Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - Opis wymiany silnika dmuchawy do MK1 z Klimą

pitusiek - |20 Lut 2007|, 2007 22:18
Temat postu: Opis wymiany silnika dmuchawy do MK1 z Klimą
Zaczynamy.
Zalecałbym najpierw wyjąć akumulator.
Pierwszym krokiem do sukcesu jest odkręcenie blachy która tarasuje nam dojście do dmuchawy. Aby ją zdjąć należy odkręcić 2 śrubki z lewej strony oraz 2 śrubki z prawej strony. Następnie 3 wkręty (tak było u mnie), które są na dole tej obudowy. Na koniec należy odkręcić 2 nakrętki które trzymają przewody od klimatyzacji. Następnie rozszczelniłem klimatyzację (kluczyk gwiazdkowy) - należy odkręcić gwiazdkę znajdującą się między dwoma rurkami przy plastikowej obudowie.
Wszystkie śrubki i nakrętki odkręca się kluczem nr 10, natomiast wkręty śrubokrętem krzyżakowym.
Gdy już odkręciłem te śrubki, zająłem się odczepieniem przewodów aby móc swobodnie wyjąć tą osłonę.
Gdy już osłona była na zewnątrz zająłem się podszybiem. Odkręciłem 3 gwiazdki, po czym zdjąłem osłonę. Następnie zdjąłem rezystor, oraz przewody od obiegu zamkniętego i wężyk od podciśnienia.
Gdy już pozbyłem się góry zabrałem się za odkręcenie dwóch nakrętek (klucz 13) które trzymają całą tą plastikową obudowę. Następnie odkręciłem 2 śrubki (ten sam klucz jednak z przedłużka), które były w gardzieli.
Po bitwie z obudową (ruszanie raz w lewo raz w prawo) udało mi się ją wyciągnąć na zewnątrz.
Aby dostać się do dmuchawy zdjąłem tą gruszkę, aby jej nie połamać i odkręciłem sterownik. Później pościągałem ok. 20 zatrzasków.
Następnie należy okręcić osłonę od chłodnicy klimy, gdyż tam są 2 śrubki które uniemożliwiają rozpołowienie obudowy.
Gdy to zrobiłem udało mi się dostać do dmuchawy.
Jest ona przymocowana za pomocą blaszki i wkręta. Po odkręceniu w/w rzeczy miałem silnik na wierzchu.
Już na pierwszy rzut oka widać było, że szczotek praktycznie nie ma oraz starty wirnik. Właśnie to powodowało te problemy.
Przygotowałem sobie drugi silnik.
W tym czasie wyczyściłem z brudu chłodniczkę i całą obudowę.
Włożyłem silnik, poskręcałem wszystko i założyłem zatrzaski.
Gdy obudowa była skręcona wsadziłem ją i poskręcałem w aucie.
Wykonałem wszystkie te czynności, które robiłem w celu wyciągnięcia jej na zewnątrz. Wszystko poskręcałem, pozakładałem przewody, założyłem rezystor i poszedłem sprawdzić czy działa – DZIAŁA.
Wszystko pięknie i sprawnie. Już nie muszę się martwić o zaparowane szyby, czy brak ciepła w aucie.
Jeśli ktoś będzie miał podobny problem to mam nadzieje że mój opis ułatwi mu tą czynność wykonać. Ja to robiłem pierwszy raz i zajęło mi to pół dnia.
Służę pomocą również przez telefon (668210414). Pozdrawiam


*Edit by A2K

mike69 - |21 Lut 2007|, 2007 11:02

gratuluję sukcesu
bardzo fajny opis
admini prosimy o przeniesienie do działu warsztat

Struna - |21 Lut 2007|, 2007 11:02

mike69 napisał/a:
bardzo fajny opis
niezbyt fajny bo interpunkcji nie używa - mnie po dwóch linijkach się odechciało czytać.
mike69 - |21 Lut 2007|, 2007 11:19

eee Struna czepiasz się :-)
Struna - |21 Lut 2007|, 2007 11:26

jak zwykle zresztą
mike69 - |21 Lut 2007|, 2007 11:42

no tak inaczej niebyłbyś sobą :-)
Struna - |21 Lut 2007|, 2007 11:54

ktoś musi być inny żeby pozostali mogli być "normalni" :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group