Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Jaka instalacja lpg do scorpio 2.0 16V

Jacek12 - |17 Lut 2010|, 2010 19:12
Temat postu: Jaka instalacja lpg do scorpio 2.0 16V
Witam,znowu potrzebuję info.
Jest tu dużo kierowców scorpio którzy zapewne mają założoną instalacje lpg w swoich 2-2.9litrowych samochodach,mam pytanie:
-czy zakładać inst.na pełnym wtrysku i co polecacie(aby sprawdzone)
-czy zakładać inst.na zwykłym parowniku z komputerem lub bez.(często widzę takie)
dodam że chcę założyć inst.lpg niekoniecznie najdroższą ale taką aby po prostu jazda tym autem była w miarę ekonomiczna.Obecnie jeżdżę także poldkiem 99r z lpg ,wtrysk jednopunktowy, komputer od gazu itp,spala mi ok.12-13l/100km.Wiem że podobne spalanie można osiągnąć w scorpio przy normalnej jedzie oczywiście.
ford scorpio 95r, 2.0 16V .

Struna - |17 Lut 2010|, 2010 19:41

a ile możesz wydać na ten gaz ?
krzyhoo - |17 Lut 2010|, 2010 20:09

Mialem w 2.0 16V zwyklą instalację 2 generacji z parownikiem i komputerem . Żadnych problemów. W trasie 12,5-13L.
grzechu913 - |17 Lut 2010|, 2010 20:18

mam taki silnik na blosie ,wczesniej byl na 1gen ,ale bylo malo,wiec rozwiercilem miksery strumieniowe i mocy przybylo ale wolne byly biedne wiec zalozylem komputer i krokowy czyli 2gen ,ale najlepeij jak narazie to jezdzi na BLOSIE spalanie na trasie chrzanow-jordanow i spowrotem 9,8 gazu ,ogolnie w trasie oscyluje 10-11 w miescie 13-14 ,ale bede dokladal wariator do LPG bo juz zamowilemn wiec sie zobaczy jak to bedzie jezdzic :P
Darek_Police - |17 Lut 2010|, 2010 23:32
Temat postu: Re: Jaka instalacja lpg do scorpio 2.0 16V
Jacek12 napisał/a:
spala mi ok.12-13l/100km.Wiem że podobne spalanie można osiągnąć w scorpio przy normalnej jedzie oczywiście.


a ja mam 2.0 8V i dokładnie takie samo spalanie. Teraz średnie mi wyszło 12,6. I można powiedzieć, że go deptam ;) bo i tak za mocny nie jest. A instalacja I gen.

Myślę, że jak znajdziesz zakład, co założy Ci II gen. (a najlepiej I gen.) w miare tanio, to dorzuć sobie do tego blosa - w miarę tanio, a efekt, jak dobra sekwencja z tą przewagą, że dużo mniej awaryjne.

Jacek12 - |18 Lut 2010|, 2010 14:49

co to jest "blos"?
dopiero planuje co ile mnie będzie kosztować więc nie wiem ile wydam na lpg.
zamierzam większość części kupić przez internet bo taniej a później zawioze do warsztatu i mi gość założy i da papiery.
ciekawe ile kosztuje legalizacja butli bo słyszałem że od 150-1500 za całą instal w aucie,wie ktoś dokładnie?

Struna - |18 Lut 2010|, 2010 14:58

coś jakby gaźnik na LPG.

[ Dodano: Czw 18 Lut, 2010 ]
Jacek12 napisał/a:
ile kosztuje legalizacja butli
ale to chcesz kupić butlę przedawnioną już ? no bez sensu.
Jacek12 - |18 Lut 2010|, 2010 15:01

jak to wygląda dokładnie i działa?
są butle przedawnione , myślisz że jak kupujesz nową to jest ona zawsze nowa?
a ze starymi to co robią?butle w koło kupisz za grosze -przedawnioną tylko nie wiem czy opłaca się jaj legalizacja.

Adam73 - |18 Lut 2010|, 2010 15:01

Jacek12 napisał/a:
jak to wygląda dokładnie i działa?


Użyj Szukajki tyle napisane że cały dzien można czytać.

Struna - |18 Lut 2010|, 2010 15:02

kurna stary, weź wpisz BLOS w szukajkę na forum i sobie poczytaj bo o tym to już magisterkę napisano w zasadzie.
Jacek12 - |18 Lut 2010|, 2010 20:35

znalazłem na razie takie coś...
Informacja dotycząca badań legalizacyjnych zbiorników LPG i CNG

Niniejszym informuję, że zgodnie z przepisami ustawy o "Dozorze Technicznym" z dn. 21.12.2000 roku (Dz.U. Nr 122) oraz Regulaminu O.N.Z. Nr 67.01 na użytkownikach pojazdów samochodowych wyposażonych w gazowy układ zasilania spoczywa obowiązek badań okresowych /legalizacyjnych/ zbiorników L.P.G i CNG.
Przepisy stanowią, że badania okresowe /legalizacyjne/ zbiorników L.P.G. (dot. zbiorników walcowych i toroidalnych) przeprowadza się nie później niż po 10 latach licząc od daty ich wyprodukowania, a zbiorniki CNG po 3 latach (badania odbiorczego, oznakowanego na tabliczce znamionowej zbiornika). Badania okresowe /legalizacyjne/ zbiorników L.P.G. i CNG obejmują:

* oględziny zewnętrzne i w miarę możliwości oględziny wewnętrzne zbiornika,
* hydrauliczną próbę ciśnieniową z ciśnieniem próbnym 3 (MPa) dla zbiorników LPG ,
* hydrauliczną próbę ciśnieniową z ciśnieniem próbnym 30 (MPa) dla zbiorników CNG
* pomiar grubości ścianki zbiornika
* inne próby i badania określone przez Inspektora Transportowego Dozoru Technicznego przeprowadzającego badania w zależności od stanu technicznego zbiornika i jego konstrukcji.

Maksymalny okres użytkowania zbiorników L.P.G. i CNG liczony od daty ich wyprodukowania wynosi 20 lat, chyba że dokument homologacyjny dla danego typu zbiornika stanowi inaczej.

Pragnę poinformować, że firma P.H.U. "Auto-Gaz-But" z/s w Stalowej Woli ul. Traugutta 59 posiada uprawnienia nadane przez Transportowy Dozór Techniczny, Oddział Terenowy w Krakowie do przeprowadzania badań okresowych /legalizacyjnych/ zbiorników L.P.G. i CNG. Ponadto firma posiada uprawnienia do przeprowadzania opisu, badań oraz wystawiania paszportów (atestów) na zbiorniki L.P.G. i CNG zamontowane w samochodach sprowadzonych z zagranicy. Paszport (atest) zbiornika L.P.G. lub CNG jest niezbędnym dokumentem wymaganym przez Okręgowe Stacje Diagnostyczne przy pierwszym przeglądzie technicznym dopuszczającym samochód (pojazd) do ruchu drogowego w kraju.

ok.zmieniłem ten post.
Niestety nie zwróciłem uwagi na podpis: Struna&Maup wybaczcie.

Z drugiej strony mogliście mi od razu podać np. taki adres,nie musiałbym ślęczeć przed kompem 2godz. http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf

maup - |18 Lut 2010|, 2010 22:35

o rany... :shock: :shock: :shock:
Struna - |18 Lut 2010|, 2010 22:38

japierdziu, co za koleś. No bierze i nas cytuje z naszej własnej instrukcji do blosa :D

no i na forum nie ma nic o blosie, no masakra. Chyba kolego Jacek12, ostrzeżenie za ignorancje wyłapać chcesz.

maup - |18 Lut 2010|, 2010 22:40

Jacek12 napisał/a:
Maksymalny okres użytkowania zbiorników L.P.G. i CNG liczony od daty ich wyprodukowania wynosi 20 łat

ja tam nie chciałbym używać takiego zbiornika już po pierwszej łacie :twisted:



Struna napisał/a:
nas cytuje z naszej własnej instrukcji

kochany, stałeś się klasykiem :-PPPPPP

Darek_Police - |18 Lut 2010|, 2010 22:42

Jacek12, chłopie, co Ty? Referat piszesz? Dobrze, że nam tu całego internetu nie wkleiłeś, bo i tak mamy trochę problemów z działaniem forum.
Jacek12 - |19 Lut 2010|, 2010 16:32

Rzeczywiście mam małe problemy z forum ale mało znaczące raczej,dużo się dowiedziałem na temat lpg w scorpio,często czytałem że blosy mają też wady np jest większe spalanie gazu no i regulacja blosa jest dość skomplikowana.Chodzi mi nie tylko o komfort jazdy ale także o ekonomike bo dużo jeżdżę,także w miastach.
Więc raczej zdecyduje się na inst.1 lub 2 gen z blosem albo mixerem.Jestem zdania że im prościejsza inst. tym lepsza dla serwisowania i użytkowania.nie wiem gdzie upchać reduktor pod maską bo tam już praktycznie miejsca nie ma.

Struna - |19 Lut 2010|, 2010 16:39

Jacek12 napisał/a:
np jest większe spalanie gazu
ciekawa teoria, ale czym poparta ?
Jacek12 napisał/a:
regulacja blosa jest dość skomplikowan
hmmm, czy ja wiem, dla kumatej osoby raczej nie.
Jacek12 napisał/a:
nie wiem gdzie upchać reduktor pod maską bo tam już praktycznie miejsca nie ma.
nawet dwa tam śmiało zmieścisz jakby była taka potrzeba.
pepi - |19 Lut 2010|, 2010 18:08

Struna napisał/a:
ciekawa teoria, ale czym poparta ?
-lepiej jedzie to lepiej dajesz to i spali wiecej :P a blosa jakbyś nie wyregulował to i tak lepiej jedzie jak na palnikach :-d
Struna - |19 Lut 2010|, 2010 18:21

pepicosi napisał/a:
lepiej jedzie to lepiej dajesz to i spali wiecej
no ale wtedy pali więcej bo depczesz mocniej. Ale przy zachowaniu tego samego stylu jazdy pali mniej.
pepi - |19 Lut 2010|, 2010 18:54

Struna napisał/a:
no ale wtedy pali więcej bo depczesz mocniej. Ale przy zachowaniu tego samego stylu jazdy pali mniej.
-ale chciałes wiedzieć dlaczego pali więcej :P bo inaczej nie da rady aby zechlało więcej :-d
Struna - |19 Lut 2010|, 2010 19:02

ja jak założyłem to palił tyle samo co wcześniej, ale gniotłem o wiele więcej. Jak po jakimś czasie mi przeszło i unormowałem jazdę t dopiero zaczął palić mniej niż na mikserach.

A to dlaczego w mniemaniu niektórych pali więcej to wiem doskonale :) Tyle że to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością :)

Jacek12 - |19 Lut 2010|, 2010 20:20

(A to dlaczego w mniemaniu niektórych pali więcej to wiem doskonale. Tyle że to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością)

No to może wyjaśnisz o co chodzi z tą rzeczywistością,
chciałbym aby każdy wpisał jakie ma spalanie średnie,przy jakim silniku i jakiej inst LPG ,to powinno być jakimś wyznacznikiem prawda?

