Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - >> Remont skrzynki bezpieczników <<<

Waski - |29 Gru 2004|, 2004 00:56
Temat postu: >> Remont skrzynki bezpieczników <<<
Witam

Juz kiedys zadawalem Wam pytania takie jak:

1. Co to jest jak mi sie krotkie wlaczaja przy wylaczonej stacyjce
2. Dlaczego szyba tylna grzeje caly czas ???
3. Nie mam awaryjnych i nie jest to wina bezpiecznika ani przekaznika.
4. Dlaczego jak popada to dlugie sie smae wlaczaja ???

To wszystko eliminowalem poprzez:

WYCIĄGNIĘCIE BEZPIECZNIKA

bez awaryjnych zrobilem prawie 100 tys km :P

Niestety mimo ze na forum nie pisalem nic, to nie znaczylo ze problemy znikly
Juz kolo początków grudnia dzwoniłem do Hrynia żeby się umówić na "skrzyneczkę"

Niestety w ostatnich dniach Skorupka przeszła samą siebie
Nie dosc ze po wyciągnięciu kluczyków wlączał sie sam zapłon
- Radzilem sobei przez odłączanie akumulatora -
to jeszcze odmówiła mi wczoraj zapalenia.
Troszki mnie zdenerwowała i postanowiłem dobrać sie jej do skóry tzn. skrzyneczki
Poprosiłem tate żeby mnie sholował spod sklepu kolegi - bo tam mi nie odpalil - ale dla spokoju sumienia postanowiloem jak juz tam pojechalismy sprobowac odpalic.
Odpalil i pojechalem te 400 m do domu sam :P :P :P

Dzis postanowilem zajac sie skrzyneczką

Troszkę czasu zajęło mi wymontowanie jej ale po trudach i znojach w wyniku ktorych troszke sobie pocielem konczyny gorne udalo sie.
Ale to co zobaczylem przeszlo moje najskromniejsze oczekiwania.

Zasniedzialo doslownie wszystko

Zeby nie byc goloslownym daje malutkie zdjatko:



Rozpolowienie skrzyneczki zajęło mi kolo 2 godzin

W związku z tym ze gorna częśc poszła szybko byłem bardzo zadowolony.
Jedna częśc dolna obudowy byla bardzo oporna ze wzgledu na bardzo zasniedziale konektorki. Po spryskaniu WDem i odczekaniu jakiegos czasu poszlo.

Jednak nii obylo sie bez pomocy ciezszych niz srubokret narzedzi.
Zapomnialem napisac ze zaraz po wyciagnieciu skrzynki zauwazylem ze ulamane sa dwa konektorki.
Po sciagnieciu dolnej obudowy ujrzalem trzeci ktory sie ulamal.
Tak je zjadlo. To ząb czasu ....... i wody.

Podsumowujac takiego sajgonu sie nie spodziewalem.

Kolejny krok to: rozlacznie 11 warstw bialego tworzywa i blaszek.
Tego dokonalem juz w miare szybko
Jakas godzinka starczyla ale nie obylo sie bez problemow. Tylna szyba tak zgrzala ten plastic ze trzy ostatnie warstwy trzmaly sie kurczowo siebie :P :P :P i ponad polowe czasu musielismy im poswiecici
Tutaj nadmieniam ze przy rozbieraniu skrzynki asystował mi moj tato - samemu bymn ie dal rady - za malo rąk.

Jak juz wszystko rozlozylem na czesci pierwsze postanowilem zacząć czyścić.
Po wyczyszczeniu dwoch blaszek postanowilem wejsc na forum i opisac to wszytko a nastepnei udac się spac.

Niesty jutro od rana mam inbną robotę a czyścić będę mogl zacząć dopiero kolo 18tej
Wątpię żeby mi się to udało jutro :(

Dla poglądu sytuacji i na potwierdzenie zlozoności procesu czyszczenia nlaszek zamieszczam zdjęcie:



Prawda ze czyściutkie blaszki ????

