|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
DIESEL: D, TD, TDI, - Gotowany Wieloryb
juran_k - |2 Kwi 2010|, 2010 09:34 Temat postu: Gotowany Wieloryb Wybrałem się ostatnio w trasę do Myśliborza to dla mnie jakieś 400 km i w drodze powrotniej paczę paczę aż tu nagle temperatura wskakuje na max. Zjeżdżam na pobocze maska w górę w zbiorniczku nawet kropli nie było, nawet nie widziałem żeby przez korek poszło. Pochodziłem po domach tubylców zorganizowałem wiadro wody odczekałem chwilę aż silnik nieco ostygnie zalałem do pełna odpowietrzyłem układ i dalej w trasę, ale teraz starałem sie nie przeciążać silnika max 110km/h i było wszystko ok.
Następnego dnia rano otwieram paszczę wieloryba a tu sachara w zbiorniczku no to co zalewamy wodą a tu z pompy wody kap kap kap ....
no to co telefon do szwagra (mechanik) za ile ma pompę wody - zamienniki tylko KAGER za 200zł a orginał ok 900zł
na Allegro znalazłem coś takiego:
http://www.allegro.pl/ite...ra_2_5_3_1.html
http://www.allegro.pl/ite...alfa_romeo.html
http://www.allegro.pl/ite...ra_2_5_3_1.html
Pytanie moje czy ktoś zmieniał może pompę wody?? jakiego producenta wybrać - orginał nie wchodzi w grę - trochę mnie nie stać niestety na razie
Czy czujnik poziomu płynu znajdę w zamienniku?
mszwajnoch - |2 Kwi 2010|, 2010 12:02
W wyborze producenta nie pomogę ale mam pompy z KAGERA w lepszej cenie.
Z tym, że katalog pokazuje mi kilka pomp:
1. http://kager.pl/kager/sta...uctCode/33-0159
Info: do rocznika: 1996.09
Cena: 145pln
2. http://kager.pl/kager/sta...uctCode/33-0350
Info: Średnica koła łopatkowego: 76
od rocznika: 1996.10
Cena: 175pln
3. http://kager.pl/kager/sta...uctCode/33-0462
Info:Średnica koła łopatkowego: 71
od rocznika: 1996.10
Cena: 165pln
SKF - katalog pokazuje dwie pompy ale dostępna jest tylko jedna:
VKPC 82642 - 225pln
Info:
do rocznika: 1996.09
Kod silnika: VM25T
Zamiennik: KAGER 33-0159 (pompa nr. 1)
Wysyłka kurierem: 20pln - przedpłata lub 26pln - pobranie
neos64 - |2 Kwi 2010|, 2010 18:52
Jak pompa wody poszła to zazwyczaj niesie za sobą poważniejsze konsekwencje oby narazie było tylko to dobrze że dało rade jeszcze jechać na tym bo u znajomego odrazu skończyło się na uszczelce pod głowicą.
gufer-posepny - |2 Kwi 2010|, 2010 21:13
należy dodać że skubane makaroniarze po 96 roczku zmienili pompę wody minimalnie i nowsza do starszego nie pasuje . ford2fast właśnie opracował temat . pompa denata 5 mm luzu na łożyskach .
neos64 - |2 Kwi 2010|, 2010 21:19
włosi wszystko spieprzą i wszystko nam zabrali, gdyby czasy sie inaczej potoczyły lamborgini było by przykładowo naszym produktem a nie tych buraków którzy jak w filmie nie lubie poniedziałku zamienili sznumerk do snopowiązałek na nasze kombajny bizony
juran_k - |3 Kwi 2010|, 2010 19:03
neos64 napisał/a: | odrazu skończyło się na uszczelce pod głowicą. |
Nie strasz mnie
Na razie nie widać żeby mi poszła woda do oleju ani na odwrót a to chyba najczęstszy objaw co??
gufer-posepny napisał/a: | po 96 roczku zmienili pompę wody minimalnie |
jak napisał mszwajnoch, są 3 rodzaje pomp a ja mam oczywiście najdroższą średnicę 76mm
mszwajnoch,
dzięki za pomoc ale w tej cenie + przesyłka mam na miejscu a trochę mi na czasie zależy.
