Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - BLOS w DOHC - jaki parownik ?

Larix - |14 Paź 2011|, 2011 10:34
Temat postu: BLOS w DOHC - jaki parownik ?
Jako, że rozważam ( na razie czysto teoretycznie) montaż Blos-a w DOHC-u , mam pytanie jaki parownik musiałby być aby nie była za mały ?
Obecny to Tomasetto 136 KM. Wystarczy ?
Jeżdżę w większości krótkie odcinki i zanim się nagrzeje to na LPG (mikser) gaśnie co chwilę, przez co połowę trasy przejeżdżam na Pb.
W 2.9 mam Blos-a i po odpaleniu nie ma możliwości aby zgasł sam.
Chyba, że da się w zwykłej instalce zrobić aby nie gasł na LPG.

toomcat - |14 Paź 2011|, 2011 11:16

Co prawda w mam zwykły mikser w 2,0 .
Ale polecam jakiś większy , tak jak mi doradzono i jestem bardzo zadowolony.
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=32249

Struna - |14 Paź 2011|, 2011 12:15

Larix napisał/a:
Obecny to Tomasetto 136 KM. Wystarczy ?
Jeżdżę w większości krótkie odcinki i zanim się nagrzeje to na LPG (mikser) gaśnie co chwilę, przez co połowę trasy przejeżdżam na Pb.
W 2.9 mam Blos-a i po odpaleniu nie ma możliwości aby zgasł sam.
Chyba, że da się w zwykłej instalce zrobić aby nie gasł na LPG.

Ty to potrzebujesz reduktor który szybko i mocno się grzeje, ważne jest oczywiście aby układ chłodzenia w aucie pracował jak należy ( zwłaszcza termostat w tym przypadku )
Ja bym Ci Lovato proponował

Larix - |14 Paź 2011|, 2011 18:21

Struna napisał/a:
Ty to potrzebujesz reduktor który szybko i mocno się grzeje, ważne jest oczywiście aby układ chłodzenia w aucie pracował jak należy ( zwłaszcza termostat w tym przypadku )
Ja bym Ci Lovato proponował


Ale jakiej mocy parownik ? Szeregowo czy równolegle ?
Układ chłodzenia u mnie działa raczej OK.
Inna sprawa , że w 2.9 jest BRC AT90 + Blos i jak powiedziałem sam nie gaśnie na wolnych jeżeli już odpalę. Bez względu na to czy parownik jest zimny czy nie. Nawet przy -20 st.
I nie wiem czy to dzięki Blos-owi czy po prostu parownik lepszy ?

Zysio - |14 Paź 2011|, 2011 20:05

wpiąć w szereg
pepi - |14 Paź 2011|, 2011 21:34

szereg zdecydowanie
Vaux - |14 Paź 2011|, 2011 21:40

Larix napisał/a:
Inna sprawa , że w 2.9 jest BRC AT90 + Blos i jak powiedziałem sam nie gaśnie na wolnych jeżeli już odpalę. Bez względu na to czy parownik jest zimny czy nie. Nawet przy -20 st.


Jak miałem deohaca gdzie był palnik+OMVL R90/E to też do takich temperatur (-20) nie było problemu (benzyna nie działała - tylko gaz), poniżej dwudziestu czajnik wrzątku na parownik i też odpalał ;)

kat - |14 Paź 2011|, 2011 22:04

wystarczy ten co masz,mam taki u siebie w dohcu i daje bez problemow rade
Struna - |14 Paź 2011|, 2011 23:22

wg. mnie za słaby
VIK - |15 Paź 2011|, 2011 12:56

Obrobi, DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo.
Larix - |15 Paź 2011|, 2011 19:14

Poprawka , parownik jest 140 KM , no i mam równolegle, czyli przerobić mam na szereg ?
Rozumiem, że pomiędzy pompą wody a nagrzewnicą ma być parownik ?

[ Dodano: |15 Paź 2011|, 2011 19:14 ]
VIK napisał/a:
DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo


Z powodu zwężki w Blos-ie ?

