Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - lpg tech

Piotr - |28 Sty 2012|, 2012 20:38
Temat postu: lpg tech
Witam
Czy ktoś z kolegów miał styczność z sterownikiem LPG Tech??
Jeśli tak to jakie spostrzeżenia i odczucia??

pepi - |29 Sty 2012|, 2012 08:45

staga innego ci się znowu chce ?
Piotr - |29 Sty 2012|, 2012 12:29

ciekawi mnie co to jest bo cena 300 PLN za starownik brzmi ciekawie
gorgo - |29 Sty 2012|, 2012 12:39

Ja tam Agisa polecam bo fajny sterownik i chyba kilka osób z forum potwierdzi.
Piotr - |29 Sty 2012|, 2012 14:11

mnie ciekawi czy ktoś z tym miał styczność ;)
gorgo - |29 Sty 2012|, 2012 14:35

http://lpg-forum.pl
Tam coś na pewno znajdziesz. Każdy chwali to co używa...

Piotr - |29 Sty 2012|, 2012 17:59

MI chodzi w scorpio :)
pepi - |29 Sty 2012|, 2012 19:07

to tylko agis :P
gorgo - |29 Sty 2012|, 2012 19:39

Pepi dobrze mówi. Sprawdzona marka i ceny też do przeżycia :)
pepi - |29 Sty 2012|, 2012 19:57

jakbym nie ja to na tym forum by była nie znana
dalej bylibyście w przekonaniu ze stag lub kme to cudy świata
na agisie pali miarodajnie od tego co się wgniata w podłogę
a spalanie 22 litrów lpg na nim nie ma miejsca a stag tyle pali
mi pali w przedziale 11-18 lpg

gorgo - |29 Sty 2012|, 2012 20:04

Zgadza się, ja mam Agisa od Pepiego i nie żałuję. Duży plus to obsługa techniczna producenta. Miałem problem z wtryskami wymienili i jest teraz bezproblemowa jazda, zima nie jest straszna :)
Struna - |29 Sty 2012|, 2012 21:36

Sorry ale Agis w stosunku do LPG TECH-a to jest mały miki....
Gdyby nie to, że dzięki sensownym wtryskom na agisie chodzi toto całkiem ok i to, że nie chce mi się ponownie pruć kabli to bym się przesiadł na techa, choć niewykluczone że i tak to nastąpi.

Reader - |29 Sty 2012|, 2012 22:59

Napiszcie może jakieś konkrety. ;)

Na forum lpg z porównań wynika, że STAG i TECH bardzo podobnie sobie radzą.
Zresztą autor jest jeden tych sterowników.

W sumie też stoję przed wyborem.
Jeden Scorpio mam na STAGU , drugi też będzie na czymś.

Struna - |30 Sty 2012|, 2012 00:55

po pierwsze - ISA w stagu to jakas kpina, sporo auto na tym ma tak odjechane korekty, że aż zapłony potrafią wypadać od złej dawki ( a to nie jest takie proste )
po drugie, tech ma algorytm obsługujący zapętlenia wtrysków, czego stag nie ma.

ja wizualnie w strojeniu wolę staga ( ot po prostu przywykłem, bo stroję tego od groma ) ale, no właśnie - zawsze jest ale.

miałem jakiś czas temu spore wyzwanie, Saab turbo z programem, pętlił benę koncertowo i to nie tylko przy max obciązeniu, niestety również i w pośrednich prędkościach obrotowych - co robi wtedy stag, grzecznie to co bena = zapętla gaz, a co powoduje zapętlenie gazu przy powiedz 3450 rpm - ano kosmiczne wzbogacenie AFR aż do granicy palności mieszani i mamy piękne wypadania zapłonów, auto szarpie, mało tego - zapętlenie wtrysku gazu powoduje potężny spadek ciśnienia na reduktorze co dodatkowo potęguje efekt zalewania ( działa nadagresywna korekta po ciśnieniu w stagu, ale nawet jakby była "dobra" to efekt podobny, wydłuży czas wtrysku )

na techu po około 180 km strojenia pod obciążeniem ( tak - 180 km jazdy na drodze, ja wiem że dla niektórych to abstrakcja, ale tak się właśnie stroi gaz żeby było TIP-TOP ) auto mówiąz kolokwialnie ( a nie, tu nie wolno w ten sposób, bo tu dzieci wokół niby że :) ) to mówiąc grzecznie - jeździ bardzo wporzo, dla nieco większych za....iwania :)