Struna - |19 Lut 2010|, 2010 20:27

kurcze, zadaj sobie odrobinę trudu ( oraz dobrej woli ) i poczytaj tematu o spalaniu LPG na tym forum, oraz o blosie. Znajdziesz wszystko o co pytasz.

[ Dodano: Pią 19 Lut, 2010 ]
Jacek12 napisał/a:
No to może wyjaśnisz o co chodzi z tą rzeczywistością,
dokładnie to ->
pepicosi napisał/a:
lepiej jedzie to lepiej dajesz to i spali wiecej

pepi - |20 Lut 2010|, 2010 14:24

jazda na zaworach też swoje robi :) a na blosie tak raczej się nie da :P oczywiście można polak potrafi
Adam73 - |20 Lut 2010|, 2010 14:29

Jak kogos nie stać na paliwo do dwulitrówek ( a tym bardziej 2.9) to moze niech sprzeda i kupi coś o pojemności do 1500 cm ( wybór jest duży) a nie oszczędza na paliwie i jeszcze narzeka że tyle chleje.
grzechu913 - |20 Lut 2010|, 2010 14:59

albo cos w granicach do 1,2 L i wtedy bedzie mial male spalanie beni albo diesla niech kupi 1,4 albo jakies lupo i cieszy sie spalaniem w oklicach 3-4L ropy
pepi - |20 Lut 2010|, 2010 19:20

ale te 4 litry ropy to też sporo powiedzmy że troszke mniej jak 20 zł -to cos w 30 się mieści w trasie -ale on jedzie :-d
Darek_Police - |20 Lut 2010|, 2010 20:57

mam w użyciu dwa auta, jedno 2.0 LPG, drugie 1.1 noPb. Koszt przejechania 100km w obu przypadkach prawie taki sam.
Adam73 - |20 Lut 2010|, 2010 21:23

Darek_Police napisał/a:
mam w użyciu dwa auta, jedno 2.0 LPG, drugie 1.1 noPb. Koszt przejechania 100km w obu przypadkach prawie taki sam.
Darek_Police, chyba 1,1 no LPG ??? ;)
kondzio508 - |20 Lut 2010|, 2010 21:34

Darek_Police napisał/a:
mam w użyciu dwa auta, jedno 2.0 LPG, drugie 1.1 noPb. Koszt przejechania 100km w obu przypadkach prawie taki sam.



hę ? to ohc pali 15 lpg ? :shock: :shock: :shock:

mój dohc pali max 10.L lpg czy to miasto czy srednia mierzone na odcinku 1000 km. wiec nie wiem a ile uno twoje pali ? bo moje 1.0 fire na wtrysku mono pali 7-8 l . PB wiec to jest ponad 32 zł. a scorpio mam za 100 km. lpg jakieś 21 zł. :) wiec róznica jest ...

Darek_Police - |20 Lut 2010|, 2010 21:46

Adam73, noPb czyli bezołowiowa :P

kondzio508, nie, 1.1 pali 6/100. No jak go dosiadłem w mieście i podeptałem, to do 8/100 faktycznie potrafi łyknąć. Natomiast w trasie do 90km/h można nim zejść poniżej 5/100.

A tak w ogóle, to ten 1.1 to też OHC :D

Jacek12 - |21 Lut 2010|, 2010 18:43

kondzio508 napisz jaką masz inst.lpg bo jestem bardzo ciekaw tego twojego spalania 10l/100km?Swoją drogą mikser do lpg jest ok 10 razy tańszy od blosa i taki sobie chyba założe do auta.może ktoś inny pochwali sie swoim zużyciem lpg przy 2.0dohc.
kondzio508 - |21 Lut 2010|, 2010 18:50

Jacek12, instalka z papierów to tak :

Zbiornik ZT- H220 mm ,
Reduktor Cometa do 120 KM
wielozawór Elpigaz
obudowa gazoszczelna Irene
i jakies przewody itp

ogólnie jest na "krokowym" który jest odłączony ;) od czasu montazu poprostu oszukuje diagnostę ;) mixser siedzi w rurze dolotu , ogólnie to niewiem jak 16 v ma z tym spalaniem moze wiecej pali , ja mojego troszke ciskam i nie przekroczyło 10 L. praktycznie z rozgrzewaniem .

grzechu913 - |21 Lut 2010|, 2010 19:03

tyle ze mk1 lub mk2 jest lzejsze od mk3 ,wiec w mk3 nie ma mowy w miescie o spalaniu na poziomie 10L
1Bodzio - |21 Lut 2010|, 2010 19:37

Da się, da. Mi zeszedł do 9,8 l/100km . Silnik 2.0 16V na Blosie, ale od razu przyznaję, że jeździł wtedy z wyłączonym klimatronikiem. Gdy klima chodzi , to trzyma 11,5 l gazu/ 100km.
Jacek12 - |21 Lut 2010|, 2010 19:42

ile wyniosła cię instalacja lpg 1bodzio,czy zakładałeś sam ?
silniczki krokowe często siadają,można to zauważyć po zmianie pracy silnika na gazie,np kichanie.

grzechu913 - |21 Lut 2010|, 2010 20:06

to ciekawe widocznie mam za ciezka noge ;)
1Bodzio - |21 Lut 2010|, 2010 22:05

Za instalację zapłaciłem 1200 zł. Gościu miał do zamontowania jedynie zbiornik, rurki i parownik. Z elektroniki pomontował jedynie atrapy sterownika i silnika krokowego. Cały dolot, łącznie z Blosem robiłem sam. Gościu próbował to wyregulować, ale mu nie wyszło, i przy odbiorze był pierwszy strzał. Regulację więc, przy pomocy forum, oraz instrukcji autorstwa Struny i Maupa, trzeba było zrobić samemu.
Jacek12 - |22 Lut 2010|, 2010 17:44

ok
mam pytanie do grzecha 913,jaki jest odpowiedni parownik dla silnika 2.0 dohc 16V.
czy blosy są wszystkie jednakowe,może masz jakieś fotki z blosem w swoim aucie,chodzi mi o sposób podłączenia?

grzechu913 - |22 Lut 2010|, 2010 18:12

wiesz pewnie jak najmocniejszy ;) z tego co mowia to mocniejszy niz silnik ,ja akurat mam LANDI 98 dokladnie taki http://motoallegro.pl/ite...rownik_lpg.html . Blosy sa takie same najwyzej moze sie roznic tym gwizdkiem w srodku ale te co sprzedaja to auto obsluguja bez problemu. Wyglada to tak http://www.fotosik.pl/pok...7e42d1bd72.html .
A jedzie na gazie tak http://www.youtube.com/watch?v=DWnoQLCyKDg
http://www.youtube.com/wa...feature=related

mnet - |23 Lut 2010|, 2010 02:17

Cześć
O 10 l/100 w mieście zapomnij to bajki. Na blosie palił mi od 13-16.Częściej 16 (miasto Warszawa) W mieście.Fabryczne dane to 11,8l/100 to jakimcudem bodkowi pali 10??????? Zerknij tu http://www.autocentrum.pl...98&trybopinii=1
Jak chcesz tanio jeździć to polecam Astre 1,4 nie scorpio.
Acha blosa już wywaliłem po 20 paru tysiącach czyszczenie już mu nie pomaga, na wolnych nie chodzi zalewa silnik tak jakby nie podnosił tłoka kaput do archiwum.
Największa prostota i bezawaryjność to stary poczciwy mikser !! Jak chcesz osiągi to tylko sekwencja !!!
Na innych forach jest tyle samo zwolenników jak i przeciwników BLOsa . Ja należe do tych drugich, nie wiem może jakaś wadliwa partia czy cóś ??? Mam dość Przeróbki trójniki itp. Krótko moja rada nie wchodź w to wydasz na blosa 300-400 stówki trójnik gumy ,dołóż 200-400 stówy i masz sekwencje. Na allegro przód około 700-800 stówek.
Czytaj rady między wierszami - wybór należy do Ciebie. Jak się zdecydujesz na blos to nie rozkręcaj parownika na max i nie kupuj większego parownika, bo stracisz kase i nerwy.
Najśmieszniejsze, że sprzedawcy instrukcje dołączali do blosssa ściągniętą z neta i napisaną przez naszych kumpli z forum z bykami!!!€

Pozdro dla wszystkich scorpiomanniaków tych którym palą scorupy 6,7L/100 LPG w mieście oraz tych którym spalają 18,89L/100 na szosie wysokooktanowej 98 super sport wachy z shella ;-))

maup - |23 Lut 2010|, 2010 02:25

mnet napisał/a:
Największa prostota i bezawaryjność to stary poczciwy mikser !! Jak chcesz osiągi to tylko sekwencja !!!


a juści.


mnet napisał/a:
Jak się zdecydujesz na blos to nie rozkręcaj parownika na max i nie kupuj większego parownika

pierwsze, zwykle prawda, po zebraniu doświadczeń umieszczone w nowszych wersjach instrukcji blosa, kto sobie zadał trud zapoznać się z nimi, to wie.
drugie bzdura. większy od czego? od nocnika pod łóżkiem?
parownik ma być dobrany wydajnością do silnika, na ogół montowane są za słabe bo tańsze (albo w myśl ideologii, że jak za mały reduktor to auto będzie mniej palić), poza tym dochodzi jeszcze utrata wydajności w miarę zużycia samego parownika.
zestrojenie układu parownik:blos wymaga wiedzy i praktyki, niektórzy kombinują sami nie posiadając ani jednego ani drugiego a potem wypisują na forach niestworzone rzeczy.

na koniec jedna uwaga - blos nie został wymyślony po to, żeby zmniejszyć zużycie paliwa. że tak się czasem dzieje, to wynik wyłącznie totalnie spierdzielonej instalacji na mikserze, który zastępuje blos.

Struna - |23 Lut 2010|, 2010 12:15

maup napisał/a:
blos nie został wymyślony po to, żeby zmniejszyć zużycie paliwa
ale często po jego zastosowaniu jednak tak się dzieje. Ale to tylko z racji na zdecydowanie większą precyzję dawkowania paliwa.

mnet napisał/a:
Acha blosa już wywaliłem po 20 paru tysiącach czyszczenie już mu nie pomaga, na wolnych nie chodzi zalewa silnik tak jakby nie podnosił tłoka kaput do archiwum.
to ja Ci powiem, że na jednym blosie obskoczyłem dwa auta, z czego sumaryczny przebieg obu wyszedł w okolicy 70 kkm i blos nadal działał bezproblemowo.