Pozdrawiam
Wąski

Ps. CDN

Marcin - |29 Gru 2004|, 2004 09:16

o korba... ale zaśniedziała, gorzej niż miedziane blachy na dachach starych budynków....
widzę Wąski, ze będziesz mieć trochę roboty....

a tak na marginesie.... czym to czyścisz?? wd-40??

TCQ - |29 Gru 2004|, 2004 09:28

No nieźle, ja swoją w pore zakonserwowałem i narazie bez problemu :wink:
Staszek - |29 Gru 2004|, 2004 11:15

Pozwólcie, że się podepnę, u mojego Taty w scorupie z 93r objaw jest taki: od czasu do czasu ,przy wyłaczonym kłuczyku, dmuchawa sama się załącza, jest mozliwość właczenia wycieraczek i ogrzewania tylnej szyby , czy przyczyną może być to oczym piszecie powyżej?
Marcin - |29 Gru 2004|, 2004 13:18

jest bardzo prawdopodobne, że tak, z resztą dla pewności poszukaj na forum, jest pełno postów gdzie komuś coś się włącza kiedy kluczyki są w kieszeni.... stawiam na 90% że to srzynka
Jimbo - |29 Gru 2004|, 2004 13:57

Witam
Współczuję Ci, kilka tygodni temu miałem podobny problem, ale dzięki forum zdecydowałem się na naprawę skrzynki, a nie jak doradzali mi mechanicy na wymianę. Moja niestety nie była aż w tak dramatycznym stanie. Więc po rozebraniu, wyczyszczeniu i wysuszeniu -działa.
Czeka Cię trochę dłubaniny. Do czyszczenia styków są specjalne preparaty w sklepach z częściami elektronicznymi. Ponoć są też preparaty do konserwacji ale nie sprawdzałem tego.
Z racji faktu iż u mnie dopiero co zaczęły się problemy z migającymi kontrolkami (pomimo wyłączonej stacyjki) i nie działającym pilotem oraz w porę podjętej decyzji o rozebraniu skrzynki, widoki po jej otwarciu nie były aż tak złe. Między płytkami zebrała się wilgoć, która była powodem zwarć pomiędzy ścieżkami. Gdybym pojeździł trochę dłużej z tą skrzynką, to widok w skrzynce miałbym podobny.
Na pocieszenie mogę dodać że jeżeli nie doszło u Ciebie do wypalenia poszczególnych styków to masz duże szanse na uratowanie jej.

Może inni użytkownicy podzielą się radami odnośnie sposobów naprawy i konserwacji nieszczęsnej skrzynki o które zostanie uzupełniony przedmiotowy temat w dziale ASO/FAQ.

Akowiec - |29 Gru 2004|, 2004 21:25

Ja mam jedno pytanie bo właśnie jestem w połowie odkręconych śrub mocujacych te cholerna skrzynkę jak wyście się dobrali do tych dwóch nakretek pomiędzy pedałami?? mnie szlak trafił paluchy sobie pociołem ale ni .... poprostu wymiekłem proszę o jakies wskazówki jak się do nich zabrać PLISSSSSSS :-(
Waski - |29 Gru 2004|, 2004 23:42

Witam

Tak sa takowe preparaty - zamierzam jutro jakis taki kupic - wybaczcie nie chce mi sie czyscic wszystkiego paierkiem sciernym

Akowiec - wpadnij do lubina - pomoge Ci ja odkrecic
Wpadasz na bane i juz w legnicy jestes a z autobana do mnie 30 km prosciutkiej drogi

Jak uporam sie ze swoja to mozesz wpasc - bede doswiadczony - albo nie - to podreperujemy Twoja

Ale to po Sylwku



ozdrawiam
Wąski
CDN

COSSY - |30 Gru 2004|, 2004 01:29

Ja ścieżki czyściłem obrotową szczotką plastikową , taką na wiertarkę. Po takiej polerce, ścieżki wyglądają jak nowe.
Rafał A.(antek) - |30 Gru 2004|, 2004 03:49

Woyaj Wącki :P

No to masz taki syf jak ja miałem ostatnio :) a tylko dmuchawa mi nie dziłała...

