Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Konwersja Bingo S do "sekwencja"

Chłodny Ar - |12 Lis 2010|, 2010 10:20
Temat postu: Konwersja Bingo S do "sekwencja"
Witajcie!
Biorąc pod uwagę wieloletnie doświadczenia Kolegów w temacie instalacji gazowych w naszych scorpiakach, chciałbym doradzić się co do instalacji sekwencyjnej do BOBa. Od kilku lat pracuje u mnie Bingo S i "jakoś" to działa ale w myśl, ze "kto bogatemu każe żyć biednie?" pomyślałem ... a co tam! montujemy sekwencje. Chciałbym zbudować coś na bazie STAG 300 plus. Pytanie jest takie: ile elementów istniejącej instalacji w moim samochodzie da sie wykorzystać?(butla, elektrozawór, przewód gazowy do reduktora, okablowanie Bingo S) ?
Orientacyjny pierwszy wyszukany na allegro zestaw to http://allegro.pl/sekwenc...1316218174.html
Co modyfikujemy, zamieniamy?
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji!
Arek

pepi - |12 Lis 2010|, 2010 11:42

więc tak ja bym Agisa compa dał , stanowczo odradzam waldemary ;) stag niby ok

[ Dodano: |12 Lis 2010|, o 11:46 ]
jakbyś chciał to mam zestaw comp nowy agis i wtryski magicy i może być nawet do tego parownik zavoli ten do 250 km -nalatane ma 10 tys -lecz mogę go zregenerować to znaczy wyjdzie jak nowy ;)

Struna - |12 Lis 2010|, 2010 13:52

Chłodny Ar, olej staga - szkoda zachodu. Jak masz ochotę to zadzwoń, pogadamy - potem sam sobie wyciągniesz konkluzje.
pepi - |12 Lis 2010|, 2010 20:07

e tam połowa polski nie może się mylić przecie :-d
Chłodny Ar - |12 Lis 2010|, 2010 20:21

Rzuciłem hasło STAG z tego względu, że w razie "wu" mam zaprzyjaźnionego gazownika, który montuje produkty KME i będę mógł liczyć na jego pomoc.
Struna jutro zadzwonię i pogadamy.

fidowski - |12 Lis 2010|, 2010 20:36

ja mam staga i dziala dobrze
padly mi wtryski i za 120 pln kupilem 6 nowych :P
zawsze robilem na stagu i daje rade
a magic jet podobno lepsze tylko kosztuja 5 razy tyle

Struna - |12 Lis 2010|, 2010 22:58

fidowski napisał/a:
ja mam staga i dziala dobrze
ale wiesz wogóle o co biega w sekwencji, czy tylko mówisz że działa dobrze bo jedzie ?
pepi - |13 Lis 2010|, 2010 17:20

Struna napisał/a:
ale wiesz wogóle o co biega w sekwencji, czy tylko mówisz że działa dobrze bo jedzie ?
- czepiasz się jedzie to jest ok nie każdy jest swiadomy co i jak , ostatnio widziałem pana co chwalił żenita czy akoś tak że niby jedzie tak samo jak na paliwie :P a stag nie jest taki zły jest spore zaplecze ludzi co to montują tak jak pisałem połowa polski tylko że połowa polski lubi auta vw i czy one są aż takie dobre to tylko marzenie każdego rolnika :-D

[ Dodano: |13 Lis 2010|, o 17:21 ]
fidowski napisał/a:
padly mi wtryski i za 120 pln kupilem 6 nowych
-mam głupie pytanie co to za wtryski po 20 zł sztuka bom ciekaw

[ Dodano: |13 Lis 2010|, o 17:24 ]
i kto ci powiedział że magicy takie dobre są one nawet w połowie stawki nie są

Piotr - |13 Lis 2010|, 2010 19:51

hmm 10 pln komplet naprawczy do waldemara oraz 10 pln kalibracja .... a stag mam jezdzi to jakoś ale wszystko zależy od samych wtryskiwaczy i one głownie decyduje o reszcie... jak Waldki były nowe to w miare logicznie to chodziło z chwilą jak zaczeły umierać zaczeło się wieksze spalanie , silnik zamulony.. teraz po namowie Kolegi Pepiego będe zakładał Magicjet...
ale według mnie głównie decyduje szybkość ,wydajność oraz precyzja wtryskiwaczy..
Chociaż jak dzwonilem odnosnie parownika do doradcy technicznego staga i zadalem pytanie odnosnie staga 300 plus powiedzial ze w tym aucie niema sensu..

fidowski - |14 Lis 2010|, 2010 10:27

duzo zalezy od dobrego gazownika i tyle
stagi montuja w mercach i bmw z moca duzo wieksza niz cos
i wcale to nie chodzi zle
ale jak lubicie kase wydawac to wydawajcie :)
i jakos ni czuje zeby moje auto bylo zamulone :)
po zrobieniu wiazki dziala duzo lepiej :)

pepi - |14 Lis 2010|, 2010 11:18

fidowski napisał/a:
ale jak lubicie kase wydawac to wydawajcie
-bez obrazy np ta moja jest w cenie staga i nawet mniej i co ty na to a wtryski też nie są drogie fakt one takie sobie są ale za 50 zł a takie już lepsze to około 100-130 zł - takie już prawdziwe wtryski to około 200-300 zł te dawkują gaz odpowiednio ,tylko nikt tego nie zakłada bo wtedy instalka by kosztowała sporo a tak tanio to dają zenita i waldemary i też śmiga to po co przepłacać jak jedzie ???
Struna - |14 Lis 2010|, 2010 17:09

fidowski napisał/a:
stagi montuja w mercach i bmw z moca duzo wieksza niz cos
no to Ci dopiero wyznacznik :D

To powiedz mi kolego zatem - jak działa korekta po temperaturze oraz po ciśnieniu w stagu ?
Piotr napisał/a:
po namowie Kolegi Pepiego będe zakładał Magicjet...
dołóż do hana2000 - będziesz zadowolony.
pepi - |14 Lis 2010|, 2010 17:45

Struna napisał/a:
dołóż do hana2000 - będziesz zadowolony
- i po co mu to do 12 v :-d a te hanki wcale takie wspaniałe nie są kiedyś chwaliłes magicy i KME ;) i co już ci przeszło :-d
fidowski - |14 Lis 2010|, 2010 18:01

niepotrzebna polemika
chlodny i tak zalozy co bedzie dla niego lepsze
ja zrobilem na stagu duzo km i dziala dobrze
a roznice to chyba tylko na hamowni wyczujesz :P
zreszta pierwsze lepsze bmw lepiej sie zbiera i bardziej nie lubi gazu niz kos :)
(taka zagrywka pod ostrzeżenie )
wogole jakies dziwy sie dzieja na tym forum :)

Struna - |14 Lis 2010|, 2010 18:37

pepicosi napisał/a:
kiedyś chwaliłes magicy i KME ;) i co już ci przeszło :-d
KME nadal mogę pochwalić, magic - doby niskobudżetowy. Hanka za to jest git a przy tym jeszcze dosyć niedroga.
pepicosi napisał/a:
po co mu to do 12 v
żeby nie mieć problemów.
pepicosi napisał/a:
hanki wcale takie wspaniałe nie są
jakieś argumenty na poparcie ?

[ Dodano: Nie 14 Lis, 2010 ]
fidowski napisał/a:
niepotrzebna polemika
ano zbędna bo co to za argument w temacie o wyborze klamorów pod LPG, że bmw się lepiej zbiera :D
Żenua po prostu.

pepi - |14 Lis 2010|, 2010 19:38

Struna napisał/a:
jakieś argumenty na poparcie ?
- masz je już to po 1 roku albo dwóch sam się dowiesz , na razie to jest nowe to i dobre ja już byłem bliski ich kupienia lecz jeden pan mi powiedział że szkoda tych 600 zł , a zagwarantujesz że na wtryskach hankach nie ma mowy o kłopotach ??a czy akm takie dobre ostatnio robiułem lagunę na tym i tam nawet g3 było z tą obudową przeciw- zakłuceniową widzisz poprawili coś tam ale wole te swoje instalki ostatnio na forum ludzie zmieniają dlaczego nie wiem ale jak by były ok to by nie zmieniali .........
a co do instalek lpg chodzi głownie o to aby było taniej a jest już pchanie w auto gazu za 4 tys jak można za 2 tys mieć podobną na której zwykły zjadcz aut się nie połapie to po co jak można na benzin zostawic i wtedy jest milej i przyjemniej a gaz to i tak zakała :-d

[ Dodano: |14 Lis 2010|, o 19:40 ]
http://www.gas-pol.pl/ind...encja&Itemid=93 niby ma to co ma mieć co prawda to plus

Piotr - |14 Lis 2010|, 2010 19:50

Według mnie wielu kolegów ma wiedzę i doświadczenie ale część z nas nie chwali się zanim ktoś się wypowie na forum powinien naprzód przeczytać na temat produktu stag 300 plus proszę przeczytaj . A potem mówić
Cytat:
To powiedz mi kolego zatem - jak działa korekta po temperaturze oraz po ciśnieniu w stagu

Jeśli Stag spełnia normy euro 5 to na pewno ma rozwiązane korekty... a z tego co wiem ale czy kolega Struna chodź raz ustawiał staga ??
A tu kolego opis Agis który spełnia tą samą normę .Oby dwa układy mają podobne parametry ;)

Kolego Chłodny Ar Agis jak i Stag jest podobnej jakości i ceny instalacją lpg . Według mnie kryterium przy wyborze instalacji w Twojej sytuacji jest decydujące to :
czy w okolicy masz kogoś kto pomoże
czy w razie awarii masz w pobliżu serwis

pepi - |14 Lis 2010|, 2010 19:54

amen ;)
maup - |14 Lis 2010|, 2010 21:13

pepicosi napisał/a:
ostatnio widziałem pana co chwalił żenita czy akoś tak

podesłać Ci moje zdjęcie?? bo jeździłem właśnie na takim secie (zenith + czerwone waldki) i nawet to sobie radziło (oczywiście kalibracja co drugi miesiąc :twisted: )

pepicosi napisał/a:
jakbyś chciał to mam zestaw comp nowy agis i wtryski magicy i może być nawet do tego parownik zavoli ten do 250 km

w jakiej konfiguracji te wtryski - możesz zrobić do silnika H4? podeślij proszę jakieś szczegóły na PW

pepi - |14 Lis 2010|, 2010 21:45

maup napisał/a:
nawet to sobie radziło (oczywiście kalibracja co drugi miesiąc )
-ale to z winy waldemarów :-D raczej poszło pw
Struna - |15 Lis 2010|, 2010 10:44

pepicosi napisał/a:
sam się dowiesz
to masz jakieś argumenty czy nie ?
Piotr napisał/a:
a z tego co wiem ale czy kolega Struna chodź raz ustawiał staga ??
owszem - nie raz, mega dolina
Piotr napisał/a:
A tu kolego opis Agis
mam i znam agisa - w sensie ustawiania moim zdaniem bije w większości staga.
W stagu podobają mi się dwie funkcje:
1. nagrywanie oscylogramów, a raczej ich późniejsze odtwarzanie - fajne jest to, że pokazuje dokładne wartości w miejscu postawienia kursora
2. łatwo wizualnie zobrazowana modyfikacja korekt temperaturowych - szkoda tylko, że to są korekty do korekt a nie po prostu sama korekta w sobie.

