|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
MK 2 - Dreed - Scorpio Cosworth 2.9 v6 24v - 92r
Dreed - |13 Mar 2011|, 2011 22:31 Temat postu: Dreed - Scorpio Cosworth 2.9 v6 24v - 92r Scorpio Cosworth 2.9 v6 24v - 92 rok
Sprowadzony w 2006 z Niemiec.
Żadnego gazu nie widział - Najechane 250tys KM
Wypasy (skopiowałem od kogoś - nie bijcie )
-elektryczne szyby tył i przód +blokada tyłu
-elektryczne i podgrzewane lustra
-grzana szyba przód i tył
-klima
-wspomaganie
-tempomat
-regulacja kierownicy
-skórzana tapicerka z pełną elektryką
-z tyłu podłokieć i zagłówki
-elektryczny szyber
-lusterko podświetlane
-komputer spalania
Scorpio kupiłem jedynie po to aby przełożyć silnik do sierry.
Jednak po 2 dniach jazdy scorpio - zakochałem się w tym aucie
Kolejne plany ze nie tniemy, ale wkładamy 2.0 do tej budy..
Jednak zostaje tak jak fabryka dala a do sierry szukam kolejnego dawcy
Dreed - |13 Mar 2011|, 2011 22:38
Scorpio udałem się na hamownie
Wynik pozytywnie mnie zaskoczył
196.8 KM oraz 251 momentu
Darol - |13 Mar 2011|, 2011 23:38
Bo sierrafani sa sierrafanami bo nie mieli scorpio wczesniej....
zelazny_gst - |14 Mar 2011|, 2011 08:20
Ładne auto, faktycznie szkoda by go bylo ciąć, widze że kolega z gdańska może zawita na spot jak będziemy oganizować.
jaroz - |14 Mar 2011|, 2011 09:50
Dreed napisał/a: | Jednak po 2 dniach jazdy scorpio - zakochałem się w tym aucie | Co Cosworth robi z ludzi A tak przy okazji, to super moc trzyma!!! Tylko pozazdrościć
pepi - |14 Mar 2011|, 2011 10:52
coś sporo tej mocy wypluło i to w asb
Shogun - |14 Mar 2011|, 2011 11:05
To ten od Maksa?
Jak był hamowany i ile to kosztowało?
Dreed - |14 Mar 2011|, 2011 11:56
Shogun napisał/a: | To ten od Maksa?
Jak był hamowany i ile to kosztowało? |
Tak od Maksa, strefatuningu - 50zl
3 bieg zapięty i do 6tys.
Shogun - |14 Mar 2011|, 2011 12:40
A potem? N, czy nadal na D do jałowych?
Dreed - |14 Mar 2011|, 2011 13:04
3 bieg do 6 tys i wrzutka na N
Shogun - |14 Mar 2011|, 2011 13:16
Jacha.
3 lata temu miałem podobny dylemat, ale w końcu zamieniłem silniki (Scorpio dostało DOHCa i poszło do ludzi) i BOA wylądowało w Sierrce. No ale jak odjeżdżał to wiedziałem, że kiedyś znowu kupię takiego samego.
Gratulacje auta - najładniejsze mk Scorpio.
Struna - |14 Mar 2011|, 2011 14:58
Dreed napisał/a: | 3 bieg do 6 tys i wrzutka na N | tylko czemu drugi pomiar ma jakoś dziwnie straty nagle inaczej, btw - jak to możliwe, że przy 2600 but w podłogę nie spowodował KD ? no chyba, że Ci panowie wykonali pomiar podczas zmian biegów, no ale wtedy taki pomiar jest totalnie nierealny.
Napisz coś więcej jak to było zrobione.
Dreed - |14 Mar 2011|, 2011 18:07
wrzucony 3 bieg
na rolkach czekalismy az wskoczy 3 bieg - z tego co pamietam bylo to przy predkosci kolo 40-50 na godzine.
i gaz w miare mocno ale bez kd
Struna - |14 Mar 2011|, 2011 18:32
a w ten sposób, no ok - a kiedy w końcu był sandał w podłodze ? no i czemu na jednym pomiarze tak dziwnie straty odhamowało ?
slawektg - |14 Mar 2011|, 2011 19:52
zelazny_gst napisał/a: | Ładne auto, faktycznie szkoda by go bylo ciąć, widze że kolega z gdańska może zawita na spot jak będziemy oganizować. | A widzisz.Moznaby cos ustawic w koncu.
