Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - LPG scorpio

mati910807 - |6 Paź 2011|, 2011 19:15
Temat postu: LPG scorpio
Witam Mam problem dość długo z tym walczyłem ale nie moge dojśc co jest grane Problem tkwi w tym że po dodaniu gazu na lpg strasznie go muli na niskich obrotach tak do 2 tys wogule nie chce sie wkrecic A jak mu przytkałem dolot to jest dobrze Parownik wymieniałem Co to może byc za przyczyna ja mam go na silniczku krokowym
gorgo - |6 Paź 2011|, 2011 19:17

Parownik wymieniałeś sam?
Gaz był regulowany?
Wygląda na to że trochę mało gazu dostaje.

Zysio - |6 Paź 2011|, 2011 19:35

a patrzyłeś, gdzie temat zamieszczać?
mati910807 - |6 Paź 2011|, 2011 19:52

Sam wymieniałem parownik gazu jeszcze nie regulowałem No ale nawet jak rozkrece parownik na maksa to jest to samo

[ Dodano: |6 Paź 2011|, 2011 19:52 ]
A zle temat zamiesciłem

Struna - |6 Paź 2011|, 2011 19:57

mati910807 napisał/a:
nawet jak rozkrece parownik na maksa to jest to samo
skoro masz drugą generację to musisz doregulować sterownik
mati910807 - |6 Paź 2011|, 2011 20:00

Aha rozumiem Bo jak byłem u mechanika to powiedział mi że nawet jak podłacze sterownik pod kompa to nic mi to nie da A samemu da sie to wyregulowac?

[ Dodano: |6 Paź 2011|, 2011 20:03 ]
Bo kable sobie kupiłem do LPG program mam tylko że kable musiałem odesłac bo były uszkodzone

[ Dodano: |6 Paź 2011|, 2011 20:04 ]
Struna, I chodzi mi tylko o to czy sam sobie z tym poradze jak bede miał kable

Struna - |6 Paź 2011|, 2011 20:06

a jaki masz sterownik ?
mati910807 - |6 Paź 2011|, 2011 20:08

Struna, Autotronic al 700
Struna - |6 Paź 2011|, 2011 20:17

czy sam dasz radę - hgw, zależy na ile temat ogarniasz, ale jak sam nie dasz rady to z drobną pomocą zapewne opanujesz.
mati910807 - |6 Paź 2011|, 2011 20:22

Tez mam taka nadzieje ze sobie poradze juz troche czytałem na ten temat tylko tyle ze musiałem te kable odesłac Mam nadzieje ze w razie jakbym nie wiedział co i jak to mi ktos z forum pomorze
Struna - |6 Paź 2011|, 2011 23:59

mati910807 napisał/a:
pomorze
a może sudety ? ;)
mati910807 - |7 Paź 2011|, 2011 15:34

no może
wieloryb - |12 Paź 2011|, 2011 13:44
Temat postu: Re: LPG scorpio
mati910807 napisał/a:
Witam Mam problem dość długo z tym walczyłem ale nie moge dojśc co jest grane Problem tkwi w tym że po dodaniu gazu na lpg strasznie go muli na niskich obrotach tak do 2 tys wogule nie chce sie wkrecic A jak mu przytkałem dolot to jest dobrze Parownik wymieniałem Co to może byc za przyczyna ja mam go na silniczku krokowym

no proszę, czyli problem zaczyna się pojawiać w większej ilości samochodów, a nie tylko w moim :(

mati910807 - |12 Paź 2011|, 2011 20:16

To jest nas teraz dwóch A zapomniałem wam napisać. To samo mi się dzieje tez jak założę tą śrubę do reg dawki gazu zamiast krokowca. CZy to nadal może być wina ustawienia interfejsu czy coś innego?
pablo19 - |12 Paź 2011|, 2011 22:35

Co mówi lambada?
wieloryb - |12 Paź 2011|, 2011 22:56

Cytat:
To jest nas teraz dwóch
ja bym napisał, że z pewnością trzech, a może nawet i więcej :)
mati910807 - |13 Paź 2011|, 2011 15:26

Spoko Lamda nie wiem co mówi. Jak ja sprawdzić. No ale jak mi to tez sie robi jak założę śrubę to to chyba coś innego jest. Parownik wymieniałem na nowy. Parownik jest firmy LOGAS. CZy to może być parownik?

