Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Dużo pali na LPG i na Benzynie

Ireneusz Mazur - |31 Sty 2005|, 2005 21:37
Temat postu: Dużo pali na LPG i na Benzynie
Posiadam Scorupe 2.0 DOHC EFI + LPG i bardzo duzo mi pali na Gazie i na Benzynie ratujcie co z tym zrobic.Wymienialem niedawno skrzynie automat na druga automat i trzeba bylo odlaczyc oczywiscie akumulator czy komputer zapomnial swoje dane????Prosilbym o jakies info na maila i dobre schematy i bym zapomnial jak sie ustawia wolne obroty prosze pomozcie miii bo pali mi ponad 21l/100km :( Trace juz cierpliwosc bo niemoge znalezc dobrego warsztatu ktury by to ustawil a nawet niewiem gdzie sie ustawia wolne obroty bo mam ta scorupe od niedawna DZIEKI ZA ODPOWIEDZI
Rafał A.(antek) - |1 Lut 2005|, 2005 03:01

wolne obroty pod wzgledem ilosci gazu regulujesz na parowniku - reduktorze. pali duzo za duzo, napisz jaka instalacja i jedz na regulacje gazu. komp musi sie nauczyc swoich danych, dlatego warto po odlaczeniu akumulatora pojezdzic na benzynce z 20 - 30 km. Skoro tyle pali moze nie tak cos z sonda lambda masz?
Pershing - |1 Lut 2005|, 2005 10:58

Lambda albo inny czujnik poszedl i komputer przeszedl w tryb awaryjny i dlatego tyle chla. Zmontuj testerek i przetestuj co jest nie tak.
Tu masz link: http://forum.ford-scorpio...hp?t=26&start=0

Ireneusz Mazur - |1 Lut 2005|, 2005 21:23

Instalacja jest firmy CHERASCO.Przed wymianą skrzyni palil ok 9l/100km a teraz od 21l do prawie 30l :( .Chce wlasnie zrobic ten tester i ta wtyczka dokladnie gdziesie znajduje bo zobaczylem dwie jedna kolo akumulatora a druga kolo filtra powietrza.Odłączyłem akumulator i jutro go podłącze i pojezdze po miescie.Byłem na regulacji gazu i z 18l przeskoczylo na jescze wyzej :evil: ,a w moim miescie niema dobrego warsztatu.prosilbym tez o jakies schematy lub linki do schematow.moje auto to Scorpio 2.0 DOHC EFI '91.Dzieki za podpowiedzi
Pershing - |1 Lut 2005|, 2005 22:58

Wtyczka (złącze) znajduje sie kolo akumulatora.
Tomo - |7 Lut 2005|, 2005 20:48

jezeli sonda poszla to sprobuj ja odlaczyc i zresetowac komputer poprzez odlaczenie akumulatora ale to tylko proforma bo jak komputer bedzie odczytywal bledne parametry z sondy to bedzie tyle palil a jak odlaczysz to przejdzie w stan uniwersalny czyli awaryjny.moze byc tez ze tarcze polsprzeglowe w skrzyni biegow moga byc zuzyte to jest bardzo prawdopodobne bo zapewnwne jest to uzywana skrzynia.Jeszcze jeden problem moze byc z tlumikiem ,musisz zobaczyc czy spaliny wydostaja sie swobodnie czy nie oderwalo sie cos w tlumiku podczas montazu skrzyni co powoduje zaduszanie silnika spalinami a co za tym idzie wieksze spalanie.jest naprawde wiele przyczyn takiej sytuacji to sa najczesciej spotykane sytuacje w scorpio wiem to z doswiadczenia.Pozdrawiam:)jak masz jakies jeszcze pytania to na gg2418502
Struna - |7 Lut 2005|, 2005 23:36

Wow żeby 2.0 tyle palił to masakra - może Ci spieprza gdzieś gaz.
Rafał A.(antek) - |8 Lut 2005|, 2005 00:17

no ale benzyna?
to jest prawie niemozliwe zeby ten silnik tyle przelewał prze siebie, ale ja mam podobnie w astrze!! mnie spala ok 14 benzyny i ok 16 l gazu!!
To jest tyle co mi scorpio 2.0 spalał!

lukasz006 - |24 Lut 2005|, 2005 12:36

ja przerabiam to samo wlasnie
ostnio wymienilem tlumiki i wycielem katalizator
zaraz potym zatankowalem gaz wyszlo 15l czy spadlo z 22l gazu
ale wyjezdzilem to paliwo i znowu zatankowalem i znow 20l a mnie h.... strzelil bo myslalem ze mam problem z glowy ale moze ten gaz byl gowniany
teraz zalalem gazem shella i zobaczym czy znow bedzie 15l

kiedys tak mialem w felici rozpedzala sie do 80km/h tylko i palila 154l gazu ale po wycieciu katalizotora wszystko wrocilo do normy czyli 8l i znow ganiala 160 :d
wiec mam nadzieje ze ten drugi raz to poprostu gowniany gaz byl bo katalizator faktycznie byl juz wypalony

ps
sprawdz to u siebie

Struna - |24 Lut 2005|, 2005 12:46

Odczyt błędów z kompa koniecznie.
Rafał A.(antek) - |24 Lut 2005|, 2005 18:34

lukasz, a instalka gazowa nowa i wyregulowana? Jak DOHC tyle pali to prawdopodobnie uwalona sobda lambda.
Struna - |24 Lut 2005|, 2005 22:30