Struna - |14 Mar 2011|, 2011 20:10
tylko jakąś felgę ludzką do tego założyć i miód malina
jaroz - |14 Mar 2011|, 2011 20:10
Shogun napisał/a: | najładniejsze mk Scorpio | Potwierdzam, co zaświadcza mój zakup kosa slawektg napisał/a: | Moznaby cos ustawic w koncu | Zlot czy wyścig na zlocie?
slawektg - |14 Mar 2011|, 2011 20:25
jaroz napisał/a: | Zlot czy wyścig na zlocie? | No prosze Cie....Z VMem?
jaroz - |15 Mar 2011|, 2011 08:29
Czemu nie Przecież zawsze możesz turbo podkręcić
Dreed - |15 Mar 2011|, 2011 09:28
Struna napisał/a: | tylko jakąś felgę ludzką do tego założyć i miód malina |
Własnie szukam jakies ladnej felgi, ale ciezko znalesc
- Interesowal sie ktos podnoszeniem mocy w BOA?
Struna - |15 Mar 2011|, 2011 10:40
Dreed napisał/a: | Własnie szukam jakies ladnej felgi, ale ciezko znalesc | oridżi z kosy jest the best. Dreed napisał/a: | Interesowal sie ktos podnoszeniem mocy w BOA? | jako sierrafan to chyba powinieneś wiedzieć u Was pełno o tym tematów, w większości pogaduszki tylko i gdybania, ale trafiają się cenne uwagi.
Podobno wpakowanie wałków z BOB-a daje jakieśtam odczuwalne efekty, BOB ma ostrzejsze i nieco wyższe wałki.
A tak to co mu zrobisz - dmuchnąć nieco pozostaje.
aaaa, no i jak założysz manual to jakby Ci na dupohamowni sporo mocy przybędzie
jaroz - |16 Mar 2011|, 2011 10:11
Struna dobrze gada Z tego co ja się orientowałem, to są chipy (do BOB-a też), które podnoszą moc o jakieś 20KM (chyba 18 lub 19 dokładnie), ale więcej to jest gdzieś na stronach Estonian lub UK.
Struna - |16 Mar 2011|, 2011 13:18
ta, chyba chip-rezystory. To jest silnik N/A, więc modyfikacją softu można ugrać bardzo niewiele.
gufer-posepny - |16 Mar 2011|, 2011 14:59
seryjne wtryski mają jakiś tam zapas ? bo powoli szykuję projekt kompressor .
Struna - |16 Mar 2011|, 2011 15:00
jak coś to możesz dać z 2.3
Dreed - |16 Mar 2011|, 2011 16:48
Myślałem nad turbo... ale ciasnoo i musze jeszcze ogarnac budowe tego silnika
Kompresor fajna opcja ale nigdy nie miałem z tym do czynienia
- tylko kompresor wali od dołu i bałbym się o korby.
Na sierrafanie pisałem o wałkach z bob'a to nic mi nie odpisali
Struna - |16 Mar 2011|, 2011 16:57
Dreed napisał/a: | Myślałem nad turbo... ale ciasnoo | ojtam, ojtam Dreed napisał/a: | Na sierrafanie pisałem o wałkach z bob'a to nic mi nie odpisali | bo tam już niestety coraz rzadziej bywają te osoby, które w tej kwestii miały coś sensownego do powiedzenia.
Shogun - |16 Mar 2011|, 2011 17:51
Dreed napisał/a: | Na sierrafanie pisałem o wałkach z bob'a to nic mi nie odpisali |
No to chyba musisz złożyć reklamację do adminów, że nie wyświetlają Ci się niektóre posty.
Struna napisał/a: | bo tam już niestety coraz rzadziej bywają te osoby, które w tej kwestii miały coś sensownego do powiedzenia. |
Jak na ironię człowiek, który miał największe pojęcie o Kosie 2.9 odszedł między innymi z powodu pobłażania młodym gniewnym.
Ale dość OT, niech się temat podnoszenia mocy w BOA toczy dalej, chętnie poczytam
Struna - |16 Mar 2011|, 2011 17:57
Shogun napisał/a: | Jak na ironię człowiek, który miał największe pojęcie o Kosie 2.9 odszedł między innymi z powodu pobłażania młodym gniewnym. | ja to nieco inaczej widzę, bo i sam to inaczej on określił - ale mniejsza.
niech się temat toczy, może się coś wytoczy
ja na SF proponowałem zapłonem dygnąć i zapodać paliwo lepsze, to tak z tanich rozwiązań.
