Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - brak lockup

WieSiu - |19 Cze 2012|, 2012 22:16
Temat postu: brak lockup
Zepsul mi sie lockup w skrzyni, jechalem dzisiaj troche z wieksza predkoscia naturalną dla kosa tyle ze w temp. 30 stopni i nie zauwazylem ze kontrolka OD/OFF mi miga (bo mam takie cudne zegary,ze kontrolka nie swieci na tyle mocno zebym w dzien zauwazyl przy wlaczonych swiatlach). I tak sobie jechalem niewiadomo ile.

Zgasilem auto, odpalilem i przejechalem z 300km jeszcze a kontrolka ani razu sie juz nie wlaczyla, a jezdzilem tez z wiekszymi predkosciami, tyle tylko ze nie mam lockup. Wszystkie biegi przelaczaja sie tak jak kiedys tyle ze skrzynia wyczuwalnie "wali" przy zmianie i redukcji zwlaszcza z 1-2, 2-3, 2-1.

Dodam tylko ze jazda bez lockup jest przyjemniejsza na autostradzie :)

Adam_2000 - |19 Cze 2012|, 2012 22:46

Sprawdź TPS-a.
WieSiu - |19 Cze 2012|, 2012 22:50

Adam_2000 napisał/a:
Sprawdź TPS-a.


podpialem pod komputer zwyklym tanim interfejsem i nie wydawal sie byc uszkodzony, chyba ze cos zle sprawdzam. W odczytach na zywo podczas naciskania gazu % otwarcie przepustnicy roslo raczej plynnie. Silnik nie ma przymulen, pracuje jak pracowal, czyli dosc poprawnie.

gw21 - |19 Cze 2012|, 2012 23:18

WieSiu napisał/a:
podpialem pod komputer zwyklym tanim interfejsem i nie wydawal sie byc uszkodzony,
A pojawiły ci się jakieś błędy? OD miga albo od błędów albo od przegrzania skrzyni. Może się po prostu rozpadł lock-up w konwerterze. Zapnij mu "na krótko" i będzie jasne czy komp nie steruje czy fizyczna usterka skrzyni.
WieSiu - |20 Cze 2012|, 2012 07:56

gw21, poprosze o podpowiedz jak to zrobic na krotko.

EDIT: wczoraj jak zresetowalem bledy komputera i sie przejechalem,to w sumie skrzynia pracowala normalnie,poza brakiem lockup.

Dzis podmienilem komputer na inny BOBowy i skrzynia pracuje bardzo dobrze,ale dalej lockup nie ma.


mam podac mase na pin 54 komputera ? czy mam podac mase na pin 33 zlacza wiazki podłużnicy ? i kiedy to podac ?

gw21 - |20 Cze 2012|, 2012 22:10

WieSiu napisał/a:
mam podac mase na pin 54 komputera ? czy mam podac mase na pin 33 zlacza wiazki podłużnicy ? i kiedy to podac ?
A gdzie ci wygodniej? Na początku włącz zapłon i zobacz czy w ogóle zawór pracuje, jakie prąd ci pobiera. Jeśli będzie wszystko ok, to podczas jazdy rozpędź się trochę i podaj mu masę, po zdjęciu nogi z gazu na "D" obroty silnika powinny spadać razem z prędkością (fizyczny bieg w skrzyni nie istotny). Jeśli zawór elektrycznie sprawny, a obroty będą leciały na jakieś 1200, to albo konwerter rozwalony albo płyta sterująca.
Adam_2000 - |20 Cze 2012|, 2012 22:36

O ile mnie pamięć nie myli, to załączony bieg jest istotny. Hydraulika skrzyni umożliwia załączenie lockup-a dopiero od "2".
Poza tym, trzeba pamiętać, że akurat ten elektrozawór jest sterowany impulsem, a nie poziomem.

WieSiu - |21 Cze 2012|, 2012 16:29

pobadalem troszke. Pomiar na pinie 80 (nie 54,bo mam wersje z PATS), przewod czarno/bialy.

