Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Czy tez tak macie? (zalewanie?)

IBOL - |12 Kwi 2005|, 2005 10:22
Temat postu: Czy tez tak macie? (zalewanie?)
Zauwazylem, ze w scorpio jesli uruchamiam silnik po przerwie (na tyle dlugiej zeby ostygl) i przelacze na gaz a nastepnie w czasie powiedzmy do minuty wylacze (np. dojade do sklepu) to pozniej mam problemy z odpalenie i smierdzi gazem - wszystko wskazuje na to ze zalewa gazem. Jak przejade dluzsza odleglosc, czy tez silnik jest rozgrzany to nie ma zadnego problemu.

Po prostu identycznie jest w PUGu ojca.

Z czym to moze byc zwiazane?

Struna - |12 Kwi 2005|, 2005 10:26

reduktor się nie zdążył rozgrzać i nie zamienia poprawnie fazy ciekłej w lotną tylko taka właśnie lotno-mokrą - stąd śmierdzi i zalewa się - normalka.
kuba - |12 Kwi 2005|, 2005 10:46

Może tak być, czasami są to też pierwsze objawy śmierci reduktora
IBOL - |12 Kwi 2005|, 2005 11:14

Cytat:
Może tak być, czasami są to też pierwsze objawy śmierci reduktora

Kuba, wez mnie nie strasz - dopiero nie caly rok na nim jezdze.

Struna - |12 Kwi 2005|, 2005 11:15

ale jak tak jeździsz to może długo nie pojeździsz :)
IBOL - |12 Kwi 2005|, 2005 11:18

tak, czyli jak? Tak krotke odcinki pokonoje raczej na pieszo :) ale czasem zdarzy sie ... ze trzeba. Jak cos to za jakis czas wymienie parownik i to na jakis lepszy bo ten ktory mam jest 100W.
kuba - |12 Kwi 2005|, 2005 11:25

Dokładnie, niestety jeśli membramy sa jakieś liche, to bardzo szybko twardnieją, wtedy efekt jest taki właśnie a nie inny.
Rafał A.(antek) - |12 Kwi 2005|, 2005 11:31

nie normalka :) tzno normalka ze sie zalewa, ale nie normalka ze sie tak dzieje, bo reduktor powinien spobie potradzic nawet nakompletnie simnym silniku. Za duzo gazu podaje, cos zle wyregulowane albo membrany zesztywniale juz.
IBOL - |12 Kwi 2005|, 2005 11:35

Tez widze 2 wyjscia - albo podaje za duzo gazu albo bardziej prawdopodobne podaje mieszanke nie do konca w fazie lotnej - i tu juz problem z reduktorem. Sprawdze to. Jakie sa ceny przyzwoitych reduktorow 140W?

Co do Peugeota, to wyraznie bylo zlychac, ze po zgaszeniu silnika zawor sie nie zamykal i gaz caly czas lecial przez pewien czas ... to dopiero jazda.
Z reszta sa jaja z tym gazem w pugu.

Rafał A.(antek) - |12 Kwi 2005|, 2005 11:48

miales podjechac... ale ja nie namawiam ...
IBOL - |12 Kwi 2005|, 2005 11:54

Peugeotem ma sie rozumiec, bo w Scoprio wszystko gra i buczy. Najwyrazniej nie potraktowalem zaproszenia doslownie.
Bardzo chetnie podjade. Dam Ci wczesniej znac na GG.

marcys - |12 Kwi 2005|, 2005 12:27

heh a palisz na gazie czy na benie? jak na gazie to pal na benie i szybko przelaczaj. (albo raczje ustaw przelaczanie) moj zabytkowy reduktor nie zalewal mimo totalnego zajechania. moze masz zabogatą mieszanke? chociaz ty masz kompa... to tymbardziej dziwne.
IBOL - |12 Kwi 2005|, 2005 12:29

odpalam na benzynie i przelaczam na gaz ale tez nie tak od razu, zwykle dopiero jak juz ustawie sie do kierunku jazdy

Sprawdze, czy nie mam za bogatej.

Struna - |12 Kwi 2005|, 2005 13:47

poczekaj aż się zagzreje nieco auto i przełącz na gaz - zobaczysz, że nie będzi ezalewał. ale równie dobrze możesz mieć zapowietrzony obieg wodny i Ci słabo ogrzewa reduktor.
IBOL - |12 Kwi 2005|, 2005 13:54

a jesli, to jak go odpowietrzyc?
Struna - |12 Kwi 2005|, 2005 13:56

popuść węża na reduktorze, odkręć zakrętkę ze zbiornika wyrównawczego i niech trochę płynu poleci - powinno wystarczyć. sprawdź czy po przejechaniu np. 3 km masz juz gorący reduktor.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group