Piotr napisał/a:

proszę przeczytaj . A potem mówić

A wiesz, że papier przyjmuje wszystko ? :)

Piotr napisał/a:
Kolego Chłodny Ar Agis jak i Stag jest podobnej jakości i ceny instalacją lpg .
weź tylko pod uwagę jedno - to jest sama elektronika, a elektronika to tylko jeden element układanki - wcale nie najważniejszy. Ważny, ale nie najważniejszy.

Kwestia kto co wymaga od instalki. Ja nie lubię jak mi coś szarpie czy coś, do tego jak zamula na gazie. Ma palić prawidłowo, generować dobrą moc i być tańsze w eksploatacji. Po kilku latach od montażu sekwencji wiem już doskonale, że lepiej dołożyć na starcie te kilka stówek a potem np. trzy lata nie dotykać gazu - niż posępić trochę a potem grzebać co miesiąc czy dwa.

A każdy zrobi jak uważa.

Chłodny Ar - |15 Lis 2010|, 2010 12:55

na chwilę obecną mam pytanie takie:
1. Czy przewod 6mm wystarczy do zasilania miedzy butla a reduktorem? (taki jest obecnie)
2. Z ilu sond lambda sterownik (STAG, AGIS) bierze sygnał? Jakie czujniki sa jeszcze wazne dla tego typu sterowania (w 2 generacji: 1 sonnda lambda, TPS, cewka WN)?
Co do doboru sterownika i wtryskiwaczy to nie ukrywam ze istotnym jest to co napisalem o mozliwaosci pomocy u znajomego gazownika w razie wpadki.
Pozdrawiam!~

Struna - |15 Lis 2010|, 2010 13:05

Chłodny Ar napisał/a:
1. Czy przewod 6mm wystarczy do zasilania miedzy butla a reduktorem? (taki jest obecnie)
lepiej by było na 8mm zmienić ( jeśli chodzi o kosa )
Chłodny Ar napisał/a:
2. Z ilu sond lambda sterownik (STAG, AGIS) bierze sygnał?
oba mogą z dwóch, mogą z jednej lub wcale - ja bym na Twoim miejscu nie podłączał wcale, ewentualnie tylko na czas kalibracji. Sondy są tylko podpinane informacyjnie - sam sterownik gazu z nich nie korzysta.
Chłodny Ar napisał/a:
Jakie czujniki sa jeszcze wazne dla tego typu sterowania (w 2 generacji: 1 sonnda lambda, TPS, cewka WN)?

Nieraz widziałem też jak STAG zakłamuje sygnały z sond - stąd moja rada o niepodpinaniu ich wcale. w zasadzie żadne - obroty tylko skądś trzeba pobrać. U mnie to jest z kabelka od wtyczki do cewki WN.

Cała reszta jaką czyta sterownik gazu "z auta" to tylko czasy wtrysków beny. Resztę typu ciśnienie gazu, temp. gazu, reduktora itd czyta sobie własnymi czujnikami.

Piotr - |15 Lis 2010|, 2010 15:46

sondy podpinasz na czas kalibracji z chwilą jak masz słabe wtryski i się zapętlają to możesz ocenić czy mieszanka jest za uboga jeśli nie jest za uboga to można zapomną o problemie , mi waldemary zapętlały się przy 5 tys obr na minute.Ale ja mam 12V a tam wtryskiwacze chodzą z większą częstotliwością niż BOB-ie.

I jeszcze jedno według mnie V6 nie służy do ekonomicznej jazdy moc nie generuje się z powietrza sprawność silnika benzynowego jest dużo niższa niż diesla ;) niejeden kolega ci powie że spotkało go zaskoczenie jak podjechał do niego 2 litrowy traktor który odejściem dorównywał Cosowi spalając o połowę mniej paliwa. A ekonomia 1 litr lpg już niegra chyba roli za gang wydechu V6 :) .

Struna - |15 Lis 2010|, 2010 15:52

Piotr napisał/a:
słabe wtryski i się zapętlają
yyyy, ale to nie bardzo zależy od słabych wtrysków a prędzej od doboru dysz i ciśnienia.
Piotr napisał/a:
możesz ocenić czy mieszanka jest za uboga jeśli nie jest za uboga to można zapomną o problemie
nie można zapomnieć o problemie, albo inaczej - można zapomnieć ale można się liczyć z tym, że się np. upalą cewki wtrysków gazowych. Poza tym - w danej temperaturze może być jeszcze mieszanka w normie a co jak sie zrobi cieplej i dojdzie dodatnia korekta dawki od temperatury ? a co jak ciśnienie ciut bardziej spadnie choćby z racji na zapychanie się filtrów ? Przecież wtedy już więcej gazu nie dolejesz - bo wtryski już i tak otwarte na max i więcej nić leją nie naleją. Także nieco ryzykowna ta porada żeby zapomnieć.
Piotr napisał/a:
mi waldemary zapętlały się przy 5 tys obr na minute.Ale ja mam 12V a tam wtryskiwacze chodzą z większą częstotliwością niż BOB-ie.
no to skoro z większą to i się krócej otwierają - to niezła musiała być dolina w konfiguracji, skoro pętliło na krótkich relatywnie czasach.
Piotr napisał/a:
ekonomia 1 litr lpg już niegra chyba roli za gang wydechu V6 :) .
znaczy co - lejmy gaz w wydech, bo fajny dźwięk ? po co palić litr więcej i wywalać to w atmosferę skoro można palić litr mniej i do tego mieć lepsze osiągi, a dźwięk nadal taki sam ? Do tego nie warto dążyć ?

Przy takim podejściu to po co wogóle sekwencja - na mikserze też jedzie i robi dźwięk :)

Piotr - |15 Lis 2010|, 2010 16:21

Do kolegi Struny który zna biegle 12v i instalacje lpg mam pytania :
po ile wtryskiwaczy naraz otwiera się 12V??
po ile wtryskiwaczy naraz otwiera się w BOB-ie?
Czy częstotliwość otwierania się wtryskiwaczy przy 5000 obr na minute w dwóch silnikach jest taka sama??
Czy gaz rozpręża się przelatując przez dysze i co powoduje rozprężenie??
Jaka moc wydziela jest na wtryskiwacza Valtek czerwony który ma oporność 3 omy ??
Jaka moc jest wtryskiwaczy szybszych które mają 1 om
I czy jest wstanie uszkodzić cewke??
Czego rozgrzanie powoduje pole magnetyczne indukujące się w cewce??
Jaki czas otwarcia i zamknięcia ma wtryskiwacz waltek 3 om??
Co się dzieje z trwałością wtryskiwacza jak zwiększę ciśnienie ??
I od kiedy w stagu jest dolina jak wtryski się nie wyrabiają??

pepi - |15 Lis 2010|, 2010 16:24

Piotr napisał/a:
po ile wtryskiwaczy naraz otwiera się 12V??
-3
Piotr napisał/a:
po ile wtryskiwaczy naraz otwiera się w BOB-ie?
nikt tego nie wie bo comp steruje tym w sekwecji niby a dalej mi się nie chce bo leniwy

[ Dodano: |15 Lis 2010|, o 16:26 ]
Piotr napisał/a:
Co się dzieje z trwałością wtryskiwacza jak zwiększę ciśnienie ??
- i to łatwe padną wczesniej
Piotr - |15 Lis 2010|, 2010 16:26

bobie kazdy wtrysk oddzielnie chyba sterowany :P
pepi - |15 Lis 2010|, 2010 16:27

Struna napisał/a:
Przy takim podejściu to po co wogóle sekwencja - na mikserze też jedzie i robi dźwięk
-a blos :-d
Struna - |15 Lis 2010|, 2010 16:29

Piotr napisał/a:
po ile wtryskiwaczy naraz otwiera się 12V??
po trzy
Piotr napisał/a:
po ile wtryskiwaczy naraz otwiera się w BOB-ie?
po 1
Piotr napisał/a:
Jaka moc wydziela jest na wtryskiwacza Valtek czerwony który ma oporność 3 omy ??
co za różnica - nie mogą pracować długo na pełnym otwarciu.
Piotr napisał/a:
Czy gaz rozpręża się przelatując przez dysze i co powoduje rozprężenie??
tak, rozpręża się, z teorii chłodząc - ale to w zasadzie pomijalne jest bo leci tam już gaz f fazie lotnej i mocno ogrzany. Do tego nie przepływa przez cewki.
Piotr napisał/a:
czy jest wstanie uszkodzić cewke??
Cewkę i/lib końcówkę mocy w sterowniku.
Piotr napisał/a:
Co się dzieje z trwałością wtryskiwacza jak zwiększę ciśnienie ??
nic - jeśli nie przekraczasz dopuszczalnej.
Piotr napisał/a:
I od kiedy w stagu jest dolina jak wtryski się nie wyrabiają??
od zawsze - choć nie zawsze i otwarcie się o tym mówi. Przeczytałeś instrukcję do staga i na tym bazujesz ? ;)
Trochę za mało :)
Piotr napisał/a:
Czy częstotliwość otwierania się wtryskiwaczy przy 5000 obr na minute w dwóch silnikach jest taka sama??


wszystkich sumarycznie czy jakoś inaczej to chcesz :)
Piotr napisał/a:
Jaki czas otwarcia i zamknięcia ma wtryskiwacz waltek 3 om??
a tego w instrukcji staga kolega nie doczytał ?

Piotr napisał/a:
Czego rozgrzanie powoduje pole magnetyczne indukujące się w cewce??
rozumiem, że prąd płynący przez uzwojenie nie powoduje jego nagrzewania :D

Może załóż odrębny temat - możemy polemizować, bo tu to trochę niezbyt dobre miejsce.

[ Dodano: Pon 15 Lis, 2010 ]
pepicosi napisał/a:
a blos :-d
o widzisz - czemu nie :)
Piotr - |15 Lis 2010|, 2010 16:57

Staga mam od 3 lat :) więc instrukcji nie muszę czytać Z chwilą jak wtrysk się nie wyrabia parabola idzie w gore w nieskończoność . Z lekcji fizyki pamiętam że sprawność uzwojenia wynosi około 90 procent czyli mały ułamek idzie na grzanie :P ale może miałem zły podręcznik fizyki ;)
Odnośnie oporności koledze już odpowiadam
jeśli wtryskiwacz ma 3 omy to moc wydzielająca się przy 12v bo chyba takie napięcie zasila i natężenie 4 A. to chyba z prawa oma wynika wynosi 48 Watt.
Ale szybsze cewki mają oporność 1 Ω czyli moc prąd który przez nie przepływa wynosi to 12 A a moc 144 Watt
więc proszę niech kolega nie wciska mi i innym ze Waldemar ulegnie uszkodzeniu jeśli 4,8 Wata idzie na grzanie to prawie takie ciepło jak żarówka 5 Watt a każdy trzymał 5 watową żarówkę w dłoni a jej sprawność ile wynosi według kolegi??

