|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - Coraz częściej pali się kontrolka ABS
sp4lvc - |13 Wrz 2010|, 2010 14:10 Temat postu: Coraz częściej pali się kontrolka ABS W mojej furmance ta lampka zapala się już w zasadzie codziennie. Rano po odpaleniu nie pali się, ale po przejechaniu paru km już się zapala i nie gaśnie. Od czego zacząć? Jakieś czyszczenie, smarowanie. Mam wrażenie, że przy mocniejszym hamowaniu ściąga mi przód w lewą stronę. Czy to ma jedno z drugim jakiś związek?
Darek_Police - |13 Wrz 2010|, 2010 14:19
zacznij od czujników w kołach i ich kabli. Najczęściej zabrudzeniu ulega zębatka w piaście (wtedy czujnik nie wyłapuje zmian pola magn.) lub właśnie kable już gdzieś ułamane przy samych czujnikach - raz styka, raz nie.
sp4lvc - |20 Paź 2010|, 2010 23:30
Mechanik stwierdził, że uszkodzony jest czujnik. Ma niewłaściwy opór. Nowy czujnik kosztuje majątek, a używane można kupić z zaciskami. Jest tylko pytanie, czy można sztukować (lutować) te przewody? Miałem namierzone na Allegro zaciski z czujnikami, ale sprzedający stwierdził, że czujniki mają obcięte wtyczki i nie będą się już nadawały do użytku. Czy nie ma możliwości pożenić tego z moją instalacją? Czyżby polutowanie przewodów aż tak istotnie zmieniało parametry tych czujników? Co gorsza-mój mechanik podzielą tę opinię.
Adam_2000 - |20 Paź 2010|, 2010 23:34
sp4lvc napisał/a: | używane można kupić z zaciskami. Jest tylko pytanie, czy można sztukować (lutować) te przewody? Miałem namierzone na Allegro zaciski z czujnikami, |
Chyba trochę mylisz pojęcia.
Czujniki to mogą być (nawet są) w piastach, a nie w zaciskach.
Darek_Police - |21 Paź 2010|, 2010 07:19
Speedo napisał/a: | sp4lvc napisał/a: | Czyżby polutowanie przewodów aż tak istotnie zmieniało parametry tych czujników? Co gorsza-mój mechanik podzielą tę opinię. |
pierdoły, lutuj śmiało |
lutuj śmiało aczkolwiek to nie pierdoły.
Rodzaj kabla nie zmieni parametrów czujników, a jedynie może mieć wpływ na sygnał z czujników, tzn słabe ekranowanie i nieodpowiednia impedancja może pogorszyć/tłumić sygnał z czujników. Ale to tak ekstremalnie rozważając, po prostu chciałem dorzucić swoje 3gr.
Boni - |21 Paź 2010|, 2010 07:24
Czyli pierdoły
sp4lvc - |21 Paź 2010|, 2010 08:41
Adam_2000, czy to jest piasta?
http://moto.allegro.pl/sh...2+wys%C5%82any.
Mysza - |21 Paź 2010|, 2010 08:45
sp4lvc, idz na tyl auta i poruszaj za koło lewe i prawe. Zobacz czy nie latają jakoś luźno. Jesli skonczy sie tylna piasta/lozysko i zacznie sie to wszystko kiwac na boki, to bedziesz mial odczuwalny efekt ściągania, a czujnik ABS moze zostac przypiłowany zębatką i zanieczyszczony opilkami.
sp4lvc napisał/a: | Czy nie ma możliwości pożenić tego z moją instalacją? Czyżby polutowanie przewodów aż tak istotnie zmieniało parametry tych czujników? | Mozna dolutować i działa.
kat - |21 Paź 2010|, 2010 08:50
to nie jest piasta,ale to sa czujki klockow hamulcowych i wezyki hamulcowe
Aro - |21 Paź 2010|, 2010 08:52
sp4lvc napisał/a: | Nowy czujnik kosztuje majątek, a używane można kupić z zaciskami. Jest tylko pytanie, czy można sztukować (lutować) te przewody? Miałem namierzone na Allegro zaciski z czujnikami, ale sprzedający stwierdził, że czujniki mają obcięte wtyczki i nie będą się już nadawały do użytku. |
Coś tu nie teges w tej przypowieści
To jest czujnik, który siedzi w piaście /edit: w zwrotnicy
http://moto.allegro.pl/fo...1253023121.html
A zacisk nie ma z tym nic wspólnego.
gufer-posepny - |21 Paź 2010|, 2010 08:53
Po pierwsze sprawdzenie łożysk z tyłu jak Mysza napisał , potem wyjecie czujników tył i czyszczenie ich .
O ekranowaniu zapomnijcie . Teraz chlasnąłem w połowie ten czarny okrągły niby ekranowany kabel do czujnika abs co leci przez kabinę w mk2 . To zwykła para miedziana nawet myślę że słabo skręcona w porównaniu z mk3 .