No to jak odczyta testerkiem to mu powinno wyjść
To Rafal: kupilęm ten parownik od Jacka - doszedł już - wymienię i pewnie mi też spalanie i problemy z przymułką na starcie znikną i będzie jak dawniej - ogień z dupy :)

Rafał A.(antek) - |25 Lut 2005|, 2005 02:43

ha jestem ciekaw, ja tez mam parownik - jutro/dzis (piatek) bede próbował robić podmianke obaczym!

A autor tematu chyba poszedł z torbami :) bo sie nie odzywa:)

yagher - |20 Mar 2005|, 2005 09:23

a jak mi pali 25l/100km gazu to chyba tez niezbyt normalne? mam kable WN nadajace sie do smietnika czy to moze byc powodem? dosc stary reduktor, nie wiem tez w jakim stanie jest filtr gazu, czy jesli komputer przejdzie w stan awaryjny to bedzie tyle palil na gazie? przeciez podczas chodzenia na gazie nic prawie nie bierze udzialu
druga sprawa ze da sie go wkrecic jedynie na 3000-3500 obrotow, wyzej sie nie da
silnik to 2.9 V6 '88

Struna - |20 Mar 2005|, 2005 18:06

to pewnie masz zawalony filtr gazu na max - a komp w trybie awaryjnym wpływa również na spalanie gazu.
KJ - |3 Wrz 2005|, 2005 10:18

heh miałem to samo kupiłem auto w Malborku dojechałem do Rumi jakieś 100 km i mi gazu zabrakło tankowałem za 50 zeta ( w malborku na jakiejś xxx stacji ) byłem załamany. Zastosowalem stara rosysjką technike :) kopsłem wkur.. pare razy w kompa i teraz za 20 zł robię po mieście jakieś 80 km . A tak naprawdę to myślę że dużo zależy od gazu tankuję tylko na shellu i jak narazie mieście się w granicach przyzwoitości
VIK - |5 Wrz 2005|, 2005 15:18
Temat postu: Re: Dużo pali na LPG i na Benzynie
Ireneusz Mazur napisał/a:
Posiadam Scorupe 2.0 DOHC EFI + LPG i bardzo duzo mi pali na Gazie i na Benzynie ratujcie co z tym zrobic.Wymienialem niedawno skrzynie automat na druga automat i trzeba bylo odlaczyc oczywiscie akumulator czy komputer zapomnial swoje dane????Prosilbym o jakies info na maila i dobre schematy i bym zapomnial jak sie ustawia wolne obroty prosze pomozcie miii bo pali mi ponad 21l/100km :( Trace juz cierpliwosc bo niemoge znalezc dobrego warsztatu ktury by to ustawil a nawet niewiem gdzie sie ustawia wolne obroty bo mam ta scorupe od niedawna DZIEKI ZA ODPOWIEDZI

głowicę masz całą??

will - |11 Paź 2005|, 2005 15:23

Panowie mam takie pytanko moje koncowki wtryskow sa zapieczone badz przytkane i w zwiazku z tym czy moze wariowac sonda lamba???gdyz gazownicy twierdza ze nie moga mi ustawic dobrej mieszanki na biegu jałowym gdyz sonda wariuje?? jak myslicie???na wysokich obrotach jest wszystko ok.Spalanie przy jezdzie na gazie rowniez na ssaniu (oczywiscie po rannym odpaleniu) gdyz benzyna odpada przez wtryski, w granicach 18-20 lpg/100km.Zauwazylem ze wiecej pali jak chodzi dluzej na jalowym (tu gazownicy twierdza ze nie moga wlasnie na tym ustawic mieszanki) czy to moze cos takiego byc????
Boni - |11 Paź 2005|, 2005 21:39

Jak instalacja LPG jest zrobiona po ludzku, to sondy powinny działać ok, niezależnie od wtrysków itepe. A co do spalania, to jak te 18-20 to jest po mieście, to o ile widzę po swoim, to jest całkiem normalne dla 2.9+ASB, trudno zejść poniżej 18 bez drastycznego pogorszenia stylu jazdy i kultury silnika.
Struna - |12 Paź 2005|, 2005 09:24

ale jakbyś Boniu zobaczył instalke Will-a to bys zmienił zdanie - to nie może dużo palić bo zawsze jest nienasycone. A sondy lambda do gazu maja niewiele.
Boni - |12 Paź 2005|, 2005 10:06

To znaczy, jaką Will ma instalkę? :roll:
Struna - |12 Paź 2005|, 2005 10:24

nie ma dwóch mikserów tylko takie coś kosmiczne wyspawane że w sumie jest tylko jeden dolot z filtra a drugi jest zaślepiony i na tym jednym jest mikser ( czyli jakby o wiele za mało do tego co 2.9 powinno mieć ) no i z tego jednego się to rozdwaja i idzie do kolektora ssącego.
Boni - |12 Paź 2005|, 2005 10:38

