i w 18 się mieszcze a i zakręce pod tesco czasem...może parowniki dogorywają?
Adam73 - |19 Sty 2013|, 2013 11:57
YaKuZ napisał/a: | PiotrekGran napisał/a: | Mój teraz po mieście na krótkich odcinkach to 20L spokojnie, czasem nawet 22 |
grubo na bogato...2,0 nie powinno tyle opalać...ja swoim TYLKO po mieście (4 sygnalizacje po drodze) krótkie odcinki, uwalony termostat ostatnio chyba i w 18 się mieszcze a i zakręce pod tesco czasem...może parowniki dogorywają? |
zgadzam sie z Yakuzem, ja mam obecnie dojazd do roboty max 5km w jedna strone i spalanie ostatnio wyliczone na 14.5
PiotrekGran - |19 Sty 2013|, 2013 12:19
Parownik ostatnio zregenerowałem sobie ori zestawem Jedynie, może regulacja jakaś porządniejsza by się przydała.
Ja odpalam, odśnieżam, jadę 2km, gaszę, po kilku godzinach znów odpalam i jadę 2km, gaszę. A potem robię odcinki 1-3km jak gdzieś jadę, wiec silnik cały czas zimny, i spokojnie opali dobre 18-20L.
Jak jeżdżę dużo, na przykład ostatnio zrobiłem prawie 100km po mieście w 3 godziny, to wyszło chyba coś koło 13-14L.
kat - |19 Sty 2013|, 2013 12:38
dokladnie Piotrek!
ja mam identyczna sytuacje,dohc mi opala teraz 20 L,max krotkie trasy,po 2-3 km,non stop praktycznie zimny
PiotrekGran - |19 Sty 2013|, 2013 13:17
kat, a do tego masz jeszcze ASB
Ale ja nadrabiam to stylem jazdy
Adam73 - |19 Sty 2013|, 2013 13:41
Larix napisał/a: | Na benzynie chodzi tragicznie (przerywa i gaśnie ) , na LPG ok, szczególnie jak się rozgrzeje. |
Larix, doprowadź do porządku silnik na beni,łatwiej będzie dojść co boli instalacje "podtlenku propanu".
Larix - |19 Sty 2013|, 2013 18:22
Adam73 napisał/a: |
Larix, doprowadź do porządku silnik na beni,łatwiej będzie dojść co boli instalacje "podtlenku propanu". |
W sumie to już zbyt zapuszczony silnik aby to miało sens. DOHC u mnie jest na zasadzie : jeździ to jeździ. Auto do którego nie ma sensu inwestować nic ponad sprawy bezpieczeństwa.
W dodatku to nie sekwencja więc to co na beni nie ma chyba wpływu na LPG ?
lukas2 - |19 Sty 2013|, 2013 18:50
kat napisał/a: | dokladnie Piotrek!
ja mam identyczna sytuacje,dohc mi opala teraz 20 |
Na jedno wam wychodzi jakbyście na PB pomykali.
Larix napisał/a: | W dodatku to nie sekwencja więc to co na beni nie ma chyba wpływu na LPG |
raczej ma
Larix - |19 Sty 2013|, 2013 19:06
lukas2 napisał/a: | raczej ma |
Ale co konkretnie ?
pepi - |20 Sty 2013|, 2013 15:12
raczej nie ma
Adam73 - |20 Sty 2013|, 2013 15:46
pepi napisał/a: | raczej nie ma | ciekawe że np.uwalony potencjometr przepustnicy ma wpływ na prace na gazie ??
Larix - |20 Sty 2013|, 2013 16:10
Cytat: | ciekawe że np.uwalony potencjometr przepustnicy ma wpływ na prace na gazie ?? |
No właśnie. Jak szarpie około 1500 obr i na LPG i na Pb a przy większych jedzie normalnie to pewnie TPS tak ?
VIK - |20 Sty 2013|, 2013 16:12
Kody błyskowe powiedza prawdę.
YaKuZ - |20 Sty 2013|, 2013 16:32
układ zapłonowy może szwankować
pepi - |20 Sty 2013|, 2013 20:41
tak przy palniku to ... bardziej kondycja mechaniczna silnika
Larix - |21 Sty 2013|, 2013 10:43
pepi napisał/a: | bardziej kondycja mechaniczna silnika |
Chyba zbliża się czas siekierki/gumówki
[ Dodano: |1 Maj 2013|, 2013 14:11 ]
DOHC nadal jeździ i pali coraz więc LPG
Średnio teraz 14-16 litrów na trasie około 16 km + jeszcze benzyna na odpał i rozgrzanie.
Przedtem palił 10-13
Parownik ma jakieś 7-8 lat i conajmniej 60 kkm ale może mieć dużo więcej.
Zastanawiam się czy w pierwszej kolejności w niego nie uderzyć ? Może membrany już sztywne ? W sumie jest to dla mnie istotne bo DOHC robi rocznie około 10-12 kkm co daje jakieś 1000 pln rocznie strat poprzez zwiększone spalanie.
pablo19 - |1 Maj 2013|, 2013 14:14
Larix napisał/a: | ...
[ Dodano: |1 Maj 2013|, 2013 14:11 ]
DOHC nadal jeździ i pali coraz więc LPG
Średnio teraz 14-16 litrów na trasie około 16 km + jeszcze benzyna na odpał i rozgrzanie.
Przedtem palił 10-13
Parownik ma jakieś 7-8 lat i conajmniej 60 kkm ale może mieć dużo więcej.
Zastanawiam się czy w pierwszej kolejności w niego nie uderzyć ? Może membrany już sztywne ? W sumie jest to dla mnie istotne bo DOHC robi rocznie około 10-12 kkm co daje jakieś 1000 pln rocznie strat poprzez zwiększone spalanie. | Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum. Teraz mam furę z 9-cio letnim, ciekawe jakie membrany będą jak je będę wymieniał Na razie jeździ.
