Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Drżenie autka na LPG od czasu do czasu

playandwin24 - |18 Sty 2012|, 2012 17:05
Temat postu: Drżenie autka na LPG od czasu do czasu
Witam...

Ceny PB na stacjach rosną w kosmos to nachodzi mnie na pomykanie na gazie

Tylko jest problem, od czasu do czasu po tym jak przerzucę na gaz samochód cały drży,

lewarek, kierownica. normalnie masakra... a czasami ładnie się przerzuca i pięknie chodzi...

Świece nowe, kable też, instalacja po regulacji I generacja, reduktor Tomasetto...

I może częściej to drżenie występuje jak jest deszcz, mokro, chociaż do końca nie ma

reguły...

Może macie jakieś pomysły...

Może to mieć związek z tym pęknięciem przy reduktorze?


Adam73 - |18 Sty 2012|, 2012 17:09

Rozsadziło elektromagnes ,możliwe że trzpień nie uchyla sie do końca i to ogranicza dopływ gazu.
playandwin24 - |18 Sty 2012|, 2012 17:14

Da się to zakleić taśmą izolacyjną i można śmigać czy trza wymieniać... :P

Adam a jakieś złe konsekwencje dla silnika z tego powodu mogą być?

Bo mówię czasami ładnie się przerzuca i idzie jak burza :-d

Adam73 - |18 Sty 2012|, 2012 17:21

Jak jeszcze nie zaśniedziało to izolacja wystarczy
playandwin24 napisał/a:
jakieś złe konsekwencje dla silnika z tego powodu mogą być?
raczej nie,choć przy małej ilości LPG może nastąpić wypalanie gniazd zaworów.
playandwin24 - |18 Sty 2012|, 2012 17:24

Adam jak tak drży to nie jadę na LPG tylko pomykam na Pb... :)

Dzięki Kolego :D

pepi - |18 Sty 2012|, 2012 18:23

drut w cewce też jest izolowany
to tylko po to aby syf nie leciał
zaklej i smigaj dalej

playandwin24 - |18 Sty 2012|, 2012 18:30

Ok dzięki Pepi :)

[ Dodano: |19 Sty 2012|, 2012 14:30 ]
A jak to jest z tym gazem tzn wiem, regulacja, nie jeździć na zaworach, dbanie itp ale to

suche paliwo, podobno wypala uszczelkę pod głowicą zgadzacie się z tym?

I mam jeszcze jedno pytanie mam taką instalkę że przyciskam guzior, gaz wciskam obroty

rosną tak do około 2 tys i wtedy przełącza mi się na gaz, ale mam kompa od gazu

jest na fotce powyżej bagnetu od oleju po prawej delikatnie...


I mam pytanko czy to jest gaz I generacji czy może II?


pepi - |19 Sty 2012|, 2012 20:36

jak masz zwykłą śrubę na przewodzie to 1
jak masz silniczek i śrubę to masz 1/2
jak masz krokowy to 2 :-d
od palinka do parownika na tym to jest

Kamil_Scorpio_ - |19 Sty 2012|, 2012 20:46

Dołączę się do tematu, ja posiadam kompa + silniczek krokowy firmy O.M.V.L Milenium, lecz zamontowałem blosa i silniczek poszedł to wywalenie, a przewód zaizolowany, blos wstępna regulacja, duża 1.5 obrotu od 0, mała 2.5 od zera (bądź odwrotnie bo już nie pamietam) Teraz co myślicie o tym żeby podłączyć krokowca pomiędzy blosa a parownik? wyreguluje mi któs to? Aktualnie wąż od parownika idzie od razu do blosa. Poprzednio palniki + trójnik
gorgo - |19 Sty 2012|, 2012 20:59

Między BLOS-em a parownikiem nic nie powinno być. Chyba że na diagnostyce będą na to śle patrzyć to wtedy wstawia się wydłubany silniczek krokowy.
Co do ustawień Blosa to na forum się ktoś znajdzie kto Ci to dobrze wyreguluje.

