Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Za mały parownik na ilość km?

Kamil_Scorpio_ - |4 Lis 2011|, 2011 15:00
Temat postu: Za mały parownik na ilość km?
Witam, posiadam parownik firmy Landi Renzo model SE81
Tutaj opis:
http://nagaz24.pl/redukto...,1433,p,pl.html

W opisie piszę że jest on przystosowany do max 136kM, mój scorpio ma 145kM, pytanie brzmi czy mam wymieniać parownik bo jest o 9kM słabszy? Czy taka mała różnica nie zrobi mu problemu? Chcę wstawić pod niego blosa i stąd takie pytanie.

Pozdrawiam

VIK - |4 Lis 2011|, 2011 15:37

Wydoli, zwłaszcza, że tych 145KM raczej nie uzyskasz na LPG, poza tym to jedne z lepszych reduktorów i raczej mają nadwyżkę.
Kamil_Scorpio_ - |4 Lis 2011|, 2011 16:41

Czyli nic innego nie pozostało jak zamówienie blosa :)) A jak wtedy będzie ze spalaniem? Obecne spalanie to trasa przy prędkości 100-120km to 13-14l lpg/100km, miasto różnie z prędkością (nie jeżdżę przepisowo) od 20l w górę/100km
VIK - |4 Lis 2011|, 2011 17:39

Będzie tak samo.
Kamil_Scorpio_ - |4 Lis 2011|, 2011 18:09

To blos nie obniży mi spalania jeżeli będzie dobrze wyregulowany?
Zysio - |4 Lis 2011|, 2011 18:20

Początkowo na pewno nie, jak będziesz czerpał radość z tego, że lepiej jedzie niż na palnikach ;)
kat - |4 Lis 2011|, 2011 18:35

Zysio napisał/a:
jak będziesz czerpał radość z tego, że lepiej jedzie niż na palnikach ;)

o wiele

jak dobrze wyreguluje blosa to nizszym spalaniem tez bedzie sie cieszyl

Zysio - |4 Lis 2011|, 2011 18:59

Na pewno będzie radocha z mniejszego spalania, ale nadal twierdzę, że nie na początku, z powodu, o którym pisałem powyżej ;) :twisted:
Kamil_Scorpio_ - |4 Lis 2011|, 2011 19:49

Od razu lepiej :))

[ Dodano: |4 Lis 2011|, 2011 20:41 ]
Ale z chęcią poczekałbym też na opinie Struny, on jest specjalistą od tych blosów :)

gorgo - |4 Lis 2011|, 2011 21:38

Tak jak pisali przedmówcy, na początku oczywiście przy dobrze wyregulowanym BLOSie nie ograniczysz spalania ze względu na to że autko odżyje pewnie, ale ogólnie powinno mniej palić. Co do parownika to wszystko zależy gdzie i jak jeździsz. Jakbyś chciał pomykać 200km/h autostradą przez dłuższą chwilę to może brakować.
pablo19 - |4 Lis 2011|, 2011 21:55

Od 20 litrów w górę to mi palił 2.8 z zarżniętym automatem. Na bogato chyba jeździsz i to bardzo bogato.
Zysio - |4 Lis 2011|, 2011 22:11

I to z bardzo ślizgającym się ałtomatem.

Po Wawie przy ciężkiej nodze (ekhm - dynamicznej jeździe ;) ) tak koło 18-19 l LPG/100 km 2.9 opaliło mi.

Kamil_Scorpio_ - |4 Lis 2011|, 2011 22:12

gorgo napisał/a:
Tak jak pisali przedmówcy, na początku oczywiście przy dobrze wyregulowanym BLOSie nie ograniczysz spalania ze względu na to że autko odżyje pewnie, ale ogólnie powinno mniej palić. Co do parownika to wszystko zależy gdzie i jak jeździsz. Jakbyś chciał pomykać 200km/h autostradą przez dłuższą chwilę to może brakować.


Nie no nie przesadzajmy :) Ale lubię w trasie go czasem bujnąć np 160-180km/h ale nie więcej. Czyli powinno być wszystko w porządku?


pablo19 napisał/a:
Od 20 litrów w górę to mi palił 2.8 z zarżniętym automatem. Na bogato chyba jeździsz i to bardzo bogato.