Struna - |15 Lis 2010|, 2010 17:12

ja Ci nic nie wmawiam :) po prostu widziałem to i owo na żywo, to mam udawać, że tak się nie dzieje bo Twoje kalkulacje niekoniecznie się pokrywają z rzeczywistością ? ;)
Piotr - |15 Lis 2010|, 2010 17:18

wiec kolega zna inną fizykę niż wszyscy... podeślij podręcznik chętnie się zapoznam a sprawność żarówki to 4 procent....reszta to promieniowanie podczerwone czyli grzanie. Ja umiem przyznać się do błędów a niektórzy nie..szkoda....pyzatym wiec na pewno widziałem niż kolega ojciec elektronik ....i męczył w tym kierunku
Struna - |15 Lis 2010|, 2010 17:27

Piotr napisał/a:
wiec kolega zna inną fizykę niż wszyscy
hehehe - no tak, rzeczywistość to poniekąd ciut inna fizyka niż ta ze wzorów bo dochodzą dodatkowe czynniki :) Nie widziałeś nigdy staga z uwalonymi końcówkami ? pewnie nie, bo masz staga od trzech lat i działa, ale czy to oznacza że uwalone końcówki w sterowniku nie występują - bo Tobie się to nie zdarzyło ? no weź się nie kompromituj :)

Pozdrawiam i kończę tę bezsensowną polemikę życząc nieco więcej obiektywizmu :)

[ Dodano: Pon 15 Lis, 2010 ]
Piotr napisał/a:
pyzatym wiec na pewno widziałem niż kolega ojciec elektronik ....i męczył w tym kierunku
a możesz na polski przełożyć ?
gorgo - |15 Lis 2010|, 2010 17:40

Witam koledzy!! Zamierzam założyć gaz do swojego cossa i nie wiem czy zakładać sekwencje czy coś innego??
Piotr - |15 Lis 2010|, 2010 18:00

przepraszam za niepoprawną polszczyznę :) ale chciałem powiedzieć że ojciec jest elektronikiem a czasami dorabiał jako elektryk od najmłodszych lat starał się zaszczepić ciekawość tą dziedziną fizyki ;) więc kolego Jurku tłumaczył nie tylko teoretycznie jak kolega uważa ale i praktycznie ... niech kolega uwierzy niewiele mnie zaskoczy...
A odnośnie Staga to po zakupie do kolegi pisałem na privie co to jest mnożnik a kolega odpowiedział że nie miał styczności z nim... niech kolega nie patrzy na wszystkich z punktu nieomylnego bo ileś razy pomógł mi też :) za co dziękuje i darze szacunkiem.... ale kilka razy kolega nie miał racji polemizował wprowadzał w błąd wiem przyjemnie pokazywać się jako Guru dla wszystkich ,ale chyba chodzi żeby pomagać i nie ośmieszać innych bo nie każdy chwali się wiedzą ... a są na forum którzy może mają większą wiedzę i doświadczenie niż kolega ale nie chwalą się tym, albo nie mają czasu albo dają szanse się wykazania innym . Pozdrawiam i znikam w Kolegi cieniu....hmm szkoda że z czasem ludzie się zmieniają...

[ Dodano: |15 Lis 2010|, o 18:11 ]
do kolegi gorgo zależy od budżetu kolegi jaką kwotę ma zamiar przeznaczyć :)

gorgo - |15 Lis 2010|, 2010 18:41

Budżet, najlepiej by było jakby się udało zrobić coś tanio i dobrze, ale tak się pewnie nie da więc powiedzmy jakaś instalacja tak do 2500-3000 zł.
TomiGra - |15 Lis 2010|, 2010 18:43

..mam stag 300 od 2 lat w 2.0 16V DOHC i jestem zadowolony. Jedno na co ważne by zwrócić uwagę to by cewki sprawne były bo jak nie to maniana i gazówka kręci nosem ;)

[ Dodano: |15 Lis 2010|, o 18:57 ]
..co do VALTEK-ów to wiadomo potrzebują trochę więcej troski ;) czyszczenie i kalibrowanie

[ Dodano: |15 Lis 2010|, o 19:07 ]
gorgo napisał/a:
Budżet, najlepiej by było jakby się udało zrobić coś tanio i dobrze, ale tak się pewnie nie da więc powiedzmy jakaś instalacja tak do 2500-3000 zł.

..co do budżetu to zależy od regionu i konfiguracji danego kitu do gazówki.
Wiadomo lepsza listwa wtryskowa kosztuje parę albo paręnaście setek więcej. Warto zainwestować w parownik który będzie posiadał znaczny zapas mocy by potem po prostu nie denerwować się i dołączać do kręgu ludzi niezadowolonych z sekwencyjne instalacji gazowej psującej jej opinie.

gorgo - |15 Lis 2010|, 2010 19:07

Bo w sumie to mam dylemat czy sekwencja czy blos?
Gazownik radzi mi sekwencje, nawet jakąś używkę sobie załatwić i nie wiem co robić...

Piotr - |15 Lis 2010|, 2010 19:13

Ja powiem sekwencja ...do tego dobry filtr fazy lotnej żeby nie umarły wtryskiwacze które są newralgicznym punktem każdej lpg..jak wtryski to coś szybszego i precyzyjnego..
gorgo - |15 Lis 2010|, 2010 19:34

Ok, dzięki za podpowiedź!!
Struna - |15 Lis 2010|, 2010 20:09

Piotr napisał/a:
A odnośnie Staga to po zakupie do kolegi pisałem na privie co to jest mnożnik a kolega odpowiedział że nie miał styczności z nim
skoro tak napisałem, najwyraźniej na ten moment nie miałem, to jakaś problematyczna kwestia, że poszerzam horyzonty ? :)
Piotr napisał/a:
niech kolega nie patrzy na wszystkich z punktu nieomylnego bo ileś razy pomógł
please - bez takich bzdetów. Po prostu jak coś wiem i jestem tego pewien to co ma mnie przekonać ? teoretyczne dywagacje ? dywagować możemy i do rana - co nie zmieni faktu, że zapętlenie nie jest zjawiskiem "dobrym" i że może prowadzić do awarii. Masz ku temu jakiekolwiek wątpliwości ? bo generalnie nie bardzo wiem co chcesz udowodnić ? Że nie mam racji ? czy że Twoja racja jest lepsza od mojej ?
Piotr napisał/a:
kilka razy kolega nie miał racji polemizował wprowadzał w błąd
jakieś przykłady ? Zapewne nie raz i nie dwa zdarzało mi się pomylić - no ale chyba nikt nie jest nieomylny, niemniej staram się w miarę swojej wiedzy doradzać jak najtrafniej.
Piotr napisał/a:
przyjemnie pokazywać się jako Guru dla wszystkich
to się pokazuj - mnie to akurat ani grzeje ani ziębi, nie pokazuję się na nic/nikogo innego niż samego siebie.
Piotr napisał/a:
chyba chodzi żeby pomagać i nie ośmieszać innych
toteż właśnie tu pomagam pokazując do czego może doprowadzić podejście jakie zaprezentowałeś - nie zauważyłem też abym kogokolwiek ośmieszał. No chyba, że ktoś ma problem w zderzeniu z rzeczywistością - no ale to już nie mój problem :)
Piotr napisał/a:
są na forum którzy może mają większą wiedzę i doświadczenie niż kolega
jestem tego samego zdania
Piotr napisał/a:
nie chwalą się tym, albo nie mają czasu albo dają szanse się wykazania innym
no cóż - jeśli chęć pomocy tak odbierasz, to chyba coś nie tak z Tobą. A może jakiekolwiek zdanie inne niż Twoje z definicji jest złe ? ;)
Piotr napisał/a:
szkoda że z czasem ludzie się zmieniają...
no szkoda :) btw - czy my się wogóle znamy ?
pepi - |15 Lis 2010|, 2010 20:13

a to sam byś zakładał i potem samemu ustawiał może to tylko Agis , a co do padających kompów lpg agis też miał z tym kłopot :P tylko oni się przyznali i wymieniali compy tak jak nie udane listwy które wymieniali na gwaracji , i jeszcze jedno jesśli wtryski się zapentlają to niekoniecznie z winy compa i ustawień a jeśli parownik nie wyrabia to co wtedy ??
Piotr - |15 Lis 2010|, 2010 20:21

Cytat:
Pozdrawiam i znikam w Kolegi cieniu.

podtrzymuje i niewdaje sie w dyskusje...

Struna - |15 Lis 2010|, 2010 20:35

pepi - a kto mówi, że to komp winien zapętleniu ? ;) Znaczy pośrednio tak, ale zazwyczaj bezpośrednią przyczyną jest niewydajny reduktor lub ogólnie problemy z zaopatrzeniem w gaz.

[ Dodano: Pon 15 Lis, 2010 ]
Piotr napisał/a:
podtrzymuje i niewdaje sie w dyskusje...
no patrz, a zapowiadało sie ciekawie. Osobny temat i możemy jechać z koksem, a nóż się wyklują jakieś nowe koncepcje :)
pepi - |15 Lis 2010|, 2010 20:55

Struna napisał/a:
pepi - a kto mówi, że to komp winien zapętleniu ? Znaczy pośrednio tak, ale zazwyczaj bezpośrednią przyczyną jest niewydajny reduktor lub ogólnie problemy z zaopatrzeniem w gaz.
- no fakt teraz doczytałem :P
Struna - |15 Lis 2010|, 2010 21:00

wg. mnie stag 300 premium i agis to w zasadzie ta sama liga, z czego agis ma pewną przewagę - ma jawne parametry z możliwością modyfikacji prawie wszystkiego, podczas gdy stag ma algorytmy zaszyte w sofcie i do wielu nie ma dostępu lub tylko pośrednio.

Do tego kwestia ceny, porównanie premium z agisem wypada bardzo korzystnie za agisem.
Pomimo pewnych niedociągnięć wolę jednak agisa niż staga bo przynajmniej dokładnie wiem co, jak i kiedy się stanie.

Przy okazji - dzięki pepicosi za namówienie mnie :)

pepi - |15 Lis 2010|, 2010 21:18

tylko wiecie co jaka by nie była instalka to i tak z tym są kłopoty , a te 3 lata bez dłubania to raczej tylko na blosie , a te wtryski gazu są dobre ale podatne na ten nasz polski wspaniały gaz . Kupić dobry filtr tak zwany odolejacz i wymieniać co wymiane oleju i wtedy można dać magicy lub OMVL też fajna i trwała listwa z mojego doswiadzczenia najbardziej odporna , a te hanki tak naprawdę wyjdzie co i jak za 1-2 lata może kupie do modziaka odpale to na magiach i potem dam hanki i zobaczymy czy człek to odczuje bo w kieszeni na pewno tak

[ Dodano: |15 Lis 2010|, o 21:22 ]
Struna napisał/a:
Przy okazji - dzięki pepicosi za namówienie mnie
- ta ale nie chcieli mi dać upustu w agisie za propagowanie tej fajnej instalki którą ustawi człek prosty taki jak ja to znaczy autokalibracja po 1 cyliderku i tyle i to śmiga -a mapy raz ustawiałem ale jakoś jechało podobnie :P a zkłdałem już pare agisów i zwsze tak samo ustawiam
Struna - |15 Lis 2010|, 2010 21:33

pepicosi napisał/a:
te hanki tak naprawdę wyjdzie co i jak za 1-2 lata
one są już na rynku około 2 lata, ale z racj ceny się nie rozpowszechniły tak. Teraz są w lepszej cenie to robią furorę. Ja hanki właśnie zamówiłem i będę montował zamiast MJ, choć o dziwo MJ od dość dawna nie sprawiały mi problemów.
Reader - |15 Lis 2010|, 2010 23:03

Piotr napisał/a:
...jeśli wtryskiwacz ma 3 omy to moc wydzielająca się przy 12v bo chyba takie napięcie zasila i natężenie 4 A. to chyba z prawa oma wynika wynosi 48 Watt.
Ale szybsze cewki mają oporność 1 Ω czyli moc prąd który przez nie przepływa wynosi to 12 A a moc 144 Watt ...

