|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Nadwozie - anglia na europe, ktos sie bawił??
Jankes - |28 Lis 2012|, 2012 22:28 Temat postu: anglia na europe, ktos sie bawił?? Potrzebuje informacji od osób które przerzucały scorpiaka z anglika na europe, nie chodzi mi o kwestie elektryczne, ale o typowo konstrukcyjno nadwoziowe.
Julek - |28 Lis 2012|, 2012 22:40
Jankes,
możesz sobie u mnie wszystko oblukać - mam wyciętą ścianę grodziową, gotową do przekładki + wszystkie graty.
Generalnie ściana grodziowa jest przestrzenna, niezbędne będzie jej wycięcie w całości - od szyby aż do podnóżków. To będzie bardzo niewdzięczna robota, przydałby się palnik, bo np lisem raczej dokładnie tego nie zrobisz, nie mówiąc o diaksie.
Tak więc niezbędne będzie wycięcie przedniej szyby i wyjęcie silnika oraz wiązki podłużnicy, no bo będzie trzeba ją przekładać. Oczywiście - zgodnie z tym co piszesz, w elektrykę się nie wdajemy, bo to jakby najłatwiejsza część zabawy.
Zasadniczo istnieje prawdopodobieństwo złożenia się budy podczas takiej operacji, co sugerował mi Rafał - może na czas wyjęcia szyby/cięcia przegrody przydałoby się wzmocnić budę jakąś rozpórką między mcphersonami.
Moim zdaniem, jakby tego dobrze nie zrobić, to niestety - fabryka to już nie będzie.
Jankes - |28 Lis 2012|, 2012 22:45
Domyślam sie i widze że łatwo nie bedzie
Szkoda ze to nie jest tak jak z dupka klimy
trzypion - |28 Lis 2012|, 2012 22:55
Kupić Granadę - tam przegroda była taka sama
ford2fast - |28 Lis 2012|, 2012 23:15
Cytat: | zgodnie z tym co piszesz, w elektrykę się nie wdajemy, bo to jakby najłatwiejsza część zabawy |
Fakt , trzeba przełożyć praktycznie całą wiązkę z wersji europejskiej
Z mechanicznymi drobiazgami przy automacie łatwiej , przy manualu dużo więcej problemów
Jankes - |30 Lis 2012|, 2012 07:44
Ktos jeszcze ma jakieś sugestie?? Nikt nie robił??
ford2fast - |30 Lis 2012|, 2012 08:42
Każdy model i wersja silnikowa to indywidualna sprawa
Napisz konkretnie , który model i jaki silnik oraz skrzynia , dostaniesz więcej informacji
Jankes - |30 Lis 2012|, 2012 08:51
MKIII sedan 24V '98
Wyjdaje mi sie że czesc srodkowa czyli tunel i dupka pod klime jest taka sama, a jedynie boki sie rożnia
ford2fast - |30 Lis 2012|, 2012 09:07
W tym przypadku będzie najprościej
Trzeba wymienić całą kompletną ścianę grodziową od podłogi aż do szyby
Łącznie z podstawą akumulatora , nawet mocowanie mechanizmu wycieraczek jest inne
Mechanizm wycieraczek oczywiście też , podobnie jak serwo hamulcowe i przewody
O gejach i takich tam innych szkoda wspominać , tudzież o układzie kierowniczym
Zdaje mi się , że oprócz linki otwierania maski trzeba też wymienić jej zamek
A wymiany praktycznie całej wiązki elektrycznej , łącznie z przednimi drzwiami nie unikniesz
Prościej jest ją wymienić niż przerobić
Dochodzi oświetlenie przednie + lusterka na drzwiach
Jankes - |30 Lis 2012|, 2012 09:14
Elektryke to po prostu wyjmę w całości z jednego cossa i włożę do drugiej budy, żaden problem.
Kwestia wspawania tego srednio mnie przeraża, ale kwestia wyciecia tego juz jest wyczynem. Myślałem że srodek jest taki sam i ze tylko boki bedzie trzeba przerobic, a tu jednak nie.
Powstaje pytanie czy warto jeśli buda jest ideał jakby zjechala wczoraj z tasmy produkcyjnej.
Julek - |30 Lis 2012|, 2012 09:31
Moim skromnym zdaniem nie warto
ford2fast - |30 Lis 2012|, 2012 10:06
Julek napisał/a: | Moim skromnym zdaniem nie warto |
Warto tylko w przypadku szczególnych egzemplarzy jak np. Twój
Zwykłego BOBika wolałbym kupić w idealnym stanie i nie paprać się , bo nigdy nie będzie to zrobione tak jak fabrycznie
Jankes - |30 Lis 2012|, 2012 10:12
ford2fast napisał/a: | bo nigdy nie będzie to zrobione tak jak fabrycznie |
Raz sie z Toba zgodze, własnie boje sie ze za chwile zgnije, choćby nie wiem jak zabezpieczył.
Rafał A.(antek) - |4 Gru 2012|, 2012 02:06
akurat tam to tak szybko nie zgnije niemniej ma to sens jak bedziesz robił sam, bo koszta pracy "czyjejś" będa ogromne.
|
|