Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

DIESEL: D, TD, TDI, - Tuning sorpio 2,5 td , podniesienie mocy

kotara88 - |2 Lis 2010|, 2010 15:44
Temat postu: Tuning sorpio 2,5 td , podniesienie mocy
co myslicie o sportowych filtrachp owietrza na allegro tych za 300zl co wchodza w orginalne miejsce ?? .i mam takie pytanko .. da to cos jak sie skróci ta rure co idzie do turbiny i np dac fitr stozkowy i umiescic go bezposredni tuz prz turbinie ? / co sadzicie o tym ?? czekam na sensowne wypowiedzi . dolanczam link do tego filtra jakby ktos nie wiedzial http://allegro.pl/ford-sc...1265487574.html
neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 16:36

Mówisz poważnie czy żartujesz? Bo jeśli poważnie to lepiej puść z wiatrem te pieniądze efekt i wrażenia lepsze, ten silnik nie nadaje się kompletnie na żadne przeróbki wybij sobie to z głowy, chyba że chcesz go dobić ze wzmożoną mocą ;) Pozatym zmiana filtr nie zwiekszy Ci ilosci powietrza jedynie poprawi cyrkulacje powietrza efekt 0,5% jak dobrze pójdzie takie filtry montuje się w benzyniakach albo 150konnych TDI wtedy to ma ewendtualnie sens, chociaż wedłyg mnie to jedna ściema chcesz koniecznie wiecej powietrza zrób sobie ten stożek co napisałeś ale nie pytaj o rezulaty bo ciężko przewidzieć czy coś poczujesz w ogóle (jakiś przypływ mocy) strata czasu i zabawa nie warta świeczki. Ale rób jak chcesz twoja kasa i zabawki.
brontozaur - |2 Lis 2010|, 2010 17:10

Kup sobie ten stożek, dodaj magnetyzer, naklejkę na wlew paliwa i już będziesz miał z 25KM więcej. Zrób remont silnika, ustaw pompę wymień końcówki wtrysków albo w ogóle się go pozbądź. Stary masz zapewnioną nieśmiertelność na forum.
gufer-posepny - |2 Lis 2010|, 2010 17:21

W doładowanych silnikach i przy tej mocy to nic nie da . Jeszcze w benzynie wolnossącej moooooże coś tam . Ale już hamowali dełohaca ze stożkiem i wyszło gorzej nawet niż na seryjnym Filtronie za 30 zeta .
neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 17:35

brontozaur napisał/a:
Kup sobie ten stożek, dodaj magnetyzer, naklejkę na wlew paliwa i już będziesz miał z 25KM więcej. Zrób remont silnika, ustaw pompę wymień końcówki wtrysków albo w ogóle się go pozbądź. Stary masz zapewnioną nieśmiertelność na forum.


Musze sprostować myśle że nawet i 26KM by dało rade wyciągnać w końcu naklejka na wlew robi swoje nie sądzisz ? :-d

slawektg - |2 Lis 2010|, 2010 18:04

A mozecie skonczycie pociskanie pierdół i powiecie chlopakowi dlaczego i z jakiego powodu tego nie robic?Chyba forum nie na tym polega aby szydzic,lecz uczyc.........
neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 18:21

No ok to ja przepraszam ale pożartowąc nie można ;) ? przecież już wyjaśnione na poczatku wiec co tu wiecej pisać .
Struna - |2 Lis 2010|, 2010 18:24

kotara88, nie masz
Cytat:
TDi
, masz TD jak już.

Jak już byś chciał coś poprawić to by można ciut dmuchnąć więcej, ale to by trza też i dolać, a tego chyba tak łatwo nie ugryziesz.

adamf - |2 Lis 2010|, 2010 18:27

Zapewniam cię gdy zamontujesz wąskie opony na całym samochodzie oraz porządne paliwo wlejesz to będzie wystarczające czipowanie niż efekty z tego filtra pozdrawiam.
slawektg - |2 Lis 2010|, 2010 18:34

Struna napisał/a:
kotara88, nie masz
Cytat:
TDi
, masz TD jak już.
A to w 94 nie bylo intercoolera?
neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 18:36

był na dole zaraz pod chlodnicą
slawektg - |2 Lis 2010|, 2010 18:39

Ciekawe,w oczatym stoi obok chlodnicy.Tak czy inaczej TDi jest jak najbardziej na miejscu-Struna!
neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 18:41