Podejrzewam że, wyjście sterowania na wtryskiwacz jest z ograniczeniem prądowym. Poza tym zapewne inny jest prąd otwarcia a inny podtrzymania. Czyli w rozważanym tutaj zapętleniu, czyli stałym otwarciu na wtryskach 1 Ω , mało prawdopodobne aby szedł prąd 6 x 12 A jak sugerujesz . (Podobnie jak z cewką WN 0,5 Ω sterowaną np. EDIS-em.)

Jaki bezpiecznik jest na zasilaniu sekwencji ?

Piotr napisał/a:
... jeśli 4,8 Wata idzie na grzanie to prawie takie ciepło jak żarówka 5 Watt a każdy trzymał 5 watową żarówkę w dłoni...

Dlaczego utrzymujesz że, w stałym zasileniu wydzieli się jedynie 4,8W ?

Struna - |16 Lis 2010|, 2010 09:38

Reader napisał/a:
Jaki bezpiecznik jest na zasilaniu sekwencji ?
czerwony, to zdaje się jest 10A.
pepi - |16 Lis 2010|, 2010 20:43

więc tak jak koledze się wtryski zapentlają bo sterowanie wtryskami na benzynie jest takie Full grupa - co pól obrotu (wszystkie na raz)
semi sekw - co obrót (parami)
sekwencja - co dwa obroty (pojedynczo)
czyli jak jest sekwecja to wtryski mniej się otwierają a na dodatek kolega ma waldemary czyli wolne i mało wydajne to ma co ma jak one 2razy więcej pracują dobrze kombinuje czy nie ??

Reader - |16 Lis 2010|, 2010 22:42

Przy założeniu jednakowych wydajności wtrysków, ciśnienia, itd.
Na jeden cykl pracy cylindra, wtrysk otwiera się raz przy sekwencji , dwa przy semi i full.
Z tego by wynikało w sekwencji najdłuższe otwarcie.

Piotr - |17 Lis 2010|, 2010 08:58

I dla tego przy wolnych wtryskiwaczach i dużych prędkościach obrotowych silnika wtryskiwacze się zapętlają jak da się większe dysze żeby się wtryski nie zapętlały, to na małych obrotach będzie za duża przelotowość i będzie "zalewało" nie wyrobią się w czasie w drugą stronę ....
Struna - |17 Lis 2010|, 2010 12:16

wystarczy kilka myków i da się.
pepi - |17 Lis 2010|, 2010 17:37

-mozna wiedziec jakie
Struna napisał/a:
wystarczy kilka myków i da się

Struna - |17 Lis 2010|, 2010 18:04

ciśnienie referencyjne.
pepi - |17 Lis 2010|, 2010 18:09

o tym wiem chyba nawet ty to mówiłeś albo ktoś :)
Struna - |17 Lis 2010|, 2010 18:15

to co się pytasz :)
maup - |17 Lis 2010|, 2010 18:51

znaczy wpisujesz na chama jakąś inną wartość czy trzeba oszukać czujnik?
Struna - |17 Lis 2010|, 2010 19:23

tak - podaje si einną wartość niż jest rzeczywiście na reduktorze. Niestety nie jet to ot tak - trywialne. Najpierw trzeba sprawdzić jakie czasy się pojawiają, jakie spadki itd i dopiero do tego się ustosunkować odpowiednią referencją i dalszą kalibracją systemu.
pepi - |17 Lis 2010|, 2010 20:20

Struna napisał/a:
to co się pytasz
-a tak dla kolegi piotra :-D
gorgo - |17 Lis 2010|, 2010 21:10

Panowie, jakie wtryskiwacze najlepiej zastosować jeśli chcę założyć instalację opartą na stag'u?
pepi - |18 Lis 2010|, 2010 11:52

a ile kasy byś na to dał bo to jest kluczowe ?
gorgo - |18 Lis 2010|, 2010 13:42

A ile potrzeba dać za dobre wtryski?
Struna - |18 Lis 2010|, 2010 13:43

gorgo napisał/a:
A ile potrzeba dać za dobre wtryski?
dobre ( ale dobre dobre ) zaczynają się mniej więcej od 120 za sztukę a dochodzą nawet do ponad 300 za sztukę.
pepi - |18 Lis 2010|, 2010 19:00

byle akie tez dobre 50zł
gorgo - |18 Lis 2010|, 2010 19:33

Pewnie skłaniał bym się do tych za 50zł, panowie możecie wymienić nazwy/ producentów wtryskiwaczy, które są godne polecenia. Chciałbym to wiedzieć, żeby mieć porównanie z tym co będzie mi proponował gaziarz.
Struna - |18 Lis 2010|, 2010 19:43

valtek type 34 jest całkiem ok. valtek type 30 - ogólnie kiszka. Matrix - szybkie, precyzyjne ale dość wrażliwe na syf, przeciążenia oraz czasem na sporych mrozach mogą puszczać lekko gaz, ale ogólnie ok, choć dosyć drogie.

MagicJet - wtryski typu budżetowego, dobry stosunek jakości do ceny, dosyć szybkie i precyzyjne, wrażliwe na syfny gaz, dosyć kapryśne termicznie - ale da sie z nimi żyć

Potem to już np. hana2000 - ja właśnie takie zakupiłem i w sobotę będę na auto zakładał, póki co te wtryski robią bardzo błyskotliwą karierę na rynku. Szybkie, precyzyjne, ustawne, stabline termicznie. Wtrysk ten to klon KEIHIN-a ( uznawane za jedne z najlepszych na runku wtryskiwacze ) Cena w porównaniu do kehinów jest rewelacyjna, no ale nie jest to 50 zeta.

Są np APIS-y, zapowiadały sie całkiem spoko, ale na teście wyszło, jakby były konfekcjonowane czwórkami, czyli 4 szt chodzą równo a dwie kolejne odbiegają od reszty, a że masz silnik V6 to jakby nieco lipa.
Być może da się wybrać jakiś sensowny komplet.

Ja bym hanki proponował - na początek większy nakład, ale potem święty spokój na długi czas.

Możesz oczywiście posępić na początek - będzie jeździć, zemści się nieco później.

pepi - |18 Lis 2010|, 2010 20:14

omvl też ma wtryski
Struna - |18 Lis 2010|, 2010 23:11

wiele wtrysków różnych jest :)
gorgo - |19 Lis 2010|, 2010 07:07

Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź!
Chłodny Ar - |19 Lis 2010|, 2010 07:43

ciesze sie, ze temat rozwojowy.... czytam, czytam i chyba juz czas przejsc do reduktora.... wiec jaki?
Struna - |19 Lis 2010|, 2010 12:58

Chłodny Ar, do kosa - najlepiej by było dwa dać.
pepi - |19 Lis 2010|, 2010 14:42

zavoli zeta np , nie polecam magic , w skorpion np zaworki się zaklejają

[ Dodano: |19 Lis 2010|, o 14:43 ]
Struna napisał/a:
Chłodny Ar, do kosa - najlepiej by było dwa dać.
a po co :-D
Struna - |19 Lis 2010|, 2010 15:20

pepicosi napisał/a:
a po co :-D
po to żeby było git.
pepicosi napisał/a:
w skorpion np zaworki się zaklejają
ponoć wersje nowsze już spoko, maja inny zawór dany.
pepi - |19 Lis 2010|, 2010 19:59

cos nawet nie wymaga do zasilenia 8mm co najwyżej można dać ,a 2 parowniki się daje do aut które mają moc i nie są zdławione automatem
Struna - |21 Lis 2010|, 2010 22:44

pepicosi napisał/a:
cos nawet nie wymaga do zasilenia 8mm
na automacie dobrze położona 6mm styknie, ale dobrze położona.
pepi - |22 Lis 2010|, 2010 15:48

a jak hanki ?????????????
Struna - |22 Lis 2010|, 2010 16:55

przełączenie mam na 22 st, przeszły bez zająknięcia. Pierwsze strojenie potwierdziło ogromną stabilność termiczną. Póki co jest git.
pepi - |22 Lis 2010|, 2010 21:03

to może tak w porównaniu do tych tanich to szok czy jak to pan stwierdził na pewno lepiej ale nie aż tak ??
Struna - |23 Lis 2010|, 2010 01:20

kwestia co dla kogo jest ok.
pepi - |23 Lis 2010|, 2010 19:00

poczytałem troszkę i wcale one takie odporne nie są jak to mówią ale ostatecznej weryfikacji dokona „niewidzialna ręka rynku”. co nie ?
Struna - |23 Lis 2010|, 2010 19:11

co to znaczy
pepicosi napisał/a:
wcale one takie odporne nie są
w porównaniu do czego ? do elektrozaworu w butli ? no pewnie nie są :)

[ Dodano: Wto 23 Lis, 2010 ]
pepicosi napisał/a:
ostatecznej weryfikacji dokona „niewidzialna ręka rynku”. co nie ?
to już się dokonało.
pepi - |23 Lis 2010|, 2010 20:46

a kiedyś jednak sam polecałeś te wtryski :) Ciekawe jak to będzie z Hana2000 i valtekami 34. Niby też wydają się być ok, czas i syfiasty gaz to zweryfikują. a wiesz kto to napisał ?????????

[ Dodano: |23 Lis 2010|, o 20:47 ]
Struna napisał/a:
to już się dokonało
- i też padają :P
Struna - |23 Lis 2010|, 2010 20:49

pepicosi napisał/a:
Ciekawe jak to będzie z Hana2000
przecież ja cały czas tu o hana mówię, to co niby
pepicosi napisał/a:
kiedyś jednak sam polecałeś te wtryski
?
o mj chodzi ? nadal można polecić jako wersja budżetowa - lepsze toto niż valdemary serii 30. 34 całkiem fajne, ale po zimie sie okaże :)

pepi - |24 Lis 2010|, 2010 19:40

to ja twe słowa wkleiłem z forum lpg jakby co , a syf mamy w gazie i też hanki padają więc tak na prawdę niewiem co lepsze tanie czy dobre jak i tak padnie
Chłodny Ar - |24 Lis 2010|, 2010 23:10

...uwielbiam te "akademickie" rozprawki :) , Myślę ze czas byłoby "jakiś" setup ustawić co do sprzętu. Oczywiście mówimy o "przodzie" bo zakładam ze "tył"pozostaje bez zmian. Nie proszę o "koncert życzeń", a raczej o konfigurację sprzętową dla cossiego, bez gigantyzmu. Nie ma to palić 8,34 litra LPG (jak zmieści się w 15 będzie git) ale tez chciałbym żeby auto jechało! (chociaż na 2 generacji tez "jedzie" ).
Pozdrawiam!
Arek

pepi - |25 Lis 2010|, 2010 16:59

agis comp -zavoli reduktor- wtryski magic- filter odolejacz tak zwany takie minimum dla cosa
zelazny_gst - |22 Mar 2012|, 2012 23:31

Odgrzeje temat, Czy coś się zmieniło w temacie instalki do bob-a. Jestem na etapie wybierania gratów i stanęło na

Reduktor

KME Gold 325KM
lub
2 x Zavoli ZETA N/180KM

Komp
Stag 300 ISA2/6

Wtryski
HANA 2000 (A zielony)

gorgo - |23 Mar 2012|, 2012 05:41

To nie lepiej wrzucić reduktor IG1 z modem?
zelazny_gst - |23 Mar 2012|, 2012 07:40

