Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - drugie wyjscie parownika

Kevin Xy - |7 Maj 2005|, 2005 15:47
Temat postu: drugie wyjscie parownika
witam- mam parownik OMVL ktory ma drugie wyjscie ale zaslepione- jak to jet z odpaleniem tego ukladu ?? podobno przy motorze V lepiej byloby aby kazde wyjscie z parownika zasilalo inne doloty- jak wyglada ten temat ??
Struna - |8 Maj 2005|, 2005 19:38

a czy to drugie nie jest czasem po drugiej stronie parownika ?
Kevin Xy - |9 Maj 2005|, 2005 08:31

jet od dolu w jednym pionie jak to gorne aktywne- koles od magikow gazowych ze w V winno sie tym drugi dolot zasilac- nie bardzo wiem jak to ruszyc ale opowiadal cosik o mikserach 24, dwoch dolotach z dwoch wyjsc z parownika, jakiejs komorze powietrznej montowanej przed silnikiem krokowym z specjalnymi dolotami z przepustnicy itp...- mowil ze na takiej skladance osiagnal 11 l/100 km w miescie wielorybem 2,3- dlatego mnie zaintrygowal, natomiast drugie wyjscie parownika jet i nie wiem jak sie do tego zabrac, co w rezultacie dostane w zamian ??
Struna - |9 Maj 2005|, 2005 10:21

na mój gust to otwór do spuszczania mazutu a nie żaden drugi wylot - ale oczywiście mogę mogę się mylić.
Kevin Xy - |9 Maj 2005|, 2005 10:34

wyjscie wyglada dokladnie tak samo jak wyjscie aktywne, jedyna roznica to zaslepiony plastikowa zaslepka otwor wyjsciowy. Jesli chodzi o otwor do spuszczania mazutu to jet takowy, zdecydowanie nizej i inaczej wygladajacy !!
Struna - |9 Maj 2005|, 2005 11:24

no to może masz taki wypaśny reduktor - wyjmuj i oblukaj co i jak - też bym taki chciał :)
Rafał A.(antek) - |9 Maj 2005|, 2005 12:22

jakies oznaczenia? reduktora? pozatym 2.3 to nie jest V ka przeciez...
Kevin Xy - |9 Maj 2005|, 2005 12:32

zgadza sie ze nie V, natomiast jakis patent ten koles ma na komore powietrzna przed krokowym, odpowiedzialna za wolne obroty na gazie- mam gdzies tego schemat. twierdzi on ze poprzez zamontowanie mikserow 24, do tego drugi dolot z parownika, i ta komora powietrzna moze doprowadzic do takich wynikow spalania jak proporcjonalnie 2,3 w jednym rzedzie- nie bardzo wiem jak sie zabrac do tematu- zaproponowal on 2 miksery po 70 plnow za sztuke, 70 plnow za te komore powietrzna i uruchomienie drugiego wyjscia parownika na drugi dolot- dwa niezalezne doloty- troche za to kasy chce wiec zastanawiam sie na ile sam jetem w stanie to obejsci i jaki moze byc efekt po takiej przebudowie- zajrze pod maske to spisze co na tym reduktorze nakreslili
Struna - |9 Maj 2005|, 2005 12:58

no jak koleś jaja za to kładzie pod topór, ze taki efekt będzie to inwestuj - szybko się zwróci.
Kevin Xy - |9 Maj 2005|, 2005 13:02

nio wlasnie nie wiem Struna czy lepiej nie byloby za te kase wsadzic cosik takiego jak u Ciebie, czyli blosa- u siebie calosc przerubek wyjdzie mi w granicach 270-300 plnow- nie wiem co lepsze ...
Struna - |9 Maj 2005|, 2005 13:09

blos chodzi miodzio - Foksa tez ma i jest bardzo zadowolony - a spalanie teraz ma 15,5 l LPG po mieście z klimą - więc jak na 2.9 to rewelka.
Kevin Xy - |9 Maj 2005|, 2005 13:14

