Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Spotkania i Zloty - DynoDay ( Hamownia ) Sobota 01.10.2011 od 11.30

Struna - |22 Gru 2010|, 2010 11:30
Temat postu: DynoDay ( Hamownia ) Sobota 01.10.2011 od 11.30
Kolejny DynoDay w promocyjnych cenach.

Jeśli kogoś interesuje pomiar mocy swojego autka ( czy to Scorpio czy jakieś inne ) to w sobotę 01.10.2011 od 11.30 zapraszam na grupowe hamowanie w cenie 50 PLN od auta.

adres i mapki dojazdu w linku poniżej

http://gcstuning.pl/ofirmie.html#ofi

Ewentualnych zainteresowanych prosiłbym o wpisywanie się w temacie.

sobolaqe - |22 Gru 2010|, 2010 16:16
Temat postu: Re: Dyno Day - Kraków i okolice
Struna napisał/a:
Gdyby ktoś miał ochotę/chęć zbadać parametry swojego pojazdu to zapraszamy.


a ja to bym chyba wpadl jak nie zapomne

radekgora - |22 Gru 2010|, 2010 16:53

jak bym znalazł chwile to bym sie pisał zbadać Vma
Struna - |22 Gru 2010|, 2010 17:12

generalnie to będzie gdzieś od 16.30 - 17 się zaczynać w któryś dzień ( myślę że może czwartek - ale to jeszcze otwarta kwestia )
radekgora - |22 Gru 2010|, 2010 19:05

Struna napisał/a:
16.30 - 17 się zaczynać
i mnie pasi
sobolaqe - |22 Gru 2010|, 2010 23:34

Struna napisał/a:
generalnie to będzie gdzieś od 16.30 - 17 się zaczynać w któryś dzień ( myślę że może czwartek - ale to jeszcze otwarta kwestia )


mysle ze dam rade, wyjde z pracy wczesniej najwyzej.
jak bym zapomnial to pingnij mnie wczesniej jesli mozesz :)

maup - |23 Gru 2010|, 2010 02:43

Struna, u kogo to będzie? mają rolki na mojego sztrucla?
wieloryb - |23 Gru 2010|, 2010 10:57

ja może bym się też załapał :)
Struna - |23 Gru 2010|, 2010 12:06

maup napisał/a:
u kogo to będzie
no u mnie (nas) :)

tu jest mapka -> http://www.gcarsolution.pl/ofirmie.html


jedzie się z kraka jak na kocmyrzów i tam jest odbicie w lewo na słomniki, tam skręcamy i dalej za dróżką. Za jakieś 800m może jest takie rozwidlenie na łuku i jedziemy po łuku w lewo i właśnie w tym rozwidleniu znajdują sie widoczne na foto w linku zabudowania. Ostatni "hangar" to właśnie hamownia.

[ Dodano: Czw 23 Gru, 2010 ]
maup napisał/a:
mają rolki na mojego sztrucla?
a Ty masz tam stałe 50/50 czy jakoś inaczej ? Bo rolka jest na ośkę generalnie, ale akurat starsze subaru można ośką mierzyć przy zastosowaniu drobnego myku :)
Reader - |23 Gru 2010|, 2010 12:44

Struna napisał/a:
tu jest mapka -> http://www.gcarsolution.pl/ofirmie.html


Na tej stronie w galerii są zdjęcia z motorkami, kiedy i gdzie to było robione ?


To jest fajne zdjęcie:
http://www.gcarsolution.p...1/Large/10b.jpg

aż się felga wygła ... optycznie. :)

Struna - |23 Gru 2010|, 2010 12:45

Reader napisał/a:
kiedy i gdzie to było robione ?
jakiś zlot motorków był, mnie akurat tam nie było wtedy to dokładnie nie powiem.
Ale sprzęt mamy mobilny i na imprezach plenerowych w związku z tym bywamy.

Struna - |23 Gru 2010|, 2010 13:34

btw - gdyby ktoś miał problemy z trafieniem to można zwonić 602598778
grzechu913 - |24 Gru 2010|, 2010 13:32

jesli to nie problem i ilosc miejsc nie jest ograniczona to tez bym sie pisal na sprawdzenie autka ,jaka roznica w stosunku benzyny do gazu,mozliwe ze brat jak nie pojdzie do pracy tez by swoja cosiarke sprawdzil
elektroman - |25 Gru 2010|, 2010 02:13

Się pewnie zaglądnie ile wypluje w manualu na pb oraz na lpidzi 2xkme syfer :-d
Struna - |25 Gru 2010|, 2010 12:17

grzechu913, żaden problem. Możecie wpaść.
Struna - |29 Gru 2010|, 2010 22:09

no to jutro się hamimy ;)
grzechu913 - |30 Gru 2010|, 2010 08:17

to ile osob ma byc?
Struna - |30 Gru 2010|, 2010 09:39

ze scorpio ze dwie, ze sierry koło 6 + jedna mazda z LPG
radekgora - |30 Gru 2010|, 2010 19:05

Struna, dzięki za fona ale nie dałem rady
pozdro następnym razem na 100% będe Vm-em

VIK - |30 Gru 2010|, 2010 19:09

No, ilościowo to coś mało nas było. A szkoda.
sobolaqe - |30 Gru 2010|, 2010 20:04

VIK napisał/a:
No, ilościowo to coś mało nas było. A szkoda.


no raczej malo :)
ale przynajmniej nie musialem w kolejce czekac na takim mrozie :-d
szkoda tylko ze nie bylo okazji do spotkania sie w wiekszym gronie

Adam_2000 - |30 Gru 2010|, 2010 20:50

No to dawać te wykresy !
sobolaqe - |30 Gru 2010|, 2010 20:52

Adam_2000 napisał/a:
No to dawać te wykresy !


mailem przyjda :)
drukarki nie drukuja przy -9 :-d

jak Struna odmarznie i podesle to oczywiscie sie podziele wykresami na FST :-d

Reader - |30 Gru 2010|, 2010 21:07

No to ile było maszyn z FST ?
Struna - |30 Gru 2010|, 2010 22:32

Reader napisał/a:
to ile było maszyn z FST ?
cały ogrom - aż jedna.
Choć nie wiadomo jak VIK-a liczyć bo on i z FST i SF, no ale sierrą był, więc zaliczam na poczet SF.

Sumarycznie miało wpaść około 10 aut, a jak przyszło co do czego - to wyszło jak wyszło :)

slawektg - |30 Gru 2010|, 2010 22:53

To w sumie tak jak spoty w 3miescie :-d
sobolaqe - |30 Gru 2010|, 2010 23:00

Struna napisał/a:
cały ogrom - aż jedna.


ze niby ja ? :-d

rzeczywiscie nedzna frekwencja

Waski - |30 Gru 2010|, 2010 23:07

sie nie chwal :P

my to se wczoraj zrobili spot dolnoslasko-lubuski -> było 6 ałt :)

sobolaqe - |30 Gru 2010|, 2010 23:13

Waski napisał/a:
sie nie chwal :P


sie nie chwale, ale z rozmow wczesniej wygladalo ze samochodow bedzie troche, to nie nerwowo o 17 skonczylem prace, wpieprzylem sie w korek ale mysle luz napewno inni sa na miejscy to maja co robic :)
a tu Struna dzwoni czy bede bo maja luz, przyjechalem a tam pusto ciemno i tylko ja chetny na sprawdzanie ile to tych koni padlo od gazu :-d

Struna - |31 Gru 2010|, 2010 04:13

noooo, mam nauczkę na przyszłość w sensie organizacyjnym :)

btw - wyniki rozesłane mailem :)

kulinek - |31 Gru 2010|, 2010 07:21

ja nie zdazylem -/dopiero po 22:00 w Kraku bylem. Szkoda, ale moze nastepnym razem.
VIK - |31 Gru 2010|, 2010 08:28

No, ja że tak powiem, chciałem się hamować, więc byłem i zapewne jeszcze nie raz tam zawitam.
Sierra DOHC only LPG zmixowane. Dziękuję.


VIK - |31 Gru 2010|, 2010 10:44

Mieszankę odkręciłem na reduktorze na max, tyle w temacie. Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Gdybyś czegoś nie załapał, to na PW zapraszam. Wyjaśnię dokładniej.
sobolaqe - |31 Gru 2010|, 2010 12:53

a tu moje wyniki


grzechu913 - |31 Gru 2010|, 2010 13:47

widze ze koledze ladnie wypal scorek roznicy miedzy benia a gazem duzej nie ma ,a nawet moment ladny pogratulowac ,szkoda ze nie dalem rade przyjechac przez ten wyjazd w druga strone czyli do katowic ,bo ciekaw jestem ile u mnie koni zjadl gaz na blosie ale pewnie wiecej ,co sekwencja to sekwencja :sad:
sobolaqe - |31 Gru 2010|, 2010 13:53

grzechu913 napisał/a:
widze ze koledze ladnie wypal scorek roznicy miedzy benia a gazem duzej nie ma ,a nawet moment ladny pogratulowac ,szkoda ze nie dalem rade przyjechac przez ten wyjazd w druga strone czyli do katowic ,bo ciekaw jestem ile u mnie koni zjadl gaz na blosie ale pewnie wiecej ,co sekwencja to sekwencja :sad:


no u mnie niestety benzyna przy niskich obrotach cos niedomaga.
niewiem co to moze byc(wymienione cewki, swiece, kable, filtr paliwa), ewidentnie czuc ze sie niechce wkrecac ale powyzej pewnych obrotow idzie jak burza.
na gazie niema takiego problemu w pelnym zakresie obrotow idzie calkiem znosnie

