Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

DIESEL: D, TD, TDI, - Gotowany Wieloryb

juran_k - |2 Kwi 2010|, 2010 09:34
Temat postu: Gotowany Wieloryb
Wybrałem się ostatnio w trasę do Myśliborza to dla mnie jakieś 400 km i w drodze powrotniej paczę paczę aż tu nagle temperatura wskakuje na max. Zjeżdżam na pobocze maska w górę w zbiorniczku nawet kropli nie było, nawet nie widziałem żeby przez korek poszło. Pochodziłem po domach tubylców zorganizowałem wiadro wody odczekałem chwilę aż silnik nieco ostygnie zalałem do pełna odpowietrzyłem układ i dalej w trasę, ale teraz starałem sie nie przeciążać silnika max 110km/h i było wszystko ok.

Następnego dnia rano otwieram paszczę wieloryba a tu sachara w zbiorniczku no to co zalewamy wodą a tu z pompy wody kap kap kap ....

no to co telefon do szwagra (mechanik) za ile ma pompę wody - zamienniki tylko KAGER za 200zł a orginał ok 900zł :shock:

na Allegro znalazłem coś takiego:
http://www.allegro.pl/ite...ra_2_5_3_1.html

http://www.allegro.pl/ite...alfa_romeo.html

http://www.allegro.pl/ite...ra_2_5_3_1.html

Pytanie moje czy ktoś zmieniał może pompę wody?? jakiego producenta wybrać - orginał nie wchodzi w grę - trochę mnie nie stać niestety na razie

Czy czujnik poziomu płynu znajdę w zamienniku?

mszwajnoch - |2 Kwi 2010|, 2010 12:02

W wyborze producenta nie pomogę ale mam pompy z KAGERA w lepszej cenie.
Z tym, że katalog pokazuje mi kilka pomp:

1. http://kager.pl/kager/sta...uctCode/33-0159
Info: do rocznika: 1996.09
Cena: 145pln

2. http://kager.pl/kager/sta...uctCode/33-0350
Info: Średnica koła łopatkowego: 76
od rocznika: 1996.10
Cena: 175pln

3. http://kager.pl/kager/sta...uctCode/33-0462
Info:Średnica koła łopatkowego: 71
od rocznika: 1996.10
Cena: 165pln

SKF - katalog pokazuje dwie pompy ale dostępna jest tylko jedna:
VKPC 82642 - 225pln
Info:
do rocznika: 1996.09
Kod silnika: VM25T
Zamiennik: KAGER 33-0159 (pompa nr. 1)

Wysyłka kurierem: 20pln - przedpłata lub 26pln - pobranie

neos64 - |2 Kwi 2010|, 2010 18:52

Jak pompa wody poszła to zazwyczaj niesie za sobą poważniejsze konsekwencje oby narazie było tylko to dobrze że dało rade jeszcze jechać na tym bo u znajomego odrazu skończyło się na uszczelce pod głowicą.
gufer-posepny - |2 Kwi 2010|, 2010 21:13

należy dodać że skubane makaroniarze po 96 roczku zmienili pompę wody minimalnie i nowsza do starszego nie pasuje . ford2fast właśnie opracował temat . pompa denata 5 mm luzu na łożyskach .
neos64 - |2 Kwi 2010|, 2010 21:19

włosi wszystko spieprzą i wszystko nam zabrali, gdyby czasy sie inaczej potoczyły lamborgini było by przykładowo naszym produktem a nie tych buraków którzy jak w filmie nie lubie poniedziałku zamienili sznumerk do snopowiązałek na nasze kombajny bizony :-d
juran_k - |3 Kwi 2010|, 2010 19:03

neos64 napisał/a:
odrazu skończyło się na uszczelce pod głowicą.

Nie strasz mnie :(
Na razie nie widać żeby mi poszła woda do oleju ani na odwrót a to chyba najczęstszy objaw co??

gufer-posepny napisał/a:
po 96 roczku zmienili pompę wody minimalnie

jak napisał mszwajnoch, są 3 rodzaje pomp a ja mam oczywiście najdroższą średnicę 76mm :(

mszwajnoch,
dzięki za pomoc ale w tej cenie + przesyłka mam na miejscu a trochę mi na czasie zależy.