nio wlasnie- mi w tej chwili pali po wwie 18,5, wiec nie wiem czy ten temat ruszac- w sumie blosa trzeba kupic a u mnie ta komore moge sam zrobic, miksery znalesc taniej (o ile to mozliwe- nie wiem jakie sa ceny) ruszyc drugi dolot i jechac do niego na regulacje- tylko czy warto, bo moze blos ??
Struna - |9 Maj 2005|, 2005 13:20

no miksery jak Ci moje paszą to się dogadamy spoko.
Kevin Xy - |9 Maj 2005|, 2005 13:33

nio wlasnie tak mysle- miksery zalatwic, komore zrobic i jechac na odpalenie drugiego wyjscia parownika- zminimalizowane koszty, a hiopteza uzyskania efektu dosc realna :))
Rafał A.(antek) - |9 Maj 2005|, 2005 13:48

sory ale temat komory przed dolotowej przy gazie to dosc sliski temat, rozumiem ze komora przed krokowka, lub przed mikserami, ? i jaki jej sens? cos straszna kombinacja doloty powietrza itd... a co bedzie jak gdzies zapłon pojdzie w to? przeciez to to jest jezdzaca bomba!
Kevin Xy - |9 Maj 2005|, 2005 14:20

nio wlasnie- minus tego rozwiazania !!
Struna - |9 Maj 2005|, 2005 16:48

no jak pierdyknie to będzie poważny minus bo może ładne szkody wyrządzić.
marcys - |9 Maj 2005|, 2005 21:35

jakies ladne gwizdki skombinowac i bedzie cacy.
Kevin Xy - |9 Maj 2005|, 2005 22:04

podejrzewam ze jak taka komora by jebla to gwizdki nic nie pomaga- z tego co wynika ze szkicu to wybuch bylby przy krokowym i w przepustnicy
Rafał A.(antek) - |10 Maj 2005|, 2005 01:15

szkicu nie znam i nie wiem jak wielka puszka, ale LPG jest mocno wybuchowy, tzn mieszanka powietrzna a jak zrozumialem taka tam am byc. Jesli to bylo by wieksze ( to szkod bedzie nie tylk w kolektorze dolotowym, ale moze oberwac tez maska i wsie co jest dookola. podeslij mi ten szkic zestawu z opisem bom ciekaw wynalazku
Struna - |10 Maj 2005|, 2005 10:09

no właśnie - zapodaj jakis schemacik Kevin.
Rafał A.(antek) - |10 Maj 2005|, 2005 15:11

hmm jak spojzycie w wątek zdjęcia naszych furek, to zbyszek bodaj ma w cossim wstawiony 2 wyjsciowy reduktor OMVL czy jakos tak , musze poszperac o tym wynalazku, ale sadze ze jest to oporopstu kwestia wydajnosci
Rafał A.(antek) - |10 Maj 2005|, 2005 20:58

juz jestem madrzejszy :) a wiec reduktory (parowniki) z 2 wyjściami sa do zastosowania w silnikach typu V z 2 przepustnicami (lub ogolnie 2 przepustnicowych) to samo można uzyskać stosując trójnik za reduktorem o zwiekszonej mocy (wiekszym) lub stosujac 2 reduktory. Pózniej ładuje sie 2 silniki krokowe i 2 miksery (po 1 sztuce na kazda przepustnice) oraz ... 2 komputery, kazdy sterowany własna sonda lambda (v6 ma 2 sondy chyba po 1 na kazdy rzad cylindrów) dzieki temu nie ma problemu z nierównomierna dawka i podcisnieniemi dla poszczegolnych rzedow cylindrów.
Kevin Xy - |11 Maj 2005|, 2005 08:22

