Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

DIESEL: D, TD, TDI, - swap

Bolo.1 - |13 Maj 2011|, 2011 23:14
Temat postu: swap
Witam,
mam takie pytanie nie cierpiące zwłoki, mianowicie jestem "szczęśliwym posiadaczem VMa"
i co chwila mnie czymś zaskakuje, więc postanowiłem coś z tym zrobić.
Mogę kupić w całkiem dobrej kondycji stary silnik 2.5 td PSA z Dafa, ale teraz pojawia się pytanie co oprócz samego motoru będę potrzebował??
Jakieś wiązki? komputery? nie chodzi mi o mechaniczne włożenie ale o podpięcie go do oczatego bo w tym temacie jestem jeszcze zielony.
Niby dużo na forum o swapie ale nikt nie pisze nic konkretnego.
bardzo proszę o poradę w tej kwesti.

kondzio508 - |14 Maj 2011|, 2011 06:09

2,5 TD PSA ma sprzegło na linke i takie jak 2,9 v6 znaczy podobne i pasuje zamiennie .
Bolo.1 - |14 Maj 2011|, 2011 07:02

hm,no nie do końca z tą linką, gdyż sprzęgło jest niby przykręcone do zamachu a zamach do silnika, ale obsługa wysprzęglika idzie przez skrzynie a skrzynie chcę zostawić bo o ile się nie mylę to skrzynia MT75 była blokowana z 2.5 PSA,
Bardziej interesuje mnie zagadnienie w kwestii elektryki/elektroniki a raczej jej braku.
Ale dzięki za info, każda wiedza cenna w tym przypadku.

Waldi_L_N - |15 Maj 2011|, 2011 19:30

Cześć. Temat swapa poruszałem tutaj parę lat temu. Generalnie "da się to zrobić, ale nikt tego nie zrobił"...
Piszesz, że jesteś w temacie zielony. Jeżeli tak, to nie kombinuj. Koszty przeróbek nie zwrócą się w żaden sposób.
A jeśli jednak uparłeś się to powodzenia

Bolo.1 - |15 Maj 2011|, 2011 20:31

Waldi_L_N, Jestem zielony w tym konkretnym temacie, nie robiłem nigdy swapa, a temat mechaniki jest mi znany (ładnych pare lat temu kończyłem szkołę lecz nie mam styczności z zawodem od tamtych lat ),
Potrzebuje po prostu informacji i porad na jakie problemy instalacyjne mogę napotkać i co oprócz samej jednostki muszę mieć.
Myślałem że w sumie jest to proste zagadnienie ale jak widzę albo nikt nic nie wie albo nikt nie chce mówić (pisać)

Gaiger - |15 Maj 2011|, 2011 20:45

Bolo.1, bo nikt takiego swapa nie robił.
Ja zmieniałem z VM'a MSB na 2,3 16v ASB i w zasadzie z budy wyleciało wszystko co miało jakikolwiek związek z silnikiem.
Z elektryki to moim zdaniem nic nie musisz dokładac.
Co prawda obrotomierza nie uruchomisz ale poza tym elektryka powinna zadziałac.
Co do połączenia MT75 od VM'a do PSA to nie mam bladego pojęcia.
Reszta to już tylko dopasowanie węży i przewodów.

Bolo.1 - |15 Maj 2011|, 2011 20:52

Gaiger, Nie Chciałem bynajmniej nikogo urażać, po prostu nie znam silnika 2.5 PSA i nie mam gdzie sprawdzić jak to jest podłączone w oryginale, zdaje sobie sprawę że nie będzie to działać na zasadzie plug&play, ale wydaje mi się również ze ten stary diesel nie miał praktycznie żadnej elektroniki, więc nie powinno być to za takie trudne. fizyczne zainstalowanie tego motoru to też raczej nie problem.
A tak przy okazji to jak wyglądała u Ciebie przeróbka??
Dawałeś cały powerpack? jakie koszty?

Gaiger - |16 Maj 2011|, 2011 10:11

Bolo.1 napisał/a:
po prostu nie znam silnika 2.5 PSA

Tam nie ma żadnej elektroniki.
Czujnik temp. i ciśnienia oleju, elektrozawór na pompie i wszystko.
Sygnał do obrotka pobrany z altka więc w wielorybie obrotek nie zagada bo VM ma sygnał z kompa z odczytu czujnika położenia wału.
Bolo.1 napisał/a:
A tak przy okazji to jak wyglądała u Ciebie przeróbka??
Dawałeś cały powerpack?

Miałem całe auto na dawcę organów.
Przełożony silnik z osprzętem, skrzynia, wiązka podłużnicy, silnika i skrzyni, komp oczywiście, PATS, zegary, wał, dyfer, zbiornik paliwa z wężami, wydech, chłodnice, sprężarka klimy, stabilizator przedni, przednie amorki ze sprężynami, pompa hamulcowa z pedałami... to tyle co pamiętam :-d
Co prawda przy okazji swapa "doposażyłem" auto m.in. w TCS, spryski reflektorów, grzaną przednią szybę oraz przerobiłem dyfer z 2,3 montując do niego LSD i duże półośki od VM'a.
Bolo.1 napisał/a:
jakie koszty?

Cała robocizna własna, poniesione koszty zbilansowane sprzedażą pozostałych części ;)

Bolo.1 - |16 Maj 2011|, 2011 10:42

Gaiger, Dziękuję za informacje, co do obrotka to da się bez niego żyć :)
a na bene to nie będę raczej przerabiał bo to za dużo pracy a ja nie bardzo mam na to warunki ;)

gufer-posepny - |18 Maj 2011|, 2011 23:20

no tez można obrotka z alternatora ,
Bolo.1 - |23 Maj 2011|, 2011 12:01

Przeróbkę czas zacząć, silnik zanabyłem :)
VM już w częściach leży (przy okazji mam części na zbyciu do niego po taniości)
Po wstępnych oględzinach wiem że nie będzie to proste,ale do odważnych świat należy ;)
Tu pojawia się prośba do posiadaczy skorupek z silnikiem 2.5 PSA, potrzebuję dla ułatwienia sobie pracy fotek komory silnika, najlepiej bez filtra powietrza żeby było widać jak najwięcej szczegółów podłączeń.
Bardzo proszę o wsparcie merytoryczne i techniczne, jak będzie po wszystkim to nie omieszkam napisać o przeróbkach co by dla potomnych było :0

zelazny_gst - |29 Maj 2011|, 2011 11:32

Jak idą postępy z przeróbką ??
Bolo.1 - |29 Maj 2011|, 2011 15:52

zelazny_gst, Na tą chwilę mam zastój z powodu braku żurawia i kilku części, ale cały czas projekt trwa.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group