Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - SWAP z 2.0 na 2.9 jakie koszty???????????

kamilllo - |11 Maj 2005|, 2005 09:12
Temat postu: SWAP z 2.0 na 2.9 jakie koszty???????????
lada dzien zamierazm kupic silnik 2.9i ale nie cosworth tylko zwykla V6.i w zwiazku z tym mam pytanie z jakimi kosztami musze sie liczyc oprocz silnika2.9i i skrzyni no chyba ze stkrzynia od 2.0 ohc pasuje??.....zeby zaczal on chodzic pod maska????co trzeba jeszcze zmienic dodatkowo???i czy jest to wogole oplacalne.nie zamierzam robic remontu bo to za duży koszt.silnik moge miec za ok 2000zł.tylko czy ktos probowal cos takiego zrobic i jakie byly efekty.czekam na odpowiedzi i gory dziekuje.pozdr
Kevin Xy - |11 Maj 2005|, 2005 09:41

nie pomoge Ci ale za 2000 plnow masz 2,9 24V w rewelacyjnym stanie wiec uwazam ze za 12V to jednak sporo kasy- nio i nie jet to zwykle V- po prostu ten motor jet niezwykly !!
kamilllo - |11 Maj 2005|, 2005 10:22

no wlasnie dlatego chce kupic ta slabsza wersje, spokojnie mi wystarczy tylko chce sie przygotowac finansowo....zebym nie zostal bez silnika.slyszalem na cafe na allegro ze jest mozliwy montaz 2.9i ale wiaze sie to z przerobkami np elektroniki itp.czy trzeba zmieniac cos w zawieszeniu???moze ktos bedzie wiedzial.....pozdr
Struna - |11 Maj 2005|, 2005 10:51

no i dyfer jeszcze trzeba bo 2.0 ma inne przełożenie -nmo ale od biedy obleci. Skrzynia zdaje się mogłaby zostać tylko kołnież od V6 trzeba no i sprzęgło od V6
Aro - |11 Maj 2005|, 2005 11:04

Tak jak piszą koledzy plus jeszcze wywrotka cierpliwości i ok. dwóch tygodni popołudni.
Tyle kosztowała mnie przekładka 2.0 ohc w miejsce 2.0 dohc a jest to pewnie łatwiejsza robótka.

kuba - |11 Maj 2005|, 2005 11:13

Dokładnie - raczej nie opłacalna inwestycja. Wolał bym sprzedać tego i kupić drugiego
kamilllo - |11 Maj 2005|, 2005 12:18

sprzedac go nie zamierza bo przez ostatnie pol roku wlozylem w to auto duuuuzo pracy i kasy i byloby to teraz nieoplacalne.za to co wlozylem pewnie mialbym juz "wieloryba"auto jest po malowaniu i po remoncie zawieszenia wiec wiem co mam.brakuje tylko silnika.............i pomysl z kupnem calego auta na czesci moze byc rzeczywiscie wyjsciem z sytuacji.tylko teraz musze znalezc kogos kto mi to przelozy.........pozdr
Gierap - |11 Maj 2005|, 2005 14:44

No silnik masz tylko nie taki jakbyś kciał :mrgreen:
A tak poważnie to jak pisane jush było lepiej chyba od niemców sciągną bez prawa do rejesterki i swapa zrobić i masz wszystko na miejscu,a tak to jak Speedo napisał zawsze braknie jakiejś opaski,innej dupereli i znowu dzionek przeleci :wink:

kamilllo - |11 Maj 2005|, 2005 16:17

chyba kupie calego na częsci.nawet znalazlem juz takiego na e-bayu.do konca 2 dni i na razie jest 50 euro.jak sie uda to na borki pojade z nowym sercem
monter - |12 Maj 2005|, 2005 00:32

No kup Ty se chlopie calego bo tu nie ma o czym nawet dyskutowac.

No i ponownie poprosze lecz grzecznie bo kolega zastosowal sie polowicznie do zasad. Przerzuc sobie opis autka znad avka do opisu na dole i podaj jaki masz rocznik, bude, gaz czy niegaz.

awb - |12 Maj 2005|, 2005 09:44

tak jak wyzej do wymiany elektryka dyfer skrzynia bedzie cie to drogo kosztowac i potrfa to troche cala instalkie ciagniesz od nowa pomysl czy to sie oplaca????
PiotrekFC - |14 Maj 2005|, 2005 10:41

Coprawda wkładałem 2.9 do Capri... ale może coś pomogę. Przedewszystkim łapki od silnika potrzebujesz. Pozatym myślę że włożysz fizycznie wszystko bez żadnego problemu. Co do elektryki, w Capri mimo wszystko nie było to specjalnie skomplikowane, jeżeli jest cała wiązka elektrycza, więc i myślę że w skorpionie też źle nie będzie, wszak wiązka silnika ma się nijak do elektrycznych szyb i innych pierdół. Problem możesz mieć jedynie z abs, klimą.