Dreed - |16 Mar 2011|, 2011 22:30
Na razie naprawie scorpio, bo przy wymianie cholernego węża wodnego który idzie przez głowicę coś musiałem zepsuć
Nie chodzi na wszystkie gary, sprawdzone kable, świece - ale od kręcenia wtryskami możliwe ze kabelek ukręciłem
W następnych miechu jak dobrze pójdzie - wejdą wałki od BOB'a oraz te urządzenie które mi podesłałeś na SF
PS. Kto jest tym specem od BOA ?
PS. uturbil - ukompresił ktos BOA oprócz Maksa ? i opisał to ładnie w internecie ^^
Pzdr.
Julek - |16 Mar 2011|, 2011 22:46
Dreed sprawdź, czy lewizna się gdzieś pod kolektorem nie zrobiła - ja właśnie zakończyłem walkę ze swoim BOBem po wymianie tego wężyka - to była przyczyna
Dreed - |16 Mar 2011|, 2011 23:06
od lewizny może tak ciulowo chodzić?
strzelać przy 3-4tys rpm ? i wcale nie jechać ?
pepi - |17 Mar 2011|, 2011 07:40
tak
jaroz - |17 Mar 2011|, 2011 08:54
Struna napisał/a: | To jest silnik N/A, więc modyfikacją softu można ugrać bardzo niewiele. | Wiem, ale ja piszę co tam wycyzytałem Były też zdjęcia kości. I to nie były chip-rezystory z allegro, które leją benę
Dreed napisał/a: | tylko kompresor wali od dołu i bałbym się o korby | To sobie odpręż silnik, albo zrób soft-turbo
Dreed napisał/a: | Myślałem nad turbo... ale ciasnoo | Dreed, ludzie tam twin-turbo zakładają i dają radę! Dreed napisał/a: | przy wymianie cholernego węża wodnego który idzie przez głowicę coś musiałem zepsuć | Ano tam trza mieć zgrabne i wąskie palce, bo inaczej rzeźba z 2-3 godziny Ale żeby kabel ukręcić?
Dreed - |17 Mar 2011|, 2011 09:36
Cytat: |
Dreed napisał/a: | przy wymianie cholernego węża wodnego który idzie przez głowicę coś musiałem zepsuć | Ano tam trza mieć zgrabne i wąskie palce, bo inaczej rzeźba z 2-3 godziny Ale żeby kabel ukręcić? |
Tak mi się wydaje ze wtrysk.... ale kolega wyżej mówi ze z pod kolektora lewe powietrze może brać..
hmmmmm wieczorem sprawdze ;P
jaroz - |17 Mar 2011|, 2011 19:45
Trza to po prostu organoleptycznie sprawdzić
Dreed - |17 Mar 2011|, 2011 22:45
dobra juz chyba wszystko wiem
tylko potwierdzę głupotę kolegi który rozbierał mi listwę wtryskową.
1. Czy wtryski maja swoja kolejność ? Wyznaczone miejsce w którym maja być
2. Jakiś wtrysk sterujący albo jakieś inne rzeczy?
Ponieważ kumpel wyciągnął wtryski wszystkie z listwy wtryskowej a później założyliśmy je tak jak leciało nic nie numerowaliśmy....
Dreed - |18 Mar 2011|, 2011 10:25
no to kabelki dobrze podpiete
wtryski dzialaja - KAZDY
i ch.. dalej nie dziala na wszystkie gary
(przeciez tu idealnie cholera pasuje.. )
ZOMO - |18 Mar 2011|, 2011 10:36
Dreed napisał/a: | i ch.. dalej nie dziala na wszystkie gary |
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=15283
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=19905
1pkt
zelazny_gst - |18 Mar 2011|, 2011 14:54
Że leci paliwo to nie znaczy że dobrze podłączyłeś wtyczki do wtrysków wiem to z własnego doświadczenia.
Dreed - |18 Mar 2011|, 2011 15:30
zelazny_gst napisał/a: | Że leci paliwo to nie znaczy że dobrze podłączyłeś wtyczki do wtrysków wiem to z własnego doświadczenia. |
teraz trzeba wytlumaczyc co znaczy DOBRZE
Dobrze - w jakiejs kolejności
Dobrze - mocno wcisniete ?