Darek_Police - |2 Sty 2011|, 2010 17:18

sobolaqe napisał/a:
no u mnie niestety benzyna przy niskich obrotach cos niedomaga.
niewiem co to moze byc(wymienione cewki, swiece, kable, filtr paliwa), ewidentnie czuc ze sie niechce wkrecac ale powyzej pewnych obrotow idzie jak burza.
na gazie niema takiego problemu w pelnym zakresie obrotow idzie calkiem znosnie


przepływomierz

grzechu913 - |2 Sty 2011|, 2010 17:41

moze cos wtryski a podlaczales go pod kompa aby sprawdzic jak to wszytko wyg;lada ,chodzi mi o odczyt z czujnikow ,bo wtedy moze by cos bardziej sie rozjasnilo ,ogolnie jak sekwencja ci dziala bdb tzn ze na beni tez powinno byc dobrze ,chyba ze wtryskiwacze beni cos nie bardzo lub pompa paliwa ,kiedys mialem podobny objaw zaraz po kupnie auta ,dokladnie nie wiem co bylo przyczyna w 100% bo wymienialem wtedy listwe wtryskowa i pompe bo ledwo juz krecila pod koniec tych dolegliwosci ,wiec mozliwe ze cos nie tak z wtryskami
sobolaqe - |2 Sty 2011|, 2010 19:53

dzieki za podpowiedzi :)
z tego co pamietam na kompie wszystko wyglada OK.
zobacze, moze sprawdze przeplywomierz jak bede mial jakis na podmiane pod reka(zmiana pompy czy listwy z wtryskami to troche wiecej pracy :)

grzechu913 - |2 Sty 2011|, 2010 21:34

ogolnie przeplywke najlepeij podmienic na sprawna a pompe to sprawdzic jakie daje cisnienie na listwie ,jak nic innego nie wyjdzie to mozliwe ze listwa,ale nie wiem czy jest sens sie bawic w to skoro na LPG smigasz ,a na nim jest dobrze
Reader - |2 Sty 2011|, 2010 22:27

Struna napisał/a:
Reader napisał/a:
to ile było maszyn z FST ?
cały ogrom - aż jedna.

No to szkoda bo to była by okazja porównać różne silniki w tych samych warunkach.

VIK, jaka to wersja Twojego DOHC'a ?

Struna - |3 Sty 2011|, 2011 01:40

Darek_Police napisał/a:
przepływomierz
uzasadnij.

[ Dodano: Pon 03 Sty, 2011 ]
Reader napisał/a:
jaka to wersja Twojego DOHC'a ?
normalny, klasyczny DOHC 8V.

Ja to bym chciał zobaczyć 2.0 16V w manualu.

Reader - |3 Sty 2011|, 2011 08:21

Struna napisał/a:
Reader napisał/a:
jaka to wersja Twojego DOHC'a ?
normalny, klasyczny DOHC 8V..

Było kilka wersji różniących się mocą maksymalną.

Struna - |3 Sty 2011|, 2011 09:32

Reader napisał/a:
Było kilka wersji różniących się mocą maksymalną.
wynikało to raczej z osprzętu ( kat, nie kat itd oraz zwężka - vik-a była bez zwężki )
Shogun - |3 Sty 2011|, 2011 09:41

Dokładnie 3 wersje;

N9A - 125 KM bez katów i zwężki
N9C - 120 KM katy (najczęściej spotykana wersja)
N9E - 115 KM katy + zwężka

Struna - |3 Sty 2011|, 2011 09:44

115 czy 125 - co za różnica.
Po tylu latach ważne co pozostało :)

Reader - |3 Sty 2011|, 2011 09:47

No te wersje miałem na myśli.
Czyli miał N9A zapewne.

grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 14:33

ja bardzo zaluje ze nie moglem przyjechc ,a napalilem sie na ta hamownie jak szczerbaty na suchary hehe ,prawie bym zobaczyl ile konikow na blosie zostalo pod maska
Mirolan - |3 Sty 2011|, 2011 14:37

Szkoda, że teraz zobaczyłam ten temat... bo ciekawa jestem
Struna napisał/a:
Po tylu latach ważne co pozostało :)


I maździochę by się sprawdziło po okazji :twisted:

Struna - |3 Sty 2011|, 2011 14:47

to się zorganizujcie w kilku chętnych i no problem - akcję się zrobi ponownie.

ja dohc-a 16V jestem ciekawy ze względu na VIS-a

radekgora - |3 Sty 2011|, 2011 15:22

w tygodniu będe miał ciężko
jak to nie rpoblem zorganizować w sobote to bym sie pisał,ostatnio nie zdążył bym
a też jestem ciekaw ile koni po lesie biega w Vmie

grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 15:23

nio to fajnie, chce zobaczyc jak to sie spisuje bo jakies 40tys km temu chodzil jak przeciag silnik teraz wydaje mi sie jakby troche slabszy byl,ale to moze tylko takie zludzenie
Struna - |3 Sty 2011|, 2011 15:25

radekgora napisał/a:
jak to nie rpoblem zorganizować w sobote to bym sie pisa
nie jest to problem, byle frekwencja była :)
Mirolan - |3 Sty 2011|, 2011 16:20

W naszym przypadku najlepiej by było w niedziele, ale sobota też w sumie będzie OK.
W tygodniu sie nie wyrobimy na 100%

Struna - |3 Sty 2011|, 2011 16:22

niedziela potencjalnie możliwa, ale totalne minimum to 5 pojazdów.
grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 16:27

nio jak dla mnie tydzien tez odpada ,sobota,niedziela jak najbardziej moze byc ,a w jakich godzinach by mozna hamowac bryki

[ Dodano: |3 Sty 2011|, o 16:28 ]
brat by sie tez pisal tylko ze pracuje w systemie 4 brygadowym wiec jego mozemy traktowac jako 50% szans ze bedzie

Struna - |3 Sty 2011|, 2011 16:31

w weekend to w zasadzie prawie full dowolność.
Darek_Police - |3 Sty 2011|, 2011 16:37

Struna napisał/a:
Darek_Police napisał/a:
przepływomierz
uzasadnij.


najczęstsze niedomaganie przepływki (czy to klapowca czy ciepłego druta) to obniżenie jego czułości z powodu zabrudzeń czy zużyć mechanicznych, badź też lewizną za przepływką. A te właśnie niedomagania dają się we znaki na niższych obrotach, bo na wysokich jest to stosunkowo małe zakłócenie w pracy przepływki.

Ja mam klapowy, ale jak miałem za duże szczeliny między klapką a obudową to do 2000obr/min poszarpywał delikatnie, słabo się wkręcał a mieszanka uboga. Dopiero wyżej chciał jechać i lambda oscylowała ubogo-bogato. W drutowym brudny drut (również i IAT) staje się mniej wrażliwy, co od razu widać na niższych obrotach, a przy wyższych, to już taki huragan, że to nie ma aż takiego wpływu.

Struna - |3 Sty 2011|, 2011 16:42

Darek_Police napisał/a:
najczęstsze niedomaganie przepływki (czy to klapowca czy ciepłego druta) to obniżenie jego czułości z powodu zabrudzeń czy zużyć mechanicznych, badź też lewizną za przepływką. A te właśnie niedomagania dają się we znaki na niższych obrotach, bo na wysokich jest to stosunkowo małe zakłócenie w pracy przepływki.
i jak to się ma do pracy silnika z instalacją sekwencyjną, która to jest slave kompa beny. Gdyby był to MAF to zarówno na noPB i LPG problem by występował. A tu na gazie jest ok, a na benie nie.
To nie przepławka.
Darek_Police napisał/a:
W drutowym brudny drut (również i IAT)
a gdziez tam panie masz IAT w druciaku ?

W OBD widać wskazania pomiaru przepławki i dość łatwo zauważyć anomalie, które w tym wypadku nie występują.

grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 16:45

nio ja sie z toba kolego nie zgodze ,z tego co sie spotykalem w dieslach i w beznynie brudny drut owocowal lipna praca w gornym zakresie obrotow,dla beni przewaznie od 4tys w gore dla diesla bylo to powiedzmy od 2,5 ale bardziej odczuwalne od 3 tys w gore bylo dno ,dlatego pisalem ze najlepeij sprawdzic po parametrach ile powietrza mierzy przeplywka bylaby wiksza jasnosc
Darek_Police - |3 Sty 2011|, 2011 16:48

no to może regulator ciśnienia paliwa w takim razie. Jak nie puszcza na powrót, to na wolnych za wysokie ciśnienie i podlewa za dużo.

Albo zwyczajnie się benzynowy ecu rozstroił z powodu użytkowania na LPG?

Struna - |3 Sty 2011|, 2011 16:50

no generalnie albo coś z układem zasilania paliwem ( pompa, regulator, wtrysk zapieczony ) lub jak sugerujesz - rozjechana mapa. Ale chyba Piotrek resetował i nie było poprawy.
grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 16:53

bardziej obstawiam na wtryski ,jazda na lpg napewno im nie pomaga,szczegolnie ze tez juz iles tys km maja przejechane na beni ,u mnie czasem tez lubia przyfiksowac,ale jak go przegazuje to potem juz ladnie smiga na beni ,ale cos za cos albo tanio i na LPG ,albo na beni drozej i wtryski powinny wiecej wytrzymac

[ Dodano: |3 Sty 2011|, o 16:56 ]
jak cos to ustalcie termin wstepny na hamownie ,bo juz jest wiadome ze weekend ,tylko ktory i godziny dopoludniowe czy popoludniowe wchodza w gre?