właściciel happy jak dziecko, ja również bo to było spore wyzwania, zazwyczaj do tej pory okiełznywalne jedynie przez ustawienie limitera obciążenia, a tu proszę - dało się bez limitera :)

ale w scorpio nie mamy zapętleń beny, zapętlenie gazu doświadczymy jedynie na gównianych komponentach i przy sporych błędach montażowych, więc w zasadzie pojedzie na "byleczym" , ale też i pojedzie "jakoś" a na dobrych klockach pojedzie fajnie w każdych warunkach - dla mnie to cel warty działania, ale czy dla innych..... kwestia podejścia, wyboru....

gorgo - |30 Sty 2012|, 2012 05:05

Struna, tak jak napisałeś Scorpio nie jest aż tak wymagającym wozem przy doborze lpg a taka prawda że przeciętny zjadacz chleba (taki jak ja) to pewnie nie odczuje czy jest te kilka koni mniej czy więcej. Jeśli auto nie spala jakichś kolosalnych ilości gazu i nie ma dodatkowych problemów to się jeździ.
A z tego co tam kiedyś patrzyłem na stronę techa to sterowniki ma różne, znaczy różna klasa i za te 300 pln to kupujemy dolną półkę chyba...

Reader - |30 Sty 2012|, 2012 06:57

Struna napisał/a:

... Saab turbo z programem, pętlił benę koncertowo i to nie tylko przy max obciązeniu, niestety również i w pośrednich prędkościach obrotowych - co robi wtedy stag, grzecznie to co bena = zapętla gaz ...

Co w takim przypadku zrobi LPG TECH ?

pepi - |30 Sty 2012|, 2012 17:31

Tak jakby by był aż tak dobry to by nie pchali go uparcie z waldemarami poprawionymi coś bez nich :P
bo rozmawiałem z miłą panią co ma hurtownie i są tego pośrednikiem na lublin i okolice
a że pani jest miła i ma fajne cycki :-d to rozmowa się śliniła a co
ja tam nadal twierdze że lpg nie jest zły ale z agisem mi po drodze
a agis podobno się obudził i ma coś nowego wyjść tylko aby nie było tak jak z tym nowym programem :)
obaczymy może akurat

[ Dodano: |30 Sty 2012|, 2012 17:32 ]
można ustawić tak aby rozpetlał

http://lpg-forum.pl/zuzyc...-t18103-30.html

Struna - |31 Sty 2012|, 2012 01:32

Reader napisał/a:
Co w takim przypadku zrobi LPG TECH ?
nadal impulsuje wtryskami - nie wgłębiając się zbytnio w złożoność tej kwestii
pepicosi napisał/a:
z agisem mi po drodze
mnie zdrażnił nieco
pepicosi napisał/a:
agis podobno się obudził i ma coś nowego
tak, na targi mają wypuścić nowy ster, co z tego jak niekompatybilny z naszymi i nie ma co liczyć na to że wprowadzone tam zmiany zafungują u nas.
pepi - |31 Sty 2012|, 2012 07:08

no tak bywa jak nasze auta są niszowe ;)

dawno ci mówiłem o pewnych dziwnych zachowaniach tego sterownika :P
ale i tak nie jest zły sterownikiem moim zdaniem pali znacznie mniej niż stag a jak lpgtech pali tyle samo co stag -no wybacz

Struna - |31 Sty 2012|, 2012 20:53

czy ja wiem czy pali mniej - mi pali więcej niż stare kme, ale da się spalić mniej a na kme się nie dało, ot po prostu korekty i dawkowanie lepsze.
stag - jak dobrze ustawisz ( bynajmniej nie na te ich mapki :) ) to też pali spoko, tech podobnie, tyle że go łatwiej dostroić bez specyficznych zabiegów.

pepi - |31 Sty 2012|, 2012 21:05

wiesz akurat miałem stag w tym zielonym i po wywaleniu odczułem poprawę bez większego strojenia
no kalibracja na postoju
a co tamtego staga był na waldemarach
teraz moje 4x4 jest też na waldemarach - i opala 15-17 lpg
na agisie praktycznie bez ustawień
a tu kolega piotr płacze że mu opala na reg po 22 litry
i z tego co wiem to stag w scorpio pali więcej niż nam agis
bo nie tylko ja mam spalanie takie więc to jest dobry sterownik mimo mojego nie poustawiania tego
opala mało lub w granicach
a nie ustawiam tego dokładnie bo mam coś robić -zmieniać wtryski parownik itp
nie ma kiedy to się człek przemieszcza tak jak jest