Koszta też macie jakieś przerażające, ja za przekładkę + silnik dałem 2800 zł, a w Capri przy zakładaniu była rzeźba... tu będzie banał, jedynie elektryk się pomęczy.

Za sam silnik płaciłem 1500 zł (sprow. ze szwajcarii, 147 tyś przebiegu), w tym silnik, komp, wiązka el., skrzynia, wał, chłodnica, portki z sondami. Facet sprowadza wszystko, jak ładnie poprosisz może i dyfer Ci przywiezie i reszte wydechu.

Szarbia - |2 Paź 2005|, 2005 19:26

Pozwolę sobie odgrzać temat.
Przymierzam się do kupna silnika 24V.
Układ jest taki, że gościu sprowadził brykę na części i ja sam mam wymontować wszystko co mi trzeba do silnika.

Speedo napisał/a:
potrzebujesz kompletny silnik, ze skrzynia i wydechem, wiazka kabli z komputerem i wszystkie czujniki - np MAP, filtr powietrza z rurami


Wydaje mi się, że po wyjęciu silnika trzeba odnaleźć wszystko co jest podłączone do wiązki od komputera a nie jest na stałe przymocowane do silnika, tak więc:

1. czujnik ciśnienia bezwzględnego
2. czujnik prędkości obrotowej
3. wyłącznik bezwładnościowy (?)
4. czujnik N w ASB
5. potencjometr zawartości CO
6. przekaźnik czujnika włączenia klimy
7. cewka zapłonowa
8. przekaźnik i bezpiecznik pompy paliwa
9. moduł wzmocnienia zapłonu
10. czujnik położenia pedału hamulca
11. stacyjka
12. przekaźnik zasilania wtryskiwaczy
13. dwa przekaźniki od ASB
14. przekaźnik zasilania paliwa
15. złącze diagnostyczne
16. złącze servisowe
17. bezpiecznik komputera

Proszę weryfikację tej listy i ew. uzupełnienie, jeśli to możliwe.
Pozdrawiam, Michał

Szarbia - |2 Paź 2005|, 2005 19:58

Tak, 2,9 24V.
Dzięki Speedo.

Ze stronki http://www.fordscorpio.co...4VEng&Trans.pdf
przy opisie wyjęcia silnika można znaleźc to co jest do niego podpięte:

6. MAF sensor - przepływomierz, przewód zasycający, odma
*7. Węże rozdzielacza (?) i zb. wyrównawczego
8. Przewód pompy cieczy
*9. Odma (pewnie drugi jej koniec)
10. Złączki przewodów paliwowych
11. Linka szybkościomierza
12. Przewód serva
*13. Przewód podciśnienia z odstojnika(?)
*14. Przewody podciśnienia EGR, znowu odma, przewody podciśnienia od elektronicznego reg. podciśnienia(?)
15. Przewód masy
16. Prawy wąż chłodzenia
17. Lewy wąż chłodzenia
18. Wtyczka kompresora klimy, wtyczka lewej sondy
*19 Przewody podciśnienia
20. Dwie główne wtyczki, wtyczka prawej sondy
21. Przewód zbiornika wspomagania
22. Górne śróby skrężarki klimy
23.i 35. Wąż chłodnicy oleju
36. Rozrusznik
37. Alternator
38. Wtyczka prełącznika ciśnienia dla wspomagania kierownicy
39. Dolny przewód ukł. chłodzenia
40. Napinacz paska wieloklinowego klimy
41. Sprężarka klimy od dołu
*51. Dwa węże chłodnicy oleju od dołu

Tam, gdzie jest * tzn., że nie rozumiem.
Poza tym nie wiem co z tą odmą (9. i 14.), może są dwie?
Nie wiem też czy do chłodnicy oleju przechodzą 3 przewody (23. i 51.)?

Proszę o jakieś wparcie jeszcze.
Mam nadzieję, że nie zaśmiecam zbytnio tego forum.