Struna - |3 Sty 2011|, 2011 16:57

grzechu913 napisał/a:
jak go przegazuje to potem juz ladnie smiga na beni
po prostu z powrotem zaczyna korygować ( wchodzi w CL ). Bo pewnie ogólnie lata w OL przez gazownie.
grzechu913 napisał/a:
cos za cos albo tanio i na LPG ,albo na beni drozej i wtryski powinny wiecej wytrzymac
eee tam, sekwencja lekarstwem na to :)
nieco drożej w zakupie-instalacji, ale potem działa jak trza :)

[ Dodano: Pon 03 Sty, 2011 ]
grzechu913 napisał/a:
jak cos to ustalcie termin wstepny na hamownie
no to ustalajcie między sobą, jak się dogadacie, skumulujecie to info dajcie i się zorganizuje.
Minimum programowe - 5 aut.

radekgora - |3 Sty 2011|, 2011 17:10

ja sie pisze na sobote po 15 lub niedziela caly dzień
więc jak koledzy ustalicie to będe bo w sobote mniej roboty mam zawsze

grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 17:10

nio myslalem nad sekwencja ,zobacze moze cos zaloze kiedy ,jedyna zaleta blosa to taka ze nic nie musze robic jedynie co jakis czas slit umyc i odpalajac na beni odrazu przechodze na lpg bez znacznia na tem zewnetrzna ,splanie juz pewnie gorsza strona bo ok 14 w takim miescie jak chrzanow i jego okolicach i w trasie przy normalnej jezdzie w 10 sie miesci ,jak sie depta potrafi dojsc do tego co w miescie
grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 17:14

ja tez moge na sobote ,co do godziny moge sie dostosowac,jak bedzie do poludnia to nawet lepiej,co do niedzieli tez moze byc dostosuje sie do wiekszosci
Struna - |3 Sty 2011|, 2011 17:33

grzechu913 napisał/a:
jedyna zaleta blosa to taka ze nic nie musze robic
przy dobrej sekwencji wymieniasz tylko filtry, przy lipnej - zawsze coś :)
grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 17:45

nio myslalem zalozyc jakiego scorpiona ST ,staga 300 i moze magicjet wtryski ,w miare tanio i mysle ze nie najgorzej
Struna - |3 Sty 2011|, 2011 18:08

agisa sobie weź, wtryski hana2000, reduktor mógłby być.
Agis rozszerzył działanie adaptera obd o dodatkowe protokoły, jeszcze nie testowałem nowej wersji, ale wychodzi z dokumentacji że powinno obskoczyć protokół w scorpio, więc masz wypasior z odczytem obd w locie za sensowną kasę. Porównywalny produkt staga to dopiero premium, no ale kosztuje niemało. Agis ma to w standardzie :)
Z drugiej strony, masz r4 więc mógłbyś nawet agisa mini zapodać darując sobie wodotryski.

Co do magików - jest to jakieś rozwiązanie, da się na tym jeździć ale trzeba bardzo, bardzo dbać. Koniec tankowania gazu gdzie najtaniej bo przypłacisz to wtryskami nawet pomimo stosowanie dobrej filtracji. Zimą można się liczyć z pewnymi problemami podczas przejścia pb/lpg ( czasem kleją nieco ) aczkolwiek, agis ma algorytm rozgrzewania wtrysków i magikom to pomaga. ( stag też ma )

Najlepsze rozgrzewanie ma KME, tam wtryski ewidentnie pracują podczas rozgrzewania, podczas gdy agis i stag impulsują krótkimi czasami uniemożliwiającymi otwarcie wtrysków, no ale płynący prąd zawsze coś tam cewkę rozgrzewa, a cewka resztę wtrysku. Aczkolwiek jest to dalece mniej skuteczne niż to co w KME.

KME za to jakoś relatywnie więcej pali ( około +30% w stosuunku do beny ) podczas gdy na agisie da się zejść do około + 12 - 15%

stag dobrze ustawiony to około +20%

Każdy z tych sterowników ma swoje pozytywy i jakieś negatywy.
np. dla mnie w stagu jest zajefajny oscyloskop, ani kme ani agis nie mają tak fajnego, stag również ma fajnie rozwiązaną wizualizację korekty po temp - no ale to tylko wizualizacja jest fajna niestety. Bo juz sama korekta jako taka jest nieco dziwna bo ta naprawdę sterownik ma wewnętrzną korektę a to co można korygować to jest już korygowanie korekty. A że nie wiadomo jaka jest wewnętrzna korekta to strojenie tego jest z deka upierdliwe.

KME zwaliło totalnie opcję korekt po temp. Dali trzy opcje do wyboru ( mała, standard i duża ) i zablokowali opcje ręcznego korygowania ( choć w wersji beta to było i było naprawdę spoko ) Nie wiem po grzyba to zablokowali. Ale daje się to obejść modyfikując plik konfiguracyjny i wgrywając to do sterownika. Wtedy łyka co chcemy - no ale za blokadę fajnej opcji minus.

Agis z kolei ma totalnie banalny interfejs do korekty, za to w 100% jawny i przewidywalny. Stety lub niestety - jedynie liniowy. Nie da się "łamać" krzywej korekty.
Dla sensownych wtrysków nie stanowi to problemu, ale takie wtryski ja MagicJet są z deka niestabilne termicznie i niestety tego typu korekta ich nie okiełzna dokładnie. można nieco wypośrodkować i nawet toto działa.

Także jak widzisz - jak się trochę wgłębić w temat to wybór nie wydaje się taki oczywisty :)

Np. takie wtryski jak Matrix - od lat na rynku, mają relatywnie dobrą opinię, szczególnie jeśli chodzi o szybkość.
Miałem okazję takie coś ostatnio stroić i owszem, są szybkie, precyzyjne - ale totalnie "dziwne" termicznie.
Znaczy może gdyby to było coś innego niż KME to bym w końcu jakoś ustawił korektę po temp. a tak na raptem trzech predefiniowanych nastawach z KME za cholerę nie było dobrze. Ustawione na chłodno ok po nagrzaniu już dupa, korekcja na ciepło - ok, na chłodno już rozjazd.

grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 18:17

nio ladnie to rozpisales ,to co bys polecil konkretnie ,jaki zestaw aby byl stosunkowow dobry,chodzi mi o cene i jakosc,wiesz 13 sie szykuje niedlugo wiec bedzie lewa kasa wiec bym moze zapodal sobie cos to scorka,wiesz chodzi mi o to aby tak to zlozyc pod ten silnik co mam ,wiadomo nie jest on w jakis sposob wymagajacy ale tez nie jest to gaznik ;) ile by mnie taki zestaw kosztowal tak orientacyjnie i co konkretnie polecasz z reduktorow,zakladajac silnik 2.0 lub 2,3 bo nie wiem czy taki kiedys w tym nie siadzie jak 2.0 padnie ,a raczej scorpio jeszcze u mnie zostanie wiec moge go doinwestowac o sekwencje.Jak cos to mozesz napisac zestawik na pw.
Struna - |3 Sty 2011|, 2011 18:21

agis lub stag 300 + ( ja bym brał agisa )
wtryski hana2000 ( czerwone powinny styknąć, choć jakby to miało być 2.3 to zielone )
reduktor - może być scorpion, ale trzeba go od razu poprawić ( elektrozawór ma dupiaty )
albo zavolak ten mocniejszy.
Jest jeszcze Magic3 ale póki się sytuacja nie ustabilizuje z jego wadą, powodującą możliwe upuszczanie gazu w fazie ciekłej do płynu to nie polecam.
Jak nowe uszczelnienia z Vitonu zdadzą egzamin to można by użyć.

grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 18:36

nio w scorpionie poprawiany byl ten elektrozaworek co jest u brata w cosiarce ,a powiedz interfejsc do tego agisa jakis kupowac czy na tym co jest do staga bedzie banglac ?programik aby to ustawic jest tez dostepny ? O co chodzi z ustawianiem tego mapowania bo wyczytalem ze trzeba jakis dodatkowy MAPsensor i cos tam jeszcze ,potrzebne to jest ?
Struna - |3 Sty 2011|, 2011 18:39

grzechu913 napisał/a:
interfejsc do tego agisa jakis kupowac czy na tym co jest do staga bedzie banglac ?
wtyczka w agis taka sama jak wczesniejsze KME, Zavoli i wiele innych ( ale akurat nie taka jak w stagu ) Wystarczy wtyczkę zmienić i sam kabel jako taki zadziała.
grzechu913 napisał/a:
programik aby to ustawic jest tez dostepny
tak.
grzechu913 napisał/a:
O co chodzi z ustawianiem tego mapowania bo wyczytalem ze trzeba jakis dodatkowy MAPsensor i cos tam jeszcze ,potrzebne to jest ?
to stare wersje Agis były ( jak i KME stare ) - wymagały dodatkowego MAP-a.

Obecne mają podwójny MAP i nic więcej nie trzeba.

grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 18:47

nio to fajnie pomysle nad tym i ewentualnie zaloze jeszcze te podstawki pod wtryski co kiedys widzialem na allegro aby nie wiercic otworow pod doprowadzenie gazu do kolektora
Struna - |3 Sty 2011|, 2011 19:01

z tymi podstawkami to rożnie, jedne auta na tym chodzą ok, inne tak sobie.
Jeśli już to bym polecił wziąć takie wzmocnione/przerobione.
Bo w tych zwykłych łatwo ułamać króciec od wężyka, jakieś za cienkie toto zrobili.

grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 19:04

Struna napisał/a:
Agis rozszerzył działanie adaptera obd o dodatkowe protokoły, jeszcze nie testowałem nowej wersji, ale wychodzi z dokumentacji że powinno obskoczyć protokół w scorpio, więc masz wypasior z odczytem obd w locie za sensowną kasę

ogladalem schemat tego agisa i tam sa tylko wyjscia pod magistrale CAN ,nasze tego nie posiaaja,wiec jak to niby ma dzialac u nas w samochodzie?

