Ford Scorpio Team
Forum miło¶ników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Wolne obroty na gazie.

GrzesPi - |6 Gru 2004|, 2004 14:20
Temat postu: Wolne obroty na gazie.
Witam

Samochód (2,0 DOHC EFI 92r.) nie trzyma wolnych obrotów na gazie jak jest zimny. Po zapaleniu je¶li nie dotykam pedału gazu to silnik pracuje w miarę równo. Jak dodam gazu i puszczę pedał to zaczyna się skakanie obrotów (spadaj± aż do zga¶nięcia silnika i faluj±. Na gor±cym silniku wszystko jest OK.

Na bęzynie jest w sumie OK zawsze.

Co o tym s±dzicie?

Pozdrawiam

Struna - |6 Gru 2004|, 2004 14:49

Kiepskie ¶wieczki, kable WN, może być lewe powietrze, Ľle założona instalka ( pominięty regulator wolnych obrotów )
VIK - |6 Gru 2004|, 2004 17:49

zuboż mieszankę wolnych na LPG
GrzesPi - |7 Gru 2004|, 2004 11:12

Gdyby¶ mógł jeszcze powiedzieć jak to się robi?
Z góry dzięki pozdrawiam.

Struna - |7 Gru 2004|, 2004 11:16

Na reduktorze masz tak± ¶rubę do regulacji ilo¶ci gazu na wolnych obrotach.
sobolaqe - |7 Gru 2004|, 2004 15:13

Struna napisał/a:
Na reduktorze masz tak± ¶rubę do regulacji ilo¶ci gazu na wolnych obrotach.


to ja zadam glupie pytanie.
jesli krecenie ta sruba nic nie zmienia to co to moze oznaczac??
bo ja dalej walcze ze spalaniem 19/100km i rozbieralem reduktor ostatnio, wyczyscilem i zlozylem.
ale krecenie to srubka nic nie daje, moga ja wkrecic na maxa i wykrecic tak ze mi gaz zaczyna juz uciekac tamtedy a obroty sa caly czas takie same.

masz jakis pomysl ??
bo ten skubaniec pali ciagle tyle samo 19l, moge go na maxa rozregulowac i tyle samo, po regulacji tyle samo. juz mnie szlak trafia;)

pozdrawiam i dziekuje za pomoc;)

Struna - |7 Gru 2004|, 2004 15:31

Reduktor do wymiany. No chyba że jeszcze jakies lewe powietrze żłopie ale na 99% reduktor. ale nie pękaj - mój teraz tez żlopie straszliwie - zimno jest, ogrzewanko chodzi itp.
sobolaqe - |7 Gru 2004|, 2004 16:17

Struna napisał/a:
Reduktor do wymiany. No chyba że jeszcze jakies lewe powietrze żłopie ale na 99% reduktor. ale nie pękaj - mój teraz tez żlopie straszliwie - zimno jest, ogrzewanko chodzi itp.


z ciekawosci zapytam ile ci pali??
bo silniki mamy takie same.

no ja mam chyba na dodatek problem zniedogrzanym silnikiem, musze zmienic termostat.
bo wskaznik niedojdzie nawet to zadnej literki NORMAL na wskazniku;)

a reduktor jakis konkretny bys polecal?? pisales kiedys ze na allegro kupowales.
moze mi sie uda od gazownika wyciagnac reduktor do testow, podmienie i zobacze czy spadnie spalanie.

Struna - |7 Gru 2004|, 2004 16:29

Powiem tak - nawet już nie licze ile pali ale wiem że palił duużo mniej. Mam butlę 60l - wchodzi do niej niecałe 50l i robię na tym na trasie ale pociskaj±c mocno jakie¶ 320 km. A jak sie staram oszczędzać to jakie¶ 350 max. A było tak że jak oszczedzałem to prawie 400 robilem :) Styknijmy sie jako¶ to obadamy co i jak a i powymieniamy wrażenia i odczucia. Będziesz na zlocie ??
GrzesPi - |11 Gru 2004|, 2004 15:35

Mój pali całkiem niewiele w porównaniu do aut kolegów bo wedłóg mnie zamyka sie w 10l na 100km (¶rednio). To może ma wpływ na pracę silnika. Dzi¶ sprawdziłem zawór wolnych obrotów i rzeczywi¶cie był problem ukruszona uszczelka która sobie tam latała (w komorze pod zaworem). Trochę się poprawiło (nie ga¶nie ) ale dalej faluj± obroty. Naprawdętrudno powiedzieć. Kolega powiedział że tak ma być bo to SCORPIO więc może nie narzekać?

