Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

MK 2 - Dreed - Scorpio Cosworth 2.9 v6 24v - 92r

Dreed - |13 Mar 2011|, 2011 22:31
Temat postu: Dreed - Scorpio Cosworth 2.9 v6 24v - 92r
Scorpio Cosworth 2.9 v6 24v - 92 rok
Sprowadzony w 2006 z Niemiec.

Żadnego gazu nie widział - Najechane 250tys KM

Wypasy (skopiowałem od kogoś - nie bijcie :) )

-elektryczne szyby tył i przód +blokada tyłu
-elektryczne i podgrzewane lustra
-grzana szyba przód i tył
-klima
-wspomaganie
-tempomat
-regulacja kierownicy
-skórzana tapicerka z pełną elektryką
-z tyłu podłokieć i zagłówki
-elektryczny szyber
-lusterko podświetlane
-komputer spalania













Scorpio kupiłem jedynie po to aby przełożyć silnik do sierry.
Jednak po 2 dniach jazdy scorpio - zakochałem się w tym aucie ;)

Kolejne plany ze nie tniemy, ale wkładamy 2.0 do tej budy..
Jednak zostaje tak jak fabryka dala a do sierry szukam kolejnego dawcy ;)

Dreed - |13 Mar 2011|, 2011 22:38

Scorpio udałem się na hamownie :)

Wynik pozytywnie mnie zaskoczył :)

196.8 KM :) oraz 251 momentu :)


Darol - |13 Mar 2011|, 2011 23:38

Bo sierrafani sa sierrafanami bo nie mieli scorpio wczesniej....
zelazny_gst - |14 Mar 2011|, 2011 08:20

Ładne auto, faktycznie szkoda by go bylo ciąć, widze że kolega z gdańska może zawita na spot jak będziemy oganizować.
jaroz - |14 Mar 2011|, 2011 09:50

Dreed napisał/a:
Jednak po 2 dniach jazdy scorpio - zakochałem się w tym aucie
Co Cosworth robi z ludzi :D A tak przy okazji, to super moc trzyma!!! Tylko pozazdrościć :)
pepi - |14 Mar 2011|, 2011 10:52

coś sporo tej mocy wypluło i to w asb ;)
Shogun - |14 Mar 2011|, 2011 11:05

To ten od Maksa?

Jak był hamowany i ile to kosztowało?

Dreed - |14 Mar 2011|, 2011 11:56

Shogun napisał/a:
To ten od Maksa?

Jak był hamowany i ile to kosztowało?


Tak od Maksa, strefatuningu - 50zl :)

3 bieg zapięty i do 6tys.

Shogun - |14 Mar 2011|, 2011 12:40

A potem? N, czy nadal na D do jałowych?
Dreed - |14 Mar 2011|, 2011 13:04

3 bieg do 6 tys i wrzutka na N
Shogun - |14 Mar 2011|, 2011 13:16

Jacha.

3 lata temu miałem podobny dylemat, ale w końcu zamieniłem silniki (Scorpio dostało DOHCa i poszło do ludzi) i BOA wylądowało w Sierrce. No ale jak odjeżdżał to wiedziałem, że kiedyś znowu kupię takiego samego.

Gratulacje auta - najładniejsze mk Scorpio.

Struna - |14 Mar 2011|, 2011 14:58

Dreed napisał/a:
3 bieg do 6 tys i wrzutka na N
tylko czemu drugi pomiar ma jakoś dziwnie straty nagle inaczej, btw - jak to możliwe, że przy 2600 but w podłogę nie spowodował KD ? no chyba, że Ci panowie wykonali pomiar podczas zmian biegów, no ale wtedy taki pomiar jest totalnie nierealny.

Napisz coś więcej jak to było zrobione.

Dreed - |14 Mar 2011|, 2011 18:07

wrzucony 3 bieg
na rolkach czekalismy az wskoczy 3 bieg - z tego co pamietam bylo to przy predkosci kolo 40-50 na godzine.
i gaz w miare mocno ale bez kd

Struna - |14 Mar 2011|, 2011 18:32

a w ten sposób, no ok - a kiedy w końcu był sandał w podłodze ? no i czemu na jednym pomiarze tak dziwnie straty odhamowało ?
slawektg - |14 Mar 2011|, 2011 19:52

zelazny_gst napisał/a:
Ładne auto, faktycznie szkoda by go bylo ciąć, widze że kolega z gdańska może zawita na spot jak będziemy oganizować.
A widzisz.Moznaby cos ustawic w koncu.
Struna - |14 Mar 2011|, 2011 20:10

tylko jakąś felgę ludzką do tego założyć i miód malina :)
jaroz - |14 Mar 2011|, 2011 20:10