Qr... że też na święta to się musi sypać. chciałem pojechać do rodziny i co ?? masakra

neos64 - |3 Kwi 2010|, 2010 21:48

juran_k nie strasze, moglem w sumie tego nie pisać, mam nadzieje że tego nie bedziesz miał :) także głowa do góry jak nie masz nigdzie białego osadu po płynie z chłodnicy to możesz spać spokojnie, biały osad robił najczesciej się w okolicach zbiorniczka wyrównawczego pod i nad nim czasem na wyciszeniu silnika na tym materiale dobrze go wiadać no i w w okolicach paska filtra powietrza gdy kropelki spłyna i rozgrzany ciepły chodzący pasek rozwali wode na drobinki pozostawiając w okolicach białe kropki to najczestrze i najbardziej widoczne objawy pozniej widać już ewidentnie wode w koło głowicy jak sobie przy odpaleniu delikatnie bombelkuje jak silnik sie rozgrzeje nie ma juz po niej śladu widać na zgaszonym zimnym silniku najczesciej. Pozdrawiam
Sobas - |15 Maj 2010|, 2010 11:13

hihi...ja wczoraj miałem identyczną sytuacje.... tyle ,że u mnie dywaniki cosik się mokre zrobiły!!
kondzio508 - |15 Maj 2010|, 2010 11:27

Sobas, pewnie nagrzewnica pusciła i pociekła ;)
Sobas - |15 Maj 2010|, 2010 12:21

kondzio508 napisał/a:
Sobas, pewnie nagrzewnica pusciła i pociekła ;)


Nagrzewnica, Nagrzewnica.... najgorsze to rozbieranie połowy auta...

janek - |15 Maj 2010|, 2010 12:27

Sobas, -jak wymienisz to napisz dokładnie jak i co po kolei odkręcać !
Gdyż i mnie czeka wymiana a nie bardzo chce mi się to robić ,ale do zimy muszę to zrobić !
Gzie i za ile kupiłęś napisz ;)

Sobas - |17 Maj 2010|, 2010 09:59

No ja jeszcze nie kupiłem....na tą chwilę ,żebym mógł jeździć, wypiąłem węże z nagrzewnicy i spiąłem je razem. Fakt ,że przy tej pięknej pogodzie lekko zimno wieczorami,ale lepiej źle jechać niz dobrze iść. Jak zrobie ..napisze co i jak.
Struna - |17 Maj 2010|, 2010 11:15

z tą nagrzewnicą to nie taki diabeł straszny.
janusz61 - |17 Maj 2010|, 2010 12:46

W mojej pompie jak sie konczyla to zauwazylem ze sobie podcieka.Nie bylo na co czekac :-D Wymienilem tez z Kagera.
janek - |17 Maj 2010|, 2010 21:50

Struna napisał/a:
z tą nagrzewnicą to nie taki diabeł straszny.

Cześć ! Może wiesz gdzie jest opisana wymiana -albo krótko napisz co po kolei odkęcać i gdzie i zaile kupić ! :roll:

Struna - |18 Maj 2010|, 2010 16:47

do zdjęcia podłokieć i deska. Deskę w zasadzie nie trzeba całkowicie - można tylko wysunąć wgłąb auta, ale ja wyjąłem żeby nic nie uszkodzić przy manewrowaniu z obudową nagrzewnicy.

A co do samej nagrzewnicy - o ile klimatron to pozostaje tylko oryginał za chorą kasę bo zamienników coś już jakby nie ma ostatnio, ewentualnie założyć od zwykłej wersji i brakujące 1,5 cm czymś wypełnić żeby nie łykało lewego powietrza.

Taka ze zwykłej wersji to max 70 zeta. Do klimatrona jak był Viseton to koło 300 zeta kosztował.

janek - |18 Maj 2010|, 2010 19:55

Struna, Dzięki ;)
Struna - |18 Maj 2010|, 2010 20:11

co do instrukcji to ja sobie z TIS-a druknąłem żeby nie szukać śrubek po omacku :)
juran_k - |1 Cze 2010|, 2010 11:17

Nie wiem czy to wina skutek wcześniejszego ugotowania mojego wieloryba ale wylazły mi szpilki z głowicy.
wszytko było by ok gdyby nie to że byłem o 200km od domu, w środku nocy i z całą rodziną.
Żeby się ogrzać chciałem spalić to badziewie ale na razie mi przeszło.