Byc może ale jest TD ! a nie TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa

TDI-niem. Turbodiesel Direkteinspritzer - zastrzeżone przez grupę VAG określenie turbodoładowanego silnika Diesla wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. W silnikach tych stosuje się różne systemy zasilania - pompy VP37, VP44, Pumpe Duse - pomimo iż wszystkie samochody koncernu VAG (VW, Audi, Seat, Skoda, Ford Galaxy) są oznaczane takim skrótem

adamf - |2 Lis 2010|, 2010 18:43

Wszystkie VMy w scorpio były w TDi.
neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 18:45

Tak syreny też... :-d przecież jak byk wyżej napisałem tylko VAG miało prawo w tamtych latach do używania tego oznaczenia.
adamf - |2 Lis 2010|, 2010 18:54

NEOS64 zauważyłeś różnicę pomiędzy i małe a I DUŻE.
slawektg - |2 Lis 2010|, 2010 18:55

adamf napisał/a:
NEOS64 zauważyłeś różnicę pomiędzy i małe a I DUŻE.
Najwyrazniej żółć mu oczy zalała. :-d
neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 19:03

Cytat:
Najwyrazniej żółć mu oczy zalała.


Najwyrazniej komuś sie też mózg zalał ojoj, małe i... w tamtych czasach :) Jakoś dziwnie każdy TD gubił tą małą kropke nad i ;) Google się kłania oj jakie braki wstyd i jeszcze się kłucą :P

slawektg - |2 Lis 2010|, 2010 19:08

A łyżka na to:NIEMOZLIWEEE..
neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 19:13

Scorpio nigdy nie miało oznaczenia TDI ani TDi litery oznaczeń tak samo jak numeracja modeli pojazdów jest zastrzeżona przez koncerny w tamtych latach nie było jeszcze literi i... tak jak dzisiaj przykładowo MK3 Mondeo TDCi !!! prościej się nie da ! Struna miał racje zaczynając tą dyskusje a ja tylko wyjaśniam niedowiarkom.
slawektg - |2 Lis 2010|, 2010 19:18

http://allegro.pl/ford-sc...1239063356.html
janek - |2 Lis 2010|, 2010 19:21

No to teraz już wszystko sobie wyjaśniliście :-d
Ja wolę swoją nazwę- TD.VM- :P

neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 19:27

Cytat:
http://allegro.pl/ford-sc...1239063356.html


Bardzo ładne, znlazłeś przeglądając czy jakieś znajome?

slawektg - |2 Lis 2010|, 2010 19:31

Niby jakie znajome?Jeden z wielu ze znaczkiem TDi
neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 19:36

To co on ma na drzwiach czarnymi literkami? Przecież to nie jest seryjne oznakowanie :) pozatym z jednej strony.

http://otomoto.pl/ford-sc...-C15740401.html

Idac tym tropem tu kolejne złe oznaczenie TDI na 115 konnej wersji. :)

http://otomoto.pl/ford-sc...-C14640191.html

Ten ostatni z kolei ma wielki biały znaczek tak jak wiekszość BMW na wsi Mpower :)
wsiowe oznaczenia nie mają nic wspolnego z teorią której nie zmienisz, i nie ma sie tutaj o co sprzeczać. Ostatnie 125konne wersje VM w zależności od VINu miały różne oznaczenia wszystkie przejsciowki miały znaczek TD

slawektg - |2 Lis 2010|, 2010 19:41

Ta dyskusja do niczego nie prowadzi.Ty wszystko i tak wiesz lepiej.
neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 19:57