Oczywiście był czyszczony co jakiś czas i smarowany czymś na mazie mos2 :)

1Bodzio - |23 Lut 2010|, 2010 21:38

mnet napisał/a:
O 10 l/100 w mieście zapomnij to bajki. Na blosie palił mi od 13-16.Częściej 16 (miasto Warszawa) W mieście.Fabryczne dane to 11,8l/100 to jakimcudem bodkowi pali 10???????
Ciekawe gdzie wyczytałeś, że te 10 l gazu /100km, to mi pali w mieście, i do tego jeszcze w Warszawie ? Jest to spalanie z wyłączonym klimatronikiem, połowa poza terenem zabudowanym, a druga połowa to miasto, ale takie po którym się jeździ. Wolno, bo wolno ale jednak do przodu. Bez stania godzinami w korkach. Z włączoną klimą, jak już wspomniałem, spalanie utrzymuje się w okolicy 11,5 l gazu/ 100km.

[ Dodano: |23 Lut 2010|, o 21:53 ]
To, że Tobie, czy też Twojemu gaziarzowi nie udało się ustawić blosa, wcale nie znaczy że jest to niemożliwe. Blos jest rozwiązaniem pośrednim, pomiędzy mikserem, a sekwencją, i jako taki całkiem nieźle się sprawuje. Moim zdaniem do silników sterowanych EEC V najlepsza jest sekwencja, gdyż o ile jest dobrze ustawiona, najlepiej współpracuje ze sterowaniem silnika. Mikser i blos są układami autonomicznymi, nie dającymi się sterować kompem silnika, i aby to w miarę poprawnie pracowało, to ten co reguluje, musi się wykazać fachowością . Pierwszy z brzegu gaziarz na pewno sobie nie poradzi.

pepi - |23 Lut 2010|, 2010 22:53

tylko zapominacie o jedym kabelki w scorpio zazwyczaj są w opłakanym stanie i blos bardziej jest adekwatny wtedy , a co sekwecjie takie fajne a gdzie tam -listwy padają a to szarpie a to obroty falują , moje spalanie w mym 4x4na blosie w trasie 12 litrów -trasa lublin -łódz :-d -z lawetą i golfem -17 :P
tylko że wypakowanie tych 400 zł na blosa to troszke sporo -pogłupieli z tymi cenami :690: ale ja polecam blosa nie dla spalania tylko dla wolnych !!!! są zawaliste !! :-d

Darek_Police - |23 Lut 2010|, 2010 22:55

ojojoj, się namąciło. Ja się zgadzam z Bodziem, Struną i Maupem. Mnat, może i piszesz prawdę, ale raczej jesteś wyjątkiem - co dla mnie potwierdza regułę ;)

Sam użytkuję instalację I gen. od 8 lat i przez ten czas dwa razy własnoręcznie regenerowałem parownik. Koszt ok. 50-60PLN. I faktycznie, choć rewelacji nie ma, to to rozwiązanie z epoki gazu mikserowego zdaje egzamin i dzisiaj. mój najnowszy wynik spalania z jazdy mieszanej to 12,3l/100km. Palony na beni tylko rano.

grand funk - |23 Lut 2010|, 2010 23:33

blos blosem, ale 400 zlotych za takie cudenko to zdecydowanie za wiele.... jesli np instalka 2 gen kosztuje 1500 dodajemy 400 pln i jest stag. caly czas mysle nad stagiem do swojego dohc.
pepi - |24 Lut 2010|, 2010 07:37

tylko nie zwawsze takie stag -lub inna instalka będzie działała poprawnie a blos tak i np. jak auto powiedzmy będzie smigało 2-5 kilometrów dojazd do pracy to ta jazda będzie na paliwie nie na lpg :-d
grzechu913 - |24 Lut 2010|, 2010 14:28

a u mnie blos dziala wysmienicie ,autko na benzynie w temp -18st dostawalo na ssaniu przy rozruchu obr ok 1500-1600 ,a przelaczanie mam ustaqwione na 1500 wiec w momencie rozruchu przalaczal sie na LPG i nawet nie bylow iadomo ze na nim chodzi ,wiec ja malo co jezdze na beni. Jedynie teraz caly czas jezdze bo ok 200km zrobie z ciekawosci aby wiedziec ile mi benzynki spala jak jezdze na krotkich odcinkach do pracy i po miejscu w okolicach zamieszkania ,wiec tez trzeba wziac poprawke na to ze u mnie gaz dziala odrazu po zapaleniu a nie przejazd powiedzmy 1-2km na beni i dopiero gaz

[ Dodano: |24 Lut 2010|, o 17:21 ]
nio i ku mojemu zdziwieniu autko na tej samej drodze co na lpg robilem spalilo 9,7 L beni :P
Zaloz sobie sekwencje to ci bedzie mniej palic

Jacek12 - |24 Lut 2010|, 2010 20:20

możecie mi powiedzieć jakie parametry powinien posiadać mixer dla silnika 2.0 16V dohc,chodzi mi o średnice wewnętrzną,znalazłem kilka mixerów na allegro ale moją różną średnicę wewnetrzną a chciałbym wiedzieć czy zakładać z jedną dziurą czy z dwoma.
znalazłem np. takie coś http://www.moto.allegro.p...ikser_ford.html
albo co to jest http://www.moto.allegro.p...gas_system.html
macie coś sprawdzonego?

grzechu913 - |24 Lut 2010|, 2010 20:48

pojedyncze zaloz miksery i po sprawie w granicach 30-35mm i luz cudow nie bedzie ,ale jezdzil bedzie w miare normlanie .Ja kiedys mialem soniczne albo strumieniowe jakos tak sie nazywaly
pepi - |24 Lut 2010|, 2010 21:17

jak dasz mniejsze to wolne bardziej stabilne tylko może nie jechać -a jak wieksze to jedzie :P a wolne nie koniecznie fajne ;)
Jacek12 - |25 Lut 2010|, 2010 09:08

grzechu913 napisał/a:
pojedyncze zaloz miksery i po sprawie w granicach 30-35mm i luz cudow nie bedzie ,ale jezdzil bedzie w miare normlanie .Ja kiedys mialem soniczne albo strumieniowe jakos tak sie nazywaly


czy to pewne średnice?

grzechu913 - |25 Lut 2010|, 2010 09:34

ja kupilem auto z instalaja co byla zalozona w wloszech i tam byly miksery 34mm podobny z zasady dzialania do tego
http://motoallegro.pl/ite...ma_fi_70mm.html
http://mikser.gazowy.w.interia.pl/rodzaje.html .Wiesz byl aluminiowy caly jak ten pierwszy tyle ze mail taka zweszke prostopadle do przeplywu powietrza w ktorej byl podawany gaz ,bardzo ciekawa sprawa chodzilo to na 1gen czyli na srubie ,wolne obroty byly ladne i dynamika do zniesienia,potem to rozwiercilem na 42mm i costala tylko rurka podajaca gaz zcieta pod katem 45st tyle ze wolne obr byly kiepskie dolozylem krokowke i elektronike ,ale potem szybko zalozylem blosa.
Tu masz zdjecie jakie tez mozesz zalozyc http://www.rybacki.pl/wyroby/foto/STRUM.jpg cos tak moje wygladaly tyle ze ten dyfuzor co jest w srodku byl nakrecany na ta rurke co wchodzi w cala ta obraczke i nie bylo tak oblane z boku wiec przeplyw powiuetrza byl wiekszy . Srednica orginalna dolotu to cos 50-52mm w 2.0 16V . Napewno nie dawaj duzego miksera bo beda jaja z obotami ,ciezko bedzie mieszanke dostosowac na wolnych albo duzych obr. W blosie nie ma tego problemu bo tam jest regulowany przeplyw (srednica jakby miksera) wiec obr sa idealne ,szkoda ze tak daleko mieszkasz bo bys sobie zobaczyl jak to wyglada ,jak pracuje silnik w kazdym zakresie obr.

Jacek12 - |25 Lut 2010|, 2010 21:54

Dzięki za info

[ Dodano: |10 Mar 2010|, o 13:07 ]
czy ktoś ma do sprzedania trójnik +kolanka gumowe pod blosa dla 2.0 16V?

mnet - |10 Mar 2010|, 2010 19:46

Czesc
1Bodzio napisał do mnie

1Bodzio napisał/a:
Ciekawe gdzie wyczytałeś, że te 10 l gazu /100km, to mi pali w mieście, i do tego jeszcze w Warszawie

odp niżej
grzechu913 napisał/a:
tyle ze mk1 lub mk2 jest lzejsze od mk3 ,wiec w mk3 nie ma mowy w miescie o spalaniu na poziomie 10L

Ty mu odp.
1Bodzio napisał/a:
Da się, da. Mi zeszedł do 9,8 l/100km . Silnik 2.0 16V na Blosie, ale od razu przyznaję, że jeździł wtedy z wyłączonym klimatronikiem. Gdy klima chodzi , to trzyma 11,5 l gazu/ 100km


Grzechu pisze, że się nie da, Ty, że się DA - tutaj to wyczytałem i odpowiedziałem, że to bajka. Nie pisałem, że Ty jeździsz po Warszawie tylko, że mi pali 13-16 w Warszawie.Myślę, że to ważne ponieważ niektórzy piszą o małym spalaniu w mieście gdzie nie ma korków. Brata Corsa 1,2 pali 8-9,5l/100 w mieście.
Jasno odpisałeś na post Grzechu913, że twój zablosowany scorpion pali 10/100 w mieście - skoryguj, edytuj post, popraw - jeszcze jakaś bidula to przeczyta i uwierzy!

1Bodzio napisał/a:
To, że Tobie, czy też Twojemu gaziarzowi nie udało się ustawić blosa, wcale nie znaczy że jest to niemożliwe

Gdzie wyczytałeś, że Ja twierdze o niewykonalności zestrojenia blosa!?
Forum jest miejscem gdzie ludziska dają sobie porady. Ja zapragnąłem podzielić się moim doświadczeniem z blosem. Cieszę się, że Tobie super chodzi auto na blosie i tego nie neguję, ale bądź na tyle elastyczny i pozwól zapoznać się jackowi12 z ewentualnym wyrzuceniem forsy w błoto na osławionego blosa. Gdybym się cofnął w czasie na początku założyłbym sekwencję. Jak policzyłem wydatki na rurki rureczki przeróbki, uspawany trójnik, czas i nerwy to de facto dołożyłem do tego interesu, a w rezultacie mam miksery. :-( .Dlaczego zakładamy blos zamiast sekwencji? Nie dlatego, że jest lepszy tylko tańszy od sekwencji. Tutaj się sprawdza powiedzenie biedny dwa razy traci. Chcąc oszczędzić na sekwencji, zakładając blosa można więcej stracić niż zyskać.
Mam wyrobione zdanie na ten temat i nikomu nie polece blosa. Mikser albo sekwencja, żadnych półśrodków.