Pozdrawiam

Rafał A.(antek) - |12 Gru 2004|, 2004 05:33

panowie, panie, eh
mopj DOHC palial po moiesice 14 - 16 a wy nazekacie ze 2.4 pali 15??

to g czym jeżdze obecnie wchłania 12 LPG... a to 1.4 silnik, chyba cos mam uszkodzone :(

lancer - |19 Gru 2004|, 2004 10:47

u mnie jest podobnie jak u autora tekstu
mianowicie

Odpalenie na benzynce cyka pięknie (-8 ST C)
troche pocyka i ruszam 2000 rpm na przeł±cza się gaz chodzi równo no to ruszam 1 - 2 bieg -3 bieg skrzyżowanie dojeżdzam na zga¶niętym silniku. Ponowne odpalenie graniczy z cudem no ale odpala i chodzi nieĽle jeżeli złapie troche temperatury to jest już wpoż±dku. Obecnie spalanie jest na poziomie 9 literów w mie¶cie. Tak jak czytałem To najbardziej pasuje mi to co napisał VIK z mieszank± że za bogata Ale może nie to bo spalanie jest ok niskie a nie jak kto¶ napis±ł 19 litrów (jak bym miał mieć takie spalanie to byłbym zły :x

pawelzap - |19 Gru 2004|, 2004 18:57

jak chodzi o nieszczelno¶ci to stary temat . jak brak regulacji to jak koledzy pisali parownik albo guma ł±cz±ca odme z rurk± do kolektora ss±cego .odma jest pod koletorek wydechowym mała a dużo psóje i tak ł±czy sie przez rurkę gumow± z zaciskami i tam najczę¶ciej jest mała dziurka ;) to co zawsze to tam . zobaczyć ,a najlepiej wymienić. . Tak, ja na ten problem . jesze może być że gazownik niezałożył na regulator wolnych -gazu,a powinien i to wszystko ... Pozdrawiam Pawelzap
pawelzap - |20 Gru 2004|, 2004 12:35
Temat postu: co zrobić
wymienić rurkę gumową na odmie ;) wszystko
Pozdrawiam Pawelzap

Struna - |20 Gru 2004|, 2004 12:43

hmm a w V6 tez taka jest ?? Oczywi¶cie bez urazy Paweł. Przeczytałem Twojego posta ( zreszt± bardzo pouczaj±cy ) tylko musiałem sporo dumać co miałe¶ na my¶li :)
pawelzap - |21 Gru 2004|, 2004 08:31

a jeśli chodzi w silniku 2,4 wolne obroty to troszke więcej bajerków :
- najważniejsze to czy kolektory ssące są szczelne - uszczelki od kolektroów i listwy wtryskowej to podstawa ja zawsze wycinam sobie bo szkoda kasy na zakup uszczelek oryginalnych a to prostota. (dopuki niesprzedałem 2,9 )
- następne to mikser bardzo ważne musi być średnicy wlotu do przepustnic 2szt bo wtedy ma odpowiednią sprawność na niskich obrotach , lub coś podobnego ale wtedy ty się wysilasz-kombinując .
- silnik krokotwy wiadomo niezabrudzony - i tu najważniejsze jeśli na gazie to właśnie z niektrórymi silnikami V6 trzeba koniecznie otworzyć max wolne obroty podłączyć zasilanie . podłączyć dodatkowy obwód , ale niekonieczne to sporadyczne przypadki (pisze bo takie są ) - oczywiście uzależnione od miksera .
to co najważniejsze
by przepustnica była szczelna znaczy się dobrze domykała.
teraz co nie ruszać!!!!!:
- żadnej regulacji śruby wolnych obrotów - ten co podpiera dźwigienke przepustnic
bo dupa blada na benzynie
- i sprawdzić wystarczy na benzynie odpiąć przewód od wolnych obrotów i powinien zgasnąć jak nie to gdzieś ssa lub żle regulowana śruba wolnych obrotów -normalne trzeba to zrobić