Struna - |3 Sty 2011|, 2011 19:06

to poczytaj o adapterze OBD :) toto konwertuje sygnały z OBD do CAN i to podpinasz do szyny CAN agisa.
Mam taki moduł nawet, ale niestety nie działa z protokołem w scorpio, znaczy nie działał bo niedawno zrobili rozszerzenie o dodatkowe protokoły i powinno działać.
Muszę podesłać modulik do nich na przeprogramowanie i sobie wtedy sprawdzę, choć generalnie jest mi to zbędne :) no ale jak już mam to niech by i sobie było :)

grzechu913 - |3 Sty 2011|, 2011 19:43

to masz agisa u siebie?to w razie W moge liczyc na pomoc?
a te adaptery http://motoallegro.pl/pod...1392061536.html
to dobre czy liche sa bo nie wiem ktore sa wedlug Ciebie wzmocnione

Struna - |3 Sty 2011|, 2011 20:08

grzechu913 napisał/a:
to masz agisa u siebie?
tak, od jakiegoś czasu.
grzechu913 napisał/a:
to dobre czy liche sa bo nie wiem ktore sa wedlug Ciebie wzmocnione
to są normalne, ale widzę że już i tak nieco poprawili pierwotą wersję, więc może te już lepsze.
Te wzmocnione to ktoś wymieniał te wkrętki na wężyk na mocniejszy element ( dysza z valteka czy coś w tym guście ) i sprzedawał na allegro. Bo toto fabrycznie było dosyć cienkie i jak gdzieś trąciłeś czy coś to potrafiło się ułamać.

sobolaqe - |3 Sty 2011|, 2011 20:34

grzechu913 napisał/a:
bardziej obstawiam na wtryski ,jazda na lpg napewno im nie pomaga,szczegolnie ze tez juz iles tys km maja przejechane na beni ,u mnie czasem tez lubia przyfiksowac,ale jak go przegazuje to potem juz ladnie smiga na beni ,ale cos za cos albo tanio i na LPG ,albo na beni drozej i wtryski powinny wiecej wytrzymac


to chyba tez nie to, bo troche na benzynie tez sie poruszam.
czesto jade do konc butli i pozniej z 20-30 km jeszcze na paliwie.
w czerwcu na wakacjach do wloch i spowrotem zrobilem troche na LPG troche na Pb wiec cos pod 1 tys km na Pb przejechal i nie poprawilo mu sie :)

grzechu913 - |4 Sty 2011|, 2011 17:42

to jak na kiedy ustalamy hamowanie naszych wozkow
radekgora - |4 Sty 2011|, 2011 17:52

moje propo jest na weekend 22 lub 23 stycznia mamy czas 2 tygodnie żeby sie zorganizować i zaplanować sobie na te dni wolne w pracy
grzechu913 - |4 Sty 2011|, 2011 18:04

nio to mozna tak sie ustawiac mi jest i tak obojetne bo nie pracuje w soboty i niedziele jedynie co brat pracuje ale w ten wekend ma akurat wolne nie wiem jak w te dni musze go zapytac ,bo zawsze to auto wiecej jakby cos.
ogolnie jak sa chetni to ja w ten weekend tez moge

wieloryb - |4 Sty 2011|, 2011 20:56

ja się piszę na ten pomiar 22 lub 23 stycznia, a pewnie Struna się ucieszy, bo będzie 2.0 16v w manualu :)
VIK - |5 Sty 2011|, 2011 00:38

Reader napisał/a:
No te wersje miałem na myśli.
Czyli miał N9A zapewne.

N9C.

grzechu913 - |5 Sty 2011|, 2011 16:18

to sie ustawiamy na 22-23 stycznia i luzik
radekgora - |10 Sty 2011|, 2011 15:35

to jak panowie musimy sie jakoś zorganizować żeby było 5 lub więcej samochodów i żeby Struna nie musiał sie wstydzić :P bo ja wcześniej też nie dotarłem ale teraz już wszystko zaplanowane i będe
grzechu913 - |10 Sty 2011|, 2011 16:46

nio nie bede sie tu podkladal ale ja bede na 99% (daje margines na 1% bo wiadome moze cos wypasc nieoczekiwanego) a moj brat bedzie na 95% wiec jest na juz 2 z chrzanowa ,radekgora ,wieloryb,wiec juz jest 4 ,jeszcze jedno autko i bedzie komplet ;)
wieloryb - |11 Sty 2011|, 2011 16:16

a brontozaur nie pisał się też na dyno day?
grzechu913 - |11 Sty 2011|, 2011 17:21

a tego nie wiem
radekgora - |11 Sty 2011|, 2011 18:23

to jak panowie żeby nie było że beda 3-4 wozidełka i znowu kapa z pomiarów
Reader - |12 Sty 2011|, 2011 10:40

Cytat:
How 2 Dyno

Don’t ever believe dyno results that a manufacturer or aftermarket vender publishes on a product they sell. Don’t ever believe dyno results that you read in a magazine. Running a Ford EFI controlled engine on a dyno will not provide accurate results unless the operator knows how the EFI program works. There are only a hand full of people in the world that truly understand it, and even fewer people that can run a dyno properly. Dyno’ing a Ford EFI controlled engine is usually only a cool magic trick. The way to properly dyno is:
1. Clear the memory from the computer.
EEC-IV can be cleared by disconnecting the battery for 15 minutes.
EEC-V can only be cleared by the Data Link Connector.
2. Run the engine at operating temperature for at least 5 minutes.
3. Do not shut off the engine after the 5 minutes prior to the dyno test.
4. The vehicle must repeat that cycle for each dyno run.

I don’t know of many people in the country that do it correctly. Call the manufacturer of the performance product you wish to purchase. Ask them what their dyno procedure is for product testing. I’ll bet you now know more than they do. If you don’t clear the memory the computers program is still adjusted for the last engine configuration. If the dyno is run prior the engine being ran for at least 5 minutes the computer will still be in the start up program. Failing either step will not yield accurate results!. Shocking isn’t it? I am in no way calling all the aftermarket venders liars, they simply don’t know any better.

Struna - |12 Sty 2011|, 2011 11:35

już sama notka dotycząca EEC-5 pokazuje niewiedzę piszącego.

Ale o to mniejsza :) zawsze się znajdą pieniacze, którzy wywyższają swoje próbując dyskredytować innych. My jesteśmy cool i mega guru, reszta to pętaki i naciągacze :) normalka - niestety tak ten rynek bardzo często wygląda, choć jest trochę wyjątków.
Zdarzają się firmy, ludzie w branży, którzy jednak potrafią z szacunkiem i bez opowieści dziwnej treści :)

Nadmienię może tylko, że hamownie taką jak u nas, posiadają między innymi instytuty mechaniki na uczelniach wyższych technicznych - pewnie też nie bardzo wiedzą co, jak i po co się mierzy :)


Reader, zakładam, że zamieszczając ten tekst czytałeś go i pewnie się z nim zgadzasz - zatem mam kilka uwag/pytań.

1. Jasne i oczywiste jest, że resetując kompa jest wielce prawdopodobne uzyskać lepszy wynik ( drobnica - ale zawsze )
2. Co z tego, że uzyskasz ten wynik chwilowo wyższy jeśli już niebawem wrócisz na powrót do mniejszych wartości - przeceż adaptacja nie bierze się z dupy :)
Skoro ECU się zaadaptowało z jakiejś przyczyny powodując zmniejszenie osiągów to chyba lepiej wiedzieć ile masz realnie na co dzień niż ile byś może kiedyś miał gdyby ..... i tu rząd wielkość kwot na wymianę 90% osprzętu silnika :)
3. Można by się pokusić o pomiar przed resetem i po - ot dla porównania, ale chyba na co dzień liczy się co masz na kołach a nie teoretyczne wyniki :)
4. Adaptacja dotyczy prawie wszystkich aut na wtrysku ( na mechanicznym nie :) )
5. Tu może Cię zaskoczę - jak jest silne przesłanie do pomiaru z resetem to tak robimy ( np. zmodzona mazda 6 z nowym, całkiem innym dolotem, modułem przesterowującym wskazania przepływomierza i kolektorami wydechowymi 3in1 )
Efekt po resecie był w tym wypadku GORSZY, bo właśnie straciła się adaptacja.
6. Auta z czujnikami spalania stukowego ( fordy też miewają ) - jesli używasz lepszego paliwa mogą sobie "podkręcić" mapę zapłonu pod to lepsze paliwo, kasując tracimy tą adaptację = wynik będzie gorszy niż na co dzień możesz uzyskać.

Także - fajne sa takie artukuliki, można się nieco rozbawić z rana :) ( przynajmniej ja miałem nieco rozrywki czytając to :) )
Dzwoni kolesiowi, dzwoni - ale nie bardzo precyzyjnie wie do końca gdzie, choć kierunek - owszem, nawet i z grubsza słuszny :)

Reader - |12 Sty 2011|, 2011 12:20

Struna napisał/a:
Reader, zakładam, że zamieszczając ten tekst czytałeś go i pewnie się z nim zgadzasz - zatem mam kilka uwag/pytań.


Oczywiście że, go czytałem , ale nie powiedziałbym że, się z nim zgadzam.
Żeby się z nim zgadzać (lub nie) musiałbym mieć mega wiedzę na temat EEC po pierwsze (a jej nie mam) , a po drugie musiałbym to sprawdzić praktycznie .

Niemniej wypowiedź zamieściłem jako ciekawostkę, licząc na wypowiedzi i zdanie na jej temat innych.
Cytat pochodzi z bardzo rozbudowanej strony o układach EEC Forda.
Gdzie są dość szczegółowo opisane poszczególne składowe systemów sterowań i ich historia.
http://www.fordfuelinjection.com/

Struna - |12 Sty 2011|, 2011 12:35

krótkie podsumowanie, jak dla mnie wyczerpujące temat -
Cytat:
na co dzień liczy się co masz na kołach a nie teoretyczne wyniki

czyż nie ? ;)

Reader - |12 Sty 2011|, 2011 12:41

Tym bardziej że, nieraz samochody latami jeżdżą bez resetu. ;)
Struna - |12 Sty 2011|, 2011 13:13

Reader napisał/a:
nieraz samochody latami jeżdżą bez resetu
spotkałem się z opinią, że EEC4 jak jeździ właśnie bardzo długo z zapisanymi błędami to potem miewa problem z eepromem. Podczas diagnostyki wywala wtedy błąd eeproma, ale komp nadal działa.
Jeśli faktycznie tak jest, to warto by było kompa raz na czas zresetować dla zdrowotności :)

brontozaur - |12 Sty 2011|, 2011 21:39

wieloryb napisał/a:
a brontozaur nie pisał się też na dyno day?