Nie wiem czy jest sens aż 700zł na reduktor wydać, bo poco przepłacać jak nie widać różnicy.
gorgo - |23 Mar 2012|, 2012 07:45

Kupujesz uzywke za max 200pln i jazda. Chyba ze musi byc nowe.
pepi - |23 Mar 2012|, 2012 07:46

reduktor ac ro1
gunter czarny

[ Dodano: |23 Mar 2012|, 2012 07:47 ]
komp nie lepiej tech ??

zelazny_gst - |23 Mar 2012|, 2012 08:35

gorgo, Nie chce używki nowe to nowe,pepicosi, ac ro1 jeden starczy wyczytałem że szału on nie robi i lepiej zavoli albo kme. O co z kompem ci chodzi że inny czy jak.
WieSiu - |23 Mar 2012|, 2012 08:53

zelazny_gst napisał/a:
KME Gold 325KM


jezdze i nie narzekam :) miedz fi8, przy ok 1Bar nie widze jakiś spadkow cisnienia przy depnieciu na maxa. Jedyne co mnie w nim wnerwialo,to ze smierdzalo dlugo gazem, myslalem ze smierdzi gdzies z przewodow,ale po dlugim czasie dochodzenia postanowilem dokrecic wszystkie sruby parownika i od tego czasu nie smierdzi.

pepi - |23 Mar 2012|, 2012 18:18

teraz na topie jest lpg-tech

to taki klon staga tyko podobno dużo lepszy i z bajerami całe forum jest prawie o orgazmie jak to robi ludziom dobrze :P
jureczek też

bo jakbym miał brać nowy zestaw to na pewno nie był by to stag lpg-tech może
a co do parownika to też mają orgazmy że niby robi 230 km
ja się nie znam tylko umiem czytać :)
i jak robisz od postaw to daj faro 8 mm a nie miedz jest o niebo lepsze i ładnie się kładzie
i butle dobrze daj

[ Dodano: |23 Mar 2012|, 2012 18:21 ]
goldy podobno przy bucie działają jako chłodnice klimatyzacji :053:
ale coś tam chłopaki robią i jest ok
nawet kolega wyżej wymieniony niedawno nabył takowy
więc coś z niego można zrobić

Piotr - |23 Mar 2012|, 2012 18:46

ja dalem
gunter czarny
staga 300 isa
no i mam regii...
na razie jestem na etapie opalania pierwszego zbiornika...
jak na razie w ecu zero bledow...
w lpg tez...

zelazny_gst - |23 Mar 2012|, 2012 21:06

Piotr mówisz o GURTNER LUX czarny/GU2 i że masz jednego o wystarcza.
pepicosi, Ten lpg-tech to w jakiej cenie jest i gdzie go nabyć.

Gaiger - |23 Mar 2012|, 2012 21:35

pepicosi napisał/a:
goldy podobno przy bucie działają jako chłodnice klimatyzacji

Testowałem w 3 autach i nie zauważyłem tego.
Termika na poziomie Scorpiona i IG1 za to stabilność ciśnieniowa nieporównywalna, przynajmniej w Scorpio 2.3.
Generalnie jedyny, jak na razie, reduktor który w tym silniku nie miał żadnych spadków ciśnienia.

Struna - |24 Mar 2012|, 2012 00:24

gold obrabia około 250 koni bez problemu, potem to już różnie bywa.
pepi - |24 Mar 2012|, 2012 08:19

kolega piotr miał golda i mu nie kosa nie obrabiał ;)
ale ja nie namawiam nikogo na lpgtech jeśli już miał bym wybierać miedzy stagiem a tym to bym wybrał to
tylko dziwne bo mają własną stronę i mają przerwę techniczną od paru miechów
http://lpg-forum.pl/lpgtech-support-u20410.html
napisz do tego pana

[ Dodano: |24 Mar 2012|, 2012 08:24 ]
jakoś ten IG1 mi za bardzo nie przypadł do gustu -a miał być taki fajny

Piotr - |26 Mar 2012|, 2012 14:25

jak ktoś miał staga to wie o co chodzi odchyłka zaczyna się od -5 % na starcie przy czasie wtrysku 3,4 wynosi 0 a póżniej dochodzi do 2.5 % ... niewiem czy zasługa parownika czy zasługa sterownika i softu w nim.... zatankowałem do pełna i teraz juz wyjdzie spalanie....
zero błędów ecu i lpg.....

Struna - |26 Mar 2012|, 2012 18:08

stag, mapki i odchyłki - to jak wróżenie z fusów :D
pepi - |26 Mar 2012|, 2012 22:36

nie znasz się i tyle cała polska zakłada stag bo on najlepszy :-d
Reader - |27 Mar 2012|, 2012 07:51

Piotr, jaką masz temp. przełączania na LPG?
jaroz - |27 Mar 2012|, 2012 11:42

Struna napisał/a:
no ale nie jest to 50 zeta
Ino sto kilka złociszy :)

[ Dodano: |27 Mar 2012|, 2012 11:43 ]
pepicosi napisał/a:
nie polecam magic
A ja mam i...już nie narzekam :) Pewnie do czasu, ale to jak ze wszystkim ;)
Struna - |27 Mar 2012|, 2012 12:34

pepicosi napisał/a:
nie znasz się i tyle cała polska zakłada stag bo on najlepszy
ja nie twierdzę, że jest zły - ba, nawet powiem że jest dobry ( bo jest ) , tylko akurat strojenie na mapki jest nieco złudne, bo mapki to można pokryć nawet na totalnie rozpieprzonej adaptacji i pod publiczkę to można je pokryć idealnie, co z tego jak dawkowanie będzie z głębokiej doopy
jaroz - |27 Mar 2012|, 2012 14:47

zelazny_gst napisał/a:
KME Gold
Nie wiem jak ten, ale miałem KME Silver i wytrzymał 50-60 tys. Nie wiem czy to dużo czy mało, ale jakiś taki niedosyt miałem po nim, bo i jakoś słabo dawał i w końcu umarł śmiercią przedwczesną. Lepiej Guntnera jak pisze Pepi. Cena atrakcyna i sprzęt solidny.
Struna - |27 Mar 2012|, 2012 15:01

jaroz napisał/a:
wytrzymał 50-60 tys
a co mu się stało ? bo tam to nie bardzo ma się co popsuć, co najwyżej zasyfić - ale to w każdym może nastąpić, z czego w Zavoli będzie najbardziej odczuwalne ( sprężyny dogrzewające )
jaroz napisał/a:
Cena atrakcyna i sprzęt solidny.
czas pokaże ;)
jaroz - |27 Mar 2012|, 2012 15:53

Ano ponoć umarł. Objaw był taki, że nie przełączał się na gaz nawet po 10-15km. Nie wnikałem tylko gaziarz wymienił, bo powiedział, że umarł parownik.
Struna - |27 Mar 2012|, 2012 16:03

równie dobrze mógł być to ten czujnik temp, a gaziarz Cię naciął na reduktor :)
pepi - |27 Mar 2012|, 2012 17:12

Struna napisał/a:
pepicosi napisał/a:
nie znasz się i tyle cała polska zakłada stag bo on najlepszy
ja nie twierdzę, że jest zły - ba, nawet powiem że jest dobry ( bo jest ) , tylko akurat strojenie na mapki jest nieco złudne, bo mapki to można pokryć nawet na totalnie rozpieprzonej adaptacji i pod publiczkę to można je pokryć idealnie, co z tego jak dawkowanie będzie z głębokiej doopy
- wiesz jednak jest be jak program swoje a życie swoje
ja ta mam uczulenie na produkty stagopodobne
i podobno te parowniki AC już się sypią
a miały być takie fajne

Struna - |27 Mar 2012|, 2012 17:24

każdemu wedle upodobania.
pepi - |27 Mar 2012|, 2012 20:48

też prawda :-d
jaroz - |28 Mar 2012|, 2012 10:29

Struna napisał/a:
równie dobrze mógł być to ten czujnik temp, a gaziarz Cię naciął na reduktor
Całkiem możliwe. Nie mniej wydaje mi się, że nie, bo raz że po zmianie parownika było idealnie, a dwa kable czujnika idą idealnie (bez lutowania po drodze) z wiązki elektrycznej gazu i zakończone oryginalnie czujnikiem (kable zatopione w tym "czopku", który wciśnięty jest w parownik). Tyle, że teraz on jest spękany - plastik skruszał od temperatury były te jaja z tym.
Piotr - |28 Mar 2012|, 2012 16:21

temperatura przełanczania 15 stopni...
A pierwsze spalanie na 42 litrach zrobiłem 300 km....tryb mieszany..trasa miasto

pepi - |28 Mar 2012|, 2012 20:28

oby tak dalej :)
Reader - |28 Mar 2012|, 2012 22:18

Piotr, tak z ciekawości, w którym miejscu robiłeś wwiertki?
Równolegle czy prostopadle do osi silnika?

pepi - |29 Mar 2012|, 2012 07:17

ja tam wkręcam się w głowice :)
nie w kolektor

jaroz - |29 Mar 2012|, 2012 08:38

Mi w trybie 80% miasto/ 20% trasa wyszło wczoraj 14,2 :) Czyli tragedii nie ma.

[ Dodano: |29 Mar 2012|, 2012 08:39 ]
pepicosi napisał/a:
ja tam wkręcam się w głowice
Ostro! :)
Reader - |30 Mar 2012|, 2012 07:31

pepicosi napisał/a:
ja tam wkręcam się w głowice

Tam już blisko rozdwojenia kanału.
Wtrysk benzynowy ma dwie dysze (tak przynajmniej wygląda) a gazowy jeden.

Wiercenie w głowicy też biorę pod uwagę ale na razie brakuje mi sensownego uzasadnienia. :)
A bezmyślnie nie robię nic.
Przynajmniej staram się. ;D

pepi - |30 Mar 2012|, 2012 07:55

wiercisz niżej wtrysków pod kątem przeciwnie z kierunkiem jazdy
bo te miejsca co są ogólnie polecane u angoli to tak troszkę drutem zalatuje
co prawda mam tak w jednym aucie
ale ja leniwy jestem i nic z tym nie robiłem
nawet nie są na jednej wysokości
ale jak się ogarnę z pracą to zrobię ład
ps domyślam się że kosa nabyłeś i po co ci to było :P

[ Dodano: |30 Mar 2012|, 2012 07:58 ]
ale najłatwiej jest od tyłu pod kątem kolektor
:P

jaroz - |30 Mar 2012|, 2012 08:22

pepicosi napisał/a:
domyślam się że kosa nabyłeś i po co ci to było
Do kogo to?
Reader - |30 Mar 2012|, 2012 10:03

jaroz napisał/a:
pepicosi napisał/a:
domyślam się że kosa nabyłeś i po co ci to było
Do kogo to?