Można pisać poematy na temat tego ustawiania mi to zajeło ok 1 miecha jak opanowałem ten bajeranckie regulacje bo zakupiłem rozregulowany kompletnie i to na benzynie.
najlepiej przeprowadzić test poprawności ustawień na benzynce - ten z włączonym silnikiem przetestuje wszystko-

zapomniałem najważniejsze sondy lambda to podstawa !!!!
i to do tego testu też się tyczy

jeśli na gazie to fajnie jak koś założył z gazowników elmulatory sond 2sz- po 1 na każdą sonde - ok 30 zeta jedna - lub zrobić samemu bajecznie proste jak toś będzie w potrzebie to pisać do mnie - w wolnych chwilach podeśle schmacik
to wtedy spokój z pływaniem silnika--stoi z obrotami - równe - ale jak śmiesznie pisze ;)
instalacja to tego silnika- V6 najlepiej na śrubę - żadnej elektroniki

Pozdrawiam świątecznie Pawelzap

Szuler - |21 Gru 2004|, 2004 08:52

No ja mam wła¶nie 2.9 z instalk± na ¶rubę i od czasu jak go kupiłem (ponad pół roku) na gazie NIGDY mi nie pływału wolne obroty.. Przez jaki¶ okres co¶ falowało na paliwie ale samo przestało :) . Tak więc ja osobi¶cie polecam ¶rubę :)

Pozdrawiam
Szuler

Struna - |21 Gru 2004|, 2004 11:14

Ja mam niby register z elektrozaworem ale dodatkowo też jest ¶ruba i mam tez emulatory sond i jeszcze emulatro pracy wtryskiwaczy. Instalka bez kompa a chodzi bardzo fajnie. Popieram Pawła - nie ruszać ¶ruby podparci aprzepustnic bo wtedy komp się stara adaptować i herezje się dziej±. Na benzynce ustawić a potem ¶ryb± na reduktorze ustalić wolne obroty. Paweł - ja poprosze o schemat emulatora sond - brat ma gaz w 2.4 V6 bez tego ale ma silnik z przepływomierzami ( więc nie jest potrzebny emulator sond ) i jako¶ mu to kuleje - na benzynce miodzio a na gazie pocz±tkowo nie chce się wkręcać, muli i wtedy strzelić lubi. Jak już się troszkę wkręci to jest ok ale jak ze skrzyżowania dostanie w dechę gaz to zamula i prawie murowany strzał. Nie jest skręcony na ¶rubie ( dawka gazu odpowiednia, spoko można do ponad 5ty¶/obr/min rozkrecić ) więc zbyt ubog± mieszankę wykluczam. Przepływomierze sprawne. Fakt - nie robilem testu kompa - musze zrobić może to co¶ wyja¶ni. Ma ktos koncepcję na to ?? Może emulator wtrysków by pomógł.
pawelzap - |21 Gru 2004|, 2004 13:09

jak z gazem muli przy ruszaniu to zobaczyc na początku wydajność parownika mało kW i dlatego muli , jak będzie to ok to średnica węża doprowadzającego do mikserów i najważniejsze mikser 2sz i czy napewno normalne czy tylko jakiś tam strumienice i to ma sowe niedociągnięcia powodujące ciężki start, albo normalnie nieweim co może byc przyczyną trzeba posłuchac tego bo też chila i wiadomo co i jak, a najważniejsze czy wtyrki odcięte są od pawilwa bo zalewć może paliwem - raczej to niemożliwe ale jak padnie emulator wtrysków lub gazowniki włączy przekażnik to jest możliwy efekt, to tylko moje przypuszczenia , pamietaj tylko gaz to nie pawilo. tak na koniec to reszte w chwilach wolnych popisze . Pozdwienia Pawelzap
Struna - |21 Gru 2004|, 2004 13:12

