|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Elektryka - Opis wymiany żarówek w desce rozdzielczej wieloryba
Jason - |8 Lis 2006|, 2006 00:10 Temat postu: Opis wymiany żarówek w desce rozdzielczej wieloryba Wymiana żarówki w zegarach (Scorpio MKIII)
Temat taki już istnieje i sam opierałem się na opisie tam zawartym http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=183 .
Mam nadzieje, że autorka ANETA nie będzie mi miała za złe, że postanowiłem temat troszke „upgrejdować” o zdjęcia i drobne poprawki. Jeżeli uznacie temat za zbędny to kosz, jak nie to się uciesze. Dodam jeszcze, że zdjęcia będą do auta z kierownicą po prawej stronie natomiast opis do aut „normalnych”
Więc problem się zaczął w momencie, gdy zdechła żarówka po prawej stronie zegarów i wszystko dookoła prawej części licznika było ciemne, a wskaźnika od paliwa prawie nie było widać. Postanowiłem się za to wziąć.
1. wymontować radio (u każdego pewnie inne ale każdy łatwo sobie z tym poradzi)
1a. odkręcić dwie śruby nad radiem
2. wyjąć panel klimatyzacji. 4 zatrzaski (2 na górze i 2 na dole) podważyć i ciągnąć w prawo, ale ostrożnie żeby nie złamać ucha na końcu panelu po lewej stronie. Odpiąć wtyczke.
3. Zdemontować włącznik świateł i poodpinać wtyczki.
4. kierownica na regulacji maksymalnie do siebie i w dół – tu wszystko jasne
5. nad kierownicą wykręcić 2 śruby krzyżakowe
6. włącznik ogrzewania tylnej szyby
7. włącznik ogrzewania przedniej szyby, zdemontować i poodpinać wtyczki
8. otworzyć drzwi i odkręcić 2 śruby (torx'y) z boku deski – żółte okręgi
9. otworzyć schowek na żetony - 2 śruby krzyżakowa – czerwone okręgi
10. osłona nad pedałami - 3 krzyżakowe – są od spodu i ja odkręciłem tylko jedną, która łączyła cały ten plastik ze schowkiem z obudową kierownicy, dwie pozostałe podtrzymują dywanik , ale jeśli ktoś ma życzenie to może sobie te dwie pozostałe też odkręcić.
11. całość opadnie i wtedy pod włącznikiem świateł sa kolejne 2 krzyżakowe – zaznaczone na czerwono
12. teraz wysuwasz cały panel drewnopodobny ok. 15-20 cm
13. odłączyć kostkę od zegarka
14. na skrajnym lewym nawiewie są od tyłu są 2 krzyżakowe (bombka krzyżak, bo inny nie wejdzie)
15. wyjmujesz nawiew
16. i teraz cały panel drewnopodobny wyjmujesz przesuwając go w prawo i jednocześnie do góry
17. wymontować zegary - po 2 śruby do góry i na dole – tu zdjęcia nie mam, ale śruby łatwo zobaczyć i odkręcić
18. przechylasz góre zegarów do dołu i wysuwasz na siebie i w prawo do połowy kierownicy
19. masz dostęp do kostek - żeby je wysunąć trzeba za żarówkę złapać (ja kombinerkami bo jest tyle miejsca i uchwyt jakby stworzony do tego) i lekko przekręcić, żarówka sama wyjdzie.
20. deskę wyciągasz w prawo - nie wolno jej przewracać do góry nogami !!!
21. Najpierw test czy wszystko ładnie się świeci
22. Wszystko poskładać w odwrotnej kolejności
Ja korzystałem z takich materiałów ale mam nadzieje że mój opis ułatwi komuś zadanie. Na zdjęciu spalona żarówka i dwie nowe kupione w serwisie Forda za jakieś grosze.
Pozdrawiam i powodzenia
Jason
Rafał A.(antek) - |8 Lis 2006|, 2006 02:33
Slicznie tylk strony deski jakies takie, lustrzane fotki porobiłeś czy co
Struna - |8 Lis 2006|, 2006 23:32
Rafał A.(antek) napisał/a: | lustrzane fotki porobiłeś czy co | pewnie lustrzanką
Aneta - |10 Lis 2006|, 2006 23:55
Jason napisał/a: | że autorka ANETA nie będzie mi miała za złe | Absolutnie nie. Mój opis był robiony z pamięci (a pamięć zawodna jest) w dość dużym odstępie czasu po wymianie żarówek, więc na pewno jakieś nieścisłości i pomyłki się w nim znalazły.
|
|