Zysio - |15 Paź 2011|, 2011 19:16

tak, wywal trójniki, parownik przed lub za nagrzewnicą
kat - |15 Paź 2011|, 2011 19:30

Larix napisał/a:
Poprawka , parownik jest 140 KM , no i mam równolegle, czyli przerobić mam na szereg ?
Rozumiem, że pomiędzy pompą wody a nagrzewnicą ma być parownik ?

[ Dodano: |15 Paź 2011|, 2011 19:14 ]
VIK napisał/a:
DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo


Z powodu zwężki w Blos-ie ?

jakiej zwezki

Struna - |15 Paź 2011|, 2011 23:01

kat napisał/a:
jakiej zwezki
blos też jest zwężką, inaczej nie miałby prawa działać, ale jego średnica na max otwarciu jest nieporównywalnie większa niż miksera dedykowanego pod dohc-a
VIK napisał/a:
DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo.
to racja, ale bardziej chodziło o to, że parowniki większej "mocy" mają lepszy wymiennik ciepła i szybciej gaz ogrzeją, a tu kolega tez taki problem poruszył.
Boni - |15 Paź 2011|, 2011 23:12

Dodam po cichu, że BLOS starcza w każdym OHV 2.9, zresztą, starcza do co najmniej do ok 170KM (mam w 3.8 i jeździ ok), więc może jednak przestać brać pod rozwagę, że zdławi DOHCa...
maup - |16 Paź 2011|, 2011 00:41

A zaś tam, zabijecie chłopaka rozważaniami.
Blos nie zdławi ani DOHCa ani żeliwiaka ani cossiego nawet.
Pod warunkiem, że parownik wydoli i gaz nadąży napływać (fi)
140 KM to po wyciągnięciu z pudła, pytanie ile teraz ale po prostu załóż blosa, wywal w kibini mater wszelakie czary do regulacji, zestrój to jak Pan Bóg przykazał i ma chodzić. Fini.

Pisałem coś o szczelności dolotu? Nie? To ma być BEZWZGLĘDNIE szczelny pomiędzy kolektorem a Blosem i w miarę szczelny dalej.

pepi - |16 Paź 2011|, 2011 08:00

nawet blos dławi
gdzieś w necie były wykresy jak auto zachowywało się
na paliwie - mikser -blos -wtrysk lotny -wtrysk ciepły
i dla ułatwienia dodam że to było to samo auto
wyniku nie muszę pisać

kat - |16 Paź 2011|, 2011 10:35

dla mnie prosta sprawa
zalozylem blosa + parownik tomasetto do 140KM
auto jezdzi,jezdzi sprawnie,na gazie nie ma zadnych problemow
po prostu nie kombinowalem tylko zrobilem i mam spokoj

grzechu913 - |16 Paź 2011|, 2011 10:53

ogolnie jest z blosem tak : problemow nie ma autko smiga na LPG odrazu nawet przy duzym mrozie ,praktycznie bezobslugowa instalacja,co jakis czas slit przemyc i tyle.Co do osiagow to szalu nie ma ale nie jezdzilem autem co ma pojedynczy dolot wiec nie mam porownania ,u mnie na podwojnym dolocie troche moc poszla w lac bo bylo ok 107KM ,o momencie juz nie wspomne bo ucieklo tyle co maluch mial hehe ,ale to raczej wina zle dobranego dolotu,cos penie przekombinowalem.Ogolnie bede montowal sekwencje tyle ze z braku czasu niewiem kiedy to nastapi ,bo graty juz czekaja w garazu hehe.
Larix - |17 Paź 2011|, 2011 10:07

Struna napisał/a:
VIK napisał/a:
DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo.
to racja,


Aż tak źle ? :/ Sprawdzone to ? Bo skoro DOHC z fabryczną zwężką ma 115 KM a bez niej niby 120 KM to dlaczego niby na blosie maiłby mieć 15 KM mniej ? :/

[ Dodano: |17 Paź 2011|, 2011 10:08 ]
grzechu913 napisał/a:
bylo ok 107KM


Załamujesz mnie. Ze 136 KM tylko 107 ?