Struna - |31 Sty 2012|, 2012 22:59

pepicosi napisał/a:
wiesz akurat miałem stag w tym zielonym i po wywaleniu odczułem poprawę bez większego strojenia
no kalibracja na postoju
no nie dziwne, stag ma słabą autokalibrację, choć na sofcie seri 8.x jest sporo lepiej.
a wtryski w tym aucie to była już kaplica jak było ona w krakowie, a to już było ho hooooo :)

ja nie mówię że agis zły, jest ok - ale program ma toporny, że hej :) Staga się o niebo łatwiej stroi, ale o strojeniu mówię a nie o autokalibracjach :)

pepi - |1 Lut 2012|, 2012 06:10

dobra ja już też tu odpuszczam
bo jeśli sterownik bez strojenia jedzie i pali jak po strojeniu
to po co komu stag :P

Piotr - |2 Lut 2012|, 2012 19:17

za 300 PLN masz sterownik lpg tech 50x który wpinasz w wiązke staga....
pepi - |2 Lut 2012|, 2012 20:30

zadzwoń bo ja już się tu nie wypowiadam
ale dzisiaj zimno co nie :P
ps paczki też nie wysłałem nie drzyj się :607:

Struna - |2 Lut 2012|, 2012 21:49

Piotr napisał/a:
za 300 PLN masz sterownik lpg tech 50x który wpinasz w wiązke staga....
to by trza mieć wiązkę staga na aucie :)
pepi - |3 Lut 2012|, 2012 07:38

no ma
Struna - |3 Lut 2012|, 2012 12:37

a jak ma to enter :) ja nie mam, jakbym miał to bym pewnie stera już dawno zmienił.
Reader - |15 Lut 2012|, 2012 11:55

Piotr napisał/a:
ciekawi mnie co to jest bo cena 300 PLN za starownik brzmi ciekawie


Gdzie po tyle jest do kupienia?

O sterowniku LPGTECH tutaj jest parę stron do poczytania:
http://lpg-forum.pl/lpgte...usja-t8224.html

;D

Struna - |15 Lut 2012|, 2012 13:24

Reader napisał/a:
Gdzie po tyle jest do kupienia?
najlepsze ceny obecnie ma chyba PALACAR, na stronie producenta niby jest sklepik ( chwilowo nieczynny ) ale ceny są kiepskie ( jak dla detalistów )
pepi - |15 Lut 2012|, 2012 21:41

w tej kasie to sam bym nabył bo z agisem mi już nie po drodze
mi tam krzyczeli ponad 2 razy więcej

Struna - |16 Lut 2012|, 2012 11:21

ja właśnie kompletuje graty i będzie przesiadka na techa, a co :)
pepi - |16 Lut 2012|, 2012 12:21

to stare graty ci nie potrzebne to znaczy komp ;)
i jak wpakujesz to to obacz akie spalanie
bo na stagu to kosy palą tyle że mnie nie stać
na agisie spalanie ma odpowiednie

Struna - |16 Lut 2012|, 2012 12:29

wiesz, ja tam na agisie jakichś oszczędności w stosunku do KME nie zaobserwowałem, ot tyle jedynie że dało się spalić 11, gdzie na KME się nie dało, ale KME nei wzięło nigdy więcej niż 18, a AGIS opierdzielił nawet 22 :)

No ale to ma wszystko logiczne uzasadnienie, więc się nie czepiam :)

natomiast nieco mnie drażni kilka rzeczy w agisie, których przez lata nie umieją rozwikłać, ot choćby głupi wskaźnik ilości gazu.
Ostatnio się coś ruszyło jak się kolesie z AppStudio dorwali, ale z drugiej strony - stabilność ich modyfikacji jest mierna.

Reader - |16 Lut 2012|, 2012 12:30

pepicosi napisał/a:
na agisie spalanie ma odpowiednie

I PCM nie łapie Ci błędu ubogiej?

