Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + przeniesienie napędu - Zamienniki EBJ - refleksje, zauważone różnice itp.

Struna - |11 Sie 2008|, 2008 18:52
Temat postu: Zamienniki EBJ - refleksje, zauważone różnice itp.
Postanowiłem sobie ostatnio kupić nowy regulator biegu jałowego ( EBJ ), wiele osób na forum pisało, że z renówki i innych aut pasuje - różnica tylko we wtyczce. Znalazłem sobie na allegro spory wybór różnych EBJ-tów do różnych marek, wizualnie podobne do scorpiowych, a nawet udało mi się znaleźć zamiennik wprost do Scorpio
http://www.allegro.pl/ite...io_tranzit.html

Akurat kumpel z pracy potrzebował też do swojej Omegi więc też mu kupiłem żeby nie płacić dwa razy za wysyłkę
http://www.allegro.pl/ite..._uszczelka.html


jak widać rozpiętość cenowa dość spora a produkt wizualnie bardzo podobny ( różnica wtyczki )

Jako że oba EBJ-ty trafiły do mnie to sobie je dokładnie obejrzałem i porównałem i sa jednak inne różnice niż tylko wtyczka.

Po pierwsze:
uszczelka pod regulator do Forda jest z o wiele lepszej jakości materiału niż ta do opla ( do opla była jakby z tektury ) do forda klingielit ( jak w oryginale )

Po drugie i zapewne bardzo istotne:
średnica otworów przepływu powietrza jest zupełnie inna w ebj do forda, otwory są sporo większe ( oczywiście to samo dotyczy uszczelek )

W sumie miałem kupić od jakiejś renówki ale skoro można z gotową wtyczką to wziąłem do forda ( ciut drożej ale mamy niejako wersje plug'n'play :) )

Nadeszła chwila wymiany, szybka akcja, dwie śrubki, montaż i po sprawie, odpalam auto a tu obroty na 2.5 krpm i jakoś nie mają ochoty spaść - sopre zdziwienie.
No wiec poszukiwania czy może jakas nieszczelność czy coś - nic, wszystko ok. No to jazda próbna - może się musi "ułożyć" :) dalej to samo, trzyma mocno wysokie obroty, spada co prawda po kilkunastu sekundach ale każde muśnięcie gazu powoduje powrót na 2500 i znowu trzyma tak kilkanaście sekund - no się nieco poirytowałem, ale sobie myślę, niby nowe, pewnie szybciej i mocniej reaguje niż stary już napewno zębem czasu nadszarpnięty ebj - konkluzja - reset kompa.
Jak pomyślałem tak zrobiłem, resecik, odpał na PB i adaptacja - obroty nadal dość dziwnie wysokie ale po chwili jazdy adaptacyjnej już widać poprawę.

PO przejechaniu około 4km z różnymi prędkościami obrotowymi samochód zgasiłem i odpaliłem ponownie -> pełny sukces :) obroty wzorcowe, ebj reaguje szybko i żwawo na zmiany obciążenia, próby z klimą, wrzucaniem biegów, kręceniem kiera na max - wszystkie testy pomyślnie - ku mojemu zadowoleniu :)

Ogólnie mogę polecić ten zamiennik do forda, koszt w porównaniu do oryginału jest bardzo sensowny, nie trzeba grzebać w kablowni żeby toto jakoś podpiąć, do tego w komplecie wysokiej jakości uszczelka.

Tylko trzeba pamiętać o resecie i adaptacji :)

Adam_2000 - |11 Sie 2008|, 2008 20:10

Struna napisał/a:
Tylko trzeba pamiętać o resecie i adaptacji

Zawsze !


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group