Boni - |3 Paź 2005|, 2005 06:17

Węże pkt 7 to pewnie od wody, odmę też zabierz, no, od EGR jest trochę węży też, a przewodów podciśnienia to zgarniaj wszystkie, jest tego trochę. Węże do chłodnicy oleju u mnie są dwa, jak od nagrzewnicy, bo ona jest pod filtrem oleju, wpięta od strony wody w szereg z nagrzewnicą. Ogólnie, jak masz taki uklad z dawcą, to rób zdjęcia i demontuj co się da, lepiej zabrać coś zbędnego niż zapomnieć durnego wężyka, który okazuje się potem superspecjalny i nie do dostania.
Szarbia - |3 Paź 2005|, 2005 09:46

O.k. dzięki Boni.
Teraz mi przyszło do głowy, że węże chłodnicy oleju pkt. 23. i 35. są przy bloku silnika. Tak więc w tym przypadku jest jasność.

Jeszcze coś:
Wtyczka wentylatora.
Napinacz alternatora.

Na niezawodnej stronie www.capri.pl znalazłem ten link:
http://www.maddoldbugger.co.uk/
Może komuś się przyda.

[ Dodano: 2006-09-25, 17:08 ]
No to sie pochwale :-d
Przedwczoraj odpalilem BOA w garazu:

http://img141.imageshack....omplet05df7.jpg

http://img116.imageshack....omplet06jt8.jpg

Mam jednak kilka watpliwosci.

Do tego silnika brakuje mi:
1. czujnika cisnienia spalin
2. kompresora klimy
3. sterowania cisnieniem wspomagania
4. sterowania tempomatu

Z tym, ze nie bede zakladal pkt 2, 3, 4 ale we wiazce jest kilka pustych wtyczek:

Obok cewki.

http://img172.imageshack....vcewka04xd1.jpg

Podobna wtyczka luzem (tylko, ze na dwa kable) jest tez niedaleko przepustnicy ale nie mam jej foty.

Obok wtyczek sond lambda:

http://img169.imageshack....asondy02ox4.jpg

http://img98.imageshack.u...asondy01np7.jpg

Prosze o jakies info.

Nie wiem do czego jest ten prztyczek:

http://img136.imageshack....tyczek01xd4.jpg

Nie wiem tez gdzie powinien byc podlaczona przewod z pokrywy prawej glowicy (odma?):

http://img301.imageshack....4vodma01qk0.jpg

Wiecej opisalem tu (trzeba sie zalogowac):
http://sierrafan.one.pl/viewtopic.php?t=429

Z gory dzieki za pomoc :-D

VIK - |26 Wrz 2006|, 2006 11:55

u mnie tempomatu nie było, sterowanie pompą wspomagania zostało, bo została pompa, został też kompresor klimy w wiązka
http://img172.imageshack....vcewka04xd1.jpg
to jest do jakiegoś gowna typu dokłócacz, jak nie dostałeś, znaczy, ze u mnie było luzem :)
http://img169.imageshack....asondy02ox4.jpg - to prawdopodobnie idzie do automatu
http://img136.imageshack....tyczek01xd4.jpg to jest czujnik temp. do "śnieżynek" komputerka pokładowego,
http://img301.imageshack....4vodma01qk0.jpg - odma,

Szarbia - |26 Wrz 2006|, 2006 12:34

Dzieki VIK.
Ta odma z prawej glowicy idzie gdzies na dol, tak?

PiotrekGran - |11 Sie 2013|, 2013 19:55

O koszty nie chodzi. Ale mam pytanie.
Jak dam budę do góry, a belkę opuszczę w dół, to wyjadę bez problemu silnikiem ? :-D
Czy raczej lepszy będzie żuraw i wyciąganie silnika do góry ?

Jankes - |11 Sie 2013|, 2013 19:58

przy zmianie z R4 na V6 musisz zmienic skrzynie, wiec dołem łatwiej wszystko wyjac.

Odkrec łape skrzyni, wydech i wał, postaw bude na kobyłkach, podstaw pod belke żabe i odkrec belke od budy, popuscisz belke i leży na ziemi wszystko

PiotrekGran - |11 Sie 2013|, 2013 20:05

No to super, nie muszę szukać wyciągarki :)
Dzięki !

Jankes - |11 Sie 2013|, 2013 20:27

no w sumie jest zbedna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group