Do mnie. ;)

Tak nabyłem, a po co?
Najpierw trochę porobić, a później pojeździć bezstresowo. :D

pepi - |30 Mar 2012|, 2012 11:30

marzyciel nie ma tak fajnie niektórzy robili robili i nie zrobili
potem sprzedali za marne grosze i się wyleczyli z cosa raz a dobrze

[ Dodano: |30 Mar 2012|, 2012 11:31 ]
a co nabyłeś od takie desperata co miał już dość :P

jaroz - |30 Mar 2012|, 2012 11:39

pepicosi napisał/a:
i się wyleczyli z cosa raz a dobrze
Z Mk3? :)
pepi - |30 Mar 2012|, 2012 11:55

boa powoli i tak wymiera to tak że się nie ciesz ;)
co nie znaczy że jest gorszy od bob
bo jakby to określić aby wojny nie wywołać jest lepiej przemyślany
tak to jest jak projektant pali zioło to potem zamiast zrobić lepiej to zrobił lepiej ale
dla forda coby im lepiej części schodziły
jak to mówią jak ktoś ma pecha to wszystko można zepsuć
nawet boa

jaroz - |30 Mar 2012|, 2012 12:26

pepicosi, spoko ja się nie cieszę ogólnie, tylko cieszę się, że jeżdżę BOA, a części jak się chce to się dostanie :) Bo jak wymienisz to kolejne 200tys. w kołach da się (a wtedy kolejne lata upłyną w spokoju). Oczywiście mówię o częściach istotnych, które mają wpływ na osiąganie dużego przebiegu :)
Reader - |30 Mar 2012|, 2012 14:13

pepicosi napisał/a:
a co nabyłeś od takie desperata co miał już dość :P

Można tak to ująć, aczkolwiek rozstając się nadal miał dobre zdanie o 24V.
I to pomimo tego że, ze dwa miesiące nie udawało mu się go uruchomić po wjeździe w kałużę.

Jeśli chodzi o LPG to jestem na etapie kompletowania gratów. ;)

pepi - |30 Mar 2012|, 2012 21:09

to może pochwal się co tam ma być :P :P
ile twój kos ma nalatane skoro jeszcze byś chciał 200 tys
bo mój rekord to ponad 500 tys
i teraz ten silnik 2 życie dostanie

Piotr - |1 Kwi 2012|, 2012 16:18

Już przesyłam dla Kolegi Reader zdjęcia jak weszłem z wkrętkami ;)
Mam nadzieje że nie dołącze do drut team...ale jak popatrzałem na strone angielską i ich wizje.... stwierdziłem że to ma być sekwencja a nie... ;)
mam po dwie wkrętki ku sobie skierowane . Wkręciłem się przy samym kołnierzu pod kontem...

zdjęcia
wkrętki 1
wkrętki 2
wkrętki 3
wkrętki 4
wkrętki 5
jak narazie spalanie oscyluje w trybie mieszanym (pół na pół- trasa miasto) na 42 litrach 280-300 km i powtarza się

Struna - |1 Kwi 2012|, 2012 16:24

u mnie jest podobnie
Piotr - |1 Kwi 2012|, 2012 16:28

Cytat:
u mnie jest podobnie

i może połowa sukcesu w rozsądnym spalaniu to dobrze wstrzelić się z nawiertkami ;)

Struna - |1 Kwi 2012|, 2012 17:03

wtryskiwanie gazu powinno jak najbardziej odwzorowywać podawanie beny, jak komuś druciarz/gazownik wierci prostopadle do przepływu to wiele dobrego z tego nie wyniknie :)
ford2fast - |1 Kwi 2012|, 2012 17:39

Struna napisał/a:
wtryskiwanie gazu powinno jak najbardziej odwzorowywać podawanie beny, jak komuś druciarz/gazownik wierci prostopadle do przepływu to wiele dobrego z tego nie wyniknie :)

Zgadza się :)
Ale są też dysze , które minimalizują ten sposób montażu gdy inny nie jest możliwy :roll:

Struna - |1 Kwi 2012|, 2012 17:44

pewnie mówisz o takich przedłużkach podprowadzających, akurat w scorpio nie ma potrzeby, to nie VR6
Piotr - |1 Kwi 2012|, 2012 17:54

a po drugie wszystko co znajduje się w kolektorze dolotowym wprowadza opory ssania więc lepiej żeby nie było przedłużek do lpg...
Struna - |1 Kwi 2012|, 2012 18:07

tam gdzie się nie da inaczej to się daje - bo co zrobić, ale jak nie trzeba to bez sensu.
ford2fast - |1 Kwi 2012|, 2012 18:48

Struna napisał/a:
pewnie mówisz o takich przedłużkach podprowadzających

Nie o przedłużkach :)
Jest to specjalny rodzaj dysz , mało który gazownik je widział :):

Piotr - |1 Kwi 2012|, 2012 19:33

to może linka z zdjęciem bo jak narazie brzmi jak cud ;)
wszyscy słyszeli ale niewiedzą gdzie...

gorgo - |1 Kwi 2012|, 2012 20:09

Chyba chodzi o taki cud
http://allegro.pl/dysza-k...2227574342.html
albo
http://allegro.pl/225-dys...2203822409.html

pepi - |1 Kwi 2012|, 2012 20:29

ford2fast napisał/a:
Struna napisał/a:
pewnie mówisz o takich przedłużkach podprowadzających

Nie o przedłużkach :)
Jest to specjalny rodzaj dysz , mało który gazownik je widział :):
- to daj jak to wygląda :-d
bo ja tylko te tak zwane długie dysze widziałem

[ Dodano: |1 Kwi 2012|, 2012 20:30 ]
to zwykłe są a kolega o innych chyba pisał

ford2fast - |1 Kwi 2012|, 2012 20:50

Piotr napisał/a:
to może linka z zdjęciem bo jak narazie brzmi jak cud ;)
wszyscy słyszeli ale niewiedzą gdzie...

A co Ty taki w gorącej wodzie kompany ? :)

gorgo napisał/a:
Chyba chodzi o taki cud
http://allegro.pl/dysza-k...2227574342.html
albo
http://allegro.pl/225-dys...2203822409.html

Przykro mi ale na śmieciowym serwisie aukcyjnym nie kupisz :roll:

pepicosi napisał/a:
to daj jak to wygląda :-d

Postaram się jutro :)

Reader - |2 Kwi 2012|, 2012 08:22

Piotr napisał/a:
Mam nadzieje że nie dołącze do drut team...ale jak popatrzałem na strone angielską i ich wizje.... stwierdziłem że to ma być sekwencja a nie... ;)
mam po dwie wkrętki ku sobie skierowane . Wkręciłem się przy samym kołnierzu pod kontem...

Na angielskiej nie patrzyłem, ale po tym co piszecie to niema po co tam zerkać.
Piotr, czyli masz po dwie wkrętki na jeden kanał?
Takie rozwiązanie też brałem pod uwagę , ale tutaj dochodzą komplikacje przewodów - trójniki, cuda wianki.

Piotr napisał/a:
Cytat:
u mnie jest podobnie

i może połowa sukcesu w rozsądnym spalaniu to dobrze wstrzelić się z nawiertkami ;)

Druga połowa to dobre wtryski, a trzecia połowa to dobre wystrojenie. ;)

jaroz - |2 Kwi 2012|, 2012 08:27

pepicosi napisał/a:
to może pochwal się co tam ma być
Pewnie rozrząd by się już można przymierzać, żeby nadal spokój był na te 200 tys. km :)
pepicosi napisał/a:
ile twój kos ma nalatane skoro jeszcze byś chciał 200 tys
Na dzień dzisiejszy ponad 327 tys. km nalatane.
pepicosi napisał/a:
bo mój rekord to ponad 500 tys
Jak nie będę tykał nic to pewnie mój też dobije do tego 500 :) Ale żeby nie skończyło się na tym powoli muszę myśleć o podtrzymaniu przyzwoitego stanu (jak wspomniałem na początku).

[ Dodano: |2 Kwi 2012|, 2012 08:30 ]
gorgo napisał/a:
Chyba chodzi o taki cud
Ale co to daje? Przecież to nie kwestia, że jest przedłużka tylko pewnie kąt pod jakim wiercisz, jest istotny. Im kąt bliższy ostrego tym lepiej. Oczywiście w kierunku przepływu.
pepi - |2 Kwi 2012|, 2012 08:31

Reader napisał/a:
Piotr, czyli masz po dwie wkrętki na jeden kanał?
- no co ty
zaraz pójdę i zrobię dokładnie jak to jest
z pewnego auta :P

Piotr - |2 Kwi 2012|, 2012 09:25

mam jedna wkretke na jeden kanał ;) tylko w dwuch kanałachj jest skierowane ku sobie ;) ... A wtryski mam regi
Struna - |2 Kwi 2012|, 2012 10:31

pepicosi napisał/a:
zaraz pójdę i zrobię dokładnie jak to jest
z pewnego auta
no nie wiem, nie wiem czy ja aby wyrażę zgodę na publikację :)

zrób, zrób - niech będzie dla potomności :)

pepi - |2 Kwi 2012|, 2012 21:38



ford2fast - |2 Kwi 2012|, 2012 22:02

Wyglądają jak fotki silnika Strunowozu :)
pepi - |3 Kwi 2012|, 2012 07:42

a te twoje dysze gdzie ;)
jaroz - |3 Kwi 2012|, 2012 09:34

Ocho ale tam rzeźba ;) Przewodów a przewodów :P
Struna - |3 Kwi 2012|, 2012 10:04

no sorry, ale jakoś ten gaz trzeba dostarczyć i rozdzielić, bezprzewodowo nie chce działać :)

natomiast po założeniu pokrywy na silnik absolutnie nic nie widać
ford2fast napisał/a:
Wyglądają jak fotki silnika Strunowozu
owszem, to moja druciarnia.
Reader - |3 Kwi 2012|, 2012 10:07

Ale skąd Twój klamot u pepicosi'ego ? ;)
Struna - |3 Kwi 2012|, 2012 10:19

niezbadane są wyroki coswortha :)
ford2fast - |3 Kwi 2012|, 2012 13:55

pepicosi napisał/a:
a te twoje dysze gdzie ;)

Na wszystko przyjdzie czas :)
Czekam już od kilku miesięcy na płytę cd z programem , którą obiecał mi wysłać jeden z forumowiczów więc ta maleńka zwłoka to pikuś przy tamtej :roll:

Piotr - |3 Kwi 2012|, 2012 13:59

Proszę o nie mieszanie osób trzecich :P
Struna - |3 Kwi 2012|, 2012 14:04

ford2fast napisał/a:
Czekam już od kilku miesięcy na płytę cd z programem , którą obiecał mi wysłać jeden z forumowiczów więc ta maleńka zwłoka to pikuś przy tamtej
która została wysłana, a że o dziwo nie doszła.... może Cię na poczcie nie lubią :D
ford2fast - |3 Kwi 2012|, 2012 14:10

Cytat:
która została wysłana, a że o dziwo nie doszła....

Wspominałem o obiecanej powtórnej wysyłce POLECONYM :)
Struna napisał/a:
może Cię na poczcie nie lubią :D

Gwarantuję , że wszystkie panie na pocztach które odwiedzam lubią mnie :)

pablo19 - |3 Kwi 2012|, 2012 14:36

ford2fast napisał/a:
...
Gwarantuję , że wszystkie panie na pocztach które odwiedzam...
regularnie? ;)
Struna - |3 Kwi 2012|, 2012 14:41

ford2fast napisał/a:
Wspominałem o obiecanej powtórnej wysyłce POLECONYM
wiem, ale niestety... wysyłki to u mnie mega problem, po prostu nie mam czasu
ford2fast napisał/a:
Gwarantuję , że wszystkie panie na pocztach które odwiedzam lubią mnie
najwyraźniej tym razem coś poszło nie tak :)
Piotr - |3 Kwi 2012|, 2012 20:22

Cytat:
niezbadane są wyroki coswortha :)

Raczej Czortłorta ;)

Struna - |3 Kwi 2012|, 2012 20:34

pójdźmy dalej - Czortłotra :)
ford2fast - |3 Kwi 2012|, 2012 22:21

Struna napisał/a:
wysyłki to u mnie mega problem, po prostu nie mam czasu

Ja ciągle jednak jestem przy nadziei , że płytka jednak zostanie ponownie wysłana :)

Obiecane fotki






pepi - |3 Kwi 2012|, 2012 22:34

to akiś gwizdek ;)
co palisz ??