[ Dodano: |13 Paź 2011|, 2011 19:33 ]
Koledzy jak sprawdzić lamdę?

pablo19 - |14 Paź 2011|, 2011 09:10

mati910807 napisał/a:
...
[ Dodano: |13 Paź 2011|, 2011 19:33 ]
Koledzy jak sprawdzić lamdę?
Wpiąć miernik elektryczny do jej przewodu "sygnałowego". Powinno się tam pojawiać napięcie do 1V.
mati910807 - |14 Paź 2011|, 2011 15:14

Aha Już to zrobiłem i napięcie skacze od ok 150mV do 2.100V

[ Dodano: |16 Paź 2011|, 2011 21:15 ]
Powiedzcie mi czy to może być sonda i co jest z tym gazem nie tak.

wieloryb - |22 Paź 2011|, 2011 12:11

mati910807 napisał/a:
Aha Już to zrobiłem i napięcie skacze od ok 150mV do 2.100V
dół nawet spoko, ale góra to zdecydowanie za wysoko o co najmniej 1,1 V. Co się dzieje, to niech się inni wypowiedzą.
ford2fast - |22 Paź 2011|, 2011 23:36

wieloryb napisał/a:
ale góra to zdecydowanie za wysoko

Prawda :)

Mysza - |23 Paź 2011|, 2011 09:38

Skoro zakładasz śrubę zamiast krokowca to zryta lambda se może i 5V pokazywać, a nie ma to nic do rzeczy, na gazie musi latać dobrze. Jeśli nie daje się wyregulować, to problem jest w mikserze. Jeśli kiedyś było dobrze, to prawdopodobnie jest jakaś nieszczelność w dolocie i zasysa powietrze przed mikserem. A jeśli się rąbało od początku, to mikser jest "za luźny".
ford2fast - |23 Paź 2011|, 2011 11:16

Mysza napisał/a:
Skoro zakładasz śrubę zamiast krokowca to zryta lambda se może i 5V pokazywać, a nie ma to nic do rzeczy, na gazie musi latać dobrze.

Przed wciśnięciem klawisza ENTER trzeba było przeczytać pierwszy wpis :)
mati910807 napisał/a:
Co to może byc za przyczyna ja mam go na silniczku krokowym

mati910807 napisał/a:
Parownik jest firmy LOGAS

Jaki model ? :)

mati910807 - |23 Paź 2011|, 2011 12:17

Przepraszam was że tak późno pisze. Taki kupiłem http://allegro.pl/redukto...1872566512.html No ale jak zdejmie kable od krokowca to zaraz samochod gaśnie.
ford2fast - |23 Paź 2011|, 2011 12:23

Popraw link , nie wyświetla się :)
Mysza - |23 Paź 2011|, 2011 13:13

Właśnie że się wyświetla, rusz głową i skasuj kropkę na końcu ;)

PS. 14sty wpis przeczytałeś?

mati910807 - |23 Paź 2011|, 2011 13:34

Już jest dobrze. I co sądzicie na temat tego parownika?
Mysza - |23 Paź 2011|, 2011 13:51

Ja tam sądze że do samochodów takich jak scorpio to się nie nadaje. Do astry 1.4 owszem.
ford2fast - |23 Paź 2011|, 2011 13:58

Mysza napisał/a:
Ja tam sądze że do samochodów takich jak scorpio to się nie nadaje. Do astry 1.4 owszem.

Też bym takiego nie dał do Scorpio :)
Co nie zmienia faktu , że o ile jest sprawny powinien jakoś jeździć :)

[ Dodano: |23 Paź 2011|, 2011 14:03 ]
mati910807 napisał/a:
Sam wymieniałem parownik gazu jeszcze nie regulowałem

Każdy parownik po zamontowaniu trzeba wyregulować :)
Tego wynalazku nie znam , przeczytaj instrukcję obsługi
Regulację parownika zrób wstawiając zamiast silnika krokowego śrubę
Dopiero gdy auto będzie przyzwoicie jeździło na śrubie zamontuj silniczek i ustaw elektronikę
Nie zapomnij wcześniej wymienić sondę :)

mati910807 - |23 Paź 2011|, 2011 14:20

Ja próbowałem juz go ustawiać ale cos nie bardzo wychodziło. Jak odkręciłem srubę od wolnych obrotów to zaczeło głośno syczeć i smierdzieć jakby gaz sie ulatniał a samochód zaraz zgasł . Niby parownik kupiłem nowy. Mógł byc on od nowości jakiś uszkodzony. Mam stary co wyciągnałem z samochodu firmy BIGAS tylko nie moge membran znależć do niego .
WieSiu - |24 Paź 2011|, 2011 09:13