YaKuZ - |17 Paź 2011|, 2011 11:40

no a czego larix się spodziewasz? przeca na gazie na zwykłej instalacji mocy będzie zawsze mniej...i z takiego dohca jak 15 koni zje to jeszcze nie tak źle :)
VIK - |17 Paź 2011|, 2011 12:05

Larix napisał/a:
Struna napisał/a:
VIK napisał/a:
DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo.
to racja,


Aż tak źle ? :/ Sprawdzone to ? Bo skoro DOHC z fabryczną zwężką ma 115 KM a bez niej niby 120 KM to dlaczego niby na blosie maiłby mieć 15 KM mniej ? :/

[ Dodano: |17 Paź 2011|, 2011 10:08 ]
grzechu913 napisał/a:
bylo ok 107KM


Załamujesz mnie. Ze 136 KM tylko 107 ?

Trudno, żeby miał więcej na najprymitywniejszym układzie dozowania paliwa, z ograniczeniem powierzchni dolotu do tego. 10% to wg mnie przyzwoity spadek mocy.

Struna - |17 Paź 2011|, 2011 13:55

plus sam fakt ubytku mocy związanej ze starością silnika.
Larix - |17 Paź 2011|, 2011 17:47

VIK napisał/a:
Trudno, żeby miał więcej na najprymitywniejszym układzie dozowania paliwa, z ograniczeniem powierzchni dolotu do tego. 10% to wg mnie przyzwoity spadek mocy.


No dobra , ale ograniczenie powierzchni dolotu przy Blos-ie można chyba pominąć bo nie jest większe niż fabryczna zwężka DOHC (chyba, że się mylę) . Do tego jeżeli ustawimy mieszankę bogato (nie tak żeby zalewała ale żeby starczała do końca obrotów, parownik dajemy duży aby wyrobił, rurkę 8 mm itp ) to z czego ma wynikać ten spadek mocy bo nie rozumiem ?

[ Dodano: |17 Paź 2011|, 2011 17:47 ]
Struna napisał/a:
plus sam fakt ubytku mocy związanej ze starością silnika


To pomijam bo rozważam czysto teoretycznie .

YaKuZ - |17 Paź 2011|, 2011 17:52

Larix napisał/a:
plus sam fakt ubytku mocy związanej ze starością silnika


To pomijam bo rozważam czysto teoretycznie .


nie można tego pomijać bo to bardzo ważne...20 letni silnik na pewno nie ma takiej samej sprawności jak świeżutki z fabryki...zużycie materiału jest nieodwracalne, gorsza kompresja itp itd...nie oszukujmy się...

a dlaczego samochód na gaźniku ma mniej mocy? Dohc miał 100 koni a na wtrysku 115...wszystko ma znaczenie precyzja podawania paliwa, dawkowanie i w ogóle...

Larix - |17 Paź 2011|, 2011 18:01

YaKuZ napisał/a:
nie można tego pomijać bo to bardzo ważne


Wiem o tym ale rozważam czysto teoretyczny nowy silnik :)
YaKuZ napisał/a:
a dlaczego samochód na gaźniku ma mniej mocy? Dohc miał 100 koni a na wtrysku 115


Ale można zrobić na gaźniku (gaźnikach ) więcej niż 115 KM (nawet dużo więcej) a to, że DOHC miał 100 to już problem owej konstrukcji a nie tematu zasilania gaźnikowego.

Struna - |17 Paź 2011|, 2011 18:31

Larix napisał/a:
z czego ma wynikać ten spadek mocy bo nie rozumiem ?
z innego paliwa, z braku precyzji dawkownia, z dupianego zapłonu pod kątem LPG
Larix - |17 Paź 2011|, 2011 20:21

Struna napisał/a:
z innego paliwa, z braku precyzji dawkownia, z dupianego zapłonu pod kątem LPG


-innego paliwa (wszak na V gen można większą moc uzyskać)
-brak precyzji (WRC plują paliwem a mocy im nie brakuje)
-dupiaty zapłon - to mnie przekonuje


Ciekawostka , że jak przygazowałem na postoju 2.9 na Blosie to kręcił się na Pb do około 6000 obr/min a na LPG ciut wyżej.

