Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - nie przełancza automatycznie po nagrzaniu silnika na gaz

Maciej1970 - |23 Cze 2012|, 2012 17:25
Temat postu: nie przełancza automatycznie po nagrzaniu silnika na gaz
witam was koledzy dawno mnie tu nie było ale mam problem jak w temacie a problem mam duzy bo corka jest swiezo upieczonym kierowcą i chce duzo jezdzic a wiadomo paliuwo drogie ( ja przełaczałem sam na klawiszu ale zeby jej Na poczatku nierozpraszac to przełaczyłem klawiszem na II No i tu pojawil sie ten opisany wyzej problem.) .dziekuje wszystkim z gory za okazana pomoc . moze jest gdzies jakis czujnik lub cos gdzies ukryte ?










0

gufer-posepny - |24 Cze 2012|, 2012 10:46

Popraw parę byków w tym co napisałeś .

Na LPG nie znam się , znaczy umiem to ciało obce zdemontować . Podaj chociaż co to za instalacja : sekwencja , model , producent sterownika . Bo taki przycisk to ma każdy .

Radar - |24 Cze 2012|, 2012 13:43

Ja mialem podobnie u mnie w audi na sekwencji i uszkodzony byl czujnik temperatury reduktora, koszt nowego ok 20zl
Maciej1970 - |24 Cze 2012|, 2012 18:41

jest to instalacja zdaje sie pierwszej generacji ze śrubą w wężu do regulacji gazu. gdzie moze znajdowac sie czujnik który jest odpowiedzialny za to ze przy obrotach 2.500 lub rozgrzaniu sie silnika przełacza sie z paliwa na gaz. kiedyś to działało teraz nie i nawet nie wiem kiedy to sie popsuło .
pablo19 - |24 Cze 2012|, 2012 19:20

Maciej1970 napisał/a:
...gdzie moze znajdowac sie czujnik który jest odpowiedzialny za to ze przy obrotach 2.500 lub rozgrzaniu sie ....
Ustrojstwo na parowniku z jednym kabelkiem.
Maciej1970 - |24 Cze 2012|, 2012 21:05

ok sprawdze jutro. to sie wymienia ,czy mozna wyczyscic ? a ten to gdzie leci ?
darecki111 - |24 Cze 2012|, 2012 21:06

Instalacja I generacji to musi być mocno prymitywna więc czujnika temperatyry bym nie szukał. Obstawiam brak zasilania na elektrozaworze, np. zaśniedziałe styki w wyżej wymienionym lub przy akumulatorze.

[ Dodano: |24 Cze 2012|, 2012 22:08 ]
czujniki temperatury to dopiero od II gen. Jak by co to leci do komputera gazowego.

gufer-posepny - |24 Cze 2012|, 2012 21:32

Takie cudo na desce z przechylanym przełącznikiem to się STAG 2 nazywa albo ewentualnie stag 50 . To bierze impulsy sterujące cewką WN i po przekroczeniu pewnego progu dokonuje przełączenia . Wysokopienna technika . Urwał się może kabel z cewki , samo urządzenie padło i inne cuda .
pablo19 - |24 Cze 2012|, 2012 22:54

W STAG2 kiedyś zdobiły mi się "zimne luty" na nogach przekaźnika w samym sterowniku, więc warto do niego zajrzeć.
ford2fast - |25 Cze 2012|, 2012 08:16

gufer-posepny napisał/a:
Takie cudo na desce z przechylanym przełącznikiem to się STAG 2 nazywa albo ewentualnie stag 50

Takie przełączniki występują w przynajmniej kilkudziesięciu typach i modelach gazownictwa :):
Skąd Ci się Stag wyśnił ? :roll:
A już Stag 50 na 200% nie :)

gufer-posepny napisał/a:
Na LPG nie znam się

I tego się trzymaj :)

gufer-posepny - |25 Cze 2012|, 2012 13:33

http://www.ac.com.pl/pl/produkt/305/stag2-w toto na przykład . Ale Stag 50 podobnie działa tylko jeszcze ma krokówkę .
ford2fast - |25 Cze 2012|, 2012 15:30

gufer-posepny napisał/a:
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/305/stag2-w toto na przykład . Ale Stag 50 podobnie działa tylko jeszcze ma krokówkę .