Pomiar napiecia: gdy lockup nie jest zalaczony to jest 13V na odpalonym aucie (mierzone miedzy pinem 80 kompa a masa auta)
Gdy lockup powinien sie zalaczyc to napiecie spada idac przez ok 9V do 4V

Co do pradow. Zalaczenie recznie lockupa pobiera 1,1A (gdy komputer tego nie robi aktualnie) i po jego rozlaczeniu czuje impuls na rece (to chyba normalne przy cewkach)
Jesli jade jednostajnie i lockup jest zalaczony przez komputer i podam dodatkowo mase z nadwozia to prad plynie 0,5A i delikatnie czuc ze lockup jakby mocniej dzialal.

Z tym ze jak zalacze recznie lockupa mniejwiecej wtedy kiedy zalacza tez komputer to czuje takie delikatne poszarpywanie ukladu napedowego. Mam wrazenie jakbym jechal na jakims nie do konca puszczonym zajechanym sprzegle.

Mam nadzieje,ze to co sprawdzilem pozwoli wydac jakas diagnoze z duza doza prawdopodobienstwa :)

JORZO - |24 Cze 2012|, 2012 10:04

up-nie pomogę-to black magic :-)
gw21 - |24 Cze 2012|, 2012 13:22

Jak dla mnie to albo jakiś syf na płycie albo rozpada się sprzęgło w konwerterze (zacząłbym od tego drugiego czyli konwertera). Sam zawór elektrycznie sprawny z tego co napisałeś.
gufer-posepny - |24 Cze 2012|, 2012 13:31

syf w oleju możliwy .
pepi - |25 Cze 2012|, 2012 08:01

tak bo się rozpadło tu i tam :P
normalnie kocham automaty za to że nie znasz chwili ani godziny :)

WieSiu - |25 Cze 2012|, 2012 08:17

pepicosi napisał/a:
normalnie kocham automaty za to że nie znasz chwili ani godziny


ja tez, normalnie jedziesz autem w oczekiwaniu na taka chwile jak u mnie albo gorsza chwile,bo ja jechalem mimo wszystko dalej. Jakos wsiadajac do manualnych aut nigdy nie mysle w czasie jazdy o tym ze moze sie cos rozpasc.


Mam wrazenie ze lockup dziala,ale tylko przy bardzo minimalnych obciazeniach silnika. Jak kupie to juz bedzie moj 3 konwerter,ale wczesneij lockup dzial,za to rozpadlo sie w nim co innego :P Ten cosworth chyba nie jest przewidziany do dynamicznej autostradowej jazdy,bo tylko wtedy mi sie konwertery psuja :(

To co kupic nastepny konwerter i go wlozyc ? i znow olej i filtr zmieniac ?

pablo19 - |25 Cze 2012|, 2012 08:21

Może cza kupić nowy? Albo jakiś zregenerowany?
WieSiu - |25 Cze 2012|, 2012 08:30

pablo19 napisał/a:
Może cza kupić nowy? Albo jakiś zregenerowany?


nie slyszalem tu na forum aby ktos kiedys kupowal nowy (chyba tylko w ASO za kosmiczna kase) i nie doczytalem tez zeby ktos dawal do regeneracji. A nie majac polecanego zakladu to wole kupic uzywke,bo jest 5 razy tansza niz regeneracja. A wiedzac jakich mamy ekspertow w polsce to az strach oddawac taki konwerter do regeneracji,bo jeszcze mi wiecej syfu w skrzyni taki konwerter zrobi niz to jest warte.

pepi - |25 Cze 2012|, 2012 12:14

jakby co to jam mam ze 3 skrzynie
bo ja jakoś wole po takiej akcji manuala dać ;)
a automaty fajne są jak działają :-D

WieSiu - |19 Lip 2012|, 2012 21:13

konwerter podmieniony. Efekt taki jak przedtem,ale jak tak testuje to auto,to mam wrazenie ze teraz czasem ten lockup dziala,ale nie tak mocno jak kiedys, a czasem lekko podszarpuje przy bardzo minimalnym obciazeniu silnika. Czyli co mam teraz zrobic i czy jest w ogole sens cos robic ? :(
gufer-posepny - |19 Lip 2012|, 2012 21:24