Struna - |17 Paź 2011|, 2011 22:19

Larix napisał/a:
-innego paliwa (wszak na V gen można większą moc uzyskać)
-brak precyzji (WRC plują paliwem a mocy im nie brakuje)
to chyba czas odświeżyć nieco lekcje z fizyki
Larix napisał/a:
jak przygazowałem na postoju 2.9 na Blosie to kręcił się na Pb do około 6000 obr/min a na LPG ciut wyżej.
a skąd na LPG klasy BLOS ma być niby odcinka ? kręcisz aż silnik przekręcisz
Larix - |18 Paź 2011|, 2011 10:39

Cytat:
to chyba czas odświeżyć nieco lekcje z fizyki


Mógłbyś sprecyzować ? Bo ja chcę poszerzyć swoją wiedzę (po to mi forum) a nie sprzeczać się :)
Cytat:
a skąd na LPG klasy BLOS ma być niby odcinka ?

Rozumiem , że odcinka na Pb jest realizowana przez odcięcie wtryskiwaczy ? Jeśli tak to rozumiem.

Struna - |18 Paź 2011|, 2011 12:37

Larix napisał/a:
Rozumiem , że odcinka na Pb jest realizowana przez odcięcie wtryskiwaczy ? Jeśli tak to rozumiem.
dokładnie.
Larix napisał/a:
Mógłbyś sprecyzować ? Bo ja chcę poszerzyć swoją wiedzę (po to mi forum) a nie sprzeczać się :)
w jakim stanie skupienia podajesz paliwo a w jakim gaz ? i co za tym idzie nieco inne prawidła obowiązują dla rożnych stanów skupienia.
grzechu913 - |18 Paź 2011|, 2011 20:08

blos zdlawia niestety na beni tez szalu nie bylo bo ok 124 albo 127KM juz nie pamietam ,musialbym sprawdzic na wykresie jak mialem auto hamowane,ale najgorsze to bylo ze moment obr polecial bardzo na psyk w dol i przenios sie w wyzsze partie oobr. ale tak jak pisalem musialem dac ciala z dolotem
Larix - |18 Paź 2011|, 2011 20:21

Cytat:
w jakim stanie skupienia podajesz paliwo a w jakim gaz ?


Do kolektora Pb ciekły ale do cylindra i Pb i LPG trafia w stanie gazowym no chyba, że FSI.

Struna - |18 Paź 2011|, 2011 22:40

ano widzisz, a gaz masz już w fazie lotnej przed podaniem i tu jakby jest spora różnica, korekcje od ciśnienia, od temp. Tego w blosie nie masz i miał nie będziesz.
Larix - |18 Paź 2011|, 2011 22:52

Tak więc poprzestanę na razie na zmianie wpięcia parownika w obieg chłodzenia.
Jak zmieniać to na sekwencję w takim razie ( na allegro używki pod maskę od 300 PLN :shock: ). Ogólnie mój DOHC tego już nie warty.

Struna - |18 Paź 2011|, 2011 23:08

sekwencja sekwencji nie równa - miej to na uwadze.
Larix - |27 Lis 2011|, 2011 18:03

Rozważań teoretycznych ciąg dalszy :)
Zakładając , że włożę sekwencję do 2.9 , to po jakim czasie będzie mi się przełączać na LPG przy np -5 na dworze ? Często robię krótkie odcinki 2 -3 km więc nie wiem czy bym nie jeździł głównie na Pb. Na Blos-ie pali na LPG przy -15 nawet (ale palę na Pb aby rozrusznika nie katować po czym przełączam po chwili)
Czyli podsumowując : czy ktoś ma sekwencję w 2.9 12V, ile mu to pali, jak się sprawuje i po jakim czasie przełącza na gaz ?

