Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Pozostałe - Wymiana nagrzewnicy w MKI

Jankes - |26 Lis 2011|, 2011 17:50
Temat postu: Wymiana nagrzewnicy w MKI
Poniżej przestawie opis jak krok po kroku wymienić nagrzewnice w MKI

Potrzebne nam będa:
Nowa nagrzewnica
Podstawowy zestaw narzędzi
3 godziny wolnego czasu

Zaczynamy, od spuszczenia płynu chłodniczego(najlepiej zdjąć opaskę z dolnego węza chłodnicy). Płyn sobie ścieka.
Najlepiej i najwygodniej będzie wyjąc oba przednie fotele, a żeby to zrobić należy odkręcić dwie śruby z przodu fotela

I trzy z tyłu

Należy uważać aby nie pourywać śrub ;)
Następnie przystępujemy do wyjęcia radia, każdy sobie z tym poradzi, w zależności od radia, jeśli oryginalne, najlepiej wziąć 4 cienkie śrubokręty, powkładać i odginając zewnątrz.

Następnie odczepiamy schowek, po bokach są takie zaczepy, należy je powadzić i wyjdą

Pora zacząć odkręcać deskę, po dwie śruby z każdego boku, srubki przy samej uszczelce widoczne po otwarciu drzwi

Ściągamy listwę od nawiewów, najlepiej podważyć płaskim śrubokrętem i wyskoczy.

Odkręcamy wszystkie śrubki znajdujące się pod listwą

Ściągamy nawiew koło drzwi kierowcy

Odkręcamy śrubkę pod nim, wyciągamy pokrętło regulacji wysokości świateł i lampkę podświetlenia

Odkręcamy dwie śrubki nad nogami kierowcy, wypinamy podświetlenie i część deski juz mamy poza autem

Po wyjęciu popielniczki odkręcamy śrubki znajdujące się za nią

Odkręcamy po jednej śrubie znajdującej się po bokach podłokietnika

Odkręcamy dwie śruby znajdujące się w schowku podłokietnika i dwie przy zapięciu klapki podłokietnika, podnosimy do góry środkową część podłokietnika, wypinamy wtyczki od szyb, podgrzewania foteli itd(jeśli mamy) zsuwamy z dzwigni ręcznego, wyjmujemy podłokietnik.

Odkręcamy dwie śruby w schowku pasażera na klucz 10'ke i dwie na krzyżak

Dwie 8'ki trzymające komp ABS'u, komp silnika wysuwamy

Odkręcamy blachę trzymające deskę i podłokietnik(ta która jest w koło dzwigni zmiany biegów, odpinamy od niej wykładzinę.

Szarpiemy za deskę i decha się odsuwa. Pamiętajmy o wypięciu, zapalniczki, podświetlenia popielniczki, podświetleniu schowka i tej pseudo skrzynki bezpieczników

Deski już brak w aucie

Odkręcamy dwie 13'ki trzymające obudowę nagrzewnicy, po jednej z każdej strony, nakrętki będą widoczne po zsunięciu kanałów nawiewu z obudowy, kanały sa miękkie i elastyczne więc ściągamy zginając.
Naszym oczom ukazuje się winowajczyni całego zamieszania, odkręcamy dwie sruby trzymające ją do obudowy

Wychodzimy z auta,otwieramy maskę i albo od góry, albo od dołu odkręcamy opaski od obu węży zasilających nagrzewnice, w sumie zalezy od silnika w 2.0 8V lepiej od dołu w V6 mamy to dostępne od góry. Ściągamy węże.


Wchodzimy do auta, szarpiemy obudowę do siebie ok 4 cm, tak aby króćce nagrzewnicy weszły do wnętrza auta, łapiemy nagrzewnice i wyciągamy ją z obudowy.


A teraz zaczynamy składać wszystko w odwrotnym kierunku. Miłej zabawy

Nowa i stara nagrzewnica

Jak widać jest trochę śmieci, więc warto wyczyścić dno obudowy z nich.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group