Jak już padł mój nick to może i ja bym się zjawił swoim VMemem, tak żeby koledzy zobaczyli ile momentu powinno mieć auto hahaha. Tylko go najpierw umyję żeby obory nie narobić.

Struna - |12 Sty 2011|, 2011 21:42

aha, opony nie mogą być szrotowate.
brontozaur - |12 Sty 2011|, 2011 21:48

Cytat:

aha, opony nie mogą być szrotowate

Bieżnik jest, nawet dobry, firma i model chyba też dobra. Cyba że będzie to na wiosnę to ubiorę swoje 17"

Struna - |12 Sty 2011|, 2011 21:49

to tylko pro forma napisałem :) po prostu jak jakieś mega stare rozpadliniaste opony to mogą nie wytrzymać.
sobolaqe - |12 Sty 2011|, 2011 21:54

Struna napisał/a:
aha, opony nie mogą być szrotowate.


a takie co iskrza ? :-d

Struna - |12 Sty 2011|, 2011 21:56

heheheheh - takie wporzo :D
Struna - |17 Sty 2011|, 2011 13:47

pany ( panie też oczywiście jeśli takowe się mają pojawić :) ) , krótko i na temat.
Proponowaliście termin 22.01.2011 ( sobota )
Z tego co doczytałem wychodzi 4 auta, ale proszę o jednoznaczne deklaracje oraz potwierdzenia no i możemy się ustawiać.

Zróbmy zatem listę ( póki co skleciłem taką z wypowiedzi w temacie )
Proszę o weryfikację ( potwierdzenia lub rezygnację )

1. wieloryb
2. grzechu913
3. radekgora
4. brontozaur

radekgora - |17 Sty 2011|, 2011 13:50

potwierdzam :-D
Mirolan - |17 Sty 2011|, 2011 14:16

A godzina jaka? bo jak przed południem, to się raczej nie załapiemy :(
radekgora - |17 Sty 2011|, 2011 14:17

ja myśle tak na 16 może bo do 14 w pracy jestem
brontozaur - |17 Sty 2011|, 2011 14:19

No mnie też pasi 16, chyba że sprzedam gazelę i nie przyjadę
grzechu913 - |17 Sty 2011|, 2011 14:50

ja potwierdzam ze bede co do godziny to mi jest obojetne dostosuje sie ,jak cos moge byc wczesniej aby nie robic sztucznego tloku i kolejki ,wiec bedzie szlo sprawniej to badanie scorpiakow

[ Dodano: |17 Sty 2011|, o 14:51 ]
co do mojego brata to raczej nie bedzie bo idzie na 2 zmiane do pracy

Struna - |18 Sty 2011|, 2011 17:45

ok - no to startujemy od godziny 14 ( więc jak ktoś chce wcześniej niż sugerowana 16 to można śmiało atakować od 14 )

Ci którym pasuje od 16 po prostu przyjadą na 16 :)

lokalizacja jak poprzednio -> http://maps.google.pl/map...7781d130127c876

http://www.gcstuning.pl/ofirmie.html

Mirolan - |18 Sty 2011|, 2011 17:58

Struna, a cena jaka?
Struna - |18 Sty 2011|, 2011 18:06

nadal promocyjna - 50 PLN / auto ( w cenie kilka pomiarów )
radekgora - |18 Sty 2011|, 2011 18:16

już potwierdzam
będe z żona ;)

Struna - |18 Sty 2011|, 2011 18:56

radekgora napisał/a:
będe z żona
o, ho hoooo :) nie pogada :)
grzechu913 - |18 Sty 2011|, 2011 19:16

ja bede tez ,a czy z zona czy sam to sie zobaczy ;)
radekgora - |18 Sty 2011|, 2011 19:32

Struna napisał/a:
nie pogada :)
a wezne ja na wycieczke co bedzie kobita siedziała z dzieciakami w domu :P załatwiła opieke dla córek to niech sie zabierze ze mną ;)
Struna - |18 Sty 2011|, 2011 19:33

radekgora napisał/a:
to niech sie zabierze ze mną ;)
a nie za Ciebie ? ;)
radekgora - |18 Sty 2011|, 2011 19:36

Struna napisał/a:
a nie za Ciebie ? ;)
Struna no wiesz nie będe już opowiadał ile kiedy i jak a próbował już nie będe 3 córki mi wystarczą musze sie pilnować :P ;)
Struna - |18 Sty 2011|, 2011 19:36

radekgora napisał/a:
prubował już nie będe 3 córki mi wystarczą musze sie pilnować :P ;)
a racja, przecie Ty se już niezły babiniec napukałeś :D
radekgora - |18 Sty 2011|, 2011 19:37

jak to określa mój sąsiad błogosławiony wśród niewiast
Mirolan - |18 Sty 2011|, 2011 20:30

Miro tez pewnie bedzie z żoną :690:
Ale Mlodego też zabierzemy ze sobą, bo nie mamy z kim zostawić

radekgora - |18 Sty 2011|, 2011 20:33

Mirolan napisał/a:
Miro tez pewnie bedzie z żoną :690:
i moja żona sie ucieszy jak jej powiem bo nie będzie sama :-d
brontozaur - |18 Sty 2011|, 2011 21:46

Wy tu gadu gadu o żonach i z żonami a ja auto sprzedaję
http://moto.allegro.pl/fo...1420116811.html
Może ktoś chce? :)

Struna - |18 Sty 2011|, 2011 21:59

no to zanim sprzedasz minie pół roku, więc możesz śmiało wpaść na pomiar :) będzie dodatkowy atut ( lub tez nie ) :)
Mirolan - |19 Sty 2011|, 2011 00:34

A jak sie te pomiary wykonuje w samochodach ze stalym napędem na 4 koła?
Struna - |19 Sty 2011|, 2011 01:39

u nas się nie wykonuje, nie mamy hamowni na dwie osie.
Jeśli potrzeba to mogę w zaprzyjaźnionej firmie zorganizować pomiar dla 4x4

Mirolan - |19 Sty 2011|, 2011 02:38

No to my odpadamy. Nie da się rozpiąć. A oczaty na służbie po rodzinie obecnie.
Szkoda :(

Struna - |19 Sty 2011|, 2011 03:28

a jakie to dokładnie auto, bo jeśli ma ewidentnie sztywny napęd 4x4 to da się ośką wykonać pomiar.
Mirolan - |19 Sty 2011|, 2011 10:08

Struna, w podpisie :)
Struna - |19 Sty 2011|, 2011 12:13

Cytat:
ma ewidentnie sztywny napęd 4x4
? żadnych udziwnień, torsenów czy coś ? po prostu stały sztywny napęd 4x4 ?
Mirolan - |19 Sty 2011|, 2011 13:16

Struna, wg mnie tak, ale jeszcze nie znam tego auta. Miro też, podejrzewam, nie bedzie wiedział wiele więcej ode mnie.

Znalezione w sieci:
Cytat:
Mazda CX-7 występuje wyłącznie w wariancie z napędem 4x4, a za jego rozdział na osie odpowiada sprzęgło wielopłytkowe. W praktyce oznacza to, że w normalnych warunkach cała moc przekazywana jest na przód, a gdy koła stracą przyczepność, do 50 procent momentu trafia na tył.


I to by się zgadzało z odczuciami w czasie jazdy.

Struna - |19 Sty 2011|, 2011 14:03

Mirolan, możesz wpaść na rekonesans, obejrzy się i oceni czy i jak można toto hamować, jak sie okaże że można mykiem na ośce to się od razu zmierzy, jak nie - to się pomyśli nad wjazdem na hamownię dwuosiową.
Struna - |19 Sty 2011|, 2011 14:49

ok, końcowa weryfikacja:

1. wieloryb - ?
2. grzechu913 - potwierdził
3. radekgora - potwierdził
4. brontozaur - ?
5. Mirolan - ?

To tak realnie to ja widzę dwie osoby póki co ....

Mirolan - |19 Sty 2011|, 2011 14:55

potwierdzimy wieczorem
Struna - |19 Sty 2011|, 2011 15:15

Mirolan napisał/a:
potwierdzimy wieczorem
spoko, w Waszym przypadku jakby sprawa nieco inna, bo nie ma pewności że się uda Was hamować.

[ Dodano: Sro 19 Sty, 2011 ]
update:

1. wieloryb - potwierdził SMS
2. grzechu913 - potwierdził
3. radekgora - potwierdził
4. brontozaur - ?
5. Mirolan - decyzja wieczorem

brontozaur - |19 Sty 2011|, 2011 15:52

decyzja wieczorem ze względu na sobotni wyjazd
napisz o której

Struna - |19 Sty 2011|, 2011 16:22

brontozaur napisał/a:
napisz o której
przeczytaj tytuł tematu :)

ale ok, napiszę ponownie

Sobota 22.01.2011 od godziny 14 zaczynamy, gdzieś do 18 będziemy

brontozaur - |19 Sty 2011|, 2011 17:49

Tak będę na 99%, bo może go sprzedam :)
Mirolan - |19 Sty 2011|, 2011 18:21

Struna napisał/a:
Mirolan napisał/a:
potwierdzimy wieczorem
spoko, w Waszym przypadku jakby sprawa nieco inna, bo nie ma pewności że się uda Was hamować.