Pozdr Marcin

1Bodzio - |10 Mar 2010|, 2010 20:13

mnet napisał/a:
Mam wyrobione zdanie na ten temat i nikomu nie polece blosa. Mikser albo sekwencja, żadnych półśrodków.
To Twoje święte prawo. Należy jednak pozwolić, aby inni również wyrobili sobie własne zdanie na ten temat. Ty napisałeś swoje, ja - swoje, Grzechu 913 również, więc ten kto to będzie czytał, będzie mógł wyciągnąć wnioski dla siebie, mając do wyboru zupełnie przeciwne opinie. A co do różnych wyników spalania - Ta sama instalacja zamontowana w silnikach o dużej różnicy w ich zużyciu, da też duże różnice jeśli idzie o spalanie. Pisanie więc że 10 l/100km to bzdura, tylko dlatego że komuś, pomimo dokładnej regulacji, auto pali więcej, jest nieuprawnione.
pepi - |10 Mar 2010|, 2010 20:26

mnet napisał/a:
.Dlaczego zakładamy blos zamiast sekwencji?
- bo scorpio ma problemy z elektryką i dlatego blos sie sprawdza i nie smigamy na paliwie tylko mamy możliwośc albo benzin albo lpg , a sekwecja nie jest wcale taka fajna -fakt jak jest ok to się tylko leje paliwo i nic człowieka nie obchodzi , ale jak coś się dzieje to się płaci :695: i ile paliwa auto spala zanim jedzies na lpg :-d
Gaiger - |10 Mar 2010|, 2010 20:41

pepicosi napisał/a:
bo scorpio ma problemy z elektryką i dlatego blos sie sprawdza
to się najpierw naprawia elektrykę a potem gazuje a nie wypisuje takie herezje.
pepicosi napisał/a:
sekwecja nie jest wcale taka fajna -fakt jak jest ok to się tylko leje paliwo i nic człowieka nie obchodzi , ale jak coś się dzieje to się płaci
jak w każdej innej instalacji lpg
pepicosi napisał/a:
ile paliwa auto spala zanim jedzies na lpg
tyle ile potrzeba. Przynajmniej nie ma potem problemów z pracą silnika na Pb.
grzechu913 - |10 Mar 2010|, 2010 22:32

ogolnie tez trzeba wziac pod uwage ile auto wazy i jak ktos jezdzi,ja swoje osobiscie wazylem na wadze elektronicznej i wyszlo 1630kg (zbiornik benzyny 1/2 poj. , gazu prawie pelny a jest to butla 80L) do tego dochodzi styl jazdy i moze sie to roznic ;)
1Bodzio - |10 Mar 2010|, 2010 22:40

Cytat:
to się najpierw naprawia elektrykę a potem gazuje a nie wypisuje takie herezje.
To wbrew pozorom wcale nie jest taka herezja. Ilu użytkowników Scorpio ma pojęcie co tak naprawdę najbardziej boli ich auto ? Moim zdaniem bardzo niewielu. Jesli już ktoś chcialby jednak zrobić porządek z kablami, to ilu elektryków samochodowych jest w stanie to zrobić w miarę przyzwoicie? Moim zdaniem rownież bardzo niewielu (wiekszość pewnie nie będzie mieć czasu). Blos wiec jako uklad praktycznie niezależny od oryginalnego sterowania silnikiem (byle tylko iskra na świecach była dobra) będzie pewniej działał niż sekwencja, dla której całe sterowanie silnikiem jest ważne. Tak że przy zrobionej elektryce- sekwencja, a przy nie zrobionej - blos byłby moim zdaniem odpowiedniejszy.
Struna - |10 Mar 2010|, 2010 22:47

1Bodzio napisał/a:
Ilu użytkowników Scorpio ma pojęcie co tak naprawdę najbardziej boli ich auto ? Moim zdaniem bardzo niewielu.
zupełnie się zgadzam. Mało tego, to zazwyczaj działa tak, że jak np. widzę u kogoś ewidentne objawy problemów z wiązką i go o tym informuję to zazwyczaj większość szuka jakichś innych przyczyn - zupełnie jakby nie chciała do siebie dopuścić myśli że to właśnie ich też dopadł problem z wiązką. Nie wiem, ludzie mają jakąś straszną traumę związaną ze słowem wiązka - a to przecież wcale aż takie skomplikowane nie jest. Zwłaszcza w rzędówkach.
ford2fast - |10 Mar 2010|, 2010 22:49

pepicosi napisał/a:
jak dasz mniejsze to wolne bardziej stabilne tylko może nie jechać -a jak wieksze to jedzie :P a wolne nie koniecznie fajne ;)

Jak dasz za duży palnik , będzie zawsze za uboga mieszanka i regularne kichanie masz zapewnione :)

Struna - |10 Mar 2010|, 2010 22:50

ford2fast napisał/a:
Jak dasz za duży palnik
zależy o ile za duży :)
Darek_Police - |10 Mar 2010|, 2010 22:53

Struna napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Jak dasz za duży palnik
zależy o ile za duży :)


większy od fi dolotu :P

ford2fast - |10 Mar 2010|, 2010 22:53

Struna napisał/a:
1Bodzio napisał/a:
Ilu użytkowników Scorpio ma pojęcie co tak naprawdę najbardziej boli ich auto ? Moim zdaniem bardzo niewielu.
zupełnie się zgadzam. Mało tego, to zazwyczaj działa tak, że jak np. widzę u kogoś ewidentne objawy problemów z wiązką i go o tym informuję to zazwyczaj większość szuka jakichś innych przyczyn - zupełnie jakby nie chciała do siebie dopuścić myśli że to właśnie ich też dopadł problem z wiązką. Nie wiem, ludzie mają jakąś straszną traumę związaną ze słowem wiązka - a to przecież wcale aż takie skomplikowane nie jest. Zwłaszcza w rzędówkach.

Dzisiaj próbowałem wytłumaczyć pacjentowi w trakcie dwudziestominutowej rozmowy , że jego problemy najprawdopodobniej powoduje wiązka podłużnicy , on natomiast uparcie chciał mi przywieźć swoje auto "...bo może to tylko jakaś pierdoła i parę minut roboty ... " :):

Struna napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Jak dasz za duży palnik
zależy o ile za duży :)

W V6 wystarczy o 3- 4 mm :)

Struna - |10 Mar 2010|, 2010 23:05

ford2fast napisał/a:
W V6 wystarczy o 3- 4 mm :)
12V6 o dziwo jest dosyć trudnym silnikiem do zagazowanie na mikserach.
Jacek12 - |10 Mar 2010|, 2010 23:29

taaa ,każdy pisze co chce i jak chce ,ciekawe ile w tych postach prawdy jest a ile ściemy by pochwalić się swoją super inst. lpg .
założyłem ten post bo chciałem się dowiedzieć jaka inst.lpg jest najbardziej ekonomiczna i w miarę tania dla scorpio 2.0 16V.
oto co stwierdzam...
butle mam,

i tak dla blosa czyli 1 gen:
blos-400
trójniki i przeróbki dla tego silnika co najmniej -150 (prawdopodobnie toporna robota}
reduktor -200,
emulator lambdy-50
robota gaziarza + papiery-400
plus osprzęt -150
nie wspomnę o zepsutym krokowcu
suma-1300zł PLN

2 gen:
reduktor-200
miksery pojedyncze-120
komputer np bingo m komplet -200
osprzęt-150
robota gaziarza + papiery-400
suma-1070zł PLN

różnica 230zł-drogą nie chodzi
dochodzi cena do tego wszystkiego za komfort jazdy:
albo pierwsza inst i duży komfort z jazdy i spalanie lpg od min 10-20l/100
albo druga inst i ograniczona moc na benzynie i lpg oraz spalanie lpg od min 8-15l/100

sekwecji nie liczę na razie ale jak bym kupił całą przez internet to by wyszło ok-1700zł pln z wszystkim,razem z montażem.

jakieś uwagi?

Struna - |10 Mar 2010|, 2010 23:36

stary - jak kiedyś może zakumasz zasadę działanie blosa i różnicę pomiędzy mikserem a blosem to pewnie sam to ocenisz. Na obecnym stadium jak widzę jesteś ukierunkowany na mikser i 2 gen i spoko. Jak to zrobi ktoś kumaty i nie spieprzy czegoś to jak to mówią "będzie pan zadowolony" . No offence.
Jacek12 - |10 Mar 2010|, 2010 23:42

a spodziewałem się że struna mnie zachęci do blosa..
Struna - |10 Mar 2010|, 2010 23:55

do niczego nie mam zamiaru Ciebie zachęcać, wybierz sam świadomie - będziesz się potem z tego cieszył lub sam sobie pluł w brodę, a nie np. mnie czy komuś innemu :)

Mogę Ci nieco streścić co nieco z własnego doświadczenia .

Miksery - bardzo bezobsługowa instalacja, ale najmniej precyzyjna w dawkowaniu, choć jak się bardzo do tego przyłożyć ( ale nie licz na to u gaziarzy ) to można całkiem nawet ok wyniki uzyskać. Generalnie pod kątem celności dawkowania a zarazem spalania najgorsza, ale zarazem najtańsza i mega prosta w obsłudze ( choć i to można spieprzyć :) )

Blos - no prawie szczyt precyzji, można porównać nawet do instalek 3 generacji lub nawet padlin z 4 generacji ( bo te niepadliny to jednak jakby blosa przewyższają :) )
Droższy i w moim odczuciu mniej bezobsługowy niż mikser, ale za to zdecydowanie bardziej precyzyjny. Wymaga wiecej od gazownika bo pomimo swojej prostoty jakoś przysparza wielu gazownikom problemów z regulacją - ale t tylko tym "słabym" co to byle założyć, skasować i następnego klienta obsłużyć jakotako. Wersja z blosem jak dla mnie dla bardziej "świadomych klientów".

No i sekwencja - "cudo" techniki :) z jednej strony super. Dopóki tylko osprzęt silnika i układ benzynowy będą tip top i gazownik nie popełni jakichś sporych uchybień to miodzio. Ale - każda róża ma kolce - jeśli tylko coś nie halo z beną, gazownik poleci po kosztach to będziesz klął na czym świat stoi.

A co założysz to Twoja brocha :)

maup - |11 Mar 2010|, 2010 00:01

Jacek12 napisał/a:
a spodziewałem się że struna mnie zachęci do blosa..

miałem się tu nie odzywać, z wiadomych względów, ale nie zdzierżyłem.

nikt tu Cię nie będzie do niczego zachęcał, bo to nie jest Telesklep tylko forum dyskusyjne.

przedstawiliśmy Ci rozmaite warianty, ich zady i walety, częściowo na podstawie wiedzy i doświadczenia, częściowo na podstawie urazów i fobii (to też jest urok forów internetowych).

ja ze swojej strony powiem tyle. jeżeli nie wiesz co masz zrobić i nie możesz podjąć decyzji, rób to co robią inni i statystycznie masz szansę na satysfakcję.
jeżeli 90% użytkowników LPG jeździ na II generacji to pewnie jest ona dobra, no bo przecież miliony much nie mogą się mylić.

Struna - |11 Mar 2010|, 2010 00:07

maup napisał/a:
no bo przecież miliony much nie mogą się mylić.
jedząc gówno - zapominałeś dodać (szanowny wielce maupiszonie) :)
Reader - |11 Mar 2010|, 2010 01:14

Struna napisał/a:
maup napisał/a:
no bo przecież miliony much nie mogą się mylić.
jedząc gówno - zapominałeś dodać (szanowny wielce maupiszonie) :)

Panowie, zapomnieliście dodać w tym stwierdzeniu że, to porada bardziej dla (niezdecydowanej) muchy a nie człowieka. :)


Szczerze powiedziawszy jakbym u siebie zakładał nową instalację to pewnie poszła by sekwencja , biorąc pod uwagę że sam bym zakładał i ceny są dość niskie.