Waski - |2 Maj 2013|, 2013 23:32
pablo19 napisał/a: | Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum. |
myśl tak dalej, dzięki temu parowniki będą tańsze i ja raz na 150-200 kkm będę sobie mógł go taniej kupić
pablo19 - |3 Maj 2013|, 2013 05:20
Waski napisał/a: | pablo19 napisał/a: | Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum. |
myśl tak dalej, dzięki temu parowniki będą tańsze i ja raz na 150-200 kkm będę sobie mógł go taniej kupić | Jak to taniej? W sensie, że ode mnie?
trzypion - |3 Maj 2013|, 2013 11:09
W sensie, że jak wielu ludzi wymienia co chwile parowniki, to jednostkowy koszt produkcji i dystrybucji spada
pablo19 - |3 Maj 2013|, 2013 12:23
trzypion napisał/a: | W sensie, że jak wielu ludzi wymienia co chwile parowniki, to jednostkowy koszt produkcji i dystrybucji spada | A kto powiedział o wymianie parownika? Ja kupuję zestaw naprawczy, kręcę śrubkami w lewo, wymieniam co trzeba, potem kręcę w prawo i gotowe
trzypion - |3 Maj 2013|, 2013 21:27
Ty: "Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum" - jakbys napisał, że dla membran, to by było jasne
pablo19 - |4 Maj 2013|, 2013 08:44
trzypion napisał/a: | Ty: "Myślę, że 2 lata dla parownika to maksimum" - jakbys napisał, że dla membran, to by było jasne | Nadal nie widzę, gdzie tam jest napisane, że wymieniam parownik. Można tak sobie dopowiedzieć, ale to nie moje słowa. To był taki skrót myślowy: Dwa lata dla parownika to maksimum, bo potem dobrze jest zapodać zestaw naprawczy
Waski - |4 Maj 2013|, 2013 23:50
pablo19, to już jest obracanie kota ogonem - ale obracaj sobie - wisi mi to
no to dzięki temu zanabyłem ostatnio tanio zestaw naprawczy
Darek_Police - |9 Maj 2013|, 2013 14:43
mi ochac opalała takie ilości LPG i przyczyną było znikające sprężanie w garach - zaworki. Gaz po prostu przelatywał bezproduktywnie przez silnik. Prosty pomiar sprężania powie Ci, w jakiej kondycji mechanicznej jest silnik. Myślę, że warto to zmierzyć. No i oczywiście obowiązkowo jak kolega wcześniej pisał, błyskanie kodów.
Larix - |5 Cze 2013|, 2013 14:06
Po wymianie wydechu (teraz jest szczelny) spalanie spadło do 10-11 LPG średnio . Wcześniej 13-15.
Pomyśleć , że człowiek nie ma parę miesięcy na wydech a tymczasem gazu przepali za drugie tyle.
VIK - |5 Cze 2013|, 2013 18:15
Tak się kończą oszczędności...
Adam73 - |5 Cze 2013|, 2013 18:23
VIK napisał/a: | Tak się kończą oszczędności... |
abo bardziej dosadnie "Z gówna bata nie ukręcisz".
Larix - |5 Cze 2013|, 2013 18:26
Adam73 napisał/a: | "Z gówna bata nie ukręcisz". |
Gdybym wiedział , że wydech ma taki wpływ na spalanie...
Poza tym z mojego DOHC-a już żaden bat nie będzie. Do końca roku i gumówka.
Adam73 - |5 Cze 2013|, 2013 18:30
Larix napisał/a: | Do końca roku i gumówka. | Nie strasz Go bo sie zamknie w sobie i nie bedzie palił
Larix - |5 Cze 2013|, 2013 18:39
Cytat: | Nie strasz Go bo sie zamknie w sobie i nie bedzie palił |
Właśnie cięzko go dobić. Stan ogólny -3 ale w sumie zawsze dojedzie.
Już ostatnio jak nie chciał palić to myślałem , że już coś poważnego a to tylko masa od centralki LPG była.
Innym razem nie palił- kabelek rozrusznika.
I tak za każdym razem się okazuje : kabelek, śrubeczka i tyle
playandwin24 - |5 Cze 2013|, 2013 18:43
DOHC to w końcu jest nie do zdarcia
Adam73 - |5 Cze 2013|, 2013 18:45
Larix napisał/a: | Właśnie cięzko go dobić | to może reanimuj ?? Albo opchnij jakiemuś 'lekarzowi" co to go na nogi postawi.
Larix - |6 Cze 2013|, 2013 10:50
Adam73 napisał/a: | to może reanimuj ?? Albo opchnij jakiemuś 'lekarzowi" co to go na nogi postawi. |
Daj spokój Buda zgniła podobnie jak w moim 2.9 przed remontem. Do tego miał strzała w prawy tył i trzeba by go naciągać. Zderzaki popękane. Nadkole jedno wspawane w podkładzie , drugie sito. Silnik puszcza mega bąki przy odpale i kontrolka świeci rano 40 sek. Zawiecha wyrąbana. Tylko hamulce i wydech ok bo nie dawno robiłem To już jest trup niestety w którym chyba już oleju nie będę wymieniał. Żeby go zreanimować a raczej odbudować trzeba by kilkadziesiąt tysięcy chyba a to przecież nie Granada Mk1 czy Capri Mk1
W dodatku full korba. Po remoncie 2.9 wiem ile trzeba siana i pracy na to a i tak jeszcze daleko aby wyszedł na ludzi.
Adam73 - |6 Cze 2013|, 2013 10:52
no fakt pozostaje tylko utylizacja
|
|