mati910807 napisał/a:
Jak odkręciłem srubę od wolnych obrotów to zaczeło głośno syczeć i smierdzieć jakby gaz sie ulatniał


a dobra srube okresiles ? moze odkrecales ta od spodu parownika do spuszczania syfu ? ;)

ford2fast napisał/a:
Regulację parownika zrób wstawiając zamiast silnika krokowego śrubę


wg mnie latwiej zwiekszyc zakres pracy krokowca i poczekach chwile az krokowies na podstawie sondy sie ustawi na odpowiednie polozenie. A potem jak juz trzyma obroty i jakos chodzi mozna sobie latwo z kompem regulowac.

mati910807 - |24 Paź 2011|, 2011 15:54

WieSiu, Nie odkręcałem ta dobra.

[ Dodano: |24 Paź 2011|, 2011 18:05 ]
Witam Podłączałem gaz pod kompa. Nie mogłem wcale go ustawić, ciagle pisało mi że za dużo powietrza w mieszance i nie mogłem ustawic składu mieszanki. Jednak to chyba ten parownik jest do D...

[ Dodano: |26 Paź 2011|, 2011 18:31 ]
Jak narazie musze sie tak meczyc bo myslałem ze parownik odeśle i pan sprzedawca go sprawdzi. No ale jest jeden problem nie mam dowodu zakupu i z reklamacji lipa wiec chyba sam go musze rozebrac i zob co w nim jest nie tak. PS Sprzedawca zapewnia mnie że parownik jest dobry .

czechu - |18 Lis 2011|, 2011 23:30
Temat postu: problem LPG cd
Witam! Ja mam podobny problem. W weekend wymieniłem silnik z 8V na 16V poj 2.0, przy okazji tej adaptacji zrobiłem pełną regeneracje wiązki silnika. Gaz został oczywiście ten sam, kupiłem do niego jedynie nową listwe wtryskową. Cały dzień dziś z gazownikiem ustawialiśmy mapę gazu, z laptopem na kolanach w te i we wte. Moj gazownik stwierdził że nic więcej tu nie potrafi zrobić i rozłożył ręce. Problem polega na tym że kompletnie nie chce sie wkręcać na obroty a do 2tyś obr strasznie jest przymulony. Przy większym otwarciu przepustnicy muli i strzela z rury. Gazownik mowił ze ciśnienie na parowniku jest w normie i właściwie mapa ustawień gazu również. Oczywiście na benzynie pracuje w jak najlepszym porządku czy to w tym czy w tam tym silniku. Przy wersji 8V miałem problem z szarpaniem do 2tyś obr teraz mam problem z ogólnym poruszaniem sie na tym gazie. Czy ktoś wie co może być przyczyną takich zachowań?
pepi - |19 Lis 2011|, 2011 16:46

cewki ?>
czechu - |4 Mar 2012|, 2012 20:48

Po wydaniu mnóstwa pieniędzy postanowiłem spróbować własnych sił w kalibracji gazu. Zakupiłem kabel za 100zł oprogramowanie sciągłem ze strony producenta i po dziesiątkach przejechanych kilometrów i hektolitrach spalonego paliwa poddałem się nie widząc zmian na lepsze. Skończyło się na serwisie KME w Łodzi gdzie skierowano mnie na trop zapłonu. Trochę poczytałem na forum i zgodnie z tymi radami zacząłem ingerencję w cały układ zapłonowy. Wymieniłem czujnik położenia wału, przewody, cewki i świece na nowe motocrafta za 100zł. Po wykręceniu starych świec okazało się że są pęknięte. Moja radość znalezionego problemu nie trwała wiecznie objawy po bardzo krótkim okresie powróciły świece pękły i powtórka z rozrywki. Podirytowany pod wpływem inwencji obudziłem sie jako bob budowniczy. Zespawałem płytę montowaną do przodu głowicy na której zamontowałem cewki od silnika 8V. Zmieniłem również przewody na takie jakie akurat miałem od Windstara 3.8 V6 były nowe i oryginalne wiec pomyślełem że to dobry pomysł. Do tego kupiłem nowe świece irydowe. I BINGO! Działa super rozwiazanie proste a co najważniejsze zrobione z "resztek". Objawy ustąpiły. :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group