Może sie uda i zostaniemy pohamowani :-d

wieloryb - |19 Sty 2011|, 2011 18:23

ale będziemy się hamować, aż miło :)
Struna - |19 Sty 2011|, 2011 18:45

hamować czy hamić - oto jest pytanie ;)
radekgora - |19 Sty 2011|, 2011 20:01

Struna napisał/a:
hamować czy hamić
ja sie pewnie odhamie :P i ciekaw jestem ile koni z Vma ucieklo i biega po lesie :-D
Struna - |19 Sty 2011|, 2011 20:49

diesle w fordach dosyć często wypluwają ponad deklarowaną serię, lub są jej blisko - no ale to w końcu nie jest silnik forda.
grzechu913 - |19 Sty 2011|, 2011 20:51

ogolnie diesle lepiej trzymaja moc niz benzynki prawda
radekgora - |19 Sty 2011|, 2011 20:58

Struna napisał/a:
no ale to w końcu nie jest silnik forda.
to sie też dowiedziałem

grzechu913 napisał/a:
ogolnie diesle lepiej trzymaja moc
właśnie tego jestem ciekaw
grzechu913 - |19 Sty 2011|, 2011 21:10

ja w swoim na wile nie licze bo blos napewno go troche zdlawil,szczegolnie ze na beni lekko ma takie objawy jakby wtryski troche niedomagaly ,ogolnie jedzie ale czuc ze nie tak jak powinien,ale tyle co ona przejchal na lpg to mu wybacze hehe.
Mirolan - |19 Sty 2011|, 2011 23:10

Raczej będziemy :)
brontozaur - |21 Sty 2011|, 2011 20:02

Witam
Niestety nie dam rady zjechać do Krakowa w sensownej godzinie, zatem nie przyjadę. Przepraszam ale nie dam rady.
Pozdrawiam i życzę owocnych pomiarów.

radekgora - |21 Sty 2011|, 2011 20:59

brontozaur napisał/a:
Niestety nie dam rady
no trudno a myślalem ze poznam fana Vma ;) i zobacze jego kombiaka
ja na pewno będe

grzechu913 - |21 Sty 2011|, 2011 21:10

ja na dzien dzisiejszy potwierdzam ze bede
Mirolan - |21 Sty 2011|, 2011 22:48

my też
Struna - |21 Sty 2011|, 2011 23:11

no to do zobaczenia jutro.

ps. będzie też mustang :)

kulinek - |22 Sty 2011|, 2011 17:56

Kurna, przed wyjazdem mi przepadlo i teraz taz mi przepadnie. Dopiero 18.02 laduje w Krakowie. Jakby wtedy w ciagu tygodnia tak wypadlo to bylbym meeeega zadowolony (ale nie da rady podciagac Wszystkich pode mnie).
radekgora - |22 Sty 2011|, 2011 18:01

udanyło sie byłem jedyny Vmem i okazalo sie że turbo nie pociska tyle ile trzeba i tylko 77KM wyszlo i 158 Nm w poniedziałek zadziałamy i zobaczymy co i jak
wykres szedł jak wolnossący :/

gufer-posepny - |22 Sty 2011|, 2011 19:14

pewnie dlatego silnik cały jeszcze . grzyba na sprężarce zamknąć i ognia :D .
radekgora - |22 Sty 2011|, 2011 23:03

własnie turbina cisnie nie tyle powietrza ile trzeba albo gdzieś cosik uwalone jest
trza dolot zobaczyć :-D

wieloryb - |23 Sty 2011|, 2011 07:40

a mój wieloryb na gazie mioł ledwie 80KM, a na beni już przyzwoite 125 :)
Rady już otrzymałem, w tygodniu wizyta u gaziorzy.

Struna - |23 Sty 2011|, 2011 12:38

no to wykresy wysłane
grzechu913 - |23 Sty 2011|, 2011 12:49

nio u mnie tez cudow nie ma lipne 125 na beni i 107 na LPG :sad: zeslablo autko strasznie hehe
tak to wyglada:
http://www.fotosik.pl/pok...2d5dbca9da.html

az sie dziwe ze to jakos w miare jezdzi hehe

wieloryb - |23 Sty 2011|, 2011 13:00

wykres mojego:
http://img573.imageshack.us/i/scorpiokr501hu.jpg/

grzechu913 - |23 Sty 2011|, 2011 13:05

ty masz przynajmniej ladny moment obr w stosunku do moejego,cos jesz zapierdzielone z tym ze mam tak niski,albo to ze jest dolot zrobiony na rezonatorze z 2,3 i trojnik od blosa,chyba ze na wydechu jest zdlawiony bo nie ma kata a jest wspawany tlumnik wiec ma mniejsza srednice na wylocie spalin z kolektora niz fabrycznie bylo
Struna - |23 Sty 2011|, 2011 13:42

grzechu913 napisał/a:
albo to ze jest dolot zrobiony na rezonatorze z 2,3
na to bym stawiał, zazwyczaj dłubanie w dolocie kończy się przesunięciem krzywej momentu w mniej korzystne zakresy obrotów silnika.
grzechu913 - |23 Sty 2011|, 2011 13:54

no wlasnie tez to obstawiam ,najwyzej sie pomysli nad sekwencja i powrotem do starego dolotu
brontozaur - |23 Sty 2011|, 2011 14:09

hmm, strasznie żałuję że nie byłem, ciekawy jestem ile by mi wyszło.
Struna kiedy następny termin?

VIK - |23 Sty 2011|, 2011 14:12

Widać, że czy mixery, czy blos, dla benzyny w zasadzie nie ma to znaczenia.
grzechu913 - |23 Sty 2011|, 2011 14:35

ogolnie to ciekaw jestem ile by wyszlo jakby nie byl zdlawiony na dolocie,czyli na czytej benzynie
radekgora - |23 Sty 2011|, 2011 16:31

a to mój wykres

http://w666.wrzuta.pl/obraz/powieksz/7CJTQJmzRWc

i trzeba jutro odkopać turbine z osłon

grzechu913 - |23 Sty 2011|, 2011 17:32

wiec pytanie jest takie czy spadek momentu spowodowal uklad dolotowy czy wydechowy,zalozony jest na wydechu tlumnik ,wlot do niego 55mm w katalizatorze byl wiekszy otwor,czyfaktycznie zalozenie rezonatora z 2,3 plus BLOS i trojnik z kolan hamburskich dal taki efekt ze jest niski moment obr i przeniesiony w wyzsze obr?
Struna - |23 Sty 2011|, 2011 19:51

moim zdanie dolot.
brontozaur zawsze możesz indywidualnie przyjechać, tylko wtedy już bez propocji w cenie.

brontozaur - |23 Sty 2011|, 2011 20:36

Struna napisał/a:
tylko wtedy już bez propocji w cenie

No właśnie, trochę mi szkoda kasy na tanie auto, którego chyba już nie będę miał za tydzień.
A ile bez promocji?
Może A6 przyjadę.

Struna - |24 Sty 2011|, 2011 13:07

brontozaur napisał/a:
ile bez promocji?
50% więcej.

[ Dodano: Pon 24 Sty, 2011 ]
grzechu913, można by zrobić pomiar na benie ze zwalonym dolotem całkiem, to by dało pewien obraz wpływu dolotu na wykres.

radekgora - |24 Sty 2011|, 2011 14:05

Struna, ogarnołem to turbo i tak jak gadałeś to cięgno było troche zapieczone jutro podjade do mechanika i oblukamy to jeszcze raz

jak będzie wszystko tak jak trzeba to podjade na pomiar jeszcze raz

Kosiarz - |24 Sty 2011|, 2011 14:16

widac jak autka slabną na gazie...
ale bardzo fajny test z tego wyszeld z tych paru wykresów a hamowala sie jakaś cossa ?? BOA czy moze jakiś BOB ?? bo ciekawe jak to trzyma moc po latach

Struna - |24 Sty 2011|, 2011 14:17

bob nie raz, ale to automat więc tam prawdy do końca nie uświadczysz.

w manualu jednego hamowaliśmy, ale z kolei bena tam nie robiła a gaz na wysokich obrotach padał na ryj, więc mocy tam się nie uświadczyło, za to moment złapał blisko serii, bodaj 271 Nm wypluło.

Mirolan - |24 Sty 2011|, 2011 14:21

A ten mustang jak? Mijaliśmy go w drodze powrotnej :)

Tylko maździocha do niczego :):

Struna - |24 Sty 2011|, 2011 14:25

mustang tak ->

Mirolan napisał/a:
Tylko maździocha do niczego


ojtam ojtam, fajne bydle :)

brontozaur - |24 Sty 2011|, 2011 14:29

Struna napisał/a:
50% więcej

75? dość tanio jak na Kraków

Struna - |24 Sty 2011|, 2011 14:39

ok, moja wina - źle się wyraziłem, promocyjna cena podczas dyno day to 50% mniej niż standardowa, a więc normalnie 100 pln.
brontozaur - |24 Sty 2011|, 2011 14:45

Struna napisał/a:
ok, moja wina - źle się wyraziłem, promocyjna cena podczas dyno day to 50% mniej niż standardowa, a więc normalnie 100 pln.

Byłem złośliwy, wiem że 100 :)

Struna - |24 Sty 2011|, 2011 14:50

wiem, że byłeś - mimo to wina po mojej stronie jakby nie patrzeć.
Aro - |24 Sty 2011|, 2011 15:05

Struna napisał/a:
mustang tak

A ten mustang to jakiś niestary, czy ulepszony?

sobolaqe - |24 Sty 2011|, 2011 15:35

Kosiarz napisał/a:
widac jak autka slabną na gazie...


u mnie prawie to samo wyszlo pb/lpg
u Struny lepiej na lpg niz na pb :-d

wiec niema co generalizowac

Struna - |24 Sty 2011|, 2011 15:46

Aro napisał/a:
A ten mustang to jakiś niestary, czy ulepszony?
jedno i drugie.

[ Dodano: Pon 24 Sty, 2011 ]
sobolaqe napisał/a:
u Struny lepiej na lpg niz na pb
no ale to kosztowało trochę kasy, sporo testów, doświadczeń oraz setki km strojenia. No ale da się :)
brontozaur - |24 Sty 2011|, 2011 18:24

Struna a piszecie nowe softy do VAGów?
Struna - |24 Sty 2011|, 2011 18:39

pewnie - vagi to bardzo wdzięczny temat do podkręcania :-) zresztą podczas dyno day skoda octavia nówka sztuka prawie ( ze 2 kkm przejechała dopiero ) dostała box-a z takim oto wynikiem


zauważ, że mimo iż to box to był dostrajany pod konkretne auto ( dwa wykresy z boxem )

No ale to box, a sofcik też robimy, np. takie VW
http://www.gcstuning.pl/g..._golf_1_9_b.htm

tu sobie możesz pooglądać wykresy różnych aut po chipach, po wywaleniu DPF-a plus chip, czy po boxie.

http://www.gcstuning.pl/galerianka/index.htm

brontozaur - |24 Sty 2011|, 2011 19:49

A ile to kosztuje?
A6 1999 2,5 TDI 150 KM
Ile te boxy a ile soft, nowy program?