Obejrzyj na interfejsie odczyty z TPS-a czy są stabilne a nie latają jak głupie .
WieSiu - |21 Lip 2012|, 2012 13:55

gufer-posepny, sprawdzilem i w calym zakresie chodzi jak dla mnie poprawnie, przy szybkim probkowaniu tylko TPSa zmiany wskazan sa na poziomie 0,4-0,6% co wg mnie przy ok 20% otwarcia przy lekkim wcisnieciu nie ma znaczenia,ale moze sie myle i ma byc idealnie,bez bardzo delikatnych zmian wartosci.
gufer-posepny - |21 Lip 2012|, 2012 16:29

Utrzymuje te 20% cały czas czy skacze te plus/minus 0,4% ? Powinno trzymać jedną wartość . Tak to ECU myśli że dodajesz że coś tam mieszasz i nie ma sensu spinać locka bo zaraz trzeba będzie rozpiąć .

Zresztą kij go tam wie .

WieSiu - |21 Lip 2012|, 2012 16:59

gufer-posepny napisał/a:
Utrzymuje te 20% cały czas czy skacze te plus/minus 0,4%


na szybkich odczytach tylko z tego czujnika to widac ze delikatnie skacze,jest tak w calym zakresie pracy przepustnicy. Jakbym wlaczyl odczyty z wiekszej ilsoci czujnikow,to pewnie bym tak bardzo tego skakania nie zauwazyl. Zaloze sobie inny potencjometr to zobacze czy cos to zmieni. I nie jest to +/- 0,4,a jakies +/- 0,25%.

A ten zawor co sie zapchal od syfa,to jest szansa ze sie kiedys odetka ?

[ Dodano: |28 Lip 2012|, 2012 15:14 ]
dorzucam pewne info tego co zaobserowalem, automat w jezdzie po trasie potrafi wywalic blad przez miganie o-d/off. Oczywiscie sprawdzam zwyklym interfejsem bledy to nie odnajduje zadnych zwiazanych ze skrzynia. Skrzynia pracuje wtedy normalnie ale zmiana biegow nastepuje z wyczuwalnym szarpnieciem. Nacisne kasuj bledy i skrzynia wraca do normy i pracuje delikatnie jak powinna. Blad skrzyni pojawia sie w losowych odcinkach trasy (raz po 170km, raz po 100km). Pytanie teraz jak taki blad oczytac ? I czy jest w ogole sens odczytywac te bledy, czy szukac po prostu nowej skrzyni w ktorej dziala lockup ? A moze jakis element moge latwo wymienic,zeby wszystko wrocilo do normy,bo poza brakiem lockup skrzynia dalej normalnie pracuje. Na zimnym silniku lockup w miare dziala poki nie obciaze silnika mocniejszym wcisnieciem gazu. Jak jest cieply,to niestety lockup dziala tylko przy super delikatnym obciazeniu silnika (albo mi sie wydaje ze dziala).

playandwin24 - |28 Lip 2012|, 2012 14:20

Up :)
ford2fast - |28 Lip 2012|, 2012 15:30

A wiązki wszystkie masz porządnie zrobione ? :)
gufer-posepny - |28 Lip 2012|, 2012 16:50

przegrzewa się z racji braku locka . zawór może się odetka , różnie bywa . może chłodzenie oleju zatkane .
pepi - |28 Lip 2012|, 2012 19:57

jakby skrzynia grzała się to by mrugało i mruga :-d
poszukaj czujnika temperatury oleju i pasowało by go oszukać

1Bodzio - |28 Lip 2012|, 2012 20:15

Po pierwsze to sprawdź to co pisał Gufer tj. chłodzenie oleju. Trzeba odkręcić i zaślepić wąż wylotowy z powietrznej chłodnicy oleju, a z wyjścia tej chłodnicy, innym wężykiem puścić przepływ oleju do rury miarki poziomu oleju w skrzyni, ale tak by było widać przepływający olej.`Przepływ powinien być równomierny i dość obfity, ale bez specjalnego ciśnienia . Jeśli będzie OK, to można popróbować rozruszać elektrozawory EPC i Lock up, poprzez znależienie pinów je zasilających w dużej wtyczce wiązki, (podłóżnica - skrzynia) i podanie na nie masy kilkakrotnie ( powinno być wyraźnie słyszalne stukanie elektoraworów), oczywiście przy włączonym zapłonie . Jeśli stuki będą wyraźne i przepływ oleju przez chłodnicę przyzwoity, to rozglądnąłbym się za inną skrzynią.
Czujnika temperatury oleju bym nie oszukiwał, bo to tak jak bym sam siebie chciał oszukać.