Znalazłem mamy obydwaj racje i chyba raz na zawsze możemy to wyjaśnić wychodziły przez dosłownie moment w histori Scorpio oraz Transitach z oznaczeniem TDi do czasu aż VGA nie zastrzegło sobie prawa do tego symbolu, Scorpio literą i oznaczało intercooler natomiast po chwili zrezygnowało z tego oznaczenia, ta wersja oznaczenia nigdy nie przyjeła się w escortach dlatego było TD az do ostatniej wersji, natomiast przejsciowki i wersje do końca produkowane 115KM miały oznaczenia TD wersje 125KM VM miały oznaczenia TDi tylko w wybranych VINach na fordclubpolska jest to też wyjasnione wklejam dyskusje z przed 3 lat:


jarek077129-08-2007, 01:35
Jestem posiadaczem MKII 1.8TD i patrząc w książkę "sam naprawiam Ford Mondeo" widzę na rysunku chłodnicę powietrza doładowywującego taką jak mam zamontowaną w samochodzie, czyli jest to Turbo Diesel Intercooler (TDI).
Mam rację że to nie TD tylko TDI?? Jeśli mam rację to czemu nie pisze się oznaczenia TDI??
A może się mylę? Mam nadzieję że znajdzie się ktoś kto mnie oświeci :)

--------------------------------------------------------------------------------

destroyerr29-08-2007, 01:52
Oczywiście masz intercooler.
Jednak ford przyjął nazwę TD i tak już po prostu jest.
TDI wcale nie musi oznaczać Intercoolera, tylko na przykład TurboDIesel.
;)

--------------------------------------------------------------------------------

setaszi29-08-2007, 02:07
generalnie przyjeło się zę TDI to silnik diesla doładowany/turbo/ z systeme wtrysku bezpośredniego / bez komory wstępnej, paliwo bezpośrednio do cylindra/

--------------------------------------------------------------------------------

jagrall29-08-2007, 09:39
Turbo Diesel Intercooler (TDI).

u forda takie oznaczenie było tylko w przypadku scorpio wieloryba i transita i to też chyba tylko do momentu jak VW zastrzegł to oznaczenie. mondeo i escort, mimo że mają intercoolery zawsze były oznaczane jako TD

--------------------------------------------------------------------------------

kuba29-08-2007, 12:53
Ale to I oznacza nie intercooler tylko injection czyli wtrysk, w przyapdku szajswagenów chodzi chyba o bezpośredni wtrysk czy jakoś tak.

--------------------------------------------------------------------------------

pietrzyk29-08-2007, 13:10
TDI - Turbo Direct Injection. Ale róznie sie to u nas przyjęło nazywać ;)

--------------------------------------------------------------------------------

jagrall29-08-2007, 14:03
TDI - Turbo Direct Injection.

a dlaczego nie turbo diesel injection albo np. turbodiesel direct injection?? jak zwał tak zwał i pewnie rozwinięcie tego oznaczenia zależy tylko od pomysłu marketingowca producenta

--------------------------------------------------------------------------------

szatanek29-08-2007, 14:29
Koledzy oznaczenie TDI jest to oznaczenie zarezerwowane tylko dla koncernu VAG czyli vw audi, skoda, seat, i jest to zastrzezony znak handlowy, bo zwróccie uwage ze przy znaczkach tdi w różnej literaturze jest literka R, podobnie jak oznaczenie quattro Audi. Owszem w fordzie galaxy był montowany silnik TDI vw, bo ten model jest bliźniaczy do vw sharana i seata alhambry. TDI w tłumaczeniu jak ktos juz napisał oznacza Turbo Direct Iniection, a nie zaden turbo diesel intercooler. Oznaczenie TD nie jest zastrzezone dla innych koncernów, to oznaczenei znaczy poprostu turbo diesel i niec nam nie mówi czy silnik taki ma intercooler czy nie ma, bo jedne TD go mają inne nie. Zobaczcie jak producenci kombinują teraz z oznaczeniami, pojawia sie TDDI, TDCI - forda, CRDI- Kii, DTI - opla, CDI-merca, itd itp, wszyscy krążą wokół tych 3 literek ale nikt oprócz VAG nie nazwie silnika TDI. Poprostu juz tak jest ze każdy TDI ma intercooler, a nie kazdy TD go nie ma:).

--------------------------------------------------------------------------------

jagrall29-08-2007, 14:36
szatanek, masz rację, ale do momentu zastrzeżenia tego oznaczenia, scorpio i transit były oznaczane jako tdi

brontozaur - |2 Lis 2010|, 2010 20:11

O stary ależ ty znasz to forum.
Chciałem zauważyć że kolega właściciel tego oto posta miał troszkę inne pytanie, i wątpię w to czy jeśli zmieni oznaczenie na TDi lub TDI czy inne samogłoski to chyba i tak jego problem pozostanie bez zmian i nawet dwa tysiące czterysta dwadzieścia siedem literek oznaczeń nie podniesie mu mocy.