Wszytkim ktorzy maja "dziwne" problemy z elektryką, czyli nieprawidlowe jej działenie, same właczajace sie swiatła czy wylaczajace etc co niejest normalne, polecam zawczasu zajzec do skrzynki. Zasadniczo powinien to zrobic każdy... profilaktycznie.

Rzecz sie ma scorpio po 92 roku produkcji ( MKII [krokodyl] , MKIII [wieloryb] )

Wąski, jak ci sie połamały konektorki w dół dokostek ( a napewno te :) bo one sie łamią ) to ja je dorobiłem z drutu miedzianego, rozklepanego na płasko, na odpowiednia grubośc, oraz podszlifofanego (szlifierką) na dopowiednia szerokość. Pożniej tak dopasowane łączyłem (lutowałem) z pozostałością blaszek.

Rafał A.(antek) - |30 Gru 2004|, 2004 03:51

aha a blaczki czysciłem pilniczkami i papierem ściernym +nozem
TCQ - |30 Gru 2004|, 2004 09:56

Staszek napisał/a:
...przy wyłaczonym kłuczyku, dmuchawa sama się załącza, jest mozliwość właczenia wycieraczek i ogrzewania tylnej szyby , czy przyczyną może być to oczym piszecie powyżej?

Miałem takie objawy w Sierrce, ale to nie była skrzynka, tylko teraz nie pamiętam co :| Chyba coś z masą.

Akowiec - |30 Gru 2004|, 2004 18:08

Dzięki Wąskiza zaproszenie jak będę do rodzinki do legnicy lub soli jechał to wstąpię na chierbatkę lub kawusię. A teraz to chyba wywale fotel kierowcy i dostanę się bez problemów na poziom podłogi bo i tak mam niezłą rozwałkę z kablami, modułami i zabardzo mi się miedzy pedałami walają więc je odrazu poupinam. :-)
Waski - |31 Gru 2004|, 2004 00:41

Witam

Oki nie ma problemu. Tylko uprzedz chociaz troszki.
Dodam ze ostatnia tj. czwarta srubke odkrecalem plaskim kluczem.'
Nie jest to trudne. 3-5 minutek i jest odkrecona.
Najdluzej odpinalem kostki - znaczylem kazda markerem i dlatego.


Pozdrawiam
Ps. jak juz zrobie co trzeba to napisze artykul obszerny do dzialu FAQ

Wąski

Staszek - |31 Gru 2004|, 2004 10:58

A jednak to była skrzynka dodatkowa z bezpiecznikami (ta po stronie pasażera) rozebrałem ją na elementy pierwsze - a tam ?!?!?!!!! "węże pełzały", no to denaturat, farelka , papier 00, WD4, i trochę cierpliwości. Jak ręką odjął. Polecam za wczasu to uczynić pomimo że wizualnie skrzynka nie budziła zastrzeżeń.
Marcin - |31 Gru 2004|, 2004 20:11

ja mam jedno pytanie... czy trzeba znaczyć te wtyczki markerem?? tak szczerze mówiąc na zdjęciu widać, że każda jest inna
Waski - |1 Sty 2005|, 2004 01:51

Witam
a skad ja moglem wczesniej wiedziec
Zapewne jestem pierwszym userem ktory napisal posta w tym roku
Wiec Wszytskiego Najlepszego w Nowym 2005 roku

Pozdrawiam
Wąski

lancer - |1 Sty 2005|, 2004 13:42

wąski jak robisz już fotki to zrób fotki momentu jak się dostałeś do tej skrzynki które śróbki odkręcasz i gdzie
Rafał A.(antek) - |1 Sty 2005|, 2004 17:48

marcin:
Okulary na nos i uważnie oglądaj zdięcie

wąski, dobrze ze poznaczyłeś markerem :) jestes kilka bezpieczników do przodu i pare minut głowienia.