ford2fast - |28 Lip 2012|, 2012 21:52

Cytat:
Czujnika temperatury oleju bym nie oszukiwał, bo to tak jak bym sam siebie chciał oszukać.

Prościej diodę z zegarów wylutować :):
Albo zakleić czarną taśmą :):

marco - |29 Lip 2012|, 2012 10:54

ja mam to samo co Wiesiu od jakiś 20 tysi km i ładu dojść nie mogę,a mruganie OD/OFF w tym przypadku wątpię ze jest spowodowane przegrzaniem bo w ruchu miejskim przy wysokich temp gdy wszystko kipi łącznie z oliwa od ASB nigdy nie wystąpił ten problem tylko w trasie i to nawet przy spokojnej jeździe,sprawdziłem przepływ przez chłodnice i jest ok.zauważyłem ze jak jeżdżę w tasie w trybie 3 biegowym i 4 bieg bądź redukcje z 4 na 3 robię za pośrednictwem guziora na dźwigni problem nie występuje.a w trybie zwykłym kilkadziesiąt km i mruga OD i się muszę zatrzymać aku odpiąć na 5 min i znów skrzynia wraca do normy ale to meczące na dłuższych trasach stawanie parę razy by odpiąć aku po prostu nerwica bierze szczególnie jak leje deszcz.spróbuje podać masę jak Bodzio pisze tylko pod które piny bo według moich zapisków pin 33 do lock up,a 30 do epc,czy mógłby ktoś potwierdzić?
pepi - |29 Lip 2012|, 2012 14:46

tylko że jak nie zapina to może być ale nie musi wadliwe działanie czujnika
nie chodziło mi o zdrutowanie auta na stałe tylko w celach poznawczych
jak by było ok
to albo czujnik uwalony lub na prawdę się przegrzewa

marco - |29 Lip 2012|, 2012 18:53

a jak sprawdzic ten czujnik i gdzie on sie znajduje?bo wersja z przegrzewaniem w moim przypadku była by dziwna bo jak pisałem u mnie to tylko w trasie się zapala nawet jak chłodno a w ruchu miejskim w upały spoko ,ale te cosiarki a w sumie ich ASB to kapryśne wynalazki wiec wszystko chyba możliwe.
gufer-posepny - |29 Lip 2012|, 2012 19:08

16 lat pracy jak na tak skomplikowane urządzenie to niezły wynik . szczególnie że ma to przeważnie 2-3 razy tyle przejechane co sobie producent przewidział .
marco - |29 Lip 2012|, 2012 19:17

no to tez prawda ze w większości przypadków swoje zjeździły ale w sumie pierwsza ASB padła u mnie przy 160 tysiach wiec raczej słaby wynik raczej.
1Bodzio - |29 Lip 2012|, 2012 19:29

Skoro OD-OFF zapala się po jeździe w trasie, czyli na czwartym biegu, to być może zaczyna się problem z koszem sprzęgłowym OD. Jeżdżąc w ruchu miejskim czwórka zostaje załączana dość rzadko, i na krótko, więc przegrzanie nie występuje. Natomiast na trasie, auto jedzie cały czas praktycznie na czwórce, no i pojawia sie problem. Przykro mi ale rokowania pomyślne raczej nie są.
pepi - |29 Lip 2012|, 2012 19:54

manual :-d jest lekiem na to całe zło
ford2fast - |29 Lip 2012|, 2012 19:59

marco napisał/a:
no to tez prawda ze w większości przypadków swoje zjeździły ale w sumie pierwsza ASB padła u mnie przy 160 tysiach wiec raczej słaby wynik raczej.

