Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - Opis wymiany oleju w ASB dynamicznie.

1Bodzio - |30 Paź 2007|, 2007 23:06
Temat postu: Opis wymiany oleju w ASB dynamicznie.
W związku z wieloma prośbami o opis tej czynności , a także że jest to sposób nieco inny od znajdujących sie na forum zabieram sie do pisania. Zaznaczam że w poniższy sposób dokonałem ostatnio wymiany w swoim aucie osobiście, tak że sposób ten jest sprawdzony.

1. Na początku, najlepiej jeszcze przed wymianą przygotować sobie prosty przyrząd pomocniczy. Do starego filtra oleju od ASB domontowujemy wąż długości ok 1,3 - 1,5 m, w miejscu gdzie jest wlot oleju. Z drugiego końca węża montujemy pojemnik plastikowy pojemności ok 10 l. Ja jako przewodu użyłem węża od odkurzacza. Trzeba zwracać uwagę na to by połączenia przy filtrze oraz przy pojemniku były szczelne. Ważne jest też aby wąż i pojemnik były czyste. Jesli nie ma starego filtra oleju to trzeba przeznaczyć trochę więcej czasu na wymianę oleju, i po zdjęciu miski, mając już stary filtr, przygotować ten przyrząd. ( Zdjęcia 1, 2, i 3 )


2. Odkręcamy poprzeczkę spinającą podłuznice

a nastepnie odkręcamy miskę olejową skrzyni, mając podsuniete szerokie naczynie na wypływający olej. Odkrecając śruby od tyłu ku przodowi mamy szansę nie za mocno się upaprać olejem.
3. Po zdjęciu miski i odłożeniu jej na bok zlewamy stary olej z naczynia do którego wyciekał, do jakiegoś pojemnika, a naczynie (szeroka miednica lub duża kuweta) podstawiamy z powrotem pod skrzynię.
4. Odkręcamy filtr oleju i w zależności od sytuacji albo przykręcamy filtr z przyrzadem, albo idziemy robić dopiero przyrząd.


5. Po przykreceniu filtra z wężem, ustawiamy pojemnik plastikowy na jakimś stołku, tak aby poziom wlotu węża był nieco wyżej niż poziom filtra przy skrzyni. U góry pojemnika robimy otwór tak aby nalać ok. 7l świeżego oleju.


6. Mamy już wszystko przygotowane do płukania skrzyni. A więc pod skrzynią podlożony pojemnik na wyciekający olej. zamontowany filtr oleju zasilany olejem z pojemnika plastikowego. Potrzebujemy jeszcze pomocnika, który bedzie siedział w aucie.
7. Pomocnik odpala auto, i na zaciągnietym mocno hamulcu przechodzi spokojnie wybierakiem przez wszystkie pozycje a my obserwujemy poziom oleju w pojemniku plastikowym. Jak stan oleju zbliża sie do końca, dajemy pomocnikowi sygnał aby ustawił wybierak na N lub P ( w zależności która pozycja jest w danej chwili bliżej) i wyłączył silnik.
I tu UWAGA: Olej znika w miarę szybko. U mnie pomocnik zdążył przejechać wybierakiem półtora raza przez wszystkie pozycje.
8. Odkrecamy filtr przyrządu i ostrożnie, aby nie wylać oleju ( świeżego) z filtra i rury wyciągamy go spod auta. Nastepnie pozwalamy mu spokojnie spłynąć do pojemnika plastikowego. Olej ten ( u mnie było go ok 1l) użyjemy do zalania skrzyni.
9. Zakręcamy nowy filtr oleju, wyczyszczoną uprzednio miskę olejową skrzyni i przez rurę bagnetu wlewamy 3 l nowego oleju
10. Odpalamy silnik i przechodzimy wybierakiem przez wszystkie jego pozycje. Następnie na pracującym silniku mierzymy poziom oleju w skrzyni. Powinien być troszkę powyżej połowy miarki. Sprawdzamy też czy nie ma gdzieś wycieku ze skrzyni.
11. Jak wszystko w porządku to robimy jazdę próbną na odcinku ok 15 km. Po powrocie jeszcze raz sprawdzamy szczelność skrzyni i mierzymy poziom oleju. Powinien być trochę powyżej 3/4 miarki. Jeśli jest niższy to uzupelniamy do takiego stanu. Nie dolewamy na max, gdyż po 15 km skrzynia jeszcze się w pełni nie nagrzała, i jeśli teraz dolejemy na max to po pełnym rozgrzaniu oleju, bedzie go za dużo i trzeba będzie spuszczać.