HINT:

wtyczki sie powtarzaja, w srodkowym rzedzie 2 z 2 w prawym, i bodaj te w 1 rzedzie 1 z 4:) sprawdzone empirycznie, plus załaczony akku na podmienionych wtyczkach - samochodzace wycieraczki i z 10 bezpieczników do wymiany :)

Akowiec - |2 Sty 2005|, 2004 21:11

Ja pozaznaczam obfotagrafuje i potem prześle innym na pomoc :-)
Wszystkiego najlepszego z okazji 2005 i oby nie był tytlko gorszy :-)

TCQ - |2 Sty 2005|, 2004 23:44

Waski napisał/a:

Zapewne jestem pierwszym userem ktory napisal posta w tym roku


Nasz guru nawet w Sylwestra wyrwał się z imprezy by napisać coś do swoich użytkowników :mrgreen:

Staszek - |3 Sty 2005|, 2005 09:35

marcin napisał/a:
ja mam jedno pytanie... czy trzeba znaczyć te wtyczki markerem?? tak szczerze mówiąc na zdjęciu widać, że każda jest inna

Ja jedynie mogę się wypowiedzieć na temat skrzynki w przejściówce 93r i tylko o tej przy akumulatorze, nie trzeba niczego zaznaczać , jedynie można sobie dla pewnosci napisać na kartce która gdzie była , a inaczej to nie wiem czy wejdą, bo wszystko ma swoje miejsce, wnętrze jest ładnie zbudowane, plastikowa podstawka wniej kilka blaszek na tym następna, tak tworzy to ?? chyba pięć poziomów labiryntów , jednak wszystko ma swoje miejsce tylko trzeba zachować kolejność. Miłej zabawy życzę.

VIK - |4 Sty 2005|, 2005 12:40

Staszek, ta koło aku jest chyba mocowana od góry, prawda??
Waski - |16 Sty 2005|, 2005 00:25

Witam
W koncu znalazlem woklny dzien zeby skrzybnke skonczyc
Straszne rzeczy ale .... skonczylem jakos
Tylko ze nie mam oswietlenia w aucie :(
Podejrzewalem ze go nei bedzie i podejrzenia okazaly sie podstawne :)
No ale nie mam zamiaru jej rozbierac kolejny raz.
Zreszta jest ona w takim stanie ze trudno bedzie ja ponownie rozbierac
Zlozylem zalozylem do autka i .... lipa autko nie odpalilo
Wkladam kluczyk do stacyjki kontroleczki sie swieca tak jak trzeba
Przekrecam kluczyk i cisza
Cisz jak makiem zasial.

No to teraz magicy do dziela

Pozdrawiam
Wąski

VIK - |16 Sty 2005|, 2005 11:01

podaj sobie nowym kablem zasilanie do wzbudzenia rozrusznika po "startowaniu" stacyjką i bedzie
Waski - |16 Sty 2005|, 2005 12:30

Witam

Jak proponujesz to zrobic ???

Po wczorajszych dyskusjach z Hryniakiem i Antkiem mam pewnien pomysl jednak bardzo bym Cie prosil o przedstawienei swoje propozycji


Pozdrawiam
Wąski

VIK - |17 Sty 2005|, 2005 17:29

zdjąć osłonę stacyjki, wlutować kabel w pin "startujący" i pociągnąć do wzbudzenia automatu rozrusznika
Waski - |18 Sty 2005|, 2005 09:54

Czyli calkiem podobnie

--------------------------
Edit
Na razie pali wiec jest git
Musze jednak pomyslec nad tym bo kiedys w koncu przestanie
Jak go odpalam to jakby mial takie zawachanie - ulamek sekundy
Moze sie to zle dla mnie skonczyc
----------------------------
Pozdrawiam
Wąski

WTOM - |18 Sty 2005|, 2005 12:05

kude skrzynka używka (w b. dobrym stanie) to koszt 150zł, pytanie czy warto się pieprzyć? jak zaciągnęła wodę to mogą być dalej problemy mimo wyczyszczenia.
VIK - |18 Sty 2005|, 2005 13:24

jak sie "po Bożemu" wyczyści i zawazelinuje, to nie ma szans, żeby woda wlazła z powrotem
Waski - |18 Sty 2005|, 2005 14:55

a co trzeba wazelinowac ???
:P :P ???