Masz to auto od nowości ? :)

gufer-posepny - |29 Lip 2012|, 2012 20:04

może się 4 bieg ślizgać . ECU na podstawie danych z czujnika obrotów na "początku" skrzyni i VSS przeliczy sobie że coś jest nie tak .
marco - |29 Lip 2012|, 2012 20:59

Cytat:
Masz to auto od nowości

nie od nowości ale przebiegu pierwszej ASB jestem pewny
a w sumie chyba Bodzio ma racje co powoduje problem i że rokowania marne tej ASB to zdaje sobie sprawę a lekarstwem będzie chyba manual jak twierdzi Pepicosi,bo fakt ASB super wygoda ale o kupno w 100% sprawnej trudno a sporo jeżdżę i wymieniać min co rok to już mi pomału obrzydło a remonty ASB z tego co wiem to utopia bo dość że koszta spore to jeszcze za bardzo nie ma gdzie takiej operacji przeprowadzić

WieSiu - |8 Paź 2012|, 2012 07:58

Mam skrzynie z prawie nie dzialajacym lockupem na wierzchu, moge w niej co nieco sprawdzic otwierajac ja,tylko pytanie co moge zrobic, aby ja naprawic albo chociaz zdiagnozowac. Pomozcie mi prosze w miare mozliwosci i z wyrozumialoscia (bo ASB nie dotykalem nigdy wewnatrz).

Zeby ulatwic pomoc napisze mniejwiecej co tej skrzyni dolega:

-cala skrzynia dziala idelnie,kazdy bieg ok.
-nie dziala tylko lockup, znaczy sie dziala,ale tylko przy bardzo malych obciazeniach silnika,przy wiekszych niestety lockup sobie ginie, mimo ze zaworek jest normalnie wtedy zasilany. Na zimnym oleju lockup z 30% lepiej dziala.

bingo - |8 Paź 2012|, 2012 10:10

pytanie, czy problem nie jest w konwerterze, a nie w skrzyni.
WieSiu - |8 Paź 2012|, 2012 10:13

bingo, konwerter byl wymieniany na inny i bez zmian,wiec jest to wina skrzyni
Reader - |11 Paź 2012|, 2012 12:33

WieSiu, tak sobie luźno gdybając. ;)
Elektrozawór TCC sterujący LOCK-UP podaje ciśnienie oleju na sprzęgło konwertera.
Jeśli cała skrzynia (poza lock-up) działa prawidłowo to chyba można przyjąć, że z samym ciśnieniem oleju nie ma problemu.
Jeśli wymiana konwertera wykluczyła wadliwe sprzęgło (no chyba, że masz takie szczęście), to może zawór się mechanicznie blokuje i nie podaje odpowiedniego ciśnienia na sprzęgło.

ECU jak widzi, że po podaniu rozkazu lock-up, nadal występuje różnica prędkości obrotowych - zaczyna informować o błędzie migając kontrolką.

aviator - |11 Paź 2012|, 2012 15:57

Miałem to samo. Pomogła dopiero wymiana całej skrzyni... ale to Rafal juz wie...
WieSiu - |11 Paź 2012|, 2012 16:06

aviator, ale u Ciebie nie bylo 4 z tego co pamietam,a u mnie 4 jest.Reader,



to co mam zdjac filtr i zajrzec do zaworu ? wyciagnac go ? jesli tak to jak moge sprawdzic czy to jego wina ? Jakby co mam 2 skrzynie w ktorej lockup dziala,wiec moglbym te zawory przelozyc i byc moze moja skrzynia by sie w pelni naprawila i nie musialbym zmieniac na kolejna skrzynie.

ford2fast - |11 Paź 2012|, 2012 17:21

WieSiu napisał/a:
wyciagnac go

Nie wiem czy przypadkiem nie będzie się to wiązało ze zdjęciem sterowania :)
A to już koszty :roll:
WieSiu napisał/a:
Jakby co mam 2 skrzynie w ktorej lockup dziala

Tej drugiej skrzyni nie możesz oddać sprzedawcy ?
Używany zawór można kupić luzem :)

WieSiu - |11 Paź 2012|, 2012 19:13

ford2fast napisał/a:
Tej drugiej skrzyni nie możesz oddać sprzedawcy ?