Shogun napisał/a:
najładniejsze mk Scorpio
Potwierdzam, co zaświadcza mój zakup kosa :D
slawektg napisał/a:
Moznaby cos ustawic w koncu
Zlot czy wyścig na zlocie? :)
slawektg - |14 Mar 2011|, 2011 20:25

jaroz napisał/a:
Zlot czy wyścig na zlocie? :)
No prosze Cie....Z VMem?
jaroz - |15 Mar 2011|, 2011 08:29

Czemu nie :) Przecież zawsze możesz turbo podkręcić :)
Dreed - |15 Mar 2011|, 2011 09:28

Struna napisał/a:
tylko jakąś felgę ludzką do tego założyć i miód malina :)


Własnie szukam jakies ladnej felgi, ale ciezko znalesc :)


- Interesowal sie ktos podnoszeniem mocy w BOA?

Struna - |15 Mar 2011|, 2011 10:40

Dreed napisał/a:
Własnie szukam jakies ladnej felgi, ale ciezko znalesc :)
oridżi z kosy jest the best.
Dreed napisał/a:
Interesowal sie ktos podnoszeniem mocy w BOA?
jako sierrafan to chyba powinieneś wiedzieć ;) u Was pełno o tym tematów, w większości pogaduszki tylko i gdybania, ale trafiają się cenne uwagi.

Podobno wpakowanie wałków z BOB-a daje jakieśtam odczuwalne efekty, BOB ma ostrzejsze i nieco wyższe wałki.

A tak to co mu zrobisz - dmuchnąć nieco pozostaje.

aaaa, no i jak założysz manual to jakby Ci na dupohamowni sporo mocy przybędzie :)

jaroz - |16 Mar 2011|, 2011 10:11

Struna dobrze gada :) Z tego co ja się orientowałem, to są chipy (do BOB-a też), które podnoszą moc o jakieś 20KM (chyba 18 lub 19 dokładnie), ale więcej to jest gdzieś na stronach Estonian lub UK.
Struna - |16 Mar 2011|, 2011 13:18

ta, chyba chip-rezystory. To jest silnik N/A, więc modyfikacją softu można ugrać bardzo niewiele.
gufer-posepny - |16 Mar 2011|, 2011 14:59

seryjne wtryski mają jakiś tam zapas ? bo powoli szykuję projekt kompressor .
Struna - |16 Mar 2011|, 2011 15:00

jak coś to możesz dać z 2.3
Dreed - |16 Mar 2011|, 2011 16:48

Myślałem nad turbo... ale ciasnoo :D i musze jeszcze ogarnac budowe tego silnika
Kompresor ;) fajna opcja ale nigdy nie miałem z tym do czynienia
- tylko kompresor wali od dołu i bałbym się o korby.

Na sierrafanie pisałem o wałkach z bob'a to nic mi nie odpisali :)

Struna - |16 Mar 2011|, 2011 16:57

Dreed napisał/a:
Myślałem nad turbo... ale ciasnoo
ojtam, ojtam :)
Dreed napisał/a:
Na sierrafanie pisałem o wałkach z bob'a to nic mi nie odpisali
bo tam już niestety coraz rzadziej bywają te osoby, które w tej kwestii miały coś sensownego do powiedzenia.
Shogun - |16 Mar 2011|, 2011 17:51

Dreed napisał/a:
Na sierrafanie pisałem o wałkach z bob'a to nic mi nie odpisali :)

No to chyba musisz złożyć reklamację do adminów, że nie wyświetlają Ci się niektóre posty.

Struna napisał/a:
bo tam już niestety coraz rzadziej bywają te osoby, które w tej kwestii miały coś sensownego do powiedzenia.

Jak na ironię człowiek, który miał największe pojęcie o Kosie 2.9 odszedł między innymi z powodu pobłażania młodym gniewnym.

Ale dość OT, niech się temat podnoszenia mocy w BOA toczy dalej, chętnie poczytam :)

Struna - |16 Mar 2011|, 2011 17:57

Shogun napisał/a:
Jak na ironię człowiek, który miał największe pojęcie o Kosie 2.9 odszedł między innymi z powodu pobłażania młodym gniewnym.
ja to nieco inaczej widzę, bo i sam to inaczej on określił - ale mniejsza.

niech się temat toczy, może się coś wytoczy :)


ja na SF proponowałem zapłonem dygnąć i zapodać paliwo lepsze, to tak z tanich rozwiązań.