nio wlasnie- sa 2 sondy lambda, mozna zrobic takowy uklad sterowany kompem na silnik krokowy zapodajacy gaz do ukladu- mozna zrobic 2 takie rownolegle uklady i bedzie oki ale taka instalka zasluguje na miano instalki II generacji- ja daze do tego aby ominac ta II generacje i zdegradowac instalke do I generacji- czyli bez krokowych, zwykle registery pojedyncze, 2 rownolegle i blizniacze doloty z regulacja na srobke !! i wlasnie potrzebuje informacji na temat uruchomienia tego drugiego wyjscie parownika- poza tym powiedzcie jakie sa plusy i minusy przeniesienia parownika na lewa strone auta- w tej chwili mam po prawej- szybciej sie grzeje parownik ale dolot cholernie dlugi- jesli chodzi o schemat to nie mam dostepu do skanera wiec jesli ktosik z was ma to moze wrzucil bym schemat faksem a ktosik z was na stronke ??
Struna - |11 Maj 2005|, 2005 09:41

no minus to dłuższy dolot właśnie.
Kevin Xy - |11 Maj 2005|, 2005 10:12

nio wlasnie- mozna ten dolot nad motorem puscic ale wole go od spodu i tu sie wlasnie schody zaczynaja- nie ma gdzie tego utkac- moze jednak przerzuce parownik na lewa strone- nie mam klimy wiec miejsca tam sporo- a doloty bylyby rewelacyjnie krotkie
Struna - |11 Maj 2005|, 2005 12:18

no ja tak mialem w poprzednim wcieleniu instalki LPG :)
Rafał A.(antek) - |11 Maj 2005|, 2005 15:01

dolot nie ma az takiego zanczenia, wazen zeby register byl blisko mixera. parownika nie przenos, musial bys uklad wodny przeraniac i miedz gazowa, troche roboty. dokup mixer, wywal krokowke i kompa i juz po problemie. 2 wyjscie reduktora powinno cały czas pracować, wiec tylko pozbyc sie zaslepki
Struna - |11 Maj 2005|, 2005 15:11

no w sumie tak - pamiętaj też o tym że węże po registrze mają miec taką sama długość albo prawie taką samą - i tą sama średnice of -kors :)
Kevin Xy - |11 Maj 2005|, 2005 16:27

mam juz namieszane we lbie ale widze to tak- reduktor zostawiam tam gdzie jet, wywalam zaslepke i robie drugi rownolegly przewod dolotowy, wiec juz mam 2 weze, na koncach wezy 2 takie same registry, i za nimi (najkrotsza odleglosc) wejscie na mikser- czyli dwa rownolegle blizniacze doloty ?? tak to widzicie ?? jakby cosik to poprawke prosze
nio i jeszcze pytanko- czy ktokolwiek ma przy motorze 2,9 miksery 24 ?? nie wiem jak to dziala na takiej srednicy ??

Struna - |11 Maj 2005|, 2005 16:51

qrcze ale to muł będzie chyba - taka zwężka w dolocie ładnie mu kucy zabierze.
A do reduktora - tak będą dwa niezależne tory zasilania mikserów - najlepiej żeby były równej długości i na nażdym pojedynczy register i powinno grać.

Kevin Xy - |11 Maj 2005|, 2005 16:59

myslisz Struna ze taki mikser to dupy wart ??
Struna - |11 Maj 2005|, 2005 17:03

sam nie wiem - ale jak wlot ma ponad 50mm a zawężysz go do 24mm to sam pomyśl.
Kevin Xy - |11 Maj 2005|, 2005 17:10

to pewnie tak jakbym palil tyle co pale a mial jedno pluco !! niewazne- zrobie tak jak pisalem na mikserach 28, czyli tych co mam- a moze ktos podpowie jak to pozniej wyregulowac ??
Rafał A.(antek) - |11 Maj 2005|, 2005 20:08

jak gdzie taka sama? ( to do struny)

jakie mixery 24 (kevin)

ogolnie dobrze to widzisz

Kevin Xy - |11 Maj 2005|, 2005 20:10

nio koles mowil ze on to robi na mikserach 24 !! wiec pytam wlasnie o co chodzi :)
Rafał A.(antek) - |11 Maj 2005|, 2005 20:18

aha mam fax :) jak by co mozesz mi wyslac to wkleje schemat
Struna - |11 Maj 2005|, 2005 20:44

jak gdzie co ?? bo nie jarzę :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group