nie ma to najmniejszego sensu.... szkoda o tym nawet gadac :(

ford2fast napisał/a:
Nie wiem czy przypadkiem nie będzie się to wiązało ze zdjęciem sterowania
A to już koszty


jakiego typu koszty sie z tym wiaza,co trzeba zmieniac jak sie zdejmie sterowanie ? Nie da sie tego tloczka i elektrozaworu wyciagnac bez ruszania plyty sterowniczej ?

gufer-posepny - |11 Paź 2012|, 2012 19:15

zdjęcie płyty sterowniczej to już nowa uszczelka conajmniej będzie potrzebna .
Aro - |11 Paź 2012|, 2012 19:36

WieSiu, jakbyś jednak się zagrzebał i chciał elektrozawór na testy to mogę Ci podesłać. Wyciągnięty ze skrzyni, która z bólem przełaczała 3-4-3, ale lockup działał.
ford2fast - |11 Paź 2012|, 2012 23:37

Cytat:
jakiego typu koszty sie z tym wiaza,co trzeba zmieniac jak sie zdejmie sterowanie ? Nie da sie tego tloczka i elektrozaworu wyciagnac bez ruszania plyty sterowniczej ?

Minimum trzy uszczelki :
Pod michę :)
Pod i nad płytę sterowania :roll:
Jutro sprawdzę czy da się wymienić bez ruszania sterowania :roll:
W oryginale to szkoda nawet pytać , a w zamienniku około stówki z wysyłką :)
Aro napisał/a:
elektrozawór na testy to mogę Ci podesłać

W emkaczy są całkiem inne elektrozawory :)

Aro - |12 Paź 2012|, 2012 05:31

ford2fast napisał/a:
W emkaczy są całkiem inne elektrozawory
a to psikus :(
Reader - |12 Paź 2012|, 2012 06:46

WieSiu napisał/a:
to co mam zdjac filtr i zajrzec do zaworu ? wyciagnac go ? jesli tak to jak moge sprawdzic czy to jego wina ? Jakby co mam 2 skrzynie w ktorej lockup dziala,wiec moglbym te zawory przelozyc i byc moze moja skrzynia by sie w pelni naprawila i nie musialbym zmieniac na kolejna skrzynie.


Mając tyle skrzyń co Ty, to już dawno miałbym jedną (tą w najgorszym stanie) w proszku aby dokładnie podejrzeć co i jak.
Trzeba zlokalizować zawór lock-up:
http://www.fordscorpio.co...LDEoverhaul.pdf
zdemontować i obejrzeć, jeśli nie znajdziesz nic podejrzanego to ponowny montaż skrzyni celem testowania jest średnio sensowny.
Jeśli, tak jak Adam_2000 pisał, hydraulika skrzyni nie zezwala na załączenie lock-up na niskim biegu to można by prześledzić który to jest ten zawór "zezwalający" i jego też sprawdzić bo z Twojego opisu w pierwszej kolejności bym podejrzewał niesprawność któregoś z tych dwóch elementów.


Inna sprawa, że takie podmiany zaworów trzeba było robić na aucie bo byś mógł od razu test zrobić.

pepi - |12 Paź 2012|, 2012 06:54

ja mam 2 skrzynie na graty
z bob jakby co
i akurat te biegi były ok

Reader - |12 Paź 2012|, 2012 06:58

Brzmi jak propozycja.
Mogę Cię uwolnić od jednej. ;)

WieSiu - |12 Paź 2012|, 2012 07:00

ford2fast, by byl bardzo wdzieczny za sprawdzenie.

Aro, dziekuje za checi, ale mam 2 skrzynie,wiec w razie czego cos zloze z 2. Ale rozbierac na czesci pierwsze to nie mam zamiaru na ta chwile.

ford2fast - |12 Paź 2012|, 2012 07:29

Reader napisał/a:
ford2fast, by byl bardzo wdzieczny za sprawdzenie

Zawór lock-up to numer 11 na 43 stronie powyższej serwisówki :)

WieSiu - |12 Paź 2012|, 2012 07:30

ford2fast napisał/a:
Jutro sprawdzę czy da się wymienić bez ruszania sterowania


to jeszcze tylko taka wiedza by mi sie przydala.

ford2fast napisał/a:
Zawór lock-up to numer 11 na 43 stronie powyższej serwisówki


o to tez cenna wiedza.

ford2fast - |12 Paź 2012|, 2012 07:36

WieSiu napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Jutro sprawdzę czy da się wymienić bez ruszania sterowania


to jeszcze tylko taka wiedza by mi sie przydala.