Zmieńsobie stronę kodow± w przegl±darce bo zamiast polskich znaków wali Ci jakies krzaczki. dzięki za info. Parownik dobrej mocy, miksery o ¶rednicy kolektora ss±cego - 2 szt. ¶rednica weży doprowadzaj±cych ok.
sobolaqe - |21 Gru 2004|, 2004 16:22

Struna napisał/a:
Parownik dobrej mocy, miksery o ¶rednicy kolektora ss±cego - 2 szt. ¶rednica weży doprowadzaj±cych ok.


to ja mam pytanie;)
jakiej mocy ma byc parownik i jaka ma byc srednica wezy?
czy jak waz bedzie dosc mocno zagiety to ma to jakis negatywny wplyw??
bo ja oczywiscie standartowo uzeram sie z gazem i wysokim spalaniem na gazie.
i juz sie lapie kazdej mozliwosci:)

Struna - |21 Gru 2004|, 2004 16:59

Węże nie mog± być zagięte tak żeby zmniejszał się ich przepływ. Parownik do V6 minimum 230kW. Styknijmy się to poogl±damy razem i porównamy instalki. Może co¶ m±drego wyniuchamy.
pawelzap - |22 Gru 2004|, 2004 12:29

sorry chłopaki , sam się ¶mieje - zakręciłem sie i temat też , :lol:
dużo można gadac ale pisać to tylko instrukcje mogę , obja¶nianie to nie moja dziedzina
;) piszę jak my¶le i dlatego troszkę duperele wychodz± , ale wracaj±c do tematu to ciekawe jaki stan krzywek w wałku rozrz±du macie , i luzy, to też się ma tego problemu ale czę¶ciowo bo wtedy na benzynce się nie zbierał tak jak powinien , Jak sie spotkacie i będzie rozwi±zanie to piszcie jestem ciekaw ;) . A tak to zdrowych i wesołych POzdrawiam Pawelzap

Gierap - |23 Gru 2004|, 2004 12:38

No niestety do V6 parownik musi być odpowiedni do mocy auta,miałem wła¶nie 100tkę,i można było zapomnieć o jeĽdzie,niby jechało ale zamulone a paliło jakbym miał pod mach± 5.0 V12 :lol:
lancer - |23 Gru 2004|, 2004 19:47

ja u siebie rozwi±załem problem (przynajmniej dzisiaj się nie pojawił)

po 1 zmniejszyłem mieszankę wolnych obrotów za rad± VIKa
po 2 odkręciłem korek spustowy z reduktora poleciało troche syfnego oleju który podobno w z imie gęstniał i membrany na reduktorze kiepsko chodziły

sobolaqe - |24 Gru 2004|, 2004 13:16

lancer napisał/a:
ja u siebie rozwi±załem problem (przynajmniej dzisiaj się nie pojawił)

po 1 zmniejszyłem mieszankę wolnych obrotów za rad± VIKa
po 2 odkręciłem korek spustowy z reduktora poleciało troche syfnego oleju który podobno w z imie gęstniał i membrany na reduktorze kiepsko chodziły


pkt. 1 srednio wykonalny w moim przypadku. sruba od regulacji wolnych obrotow niestety nie wiele zmienia;(

pkt. 2 rozebralem juz caly parownik, poczyscilem, poskladalem do kupy. jakies 3 tankowania bylo zdecydowanie lepiej, lepsza dynamika i spalanie w miescie wreszcie zeszlo do 15-16 litrow(z 19-21 wiec jest sie z czego cieszyc;) i w 50/50 miasto trasa(120-140km/h) do 13 litrow;)
a teraz znowu to samo;( srednio 18 litrow wchodzi na 100 km przy jezdzie po miescie.

mam nadzieje ze Struna znajdzie dla mnie chwilke jakos po swietac zobaczymy co i jak no i kolo Lutego najpozniej chcialbym chyba reduktor zmienic to napisze czy pomoglo;)

wesloych swiat zycze wszystkim;)