Struna - |2 Lis 2010|, 2010 20:32

co do mocy to już cośtam napisano, ale jakoś zaginęło w ferworze walki o "i" lub "I" albo ich brak.
brontozaur - |2 Lis 2010|, 2010 20:40

Wracając do podniesienia mocy to
http://vtech.pl/katalog

Klik ford potem scorpio i mamy gotowy jakiś box 20KM/40Nm.
Sam jestem bardzo ciekawy czy na pewno poprawia się ten moment o 40 Nm.

Struna - |2 Lis 2010|, 2010 20:42

brontozaur, akurat mam że tak powiem dość bezpośredni kontakt z V-tech i zabawkami od nich. Mogę powiedzieć tyle - to działa :)
neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 20:48

Za te pieniądze musi działać ;) Też dużo bym dał żeby zobaczyć taki sprzet w VM z czystej ciekawości :)
brontozaur - |2 Lis 2010|, 2010 21:05

Struna napisał/a:
Mogę powiedzieć tyle - to działa

Ale ja nie sprawdzę :( Nie mam hajsu na takie wydatki. To chyba koło 1000 PLNów kosztuje

neos64 - |2 Lis 2010|, 2010 21:10

Cytat:
Ale ja nie sprawdzę Nie mam hajsu na takie wydatki. To chyba koło 1000 PLNów kosztuje


Ciut więcej niestety przeglądam tą stronke, jest świetna:) tylko zastanawia mnie fakt jak oni to robia w takich starych silnikach bez ich destrukcji, mnie to sie nie mieści w głowie jak na tych starych kompach pokładowych można coś zdziałać wczytując oprogramowania Scorpio w przejsciówce chyba nie ma ECU chyba że się myle? ktoś mnie oświeci.?

brontozaur - |2 Lis 2010|, 2010 21:13

Ależ wtopiłem, przecież kolega ma starą mechaniczną pompę. Sorki, niedopatrzenie.
Struna - |2 Lis 2010|, 2010 21:38

na mechanicznej nie da rady, na elektronicznej można - a już najlepiej jak sterownik reguluje również doładowanie.
brontozaur - |3 Lis 2010|, 2010 08:05

Z pompą mechaniczną też można coś zrobić, zwiększyć dawkę paliwa + więcej powietrza, wymienić końcówki wtrysków i może coś się polepszy. Ale to gra nie wara funta.
wojas3 - |4 Lis 2010|, 2010 14:46

Jak już gdzieś pisałem, w salonie forda w niemczech byłem to coś wspominali o zwiększonej mocy u mnie, ale nie wiem czy o chip/box etc. im chodziło czy że mam mocniejszą wersję.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale scorpio rzeczywiście bardzo mocny, przykładowo mercedes c200 2,2 CDI nie ma szans, w książce pisze ze max predkość na 3 biegu to nie całe 120km/h - u mnie 130km/h.
Nie wiem też czy to ma znaczenie ale jak jest zimny to odpala błyskawicznie, bez żadnego kręcenia, 0,5sek kręcenia i chodzi, bez dodawania gazu oczywiście - wygląda trochę jakby zwiększona dawka paliwa :D
No i jeździ 6 rok w kraju i nic się z silnikiem nie dzieje złego :)

Struna - |4 Lis 2010|, 2010 15:49

wojas3 napisał/a:
w książce pisze ze max predkość na 3 biegu to nie całe 120km/h - u mnie 130km/h.
licznikowe 130 to mniej więcej realne 120 :)
brontozaur - |4 Lis 2010|, 2010 17:19

U mnie na 3 biegu max ok. 123 km/h. Co do odpalania to nawet -30 i tydzień stania nie było mu straszne. Codziennie pali od kopa, a jak u ciebie ze spalaniem (tym prawdziwym)?
wojas3 - |4 Lis 2010|, 2010 21:22

Struna napisał/a:
wojas3 napisał/a:
w książce pisze ze max predkość na 3 biegu to nie całe 120km/h - u mnie 130km/h.
licznikowe 130 to mniej więcej realne 120 :)


A no chyba że tak, ale kiedyś 120max było, potem trochę go rozjeździłem wlałem ceramizer i uszlachetniacz do paliwa to do 130 dochodzi, choć w sumie pewnie by jeszcze poszedł odrobinę bo obroty nie były pełne, ale nie lubie diesla długo trzymać powyżej 3tyś obr :|


A co do odpalania to wiadomo odpalić to odpala zawsze, ale jak zimny to naprawdę błyskawicznie. Dla porównania scorpio raz zakręci i chodzi, a ojca mercedes 2,2 CDI ( 2006r ) musi np. 5 razy zakręcić żeby odpalić.