pablo19 - |1 Gru 2011|, 2011 12:17

Larix napisał/a:
...
Czyli podsumowując : czy ktoś ma sekwencję w 2.9 12V, ile mu to pali, jak się sprawuje i po jakim czasie przełącza na gaz ?
Irek miał, teraz to chyba wegus to to ma :) Podobno opalało tyle co benzinnn :)
Reader - |8 Gru 2011|, 2011 07:31

Larix napisał/a:

Zakładając , że włożę sekwencję do 2.9 , to po jakim czasie będzie mi się przełączać na LPG przy np -5 na dworze ? Często robię krótkie odcinki 2 -3 km więc nie wiem czy bym nie jeździł głównie na Pb.

Zawsze możesz po uruchomieniu na Pb poczekać aż się rozgrzeje i przełączy na LPG. ;)
Jeśli masz zwyczaj, że odpalasz i jedziesz to średnio to widzę - 2-3km nie wystarczy na przełączenie.
Przykładowo u mnie w 8V przy temp. otoczenia ~0°C przełączenie następuje po ~5 min pracy na jałowych.
Sterownik mam ustawiony na +15°C .

Struna - |8 Gru 2011|, 2011 08:55

Reader napisał/a:
2-3km nie wystarczy na przełączenie.
zależy jakie wtryski, jak dobrze grzeje reduktor i w jakim stanie układ chłodzenia w aucie.
Reader - |8 Gru 2011|, 2011 09:11

Po jakim czasie (lub km) przełącza się u Ciebie przy obecnej pogodzie?
Struna - |8 Gru 2011|, 2011 09:20

jak zostawiam auto w blaszaku to zdążę wyjechać z niego, pozamykać bramy i jak włażę do auta to już potrafi chodzić na elpidżi, to może jakieś 3 minuty będzie, a jak stoi pod chmurą to ciut dłużej.
Ja mam ustawione rozgrzewanie wtrysków na 120 sek, więc na chłodno musi te co najmniej 120 sek minąć, plus bodaj 3 sek opóźnienia na zimnym, także absolutne minimum u mnie to 123 sek ( zakładając że w tym czasie osiągnie wymaganą temperaturę )
Hanki spoko na chłodno działają ( znaczy jak każde wtryski na zimno przylewają, bo gazucha zimna, ale spokojnie do opanowania korekta po temp )
Najgorzej to chyba matrixy w temacie przełączania się zachowują, zwłaszcza jak się nawet minimalnie przybrudzą.

Niebawem się ma pojawić nowy soft do AGIS-a uwzględniający sugestie użytkowników - powinno być jeszcze lepiej bo ma dojść wyższy próg górny korekty po temp, oraz korekta ma być "łamalna" a nie jedynie liniowa jak do tej pory.

pepi - |8 Gru 2011|, 2011 22:32

nie nauczyłeś się jeszcze że obiecanki cacanki .....
ja napiszę tak jeśli auto na małe odcinki to tylko blos
a wtrysk jest dobry ale podzespoły są kosztowne
a gaz kiepski

hanki już padają
ja mam w jednym aucie reg i po przejechaniu 800 metrów jest już na lpg temperaturę mam ustawioną na 20 c
w drugim mam MJ i podobnie się zachowuje tylko tu po przełączeniu są efekty
jeszcze w jednym mam hanki i na nich jest najlepiej tylko ciekawi mnie jak długo

[ Dodano: |9 Gru 2011|, 2011 15:47 ]
ja już mam dość agisa
kiedyś to był dobry sterownik a teraz to nie wiem czy nie za sprawą kosztów normalnie jaja
sterowniki żyją własnym życiem
zawieszają się , paliwo pokazują losowo
też to prawda
niby te nowsze wersje programowe mają być lepsze
a są o połowę okrojone
moja stara wersja ma więcej bajerów niż najnowszy program,
i jeszcze jedno nie wiem czy akurat babol jest tylko w tym aucie czy sterowniki mini mają ogólną wadę
wystarczy wykryć rodzaj wtrysku i sterownik jest zawieszony i laptop też zawieszony
za 3 razem mi system padł
więc taj jak ze scorpio im nowszy model to niby lepszy a wyszło jak wyszło

