Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - Radio 6000CD, instalacja i sterowanie w kierownicy

Tom - |15 Lis 2006|, 2006 21:51
Temat postu: Radio 6000CD, instalacja i sterowanie w kierownicy
Uporałem się z zainstalowaniem radia 6000CD w wielorybie i pomimo różnych wątpliwości na forum, mówiących o niepasowaniu wtyczek i niedziałaniu oryginalnego sterowania w kierownicy, wszystko działa. Nie obyło się od drobnych przeróbek, ale każdy nie mający dwóch lewych rąk poradzi sobie bez problemu.

Radio montowałem do rocznika 95, wersja Ghia. Oryginalnie było w nim radio serii 2000 (wąskie) deck, wzmacniacz pod poduszką pasażera. Wiązka przewodów zawiera 3 wtyczki. Duża płaska czarna z 7 przewodami to zasilanie, mała żółta z 3 wykorzystanymi przewodami to sterowanie pilotem, podobna do komputerowej sieciowej tylko 3 razy szersza, z 8 blaszkami, przezroczysta to sygnały małej mocy do wzmacniacza.

Radio 6000CD i większość innych ma wzmacniacz wbudowany, więc sęk cały jest w tym, aby wysupłać przewody głośnikowe od oryginalnego wzmacniacza. Do wzmacniacza można się dostać z otworu nad schowkiem pasażera. To spora metalowa puszka z dużą wtyczką praktycznie w zasięgu ręki wkładanej przez ww otwór. Można też odchylić kokpit, po odkręceniu paru śrub. Konkretnie pod 3 listwą nawiewu szyby, po 1 bokach i 2 za schowkiem pasażera. Kokpit dość mocno trzeba pociągnąć i odejdzie na około 10 cm. Wystarczająco aby zobaczyć gdzie jest wzmacniacz i jego wtyczka. Trzeba tą wtyczkę z niego wyjąć. Oczywiście można spróbować zostawić, ale puszczenie sygnałów z wzmacniacza radia na wyjście oryginalnego nie musi być korzystne. Na pewno zmieni się impedancja obwodu, co może skutkować uszkodzeniem radia.

No dobra, wtyczka wyjęta. Nie trzeba przedłużać przewodów z niej do komory radia, jak ktoś radził na forum. Cała wiązka przewodów głośnikowych biegnie koło radia, za panelem klimatyzacji. Oczywiście to tych wszystkich robót powinien być wyjęty drewnopodobny panel deski. Nie jest to trudne. Opis jest w FAQ. Podpowiem tylko, że kierownica wydatnie w tym przeszkadza i najlepiej jak już się go odkręci i wysunie z zatrzasków odkręcić bardzo krótkim wkrętakiem kratkę nawiewu przy oknie kierowcy. Panel klimy jest przykręcony na dwa wkręty, wyjecie jest banalne. Znajdziemy za nim grubą wiązkę a w nim przewody.

Podaję parami:
1. brązowy i biały - tył prawy
2. brązowo czerwony i biało czerwony - tył lewy
3. brązowo biały i biało fioletowy - przód prawy
4. brązowo zółty i biało czarny - przód lewy

Aby to połączyć i bezproblemowo wetknąć do radia należy kupić kawałek (ok 20-30 cm) wiązki głośnikowej z wtyczką od innego forda, który nie miał oryginalnie wzmacniacza. Wtyczka jest czarna z 8 przewodami, o kolorach takich jak podałem wyżej. Da się to kupić bez problemu. Mi się udało za 20 zł. Pozostaje podłączyć tylko zgodnie kolorami, np za pomocą zacisków elektrotechnicznych lub polutować.

Podłączenie do radia:


Czerwone - czarna wtyczka z oryginalnej wiązki.
Żólte - żółta wtyczka z oryginalnej wiązki. Wykorzystany tylko zaznaczony rząd pinów.
Zielone - "Nowa" wtyczka podpięta do wiązki głośnikowej.

Cały pogląd że radio 6000CD nie pasuje do naszych wielorybów bierze się z moim zdaniem z nieistnienia wtyczki głośnikowej oraz na pozór innego gniazda do wtyczki sterowania pilotem.

Działa! Powodzenia.

Jeśli adminowie uznają, że się to komuś przyda proszę o przesunięcie do FAQ.

Adam_2000 - |15 Lis 2006|, 2006 21:54

Tom napisał/a:
Cały pogląd że radio 6000CD nie pasuje do naszych wielorybów...

A kto Ci mówił, że nie pasuje ???

Rafał A.(antek) - |16 Lis 2006|, 2006 02:16

doikładnie? pilot jak ktos ma instalacje z złota wtyczka do pilota tez pasuje (wersje radii 1 din ze wzmacniaczem) jak ktos ma duze radio to wogole nei ma problemu bo wszystkie wtyczki pasują.

Problem jest gdy ktos ma małe radio (1 din) bez wzmacniacza, wtedy 2 czarne wtyczki pasuja ale nie pasuje wtyczka od pilota i nie działa pilot.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group