Struna - |18 Mar 2011|, 2011 16:02
ważna jest kolejność wtyczek.
bogdan99 - |18 Mar 2011|, 2011 16:57
Kolejność nie koniecznie, boa leje dwoma grupami. 1,2,3 na raz i 4,5,6 na raz. Przytajmniej tak są opisane wtryski w schematach. Więc teoretycznie mozna sie troche pomylić
Jak ktoś dojdzie czy numery wtrysków(podane wyżej) odpowiadają cylindrom w silniku, to bede mega wdzięczny
Jeżeli były ruszane wtryski, stawiam na jedno
Wiązka między głowicami
Na bank to padnięte, miałem to samo.
Dreed - |18 Mar 2011|, 2011 18:31
Speedo napisał/a: | Dreed napisał/a: | teraz trzeba wytlumaczyc co znaczy DOBRZE
Dobrze - w jakiejs kolejności
Dobrze - mocno wcisniete ? |
no, oba warunki na raz + dobrze - bez przymiazdzonego oringa od wytrysku |
oringi sa nowe, wszystkie i gora i dol.
i chodzi nie na wszystkie gary, dzisiaj bede rozbierac, wtyczki wszystkie dobrze wcisniete
ale robilem porzadek z kabelkami i moglem nie podlaczyc wtyczek tak jak byly wczesniej ;P
bo nie pali tak jakby na jeden lub 2 garnki ;P
zelazny_gst - |18 Mar 2011|, 2011 18:39
A dolot szczelny nie łapie gdzieś fałszywki bo wtedy też będzie ci się wydawać że na jakiś garnek nie działa i silnikiem rzuca.
gufer-posepny - |18 Mar 2011|, 2011 20:52
i tak 15 miejsc mniej w boa jest niż w bob na lewizne .
bogdan99 - |19 Mar 2011|, 2011 08:59
Jak juz dotrzesz do wiązki, to sprawdź przejście pomiedzy masą a napięciem w poszczegółnych wtryskach.
Dreed - |18 Kwi 2011|, 2011 17:18
Dobra auto ogarniete
Przy okazji wpadly nowe graty
Nowe Swiece - Kable - Cewka
Teraz tylko cieszyc sie jazda
bolus1 - |18 Kwi 2011|, 2011 20:03
do zobaczenia na Gdańskich drogach
Dreed - |19 Kwi 2011|, 2011 11:08
bolus1 napisał/a: | do zobaczenia na Gdańskich drogach |
dzisiaj kolo 21 - 22 w rejonach mcdonalda w olivie mozemy sie zorganizowac ?
bolus1 - |19 Kwi 2011|, 2011 15:50
nie ma szans dełohace publicznie nigdy nie będzie pokazane jutro pod dom wpadam swoim cossem bez przedniego zderzaka RS i bez rozrusznika.. z wyjętymi wybieraczkami lamp przednich i bez tych "dolnych brewek" ogólnie dużo mu brakuje ale jeździ i ma nowe zawieszeni!
slawektg - |19 Kwi 2011|, 2011 20:49
bolus1 napisał/a: | dełohace publicznie nigdy nie będzie pokazane | Nie jest taki zly....sie nie wstydz!
Vaux - |19 Kwi 2011|, 2011 21:04
bolus1 napisał/a: | ogólnie dużo mu brakuje ale jeździ |
Połatałeś tę dziurę o której pisałeś?
bolus1 - |19 Kwi 2011|, 2011 21:46
yo.. zrobiłem tak żeby było sztywno może nie ładnie ale tam nikt nie patrzy dałem płat z nierdzewy skręciłem i jest git Jak samochód będzie grzeczny to zrobię to tak jak się powinno zrobić
@slawektg Ty mu się nie przyjrzałeś teraz myślę może sobie w lato jakieś ładnego 12v6 sprawie jak mi portfel i kobieta pozwolą
Shogun - |14 Maj 2011|, 2011 10:56
I po przygodzie?
http://otomoto.pl/ford-scorpio-mk2-C18827737.html
bolus1 - |15 Maj 2011|, 2011 13:05
a dzwoniłem do niego jak jeszcze zdjęć nie miał na aukcji to niestety nie odbierał
pepi - |15 Maj 2011|, 2011 17:32
było krótko i burzliwie jak widać
KubusWariat - |17 Maj 2011|, 2011 01:37
Struna napisał/a: | ...aaaa, no i jak założysz manual to jakby Ci na dupohamowni sporo mocy przybędzie |
ale co, nominalnie przybędzie BOAowi mocy??? Czy tylko subiektywne odczucie??? Jedyne co mi przychodzi na myśl, to przyrost mocy przekazywanej na koła - eliminacja uślizgu asb
Dreed - |13 Wrz 2011|, 2011 15:40
Auto zostaje i nie zostanie sprzedane Przywiązałem się do niego i robię pełen oryginał
Dreed - |18 Wrz 2011|, 2011 22:27
Witam ponownie, mam 2 pytanka.