Struna - |16 Lut 2012|, 2012 12:34

Reader, kwestia spalania w stagu związana jest z jego "słabą" autokalibracją, agis po autokalibracji śmiga o wiele adekwatniej niż stag, nie trza się tyle spuszczać żeby toto jakoś jkechało, ale dobrze ustawiony stag nie spali więcej, tylko pokaż mi kogoś kto Ci dobrze staga ustawi, jak większość albo autokalibracja albo te pogięte stagowskie mapki, które sobie można wsadzić tam gdzie słońce nie zagląda.

No może wersja 8.x już pod tym kątem nieco lepiej, ale i tak strojenie po korektach OBD plus AFR dopiero powodują sesnowne spalanie bez utraty mocy ( a czasami nawet i z nadwyżką mocy na gazie )

pepi - |16 Lut 2012|, 2012 12:40

tylko że spalanie kosa jest 10-18 litrów paliwa stałego
to gazu niech wyjdzie nawet te 22 rozumiem
ale ludziom na stagu i waldemarach pali to 18-22 przy bardzo delikatnym traktowaniu gazu
coś tu nie tak
ja mam w mym 4x4 waldemary i spala mi około 17 litrów
ten fidowskiego na stagu palił nie mniej jak 20 l więc mam obawy co do sensu
zmiany bo czytałem że pali ten tech jak stag
a co ustawiania agisa ja nie ustawiam ;)
raz miałem ale bogatej

[ Dodano: |16 Lut 2012|, 2012 12:45 ]
Struna napisał/a:
tylko pokaż mi kogoś kto Ci dobrze staga ustawi,
- ja znam paru i co z tego jak pali sporo na pewno więcej o 2-4 litrów na tych samych podzespołach
ja tam na razie poczekam niech ktoś zostanie królikiem doświadczalnym
bo byli tacy co już chwalili a czas pokazał :):
więc tym razem nie zamierzam się pchać przed szereg

Struna - |16 Lut 2012|, 2012 13:22

pepicosi napisał/a:
waldemarach
sorka, ja pisałem o sekwencji z wtryskiwaczami a nie elektrozaworami :)
pepicosi napisał/a:
czytałem że pali ten tech jak stag
tak, pali jak stag, pali jak kme, pali jak agis - kwestia regulacji, która w techu ma być banalnie prosta.
pepicosi napisał/a:
ja znam paru
a ja bardzo niewielu.
pepicosi napisał/a:
ja tam na razie poczekam niech ktoś zostanie królikiem doświadczalnym
u mnie już klamka zapadła, więc jak coś to mogę zaopiniować.
pepi - |16 Lut 2012|, 2012 20:01

tylko sam sobie zaprzeczasz :-d
wpakujesz instalkę która sama się ustawia ?
jak był bym wredny to bym się czepił -skoro zwykłą można ustawić a umiesz
to co automat to zrobi lepiej :P
czyli nie ufasz sobie :)

no dobra sam się poważnie zastanawiam nad tym bo już mam dosyć
uroków agisa
tylko poczekam może zakupię gdzieś komp akiś
ale to już ostatni raz każda następna usterka lub program który rozwala sterowniki
a potem wypięcie się i umywamy rączki jak to miało miejsce
mi się nie chce tylko kablowni rwać
ale jak mam kupić kompa nowego za tyle co mi zaśpiewali to wpakuje tego techa
może tam inaczej podchodzą do ludzi :-d

Struna - |17 Lut 2012|, 2012 09:48

pepicosi napisał/a:
no dobra sam się poważnie zastanawiam nad tym bo już mam dosyć
uroków agisa
i o to chodzi, a to że tech umie się sam dobrze ustawiać nie znaczy że trzeba z tego korzystać, ale też chcę to sprawdzić - ot co.

Stag ze swoją ISĄ też niby miał robić sam a wyszło jak wyszło... W techu ponoć to działa o wiele lepiej, się okaże, choć testy wykonane na problematycznych autach potwierdzają, że faktycznie to działa.
Stroiłem Saaba turbionego z programem, który pętlił benę jak wściekły, stag na tym wymiękał, auto bardzo wrażliwe na przelania, mega pogięty system sterowania zapłonem - ogólnie trudne auto.

