Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Ogólne - Kilka pytan do cosworthowcow [ boa ]

feo - |11 Lut 2007|, 2007 15:41
Temat postu: Kilka pytan do cosworthowcow [ boa ]
Witam, wsadzilem boa do sierrki, mody jakie powstaly to jedynie wywalnie egr i spalanie par paliwa, oraz chwilowo dolot (rura+stozek)

Mam kilka pytan:
- czy to normalne ze w kolektorze dolotowym, tam gdzie jest kolanko na ktore naklada sie gumowy lacznik, jest wilgotno od oleju?
- mam dziwny problem z obrotami jalowymi, tzn lekko faluja po wylaczeniu sie ssania (nie jest to meritum pytania, ale jak ktos wie to z checia poczytam), ALE dzieje sie tak tylko wtedy gdy z tylu kolektora ssacego jest ODETKANY krociec (ca fi 4), jak go zaslepie (a wypadaloby to zrobic bo przeciez lewe i nieoczyszczone powietrze tamtedy zasysa) to mam wachlarz obrotow od praktycznie zera do 1200 obr/min włącznie z gaśnięciem. Wie ktoś mozę co jest tam fabrycznie podlaczone (TYL kolektora ssacego), co może byc powodem takiego stanu rzeczy i jakie jest na to rozwiazanie?
- układ dolotowy, jak wspomnialem obecnie jest to kawal rury ze stozkiem, jednak wydaje mi sie ze jest to układ bardzo niekorzystny, zważywszy ze standardowy dolot cechuje sie potężną puszką filtra oraz dosyć znacznie, sztucznie powiększoną objętością dolotu. Jako ze silnik jest przeswapowany do sierry zalozenie standardowego dolotu wiąże sie z wieloma problemami. Moje pytanie brzmi, czy ktoś kombinował z dolotem w cossiem? czy jest roznica pomiedzy "rura" a "standardem" ? [wiem ze teoretycznie powinna byc, pytanie czy naklad pracy na adaptacje scorpiowego mi sie oplaci]
- bardziej z ciekawosci: ile Wam pali 2.9 24? Mi przy jezdzie a'la emeryt (co i tak daje normalna jazde silnikiem z pojemnoscia ca 2.0l) kolo 14 ale jak depcze to mysle ze kolo 25 sie zatrzymuje, jest to norma? [manual]

pozdrawiam

feo - |12 Lut 2007|, 2007 02:00

Uszczelniacze powiadasz :/ jaki to jest koszt robocizny a jaki czesci ?
Wszytkie przbiegi po miescie.
Czyli ze jak podepne dolot z tym kroccem z tylu to bedzie gitara?

BC_Leszcz - |14 Lut 2007|, 2007 00:34

w cossim BOA olej wywala zwykle przez odmę do puszki filtru oleju - zupełnie nieszkodliwe, wystarczy raz na jakiś czasu oczyścić obudowę z oleju, nie warto tylko dla tego robić uszczelniaczy, no ale skoro masz inny układ dolotu to może u Ciebie to problem ...

co do kosztów to się nie wypowiem, ale jak się kiedyś pytałem po warsztatach to raczej nie była to kwestia paru stówek więc odpuściłem

[ Dodano: 2007-02-14, 00:39 ]
co do spalania - jak depczesz to potrafi żreć jak głupi, zależy jak depczesz ale i 25 litrów w Scorpio by było mało, natomiast przy jeździe emeryta to w trasie zdrowe Scorpio 2.9 24V BOA na beni schodzi do 8,5l a przy normalnej jeździe 11l to luzik

spalanie w mieście to nie do oceny, jest miasto i Miasto, jest korek i KOREK ....

fiebik - |15 Lut 2007|, 2007 04:07

BC_Leszcz napisał/a:
co do spalania - jak depczesz to potrafi żreć jak głupi, zależy jak depczesz ale i 25 litrów w Scorpio by było mało, natomiast przy jeździe emeryta to w trasie zdrowe Scorpio 2.9 24V BOA na beni schodzi do 8,5l a przy normalnej jeździe 11l to luzik

spalanie w mieście to nie do oceny, jest miasto i Miasto, jest korek i KOREK ....
generalnie, święta prawda :one:
Struna - |20 Lut 2007|, 2007 12:46

BC_Leszcz napisał/a:
w cossim BOA olej wywala zwykle przez odmę do puszki filtru oleju - zupełnie nieszkodliwe, wystarczy raz na jakiś czasu oczyścić obudowę z oleju, nie warto tylko dla tego robić uszczelniaczy, no ale skoro masz inny układ dolotu to może u Ciebie to problem ...
no w sumie nie wiem czemu akurat tamtędy miałoby walić olejem, moim zdaniem jak już leje do filtra to uszczelniacze są w agoni, wcześniej leje do dolotu ( zresztą u mnie też delikatnie tam się czasem coś pojawia )

akurat jestem na bieżąca bo rozebrałem w kawałki cały dolot i kawałek wtrysku :)

co do króćca z tyłu kolektora ssącego to ja mam tam podłączony wężyk z trójnikiem i jedno idzie do automatu ( modulator podciśnienia jak sądzę ) a drugie do aku ciśnienia od obiegu zamkniętego.

Co do układu dolotowego - jak zauważyłeś feo, Cosworth ma z deka rozbudowany dolot i musiałbyś na tyle dobrze sobie ten nowy dolot policzyć żebyś się wstrzelił w rezonans - inaczej zawsze będzie do dupy - moim zdaniem lepiej się pobawić w montaż seryjnego i wstawić mu sportowy wkład ( jakiś K&N lub coś w tym stylu )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group