Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - AFR

Larix - |9 Sty 2012|, 2012 10:01
Temat postu: AFR
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy taki wskaźnik AFR :

http://allegro.pl/wskazni....html?source=oo

jest coś wart a konkretnie będzie dokładniejszy od diodowego ? :

http://allegro.pl/tester-...2015998327.html


Taki podobny do tego drugiego (diodowy ) mam w 2.9 i powiem tak : coś tam pomaga ale zbyt dokładny nie jest. Tzn mieszanka i tak "wchodzi na zielone (bogate) " niezależnie od ustawienia tylko dzieje się to łatwiej lub trudniej :)
W przypadku tego z wyświetlaczem to zakładam , że mógłbym ustawić AFR dokładnie taki jak potrzeba przy LPG (ile to tam bo nie pamiętam ?).
Tyle teorii a czy ktoś wie jak to jest w przktyce :) ?

Reader - |9 Sty 2012|, 2012 10:21

Najlepsze jest słowo "Digitalny". :D

Co do pierwszej aukcji to za mało informacji.
A ta niemiecka musi być niesłychanie niszowa skoro google nie ma nic do powiedzenia na jej temat.

Żeby cię nie zmyliło, ale te cyferki to tylko woltomierz - AFR jest prezentowane na diodach rozłożonych na obwodzie.
Czyli będziesz miał dokładnie to co masz jedynie w trochę innym wykonaniu.

Larix napisał/a:
że mógłbym ustawić AFR dokładnie taki jak potrzeba przy LPG (ile to tam bo nie pamiętam ?).

Z zasady działania sondy to nie istotne pytanie, ona pokazuje czy spalana mieszanka jest z nadmiarem tlenu czy nie.

Reader - |9 Sty 2012|, 2012 10:26

Takie z cyferkami to zaczynają się od kilkuset pln. ;)
Niestety.

pepi - |9 Sty 2012|, 2012 13:12

ja miałem w jednym to z drugiego linka
cos tam wskazuje

[ Dodano: |9 Sty 2012|, 2012 13:13 ]
tylko lambdę trza mieć sprawną ;)

slawektg - |9 Sty 2012|, 2012 20:40

Ja mysle,ze to raczej taki "ekonometr"poprostu mierzy podcisnienie w dolocie tak jak kiedys za komuny byly np.w maluchu.Do AFRa potrzebna jest szerokopasmówka przeca.
Struna - |10 Sty 2012|, 2012 09:03

no niby można cośtam z NBO wnioskować, ale to tylko tak mniej więcej, do AFR faktycznego to tylko WBO
ford2fast - |10 Sty 2012|, 2012 09:13

slawektg napisał/a:
Ja mysle,ze to raczej taki "ekonometr"poprostu mierzy podcisnienie w dolocie

A czym on to podciśnienie mierzy ? :)
Larix napisał/a:
Taki podobny do tego drugiego (diodowy ) mam w 2.9 i powiem tak : coś tam pomaga ale zbyt dokładny nie jest. Tzn mieszanka i tak "wchodzi na zielone (bogate) " niezależnie od ustawienia tylko dzieje się to łatwiej lub trudniej :)

Większość wskaźników diodowych jest tak ustawiona , że kolor czerwony wskazuje mieszankę bogatą , a zielony ubogą :)
Sprawdź lepiej w instrukcji :)
Struna napisał/a:
WBO

A w czym niby boks
http://pl.wikipedia.org/w...ng_Organization
ma pomagać w ustawieniach składu mieszanki ? :):

ford2fast - |10 Sty 2012|, 2012 09:17

pablo19 napisał/a:
ford2fast napisał/a:
... że kolor czerwony wskazuje mieszankę bogatą , a zielony ubogą :)
Sprawdź lepiej w instrukcji :)
Jasny, czy ciemny?

Chyba coś ściemniasz :):

ford2fast - |10 Sty 2012|, 2012 09:48

Struna napisał/a:
no niby można cośtam z NBO wnioskować

Z naturalnych orbitali czy z lotniska w Nairobi ? :)

Larix - |10 Sty 2012|, 2012 10:06

ford2fast napisał/a:
Większość wskaźników diodowych jest tak ustawiona , że kolor czerwony wskazuje mieszankę bogatą , a zielony ubogą :)
Sprawdź lepiej w instrukcji :)


Akurat ten wskaźnik co mam kumpel mi robił i kazałem właśnie zielone w środek wstawić i okolice 0,5V :)

[ Dodano: |10 Sty 2012|, 2012 10:09 ]
Cytat:
AFRa potrzebna jest szerokopasmówka przeca


Mógłby mnie ktoś oświecić ?
Wąskopasmowa to 0-1 V tak ? I optymalne AFR jest około 0,5 V tak ?
Szerokopasmowa to 0-5 V ? Czy to nie działa na takiej samej zasadzie i dlaczego tylko szerokopasmowa do AFR ? :shock:

Struna - |10 Sty 2012|, 2012 10:16

ford2fast napisał/a:
A w czym niby boks
http://pl.wikipedia.org/w...ng_Organization
ma pomagać w ustawieniach składu mieszanki ?
się dokształć z terminologii dot. strojenia aut to zrozumiesz.