Na techu udało się ogarnąć, owszem automatem nie poszło, ale tego się nie spodziewałem po aż tak zawiłym aucie, no ale obsługa zapętleń dała sobie radę - auto zapierdziela na gazie do odcinki bez szarpania i straty mocy. Na stagu czy innych sterownikach - raczej nieosiągalne ( wielki banita/guru SS jakoś nie umiał tego ogarnąć na stagu :) a taki z niego mega znawca i wyznawca tego produktu :) )


Pepi - tak wogóle, to ja nie chcę Ciebie przekonywać do czegokolwiek, Ty masz swój wewnętrzny świat, który generalnie jest mocno rozbieżny z moim podejściem do tematyki LPG, więc dla Ciebie może coś jest zaprzeczeniem - choć ja tego nei dostrzegam.
Z drugiej strony - sam wielce agisa promowałeś ( przecież mam go od Ciebie :) ) a teraz też nagle masz dość... tez jakby sobie zaprzeczasz, ale jakoś tego to nie widzisz :D

pepi - |17 Lut 2012|, 2012 12:05

no propagowałem i teraz żałuje trza było się nie odzywać
to by mniej kasy zarobili
a co do agisa to on umiera kiedyś to był wypas teraz
praktycznie nie było zmian od 2007 roku
a jak były to tylko pogorszyły
i w tym jest problem
a jak piszesz to ci debile odpisują że ma się wyjątkowe auto bo oni nigdzie takie przypadku
nie zaobserwowali
a wiem sam o paru podobnych przypadkach które były zgłaszane do nich

co do strojenia to ja tylko raz poustawiałem auto
bo zawsze coś mam nie tak albo parownik -listwy lub coś planuję zmieniać
to wtedy nie ma po co a że nie ma kiedy ego zrobić to jest jak jest
a że mało pali i w miarę śmiga to olewam
zawsze tak było że szewc bez butów chodzi
a z resztą ja mało czepliwy jestem jedzie to jedzie :)

Struna - |17 Lut 2012|, 2012 13:04

no i własnie tu agis jest spoko, że nawet po drobnej kalibracji na drodze jeździ całkiem spoko, sam autokalibracja na postoju tez jest na tyle dobra, że jak reduktor nie klęka to auto całkiem przyzwoicie jedzie.

Ale czas płynie a oni stanęli w miejscu ( choć niby na targi w marcu mają wyskoczyć z całkiem nowym sterownikiem - więc może coś zabłysną, tylko co z tego jak to nie będzie kompatybilne wstecz )
Jakbym miał kupić wszystko pod maskę ponownie to bym nie zmieniał, ale że się trafiła fajna okazja na przesiadkę za niewielką dopłatą to idę w to jak w dym.
Tech ma taki support że czasem nawet w dniówkę zgłoszony problem rozwiązują - tak to chyba nikt nie ma :)

pepi - |17 Lut 2012|, 2012 17:02

to czekamy na wybrańców :-d
jeden już jest i drugi autor tematu :-d :-d
i samo życie pokaże

Struna - |17 Lut 2012|, 2012 17:22

mnie póki co nieco interfejs drażni, ale pewnie kwestia przyzwyczajenia, poza tym od marca ( na targi ) będzie całkiem nowa wersja softu, więc może być jeszcze ciekawiej - czas pokaże.

Wiązkę z osprzętem już mam, czekam jeszcze na kompa i trochę czasu żeby to pod maskę upchąć.

Piotr - |17 Lut 2012|, 2012 18:28

odnośnie ceny napisałem e-maila do regionalnego dystrybutora, za przesyłke zawołali 25 pln.
gorgo - |17 Lut 2012|, 2012 18:32

A jakie ceny sterowników?
pepi - |17 Lut 2012|, 2012 20:57

300 zł niby
Struna - |17 Lut 2012|, 2012 23:22

gorgo napisał/a:
A jakie ceny sterowników?
www.palacar.pl
pepi - |18 Lut 2012|, 2012 08:40

Agis fajny sterownik, szkoda, ze producent pierdoły dodaje 2 lata, stąd tym razem moja szansa dla Techa. Agis był bardziej ekonomiczny, choć jeszcze za mało na techu jeżdżę.
Jak KME spalało mi 30%, tak Agis 12-18 nie więcej, Tech również 30% na tą chwilę.


:P :P :P :P :P :P :P

gorgo - |18 Lut 2012|, 2012 09:22

Pepi to już na techa przeszedłeś?
pepi - |18 Lut 2012|, 2012 13:14

nie i na razie nie zamierzam to jest z forum lpg
a kto to napisał niech pozostanie tajemnicą aby nie było że
ten gość jest nie kumaty i nie umie ustawiać ;)

gorgo - |18 Lut 2012|, 2012 14:09

Jasne :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group