Przy następnym razie to zrobie

gufer-posepny - |9 Cze 2010|, 2010 10:10

niektórzy już byli w OBI celem zakupu siekiery do porąbania tego i owego .
Gaiger - |9 Cze 2010|, 2010 10:31

Ja tam po ostatnim wybryku VM'a zrobiłem mu transplantację na LPG :690:
adamf - |9 Cze 2010|, 2010 17:00

a mój śmiga jak marzenie :) :)
Gaiger - |9 Cze 2010|, 2010 21:16

adamf, gratuluję i szczerze życzę Ci aby trwało to jak najdłużej.
W moim najpierw poszła tuleja cylindra więc zrobiłem mu porządną kapitalkę.
Nowe tłoki, tuleje, pierścionki, panewki, szlif wału i wałka rozrządu, nowe szklanki i laski zaworów, itd.
Po czym po półtora roku, na trasie, 350 km od domu, wał korbowy pękł mi na pół.
Przyciągnąłem scorka sierrą :): na holu, pożegnałem się czule :evil: z VM'em i zapakowałem pod maskę 2,3 16v :-D
Edit Dalej twierdzę że to niezłe silniki... tylko że niesamowiecie delikatne.

slawektg - |9 Cze 2010|, 2010 21:37

Gaiger napisał/a:
gratuluję i szczerze życzę Ci aby trwało to jak najdłużej.
I ja Tobie rowniez
Gaiger - |9 Cze 2010|, 2010 22:29

slawektg napisał/a:
Gaiger napisał/a:
gratuluję i szczerze życzę Ci aby trwało to jak najdłużej.

I ja Tobie rowniez

???? Mnie czy adamf, ????

slawektg - |9 Cze 2010|, 2010 22:40

Wam obu :-d :-d
Gaiger - |9 Cze 2010|, 2010 23:01

A mnie za co?? :):
Rafał A.(antek) - |9 Cze 2010|, 2010 23:36

decyzji o zmianie VM na 2.3
slawektg - |10 Cze 2010|, 2010 19:22

Jasne.Nadal bede twierdzil,ze ilosc elementow potencjalnie zawodnych jest wieksza w DOHCu niz w VMie.
Waski - |10 Cze 2010|, 2010 21:27

kurde dojechał VMem na zlot omałoco nie holując 2,3 to i Ci zyczy :)
slawektg - |10 Cze 2010|, 2010 22:01

Arek,lejesz miod na moje skolatane serce :-d
Waski - |10 Cze 2010|, 2010 22:20

skąd ono skołatane ?;> nie możesz mieć skołatanego mając jedyne scorpio z silnikiem VM które przeszło certyfikacje FST no i jeszcze oprocz tego jak by nie było lud sie do zdjecia przy nim ustawił
serce Twe powinno rosnąć ze przytocze połete

'serce roście patrząc na te czasy [...]"

Struna - |10 Cze 2010|, 2010 22:21

nie dość że vm to jesio majonez - unikat że hej :)
Gaiger - |10 Cze 2010|, 2010 22:59

Waski napisał/a:
jedyne scorpio z silnikiem VM które przeszło certyfikacje FST

Taaaa mojemu VM'owi w Sulejowie powiedzieliście że na następny zlot nie przyjedzie to dziad was posłuchał :evil:

Struna - |10 Cze 2010|, 2010 23:08

Gaiger napisał/a:
mojemu VM'owi w Sulejowie powiedzieliście że na następny zlot nie przyjedzie
ja tam nie kojarzę wogóle faktu :)
Waski - |10 Cze 2010|, 2010 23:16

sławka VMowi nic takiego nie mówilim więc zapewne przyjedzie do Czochy :)
Struna - |10 Cze 2010|, 2010 23:18