Larix - |17 Gru 2011|, 2011 13:50

No i kupiłem BLOS-a również do DOHC. Po świętach grzebanko, mam nadzieję że będzie lepiej a nie gorzej :)

[ Dodano: |17 Gru 2011|, 2011 13:51 ]
I że parownik podoła :P

kat - |17 Gru 2011|, 2011 15:14

jak chcesz foty jak ma byc zamontowany w dohcu to mow,to ci podesle
poza tym nie ma podstaw zebys byl niezadowolony

Larix - |17 Gru 2011|, 2011 15:38

Kat poproszę foty na pw :)
kat - |17 Gru 2011|, 2011 15:48

poszlo
Zysio - |17 Gru 2011|, 2011 19:30

A zapodaj i dla mnie na [email protected] , proszę.
maup - |18 Gru 2011|, 2011 01:56

pokaż oprawco coś wymyślił, bo szkół jest parę a chodzi jeszcze o to, żeby maskę zamknąć ;)
VIK - |18 Gru 2011|, 2011 08:21

Tłumik szmerów weg, rurę przeciąć, wstawić przed EBJ, po temacie.
kat - |18 Gru 2011|, 2011 10:32


Larix - |18 Gru 2011|, 2011 11:03

Kat a ten EBJ tak musi być (przy tym układzie ) czy po prostu tak założyłeś żeby łatwiejszy dostęp był ?
VIK - |18 Gru 2011|, 2011 11:14

No przecież ładnie jest. I wygodnie na pewno też.
Larix - |18 Gru 2011|, 2011 11:17

VIK napisał/a:
No przecież ładnie jest.


Nie mówię , że nie ładnie :) Tak się tylko zastanawiam, że dosyć daleko od przepustnicy. Lepiej opasek mocno nie dociągać w razie gdyby dupło :P

VIK - |18 Gru 2011|, 2011 11:22

Daleko nie daleko, większego znaczenia to nie ma, a instalki na mixerach fabryczne, w Holandii, właśnie tam montowane miały mixery. Święty spokój z podkładkami pod EBJ, falowaniem obrotów itp. A Strzelający DOHC to mega rzadkość.
kat - |18 Gru 2011|, 2011 11:36

Larix napisał/a:
Kat a ten EBJ tak musi być (przy tym układzie ) czy po prostu tak założyłeś żeby łatwiejszy dostęp był ?

rozwiazanie takie,bo:
-nic niczemu nie przeszkadza
-nie bylo innego wyjscia,zeby to tak zamontowac,a nie chcialem mega niepotrzebnej rzeźby
-wyglada
-dziala jak nalezy
-maska sie zamyka
-jest sztywno,bo lączenia gumowe sa na redukcjach typowo pod blosa
-nic nie strzela itp

Larix - |18 Gru 2011|, 2011 11:39

VIK napisał/a:
A Strzelający DOHC to mega rzadkość.


Coś w tym jest bo mój na mikserze od kupna (4 lata) nie strzelił nigdy. Ale mikser mam tuż przed przepustnicą.
Natomiast 2.9 na Blos-ie (Blos zaraz za trójnikiem) lubi sobie walnąć czasem przy ruszaniu (szczególnie rozgrzany) . Ale wtedy zwala tylko gumę z Blos-a.

kat - |18 Gru 2011|, 2011 11:42

moj 2,9 nigdy nie strzelil
dohc rowniez

Zysio - |18 Gru 2011|, 2011 11:43

VIK napisał/a:
A Strzelający DOHC to mega rzadkość.


I z obserwacji - problem strzelania rozwiązuje się w zasadzie poprawą stanu układu WN (nowe świeczki, kable).