Stag 50 ma zwykły guzik , więc nie dorabiaj ideologii :):

Maciej1970 - |1 Lip 2012|, 2012 13:42

oto co u mnie jest załozone - http://www.fotosik.pl/pok...8bfe87bcb9.html i do czego słuzy ta srubka z boku ? - http://www.fotosik.pl/pok...8aaebf300f.html i jak mozna wyrególowac wolne obroty na gazie ?
orelek - |1 Lip 2012|, 2012 21:35

tą srubką zmieniasz przy jakich obrotach silnika przełączy sie na gaz.
Maciej1970 - |2 Lip 2012|, 2012 21:14

orelek napisał/a:
tą srubką zmieniasz przy jakich obrotach silnika przełączy sie na gaz.
to warto pokręcić bo mi nie przełącza wogóle, krecimy w prawo czy lewo ?
ford2fast - |2 Lip 2012|, 2012 21:27

A proszę : :)
http://www.lecholpg.pl/download/wr_instrukcja.pdf

Maciej1970 - |2 Lip 2012|, 2012 21:42

dzieki jutro sprawdze
Aro - |2 Lip 2012|, 2012 22:57

W moim najnowszym nabytku zawodzi elektrozawór na parowniku, więc najlepiej posprawdzaj wszystkie elektrozawory jakie masz - przy butli, przy filtrze gazu i przy parowniku. po podaniu 12V powinieneś dokładnie słyszeć ich pracę. Tylko wcześniej albo pozdejmuj z nich konektory, albo ściągnij złącze z tego WR-2 i nie pomyl masy z "+".

Aaaa, dodam jeszcze, że jak parownik jest rozgrzany to elektrozawór chodzi prawidłowo - jakaś smoła odpuszcza :)

Adam73 - |3 Lip 2012|, 2012 10:28

Aro, większość elektrozaworów jest rozbieralna więc w czym problem ??? rozbieram ,czyszczem i składam :))
Aro - |3 Lip 2012|, 2012 14:20

Adam73 napisał/a:
Aro, większość elektrozaworów jest rozbieralna więc w czym problem ??? rozbieram ,czyszczem i składam :))


hehe, tak też zrobiłem, ale ten o którym piszę zachowuje się tak, jakby się zasysał :8
Jeszcze dziś próbowałem - nie robi na zimno a po kilku pstryczkach w rdzeń załapywał - najpierw z opóźnieniem następnie równo z pozostałymi.

Adam73 - |4 Lip 2012|, 2012 18:32

Zrób tak jak u mnie zrobił poprzedni właściciel z elektrozaworem przy butli (wywalił w pierdu cały trzpień) ;)
Jacek12 - |5 Lip 2012|, 2012 12:45

skoro kolega nie wie jak przekręcić śrubką to na pewno poradzi sobie z diagnozą i naprawą elektrozaworów :-d
Adam73 - |5 Lip 2012|, 2012 14:03

Jacek12, pisałem do Aro
Jacek12 - |6 Lip 2012|, 2012 10:32

a ja do Maciej1970 :-d
Maciej1970 - |9 Lip 2012|, 2012 20:17

Jacek12 napisał/a:
skoro kolega nie wie jak przekręcić śrubką to na pewno poradzi sobie z diagnozą i naprawą elektrozaworów :-d

kolega potrafi (z podziękowaniem ) i pokręcił śrubka i ustawił zmiane benzyny na gaz na 2500 obrotów ;)
a teraz mam pytanie jak ustawic jałowe obroty na gazie aby stały w miejscu a nie latały jak głupie, i jakie powinny one byc stałe?

[ Dodano: |10 Lip 2012|, 2012 19:54 ]
ford2fast napisał/a:
A proszę : :)
http://www.lecholpg.pl/download/wr_instrukcja.pdf

jezdze na gazie ale zółta dioda wogóle sie nie pali

[ Dodano: |11 Lip 2012|, 2012 22:05 ]
ford2fast napisał/a:
A proszę : :)
http://www.lecholpg.pl/download/wr_instrukcja.pdf

ja jeszcze na temat centralki-otóż palą mi sie tylko dwie srodkowe diody ( zielona i czerwona która przy przygazowaniu gasnie i pozostaje zielona ) . zewnetrzne diody sie nie palą czy to moze byc przyczyna tych zwariowanych jałowych obrotów silnika ???

[ Dodano: |16 Lip 2012|, 2012 12:02 ]
dziekuje wszystkim za okazana pomoc. jakis" madry mechanik" musiał rozregulowac centralke. juz ustawiłem na 2500 tys.obr. teraz pozostały tylko obroty


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group