Waski napisał/a:
sławka VMowi nic takiego nie mówilim
Sławek by sobie nie dał przegadać :)
Gaiger - |10 Cze 2010|, 2010 23:54

Struna napisał/a:
ja tam nie kojarzę wogóle faktu

2008 rok, wtedy jak wszyscy zachwycali się mietkiem :690:

gufer-posepny - |10 Cze 2010|, 2010 23:55

taa i ze zlota to VM jako chyba jedyny w pełni sprawny wieloryb wrócił a nawet bardziej sprawny bo zapalniczki zagadały . Szacunek .
Struna - |10 Cze 2010|, 2010 23:58

Gaiger napisał/a:
2008 rok, wtedy jak wszyscy zachwycali się mietkiem :690:
to kojarzę, ale Ciebie za cholerę :)
Waski - |11 Cze 2010|, 2010 00:00

nie utrwalił sie jak inni na następnym i dlatego :)
Gaiger - |11 Cze 2010|, 2010 00:04

Waski napisał/a:
nie utrwalił sie jak inni na następnym i dlatego

Bo się cholernik przed zlotem wypiął na mnie :690: i nie było czym pojechać

Struna - |11 Cze 2010|, 2010 00:06

tak się tłumacz.
Gaiger - |11 Cze 2010|, 2010 00:08

Jakoś trzeba ;)
Waski - |11 Cze 2010|, 2010 12:00

a teraz 2,3 gorsze od VM bo sie nie dokulało te kilka km bezpłatną autobaną :)
adamf - |13 Cze 2010|, 2010 18:55

SŁAWEKTG jeszcze nasze dinozałry nie umarły :) :)
slawektg - |13 Cze 2010|, 2010 20:35

Nie umarly i sie majo dobrze.Moj ma letki katarek,ale minie.Za 7 dni......
brontozaur - |14 Cze 2010|, 2010 08:09

No mój ostatnio przechodził ciężkie chwile - lecz nie powiedział bym że to przez to że VM, była to sprawa elektryczna, ale już ma się dobrze i śmiga jak cholera.
Tutaj opis co mu było:

http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=30146 - zostało zmienione bo dalej gaśnie

slawektg - |14 Cze 2010|, 2010 19:45

Karol,gratulacje.Cierpliwy jednym palcem dół wykopie! :-d
brontozaur - |14 Cze 2010|, 2010 22:08

Wykropkowane bluzgi..... Dalej gaśnie.
Post powyżej zmieniam, kolejny opis:
http://ford-scorpio.pl/fo...p=464656#464656

ZOMO - |14 Cze 2010|, 2010 22:38

brontozaur napisał/a:
Ku......., pi.....pi,,,,,,....


http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=15283

http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=19905

3x wykropkowane bluzgi tooo będzie jakieś 3pkt Image Hosted by ImageShack.us
wstępnie...

brontozaur - |14 Cze 2010|, 2010 22:59

Jakoś mnie dzisiaj z wieczora o mało co nie potargało z moim autem i dlatego te kropki.
Najmocniej przepraszam
a już miałem czyste konto :(

pablo19 - |3 Sie 2010|, 2010 14:37

Zaintrygowany wypowiedzią Gaigera udałem się do "Archiwum 19" i odnalazłem pewien materiał:

http://vimeo.com/13851495

Gaiger napisał/a:
Waski napisał/a:
jedyne scorpio z silnikiem VM które przeszło certyfikacje FST

Taaaa mojemu VM'owi w Sulejowie powiedzieliście że na następny zlot nie przyjedzie to dziad was posłuchał :evil:

Na filmie można posłuchać co do niego mówiliśmy :P , jeżeli nie masz "dziury" to się na nas nie skarż :P

Gaiger - |3 Sie 2010|, 2010 21:05

pablo19, ja się nie skarżę :690: .
Absolutnie nie żałuję zmiany na 2,3 :P

wojas3 - |20 Wrz 2010|, 2010 14:34

No widzę sytuacja jak u mnie, tylko u mnie przerdzewiały te "zatyczki" w bloku silnika.
Teraz są nowe, pompa wody nowa, nagrzewnica nowa i w trasie to zazwyczaj pokazuję że silnik zimny :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group