Moje uwagi i obserwacje:

1. Sposób wyzej opisany pozwala na prawie całkowitą wymiane oleju na świeży ( 90%), gdyż nie dopuszcza do wymieszania sie oleju pozostającego w konwertorze i sprzegłach, ze świeżym olejem.
2. Poprzednią wymianę oleju robiłem stosując rozpięcie rurki powrotowej z chłodnicy oleju i spuszczanie tą drogą oleju przy jednoczesnym dolewaniu świeżego przez rurkę bagnetu, zaraz po wymianie statycznej. Podczas obecnej wymiany zauważyłem że robiąc to poprzednim sposobem nie ma mozliwości uniknięcia wymieszania sie starego oleju z nowym w misce, gdyz przez chłodnicę oleju przepływa nie cały olej z konwertora i sprzęgieł, lecz tylko jego niewielka część. Większość oleju wraca do miski od razu. Tak że aby mieć jak najwięcej świeżego oleju w skrzyni to trzeba by przelać przez chłodnicę dużo więcej nietaniego przecież oleju niż sposobem opisywanym powyżej.

bigdaaddy - |31 Paź 2007|, 2007 00:01

Pomysl wedlug mnie super. Poczekamy jeszcze na zdjecia i wklejamy do warsztatu.
Srebrny - |31 Paź 2007|, 2007 07:56

W weekendy będziesz Bodzio wymieniał olej nie wymigasz sie. Kolejka sie zrobi zobaczysz. J tam mam do Sobótki rzut beretem :-D
Struna - |31 Paź 2007|, 2007 09:08

1Bodzio napisał/a:
plastykowy
plastikowy jak już :)

No i te fotki koniecznie bo ja jakoś nie kumam gdzie te węże podłączyć choć filtr ASB miałem nieraz w ręce ( chyba, że do automatu wielorasa jest inny )

1Bodzio - |31 Paź 2007|, 2007 21:05

Fotki wysłałem mailem do Adama 2000, aby je wkleił w odpowiednie miejsca, ale na razie się nie odezwał. Nie wiem nawet czy otrzymał tego maila. Sam niestety nie umiem tego zrobić. ;(
Adam_2000 - |31 Paź 2007|, 2007 21:06

Nic jeszcze nie doszło kurde Bodzio ;/
1Bodzio - |31 Paź 2007|, 2007 21:15

No to zaraz będę próbował jeszcze raz.

[ Dodano: 2007-10-31, 21:23 ]
Już poszły. Napisz czy są.

Adam_2000 - |31 Paź 2007|, 2007 21:27

Tera dojszli... zaraz wrzucę do Twojego posta.
Magnus Nox - |31 Paź 2007|, 2007 21:42

Jeśli dobrze zrozumiałem, to potrzebujemy 10 litrów oleju? Czy może kupić więcej?

Zamiast zdjęć trzeba było wziąć jeszcze jednego pomocnika z kamerą ;)

Adam_2000 - |31 Paź 2007|, 2007 21:52

Zdjęcia już są.
Ale moim skromnym zdaniem :
1. nie odważyłbym się uruchomić silnika ze zdjętą miską skrzyni
2. jakoś nie widzę sensu takich kombinacji.

Struna - |31 Paź 2007|, 2007 21:54

1Bodzio, to w filtrze jakąś dziurę robiłeś tak ? żeby tą rułę podpiąć odkurzaczową ?
1Bodzio - |31 Paź 2007|, 2007 22:04

Nie . W filtrze jest przecież dziura, którą sktzynia zasysa olej.

[ Dodano: 2007-10-31, 22:10 ]
Adam_2000 napisał/a:
1. nie odważyłbym się uruchomić silnika ze zdjętą miską skrzyni
2. jakoś nie widzę sensu takich kombinacji.