Qr... że też na święta to się musi sypać. chciałem pojechać do rodziny i co ?? masakra
neos64 - |3 Kwi 2010|, 2010 21:48
juran_k nie strasze, moglem w sumie tego nie pisać, mam nadzieje że tego nie bedziesz miał także głowa do góry jak nie masz nigdzie białego osadu po płynie z chłodnicy to możesz spać spokojnie, biały osad robił najczesciej się w okolicach zbiorniczka wyrównawczego pod i nad nim czasem na wyciszeniu silnika na tym materiale dobrze go wiadać no i w w okolicach paska filtra powietrza gdy kropelki spłyna i rozgrzany ciepły chodzący pasek rozwali wode na drobinki pozostawiając w okolicach białe kropki to najczestrze i najbardziej widoczne objawy pozniej widać już ewidentnie wode w koło głowicy jak sobie przy odpaleniu delikatnie bombelkuje jak silnik sie rozgrzeje nie ma juz po niej śladu widać na zgaszonym zimnym silniku najczesciej. Pozdrawiam
Sobas - |15 Maj 2010|, 2010 11:13
hihi...ja wczoraj miałem identyczną sytuacje.... tyle ,że u mnie dywaniki cosik się mokre zrobiły!!
kondzio508 - |15 Maj 2010|, 2010 11:27
Sobas, pewnie nagrzewnica pusciła i pociekła
Sobas - |15 Maj 2010|, 2010 12:21
kondzio508 napisał/a: | Sobas, pewnie nagrzewnica pusciła i pociekła |
Nagrzewnica, Nagrzewnica.... najgorsze to rozbieranie połowy auta...
janek - |15 Maj 2010|, 2010 12:27
Sobas, -jak wymienisz to napisz dokładnie jak i co po kolei odkręcać !
Gdyż i mnie czeka wymiana a nie bardzo chce mi się to robić ,ale do zimy muszę to zrobić !
Gzie i za ile kupiłęś napisz
Sobas - |17 Maj 2010|, 2010 09:59
No ja jeszcze nie kupiłem....na tą chwilę ,żebym mógł jeździć, wypiąłem węże z nagrzewnicy i spiąłem je razem. Fakt ,że przy tej pięknej pogodzie lekko zimno wieczorami,ale lepiej źle jechać niz dobrze iść. Jak zrobie ..napisze co i jak.
Struna - |17 Maj 2010|, 2010 11:15
z tą nagrzewnicą to nie taki diabeł straszny.
janusz61 - |17 Maj 2010|, 2010 12:46
W mojej pompie jak sie konczyla to zauwazylem ze sobie podcieka.Nie bylo na co czekac Wymienilem tez z Kagera.
janek - |17 Maj 2010|, 2010 21:50
Struna napisał/a: | z tą nagrzewnicą to nie taki diabeł straszny. |
Cześć ! Może wiesz gdzie jest opisana wymiana -albo krótko napisz co po kolei odkęcać i gdzie i zaile kupić !
Struna - |18 Maj 2010|, 2010 16:47
do zdjęcia podłokieć i deska. Deskę w zasadzie nie trzeba całkowicie - można tylko wysunąć wgłąb auta, ale ja wyjąłem żeby nic nie uszkodzić przy manewrowaniu z obudową nagrzewnicy.
A co do samej nagrzewnicy - o ile klimatron to pozostaje tylko oryginał za chorą kasę bo zamienników coś już jakby nie ma ostatnio, ewentualnie założyć od zwykłej wersji i brakujące 1,5 cm czymś wypełnić żeby nie łykało lewego powietrza.
Taka ze zwykłej wersji to max 70 zeta. Do klimatrona jak był Viseton to koło 300 zeta kosztował.
janek - |18 Maj 2010|, 2010 19:55
Struna, Dzięki
Struna - |18 Maj 2010|, 2010 20:11
co do instrukcji to ja sobie z TIS-a druknąłem żeby nie szukać śrubek po omacku
juran_k - |1 Cze 2010|, 2010 11:17
Nie wiem czy to wina skutek wcześniejszego ugotowania mojego wieloryba ale wylazły mi szpilki z głowicy.
wszytko było by ok gdyby nie to że byłem o 200km od domu, w środku nocy i z całą rodziną.