Struna - |25 Gru 2004|, 2004 09:24

Jeżeli po czyszczeniu chodziło dobrze i znowu Ci wzrosło spalane to prawdopodobnie masz problem z jakimi¶ czujnikami i komp przechodzi w tryb awaryjny co skutkuje znacznym zużyciem zarówno benzyny jak i gazu. Odczytywałe¶ błędy testerkiem diodowym ??
sobolaqe - |25 Gru 2004|, 2004 16:24

Struna napisał/a:
Jeżeli po czyszczeniu chodziło dobrze i znowu Ci wzrosło spalane to prawdopodobnie masz problem z jakimi¶ czujnikami i komp przechodzi w tryb awaryjny co skutkuje znacznym zużyciem zarówno benzyny jak i gazu. Odczytywałe¶ błędy testerkiem diodowym ??


1. nie
2. nie posiadam
3. nie znam sie;)

co do kompa myslalem o tym, bo jak robilem z gazem to akumulator byl odlaczony wiec mial prawo sie zresetowac. ale naprawde niewiem jak sie za to zabrac.

GrzesPi - |26 Gru 2004|, 2004 14:28

Witam

Generalnie to jest ¶rednie spalanie przy prędko¶ci nie przekraczaj±cej 110 km/h (nie lubię szybko jeĽdzić). Robę dziennie około 60 km dojeżdżaj±c do pracy z czego około 30% jest w mie¶cie. A silnik to 2.0 DOHC EFI 92r.

Pozdrawiam

sobolaqe - |26 Gru 2004|, 2004 18:26

Struna napisał/a:
Jeżeli po czyszczeniu chodziło dobrze i znowu Ci wzrosło spalane to prawdopodobnie masz problem z jakimi¶ czujnikami i komp przechodzi w tryb awaryjny co skutkuje znacznym zużyciem zarówno benzyny jak i gazu. Odczytywałe¶ błędy testerkiem diodowym ??


heh scorpio to samochod stawiajacy wysoko poprzeczke;)
testera niemialem, elektronik ze mnie zaden, ale czego sie nierobi dla tych samochodow.
zmontowalem sobie testerek z diody i jakis smieci ze spalonego zasilacza i odczytalem bledy.
na poczatku na zgaszonym silniku blad nr. 15
a po odpaleniu tylko 11 (czyli jak wyczytalem brak bledow).

tak wiec nadal jestem wpunkcie wyjscie i niewiem co powoduje takie wysokie spalanie.

sobolaqe - |27 Gru 2004|, 2004 11:11

Struna napisał/a:
No to może się stykniemy jako¶ teraz po ¶więtach i polukamy co tam widać i słychać u Ciebie


a ja pisze do ciebie juz trzeci raz na GG i cisza;D
ja oczywiscie jestem jak najbardziej ZA, natomiast niewiem jak tam nasze szkolnictwo pracuje miedzy swietami a sylwestrem, bo jak maja wolne to garazu nie zalatwie raczej;(

fokasa - |27 Gru 2004|, 2004 15:32

Chłopaki a czy jak będziecie się spotykać to możnaby się też wprosić i się poprzygl±dać i podyskutować na temat instalacji LPG, też się borykam z do¶ć sporym zużyciem, a gazownik jest w stanie doprowadzić j± tylko do stanu poprawnego działania ale na zużycie rozkłada ręce :(

Pozdrawiam
Marcin

irek - |28 Gru 2004|, 2004 15:50

Witam
tak się wtr±ce w temat na który już wiele razy juz się każdy wypowiadał. Jak macie wysokie spalanie gazu to jakie macie spalanie na benzynie ??? bo żeby zabrać się za gaz to podstawa aby na benzynce było wszytsko ok i silnik był na niej wyregulowany i dopiero można zabrać się za regulację gazu.
Pawelzap dobrze napisał, że ma tu doczynienia z wieloma elementami od ¶rednicy mikserów po nie wiem co jeszcze. No ale wcze¶niej według mnie to benzyna tu musi być ideał.