Kupując Scorpio (po jutrze będzie rok) , widząc instalkę (3 letnia) na mieszalniku pomyślałem - ale szit że, ktoś to zamontował do takiego silnika... . Najpierw miałem chęć zmienić na sekwencyjną , ale mi przeszło bo ładnie jeździł, nic nie trzeba było grzebać więc co będę się w koszty ładował. Następnie trochę poczytałem tu i tam , pooglądałem charakterystyki blosa i pomyślałem - to jest dobre warto zmienić. Ale , przez długi czas od kupienia , instalki nawet nie tyknąłem ręką , w sensie obsługi. Czasu na grzebanie w aucie ograniczone do wymian olejów itp. , ponadto wydatki zawsze inne się pojawiają ... więc blos odszedł na (bardzo) dalszy plan.
Podsumowując , przejeździłem ponad 20 tys.km wymieniając jedynie filtr gazu i odkręcając nieco śrubę regulacji bo na jałowych wykazywało mi ubogo. Pomijam fakt że, wykonanie instalki wygląda jak "idź pan stąd" i praktycznie nie powinna działać. ;)

Jacek12, jasne że, różnica w cenie jest i duża i mała - zależy dla kogo i jakie kryteria przyjąć. Trzeba wziąć pod uwagę jak dużo przejeździsz tym samochodem zanim się go pozbędziesz , w jakim stanie jest silnik i jaki jest styl Twojej jazdy.
Twierdzisz że, mieszalnik ogranicza moc , tylko weź pod uwagę że, tu chodzi o moc maksymalną a tej niekiedy się rzadko używa... .
:)

Gaiger - |11 Mar 2010|, 2010 07:18

1Bodzio napisał/a:
To wbrew pozorom wcale nie jest taka herezja. Ilu użytkowników Scorpio ma pojęcie co tak naprawdę najbardziej boli ich auto ?
Owszem, tak patrząc macie rację. Tyle że dalej, dla mnie przynajmniej, herezją jest twierdzenie że coś jest lepsze bo lepiej maskuje niedomagania silnika czy elektryki. To tak jakby twierdzić że ukł. hamulcowy jest słaby mając klocki o grubości 0,005mm ;) .
A od strony elektrycznej czy blos czy sekwencja to i tak 90% elektryki silnika ma wpływ na pracę na lpg.
Przy sekwencji dochodzi do tego zasilanie wtrysków Pb.
I tak jak Struna, pisze, spartolona instalacja, czy to 1, czy 2, czy n-ta generacja będzie wnerwiała.

Boni - |11 Mar 2010|, 2010 07:31

Żeby było jasne - mi to lotto co kto zakłada, i nie ważne czy to blos czy sekwencja czy palnik, a nawet - czy co tam akurat jest droższe czy tańsze, ale bardzo bardzo proszę, nie róbcie z forum jakiegoś zlotu golfiarzy 1 i nie argumentujcie, że w skali utrzymania tego samochodu na jakimkolwiek sensownym poziomie ponad szrot, te 10zł miesięcznie (powiedzmy 230zł amortyzowane na dwa lata) to jest JAKIKOLWIEK argument za czy przeciw.
Darek_Police - |11 Mar 2010|, 2010 08:16

jacku12, założyłeś temat z pytanie o instalację, to Ci ludzie piszą. Każdy przy tym argumentuje swoją poradę. Ty sobie wybierz, co do Ciebie najbardziej przemówi.

Ja mam na palniku, chętnie bym sobie blosa wsadził, ale ja to mogę powiedzieć, że mi żal inwestować 400PLN w auto warte z 500PLN (po ostatniej akcji "baba w drzwi" :P ).

Jacek12 - |11 Mar 2010|, 2010 08:46

no więc ponowie pytanie.czy ktoś może ma gotowy trójnik pod blosa dla 2.0 16V,
a może ma gotowy szablon lub mógłby go zrobić?

Darek_Police - |11 Mar 2010|, 2010 10:14

a nie można tego blosa dać zaraz za przypływką, gdzie występuje tylko jedna rura?
Struna - |11 Mar 2010|, 2010 10:36

Gaiger napisał/a:
A od strony elektrycznej czy blos czy sekwencja to i tak 90% elektryki silnika ma wpływ na pracę na lpg.
dla blosa to tylko szczelny dolot i zapłon starczy, dla sekwencji już nie :)


btw - jedna ważna informacja, w zasadzie BLOS-a się nie homologuje bo jakby nielegalny jest w kontekście naszego prawa.

grzechu913 - |11 Mar 2010|, 2010 10:56

nio dokladnie i blos jest malo awaryjny ,choc nie przechwalam go az tak bo sekwencja pewnie tez jest calkiem calkiem
Struna - |11 Mar 2010|, 2010 10:58

grzechu913 napisał/a:
blos jest malo awaryjny
w porównaniu do palników to jednak wymaga blos nieco atencji. Warto co jakieś 20 - 30 kkm zerknąć na slit i go wyczyścić.
grzechu913 - |11 Mar 2010|, 2010 11:07

Struna napisał/a:
Warto co jakieś 20 - 30 kkm zerknąć na slit i go wyczyścić
dokladnie tak trzeba zrobic ;)
Gaiger - |11 Mar 2010|, 2010 11:14

Struna napisał/a:
dla blosa to tylko szczelny dolot i zapłon starczy,

No zgadza się...
A sprawny zapłon wymaga sprawnych CPK, TPS, czujników temp, EDIS'a, cewek zapłonowych, CP wałka rozrządu, MAP'a, wiązki silnika i podłużnicy oraz skrzynek bezpieczników ;)
Nie jestem pewien ZBJ i MAF'a.
Olać można wtryskiwacze Pb, ich okablowanie i chyba sondę lambda.
Innymi słowy na rozsypanych wiązkach i blos nie będzie dobrze gadał :):
Co nie znaczy że uważam że blos jest bee :)

Speedo - |11 Mar 2010|, 2010 11:16

generalnie rozchodzi sie o to, zeby iskra byla we wlasciwym momencie zarowno na palniku jak i blosie, bo jak nie jest a kolektor pelny to boooom i tu chyba lekka przewaga sekwy bo nie podaje bez litosci w dolot jak elektronika kuleje
grzechu913 - |11 Mar 2010|, 2010 11:17

powiem tak ,autko na benzynie nie jedzie na Blosie tak,sprawdzone kiedys osobicie na moim aucie,oczywiscie teraz jest wszsytko oki ale jakby nie blos to trzeba by go holowac wtedy hehe
Struna - |11 Mar 2010|, 2010 11:24

Gaiger, zapłon to możesz sobie nawet wziąć z edisa w trybie awaryjnym ( bodaj 10 st na stałe ) i blos będzie robił :)
pepi - |11 Mar 2010|, 2010 13:57

kolego Gaiger, ty jesteś swiadomy jaką ty masz elektrykę w scorpio :P bo chyba nie :-d nie jeden myslał że ma ok co nie ???
i jescze jedna fajna przewaga blosa jak nawet się zaleje płynu gazo podobnego to się nic nie stanie a na sekwecji boli po kieszenie jak djabli wiem bo ten temat mam już przerobiony w cosie :P jak by co :P

Gaiger - |11 Mar 2010|, 2010 14:51

Struna napisał/a:
Gaiger, zapłon to możesz sobie nawet wziąć z edisa w trybie awaryjnym ( bodaj 10 st na stałe ) i blos będzie robił

Jakoś będzie jechał... na 3 garkach też będzie jakoś jechał :690:
Jeździłem ścierką dohc'em z blosem, chodziło toto lepiej niż na mikserze.
Ale jak zdechła wiązka silnika to i tak dupa była :):
pepicosi napisał/a:
Gaiger, ty jesteś swiadomy jaką ty masz elektrykę w scorpio bo chyba nie nie jeden myslał że ma ok co nie ???

pepicosi, nie łapię pytania :roll: .
Że nie mam pojęcia jak działa elektryka silnika w scorpio?
Czy że nie mam pojęcia w jakim stanie mam elektrykę w swoim scorku?

pepi - |11 Mar 2010|, 2010 18:04

Gaiger napisał/a:
Czy że nie mam pojęcia w jakim stanie mam elektrykę w swoim scorku?
- :P

[ Dodano: |11 Mar 2010|, o 18:06 ]
Gaiger napisał/a:
Jakoś będzie jechał
-to i tak lepij niż wcale :-d
Gaiger - |11 Mar 2010|, 2010 19:57

pepicosi napisał/a:
Gaiger napisał/a:
Czy że nie mam pojęcia w jakim stanie mam elektrykę w swoim scorku?

-

pepicosi, akurat tu nie trafiłeś :690:
Mam 100% pewność co do skrzynek, wiązki podłużnicy i skrzyni, czujników, cewek, sondy itp.
Robiąc przekładkę z diesla miałem to wszystko na wierzchu i tam gdzie było coś podejrzanego robiłem regenerację :)
Pozatym wiem że pcmscan nie służy tylko do wyświetlania kodów błędów ;) ale też do odczytu parametrów na czujnikach.
Jedynie co do wiązki silnikowej nie mam 100% pewności... jest po regeneracji ale nie ja ją robiłem.
Żeby była jasność, dalej poprawiam sekwencję po gaziarzach żeby auto jeździło tak jak ja chcę a nie tak jak im się wydawało że powinno :): .
Powtarzam, nie twierdzę że blos jest zły tylko że jeżeli elektryka silnika jest skopana to silnik i tak nie będzie dobrze pracował.