Na prawdę dużo mi pali, jak smok... wymienię świece i dam to sprawdzenia dla elektryka czy nie mam walniętych sond lambada, bo znajomy powiedział że to też może być przyczyną dużego spalania :)

[ Dodano: |4 Lis 2011|, 2011 22:13 ]
Zysio napisał/a:
I to z bardzo ślizgającym się ałtomatem.

Po Wawie przy ciężkiej nodze (ekhm - dynamicznej jeździe ;) ) tak koło 18-19 l LPG/100 km 2.9 opaliło mi.


Chciałbym żeby moje max spalanie zamykało się chociaż w tych 20l lpg/100km

Mysza - |6 Lis 2011|, 2011 07:15

2.9 żeby odpychało się na gazie, musi go wchłonąć niestety ok 19 litrów na automacie. Blos dobra sprawa. Ale parownik ważniejszy. Ja to landi bym skierował w stronę śmietnika i zainwestował w OMVL R90 (do 400 koni/6l pojemności) i to nie jest żart tylko 250 zeta dobrze zainwestowane które wróci się w paliwie niebawem. Palniki 32-35 mm żeby dobrze ssał. Jeśli masz coś koło 40mm to nie będzie jechać.
pepi - |6 Lis 2011|, 2011 07:55

to może ja coś powiem
z palnikami to tak jest że czym mniejszy to lepiej jest na wolnych
góra jest słabsza
moim zdaniem 30 mm jest kompromisem
a na 35 mm nie wyobrażam sobie pracy tego silnika
co do dławienia układu palnikami dławi się i to sporo
blos poprawia paliwo ale kto śmiga na paliwie
OMVL dobry parownik ale jak się trafi a z tym to może być problem

Struna - |6 Lis 2011|, 2011 09:24

ja też uważam że ten reduktor będzie za słaby, z kolei OMVL nie polecę ze względu na kapryśność, jak działa to jest super, ale jedne działają miesiąc, inne trzy a inne bez problemu śmigają - zależy jak się trafi.

Lovato major lub super major warto wziąć pod uwagę ?

VIK - |6 Lis 2011|, 2011 16:13

OMVL nawet jak będzie dobry, to klęknie po 20tysiącach. Pospuły się te zwłoki strasznie.
Kamil_Scorpio_ - |6 Lis 2011|, 2011 16:44

To w końcu co mam zrobić? Zostawić ten? Czy kupić:
Struna napisał/a:
Lovato major lub super major warto wziąć pod uwagę ?


Coś takiego?

http://allegro.pl/r39-red...1898819860.html

VIK - |6 Lis 2011|, 2011 17:01

Na razie nic, zaloż blosa i zobacz jak jeździ i czy mu brakuje czegokolwiek.
Kamil_Scorpio_ - |6 Lis 2011|, 2011 17:10

VIK napisał/a:
Na razie nic, zaloż blosa i zobacz jak jeździ i czy mu brakuje czegokolwiek.


Dobrze, przyjdzie trójnik z gumami od Kat'a to podłączę blosa i poszukam osoby która mi to wyreguluję, ale z tym może być problem. Małe miasto, słabe możliwości, dzwoniłem, pytałem, jedni gaziarze twierdzą że nie słyszeli o blosie, drudzy że słyszeli ale nie regulowali nigdy tego, zaś trzeci że słyszeli ale nie pochwalają tego, lecz mogą spróbować to wyregulować. Mówiąc w prost idzie się załamać.

wieloryb - |7 Lis 2011|, 2011 13:38

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Mówiąc w prost idzie się załamać.
nie załamuj się, tylko idź do tych co
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
mogą spróbować to wyregulować
, a potem w razie czego, to dzwoń do naszych forumowych magików od gazu :)
Kamil_Scorpio_ - |17 Lis 2011|, 2011 15:27

wieloryb napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Mówiąc w prost idzie się załamać.
nie załamuj się, tylko idź do tych co
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
mogą spróbować to wyregulować
, a potem w razie czego, to dzwoń do naszych forumowych magików od gazu :)


Jak na razie wszystko działa bez problemowo, parownik boczna śruba wykręcona tyle ile się dało, silnik odżył, nie poznaje go, szybko wkręca się na obroty na postoju jak i podczas jazdy, nie dusi się oraz nie brak mu mocy.