Jak kiedy¶ pisałem mój palił 20 l gazu na setkę ale wyregulowałem benzynkę na ideał póĽniej gazownik i ¶rednie spalanie 11 - 12 gazu nawet w zimie. No a rekord to w tym roku o którym dużo pisałem 10,3 L/100 km

Pozdrawiam i sam czekam co z tego tematu się urodzi nam

Struna - |28 Gru 2004|, 2004 16:00

Oczywi¶cie maz całkowit± rację - też wielokrotnie o tym wspominałem że jak komp ma błędy to działa w awaryjnym a to się objawia dużym spalaniem.
Tom - |8 Sty 2005|, 2005 22:51

Struna napisał/a:
miksery o ¶rednicy kolektora ss±cego - 2 szt. ¶rednica weży doprowadzaj±cych ok.


Masz na my¶li zewnętrzn± czy wewnętrzn± ¶rednicę mikserów? Logika podpowiada, że ważna jest ¶rednica wewnetrzna z uwagi na opory ssania, ale w handlu podawane ¶rednice mikserów s± tylko zewnetrzne. I badĽ tu m±dry!

Struna - |10 Sty 2005|, 2005 00:22

Wogóle to ponoć V6 maj± nierówne podci¶nienia w kolektorze ss±cym i powinno się to mikserami korygować ale cholera wie jak to do końca jest.
michalkrak - |2 Lut 2005|, 2005 11:37
Temat postu: problem z gazem 2,0 dohc 91
witam a ja mam problem z wkręcaniem sie gazu , jak ruszam to zaczyna sie dusić , kilka razy dodam i odejmę nogę i wszystko wraca do normy i tak do następnej krzyżówki, byłem na regulacji ale nic nie wyczaili bo akurak chodził w miarę równo , żadnych strzałów nie było i co mu może być ? ¶wieczki nowe. kto¶ pomoże?
Rafał A.(antek) - |2 Lut 2005|, 2005 14:26

przewodyy, swiece, zapłon do regulacji, ii prawdopodobnie za bogata mieszanka. jedz na analize. ja wlasnie w astrze mam to samo. jak ruszam spod swiatel i wcisne mu gaz to go zdławia i gasnie. ale jak lekko wcisne pedal gazu powyzej 2000 obr to juz idzie ruszyc .
Pershing - |2 Lut 2005|, 2005 19:48

Heh... to samo mam. U mnie standard regulacja gazu co 2 miechy. Tak jak mowil Rafal - kwestja regulacji
Rafał A.(antek) - |3 Lut 2005|, 2005 02:27

to cos za czesto ta regulacja, cos nie tak, ja kurde jeszcze nie doszedlem co to moze byc. procz za bogatej mieszanki, tyle ze scorpiak nie miel problemow z ruszeniem przy za bogatej mieszance
Pershing - |3 Lut 2005|, 2005 09:32

No wlasnie za czesto i to mnie dobija. Jakim cudem moze sie rozkalibrowac przez 2 miesiace ?! Mam identycznie objawy jak kolega: przy ruszaniu nie ma mowy o tym zeby puscic sprzeglo bo sie zadlawi. Wciskam gaz, dlawi sie a nastapnie wchodzi na obroty i dopiero mozna ruszyc. Pozniej idzie jak burza i nie ma to wplywu na przyspieszenie
Struna - |3 Lut 2005|, 2005 10:47

No u mnie też tak jest - kiedy¶ nei było - wciskałem z wolnych obrotów gaz w dechę i ruszał jak strzała a teraz jak spadnie na wolne obroty to jak chcę gwałtownie dodać gazu to mam efekt wręcz odwrotny - jakbym go uj±ł :) ale jak przegazuję to już idzie - ja winię reduktor bo mam go już w kiepskim stanie.
Rafał A.(antek) - |4 Lut 2005|, 2005 05:56

hmm no ja wymieniłem membrany na nowe i dostałem własnie taki efekt :)
michalkrak - |5 Lut 2005|, 2005 10:02
Temat postu: problem nierozwi±zany
witam ponownie , regulowałem i nic nie pomogło dalej tak samo , czyżby to jaka¶ kl±twa?
ktos może poradzić. pozdrawiam