Ee, to nie jest bardzo "pokręcone", pomyślałem że może ma wszystko na jednym wężu. Max powietrza to V6 potrzebuje przy jakichś absurdalnych otwarciach przepustnicy, typu palenie gumy czy jazda ponad 170, więc przy jeżdzeniu bez szaleństw będzie palił jak taki z dwoma mikserami, i jak parownik poda 18l, to mikser wciągnie 18l, nie ma że boli :)
Struna - |12 Paź 2005|, 2005 10:44

no ale jak masz dolot zamiast 2x po 50 tylko raz 50 i to jeszcze zaweżony mikserem pewnie do jakichś 32 to nie sadzisz, że to nieco za mało ? :)
Boni - |12 Paź 2005|, 2005 11:13

Pewnie, że mało i że może mulić, ale przecież w zakresie otwarcia przepustnic 0-50% z grubsza nie masz różnicy (powierzchni wlotu starcza, z dokładnością do jakichś turbulencji, nie-laminarności miksera itepe). A na 1/2 przepustnic da się spokojnie jeździć, bodaj w okolice 3000obr dociągniesz - tylko że to wcale nie znaczy że będzie wtedy palić 9 gazu zamiast 18 :P
Struna - |12 Paź 2005|, 2005 11:15

ano wlasnie :) bo podciśnienie będzie większe i na chłopski rozum będzie palic więcej.
Boni - |12 Paź 2005|, 2005 11:25

Struna napisał/a:
ano wlasnie :) bo podciśnienie będzie większe i na chłopski rozum będzie palic więcej.


Może. Dlatego napisałem - ile parownik poda, tyle mixer przerzuci a silnik spali :)

Struna - |12 Paź 2005|, 2005 11:29

albo w powietrze wyrzuci :)
will - |12 Paź 2005|, 2005 16:18

instalke mam z kompem, dolot mam przerobiony w miejscu gdzie wchodzi mikser mam jedna rure pozniej rozchodza sie na dwie normalnej wielkosci.Strunka opisal wiec wystarczy hehe.odczuwam na biegu jalowym gaz tzn czasem czuje go w srodku czy to moze miec cos wspolnego z mieszanka na jalowym???skoro sondy do lpg nie maja duzo to co moze powodowac to ze gazownicy nie moga go wyregulowac na jałowym???Strunka moze masz jakis swoich gazownikow czy sam ustawiasz?powiedzcie mi jeszcze jak samochod chodzi sobie na postoju czy w spalinach powinno byc czuc lpg??bo ja slyszalem ze z katalizatorem auto to wtedy nie wyczuwa sie tak na ktorym paliwie jedzie???jak sadzicie??
Struna - |13 Paź 2005|, 2005 11:26

no jak staniesz przy wydechy z tyłu to czuć a jak wydzior szczelny to w aucie nie ma być nic czuć - jak czujesz gaz to prawdopodobnie masz rozszczelniony wydech albo Ci gdzieś gaz spierdziela.
will - |13 Paź 2005|, 2005 15:25

ok rozumiem czyli musze sprawdzic wydech moze rzeczywiscie gdzies jest dziurka.ale na moje oko gaz ktory juz wylatuje na koncu smierdzi co prawda inaczej jak w polonezie, tak jakby cos nie do konca spalal.dlatego tak sie zastanawiam co to moze byc przyczyna?
Struna - |13 Paź 2005|, 2005 15:28

analize spalin zrób to się okaże.
will - |13 Paź 2005|, 2005 15:33

Struna napisał/a:
analize spalin zrób to się okaże.


nio nie mam gdzie za bardzo i kiedy sam analizatora nie posiadam a po pracy juz do gaziarzy ciezko mi zdarzyc.

Struna - |13 Paź 2005|, 2005 15:42

to jakakolwiek stacja diagnostyczna czy tez od przeglądów ma analizator.
Kevin Xy - |13 Paź 2005|, 2005 20:46

to ze robi przeglady to nie znaczy ze gaz wyreguluja, jedynie pokaza
odnosnie tego dolotu mamy chyba dwie przepustnice i kazda z nich ciagnie sobie ze swoich fi 50 ?? wiec taki dolot to chyba prosta zaleznosc ?? aby przez jeden x przeszlo tyle samo powietrza w takim samym czasie co przez 2x to cisnienie musi chyba byc 2x wieksze ??

Boni - |14 Paź 2005|, 2005 10:08

Ciśnienie czego? Powietrza? Silnik ciągnie, powietrza nie sprężasz, więc to trochę inaczej działa.
Kevin Xy - |14 Paź 2005|, 2005 10:17

zgadza sie- zbytnio to uogulnilem- do powstania cisnienia potrzebne jet roznica cisnien i temperatur- tutaj chyba mozemy powiedziec o "wietrze" ! ale fakt ze tego powietrza winno 2 razy wiecej przeleciec przez taki dolot w porownaniu ze standardowym

oczywiscie to zwykle teoretyzowanie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group