Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - Instalacja zegarów z wersji H - Mk3

Adam_2000 - |8 Kwi 2006|, 2006 19:11

Instalacja zegarów z wersji H.

Potrzebne będą :
1. Zegary z dodatkowym wyświetlaczem TRIP komputera (1)
2. Panelik sterowania komputerem (2)
3. Dodatkowe wtyczki (do zegarów (3) i do sterowania (4))
4. Kilka metrów kolorowych kabelków (5) (ja rozprułem po prostu kabel drukarkowy)
5. Lutownica, tinol, koszulki termokurczliwe, bawełniana taśma izolacyjna, ostre, paczka fajek... itp.

Czas potrzebny na wykonanie : 3-4 godz. z 4 PNS.

Koszt :
- zegary ok. 150,-
- panelik sterujący ok. 60,-
- wyczki - ok. 20,-
- kabel (np. LPT) - 10,-
- materiały pomocnicze - ok.5,-
RAZEM : ok. 245,-

Po skompletowaniu niezbędnych materiałów :



... przystępujemy do przygotowania dodatkowej wiązki przewodów (5). Poszczególne kable skręcamy i lutujemy ze sobą. Połączenia zabezpieczamy 1.5-2 cm. odcinkiem koszulki termokurczliwej.


Opis kabli wychodzących z dodatkowej wtyczki :
(w nawiasach kwadratowych podane są nr-y pinów na wtyczce, w zwykłych - oznaczenia pomocnicze)

[10,16] - Czujnik temperatury - BRĄZOWO/ŻÓŁTY (A) i BIAŁO/CZARNY (B)
[15] - Czujnik poziomu płynu chłodzącego - (przed 01/97) - BIAŁO/ZIELONY, (po 01/97) - CZARNO/ŻÓŁTY (C)
[19] - Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy - BIAŁO/NIEBIESKI (D)
[7] - Drzwi PT - CZARNO/ZIELONY (E)
[20] -[Drzwi PP - CZARNO/NIEBIESKI (F)
[8] - Drzwi LT - CZARNO/POMARAŃCZOWY (G)
[21] - Drzwi LP - CZARNO/ŻÓŁTY (H)
[9] - Bagażnik - CZARNO/CZERWONY (I)

Gdy już mamy gotową, przedłużoną wiązkę, możemy zabrać się za podłączenie i montaż zegarów w aucie.
Mechanicznie sprawa jest bardzo prosta, bo po prostu przykręcamy je w miejsce starych.
Teraz musimy podłączyć BIAŁY kabel od dodatkowej wiązki do BIAŁO/NIEBIESKIEGO kabla wychodzącego z pinu nr 43 łączówki ECU. Kabel ten doprawadza do komputera dane z ECU dotyczące aktualnego przepływu paliwa (FUEL FLOW).
Ponieważ jestem z natury leniwy i nie chciało mi się zdejmować całej deski, jak to zrobił kol. BC_Leszcz, pociągnąłem ten kabelek bezpośrednio do ECU, dolutowałem go do właściwego kabla i dokładnie zaizolowałem taśmą bawełnianą.


W tym momencie TRIP komputer powinien już działać :)
Podłączamy wszystkie wtyczki do zegarów, do panelika sterującego, włączamy silnik i na lewym wyświetlaczu powinno pojawić się chwilowe zużycie paliwa podane w L/H (litry na godzinę).
kiedy lekko przygazujemy zużycie powinno wzrosnąć

No, najważniejsze mamy z głowy :)
Możemy teraz ładnie uporządkować naszą nową wiązkę, owijając wszystkie przewody razem taśmą bawełnianą :
i przeciągnąć wszystkie pozostałe kable na lewą stronę konsoli
... aby nie narobić się zbytnio następnym razem, przy podłączaniu sygnalizatorów otwartych drzwi i czujników poziomu płynów.

Aby nie męczyć oczu ciągłym świeceniem "samochodzika"

łączymy wszystkie 5 kabli razem (E,F,G,H,I) i na razie łączymy do masy auta

Jak podłączyć sygnalizatory otwartych drzwi, niskiego poziomu płynów i czujnika temperatury zewnętrznej w następnym odcinku :)

Przykręcamy zegary, zakładamy konsolę drewnopodobną i... voila :)


... cieszymy się z naszego "apgrejdu" ;) :)

Wszelkie dodatkowe pytania proszę zadawać zakładając nowy temat w dziale ogólnym.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group