Spokojnie , przeżuwam pożywne śniadanko :)

WieSiu - |12 Paź 2012|, 2012 08:02

ford2fast napisał/a:
przeżuwam pożywne śniadanko


smacznego :)

ford2fast - |12 Paź 2012|, 2012 08:10

WieSiu napisał/a:
ford2fast napisał/a:
przeżuwam pożywne śniadanko


smacznego :)

A dziękuję , teraz chwila relaksu i pewnie na południe dotrę do pracy :)
Sprawdź jeszcze dostępność uszczelek nad i pod płytę sterowania , tak na wszelki :)

WieSiu - |12 Paź 2012|, 2012 08:13

ford2fast napisał/a:
Sprawdź jeszcze dostępność uszczelek nad i pod płytę sterowania , tak na wszelki


nie wiem czy sie pojdejme zadania jesli trzeba ta plyte sciagac, nie robilem tego nigdy,boje sie,bo jak widze ta serwisowke to mnie rozwala juz ten pierwszy okragly element przykrecony do plyty. Jesli da sie grzebac przy samym zaworze i tloczkach,to jeszcze moze sie podejme,bo to nie wyglada strasznie :)

Reader - |12 Paź 2012|, 2012 08:55

WieSiu napisał/a:
... boje sie,bo jak widze ta serwisowketbo mnie rozwala juz ten pierwszy okragly element przykrecony do plyty ....

To może lepiej sobie odpuść, strach nie jest dobrym pomocnikiem. ;)

Przykładowe tematy ze zdjęciami z inspekcji A4LD , co prawda nie BOBowej, ale looknąć zawsze warto:
http://www.explorerforum....ead.php?t=98027
http://www.explorerforum....threadid=101571

ford2fast - |12 Paź 2012|, 2012 17:21

Cytat:
ford2fast, by byl bardzo wdzieczny za sprawdzenie

ford2fast jest bardzo wdzięczny za sprawdzenie :):

Wygląda na to , że elektrozawór da się wymienić bez ściągania sterowania :)
Tłoczka już niestety nie :)
Kupuj uszczelkę do michy , ubieraj sztormiak i do dzieła :)

WieSiu - |12 Paź 2012|, 2012 20:43

ford2fast napisał/a:
Tłoczka już niestety nie


niestety to chyba u mnie jest najwazniejsze zeby wyciagnac :( jutro bedzie do mnie szla inna skrzynia, w bardziej sprzyjajacych warunkach czasowo/pogodowych zagladne do tej swojej skrzyni,ale najpierw potestuje sobie na tym zlomie co mam teraz na aucie.

Dziekuje za sprawdzenie.

Reader - |15 Paź 2012|, 2012 07:11

Cytat:
niestety to chyba u mnie jest najwazniejsze zeby wyciagnac :(
No raczej tak.
ford2fast - |15 Paź 2012|, 2012 07:40

WieSiu napisał/a:

niestety to chyba u mnie jest najwazniejsze zeby wyciagnac

Niekoniecznie , ja bym spróbował wymienić elektrozawór :)

WieSiu - |15 Paź 2012|, 2012 08:12

ford2fast, tylko teraz tak, zeby to sprawdzic to musialbym wlozyc swoja skrzynie na auto i testowac.... okazaloby sie ze nic z tego nie wychodzi i znow bym musial zdejmowac skrzynie :( Jakos nie mam teraz na tyle duzo czasu i mozliwosci goszczenia na warsztacie u mojego kolegi :( Niestety popelnilem blad za pierwszym razem wkladajac na auto zlomiasta skrzynie. Bo trzeba bylo probowac naprawic moja,wlasnie taka metoda jak podmianka elektrozaworu lub tloczka.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group