Regulacja oczywiście wstępna z instrukcji przygotowanej przez Użytkowników: Struna oraz Maup. Duża śruba od 0 do 2.5 obrotu, oraz małą od 0 do 1.5 obrotu.

Tu kilka zdjęć po zabiegu:









VIK - |17 Lis 2011|, 2011 15:30

CUD :-d
wieloryb - |18 Lis 2011|, 2011 13:16

VIK napisał/a:
CUD :-d
normalnie :)
Kamil_Scorpio_ - |18 Sie 2014|, 2014 08:06

Odgrzeje placka, w mk1 wydaje mi się że czas na czyszczenie parownika, bądź i nawet regeneracje, teraz pytanie za 100pkt, co reguluje ta śruba z boku parownika? To jest jakieś naciągnięcie membrany? w jakim celu? Po tym zabiegu chcę jechać do Kleosina do Alex'a na regulacje pod sondy. Jakieś sugestie?
YaKuZ - |18 Sie 2014|, 2014 09:09

moje R90E obydwa miały czkawkę...ale jak latały to wydalały bez problemu
Adam73 - |18 Sie 2014|, 2014 09:44

Kamil_Scorpio_, uważaj regeneracja czasami nic nie daje.

PS. ile masz przelatane na nim ??

YaKuZ - |18 Sie 2014|, 2014 10:32

no właśnie jeden z moich r90e miał czkawkę po regeneracji, miałem "niby oryginalny" zestaw....na zimno nie chciał podawać gazu, na ciepło było ok, a jeden zaczął gwizdać ;P jak się rozgrzał robił takie łuuuuu łuuuu ale jeździł normalnie...jak był nowy był ok, potem coraz gorzej :P
Adam_2000 - |18 Sie 2014|, 2014 10:54

Kolejne OT w tym temacie będą nagradzane. Zapraszam !
Kamil_Scorpio_ - |18 Sie 2014|, 2014 10:57

Adam_2000 napisał/a:
Kolejne OT w tym temacie będą nagradzane. Zapraszam !


Adam, jak chcesz to mnie karaj, ale prosiłem, nie wywalaj moich postów.


Acha, są w koszu, niech tam leżą. Niech inni w końcu się odezwą by zrobić z nim porządek raz a dobrze.

trzypion - |18 Sie 2014|, 2014 11:02

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Odgrzeje placka, w mk1 wydaje mi się że czas na czyszczenie parownika, bądź i nawet regeneracje, teraz pytanie za 100pkt, co reguluje ta śruba z boku parownika? To jest jakieś naciągnięcie membrany? w jakim celu?

Poniewaz googlanie pewnie nie przyniosło Ci rezultatu, to powtórzę -
To śruba regulująca napięcie sprężyny zwrotnej membrany regulacyjnej parownika. W skrócie odpowiada ona za ustawienie charakterystyki wydatku gazu przez reduktor, w jeszcze wiekszym ustala skład mieszanki.
W mniejszym skrócie kompensuje parcie gazu na grzybek zaworu dozujacego, dzieki czemu parownik stara się utrzymac na wyjściu takie cisnienie gazu, jakie ma otaczająca go atmosfera.
Jesli masz BLOS-a bez elektroniki, to mozna tym + regulacją BLOS-a ustawić w miare dobrą mieszankę w dośc szerokim zakresie, choc zapięcie elektroniki i tym samym zrobienie zamknitego sprzężenia (aka Closed Loop) daje jeszcze lepsze efekty.
A najlepiej wywalić to i wsadzic sekwencję.

Kamil_Scorpio_ - |18 Sie 2014|, 2014 11:07

trzypion napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Odgrzeje placka, w mk1 wydaje mi się że czas na czyszczenie parownika, bądź i nawet regeneracje, teraz pytanie za 100pkt, co reguluje ta śruba z boku parownika? To jest jakieś naciągnięcie membrany? w jakim celu?