Dreed - |16 Mar 2011|, 2011 22:30

Na razie naprawie scorpio, bo przy wymianie cholernego węża wodnego który idzie przez głowicę coś musiałem zepsuć :P
Nie chodzi na wszystkie gary, sprawdzone kable, świece - ale od kręcenia wtryskami możliwe ze kabelek ukręciłem :)

W następnych miechu jak dobrze pójdzie - wejdą wałki od BOB'a oraz te urządzenie które mi podesłałeś na SF :)

PS. Kto jest tym specem od BOA ? :)
PS. uturbil - ukompresił ktos BOA :) oprócz Maksa :) ? i opisał to ładnie w internecie ^^


Pzdr.

Julek - |16 Mar 2011|, 2011 22:46

Dreed sprawdź, czy lewizna się gdzieś pod kolektorem nie zrobiła - ja właśnie zakończyłem walkę ze swoim BOBem po wymianie tego wężyka - to była przyczyna
Dreed - |16 Mar 2011|, 2011 23:06

od lewizny może tak ciulowo chodzić?

strzelać przy 3-4tys rpm ? i wcale nie jechać :P ?

pepi - |17 Mar 2011|, 2011 07:40

tak :-d
jaroz - |17 Mar 2011|, 2011 08:54

Struna napisał/a:
To jest silnik N/A, więc modyfikacją softu można ugrać bardzo niewiele.
Wiem, ale ja piszę co tam wycyzytałem :) Były też zdjęcia kości. I to nie były chip-rezystory z allegro, które leją benę :D
Dreed napisał/a:
tylko kompresor wali od dołu i bałbym się o korby
To sobie odpręż silnik, albo zrób soft-turbo :)
Dreed napisał/a:
Myślałem nad turbo... ale ciasnoo
Dreed, ludzie tam twin-turbo zakładają i dają radę!
Dreed napisał/a:
przy wymianie cholernego węża wodnego który idzie przez głowicę coś musiałem zepsuć
Ano tam trza mieć zgrabne i wąskie palce, bo inaczej rzeźba z 2-3 godziny :) Ale żeby kabel ukręcić? ;)
Dreed - |17 Mar 2011|, 2011 09:36

Cytat:

Dreed napisał/a:
przy wymianie cholernego węża wodnego który idzie przez głowicę coś musiałem zepsuć
Ano tam trza mieć zgrabne i wąskie palce, bo inaczej rzeźba z 2-3 godziny :) Ale żeby kabel ukręcić? ;)


Tak mi się wydaje ze wtrysk.... ale kolega wyżej mówi ze z pod kolektora lewe powietrze może brać..


hmmmmm wieczorem sprawdze ;P

jaroz - |17 Mar 2011|, 2011 19:45

Trza to po prostu organoleptycznie sprawdzić :)
Dreed - |17 Mar 2011|, 2011 22:45

dobra juz chyba wszystko wiem :)
tylko potwierdzę głupotę kolegi który rozbierał mi listwę wtryskową.

1. Czy wtryski maja swoja kolejność ? Wyznaczone miejsce w którym maja być
2. Jakiś wtrysk sterujący albo jakieś inne rzeczy?

Ponieważ kumpel wyciągnął wtryski wszystkie z listwy wtryskowej a później założyliśmy je tak jak leciało :) nic nie numerowaliśmy....

Dreed - |18 Mar 2011|, 2011 10:25

no to kabelki dobrze podpiete
wtryski dzialaja - KAZDY

i ch.. dalej nie dziala na wszystkie gary

(przeciez tu idealnie cholera pasuje.. :P )

ZOMO - |18 Mar 2011|, 2011 10:36

Dreed napisał/a:
i ch.. dalej nie dziala na wszystkie gary


http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=15283

http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=19905

1pkt Image Hosted by ImageShack.us

zelazny_gst - |18 Mar 2011|, 2011 14:54

Że leci paliwo to nie znaczy że dobrze podłączyłeś wtyczki do wtrysków wiem to z własnego doświadczenia.
Dreed - |18 Mar 2011|, 2011 15:30

zelazny_gst napisał/a:
Że leci paliwo to nie znaczy że dobrze podłączyłeś wtyczki do wtrysków wiem to z własnego doświadczenia.


teraz trzeba wytlumaczyc co znaczy DOBRZE

Dobrze - w jakiejs kolejności
Dobrze - mocno wcisniete :D ?