Żeby się ogrzać chciałem spalić to badziewie ale na razie mi przeszło.
Przy następnym razie to zrobie
gufer-posepny - |9 Cze 2010|, 2010 10:10
niektórzy już byli w OBI celem zakupu siekiery do porąbania tego i owego .
Gaiger - |9 Cze 2010|, 2010 10:31
Ja tam po ostatnim wybryku VM'a zrobiłem mu transplantację na LPG
adamf - |9 Cze 2010|, 2010 17:00
a mój śmiga jak marzenie
Gaiger - |9 Cze 2010|, 2010 21:16
adamf, gratuluję i szczerze życzę Ci aby trwało to jak najdłużej.
W moim najpierw poszła tuleja cylindra więc zrobiłem mu porządną kapitalkę.
Nowe tłoki, tuleje, pierścionki, panewki, szlif wału i wałka rozrządu, nowe szklanki i laski zaworów, itd.
Po czym po półtora roku, na trasie, 350 km od domu, wał korbowy pękł mi na pół.
Przyciągnąłem scorka sierrą na holu, pożegnałem się czule z VM'em i zapakowałem pod maskę 2,3 16v
Edit Dalej twierdzę że to niezłe silniki... tylko że niesamowiecie delikatne.
slawektg - |9 Cze 2010|, 2010 21:37
Gaiger napisał/a: | gratuluję i szczerze życzę Ci aby trwało to jak najdłużej. | I ja Tobie rowniez
Gaiger - |9 Cze 2010|, 2010 22:29
slawektg napisał/a: | Gaiger napisał/a:
gratuluję i szczerze życzę Ci aby trwało to jak najdłużej.
I ja Tobie rowniez |
???? Mnie czy adamf, ????
slawektg - |9 Cze 2010|, 2010 22:40
Wam obu
Gaiger - |9 Cze 2010|, 2010 23:01
A mnie za co??
Rafał A.(antek) - |9 Cze 2010|, 2010 23:36
decyzji o zmianie VM na 2.3
slawektg - |10 Cze 2010|, 2010 19:22
Jasne.Nadal bede twierdzil,ze ilosc elementow potencjalnie zawodnych jest wieksza w DOHCu niz w VMie.
Waski - |10 Cze 2010|, 2010 21:27
kurde dojechał VMem na zlot omałoco nie holując 2,3 to i Ci zyczy
slawektg - |10 Cze 2010|, 2010 22:01
Arek,lejesz miod na moje skolatane serce
Waski - |10 Cze 2010|, 2010 22:20
skąd ono skołatane ?;> nie możesz mieć skołatanego mając jedyne scorpio z silnikiem VM które przeszło certyfikacje FST no i jeszcze oprocz tego jak by nie było lud sie do zdjecia przy nim ustawił
serce Twe powinno rosnąć ze przytocze połete
'serce roście patrząc na te czasy [...]"
Struna - |10 Cze 2010|, 2010 22:21
nie dość że vm to jesio majonez - unikat że hej
Gaiger - |10 Cze 2010|, 2010 22:59
Waski napisał/a: | jedyne scorpio z silnikiem VM które przeszło certyfikacje FST |
Taaaa mojemu VM'owi w Sulejowie powiedzieliście że na następny zlot nie przyjedzie to dziad was posłuchał
Struna - |10 Cze 2010|, 2010 23:08
Gaiger napisał/a: | mojemu VM'owi w Sulejowie powiedzieliście że na następny zlot nie przyjedzie | ja tam nie kojarzę wogóle faktu
Waski - |10 Cze 2010|, 2010 23:16
sławka VMowi nic takiego nie mówilim więc zapewne przyjedzie do Czochy
Struna - |10 Cze 2010|, 2010 23:18
Waski napisał/a: | sławka VMowi nic takiego nie mówilim | Sławek by sobie nie dał przegadać
Gaiger - |10 Cze 2010|, 2010 23:54
Struna napisał/a: | ja tam nie kojarzę wogóle faktu |
2008 rok, wtedy jak wszyscy zachwycali się mietkiem
gufer-posepny - |10 Cze 2010|, 2010 23:55
taa i ze zlota to VM jako chyba jedyny w pełni sprawny wieloryb wrócił a nawet bardziej sprawny bo zapalniczki zagadały . Szacunek .