Struna - |24 Sty 2011|, 2011 19:51

brontozaur, -> pw
grzechu913 - |24 Sty 2011|, 2011 21:38

nio mnie troche zmartwil ten spadek momentu obrotowego bo moc do przezycia i tak juz nie latam ostatnio z predkosciami powyzej 180km/h wiec nie jest zle ale te pare Nm by sie przydalo aby wrocily hehe
Struna - |24 Sty 2011|, 2011 21:45

grzechu913, no moment to by się przydał, bo tym się zazwyczaj jeździ normalnie.
Speedo napisał/a:
a do mego mondeo 2.0 tdci 130km tesz macie boksa???
macie

tu na chipie -> http://www.gcstuning.pl/g...ondeo_2_0_a.htm

a tu na boxie -> http://www.gcstuning.pl/g...ondeo_2_0_b.htm

wieloryb - |25 Sty 2011|, 2011 10:32

a do poczciwego 2,0 16v dełohaca można coś dodać?
oczywiście po zrobieniu porządku z tym wszystkim, co w nim nie działa :)

Struna - |25 Sty 2011|, 2011 12:48

wieloryb napisał/a:
a do poczciwego 2,0 16v dełohaca można coś dodać?
tak, np. odświeżacz powietrza :)

silniki N/A ( Naturally Aspirated ) generalnie nie dają się "podkręcać" sensownie bez sporego nakładu finansowego, albo inaczej - przyrost jest nieadekwatny do nakładu.
Przykładowo - jaki sens jest wydać około 900 pln za chipa, który da może z 5 - 8 koni więcej.
Można by się pokusić o mapę pod lepsza wahę, ale to znowu koszta a efekt średni.

Dopiero poważne zmiany mechaniczne ( wałki, zmiana w dolocie, wydechu ) dają jakieś efekty, ale to już się robią spore koszta.

W zasadzie relatywnie najtaniej ( choć wcale niemało ) z wymiernym efektem to założenie turbo.

brontozaur - |25 Sty 2011|, 2011 13:24

A może wymienić filtry, ustawić zbieżność, uzupełnić powietrze w kołach, wyrzucić wszystko co zbędne z auta (np kosiarkę do trawy), zalać dobrego paliwa i w drogę, na pewno będzie poprawa.
Struna - |25 Sty 2011|, 2011 13:40

brontozaur napisał/a:
na pewno będzie poprawa.
ja w przypadku wieloryba to bym wywalił w cholerę tę druciarską instalkę LPG jaką mu zamontowano - to by dopiero była poprawa.
robkom - |25 Sty 2011|, 2011 14:38

Struna, pochwal się ile wyszło kucyków z bobika na lpg? Tak na marginesie dzięki za fotki, faktycznie ciasno tam to poupychałeś, ale dało się.
Struna - |25 Sty 2011|, 2011 15:11

robkom napisał/a:
faktycznie ciasno tam to poupychałeś, ale dało się.
powiem Ci, że w końcowym etapie, jak zacząłem składać dolot to miałem moment poważnego zwątpienia - bo się okazało że jakoś nie bardzo chce się środkowa część dolotu zmieścić. Przedłużyłem wężyki od wtrysków do wkrętek o niecały centymetr, żeby można je nieco po skosie puścić i wtedy siadło.

A potem walka z podpięciem gazu z rozdzielaczy - też były mocne chwile zwątpienia, no ale koniec końców się udało, nawet kompensacja jest między rozdzielaczami oraz pobór referencji zmodyfikowanego reduktora IG1.

robkom napisał/a:
ile wyszło kucyków z bobika na lpg?
nie hamowałem po zmianie na hana, już na wtryskach MJ po modyfikacjach systemu miałem więcej mocy i momentu na LPG do bodaj 4500 obrotów. Później już ciśnienie przyklęka i czasy wtrysku gazu wydłużają się wyraźnie w stosunku do beny no i moc/moment spada ( na szczęście nie jakoś okrutnie ).

Właśnie w związku z tym spadkiem ciśnienia muszę jeszcze wywalić miedź fi 6mm i wpakować faro 13mm oraz poprawić przeloty w wielozaworze.

Ponadto - na ostatnim hamowaniu był grzechu913, który to ma zamontowany wariator zapłonu. Instalka na blosie.

Na wykresach doskonale wyszło jak wiele daje taki wariator. Do momentu jego działania moc i moment na LPG z BLOS-em również były większe.

Także prawdopodobnie i u mnie zagości ten drobny, a jakże skuteczny element :)

Ciekawe ile wtedy kosa pierdnie na rolkach :)

wieloryb - |25 Sty 2011|, 2011 15:39

Struna napisał/a:
brontozaur napisał/a:
na pewno będzie poprawa.
ja w przypadku wieloryba to bym wywalił w cholerę tę druciarską instalkę LPG jaką mu zamontowano - to by dopiero była poprawa.

zapytam gazowników ile by kosztowało przerobienie jej na sekwencję.

Struna - |25 Sty 2011|, 2011 15:44

wieloryb napisał/a:
zapytam gazowników ile by kosztowało przerobienie jej na sekwencję.
yyyyy, po tym co widziałem u Ciebie pod maską, to ja nie wiem czy bym na Twoim miejscu chciał aby coś jeszcze robili z gazem.

Jakbyś jakoś bardzo chciał to Ci mogę to usekwencyjnić :)

Nawet mam luzem w zasadzie wszystkie potrzebne klamory ( reduktor, wtryski, elektronika, okablowanie ) pozostałe po modyfikacjach w moim aucie.

Ewentualnie można coś dobrać w miarę rozsądnym koszcie.
No chyba, że się dogadasz z gazmenami jakoś tak, że zdemontują to co założyli i jakoś w rozliczenie wezmą a wpakują sekwencję za dopłatą.

Daj ewentualnie znać co Ci zaproponują to się zweryfikuje nie nie jakiś badziew.

grzechu913 - |25 Sty 2011|, 2011 17:42

nio ja tez mysle na sekwencja a mam takie pytanie bo chodzi mi o silnik ,ten 2,3 siadlby na tym kompie i elektryce od 2.0 16V ,chodzi mi o to czy bedzie to bardzo odczuwalne w parametrach ,czy musi byc komp od 2,3 ,pytam czysto teoretycznie bo nie wiadomo jak dlugo ten posiedzi obecny a w razie W wolalbym zalozyc ten 2,3 ,nie koniecznie orginalnie powiedzmy z dolotem od 2.0 ,chodzi mi glownie o dobor sekwencji z zapasem jakby kiedys mial byc 2,3
Struna - |25 Sty 2011|, 2011 17:47

nie wiem jak się zachowa 2.3 na kompie od 2.0 - może ktoś testował i wie. Trzeba by mapy luknąć w obu to by było wiadomo, no ale weź tu mapy sobie skołuj :)

Natomiast graty można dobrać tak żeby w razie swapa spokojnie na 2.3 wystarczyło.

VIK - |25 Sty 2011|, 2011 17:57

Jak potrzeba zrobić zrzut map z 2,3 na manualu, mogje zorganizowac wóz :)
grzechu913 - |25 Sty 2011|, 2011 17:58

nio wlasnie graty bym dobral fizycznie siadzie bo kolo zamach wstawie z 2.0 ze sprzeglem i skrzynia wiec luz (aby nie bylo 2 masy) wiazka cala siadzie na silnik z tego 2.0 tylko chodzi o czasy wtryskow z kompa bo wis moglby zostac z 2.0 powiedzmy tylko czy nie wplynie ten dolot ujemnie na krzywa i wysokosc momentu obrotowego
Struna - |25 Sty 2011|, 2011 18:10

grzechu913, z tego typu wydumkami to nie zrobisz to się nie dowiesz. Można teoretycznie domniemywać to czy tamto a praktyka potem to zweryfikuje :)
grzechu913 - |25 Sty 2011|, 2011 18:15

nio dokladnie wiesz doloty beda wiec mozna bedzie kombinowac,najwyzej sie odwiedzi hamownie i wszsytko wyjdzie w praniu tylko teraz kwestia dobrania odpowienieo reduktora,bo wtryski wiem ze Hana 2000 i elektronika agis lub stag ,mam nadzieje ze nie trzeba zmieniac przewodu 6mm na cos innego? aby nie bylo spadku przy bucie
Struna - |25 Sty 2011|, 2011 18:23

to tylko 147 koni, więc spokojnie :) jeśli gdzieś nie załamana/zagięta to 6mm spokojnie to obskoczy.
Reduktor - może AC-R01 albo jakieś zavoli.
hanki jak to będzie do 2.3 docelowo to zielone, w 2.0 pójdą na niższym ciut ciśnieniu, a w 2.3 nieco podniesiesz i łyknie spoko.

sobolaqe - |25 Sty 2011|, 2011 21:10

VIK napisał/a:
Jak potrzeba zrobić zrzut map z 2,3 na manualu, mogje zorganizowac wóz :)


jak cos to ja tez sluze pomoca i moim 2.3 w krakowie :-d

grzechu913 - |25 Sty 2011|, 2011 21:27

nio to fajnie najpierw musze sekwencje zalozyc i zobacze co bedzie ,jak silnik zacznie klekac to sie wlozy 2,3 i po herbacie
wieloryb - |25 Sty 2011|, 2011 23:28

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
zapytam gazowników ile by kosztowało przerobienie jej na sekwencję.
yyyyy, po tym co widziałem u Ciebie pod maską, to ja nie wiem czy bym na Twoim miejscu chciał aby coś jeszcze robili z gazem.