Jacek12 - |12 Mar 2010|, 2010 20:49

mam dylemat,jestem po rozmowie z gazownikiem który stwierdził że miksery dla mojego auta to recepta na strzały itp.na temat blosa odpowiedział że też nie jest taki cacy bo chyba nie mógł wyregulować go kiedyś no i strzały magą być-nie powiedział mi tego dosłownie.
nie jestem pewny na 100% układu zapłonowego na dzień dzisiejszy,jednak na dzięń dzisiejszy chcę założyć lpg do scorpia.\ i mam problem.
powiedział że jak dla mnie sekwecja jest najlepszym wyjściem,jednak wiem że sekwencja działa dobrze jak reszta elektryki działa dobrze.
Za założenie sekwecji (stag300+,wtryski valtec3om,oraz parownik kme silwer do 250KM,butla w koło,plus osprzęt) zapragnął 2200zł.
rozważam też montaż samemu sekwecji lub blosa,wiem że w technice cudów nie ma i nie będzie,bo robię profesjonalne inst elektryczne w domach więc wiem coś na ten temat \,dlatego rozważam też montaż samemu albo sekwecji albo blosa.
najpierw chciałem zakładac miksery ,ale zmieniłem zdanie-wolę raz zrobić instalkę lpg a dobrze.może speedo,struna i maup doradzą mi konkretnie i ostatecznie co wybrać-blos czy sekwencję bo nie ma co więcej wałkowac tego tematu.
pozdrawiam

pepi - |12 Mar 2010|, 2010 20:56

ja tam bym zakładał agisa -sekwecjie ;) -prosta w obsłudze i sam to poustawiasz a to jest chyba najfajniejsze :P -ja bym dał tak comp agis - parownik albo magic albo zavoli zeta -wtryski albo magicy -albo omvl nie zakładaj valteków !! a agisa pod maskę za 800 zł można by było załatwić jak byś chciał :690:
do kolegi co mu się wydaje że ma ok instalke -rozbierałeś kiedyś np, drzwi ?? to ci powiem że tam też kruszeje ;) a więc za iles tam lat i tam będzie się działo :P

Gaiger - |14 Mar 2010|, 2010 21:25

pepicosi napisał/a:
do kolegi co mu się wydaje że ma ok instalke -rozbierałeś kiedyś np, drzwi ?? to ci powiem że tam też kruszeje a więc za iles tam lat i tam będzie się działo

Kolejne pudło :-D
Tak się składa że mój scorek był rozebrany praktycznie do gołej budy i w zasadzie nie ma w nim podzespołu który nie byłby rozebrany, przejrzany, wyregulowany etc.
A na marginesie, w całej wiązce podłużnicy miałem aż 3 przewody z popękaną izolacją :roll: .
Wiązki w drzwiach też prułem zakładając kupowdepy :): .
Ja wiem co mam, ty nie musisz mi wierzyć. Twoje prawo.

pepi - |14 Mar 2010|, 2010 21:51

niech ci będzie , za pare lat zobaczymy co i jak :P :690:
Gaiger - |15 Mar 2010|, 2010 07:17

pepicosi napisał/a:
za pare lat zobaczymy co i jak
za parę lat pewnie będzie gorzej :-D
Jacek12 - |15 Mar 2010|, 2010 13:44

może ktoś ma fotki montażu dysz w kolektorze 2.0 16V?

[ Dodano: |16 Mar 2010|, o 20:14 ]
dzięki za porady,wiem już która instalacja lpg jest najlepsza dla scorpio 2.0 16V.
pozdrawiam.

pepi - |17 Mar 2010|, 2010 15:31

która :-d ??????????????????????????? :P
Jacek12 - |18 Mar 2010|, 2010 09:00

sekwencja oczywiście.
ford2fast - |18 Mar 2010|, 2010 09:12

Gaiger napisał/a:
Tak się składa że mój scorek był rozebrany praktycznie do gołej budy i w zasadzie nie ma w nim podzespołu który nie byłby rozebrany, przejrzany, wyregulowany etc.

Wiązki we wnętrzu reflektorów też sprawdziłeś ? :)

Jacek12 napisał/a:
na temat blosa odpowiedział że też nie jest taki cacy bo chyba nie mógł wyregulować go kiedyś no i strzały magą być-nie powiedział mi tego dosłownie.

To , że on nie potrafił prawidłowo zamontować i wyregulować nie dyskwalifikuje blosa :roll:

Gaiger - |18 Mar 2010|, 2010 10:06

ford2fast napisał/a:
Wiązki we wnętrzu reflektorów też sprawdziłeś ?

A żebyś wiedział, jak czyściłem soczewki :):
Edit Dalej robimy OT?? :-d

Jacek12 - |26 Mar 2010|, 2010 19:43

ma ktoś takie cudo założone:http://www.czakram.pl/katalog1.php?name=blos
Boni - |27 Mar 2010|, 2010 10:42

Raczej nie, chyba że coś się zmieniło od ostatniej dyskusji o homo(logowanym) blosie ;) Musiałby mieć ktoś naprawdę dużo samozaparcia, żeby kupić wszystkie wady 2 gen i wszystkie wady blosa w jednym pakiecie.
pepi - |27 Mar 2010|, 2010 12:01

a właśnie ze ma to kolega z puław :-d :P
Jacek12 - |27 Mar 2010|, 2010 15:28

i jak mu to działa?
pepi - |27 Mar 2010|, 2010 19:27

chyba kolega benek ;) się spytaj jego :P
Vaux - |28 Mar 2010|, 2010 00:06

pepicosi napisał/a:
benek


Byniek ;) Ma bo sam widziałem ale o wrażenia trzeba Jego zapytać

pepi - |28 Mar 2010|, 2010 08:11

no byłem blisko :P
Struna - |29 Mar 2010|, 2010 10:34

na forum LPG jeden kolo też to miał i pisał, że działa spoko.
Jacek12 - |6 Kwi 2010|, 2010 18:17

mam takie pytanko,czy bingo M ma wbudowany przekażnik rozłączający wtryskiwacz,chodzi o dwa żółte przewody wychodzące z komputerka.
Czy plusa po stacyjce brać np z zasilania wtrysków czy z innego źródła?
jak jest najczęściej?

grzechu913 - |6 Kwi 2010|, 2010 20:19

tak ma wbudowany przekaznik rozlaczysz sobie plusa zasilajacego wtryski i gitara tylko tak by nie rozpiac EBJ bo z tego samego zasilany ,co do plusa po stacyjce to mozesz wziac z cewek bo jest na duzym pradzie ,grunt aby nie barc z jakis malo wydajnych urzadzen ,ja osobiscie doprowadzilem z obwodu po staycjce bo i tak przycisk mam w kabinie wiec dolozylem do tej wiazki jeden przewod i luz a jak robia gaziarze to nie wiem,znajac zycie to jak im wygodniej
Jacek12 - |7 Kwi 2010|, 2010 06:56

a pompke paliwa jak najlepiej odciąć,w którym miejscu przeciąć?
grzechu913 - |7 Kwi 2010|, 2010 10:28

pompka paliwa jest przewod w prawym slupku jak pasażer schodzi w prog, moze podam ci kolor dzis jak sobie nie zapomne ,bo bede w garazu to sprawdze,zrobisz na przekazniku podlaczysz go do plusa cewki elektrozaworu gazu ,a styki robocze w ten przewod i bedzie odcinac jak sie przelaczy na lpg,
Struna - |7 Kwi 2010|, 2010 11:48

jak chcesz odcinać pompę i wtryski to wstaw przekaźnik.
Jacek12 - |7 Kwi 2010|, 2010 16:11

spoko,jeden w bingo odetnie wtryski a drugi odetnie pomke. :-d
grzechu913 - |8 Kwi 2010|, 2010 10:40

do pompy jest przewod fioletowo/pomaranczowy ,ogolnie on biegnie w kierunku tego wylacznika zderzeniowego w kazdym razie jest w prawym progu jak pasażer
Jacek12 - |30 Kwi 2010|, 2010 16:01

możecie powiedzieć w którym miejscu najlepiej ulokować reduktor w tym aucie?
Mam zamiar dać go w przednim prawym rogu,obok abs i zatyczki świateł przednich.Będe montował BRC 136KM bo taki mam i jest w miarę mniejszy od innych. :P

TomiGra - |30 Kwi 2010|, 2010 17:56

Jacek12 napisał/a:
możecie powiedzieć w którym miejscu najlepiej ulokować reduktor w tym aucie?

..polecam zamontowanie parownika z boku kielichu blisko grodzi strona akumulatora.
Jacek12 napisał/a:
Będe montował BRC 136KM bo taki mam i jest w miarę mniejszy od innych.

..obawiam się że będzie za słaby bo parownik powinien mieć pewien zapas mocy. odczuwa się ten brak zapasu przy agresywnym przyspieszaniu

Jacek12 - |30 Kwi 2010|, 2010 19:33

widzisz,znam dużo ludzi co mają parowniki dobrane na styk i chodzi wszystko jak talala,myśle że jak membrany są ok to będzie dobrze.
Powiedz mi jak wyciągasz akumulator skoro reduktor zajmuje miejsce?
w tym miejscu dałbym kompa lpg.

Adam73 - |30 Kwi 2010|, 2010 19:42

Jacek12 napisał/a:
Powiedz mi jak wyciągasz akumulator skoro reduktor zajmuje miejsce?
;) są sposoby i na to . tutaj nie ma rzeczy niemożliwych,sa tylko łatwiejsze i trudniejsze :P
ford2fast - |30 Kwi 2010|, 2010 22:12

Jacek12 napisał/a:
Mam zamiar dać go w przednim prawym rogu,obok abs i zatyczki świateł przednich

Dobre miejsce , im niżej tym lepiej :)
TomiGra napisał/a:
z boku kielichu blisko grodzi strona akumulatora

A to moim zdaniem fatalna lokalizacja :(

Zysio - |30 Kwi 2010|, 2010 22:15

ford2fast napisał/a:
A to moim zdaniem fatalna lokalizacja


Nie wiem jak w nowszych DOHC, ale w starym to jest nienajlepsza opcja pod względem praktycznym. Bo działa normalnie.

ford2fast - |30 Kwi 2010|, 2010 22:30

Zysio napisał/a:
ford2fast napisał/a:
A to moim zdaniem fatalna lokalizacja


Nie wiem jak w nowszych DOHC, ale w starym to jest nienajlepsza opcja pod względem praktycznym. Bo działa normalnie.

W emkaczy jest jeszcze mniej miejsca
Typowa lokalizacja leniwego gaziarza :)

Adam73 - |1 Maj 2010|, 2010 04:47

ford2fast napisał/a:

z boku kielichu blisko grodzi strona akumulatora
A to moim zdaniem fatalna lokalizacja

ford2fast napisał/a:
Typowa lokalizacja leniwego gaziarza

No to teraz kolega F2F wskaże nam właściwe miejsce ,bo ja jakos innego nie dostrzegam.

PS. Jeśli mówicie o miejscu pod filtrem powietrza to tylko pogratulować .Miejsce 100razy gorsze od prawego kielicha.

Zysio - |1 Maj 2010|, 2010 06:27

Adam73 napisał/a:
PS. Jeśli mówicie o miejscu pod filtrem powietrza to tylko pogratulować .Miejsce 100razy gorsze od prawego kielicha.