Niekiedy trzeba być odważnym. Dla skrzyni bylo obojętnym czy miała miskę czy też nie. Było normalne i pełne zasysanie oleju, tyle że nie z miski a z pojemnika.
Sens jest taki że wymieniasz prawie cały olej, przy użyciu tylko 10 l nowego oleju. W innych przypadkach nie jest to możliwe. Trzebaby z 15 - 18 l oleju aby uzyskać ten sam efekt. Jeżdżę dosyć dużo, tak że częściowe wymiany musiałbym robić co 1.5 roku. Natomiast teraz mogę spokojnie pojeździć 100 tys km bez zmiany, a to ze 3 lata zejdzie.

Boni - |31 Paź 2007|, 2007 22:46

Mi się ten sposób z zasysaniem z pojemnika podoba, ale zamiast robienia "wynalazków" ze starego filtra z doczepianymi wężami (jak coś spadnie albo zassie powietrze, to zanim z pomagierem się dokrzyczę o co chodzi pompa polata trochę na sucho...) to bym spróbował z filtrem z wersji A4LD truck, dla pogłębionej miski, jak mam w Explo, tam jest fabrycznie doczepiony do filtra kanał czerpiący z głębszej miski, i chyba by sięgnął odpowiednio płaskiej kuwety. A nawet jak przedłużać, to łatwiej niż płaski standardowy filtr A4LD, no a filtr od Explo czy innego Rangera nie kosztuje dużo więcej i starczy już na wieki do dynamicznych wymian (i chyba lepiej wciągać olej przez czysty filtr "do wymian", niż przez stary). Ale to takie dywagacje, ogólnie mi się sposób podoba.
Adam_2000 - |31 Paź 2007|, 2007 23:04

1Bodzio napisał/a:
Dla skrzyni bylo obojętnym czy miała miskę czy też nie

Nie tak do końca. Zauważ, że w normalnych warunkach płyta sterownika razem z elektrozaworami jest zatopiona w oleju, który nie tylko ją smaruje, ale i schładza.
Cały układ olejowy skrzyni to ok, 10.5 litra. W przypadku zwykłego rozpięcia przy małej chłodnicy, cała procedura razem z płukaniem pożera mi ok. 13 litrów. Przy zakupie bańki 25l Midlanda, jego cena to ok. 15,-/l, więc nie przesadzajmy ;)

1Bodzio - |31 Paź 2007|, 2007 23:55

Adam_2000 napisał/a:
Zauważ, że w normalnych warunkach płyta sterownika razem z elektrozaworami jest zatopiona w oleju, który nie tylko ją smaruje, ale i schładza.

Cała procedura od uruchomienia do wyłączenia silnika nie trwała nawet minutę, więc o chłodzeniu czegokolwiek nie ma mowy. Smarowanie płyty jako argument również moim zdaniem nie do utrzymania ze wględu na to że olej z pojemnika przepływa w całości przez płytę sterowania do sprzęgieł i konwertora, natomiast stary olej powracający jest swobodnie wylewany do kuwety.
Boni napisał/a:
to bym spróbował z filtrem z wersji A4LD truck, dla pogłębionej miski,

Taki filtr to by był super, ale miałem tylko ten co zastosowałem.
Nie twierdzę też że to jest jedyny i najlepszy sposób na wymiane oleju. Po prostu opisałem w miarę dokładnie w jaki sposób wymieniłem olej w swojej skrzyni i dlaczego.

[ Dodano: 2007-11-01, 00:11 ]
Adam_2000 napisał/a:
Cały układ olejowy skrzyni to ok, 10.5 litra. W przypadku zwykłego rozpięcia przy małej chłodnicy, cała procedura razem z płukaniem pożera mi ok. 13 litrów. Przy zakupie bańki 25l Midlanda, jego cena to ok. 15,-/l, więc nie przesadzajmy

Specjalnie obserwowałem jak szybko olej wypływa do kuwety, i jest to dość szybko. Płukanie poprzez rozpięcie rurki powoduje wymieszanie się w misce oleju nowego ze starym, gdyż czas przepływu 6 l oleju przez rurkę powrotną chłodnicy to ładnych kilka minut, a poprzez swobodny wypływ to kilkadziesiąt sekund. Różnica więc jest wyraźna. Ja nie stosuję oleju Midland lecz oryginalny, a każdy jego litr trochę kosztuje. Uważam że na ASB nie ma co oszczędzać, natomiast jeśli się już płaci to nie najgorzej byłoby wykorzystać tą kasę maksymalnie.