Do obadania złączki czujników w komorze silnika . Ta pod pompą wspomagania przeważnie pływa w oleju . Ostatecznie wymiana przednich czujników .
sp4lvc - |6 Gru 2010|, 2010 14:02
Witam ponownie. Kupiłem używany czujnik razem z piastą, bo oryginał=majątek, a używanych-sprawnych czujników luzem brak. Okazało się, że nie ta strona. Jak rozmawiałem poprzednio z majstrem mówił o prawej. Dziś krzyczy, że to miał być lewy czujnik z piastą. Zdaje się byłem trzeźwy jak rozmawiałem z nim tydzień temu. Panowie-teraz pytanie. Mam opcję ściągnąć lewą piastę z czujnikiem (ciężkie to i w związku z tym poczta ostro kasuje za usługę - musiałbym zapłacić za odesłanie piasty, którą mam i przysłanie tej właściwej) od kolegi lub próbować wyjąć czujnik z piasty, którą kupiłem. Odkręciłem śrubę mocującą i polałem obficie stosownym specyfikiem - kręci się czujnik już dookoła lecz nie bardzo ma ochotę wyłazić z dziury. Opcja z jego wyjęciem byłaby najrozsądniejsza. Napiszcie tylko, czy jest jakaś szansa, że wylezie? Czy ta operacja jest skazana na niepowodzenie? Może jakieś sposoby, sztuczki, i.t.p.? Na 100% mam uwalony czujnik i przez to nie chodzi ABS.
gufer-posepny - |6 Gru 2010|, 2010 14:12
po primo zmierz czy jest uwalony . bo z przodu rzadko się sypią , jeśli to lewy . skręć koła w lewo , zdejmij koło . na środku będzie kapselek zdejmij go . popsikaj od wewnątrz poczekaj poruszaj i możesz spróbować od wewnątrz go wypchać .
sp4lvc - |6 Gru 2010|, 2010 14:34
Ale mnie chodzi o to, żeby wyjąć czujnik z tej piasty, którą mam na stole, bo to on jest dobry. Czujnik w samochodzie obmierzony i uwalony na bank. Tego jak będę wyciągał to nie będę się ceregielił, najwyżej w kawałkach, ale wyjdzie. O jaki kapselek chodzi? Na stole mam zwrotnica-piasta+tarcza ham.+amortyzator - taki zestaw w całości.
gufer-posepny - |6 Gru 2010|, 2010 14:37
To tak jak napisałem . Tylko już nie pamiętam czy tylko w mk1 był taki oring co jedynie trzymał czujnik i już w mk2 olali ten temat .
bingo - |6 Gru 2010|, 2010 14:41
można też piastę podgrzać - czujnik łatwiej wyjdzie, a nic mu sie nie stanie od temperatury
kondzio508 - |6 Gru 2010|, 2010 14:46
Pisałem umnie kupić na miejscu , nie było by problemu chce sie zaoszedzić to tak jest .
moze pociwiczyć metode na tym na aucie i potem bedziesz wiedział jak wyjąc ten luzem ?
sp4lvc - |6 Gru 2010|, 2010 15:00
kondzio 508, sorry, ale u Ciebie też kupiłbym prawą stronę. Poza tym od naszej rozmowy na PW nie było okazji, aby w Twoją stronę jechać, a tu było taniej. Normalny odruch.
Mysza - |6 Gru 2010|, 2010 16:24
bingo, ręki opadają...
sp4lvc - |7 Gru 2010|, 2010 16:18
Udało się. Wyjąłem!!!
masa300789 - |7 Gru 2010|, 2010 18:11
Gratulacje !!!
bolus1 - |7 Gru 2010|, 2010 18:21
sto lat, sto lat,
pochwal się jak to zrobiłeś
sp4lvc - |7 Gru 2010|, 2010 23:43
Odbiłem ten duży kapsel na piaście (z tyłu). Ukazała się piękna zębatka i koniec czujnika. Polałem specyfikiem , przechyliłem, aby się przeżarło pół godziny. Potem jedną ręką ciągnałem za plastik czujnika, okręcając lekko dookoła, a drugą delikatnie podważałem (wypychałem) śrubokrętem od strony zębatki. W pewnym momencie po prostu zaczęło wyłazić.
pepi - |8 Gru 2010|, 2010 07:28
mówimy o krokodylu ?
Waski - |8 Gru 2010|, 2010 10:49
93 w krokodylu a wieloryb to ten sam problem z wyciągnięciem
Vikinger - |8 Gru 2010|, 2010 11:07
A ja znów słyszałem, że czujnika w całości z piasty nie wyciągniesz, bo on jest jakby napuchnięty i nie da się go wyjąć bez zniszczenia. Ukruszy się i tyle w temacie.
Waski - |8 Gru 2010|, 2010 11:19
Vikinger, Ty słyszałeś a niektórzy wyjęli - co nie znaczy, że w większości przypadków nie dzieje się właśnie tak jak Ty mówisz
darecki111 - |21 Gru 2010|, 2010 19:54
Ja nie wiedziałem że się nie da to wyciągnąłem . Pewnie żebym wiedział że się da to by pewnie zostały zmasakrowane podczas demontażu. A tak na poważnie w moim (1992r) wszystkie 4 wyszły bez problemu jedynie co pamiętam to właśnie ten oring stwarzał problemy bo przy wyciąganiu musi się ścisnąć w swoim rowku stąd efekt że czujnik już się obraca a nie wychodzi. A teraz uwaga podczas montażu też trzeba tak wcisnąć czujnik żeby właśnie ten ring wlazł na swoje miejsce. Ja kiedyś za lekko wcisnąłem jeden z czujników (wydawało się ok) dokręciłem śrubę mocującą . Efekt był taki że po odpaleniu auta kontrolki ABS gasły by po jakimś czasie jazdy znowu się zapalić. Przyczyną właśnie był za płytko osadzony czujnik ABS.
|
|