Krótka lekcja:

WBO - Wide Band Oxygen (sensor )
ford2fast napisał/a:
Z naturalnych orbitali czy z lotniska w Nairobi ?

NBO - Narrow Band Oxygen (sensor)

ford2fast napisał/a:
Z naturalnych orbitali czy z lotniska w Nairobi ?
starasz się z siebie zrobić "głupka" czy jak ? bo nie rozumiem co wnosisz w dyskusję takimi bezsensownymi wpisami...

Może pozostań lepiej w sferze wyważania ( lub nie ) krzywej felgi i upajaj się swoją "wiedzą" (którą jakoś ciężko dostrzec w takich momentach ) i skończ bezsensowne komentarze

PS. nie piszę tego jako moderator, żebyś potem nie płakał, że niby ja Ciebie w jakikolwiek sposób represjonuję ( co oczywiście jest kolejną wierutną bzdurą o czym pewnie doskonale wiesz, mimo to próbujesz pomawiać )

ford2fast - |10 Sty 2012|, 2012 10:29

Struna napisał/a:
ford2fast napisał/a:
A w czym niby boks
http://pl.wikipedia.org/w...ng_Organization
ma pomagać w ustawieniach składu mieszanki ?
się dokształć z terminologii dot. strojenia aut to zrozumiesz.

Krótka lekcja:

WBO - Wide Band Oxygen (sensor )
ford2fast napisał/a:
Z naturalnych orbitali czy z lotniska w Nairobi ?

NBO - Narrow Band Oxygen (sensor)

ford2fast napisał/a:
Z naturalnych orbitali czy z lotniska w Nairobi ?
starasz się z siebie zrobić "głupka" czy jak ? bo nie rozumiem co wnosisz w dyskusję takimi bezsensownymi wpisami...

Używanie niezrozumiałych wyrażeń nic nie wnosi do tematu :twisted: :twisted: :twisted:
Ja staram się ich unikać
Chyba , że łatwo je wyguglać , niestety w tym przypadku jest całkowicie inaczej :)
To , że Ty czy ja rozumiemy ich znaczenie nie ułatwia ich zrozumienie przecietnemu użytkownikowi forum FST :roll:

Struna - |10 Sty 2012|, 2012 10:30

ten co potrzebuje to zrozumie, ten co nie zrozumie to i tak mu to zbędne... akurat taka dziedzina.
ford2fast - |10 Sty 2012|, 2012 10:58

Struna napisał/a:
ten co potrzebuje to zrozumie, ten co nie zrozumie to i tak mu to zbędne... akurat taka dziedzina.

Po pierwszym wpisie założyciela tematu bardzo łatwo zorientować się , że nie ma on nawet słabego rozeznania w tej dziedzinie
Twoja odpowiedź miała być pomocna , czy tylko miała mu uświadomić całkowitą ignorancję ?

Struna - |10 Sty 2012|, 2012 11:15

w zasadzie jeśli z mojej wypowiedzi wywnioskował ( autor ) że nie bardzo kuma, to może i lepiej - przynajmniej nie zaszkodzi jakimś "śmisznym" diwajsem a błoga nieświadomość bywa zbawienna :)
natomiast jeśli uznał, że nie za bardzo kuma ale jednak chciałby zakumać to albo dopyta, albo poszuka i się dowie to i owo.

Ponadto moja wypowiedź była bardzo precyzyjna jeśli chodzi o zagadnienie pomiaru AFR.

EOT.

ford2fast - |10 Sty 2012|, 2012 11:41

Cytat:
starasz się z siebie zrobić "głupka" czy jak ? bo nie rozumiem co wnosisz w dyskusję takimi bezsensownymi wpisami...