Struna - |3 Kwi 2012|, 2012 23:50

byś się podzielił, bo nieźle kopie :)
ford2fast napisał/a:
ciągle jednak jestem przy nadziei , że płytka jednak zostanie ponownie wysłana
ja też :)
ford2fast - |4 Kwi 2012|, 2012 00:52

pepicosi napisał/a:
co palisz ??

Co popadnie :):
Wybierz się na jakiegoś zelota , popalimy razem :)

pepi - |4 Kwi 2012|, 2012 07:38

może i się wybiorę ;)
bo trza wyprostować pewne sprawy i układy tu panujące na forum :)

pepi - |4 Kwi 2012|, 2012 08:11

no właśnie to po co piszesz też tam o tym w tym dziale możesz napisać ;)
bo jak widzę to ostatnio gorzej co niektóry się robi
dobra to nie miejsce na pisanie o tym my nie zadowoleni
napiszemy wątek o tym może jakaś dyskusja z tego wyjdzie
i coś miarodajnego wyjdzie a nie tak jak zawsze

a do 2f2 co to za gwizdek i co on ma robić gwizdać w rytm pracy silnika

Struna - |4 Kwi 2012|, 2012 10:11

Speedo napisał/a:
skierowanie strugi gazu w jakims okreslonym kierunku
tiaaa... powiedz to gwintowi :D
WieSiu - |4 Kwi 2012|, 2012 10:15

albo jakiegos syfiastego kleju ktory gaziarze dali u mnie :( :646: tam cale wkretki mialem na klej a nie na gwint :( nowe wkretki sa co prawda u mnie na gwint,ale za to nie sa tak ladnie zrobione jak struny, do tego pod zlym kątem,najwyrazniej mam przyczyne dosc sporego spalania, chyba znow kupie niezagazowane barany i tym razem sam zrobie od poczatku do konca nawierty.
Piotr - |4 Kwi 2012|, 2012 10:31

Cytat:
w zyciu sa pewne utarte schematy postepowania w roznych przypadkach, jak jestes niezadowolony z baby to ja wyganiasz albo zabijasz, ostatecznie zdradzasz na zlosc

uważaj żeby ruchy feministek Ciebie nie pozwały :P




Odnośnie forum myślałem że każdy ma prawo do dowolnej wypowiedzi pod warunkiem że nie ubliża drugiej osobie i nie używa wulgaryzmów..
A Kolega prowadzi rozmowę z pozycji siły gdzie można przeczytać i się pośmiać ;) a to robi się niemiłe...

A jak Kolega chce wprowadzić poprawną Polszczyzne w forum i nabija się z drugiej osoby
Cytat:
wisz, rozumisz,
to niech zacznie od siebie bo :
Cytat:
Alfabet polski (dawniej: abecadło[1]) - alfabet używany do zapisu języka polskiego. Oparty jest na alfabecie łacińskim i składa się obecnie z 32 liter:

a ą b c ć d e ę f g h i j k l ł m n ń o ó p r s ś t u w y z ź ż


A Kolega nawet w ostatniej wypowiedzi nie używa wszystkich liter...
Cytat:
zyciu, zakladasz, tematow, wypowiedz,...



A może to nie Kolega pisał ?? Tylko Kolegi żona???
Cytat:
mnie niezrozumiala
- takiej formie wypowiadają się kobiety...

Wiec proponuje trochę luzu gdyż zaczną odchodzić z forum osoby które moją dużą wiedzę i doświadczenie, pomagają osobą które zaczynają przygodę z Fordem Scorpio ..

A jeśli Kolega ma zamiar ulepszać forum , robić zmiany może założy post.... gdzie wszyscy się będą wypowiadać na tematy pomysły?? Bo jak wszyscy dostaną radę typu
Cytat:
jak jestes niezadowolony z forum to nie zakladasz nowych tematow o tym tylko się wylogowywujesz
to kto będzie pisał i wypowiadał?? Forum umrze....

Ps. Naprawdę nie obchodzi mnie czy kolega usunie czy zredaguje ten post...
gdyż wszystko co kolega zrobi będzie świadczyło o podejściu do nas użytkowników tego forum ;) A na pewno część zaraz po umieszczeniu tego postu przeczyta go..

Struna - |4 Kwi 2012|, 2012 10:40

WieSiu napisał/a:
albo jakiegos syfiastego kleju ktory gaziarze dali u mnie
bo to się montuje na klej do gwintów - to jest jak najbardziej prawidłowe.
Piotr - |4 Kwi 2012|, 2012 10:49

W odpowiedzi na Kolegi podejście zacytuje :
Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego ;)


ps. grunt to skromność i umiejętność organizacji czasu w pracy ;)

WieSiu - |4 Kwi 2012|, 2012 10:59

Struna, te co mam teraz sa zamontowane na klej do gwintow niebieski,ale te co mialem wlasciwie wklejone to byly zapackane na maksa jakims kruchym brazowym klejem i gwitnu raczej tam nie znalazlem :(

Jak to zobaczylem to sie przerazilem i powiedzialem ze wiecej tam nie pojade i nikomu nie polece tej firmy :(

WieSiu - |4 Kwi 2012|, 2012 11:03

Speedo, niech sobie kleja na ten klej,ale nie tak jak u mnie,ze wywiercili mega dziure prawie bez gwintu i wsadzili wkretki na klej
Struna - |4 Kwi 2012|, 2012 11:08

nie no jak bez gwintu to lipton
WieSiu - |4 Kwi 2012|, 2012 11:12

Struna, wiesz jakos bym to przezyl,ale zaciekawilo mnie raz jak mocno trzyma sie wkretka, poszarpalem mocniej i cala wkretka wraz z klejem zaczela sie ruszac,to mnie ostro podlamalo (ze w ogóle cos takiego mozna zrobic) i wzialem sie sam za nowe barany, ale jak juz pisalem,tak ladnie nie sa zrobione jak u Ciebie,ale jakos to bez problemow dziala (ciutke wyzej sa i niestety pod sporym katem, bliskim 90 stopni).
Struna - |4 Kwi 2012|, 2012 11:20

WieSiu napisał/a:
tak ladnie nie sa zrobione jak u Ciebie
u mnie może nie jest wizualnie zbyt ładnie, ale technicznie poprawnie :)
WieSiu napisał/a:
ciutke wyzej sa i niestety pod sporym katem, bliskim 90 stopni
trochę bez sensu.. no ale cóż....
pablo19 - |4 Kwi 2012|, 2012 11:47

Ci instalatorzy (nie piszę o Speedo, bo chyba nie ma zakładu zakładającego inst. LPG) muszą mieć jakieś pozwolenia ?
Struna - |4 Kwi 2012|, 2012 12:03

wpis do ITS oraz umowę z kimś kto homologację wystawia, ale nikt tak naprawdę nie weryfikuje jak gaziarz montuje, stąd jest jak jest. Nawet warsztaty partnerskie dużych marek odstawiają manianę i nikt tego nie weryfikuje.
pablo19 - |4 Kwi 2012|, 2012 12:13

Taki WieSiu może z tym jechać na Policję, albo do efbiaj, że ktoś chciał go zabić? I może ten ktoś stracił by pewne uprawnienia, a może i coś innego.
Struna - |4 Kwi 2012|, 2012 12:48

jakby się uprzeć to sprawa bez problemu do wygrania za niezgodność z umową, co już niejednokrotnie zostało na ( a może i dzięki ) forum LPG wyegzekwowane od "fachofffffca gazownika"
VIK - |4 Kwi 2012|, 2012 12:52

No dokładnie, tak samo jak opowiadałeś Struna o kliencie z pewnej czarnej chyba mazdy, jeśli dobrze pamiętam, który wywalczył to i owo w pierwszym krakowskim zakładzie gazowania niby :) Tam dopiero kichy kręcą.
Trzeba dochodzić swoich praw i tyle. Inaczej partactwo gdzie nie popatrzysz.

pablo19 - |4 Kwi 2012|, 2012 12:54

Dokładnie, bo nawet jak nie spartaczą w Twoim aucie to postawisz swój wóz za 15 koła na parkingu podziemnym obok tego spartaczonego, który się zapali.
VIK - |4 Kwi 2012|, 2012 12:59

Speedo napisał/a:
z drugiej strony zastanawia mnie, jak to jest realizowane - ze zabiora sobie ten gaz i oddadza zetony za niego to rozumiem, ale co z dziura w bagaju i innymi przyjemnosciami, od razu mam przed oczami te poxiline co opisywalem ;)

To chyba też można wywalczyć, jakąś rekompensatę powinni dawać.

Struna - |4 Kwi 2012|, 2012 13:25

Speedo napisał/a:
no ale to u konsumentow a nie na policji raczej... ze o efbiaj nie wspomne
konstrukcja wypowiedzi pablo spowodowała że raczej nie brałem tego jako dosłowną poradę, no ale faktycznie, może warto to srostować

VIK napisał/a:
jak opowiadałeś Struna o kliencie z pewnej czarnej chyba mazdy, jeśli dobrze pamiętam, który wywalczył to i owo w pierwszym krakowskim zakładzie gazowania niby
a dokładnie, kolega nawet całkiem do przodu na tym wyszedł, tamci w obliczu potencjalnych problemów prawnych bardzo szybko przystali na postawione warunki - nie dziwię im się.
Speedo napisał/a:
zastanawia mnie, jak to jest realizowane
albo poprawa, albo np. zapłata za poprawę w innym zakładzie, albo wypad z zabawkami i zwrot kasy
Speedo napisał/a:
co z dziura w bagaju i innymi przyjemnosciami, od razu mam przed oczami te poxiline co opisywalem
no cóż... tego już nie odwrócisz, ale zakładając że gaz nadal będzie w aucie to dziura w bagaju się przyda, dziury po ewentualnych niepoprawnych nawiertach to albo jakoś zaślepić, albo zakład buli za kolektor - też takie kwestie na forum LPG były skutecznie egzekwowane.
pepi - |4 Kwi 2012|, 2012 14:14

za jakiś czasz nawet u nas dojedzie do tego że mechanicy -druciarze itp
podejdą do sprawy rzetelnie
aby utrzymać się na rynku
a teraz każdy tyko by chciał się kasy nachapać ma na montaż 2-4 godziny
to jak ma być dobrze

A jak ktoś wstawia auto do pierwszego lepszego zakładu
który jak wyżej -to potem są teksty na gazowników
jak sam się prosił to tak ma

artur.k - |4 Kwi 2012|, 2012 16:15

no tak, ale skąd masz wiedzieć który gazownik jest dobry, a który nie... nie zawsze masz możliwość dowiedzieć się - jak sam wiesz pepi, ja jestem tego flagowym przykładem :(
Struna - |4 Kwi 2012|, 2012 17:22

u Was w okolicy ze trzech dobrych kojarzę.
ford2fast - |4 Kwi 2012|, 2012 23:39

Speedo napisał/a:
wydaje mi sie, ze zaprezentowany gadzet ma na celu skierowanie strugi gazu w jakims okreslonym kierunku, w polsce pewnie malopopularny bo by kolektor trzeba zdejmowac do wiercenia ;) chociaz po namysle stwierdzam, ze mozna mazakiem na gwincie zaznaczyc miejsce gwizdka i wkrecic bez zdejmowania, to nie wiem czemu sie nie przyjelo ;)

Dobrze Wam się wydaje Panie :)

Reader - |5 Kwi 2012|, 2012 07:27

Speedo napisał/a:
ale to jest nic, kiedys zakladalem alpage jednemu sierrafanowi do boa, niedziela rano ...