VIK - |18 Sty 2005|, 2005 21:07

przekładki :P
Waski - |19 Sty 2005|, 2005 10:35

to dobrze ze mi ktos powiedzial
VIK - |19 Sty 2005|, 2005 21:48

no, przynajmniej woda już nie wlezie, a tak-cała robota pewnie po roku od nowa
Waski - |27 Sty 2005|, 2005 07:58

Witaam

Robota juz od nowa.
Bylem w wczoraj u kolsia . Siedze sobei na 4 pietrze i slysze jak jakis debil trabi.
Trabi i trabi.
Jak juz zaczal trabic sygnalem ciaglym to spojzalem prze okno i ....
Nic nie zobaczylemm.
Dopiero po jakims czasie dotarlo do mnie ze to moze byc moja furka
Zbieglem po poreczy n dol i drzacymi rekoma wyjelem bezpiecznik.
Teraz juz chyba na wieki bede pamietal gdzie jest bezpiecznik od sygnalu dzwiekowego
Dodatkowo nie dziala ABS oraz chodzi na stale pierwszy bieg dmuchawy

Dzisiaj zajme sie ponowna reanimacja
Pozdrawiam
Wąski

Marcin - |27 Sty 2005|, 2005 08:18

ale jazda była z tym klaksonem :twisted: :mrgreen:
Waski - |27 Sty 2005|, 2005 15:21

Witam

zebys wiedzial - tragedia
Czujesz co mysleli sobie ludzie w bloku z ktorych 80 procent bylo w oknach ???

Pozdrawiam
LEce reanicmowac skrzynke
Zabiore sie tym razem profesjonalnie do tego
Nie dam sie

Pozdrawiam
Wąski

Zbyszek 2,9 - |28 Sty 2005|, 2005 18:25

Ech kurede myślę sobie, że przestanę zaglądać do postów z problemami. Ta zaraza ze skrzynką mnie też dopadła, ale jak - na całym froncie. Po wyłączeniu zapłonu chodziła dmuchawa, grzały fotele, szyby, działały wycieraczki i cholera wie co jeszcze. Zanim zabrałem się za rozbieranie tej pi.... skrzynki zaopatrzyłem się w zapasową. Rocznik niby ten sam 1994 a jednak - coś jakby troszkę inna. Swoją rozebrałem - u znajomego elektryka (dzięki Wąski za wskazówki!!!) była nawet całkiem ładna, wyczyściłem, wypsikałem jakimś syfilisem przypominającym wazelinę lub bezbarwny smar w sprayu, poskładałem, koleś podłączył i co - kurde dalej to samo. Wnerwiony zostawiłem autko u znajomego - wypruł tę drugą skrzynkę przy akumulatorze, a tam lepiej nie mówić - zwarcie jak się patrzy. Płytki aż się nadtopiły. Koleś jakoś to poskładał, ale muszę zdobyć tę skrzyneczkę bo raczej długo nie pociągnie.
Zbyszek 2,9.

VIK - |28 Sty 2005|, 2005 23:15

tak jest, trzeba czyscić obie, wtedy jest na zicher
Waski - |29 Sty 2005|, 2005 14:50

Witam
No to jak ja juz mam jedna skrzyneczke na wierzchu to moze wyjme druga zeby i jej sie przyjzec .....
Zreszta zobacze. ... . . . .
Gdzie mozna kupic wazeline techniczna ktora chcialbym wysmarowac to cale ustrojstwo ???