Struna - |18 Mar 2011|, 2011 16:02

ważna jest kolejność wtyczek.
bogdan99 - |18 Mar 2011|, 2011 16:57

Kolejność nie koniecznie, boa leje dwoma grupami. 1,2,3 na raz i 4,5,6 na raz. Przytajmniej tak są opisane wtryski w schematach. Więc teoretycznie mozna sie troche pomylić :D
Jak ktoś dojdzie czy numery wtrysków(podane wyżej) odpowiadają cylindrom w silniku, to bede mega wdzięczny :D

Jeżeli były ruszane wtryski, stawiam na jedno :-d :-d :-d


Wiązka między głowicami :D

Na bank to padnięte, miałem to samo. ;)

Dreed - |18 Mar 2011|, 2011 18:31

Speedo napisał/a:
Dreed napisał/a:
teraz trzeba wytlumaczyc co znaczy DOBRZE

Dobrze - w jakiejs kolejności
Dobrze - mocno wcisniete ?


no, oba warunki na raz + dobrze - bez przymiazdzonego oringa od wytrysku


oringi sa nowe, wszystkie i gora i dol.
i chodzi nie na wszystkie gary, dzisiaj bede rozbierac, wtyczki wszystkie dobrze wcisniete
ale robilem porzadek z kabelkami i moglem nie podlaczyc wtyczek tak jak byly wczesniej ;P
bo nie pali tak jakby na jeden lub 2 garnki ;P

zelazny_gst - |18 Mar 2011|, 2011 18:39

A dolot szczelny nie łapie gdzieś fałszywki bo wtedy też będzie ci się wydawać że na jakiś garnek nie działa i silnikiem rzuca.
gufer-posepny - |18 Mar 2011|, 2011 20:52

i tak 15 miejsc mniej w boa jest niż w bob na lewizne .
bogdan99 - |19 Mar 2011|, 2011 08:59

Jak juz dotrzesz do wiązki, to sprawdź przejście pomiedzy masą a napięciem w poszczegółnych wtryskach.
Dreed - |18 Kwi 2011|, 2011 17:18

Dobra auto ogarniete :D

Przy okazji wpadly nowe graty ;)

Nowe Swiece - Kable - Cewka ;)

Teraz tylko cieszyc sie jazda :)

bolus1 - |18 Kwi 2011|, 2011 20:03

do zobaczenia na Gdańskich drogach :)
Dreed - |19 Kwi 2011|, 2011 11:08

bolus1 napisał/a:
do zobaczenia na Gdańskich drogach :)


dzisiaj kolo 21 - 22 w rejonach mcdonalda w olivie mozemy sie zorganizowac ;) ?

bolus1 - |19 Kwi 2011|, 2011 15:50

nie ma szans :D dełohace publicznie nigdy nie będzie pokazane :) jutro pod dom wpadam swoim cossem bez przedniego zderzaka RS i bez rozrusznika.. z wyjętymi wybieraczkami lamp przednich i bez tych "dolnych brewek" :> ogólnie dużo mu brakuje ale jeździ i ma nowe zawieszeni! :D
slawektg - |19 Kwi 2011|, 2011 20:49

bolus1 napisał/a:
dełohace publicznie nigdy nie będzie pokazane
Nie jest taki zly....sie nie wstydz!
Vaux - |19 Kwi 2011|, 2011 21:04

bolus1 napisał/a:
ogólnie dużo mu brakuje ale jeździ

Połatałeś tę dziurę o której pisałeś?

bolus1 - |19 Kwi 2011|, 2011 21:46

yo.. zrobiłem tak żeby było sztywno może nie ładnie ale tam nikt nie patrzy ;) dałem płat z nierdzewy skręciłem i jest git :) Jak samochód będzie grzeczny to zrobię to tak jak się powinno zrobić
@slawektg Ty mu się nie przyjrzałeś :> teraz myślę może sobie w lato jakieś ładnego 12v6 sprawie jak mi portfel i kobieta pozwolą

Shogun - |14 Maj 2011|, 2011 10:56

I po przygodzie? :)

http://otomoto.pl/ford-scorpio-mk2-C18827737.html

bolus1 - |15 Maj 2011|, 2011 13:05

a dzwoniłem do niego jak jeszcze zdjęć nie miał na aukcji to niestety nie odbierał :>
pepi - |15 Maj 2011|, 2011 17:32

było krótko i burzliwie jak widać :P
KubusWariat - |17 Maj 2011|, 2011 01:37

Struna napisał/a:
...aaaa, no i jak założysz manual to jakby Ci na dupohamowni sporo mocy przybędzie :)


ale co, nominalnie przybędzie BOAowi mocy??? Czy tylko subiektywne odczucie??? Jedyne co mi przychodzi na myśl, to przyrost mocy przekazywanej na koła - eliminacja uślizgu asb

Dreed - |13 Wrz 2011|, 2011 15:40

Auto zostaje i nie zostanie sprzedane :) Przywiązałem się do niego i robię pełen oryginał :)
Dreed - |18 Wrz 2011|, 2011 22:27

Witam ponownie, mam 2 pytanka.