To z definicji nie mogło pójść gładko.
Niedzielna praca w g@wno się obraca. ;)

WieSiu - |5 Kwi 2012|, 2012 10:08

a ja pojechalem do tego zakladu ktory mi to tak wkleil wkretki za sprawa pozytywnej oponi kogos z tego forum. Ale widocznie 1 oponia to za malo (bo chcialem zeby mial choc 1 doswiadczenie ze scorpio) :D Na szczescie poza ta fuszerka jakos ta instalacja daje rade,wiec nie mam ogromnych powodow do narzekan (no moze poza problemami z zapachem gazu w aucie,ale juz na szczescie sobie poradzilem).
Reader - |5 Kwi 2012|, 2012 14:41

A miał ktoś w ogóle problemy w 24V z powodu Cu6 na zasilaniu?
Struna - |5 Kwi 2012|, 2012 14:52

ja mam 6 ( niestety ) być może dlatego IG1 klękał okrutnie, ale jakoś po przeróbce wysterowania ( podanie ciśnienia referencji z końca układu zasilania ) jednak wyrabia.

Z pewnością Cu 6 łatwiej zgiąć na tyle że przepływ robi się niewielki, to samo z dociskaniem baryłki, też można dokręcając mocno prześwit zawęzić.

ford2fast - |5 Kwi 2012|, 2012 15:30

Reader napisał/a:
A miał ktoś w ogóle problemy w 24V z powodu Cu6 na zasilaniu?

Znam dwa takie przypadki :)

pepi - |8 Kwi 2012|, 2012 21:50

teraz tylko plastik się kładzie :): :): :):
cu -ukier do herbaty

zasilanie to podstawa i butla do jazdy na wprost

ford2fast - |8 Kwi 2012|, 2012 22:05

pepicosi napisał/a:
butla do jazdy na wprost

Przy toroidzie w Scorpio prawie niewykonalne :)
Do jazdy bokiem bez problemu :):

pepi - |9 Kwi 2012|, 2012 11:01

a czemu ?
jak jest okrągła a miejsce jest też okrągłe to czemu się nie da ??

ford2fast - |9 Kwi 2012|, 2012 11:53

pepicosi napisał/a:
a czemu ?
jak jest okrągła a miejsce jest też okrągłe to czemu się nie da ??

A otwór na druty wytniesz zgodnie ze sztuką w każdym miejscu wnęki koła zapasowego ? :):
Bez bizonowania ? :roll:

pepi - |9 Kwi 2012|, 2012 19:31

ty patrz a ja mam dobrze i się udało i nawet ona ma 60 litrów ;)
jak mi nie wierzysz to się struniastego spytaj

ford2fast - |9 Kwi 2012|, 2012 19:35

Cytat:
ty patrz a ja mam dobrze i się udało i nawet ona ma 60 litrów ;)

Jeżeli zbiornik STAKO to raczej nie ma takiej możliwości BEZ BIZONOWANIA :)
Nie wiem jak to wygląda w przypadku BORMECH lub IRENE :roll:

pepi - |9 Kwi 2012|, 2012 19:42

stako chyba
dla was to niedługo nawet zamontowanie innej części niż MC -która jest lepsza od niej
lub jakiekolwiek przeróbki to bizon
w głowach się wam powywracało wiosna czy jak

butla ma być zamontowana poprawnie i tyle a jak komuś wywiercenie jednej czy dwóch dziur
to bizonowanie - niech śmiga na paliwie
montaż lpg to też bizon i to wielki

ford2fast - |9 Kwi 2012|, 2012 19:44

pepicosi napisał/a:

butla ma być zamontowana poprawnie

Zrób fotkę ciekaw jestem jak to zamontowałeś :)

pepi - |9 Kwi 2012|, 2012 20:24

to strunie każ ;)
bo ja akoś za bardzo nie mogę :690:

Reader - |10 Kwi 2012|, 2012 08:14

pepicosi napisał/a:
teraz tylko plastik się kładzie :): :): :):
cu -ukier do herbaty

Różne trendy powstają, ale czy zawsze uzasadnione? ;)
To już inna kwestia. ;)

Tak na marginesie z innego forum:
Cytat:
Miedź 6mm to starczyła nawet w CLK 320 218KM, ja akurat tego nie montowałem ale ciśnienie było wzorowe.



Co do zbiornika (IRENE), to jak montowałem w 2.0 to faktycznie była jakaś kolizja elementów montażowych czy tam przepustu, ale nie wyolbrzymiajmy problemu. :)

Co do elementów składowych w 8V:

- Cu6
- Silver
- FL-02
- PS-02
- Romano "4"
- Hana Red
- Stag 300+

Do 24V jeszcze nie zdecydowałem o szczegółach.
Optymalizuję. :D


pepicosi, ten zbiornik 60L to w sedanie montowałeś, pewnie nieźle wystaje?
Średnicy 650 wchodzą we wnękę?

Struna - |10 Kwi 2012|, 2012 10:09

Reader napisał/a:
pewnie nieźle wystaje
o tak, sporo - no ale wlazło ostatnio 56 litrów :) przejechałem tym 400 km na jednym tankowaniu i nadal jechało :)
pablo19 - |10 Kwi 2012|, 2012 10:12

Struna napisał/a:
Reader napisał/a:
pewnie nieźle wystaje
o tak, sporo - no ale wlazło ostatnio 56 litrów :) przejechałem tym 400 km na jednym tankowaniu i nadal jechało :)
"W trasie" ?
Struna - |10 Kwi 2012|, 2012 10:15

trasa lublin - kraków to jakieś niespełna 300 km, reszta wkoło komina, również po krakowie. Średnia wyliczona wyszła koło 14 litrów - zupełnie przyzwoicie.
WieSiu - |10 Kwi 2012|, 2012 10:17

a ja jak glupi sie cieszylem jak przejechalem na 31l gazu rowno 200km z ciagla predkoscia 150km/h
Struna - |10 Kwi 2012|, 2012 11:01

ponad 15 na setę przy 150 km/h ? sporo...
Zwłaszcza że kos akurat przy około 150 jest w bardzo korzystnym punkcie na wykresie momentu/mocy i trzeba naprawdę sporej górki żeby zredukował ( mowa o jeździe z tempomatem ), a jak lecisz non-stop na 4-ce z zapiętym lock-up'em to auto bardzo efektywnie zużywa paliwo.

WieSiu - |10 Kwi 2012|, 2012 11:05

Struna, :) no zycie, moj jakos paliwozerny jest :( i na benzynie i na gazie, zawsze tak mial
Struna - |10 Kwi 2012|, 2012 11:11

może sam jesteś tego "przyczyną"

mi się nawet raz udało zjechać ze spalaniem gazu w okolice 10/100, ale raczej tego nie powtórzę :) strasznie się zmęczyłem :)

jaroz - |10 Kwi 2012|, 2012 11:26

Potwierdzam, straszna "męczarnia" :) Ale dla cierpliwych wykonalne.
Struna - |10 Kwi 2012|, 2012 11:31

starczy się wlec 70 - 90 bez gwałtownych operacji gazem, ja tak właśnie jechałem bo gołoledź z deka była, więc każdy mocniejszy ruch gazem powodował niezbyt pożądane efekty :)
ford2fast - |10 Kwi 2012|, 2012 12:10

pepicosi napisał/a:
to strunie każ ;)
bo ja akoś za bardzo nie mogę :690:

To ja tak nieśmiało każę :roll: :oops: :)

Struna - |10 Kwi 2012|, 2012 12:12

zapomnij.... nie mam co robić tylko norać w bagażniku po nocy :D zwłaszcza, że tam taki artystyczny porządek panuje :)
WieSiu - |10 Kwi 2012|, 2012 12:21

Struna, to bylo na tempomacie,wiec moj udzial byl tylko kilka razy zeby przyspieszyc lub ciut zwolnic. a ja najmniej zrobilem kolo 11gazu ale az tak wolno nie jechalem

ja mam mniejwiecej zawsze podobna zaleznosc, predkosc dzielone na 10 i wychodi spalanie.

pablo19 - |10 Kwi 2012|, 2012 12:57

WieSiu napisał/a:
...
ja mam mniejwiecej zawsze podobna zaleznosc, predkosc dzielone na 10 i wychodi spalanie.
Łał, u mnie to nijak się nie sprawdza.
pepi - |10 Kwi 2012|, 2012 13:08

mój rekord to 9,5 lpg -cos na manualu
a taki na asb to w granicach 11-12 :P
ale bez głupiej jazdy typu 70-90
normalna jazda tyko unikam gwałtownych pogoni na drodze i tak max 120 ;)
o takie przymulanie i bez tempomatu bo na nim pali sporo

[ Dodano: |10 Kwi 2012|, 2012 13:15 ]
WieSiu napisał/a:
a ja jak glupi sie cieszylem jak przejechalem na 31l gazu rowno 200km z ciagla predkoscia 150km/h
-no bo moja instalka bez ustawiania pali tyle co nie ;)

a co do Cu i jej rozmiaru 6mm no praw fizyki nie da się przejść
ona starcza do 200 km w automacie może do 230 km
ale po co se życie komplikować jak można dać od podstaw to już z zapasem


i uwierz mi faro się ładnie kładzie i podobno w miedz zarasta z wiekiem a faro nie
kto raz spróbował to już o miedzi zapomni

Reader - |30 Maj 2012|, 2012 08:08

Ile mb Faro potrzeba na Scorpio?
pepi - |30 Maj 2012|, 2012 22:36

5,5 metra :-D
butla w koło i lewą stroną to idzie

Reader - |31 Maj 2012|, 2012 08:05

+ tankowanie ?
Całościowo 8 będzie mało?

pepi - |31 Maj 2012|, 2012 11:32

2 metry wlew pod klapką
zelazny_gst - |9 Cze 2012|, 2012 11:33

pepicosi napisał/a:
[url=http://images35.foto...a3m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images49.foto...0em.jpg]Obrazek[/URL]




Ja mam tak powiercone jak są czerwone punkty na baranie i teraz się zastanawiam czy dobrze bo z tego co widzę to większość z boku daje.

pepi - |9 Cze 2012|, 2012 22:36

z wiatrem ?
jak tak to też dobrze tylko przewody do list są długie pewnie

zelazny_gst - |10 Cze 2012|, 2012 08:04

Długie nie wiem czy długie wtryski mam zaraz miedzy baranami.Co oznacza długie ile mogą mieć na maxa.
pepi - |10 Cze 2012|, 2012 20:51

to nie chodzi o to ile mogą mieć bo ja widziałem 70 cm nawet
mają mieć około 10-20 cm max
daj fotkę ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group