Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + przeniesienie napędu - Regeneracja listw wtryskowych lpg Valtek

Jankes - |30 Sty 2009|, 2009 18:47
Temat postu: Regeneracja listw wtryskowych lpg Valtek
Hej. Pewnie wielu z Was ma w swojej gazowni listwy Valtek, po blizej nieokreślonym przebiegu zaczynają się pewnie problemy z gazem, nierówna praca silnika, głośne listwy, zaczyna byc czuć gaz itp. a winą tego sa wyklepane tłoczki w listwie gazowej, poniżej przedstawię opis regeneracji:
Będą potrzebne nam:
-zestaw do regeneracji(na allegro od 14-20zł za szt)
-klucz płaski 14
-klucz plaski 13
-mały płaski śrubokręt
-benzyna lub rozpuszczalnik
-pędzelek
Zaczynamy

tak wyglądają listwy wyjęte z mojego auta.


tak wygląda zestaw regeneracyjny do jednej sekcji listwy.


od listew odkręcamy dysze, klucz 13.


następnie, ściągamy płaskim śrubokrętem, zawleczkę przytrzymującą cewkę i ściągamy ją do góry.


potem odkręcamy, klucz 14, trzon w którym jest tłoczek i sprężynka, który za kilka chwil wymienimy na nowy.



tak rozebrana listwę, myjemy dokładnie za pomocą pędzelka z rozpuszczalnikiem, płuczemy i na końcu przedmuchujemy sprężonym powietrzem.


teraz bierzemy się za składanie listwy na nowych częściach, na trzpień zakładamy nowy oring który był w zestawie, do tłoczka wkładamy sprężynkę, a tłoczek ze sprężynką wkładamy do trzonka cewki, sprężynką do środka i skręcamy, dość mocno.


przykręcamy dysze do listwy, tam też warto wymienić oring.


zakładamy cewkę i zabezpieczamy ją zawleczką.


tak wyglądają listwy po regeneracji, a w torebce leżą stare tłoczki.

Warto po takim zabiegu, podjechać do gazownika niech sprawdzi i w razie czego podda kalibracji listwy.
Tu jest opis http://lpg.info.pl/viewtopic.php?t=759 zaczerpnięty z forum lpg jak kalibrować Valteki za pomocą urządzenia, ale wiadomo, nie każdy posiada takie coś, więc to robota dla gazownika, z mojego doświadczenia wynika, ze gazownicy biorą za regeneracje jednej sekcji listwy od 25-30zł plus kalibracja, a tym sposobem sporo zaoszczędzamy.

Można przymurować i przenieść do Warsztatu, może się przyda.

karollo82x - |30 Sty 2009|, 2009 19:01

Właśnie się zabierałem za tą operację - a tu proszę
profesjonalna robota i opis - za to lubię to forum
pozdrawiam

Julek - |30 Sty 2009|, 2009 19:19

Jankes, bardzo ładnie, gratuluję!
pawko24 - |30 Sty 2009|, 2009 20:03

po wymianie kompletu naprawczego konieczna jest kalibracja
Jankes - |30 Sty 2009|, 2009 20:10

pawko24 napisał/a:
po wymianie kompletu naprawczego konieczna jest kalibracja


owszem, ale znam przypadki, ze po wymianie, było ustawione idealnie.

tomicobra - |30 Sty 2009|, 2009 20:10

Gdzies to wrzucic zeby nie zaginelo .
pawko24 - |30 Sty 2009|, 2009 20:12

koszt niewielki,u mnie robi za 20 pln,a masz pewność że tłoczki mają ten sam skok
a ogólnie to spoko opis


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group