Dokładnie o tym miejscu mowa. A czemu gorsze?

pepi - |1 Maj 2010|, 2010 15:00

ja tam mam między pompą abs a filtrem z lewej strony :P w krokodylu a w cosie miałem pod serwem -to był wyczyn to wyregulować :690:
Struna - |4 Maj 2010|, 2010 15:22

Adam73 napisał/a:
Miejsce 100razy gorsze od prawego kielicha.
zależy z jakiego punktu widzenia, pod kątem grzania i odpowietrzenia to jest bardzo dobrze, pod kątem regulacji średnio - ale nie najgorzej.
Jacek12 - |9 Maj 2010|, 2010 19:12

Dla zainteresowanych lpg-zasada działania instalacji,ciekawy artykuł:
lpg

Darek_Police - |11 Maj 2010|, 2010 09:39

mam to gdzieś w PDFie, fajnie łopatoligocznie wytłumaczone. Szczególnie przydatny wykres regulacji I generacji, pomaga odnaleźć się w sytuacji.
Struna - |11 Maj 2010|, 2010 13:54

taaa, tzw. "łapanie" ogona :D
Jacek12 - |3 Cze 2010|, 2010 12:48

witam po dłuższej przerwie.
więc tak,założyłem w końcu ten gaz no i jest chyba dobrze,spalanie zmierzone niedawno wychodzi 15l/100km,mieszanka na biegu jałowym jest trochę bogata a w czasie jazdy oscyluje bogata-uboga,łatwo się rusza z miejsca nie dusi się,nie kicha i nie strzela.Jedyną trudność jaką musiałem pokonać to ustawienie reduktora a dokładniej napięcie membran,bo za pierwszym razem nie mogłem ruszyć z miejsca bo nie miał mocy.Ustawiłem w ten sposób że uchyliłem trochę przepustnice i odkręcałem napięcie membran aż zaczął wchodzić płynnie na obroty od 1000-wzwyż.dodam że jednocześnie miałem otwarty krokowiec na stałe na 125kr.
Ustawiałem też reduktor na szklankę wody ale to metoda do dupy bo się nie sprawdziła u mnie,nie mam pewności czy czasem nie przedobrzyłem z tym napięciem membran.
Mam takie pytanie czy to normalne spalanie dla jazdy z ciut ciężką nogą dla tego silnika?
reduktor BRC100KW,MIKSERY KLASYCZNE 32mm,BINGO M.

grzechu913 - |3 Cze 2010|, 2010 12:57

ciezko stwierdzic jak w samym miescie i z klima to normalne ,tylko ze nie wiadomo miasto miastu nie rowne,tak samo ciezka noga dla jednego to jest do 3 tys a dla drugiego agresor do 6tys i zmiana na nastepny bieg ,wiadome ze auto z jazda gaz hamulec spali duzo,ale akurat jezdzilem ostatnio brata autem 2,9 dosc agresywnie ,widomo ze pewnie sei da ostrzej ,ale jezdzilem na krotkich odcinakch i wyszlo 19,5 gazu ,przy normalniej oscylowalo ok 17-18.
Moje 2.0 pali do 14 po miejswcu na krotkich odcinakch i nie ma znaczenia czy zima czy lato,jedynie co mi sie udalo to raz spalil 16 ale to faktycznie cieplo bylo w jezdzeniu hehe.
Ogolnie jest duzo czynnikow aby stwierdszic czy dobrze pali czy zle ,jak wiesz ile beni ci pali przy tym sposobie jazdy to sobie mozesz policyc ile moze polknac gazu

pepi - |3 Cze 2010|, 2010 17:25

a jak ty to spalanie wyliczasz ???? :) bo nie lejemy do pełna bo takie wyliczenia są bardzo mało dokładne ;) mi tam moje 4x4 pali 20 no może 17 ;) a cos 13-17 :-d
grzechu913 - |3 Cze 2010|, 2010 17:37

ze niby kto ja jak licze czy kolega Jacek12 ?
U mnie w jednym i drugim aucie sa zblokowane zawory tankowane jest na jednej stacji i w miare o jednakowej porze dnia wiec powinno byc dobrze ,do tego sie robi z 3 pomiary i wychodzi srednia z nich ,ale moze blednie to licze :P

Jacek12 - |3 Cze 2010|, 2010 17:58

jak mogę to jeżdżę fordem i sprawdzam spalanie tak jak grzechu 913 napisał kilka pomiarów.Czy ma ktoś wiedzę jak idealnie ustawić parownik oraz jaki ustawić punkt neutralny dla lambdy(BINGO M) tak by nie szkodzić silnikowi zbytnio?
grzechu913 - |3 Cze 2010|, 2010 18:13

ustawiaja na 0,45 ale jak ustawisz na 0,6 to powinno byc lepeij bardziej bedzie wzbogacone w momencie zanim przejdzie na odczyty z sondy
pepi - |4 Cze 2010|, 2010 21:45

i tak takie ustawianie jest do ..... :): :): :): :):
grzechu913 - |5 Cze 2010|, 2010 07:41

nio jest tylko ze te ustawienie to jest na chwile ,na tyle na jaki sie czas ustawi zanim gaz zacznie pracowac z sondy lambda, a wiadome ze saonda odrazu nie pracuje bo jest podgrzewana przez chwile wiec jak ustawi powiedzmy na jakies 30 sek albo mniej to bedzie ,chyba ze ma ustawiona temp reduktora kolo 15-30 st to moze tego wogole nie wlaczac,bo sonda juz bedzie normalnie raczej pracowac ,ja to mialem zalaczane dawnoe jak mialem 2 gen ,a na gaz mi wlaczal odrazu po zapaleniu silnika. Teraz mam na bLosie wiec bez znaczenia sa te ustawienia co tam byly w bingo , tylko sie liczy prog przelaczania obr i czas nakladania benzyny na gaz i mam ok 1,2 albo 1,4 sekundy
Jacek12 - |5 Cze 2010|, 2010 20:36

a jak to zrobić w bingo m żeby zapalać od razu na gazie,bo nie znalazłem takiej funkcji.?
grzechu913 - |5 Cze 2010|, 2010 21:06

nie da sie ale mozesz dac temp przelavzania wylaczona wiec tego parametru nie bierze pod uwage i obroty przelaczania na 1500obr
. Aby zapalic z gazu trzeba przytrzymac przycisk na wlaczonym zaplonie az sie wlaczy na pozycje gaz i wtedy zapalac .ok 15 sekund trzeba trzymac albo nawet 30 bo juz nie pamietam

Struna - |7 Cze 2010|, 2010 12:06

grzechu913 napisał/a:
nie da sie
ależ da się. Trzeba przed odpaleniem dac na bene a potem trzymać wciśnięty guzior bodaj koło 10 sek. Będzie pikać pikać aż w końcu trzasna elektrozawory i mamy wtedy z 5 sek na odpał z gazu. Po tym czasie jak nie odpalimy to wraca na tryb automatyczny.
grzechu913 - |7 Cze 2010|, 2010 14:53

grzechu913 napisał/a:
Aby zapalic z gazu trzeba przytrzymac przycisk na wlaczonym zaplonie az sie wlaczy na pozycje gaz i wtedy zapalac .ok 15 sekund trzeba trzymac albo nawet 30 bo juz nie pamietam
tak napisalem ze sie da
Struna - |7 Cze 2010|, 2010 14:59

heheh, to po co piszesz, że się nie da jak zaraz piszesz jak to zrobić :D
grzechu913 - |7 Cze 2010|, 2010 15:12

bo napisalem ze nie ma takiej funkcji aby stale zapalal tylko trzeba to wymusisc ,tak samo jak w sekwencji ;)
Jak mialem w mk1 instalke to byl przelacznik 3 pozycyjny ,1 automat -palil z beni i po przekroczeniu obr.dawal gaz , 2 bylo tylko z gazu palil , 3 bylo tylko na benzynce praca

Struna - |7 Cze 2010|, 2010 15:17

ok, ok - niech i tak będzie. Też miewałem instalki na pstryczek trzypozycyjny.
grzechu913 - |7 Cze 2010|, 2010 15:19

spoko nie ma sprawy tak tylko napisalem dla jasnosci tematu hehe.
Kolega Jacek12 se bedzie mogl najwyzej przerabiac co :P

Jacek12 - |7 Cze 2010|, 2010 20:40

kolega jacek12 ma najświeższy raport dt. spalania-11l/100km na trasie przy predkości ok 80-130km/h.
Z tym ciągłym gazowaniem do 1500-2000 obr przy każdym rozruchu to jest porażka.

grzechu913 - |7 Cze 2010|, 2010 21:03

to trzeba bylo zalozyc instalke blos plus przelacznik zwykly 3 pozycyjny do gazu aby miec automat w razie W i bys sobie palil z gazu bez problemu ,nawet przy mrozie -15 st bo to akurat nie problem .co do spalania to powiedzmy ze moze byc bo ciezko wyczuc jakiej jakosci teraz gaz jest i tyle , u mnie spala w trasie do 120 km/h i raczej nie schodze ponizej 90 widome czasem trzeba sie zatrzymac i ostrzej ruszyc ale wychodzi 9,7 na dystansie 500km.U mnie po miejscu i po miescie jakim jest chrzanow 13,5 wyliczone ze sredniej z ilus tankowan.Oczywiscie na trasie idzie spalic 13 bez problemu ale jadac w granicach 160-190 bo przy wyzszych nie sprawdzalem aby caly czas auto trzymac powyzej 200 bo mogloby ducha wyzionac hehe
Jacek12 - |7 Cze 2010|, 2010 21:22

większość lubi to co ma,może kiedyś wypuszczą softa do bingo m z pełną opcją rozruchu na gazie,a może ktoś już sobie tak przerobił program?
Tak bardzo mi to nie przeszkadza żebym zaczął ciąć przewody i wsadzać inny komputer.Odnośnie spalania to muszę jeszcze katalizator wytłuc bo mi trochę klekocze myślę że pomoże zmniejszyć spalanie nieco.
Wrzucę kiedy parę fotek z montażu lpg dla porównania z innymi.

grzechu913 - |7 Cze 2010|, 2010 21:27

ja mam bingo i przelacza mi na 1500 i przyzwyczailem sie , co do innego kompa to akurat kosztuje z 30-40zl i to jest zwykly przelacznik z drobna elektronika oparty na przekazniku wiec cudow tam nie ma,u mnie sa podlaczone swiatla do tego i po przekroczeniu 2200obr wlaczaja sie miajania .Akurat nie czuje potrzeby abvy zapalac na LPG bo i tak tyle co zurzyje paliwa na rozruch to smiech na sali a przelacza sie w czasie jazdy ,nie obciazam zbyt silnika wtedy bo akurat wyjezdzam z ogrodu na droge i jest juz na lpg
Jacek12 - |7 Cze 2010|, 2010 21:36

Grzechu napisał:ja mam bingo i przelacza mi na 1500 i przyzwyczailem sie , co do innego kompa to akurat kosztuje z 30-40zl i to jest zwykly przelacznik z drobna elektronika oparty na przekazniku wiec cudow tam nie ma,u mnie sa podlaczone swiatla do tego i po przekroczeniu 2200obr wlaczaja sie miajania .


coś nie tak piszesz,komputer lpg to nie centralka,centralka nie zasteruje krokowcem,a po co światła podłączyłeś pod to?

grzechu913 - |7 Cze 2010|, 2010 21:52

ja mowie o zwyklej instalacji a nie o 2 gen na krokowca ,u mnie na blosie bez znaczenia ,a tak aby sie nie wlaczaly jak przestawiam auto do garazu ,a tez abym nie zapomnial ich wlaczyc bo jest obowiazek na swiatlach smigac
Struna - |8 Cze 2010|, 2010 10:27