Kamil_Scorpio_ - |19 Sty 2012|, 2012 21:58

Diagnostę mam na prawdę w porządku :) Więc bez problemowo, a możesz podać jakiś przykład kto by się tym zajął? Bądź dobrze wytłumaczył?
gorgo - |19 Sty 2012|, 2012 22:03

Struna przykładowo. Przy okazji ma hamownię to ustawi ładnie pod obciążeniem.
playandwin24 - |19 Sty 2012|, 2012 22:06

To Kamil czeka Cię wycieczka do Krakowa ;)
Kamil_Scorpio_ - |19 Sty 2012|, 2012 22:14

playandwin24 napisał/a:
To Kamil czeka Cię wycieczka do Krakowa ;)

540km w jedną stronę ;P

Struna - |20 Sty 2012|, 2012 12:27

miewamy klientów z pomorza :) ale akurat w kwestii gazowni to średnio ekonomicznie uzasadnione, no ale jakbyś przy okazji gdzieś jechał w te strony to czemu nie.
Kamil_Scorpio_ - |20 Sty 2012|, 2012 17:09

Struna napisał/a:
miewamy klientów z pomorza :) ale akurat w kwestii gazowni to średnio ekonomicznie uzasadnione, no ale jakbyś przy okazji gdzieś jechał w te strony to czemu nie.

Będę miał to na uwadze :)

Pozdrawiam
Kamil

playandwin24 - |23 Sty 2012|, 2012 15:49

A takie pytanie mam do Was jeszcze... tez tak macie że jak jedziecie na benzynie to wskazówka temp wygląda tak jak na fotce, no tam może 1 mm wyżej, powiedzmy na R



A jak wrzucę na LPG unosi się i stoi poziomo tak jak ma być między O a R, a jak znów przerzucę na Pb to opada na R...

To przez to że LPG ma wyższą temp spalania?

Adam73 - |23 Sty 2012|, 2012 18:33

Raczej przez twój poprzedni problem. Mała ilość paliwa (czyt. LPG) powoduje zubożenie mieszanki a to powoduje przegrzewanie silnika.
playandwin24 - |23 Sty 2012|, 2012 18:42

Hm... a to może być powodem że uszczelka padła gościowi 5 lat temu? Niby taka pierdoła...

Czasami jest tak że ładnie się jedzie, i nie ma problemu a wskazówka rośnie o 2mm na LPG

Nie ma drgań i skoro spala mi w trasie tak 12l gazu to może jednak jest ok ilością tego paliwa...

lukas2 - |24 Sty 2012|, 2012 22:36

12 litrów w trasie to z lekka dużo. Ile ci pali po mieście 14? Co do padnięcia uszczelki poprzedniemu właścicielowi to zależy co wtedy zrobi. Tłukł go jeszcze czy od razu odstawił na wymiane? Nie przejmuj się aż tak tą temperaturą. U mnie stoi tak jqk u ciebie, czasami lekko wyżej wejdzie, lekko spadnie, a jeżdżę tylko na pb. Zależy od termostatu. Ważne żeby go nie przegrzać.
Vaux - |24 Sty 2012|, 2012 23:20

playandwin24 napisał/a:
spala mi w trasie tak 12l gazu


Hmmm, tyle to 2.9 w trasie pali...

lukas2 - |24 Sty 2012|, 2012 23:23

Zgadzam się z Vauksem. 12 zdecydowanie za dużo na dohca
Maross - |24 Sty 2012|, 2012 23:26

Vaux napisał/a:
tyle to 2.9 w trasie pali...

no potwierdzam , mój dłohc 14 to w mieście brał , nie na trase :)

lukas2 - |25 Sty 2012|, 2012 00:09

Jak na gazie śmigałem to 10 średnio mi łykał. Za bardzo w trasę nie latam, przeważnie Szczecin i kręcenie się wkoło komina
Kamil_Scorpio_ - |25 Sty 2012|, 2012 09:20

U mnie w skazówka stoi na M, czasem pomiędzy R-M w 2.9 w trasie mi spalił przy 120-140 14,2lLPG/100, w mieście 20 przy ostrej jeździe.
YaKuZ - |25 Sty 2012|, 2012 11:39

playandwin24 napisał/a:
Hm... a to może być powodem że uszczelka padła gościowi 5 lat temu? Niby taka pierdoła...