Pozdrawiam
Wąski

VIK - |29 Sty 2005|, 2005 17:42

każda lepsza stacja benz. albo sklep motoryzacyjny, moze też być kosmetyczna, albo brylantyna, zapach będzie ładniejszy
Rafał A.(antek) - |30 Sty 2005|, 2005 01:20

:) jaasne :) zapach :) kurde a ja do swojej 2 nie zagladalem i m oze to byl blad ?? no niewazne, nie moj problem chwilowo juz :)
Waski - |1 Lut 2005|, 2005 10:30

Witam
Ja zajrze do swojej drugiej

Pozdrawiam

Rafał A.(antek) - |2 Lut 2005|, 2005 00:54

zajzyj :) ciekawe co bedzie
Waski - |18 Lut 2005|, 2005 17:07

Witam

Po dlugiej przeriwe dopisze cos do tego tematu:

Do drugiej nie zagladalem poniewaz nie mam na to czasu
Na razie wszystko OKI wiec moja leniwa dusza dala sobei spojoj.
A co do drugiej to moja rada a raczej dwie:

Pierwsza: wszystko wysmarowac wazelina - to podstawa
Druga: skrzynke osadzic na silikonie z tego powodu ze ta uszczelka ktora jest juz nie dolega tak jak wczesniej dolegala.

Pozdrawiam
Wąski

KaZet - |9 Kwi 2005|, 2005 20:41

ja jestem wzrokowcem wiec załączam fotę, szukam 4 śrub mocujących skrzynkę pod licznikiem, czy to gdzieś po lewej czy po prawej stronie drążka kierownicy?
Czy nad pedalem gazu?

Rafał A.(antek) - |10 Kwi 2005|, 2005 03:40

sróby mocujace skrzynke sa nad pedałem sprzegła, tyle ze wysoko, jak sie tam schylisz i spojzysz do góry to dojzysz, mase kabli powpinane w skrzynke, sroby sa na 4 jej rogach
derka - |23 Maj 2005|, 2005 14:27
Temat postu: zamaka przez uszczelkę koło dużej wtyczki z wierzchu
sprawdźcie u siebie wtyczka europodobna włazi w plasticzek 15x5cm z uchwytem a ten z kolejsiedzi w skrzynce na wcisk z uszczelką u mnie uszczelka była tak zdechła że się wykruszyła. i co z tego że nawet kanały masz czyste jak to ku....stwo łapie wod od góry bo niczym nie jest przykryte. A swoją drogą co za debil tak wykombinował że trzeba ciąć dziurę w nadwoziu żeby kable wyprowadzić na deszczyk?
KaZet - |23 Maj 2005|, 2005 14:37
Temat postu: eurozłącze
podejrzewam, że to eurozłącze faktycznie moze dostarczać wielu problemów. Po konserwacji skrzynki wszystko zmontowałem i... nie mam świateł drogowych.
Rozebrałem skrzynke z powrotem, wszystko jak należy podłączyłem i światła są, ...nie ma oświetlenia kabiny. Kiedyś na początku jak poruszałem tym eurozłączem to również mi światła padły więc być może tam jakieś dziadostwo siedzi co miesza?

Rafał A.(antek) - |23 Maj 2005|, 2005 15:01

oswietlenie kabiny lubi padac :( nie wiem co i gdzie ale mnie tez padło, gdzies masy nie było :( m oze ci sie urwalajakas blaszka? od wtyku gniazda? i nie zauwazyels?
lancer - |23 Maj 2005|, 2005 21:58

jak by ktoś chciał to mam wyremontowaną skrzynkę
Jimbo - |23 Maj 2005|, 2005 23:43

Powodem braku świateł i wycieraczek, było źle założony wielowtyk, ale na całe szczęście zaczęliśmy od wypięcia go i ponownego wpięcia, po czym wszystko wróćiło do normy. Nieszczęsny wielowtyk nie wskoczył w swoje prowadnice i został źle dociśnięty do gnaizda poprzez uchwyt

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group