Jacek12 napisał/a:
Z tym ciągłym gazowaniem do 1500-2000 obr przy każdym rozruchu to jest porażka.
to sobie ustaw na mniejsze obroty przełączanie jak Ci nie pasuje.
grzechu913 - |8 Cze 2010|, 2010 10:34

tylko nie wiem czy tam jest mozliwosc mniej ustawic ,bo juz nie pamietam ,jak bedzie to max 1200 obr mozna zejsc ale watpie czy nie 1500 to najmniej ,w sekwencji jest duzo mniej obr.
Struna - |8 Cze 2010|, 2010 10:35

grzechu913 napisał/a:
w sekwencji jest duzo mniej obr.
no ja mam jakoś 400 ustawione i się na jałowych sam przełącza.
grzechu913 - |8 Cze 2010|, 2010 10:40

nio u brata tez jest cos kolo 550 jak mnie pamiec nie myli w kazdym razie sam sie przelacza po 10 albo 15 sekundach od zapalenia
wieloryb - |21 Cze 2010|, 2010 22:24

A ja od czwartku śmigam na instalacji II generacji, więc pewnie będę częściej czytał dział LPG - GAZ.
Pozdrawiam, zagazowanych. Niech Parownik będzie z Nami! :D

pepi - |22 Cze 2010|, 2010 10:55

wieloryb napisał/a:
A ja od czwartku śmigam na instalacji II generacji, więc pewnie będę częściej czytał dział LPG - GAZ.
Pozdrawiam, zagazowanych. Niech Parownik będzie z Nami! :D
_________________
-witaj w klubie morderców silników :twisted:
Struna - |22 Cze 2010|, 2010 11:54

wieloryb napisał/a:
ja od czwartku śmigam na instalacji II generacji
ugh, toś pokozoł.
Jacek12 - |22 Cze 2010|, 2010 17:31

może pochwalisz się Wieloryb jaki komp gazowy,reduktor,miksery? :P
wieloryb - |24 Cze 2010|, 2010 10:51

a nie pochwalę się, ale na pytanie odpowiem :)
emulator lecho
komputer bingo
parownik (?) lovato
i to tyle co wiem
są jakieś miksery i taki grzybek.
póki co, na trasie 220 km z Krakowa do Gródka n/Dunajcem i z powrotem z co najmniej 3tys. obr. po górkach i płaskim wyjszło mi spalanie 13l/100km - supcio:)

Struna - |24 Cze 2010|, 2010 11:49

wieloryb napisał/a:
wyjszło mi spalanie 13l/100km - supcio:)
raczej dość normalne, mi kos tyle w trasie potrafi opalić więc nie bardzo kumam to "supcio" :D
Jacek12 - |24 Cze 2010|, 2010 12:07

spalanie mam takie same,ten emulator to od czego masz?No bo ja nie mam emulatora wtrysków i nie wywala żadnych błędów.
Struna - |24 Cze 2010|, 2010 12:12

emulator to również nazwa na ""odcinacz" wtrysków. On niekoniecznie cokolwiek emuluje. To tak dla informacji. Np. w sekwencji mówi się też emulator na każdy kanał, choć to też nic nie emuluje.
wieloryb - |24 Cze 2010|, 2010 13:26

Struna napisał/a:
wieloryb napisał/a:
wyjszło mi spalanie 13l/100km - supcio:)
raczej dość normalne, mi kos tyle w trasie potrafi opalić więc nie bardzo kumam to "supcio" :D

Ej, Jurek, z mojego wpisu można wysnuć wniosek, że nie oszczędzałem paliwa, a mimo to wyjszło takie fajne. W łikend jadę za Lublin i liczę na spalanie rzędu 11/100 :)

Struna - |24 Cze 2010|, 2010 13:29

a że co najmniej 3krpm :) tego jakoś nie przylukałem :) Inna sprawa, że efektywność pracy tegoż silnika to właśnie powyżej 3 krpm :)
wieloryb - |24 Cze 2010|, 2010 13:31

ano, fajnie wtedy idzie. w zakrętach się ładnie czymie, czuć przyśpieszenie i tak miło dla ucha buczy:)
Struna - |24 Cze 2010|, 2010 13:32

wieloryb napisał/a:
czuć przyśpieszenie
bluźnisz synu :D
wieloryb - |24 Cze 2010|, 2010 14:29

w stosunku do Twojej kosiarki - oczywiście! :)
Struna - |24 Cze 2010|, 2010 14:33

wieloryb napisał/a:
w stosunku do Twojej kosiarki
mojej, nie mojej - każdej :)
wieloryb - |24 Cze 2010|, 2010 14:34

ano, nawet w stosunku do 2,3 bluźnię:)
Struna - |24 Cze 2010|, 2010 14:35

ukamionujemy Cię kiedyś przy okazji za to :D
wieloryb - |24 Cze 2010|, 2010 17:05

kto jest bez winy, niech pierwszy rzuci kamień! :)
pepi - |24 Cze 2010|, 2010 20:41

ech np . jak wsiadam na motocykl ten co mam to tak stwierdzam że nawet kos nie jedzie ,złapie pewnie ze 240 a cos wtedy będzie miał dopiero 100 :P

[ Dodano: |24 Cze 2010|, o 21:43 ]
mulaste te cosy są :-d co nie :690:

wieloryb - |24 Cze 2010|, 2010 21:22

Cuś w ten deseń. Raczej mało jest samochodów, które by objechały motur.
Kończmy ten OT :)

Waski - |25 Cze 2010|, 2010 11:53

ja póki co nie wsiądę na Kawe więc musi mi kos wystarczyć

a swoją drogą co powiecie chłopcy na najzwyklejszą instalację w Mondeo mk1 2,0 16V ?;>

Struna - |25 Cze 2010|, 2010 12:22

Waski napisał/a:
co powiecie chłopcy na najzwyklejszą instalację w Mondeo mk1 2,0 16V ?;>
blosa polecam - spisuje się wyśmienicie w tych silnikach.
Darek_Police - |25 Cze 2010|, 2010 15:28

no to najzwyklejsza instalka + BLOS :)
Speedo - |25 Cze 2010|, 2010 15:30

Waski napisał/a:
a swoją drogą co powiecie chłopcy na najzwyklejszą instalację w Mondeo mk1 2,0 16V ?;>


kilka nastepnyh takih mondeuf se kup na doloty aha no i 10 rolek tasmy do pakowania paczek jakby Ci w trasie dolotuf zabraklo...

Struna - |25 Cze 2010|, 2010 15:31

jak już taki strach to ten dolot można bardzo prosto zmienić na taki co go granat nie ruszy :)
Waski - |25 Cze 2010|, 2010 17:53

Speedo napisał/a:
kilka nastepnyh takih mondeuf se kup na doloty aha no i 10 rolek tasmy do pakowania paczek jakby Ci w trasie dolotuf zabraklo...


hehe ja tam zulem nie jestem zeby mi gas szczelał :)
8 lat jezdziłem scorpio i ras tylko mi szczelił - przes nieudolnych gazownikóf

pepi - |25 Cze 2010|, 2010 21:00

więc tak akurat modziak ma plastik ale można dać od spodu klapkę wybuchową 50 mm i wtedy blos przynajmniej ja tak robię bo nikt nie powie mi że nawet wymiana kabli i świec zmniejsza ryzyko wystrzału ale zawsze jest .
A wiadomo jak jest plastik to najlepiej by pasowało dać to co nie strzela ale wtedy mamy zabawę z listwami które padają od tego fajnego gazu a w sumie modziak ma ten plastik bardzo wytrzymały :P

Jacek12 - |25 Cze 2010|, 2010 23:02

Jak pytałem się o właściwą instalację do swojego scorpio to zebrałem różne informacje.
Wniosek wyciągnąłem taki że sekwencja jest najlepsza dla tych aut,jednak wbrew pewnemu gaziarzowi i co niektórym forumowiczom inst 2 gen działa i nie ma większych problemów.Zmierzam do tego że większość powie że do dolotu plastykowego zakłada się sekwencję dlatego że ewentualny wybuch mógłby go rozerwać,do metalowego dolotu można pchać co się chce,praktyka pokazuje że różnie to bywa bo wszystko zależy od stanu technicznego auta i doświadczenia gościa który montuje Ci gaz.Cała reszta to domniemania powtarzanie plotek.

ford2fast - |26 Cze 2010|, 2010 09:10

Jacek12 napisał/a:
Wniosek wyciągnąłem

Prawidłowy :)

pepi - |26 Cze 2010|, 2010 11:53

ja tylko dodam że na paliwie też może strzelić i nawet w boa rozwalić kolektor :) jak ktoś nie dba to tak jest na sekwecji podobnie :)
Gaiger - |26 Cze 2010|, 2010 19:57

Jacek12, pepicosi, zamiast wtrysku benzyny można dać gaźnik... :-d
Też będzie działać... tylko po co skoro można mieć lepsze i dokładniejsze zasilanie :):
2 gen poprawnie wyregulowana daje mniej więcej odpowiednią dawkę gazu tylko w określonych warunkach.
Poza nimi ilość gazu jest większa lub mniejsza od wymaganej.
Dobrze wyregulowana sekwencja podaje dużo bliższą optymalnej dawkę lpg.
Miałem w autach gaz 1 i 2 generacji, mam teraz sekwencję. Uważam że przy sekwencji zasilanie jest zbliżone parametrami do wtrysku Pb, 1 i 2 gen. mają precyzję gaźników.
Nie ćwiczyłem jeszcze wtrysku ciekłego.... może kiedyś :):

pepi - |26 Cze 2010|, 2010 20:40

jakby człek miał kasę to by śmigał na paliwie :) i tyle w temacie
Gaiger - |26 Cze 2010|, 2010 20:51

pepicosi napisał/a:
jakby człek miał kasę to by śmigał na paliwie :) i tyle w temacie

True :dddddd

Jacek12 - |26 Cze 2010|, 2010 21:45

blos-gaźnik gazowy
Struna - |29 Cze 2010|, 2010 13:36

Jacek12 napisał/a:
blos-gaźnik gazowy
co i tak jest milowym krokiem do miksera :)
pepi - |29 Cze 2010|, 2010 14:03

teoria ewolucji była taka -palnik -dodali krokowy -był blos -dodali krokowy
a potem wymyślili wtrysk fazy lotnej -a potem ciekłej -i stała się jasność
a na początku była właściwe paliwo a człek szuka aby było taniej to ma wynalazki :-d

maup - |29 Cze 2010|, 2010 14:18

pepicosi napisał/a:
człek szuka aby było taniej

zawsze możesz jeszcze zamontować generator i pomykać na Holzgas :P

Jacek12 - |14 Sty 2011|, 2011 10:39

witam,postanowiłem dopisać jeszcze jeden wątek do tematu.
Zapytanie moje jest takie :czy przy komputerze stag 50 mogę bez problemu zapalać auto bezpośrednio z gazu czy też muszę przycisnąć przycisk na ok 10s jak w bingo M.?

[ Dodano: |18 Sty 2011|, o 19:02 ]
i cisza jak makiem zasiał. :P

[ Dodano: |15 Wrz 2013|, 2013 19:48 ]
sprawa wyjaśniona,zamiast czujnika temperatury wstawia się odpowiedni opór i możemy wtedy przełączać na gaz nie czekając aż reduktor się nagrzeje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group