Może pozostań lepiej w sferze wyważania ( lub nie ) krzywej felgi i upajaj się swoją "wiedzą" (którą jakoś ciężko dostrzec w takich momentach ) i skończ bezsensowne komentarze

PS. nie piszę tego jako moderator, żebyś potem nie płakał, że niby ja Ciebie w jakikolwiek sposób represjonuję ( co oczywiście jest kolejną wierutną bzdurą o czym pewnie doskonale wiesz, mimo to próbujesz pomawiać )

Gdybym nie znał Cię osobiście jako sympatycznego i życzliwego człowieka musiałbym sobie po przeczytaniu powyższego wyrobić o Tobie wręcz przeciwną opinię :)

EOT :)

Larix - |10 Sty 2012|, 2012 13:23

Szanowni panowie , czy moglibyscie kłócić się gdzie indziej a nie w moim temacie ?
Myslałem, że coś się dowiem na temat sond i AFR u tu widzę próżne nadzieje...

ford2fast - |10 Sty 2012|, 2012 13:26

Larix napisał/a:
Mógłby mnie ktoś oświecić ?

Postaram się wieczorem :)
Będę miał więcej czasu :roll:

Reader - |10 Sty 2012|, 2012 13:42

Larix napisał/a:
na temat sond


http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda
Kod:

Normally, the lifetime of an unheated sensor is about 30,000 to 50,000 miles (50,000 to 80,000 km). Heated sensor lifetime is typically 100,000 miles (160,000 km)

pepi - |10 Sty 2012|, 2012 14:45

no pany google to fajna sprawa
Struna - |10 Sty 2012|, 2012 15:59

Larix napisał/a:
Myslałem, że coś się dowiem na temat sond i AFR u tu widzę próżne nadzieje...
w kilku pierwszych postach w zasadzie dostałeś odpowiedź.

Ale jak chcesz wiedzieć coś więcej i faktycznie mieć pomiar AFR a nie wróżenie to zbierasz mamonę na zestaw np. LC-1 z innovate ( tanio nie jest, ale czasem można wyrwać używkę w sensownej kasie ), kupujesz i masz.

z tańszych ciut to możesz coś stąd wybrać -> http://14point7.com/Products.php

ale to albo sobie sam musisz trochę podłuać ( kity DIY )

Ja akurat używam zestawu Innoavte LM-2, ale mi to do pracy potrzebne więc potrzebowałem nieco bogatszy zestaw mobilny, którym LC-1 domyślnie nie jest.

Larix - |10 Sty 2012|, 2012 18:23

Struna napisał/a:
Larix napisał/a:
Myslałem, że coś się dowiem na temat sond i AFR u tu widzę próżne nadzieje...
w kilku pierwszych postach w zasadzie dostałeś odpowiedź.


To chyba się niedokładnie spytałem czy jak ? (12 post) :/
Pytałem o czym tak naprawdę otrzymuję informacje posiadając sondę 0-1 V (zwykłą) oraz miernik z diodkami migający od 0-1 V ? Bo myślałem, że z grubsza o tym czy AFR jest poprawne ?

ford2fast - |10 Sty 2012|, 2012 19:11

http://docs4.chomikuj.pl/...-instrukcja.doc

Larix napisał/a:
Bo myślałem, że z grubsza o tym czy AFR jest poprawne ?

Owszem :)

Struna - |11 Sty 2012|, 2012 01:31

Larix napisał/a:
o czym tak naprawdę otrzymuję informacje posiadając sondę 0-1 V (zwykłą) oraz miernik z diodkami migający od 0-1 V ? Bo myślałem, że z grubsza o tym czy AFR jest poprawne ?
o tym czy mieszanka jest bogata czy uboga, ale nei wiesz jak bardzo bogata ani jak bardzo uboga, można co prawda z pewnym przybliżeniem po poziomie napięcia szacować AFR, ale to nadal jest szacowanie, natomiast do regulacji LPG w zakresie zupełnie przyzwoitym - wystarczy.
Larix - |11 Sty 2012|, 2012 11:12

Struna napisał/a:
o tym czy mieszanka jest bogata czy uboga, ale nei wiesz jak bardzo bogata ani jak bardzo uboga


Ok, rozumiem.

pandy - |15 Sty 2012|, 2012 01:24

Ale wy sie drapiecie dziewczyny...

sprawa jest prosta - trzeba okreslic co sie chce robic - jesli cos do scorpio na standardowym sterowaniu to szerokopasmowa sonda nie jest potrzebna bo silniki forda nie sa przystosowane do pracy na zubozonej mieszance, jak ktos potrzebuje zmierzyc AFR w szerokim przedziale to potrzebuje sonde diagnostyczna szerokopasmowa, od biedy moze zastosowac sonde szerokopasmowa stosowana w niektorych nowoczesnych silnikach benzynowych (glownie tych z wtryskiem bezposrednim) ktore sa przystosowane do pracy na mieszance zubozonej - http://wbo2.com/lsu/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group