Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i hamulce - Zacisk przedni - czyszczenie

Michu - |18 Maj 2008|, 2008 21:23
Temat postu: Zacisk przedni - czyszczenie
Jeśli telepie ci kierownica przy hamowaniu,sprawdzałęś wyważenie kół, felgi i opony i nic nie pomogło, to ten temat jest dla ciebie...

Sobota była wolna, więc wziąłem się do roboty przy aucie...

Dzisiejszy temat: Wymiana uszczelek zacisku przedniego i giętkiego przewodu hamulcowego...
Potrzebne materiały:

- reperaturka AutoFren D4099
- przewód giętki CD665
- przewód miedziany 12cm z końcówkami z zew. gwintem
- smar do tłoczków
- klucz 11
- klucz 13
- klucz 15
- WD40
- płyn hamulcowy na dolewke
- nowy odpowietrznik
- morsy


Jedziem.... :)

ten widok pewnie wszyscy znają: :)



1. Zdejmujemy 2 plastikowe kapselki na osłonach prowadnic zacisku i luzujemy odpowietrznik i przewód giętki, po uprzednim popryskaniu WD40...

2. A to przyczyna kłopotów:



zapieczone prowadnice zacisku...

3. Odkręcamy zacisk i wieszamy na drucie, albo kładziemy na tarczy, żeby nie łamać przewodu... następnie idzieny do auta i ciśniemy hamulec aż tłoczek wypadnie [przy okazji przepłuczą się przewody], potem zaciskamy morsy na przewodzie, żeby płyn nie uciekł..

4. Rozbieramy zacisk na części:



i czyścimy...

5. Zwracając szczególną uwagę na mocowania [prowadnice] zacisku



6. Wyciągamy wszystkie gumy z zacisku, te od prowadnicidą ciężko i trzeba użyć sporo siły i śrubokręta:




7. Po wyczyszczeniu składamy wszystko w odwrotnej kolejności wciskając pod "harmonijkę" smar do tłoczków, ułatwi włożenie tłoczka w zacisk... smar warto też wcisnąć do prowadnic, nie niszczy gumy i nie zapieka się...

I jeszcze sprawa, która ułatwia składanie i zaoszczędzi wam wielu nerwów i bluzgów :)



Najpierw harmonijkę zakładamy na tłoczek, ściągamy na dół i dopiero wkładamy w zacisk...


Teraz wymiana przewodu hamulcowego:

nie opłaca się wymieniać samego przewodu, bo i tak ukręci się ten mały miedziany kawałek rurki... od razu wywala się go w całości...



Ta rureczka się ułamuje przy rozkręcaniu [koszt dorobienia 5,00 PLN]



Dokręcamy połączenia i smarujemy smarem miedziowym, albo grafitowym, bo kto wie, czy nam sie nie trafi jeszcze raz rozkręcać... :P

Tak wygląda poskładany zestaw:



Teraz już tylko odpowietrzyć, przepompować, sprawdzić i cieszyć się z jazdy...

A to sposób na "jednoosobowe" odpowietrzanie hamulców..w butelce musi być płyn i wężyk musi być w nim zanurzony, inaczej nie odpowietrzy się poprawnie... :



Na koniec już tylko dolewka płynu hamulcowego i koniec...

THE END.

Prośba o przeniesienie do Warsztatu...

Aro - |18 Maj 2008|, 2008 21:41

Kawał dobrej roboty :)
Kevin Xy - |18 Maj 2008|, 2008 21:42

no oki, wszystko cacy ale nie wiem jak mozna dopuscic aby prowdnice nie pracowaly prawidlowo w ukladzie hamulcowym ??
Struna - |19 Maj 2008|, 2008 13:57

Kevin Xy napisał/a:
no oki, wszystko cacy ale nie wiem jak mozna dopuscic aby prowdnice nie pracowaly prawidlowo w ukladzie hamulcowym ??
ja też nie kumam, tyle razy kloki zmieniałem i prowadnice z przodu zawsze były OK. Z tyłu zdarzały się zapieczone owszem, a jeśli już robić regenerację to te kołku ustalające się daje nowe, kosztują grosze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group