Magnus Nox - |2 Lis 2007|, 2007 16:23

Ja będę w każdym razie próbował wymiany tym sposobem. Czekam na filtr i uszczelkę.
Rozważałem zlecenie to jakiemuś mechanikowi - nawet dzwoniłem dzisiaj do jednego, szumnie nazywa się "specjalizacja Ford" a robi tylko wymianę statyczną (spuszcza z miski i uzupełnia do stanu) i na dodatek twierdzi, że w skrzyni jest około 5 litrów oleju. Od razu mi się odechciało zostawiać mu auto do wymiany oleju :/

mariusz_technik - |2 Lis 2007|, 2007 17:36

Jak mu tyle zlatuje, to mówi że 5, ale widać że niedouczony/niedoczytany, tylko sama praktyka :/
gulonek - |6 Lis 2007|, 2007 21:59

Witajcie ,mam takie pytanko :
W razie niskiego poziomu oleju w ASB , w jakim miejscu dolewa sie olej? Czy moge to zrobic sam , cz musze miec dostep do kanału?

Adam_2000 - |6 Lis 2007|, 2007 22:03

Wlewasz przez miarkę oleju.
gulonek - |6 Lis 2007|, 2007 22:05

sprytnie :-d
PS powiedzmy ze mam na minimum to ile musze dolać zeby nie przelać?

Magnus Nox - |11 Lis 2007|, 2007 21:35

No więc chciałem się niniejszym pochwalić, że w sobotę dokonałem wymiany oleju opisanym sposobem :) I nic nie zepsułem :P
Tak dla potomności koszty:
- filtr 94 zł,
- uszczelka 80 zł (oba zakupione w ford-sklep.pl, wysyłka 12 zł),
- olej 24,50 zł/litr (Orlen Platinum ATF) - kupiłem 3 bańki po 4 litry, czyli 294 zł,
- zakupiłem też kolanko PCV o średnicy trochę mniejszej niż otwór filtra (ze 2 złote) oraz pasującą do tego kolanka przedłużkę PCV z harmonijką (5 zł).

Cała operacja przebiegła dość sprawnie, chociaż przydałyby się lepsze warunki lokalowe (korzystałem z garażu i kanału szwagra, który bardzo oszczędnie gospodaruje porządkiem :P ). Problemem było też przymocowanie kolanka do starego filtra - poxilina nie chciała chwycić plastiku :(
Na przepłukanie skrzyni zużyłem ok. 7 litrów oleju - pod koniec płukania zaczął już zlatywać olej koloru czerwonego, podczas gdy na początku z miski wyleciał ciemnobrązowy. Po zakręceniu filtra i miski dolałem około 3 litrów przez bagnet - nie było minimum na bagnecie, ale zostawiłem żeby uzupełnić po dobrym nagrzaniu skrzyni.
Bezpośrednio po wymianie sprawdziłem działanie skrzyni - na zimno elegancko załączało wszystkie biegi. W drodze powrotnej do domu (30 km) również skrzynia spisywała się bez zarzutu - zauważyłem lekką poprawę nawet, gdyż biegi załączały się prawie niezauważalnie, zarówno w górę jak i redukcja a wcześniej dość często szarpało przy zmianie na 2 i 3 a po zmianie na 4 czasem występowała spora wibracja.
Tak więc sposób wymiany został sprawdzony również przez totalnego laika :):

1Bodzio - |11 Lis 2007|, 2007 21:48

Magnus Nox napisał/a:
Po zakręceniu filtra i miski dolałem około 3 litrów przez bagnet - nie było minimum na bagnecie, ale zostawiłem żeby uzupełnić po dobrym nagrzaniu skrzyni.

Chciałeś chyba napisać że nie było maximum na bagnecie. ;)

Struna - |12 Lis 2007|, 2007 09:07

Magnus Nox napisał/a:
olej 24,50 zł/litr (Orlen Platinum ATF)
oj to nie wróży zbyt dobrze Twojej skrzyni.
Adam_2000 - |12 Lis 2007|, 2007 09:18

Oj, już nie przesadzajcie... Orlen Platinum ATF to syntetyczny ATF klasy Dexron III/Mercon, więc wszystko OK.
kukuła - |12 Lis 2007|, 2007 09:27

Adam_2000, tak na logike to co ty chcesz zchładzać w 30 sekund bo tyle pewno to trwa tak mi sie wydaje :/
Struna - |12 Lis 2007|, 2007 09:32