Ile oleju wchodzi do Boa?
Czy po podniesieniu glowicy trzeba dawac nowe sruby?

KubusWariat - |18 Wrz 2011|, 2011 22:46

z filtrem 4,5; a śruby nowe :)
KubusWariat - |18 Wrz 2011|, 2011 22:53

z filtrem 4,5; a śruby nowe :)
Dreed - |21 Wrz 2011|, 2011 23:02

ma ktos moze jakiegos manuala do coswortha ? bo nie wiem jaka sila dokrecic głowice.. :/
kat - |21 Wrz 2011|, 2011 23:09

na meila ci podesle
Shogun - |21 Wrz 2011|, 2011 23:42

http://ford-scorpio.pl/manual/boa.rar
pepi - |22 Wrz 2011|, 2011 06:53

a co zepsułeś :P
Dreed - |22 Wrz 2011|, 2011 09:15

pepicosi napisał/a:
a co zepsułeś :P


Nic, robie sobie maly remont silnika ;)

Szlif głowic, nowe uszczelki pod glowica, szlifowanie gniazd, wymiania uszczelniaczy

itp itd :) Pozniej wkleje FotoStory bo mam troche fotek już

pepi - |22 Wrz 2011|, 2011 20:16

jest jedna zasada :P
chyba jej nie znasz

Dreed - |23 Wrz 2011|, 2011 18:03

pepicosi napisał/a:
jest jedna zasada :P
chyba jej nie znasz


Jaka zasada :D ?

pepi - |23 Wrz 2011|, 2011 19:12

jak nie swędzi to się nie drapie :P
Dreed - |24 Wrz 2011|, 2011 17:27

pepicosi napisał/a:
jak nie swędzi to się nie drapie :P


oj tam, oj tam :)

Chciałbym kompresor tam postawić, wiec musialem spojżeć co się tam dzieje ;)

Dreed - |13 Paź 2011|, 2011 01:19

Napotkałem po drodze mały problem. Otoz złamał mi sie jeden slizg. I nigdzie go nie moge dostać, Wie ktoś może od jakiego innego silnika pasuje lub gdzie to mozna zdobyc.

Pozdrawiam!


Uploaded with ImageShack.us

Zysio - |13 Paź 2011|, 2011 08:23

ebay angielski próbuj
kat - |13 Paź 2011|, 2011 08:41

podstawa to ASO,bo slizgi sa dostepne
jak nie bedzie w aso,to na ebayu widzialem slizgi do BOA

Dreed - |13 Paź 2011|, 2011 09:50

W aso nie ma... dzwonilem pytałem, człowiek sprawdzał w magazynach, w niemczech i angli tez w fordzie nie maja ://

moze ktoś ma cos takiego na przehandlowanie ?

kat - |13 Paź 2011|, 2011 10:19

sa na ebayu,poszukaj
Shogun - |13 Paź 2011|, 2011 12:01

Albo po prostu zadzwoń do VIKa:

http://ford-scorpio.pl/fo...p=546372#546372

Struna - |13 Paź 2011|, 2011 15:09

tych "daszków" akurat właśnie nie ma już w produkcji, zdaje się jakiś kolo na Capri dorabiał takowe z teflonu, szarbia o ile pamiętam podawał namiar na tego kolesia.
Dreed - |13 Paź 2011|, 2011 15:19

Struna napisał/a:
tych "daszków" akurat właśnie nie ma już w produkcji, zdaje się jakiś kolo na Capri dorabiał takowe z teflonu, szarbia o ile pamiętam podawał namiar na tego kolesia.

Taki sam miałem pomysł ale jeszcze nie wiem jakie sa koszty, miałbyś może numer do tego człowieka pod ręka ?

Struna - |13 Paź 2011|, 2011 15:21

nie, nie mam - zerknij do tematu szarbii na SF, tam pewnie znajdziesz namiary.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group