VIK napisał/a:
Daleko nie daleko, większego znaczenia to nie ma, a instalki na mixerach fabryczne, w Holandii, właśnie tam montowane miały mixery. Święty spokój z podkładkami pod EBJ, falowaniem obrotów itp.


Np u mnie fachmany niefabrycznie wstawili mikser właśnie w przeciętą rurę między EBJ a rezonator. I działa. W zasadzie większych problemów to nigdy nie sprawiało.

VIK - |18 Gru 2011|, 2011 11:47

U mnie też nigdy :)
Larix - |18 Gru 2011|, 2011 11:50

Zysio napisał/a:
I z obserwacji - problem strzelania rozwiązuje się w zasadzie poprawą stanu układu WN (nowe świeczki, kable).


Niby właśnie w miarę nowe ( 10-15 kkm ) świeczki NGK i kable Mc mam w 2.9

Struna - |19 Gru 2011|, 2011 14:29

Larix, pewnie za ubogo to i strzela
Larix - |19 Gru 2011|, 2011 15:10

Struna napisał/a:
Larix, pewnie za ubogo to i strzela


Więc tak : mam wskaźnik diodowy i na benie oraz LPG pokazuje podobnie .
Wyjątek: na Pb na wolnych obrotach ciut bardziej bogato i tu się właśnie zdarzał (ale rzadko i przy rozgrzanym silniku po np 100 km ) strzał czyli przy ruszaniu (przejście ubogo -bogato).
Wychodzę z założenia , że ciut za uboga mieszanka na wolnych raczej szkodliwa nie jest.
Spalanie mam (MSB) 14 LPG (krótkie trasy szosą do 15 km i góry), 16 LPG (trasy 2-5 km miasto/wieś ale ogólnie góra 5 b. ) , 12,5 -13 LPG (trasy powyzej 100 km raczej po nizinach), pałowanie 18 LPG.
Czyli spalanie raczej w normie i bez rewelacji. Ustawiałem na w/w wskaźnik diodowy i odczucia (jedzie / nie jedzie).
Aha i co ciekawe na wolnych pomimo , że niby ciut bardziej ubogo to czasami wali z wydechu gazem :shock:

Struna - |19 Gru 2011|, 2011 15:29

pytanie jak tam szczelność układu...
Larix - |19 Gru 2011|, 2011 15:38

Struna napisał/a:
pytanie jak tam szczelność układu...


Sam chciałbym wiedzieć :-d
Jakaś tam uszczelka pod dolotem ponoć czasem pada słyszałem ? Tak ?
Z drugiej strony wolne są stabilne ok 800 na LPG , 1000-1100 na Pb

Struna - |19 Gru 2011|, 2011 15:53

tylko czemu taka różnica między noPB a LPG
Larix - |19 Gru 2011|, 2011 16:01

Struna napisał/a:
tylko czemu taka różnica między noPB a LPG


Tzn . czemu bo nie wiem ?

Struna - |19 Gru 2011|, 2011 16:14

no ja wróżką nie jestem, ale nie jest to stan poprawny.
Larix - |28 Gru 2011|, 2011 11:23

No i Blos już pod maską DOHC-a.
Na razie ustawiony na oko/ucho bo nie mam póki co czym dokładniej więc spalanie nieznane.
Kupię AFR to się zrobi.
Tak czy owak mikser (gdyby nie to , że nie chcę śmiecić) wyrzuciłbym daleko w krzaki/las.
DOHC jednak całkiem fajnie jeździ o czym wiem dopiero teraz. Co prawda mam 2.9 z Blosem ale on już był tak kupiony więc nie miałem porównania Blos/miksery.
No i wreszcie stabilne wolne obroty oraz mozliwość przełączenia na gaz zaraz po odpaleniu :-d
Co do montażu to pewnie ktoś mnie skrytykuje ale wywaliłem tłumik szmerów (po co mi bomba) :)

VIK - |28 Gru 2011|, 2011 13:33

Tez wywalam, nigdy nie miałem, żyję.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group