Ile oleju wchodzi do Boa?
Czy po podniesieniu glowicy trzeba dawac nowe sruby?
KubusWariat - |18 Wrz 2011|, 2011 22:46
z filtrem 4,5; a śruby nowe
KubusWariat - |18 Wrz 2011|, 2011 22:53
z filtrem 4,5; a śruby nowe
Dreed - |21 Wrz 2011|, 2011 23:02
ma ktos moze jakiegos manuala do coswortha ? bo nie wiem jaka sila dokrecic głowice..
kat - |21 Wrz 2011|, 2011 23:09
na meila ci podesle
Shogun - |21 Wrz 2011|, 2011 23:42
http://ford-scorpio.pl/manual/boa.rar
pepi - |22 Wrz 2011|, 2011 06:53
a co zepsułeś
Dreed - |22 Wrz 2011|, 2011 09:15
pepicosi napisał/a: | a co zepsułeś |
Nic, robie sobie maly remont silnika
Szlif głowic, nowe uszczelki pod glowica, szlifowanie gniazd, wymiania uszczelniaczy
itp itd Pozniej wkleje FotoStory bo mam troche fotek już
pepi - |22 Wrz 2011|, 2011 20:16
jest jedna zasada
chyba jej nie znasz
Dreed - |23 Wrz 2011|, 2011 18:03
pepicosi napisał/a: | jest jedna zasada
chyba jej nie znasz |
Jaka zasada ?
pepi - |23 Wrz 2011|, 2011 19:12
jak nie swędzi to się nie drapie
Dreed - |24 Wrz 2011|, 2011 17:27
pepicosi napisał/a: | jak nie swędzi to się nie drapie |
oj tam, oj tam
Chciałbym kompresor tam postawić, wiec musialem spojżeć co się tam dzieje
Dreed - |13 Paź 2011|, 2011 01:19
Napotkałem po drodze mały problem. Otoz złamał mi sie jeden slizg. I nigdzie go nie moge dostać, Wie ktoś może od jakiego innego silnika pasuje lub gdzie to mozna zdobyc.
Pozdrawiam!
Uploaded with ImageShack.us
Zysio - |13 Paź 2011|, 2011 08:23
ebay angielski próbuj
kat - |13 Paź 2011|, 2011 08:41
podstawa to ASO,bo slizgi sa dostepne
jak nie bedzie w aso,to na ebayu widzialem slizgi do BOA
Dreed - |13 Paź 2011|, 2011 09:50
W aso nie ma... dzwonilem pytałem, człowiek sprawdzał w magazynach, w niemczech i angli tez w fordzie nie maja
moze ktoś ma cos takiego na przehandlowanie ?
kat - |13 Paź 2011|, 2011 10:19
sa na ebayu,poszukaj
Shogun - |13 Paź 2011|, 2011 12:01
Albo po prostu zadzwoń do VIKa:
http://ford-scorpio.pl/fo...p=546372#546372
Struna - |13 Paź 2011|, 2011 15:09
tych "daszków" akurat właśnie nie ma już w produkcji, zdaje się jakiś kolo na Capri dorabiał takowe z teflonu, szarbia o ile pamiętam podawał namiar na tego kolesia.
Dreed - |13 Paź 2011|, 2011 15:19
Struna napisał/a: | tych "daszków" akurat właśnie nie ma już w produkcji, zdaje się jakiś kolo na Capri dorabiał takowe z teflonu, szarbia o ile pamiętam podawał namiar na tego kolesia. |
Taki sam miałem pomysł ale jeszcze nie wiem jakie sa koszty, miałbyś może numer do tego człowieka pod ręka ?
Struna - |13 Paź 2011|, 2011 15:21
nie, nie mam - zerknij do tematu szarbii na SF, tam pewnie znajdziesz namiary.
|
|