Czasami jest tak że ładnie się jedzie, i nie ma problemu a wskazówka rośnie o 2mm na LPG

Nie ma drgań i skoro spala mi w trasie tak 12l gazu to może jednak jest ok ilością tego paliwa...


"jeździ z szybkością trzydziestu kilometrów, a pali dwadziescia litrów? Panie, czy pan zwariował? na złom z takim wozem!..."

wszystko zależy jaka to trasa...z puław do lublina ciężko zrobić 12/100 bo tylko 50km w strone...ale do wawy lajtowo...

playandwin24 - |25 Sty 2012|, 2012 14:13

Dobra dzięki Chłopaki :) Najbardziej Mnie interesuje czemu na gazie rośnie o 2 mm ta wskazówka a na Pb spada o te 2 mm i dodam że u mnie ta wskazówka nie waha się...

Na Pb stoi na R a na LPG między O a R..

Struna - |25 Sty 2012|, 2012 23:35

jeździsz pewnie mega na ubogo to i temp. mocno wzrasta - uwalisz silnik.
pepi - |26 Sty 2012|, 2012 07:41

ale moc jest z nim :-PPPPP
wieloryb - |26 Sty 2012|, 2012 10:43

pepicosi napisał/a:
ale moc jest z nim :-PPPPP
fakt :)
playandwin24 - |26 Sty 2012|, 2012 13:56

Tak jak mówiłem i tak jak mówi Pepi moc jest ze mną i ma kopa na LPG, jeśli było by ubogo to chyba nie miałby takiego kopa...

Normalnie to nienormalne z tym gazem :P

Struna - |26 Sty 2012|, 2012 14:51

playandwin24 napisał/a:
jeśli było by ubogo to chyba nie miałby takiego kopa...
wręcz przeciwnie, do pewnego momentu zmniejszenie dawki powoduje wzrost mocy, ale i większe obciążenie termiczne, dlatego bena celowo jest podlewana w nadmiarze - dla bezpieczeństwa.
playandwin24 napisał/a:
Normalnie to nienormalne z tym gazem
to nie kwestia gazu - normalne prawidła w kwestii składu mieszanki paliwa z powietrzem ( jakiekolwiek by to paliwo nie było )
playandwin24 - |26 Sty 2012|, 2012 15:08

Czyli trzeba jechać na regulację...? Coś jest nie tak, 4 miesiące temu byłem na regulacji i 10 tys na pewno na gazie nie zrobiłem od tego momentu...
Struna - |26 Sty 2012|, 2012 15:19

pytanie czy ta regulacja to była taka jak należy czy na zasadzie, coś pokręcimy i kolesia skasujemy - jakoś to będzie :)
playandwin24 - |26 Sty 2012|, 2012 15:32

Założona 8 lat temu EKSA Rzeszów tam montowana była... 5 lat temu robiony remont silnika, może również z powodu tej instalacji...

Ok dzięki Struna za pomoc i rozjaśnienie wątpliwości... ;)

Struna - |26 Sty 2012|, 2012 15:47

o ile wiem to w Rzeszowie nie ma zakładów montujących gaz godnych uwagi.
pepi - |26 Sty 2012|, 2012 16:33

nie które silniki
najwięcej mocy mają na bogatej mieszance
zwłaszcza to cuć jak jechać za nim :P
bo nie są wstanie przepalić


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group