Jakbyś jakoś bardzo chciał to Ci mogę to usekwencyjnić :)

Nawet mam luzem w zasadzie wszystkie potrzebne klamory ( reduktor, wtryski, elektronika, okablowanie ) pozostałe po modyfikacjach w moim aucie.

Ewentualnie można coś dobrać w miarę rozsądnym koszcie.
No chyba, że się dogadasz z gazmenami jakoś tak, że zdemontują to co założyli i jakoś w rozliczenie wezmą a wpakują sekwencję za dopłatą.

Daj ewentualnie znać co Ci zaproponują to się zweryfikuje nie nie jakiś badziew.


Nie wiem za co, ale chcą 1600.
Zmienili emulację.
O rurce wypowiedzieli się, że jest w porządku.
Na czwartek w przyszłym tygodniu umówiony jestem na dodanie 8mm miedzi o podwójnej długości między elektrozaworem, a reduktorem.
O reduktorze powiedzieli, że to jest instalka ciśnieniowa, to nie ma zagrożenia zapowietrzenia się systemu.
O zaworze w butli powiedzieli, że rurka jest jakieś 2-3 cm nad dnem zbiornika, więc nie będzie problemu w razie butowania i przemieszczenia się LPG na tył zbiornika.
A jakie koszta byłyby Twoje?

Struna - |25 Sty 2011|, 2011 23:37

wieloryb napisał/a:
Na czwartek w przyszłym tygodniu umówiony jestem na dodanie 8mm miedzi o podwójnej długości między elektrozaworem, a reduktorem.
a to po co ?
wieloryb napisał/a:
O reduktorze powiedzieli, że to jest instalka ciśnieniowa, to nie ma zagrożenia zapowietrzenia się systemu.
taaa, a świstak siedzi.

Cytat:
O zaworze w butli powiedzieli, że rurka jest jakieś 2-3 cm nad dnem zbiornika, więc nie będzie problemu w razie butowania i przemieszczenia się LPG na tył zbiornika.
i zawija

wieloryb napisał/a:
Nie wiem za co, ale chcą 1600.
cena za klamory od sekwencji na przód plus demontaż tego co jest plus montaż sekwencji.

wieloryb napisał/a:
A jakie koszta byłyby Twoje?
pw
Mirolan - |26 Sty 2011|, 2011 01:07

Struna, jakbys wiedział coś o hamowni dwuosiowej, to daj znać.
Teraz to koniecznie trzeba maździoche sprawdzić... http://www.44tuning.pl/tu...-gwarancji.html

brontozaur - |26 Sty 2011|, 2011 06:57

Wykres tej Mazdy całkiem całkiem, tylko tam jest w manualu, a Ty (Wy) macie ASB i obawiam się że tam sporo momentu jest gubione. Może to są problemy olejowe w waszym przypadku?
A tu o hamowni 4x4
http://www.forum.subaru.p...0&view=previous

wieloryb - |26 Sty 2011|, 2011 09:05

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
Na czwartek w przyszłym tygodniu umówiony jestem na dodanie 8mm miedzi o podwójnej długości między elektrozaworem, a reduktorem.
a to po co ?

na zapas gazu w przypadku jazdy na wysokich obrotach i przy dużej prędkości, by mu nie brakowało

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
O reduktorze powiedzieli, że to jest instalka ciśnieniowa, to nie ma zagrożenia zapowietrzenia się systemu.
taaa, a świstak siedzi.

ja tam nie wiem, ja tylko przekazuję wiadomości od nich

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
O zaworze w butli powiedzieli, że rurka jest jakieś 2-3 cm nad dnem zbiornika, więc nie będzie problemu w razie butowania i przemieszczenia się LPG na tył zbiornika.
i zawija

jak wyżej :)

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
Nie wiem za co, ale chcą 1600.
cena za klamory od sekwencji na przód plus demontaż tego co jest plus montaż sekwencji.

też tak zrozumiałem

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
A jakie koszta byłyby Twoje?
pw

przeczytałem i odpisałem :)

Struna - |26 Sty 2011|, 2011 14:21

Mirolan, a tego typu akcje macie ?

Kod:
samochody roczników wcześniejszych które miały dokonane najnowsze aktualizacje programowe w serwisie w roku 2009 czy też modele z końca roku 2008 oraz roku 2009 mogą mieć objawy wysokiego spalania, niższej sprawności, falowanie przy przyspieszaniu z niższego zakresu obrotów, niską dynamikę powyżej 5500 obrotów, relatywnie głośna pracę silnika, czy wręcz przy wyższej temperaturze otoczenia „tępą" reakcja na pedał gazu i niską elastyczność.

Ponadto samochodu z tymi wadami fabrycznymi wykazywały szarpanie podczas przyspieszania szczególnie przy niskich temperaturach występujące już od najniższych obrotów pod obciążeniem.



Co do hamowni 4x4 w krakowie, w V-techu na bieżanowskiej mają.

[ Dodano: Sro 26 Sty, 2011 ]
wieloryb napisał/a:
na zapas gazu w przypadku jazdy na wysokich obrotach i przy dużej prędkości, by mu nie brakowało
zaś ten świstak, podcieranie dupy szkłem i tyle.

Szczerze - każ im to zdemontować całkiem i oddać kasę w związku z niezgodnością towaru z umową.

wieloryb - |27 Sty 2011|, 2011 17:44

nie mam za mocnych własnych argumentów by to zrobić :/
Struna - |27 Sty 2011|, 2011 20:59

no i zapewne nigdy mieć ich nie będziesz, więc - cierp ciało jak żeś chciało ;)
wieloryb - |27 Sty 2011|, 2011 21:05

Struna napisał/a:
no i zapewne nigdy mieć ich nie będziesz, więc - cierp ciało jak żeś chciało ;)

trochę rozumiem, a trochę nie. przyjmuję to jako prztyczek i żart :)

radekgora - |27 Sty 2011|, 2011 21:18

z tego co Struna napisał to weź sobie spisz to co napisał i wydrukuj i już masz argumenty dla gazowników żeby zdemontowali ci wadliwą instalke
Struna - |27 Sty 2011|, 2011 21:20

wieloryb napisał/a:
trochę rozumiem, a trochę nie
zupełnie jak i ja Twoją wypowiedź z tymi własnymi argumentami :)
wieloryb - |28 Sty 2011|, 2011 09:34

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
trochę rozumiem, a trochę nie
zupełnie jak i ja Twoją wypowiedź z tymi własnymi argumentami :)

bo moim własnym argumentem jest to, że on nie jedzie, a reszta jest od Ciebie i VIK-a.
btw. po zmienieniu przez gazowników parametrów emulacji coś się poprawiło.

brontozaur - |28 Sty 2011|, 2011 09:50

wieloryb weź mojego VMema to wtedy zaczniesz jeździć :)
brontozaur - |28 Sty 2011|, 2011 10:41

Widać że nie widziałeś mojego auta
wieloryb - |28 Sty 2011|, 2011 11:28

Speedo napisał/a:
brontozaur napisał/a:
wieloryb weź mojego VMema to wtedy zaczniesz jeździć


autobusem


ale ja jeżdżę swoim, problem tylko w tym, by wyeliminować te problemy, o których piszę w moim wątku. Poza tym, jest wspaniale :)
Speedo, autobusem czasem jeżdżę, jak mi się nie chce swojego uruchamiać :)

Jason - |28 Sty 2011|, 2011 19:25

Struna, a 2.2 DTI da sie podkrecic? Slyszalem ze jest to baaardzo trudne, ale wykonalne. Jak tak to ILE taka przyjemnosc?
Pozdrawiam

radekgora - |28 Sty 2011|, 2011 20:18

Jason napisał/a:
ale wykonalne
pewnie jakiegoś boxa da sie wstawić
wieloryb - |28 Sty 2011|, 2011 20:35

Jason napisał/a:
Struna, a 2.2 DTI da sie podkrecic? Slyszalem ze jest to baaardzo trudne, ale wykonalne. Jak tak to ILE taka przyjemnosc?
Pozdrawiam

tego 2,2 DTI to się najlepiej pozbądź, bo będziesz narażony na niespodziewane lawetowanie - pewnie znasz, a jak nie to poszukaj wątków o dwuwtyczkowej pompie wtryskowej BOSCH w tym silniku :)

Struna - |29 Sty 2011|, 2011 10:45

Jason napisał/a:
2.2 DTI da sie podkrecic?
da się, box tam wchodzi spoko.

Co do ceny - najlepiej na PW

brontozaur - |14 Lut 2011|, 2011 08:08

Struna, kiedy robisz nowy Dyno Day? Muszę VAGa schamić przed modyfikacją mapy.
Struna - |14 Lut 2011|, 2011 13:40

26.02 będzie coś dla forum stdrivers i MKP, więc możesz wpaść.

Oni mają zaczynać gdzieś od 10.30-11 więc jak będziesz wcześniej to lajtowo się wciśniesz.

brontozaur - |14 Lut 2011|, 2011 14:11

Ok będę dzwonił, dzięki
Struna - |26 Wrz 2011|, 2011 17:05

Panie i panowie, kolejny DynoDay


Jeśli kogoś interesuje pomiar mocy swojego autka ( czy to Scorpio czy jakieś inne ) to w sobotę 01.10.2011 od 11.30 zapraszam na hamownię w cenie 50 PLN od auta.

adres i mapki w linku poniżej

http://gcstuning.pl/ofirmie.html#ofi

Ewentualnych zainteresowanych prosiłbym o wpisywanie się w temacie.

wieloryb - |26 Wrz 2011|, 2011 20:10

jak już wiesz, ja na 99% tak
Struna - |26 Wrz 2011|, 2011 20:17

wieloryb, tego dieselka bym zaprosił pół godziny wcześniej na czyszczenie.
wieloryb - |26 Wrz 2011|, 2011 20:18

git, potwierdzę to jeszcze dziś

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group