Adam_2000 napisał/a:
Orlen Platinum ATF to syntetyczny ATF klasy Dexron III/Mercon, więc wszystko OK.
to czemu nie używasz ? ;)
mariusz_technik - |12 Lis 2007|, 2007 13:08

Ja piernicze, cały czas funkcjonują widzę jakies dziwne poglądy, że jedna firma ma coś super hiper, a druga to totalne dno, ludzie obudżcie się. Na rynku jest tak duża konkurencja, że firmy nie mogą pozwolic sobie na różnice jakościowe(na dużym poziomie). Jedna firma poleca takie oleje, inna(tez renomowana) ma kontrakt z innym koncernem, i na Orlenie czy Lotosie też można jeżdzić, z całym szacunkiem dla ciebie Speedo, i nie spowoduje to uszkodzenia silnika czy skrzyni. Te oleje mają atesty, są przebadane. Zgoda, może Castrol jest lepszy od Orlenu, ale ilu procentowa to różnica jakościowa? Nawet jak 10, to i tak nie ma żadnej tragedji, Najwyżej na jednym skrzynia wytrzyma 500 tyś, a na drugim 450, a o ile droższy jest Castrol czy inny, a wymieniać to parę razy trzeba.
Ja osobiście stosuję wszystko z wysokiej półki, ale tylko dlatego że jestem perfekcjonistą, i nie stukał bym się po głowie jakby ktoś inny stosował Orlen :P

Struna - |12 Lis 2007|, 2007 13:10

mariusz_technik napisał/a:
Ja piernicze, cały czas funkcjonują widzę jakies dziwne poglądy, że jedna firma ma coś super hiper, a druga to totalne dno,
czy masz jakieś doświadczenia z ATF-em orlenu ? ja owszem i z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić że to totalne dno i szczyny. To zamarzło w układzie wspomagania - to jak to świadczy o tym ? a co gdyby to w skrzyni zamarzło ?
mariusz_technik - |12 Lis 2007|, 2007 14:10

Struna napisał/a:
To zamarzło w układzie wspomagania - to jak to świadczy o tym ? a co gdyby to w skrzyni zamarzło ?


To ja bym brał w takim układzie rzeczoznawcę żeby to zbadał, a potem bym zażądał tak skromnie ze 300 tyś zł od producenta, żeby nie nagłaśniać sprawy, bo to jakieś żarty chyba :/

Struna - |12 Lis 2007|, 2007 14:16

mariusz_technik napisał/a:
To ja bym brał w takim układzie rzeczoznawcę żeby to zbadał, a potem bym zażądał tak skromnie ze 300 tyś zł od producenta, żeby nie nagłaśniać sprawy, bo to jakieś żarty chyba :/
zalej do wspomy, pojeździj zimą a potem zrób co napisałeś zatem :) będziesz może bogatszy o te 300 tyś :)
mariusz_technik - |12 Lis 2007|, 2007 14:31

Kurcze może prościej dla testu do zamrażarki wsadzić? :neutral:
Struna - |12 Lis 2007|, 2007 14:40

mariusz_technik napisał/a:
Kurcze może prościej dla testu do zamrażarki wsadzić? :neutral:
wtedy nie wiem czy będziesz mógł aż 300 tyś żądać :)
mariusz_technik - |12 Lis 2007|, 2007 14:45

No tak, wtedy to 200, a powiedz mi jeszcze przy jakiej temperaturze to ci zamarzło?
Struna - |12 Lis 2007|, 2007 14:47

mariusz_technik napisał/a:
przy jakiej temperaturze to ci zamarzło?
nie mi a znajomemu, ja bym tego syfu nie wlał :) a przy jakiej temperaturze, takiej samej przy której mój atf nie zamarzł.
Adam_2000 - |12 Lis 2007|, 2007 15:24

Struna napisał/a:
Adam_2000 napisał/a:
Orlen Platinum ATF to syntetyczny ATF klasy Dexron III/Mercon, więc wszystko OK.
to czemu nie używasz ? ;)