Struna - |10 Cze 2010|, 2010 23:58
Gaiger napisał/a: | 2008 rok, wtedy jak wszyscy zachwycali się mietkiem | to kojarzę, ale Ciebie za cholerę
Waski - |11 Cze 2010|, 2010 00:00
nie utrwalił sie jak inni na następnym i dlatego
Gaiger - |11 Cze 2010|, 2010 00:04
Waski napisał/a: | nie utrwalił sie jak inni na następnym i dlatego |
Bo się cholernik przed zlotem wypiął na mnie i nie było czym pojechać
Struna - |11 Cze 2010|, 2010 00:06
tak się tłumacz.
Gaiger - |11 Cze 2010|, 2010 00:08
Jakoś trzeba
Waski - |11 Cze 2010|, 2010 12:00
a teraz 2,3 gorsze od VM bo sie nie dokulało te kilka km bezpłatną autobaną
adamf - |13 Cze 2010|, 2010 18:55
SŁAWEKTG jeszcze nasze dinozałry nie umarły
slawektg - |13 Cze 2010|, 2010 20:35
Nie umarly i sie majo dobrze.Moj ma letki katarek,ale minie.Za 7 dni......
brontozaur - |14 Cze 2010|, 2010 08:09
No mój ostatnio przechodził ciężkie chwile - lecz nie powiedział bym że to przez to że VM, była to sprawa elektryczna, ale już ma się dobrze i śmiga jak cholera.
Tutaj opis co mu było:
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=30146 - zostało zmienione bo dalej gaśnie
slawektg - |14 Cze 2010|, 2010 19:45
Karol,gratulacje.Cierpliwy jednym palcem dół wykopie!
brontozaur - |14 Cze 2010|, 2010 22:08
Wykropkowane bluzgi..... Dalej gaśnie.
Post powyżej zmieniam, kolejny opis:
http://ford-scorpio.pl/fo...p=464656#464656
ZOMO - |14 Cze 2010|, 2010 22:38
brontozaur napisał/a: | Ku......., pi.....pi,,,,,,.... |
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=15283
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=19905
3x wykropkowane bluzgi tooo będzie jakieś 3pkt wstępnie...
brontozaur - |14 Cze 2010|, 2010 22:59
Jakoś mnie dzisiaj z wieczora o mało co nie potargało z moim autem i dlatego te kropki.
Najmocniej przepraszam
a już miałem czyste konto
pablo19 - |3 Sie 2010|, 2010 14:37
Zaintrygowany wypowiedzią Gaigera udałem się do "Archiwum 19" i odnalazłem pewien materiał:
http://vimeo.com/13851495
Gaiger napisał/a: | Waski napisał/a: | jedyne scorpio z silnikiem VM które przeszło certyfikacje FST |
Taaaa mojemu VM'owi w Sulejowie powiedzieliście że na następny zlot nie przyjedzie to dziad was posłuchał |
Na filmie można posłuchać co do niego mówiliśmy , jeżeli nie masz "dziury" to się na nas nie skarż
Gaiger - |3 Sie 2010|, 2010 21:05
pablo19, ja się nie skarżę .
Absolutnie nie żałuję zmiany na 2,3
wojas3 - |20 Wrz 2010|, 2010 14:34
No widzę sytuacja jak u mnie, tylko u mnie przerdzewiały te "zatyczki" w bloku silnika.
Teraz są nowe, pompa wody nowa, nagrzewnica nowa i w trasie to zazwyczaj pokazuję że silnik zimny
|
|