Spalanie o dziwo nie jest złe, oczywiście w mieście koło 10l/100km przy średniej jeździe ( nie mierzyłem dokładnie w mieście ), ale za to w trasie wskazówka praktycznie stoi. Jak się naprawdę spokojnie jedzie to do 6l/100km da się zejść, jeśli przepisowo się jedzie to 7litrów/100km nie przekroczy :D

Dostanę prawko to dokładnie posprawdzam ;)

Struna - |4 Lis 2010|, 2010 23:44

wojas3 napisał/a:
nie lubie diesla długo trzymać powyżej 3tyś obr :|
yyy - to to powyżej 3 to już kaplica ?
brontozaur - |5 Lis 2010|, 2010 06:55

Struna napisał/a:
to to powyżej 3 to już kaplica

Może nie kaplica ale do 3,5 to fajnie się buja potem to jedynie na V max.
U mnie spalanie 12 w mieście (tyle że codziennie jadę 3 km ok 4 min i tyle) poz miastem trasy powyżej 300 km nigdy poniżej 8, ale to moja wina bo jakoś nie potrafię jechać zgodnie z przepisami. Ostatnio KRK-GIŻycko 600 km w 5h25min ( a nie ma tam tras szybkiego ruchu). Auto spaliło 8,1 (fakt zawalone gratami na maxa i klima non top).

marcys - |5 Lis 2010|, 2010 08:10

Struna napisał/a:
yyy - to to powyżej 3 to już kaplica ?


yyy - jak w kazdym przedpotopowym dieslu, zresztą na CR 1 i 2 gen tez nie ma czego szukac powyzej 3,5k (oczywiscie mowa o nie czipowanych). W TDI to chyba troche lepiej wyglada.

radekgora - |5 Lis 2010|, 2010 11:25

a ja tam nie nażekam w mieście koło 9 a trasa 7 więc jestem zadowolony
wojas3 - |5 Lis 2010|, 2010 13:12

Niby nic się nie stanie jak wkręcę wyżej, ale po co jak najlepiej ciągnie od 2k do 3/3,5k.
Zresztą po to jest diesel, po co kręcić jak pełno mocy na niskich :D

Moje spalania to oczywiście bez włączonej klimy i na oponach 195/65-15.

brontozaur - |5 Lis 2010|, 2010 16:49

wojas3 napisał/a:
195/65-15.

U mnie troszkę szerzej 225/45 -17, może to też przez to

adamf - |5 Lis 2010|, 2010 17:33

witam wszystkich pod koniec sierpnia zrobiłem wiązkę podłużnicy wszystkie kable wymienione 2 tygodnie mordęgi i jakie efekty pali z pierwszego obrotu,ładowanie 14,6 ,dużo większa moc pod każdym względem.Nie wiem dla czego tak się stało.
slawektg - |8 Lis 2010|, 2010 20:05

A Twoj to EDC,czy linka?
gufer-posepny - |8 Lis 2010|, 2010 21:04

Nowa wiązka to każde mk3 lepiej jedzie .
slawektg - |8 Lis 2010|, 2010 21:20

Poniewaz bo????
gufer-posepny - |8 Lis 2010|, 2010 21:24

jak masz powiedzmy 30-40 kabli ze sobą zwartych to niby jak ma działać ? Jak masz przepływomierz a w polifcie jest i przekłamania z większości czujników to jak ma jechać ?
slawektg - |8 Lis 2010|, 2010 21:46

gufer-posepny napisał/a:
Jak masz przepływomierz
A jak nie masz?
brontozaur - |9 Lis 2010|, 2010 08:54

gufer-posepny napisał/a:
przepływomierz

A wypinałeś kiedyś przepływkę? Szczerze u mnie jak jej nie było też jeździł (chyba normalnie). A co do wiązki to obstawiał bym na działanie 0 1, czyli albo działa albo nie i tyle.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group