Pershing - |5 Lut 2005|, 2005 12:21

To co to za gazownik !? Jedz do niego i niech walczy az bedzie OK :wink: Chyba ze reduktor juz niedomaga.
michalkrak - |5 Lut 2005|, 2005 15:18
Temat postu: cdn.
reduktor raczej oki mam instalacje która ma 3 mies. co¶ nie tak ale nie poddaję sie jakby kto¶ miał to samo i rozwi±zał ten problem to dajcie znać .
Struna - |6 Lut 2005|, 2005 23:40

A jakiej mocy ten reduktor masz ?
marcys - |7 Lut 2005|, 2005 13:46

ludzie wymieniajcie parowniki! ile sie mozna meczyc regulowac co miesiac za 30 zeta (dziesiec regulacji i macie porzadny reduktor) zastanawiac sie czy padlina ruszy czy zdechnie pod swiatłami. do ohaca wstawilem porzadne BRC 140 kW i wszystkie problemy jak ręka odj±ł. a wymiana membran może pomoc ale tymczasowo. a koszt niewiele mniejszy niz nowy reduktor. a i tak nowy jest lepszy

a analiza na starym moze wygladac jak u mnie - jak auto stoi wyniki wspaniałe a po regulacji w czasie jazdy sie cuda działy.

Rafał A.(antek) - |8 Lut 2005|, 2005 00:07

dokladnie
ja wymienilem membrany, na stojaco analiza doskonała, a jeĽdzic nie chce. i tak czek amnie wymiana reduktora :(

pablo19 - |23 Gru 2012|, 2012 22:39

Patrzę sobie w 12V6 co mi pokazuje sonda lambda na woltomierzu. Na benzynie oscyluje od 0,0x V do 0,6x V. Przeł±czam na LPG i na woltomierzu 0,72-0,74 V i tak sobie stoi. Czy to o czym tu: https://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=7170&highlight=lambda napisano może być przyczyn± takiego dziwnego odczytu?
trzypion - |24 Gru 2012|, 2012 17:13

Raczej Ľle ustawiona instalka LPG
pablo19 - |24 Gru 2012|, 2012 22:30

kręciłem ¶rub± na parowniku OMVL R90e we wszystkie strony, kręciłem mał± ¶rubk± na BLOS-ie we wszystkie strony i jedyne co uzyskałem to minimalne przesunięcie tego wskazania na 0,77 i tak sobie prawie stało w miejscu.
trzypion - |24 Gru 2012|, 2012 22:35

Cały czas masz za uboga mieszankę na biegu jałowym. A ponoć BLOS to takie panaceum ;)
pepi - |25 Gru 2012|, 2012 01:05

uboga ???????????
trzypion - |25 Gru 2012|, 2012 15:05

Racja, pomyrdałem :D Brak napięcia to za uboga.
Jacek12 - |30 Gru 2012|, 2012 11:00

pablo19 jeżeli obroty biegu jałowego na lpg masz stabilne przy bogatej mieszance to może tak zostać.(gaziarze często tak ustawiaj± przy lpg 1 i 2 gen.). O szczegóły pytaj Struny,on jest alf± i omeg± jeżeli chodzi o blosa.
Oby nie było za chwilę tematu -rozregulowałem blosa i zechlał 30l/100km. :-d

pablo19 - |30 Gru 2012|, 2012 14:31

Jacek12 napisał/a:
pablo19 jeżeli obroty biegu jałowego na lpg masz stabilne przy bogatej mieszance to może tak zostać.(gaziarze często tak ustawiaj± przy lpg 1 i 2 gen.). O szczegóły pytaj Struny,on jest alf± i omeg± jeżeli chodzi o blosa.
Oby nie było za chwilę tematu -rozregulowałem blosa i zechlał 30l/100km. :-d
Jest tak jak piszesz, obroty s± stabilne. Chyba nie pali 30, ostatnio jeszcze siostra tym ¶miga więc nie mam możliwo¶ci sprawdzić spalania, ale wydaje mi się, że wynik nie bardzo odbiega od poprzednich ~16l/100km LPG

PS. Jak by mi palił 30l/100km LPG to bym przeł±czył na benzynę ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group