Poniewaz googlanie pewnie nie przyniosło Ci rezultatu, to powtórzę -
To śruba regulująca napięcie sprężyny zwrotnej membrany regulacyjnej parownika. W skrócie odpowiada ona za ustawienie charakterystyki wydatku gazu przez reduktor, w jeszcze wiekszym ustala skład mieszanki.
W mniejszym skrócie kompensuje parcie gazu na grzybek zaworu dozujacego, dzieki czemu parownik stara się utrzymac na wyjściu takie cisnienie gazu, jakie ma otaczająca go atmosfera.
Jesli masz BLOS-a bez elektroniki, to mozna tym + regulacją BLOS-a ustawić w miare dobrą mieszankę w dośc szerokim zakresie, choc zapięcie elektroniki i tym samym zrobienie zamknitego sprzężenia (aka Closed Loop) daje jeszcze lepsze efekty.
A najlepiej wywalić to i wsadzic sekwencję.


Pytanie odnosiło się tylko i wyłącznie do tej śruby, blos jest dobry bo wszystko manualne, chcesz go podeprzeć elektronią? Nie będę ładował tam sekwencji bo ten silnik pojeździ max 1 msc i pójdzie do capri albo do sierry a tam dokończy swojego żywota, nie będę wydawał 2 tyś zł na części do sekwencji skoro mam wszystko ale z blosem. Elektryką mogę tylko to ustawić podpinając się do kompa od gazu i sprawdzać wartości na sondach i wtedy kręcąc blosem i tą właśnie śruba w parowniku.

trzypion - |18 Sie 2014|, 2014 11:19

No jest 'dobry' bo byle melepeta potrafi go w miare dobrze ustawić, natomiast jest to tylko 'w miarę'. Bez CL nie utrzyma w całym zakresie mieszanki stechiometrycznej, dodanie prostej elektroniki monitorującej obecnośc tlenu w spalinach pozwala na dociągnięcie tego 'w miarę' do 'dobrze'.
Kamil_Scorpio_ - |18 Sie 2014|, 2014 11:22

trzypion napisał/a:
No jest 'dobry' bo byle melepeta potrafi go w miare dobrze ustawić, natomiast jest to tylko 'w miarę'. Bez CL nie utrzyma w całym zakresie mieszanki stechiometrycznej, dodanie prostej elektroniki monitorującej obecnośc tlenu w spalinach pozwala na dociągnięcie tego 'w miarę' do 'dobrze'.


3p, ty pomyliłeś po prostu zawody, nie fotograf a MISZCZ :D niech się np. struna wypowie który robi to od kilku nastu lat, to o czym ty piszesz :D

trzypion - |18 Sie 2014|, 2014 11:29

Skoro wiesz lepiej, to po co pytasz?
Mierzyłeś kiedys blosa pod obciążeniem? Jesli uważasz, że to, co napisałem jest nieprawdą, to wkaż, gdzie się pomyliłem i podaj dlaczego to, co napisałem nie jest prawdziwe, przy czym 'bo tak mi ktos powiedział' pomiń, proszę.

Kamil_Scorpio_ - |18 Sie 2014|, 2014 11:38

Do adminów: Już luz, mam ignore na niego, proszę reszty o wypowiedz.


Użytkownik został dodany do twojej listy ignorowanych. Kliknij Tutaj żeby zobaczyć jego post.
Kliknij Tutaj żeby przejść do swojej listy ignorowanych

Jak miło :D

WieSiu - |18 Sie 2014|, 2014 12:27

Tylko ze funkcja nieprzeczytanych postow słabo dziala jak da się ignora
Struna - |18 Sie 2014|, 2014 12:28

WieSiu napisał/a:
Tylko ze funkcja nieprzeczytanych postow słabo dziala jak da się ignora
no niestety tak, trzeba z ręki oznaczać.
Kamil_Scorpio_ - |18 Sie 2014|, 2014 15:04

Struna napisał/a:
WieSiu napisał/a:
Tylko ze funkcja nieprzeczytanych postow słabo dziala jak da się ignora
no niestety tak, trzeba z ręki oznaczać.


ja nie używam opcji sprawdz nie przeczytane posty, czytam tylko te które mnie interesują i w których mogę pomoc, albo mi mogą pomóc.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group