No... dla zasady :)
Podobnie jak Speedo mam złe doświadczenia z polskimi olejami. Jednak było to już parę lat temu, więc może się poprawili ;)

mariusz_technik - |12 Lis 2007|, 2007 15:29

Mojemu znajomemu, acha, temperatury też nie podasz, a skąd wiesz, co ten kolega czy znajomy tam wlał, może dodał wody na dolewkę, bo myślał że to wlew do chłodnicy, a potem głupio mu było się przyznać :P
Struna - |12 Lis 2007|, 2007 15:31

mariusz_technik napisał/a:
a skąd wiesz, co ten kolega czy znajomy tam wlał, może dodał wody na dolewkę, bo myślał że to wlew do chłodnicy, a potem głupio mu było się przyznać :P
nei wnikam jakich masz znajomych i co wlewają i gdzie oraz co sobie myślą, ja na swoich mogę polegać.
mariusz_technik - |12 Lis 2007|, 2007 16:15

No już dobra, ale zasadniczy jesteś, ale sam przyznaj że piszesz ogólnikami :-D
Struna - |12 Lis 2007|, 2007 16:31

mariusz_technik napisał/a:
sam przyznaj że piszesz ogólnikami :-D
bo nie mierzyłem ile było na minusie, wiem że ja miałem valvoline ATF max life a on miał orlena, mój nie zamarzł a jego tak, a oboje parkowaliśmy pod chmurką.
Magnus Nox - |12 Lis 2007|, 2007 17:15

Heh, tak myślałem, że będzie źle z tym Orlenem :(
No nic - zamówię 12 litrów oryginalnego fordowskiego oleju, nową uszczelkę i filtr i w sobotę pojadę zmienić jeszcze raz. Szkoda samochodu takiego fajnego marnować, niech jeszcze pojeździ parę lat. Tym bardziej, że zima ma być ciężka w tym roku :(

Aha - i przyznam się wam jeszcze, że tankuję na orlenie - aż cud, że to auto jeszcze jeździ :(

Struna - |12 Lis 2007|, 2007 17:16

Magnus Nox napisał/a:
przyznam się wam jeszcze, że tankuję na orlenie - aż cud, że to auto jeszcze jeździ :(
ja tez tankuje, ale paliwo to jedno a oleje i płyny co innego, choć nieraz już na orlenie naciąłem się na lipny gaz.
1Bodzio - |12 Lis 2007|, 2007 20:15

Magnus Nox napisał/a:
Heh, tak myślałem, że będzie źle z tym Orlenem

Nie wpadajmy w przesadę. To też choroba. Sądzę że Adam ma słuszność, pisząc że nic takiego się nie stało. Ja bym na Twoim miejscu pojeździł na tym oleju tak z 20 - 30 tys, a dopiero potem wymieniłbym na lepszy. Wprawę w wymianie już masz , tak że spoko.

Adam_2000 - |18 Lis 2007|, 2007 19:24

No ładnie, tylko zamieć waldek te foty na miniatury, albo linki.
Adam_2000 - |18 Lis 2007|, 2007 22:42

kukuła napisał/a:
Adam_2000, tak na logike to co ty chcesz zchładzać w 30 sekund bo tyle pewno to trwa tak mi sie wydaje :/

To Ci się jednak wydaje.
Policz sobie moc poszczególnych EZ i ciepło jakie generują. Pomijam już sprawę tego, że cała płyta nie została zaprojektowana do pracy "na powietrzu" - wystarczy jakaś mucha, żeby nieźle narozrabiać.
No... ale to tylko moje rozważania. Wolę robić to po swojemu.

Stefan - |18 Lis 2007|, 2007 23:04

Witam!
Adam_2000 napisał/a:
Policz sobie moc poszczególnych EZ i ciepło jakie generują
-a gdyby wentylator dac? :one: Pozdrawiam.Stefan.
Mysza - |18 Lis 2007|, 2007 23:04

Struna napisał/a:
To zamarzło w układzie wspomagania - to jak to świadczy o tym ?


Że układ wspomagania zassał wodę rozwaloną manszetą i juz wczesniej podciekał dlatego lało sie tani orlen :one:

Struna - |19 Lis 2007|, 2007 10:56

waldek.leg, co to jest to białe co do filtra przymocowałeś ?
Struna - |19 Lis 2007|, 2007 11:30

ok, dzięki.
Chłodny Ar - |19 Lis 2007|, 2007 12:42

1Bodzio napisał/a:
Specjalnie obserwowałem jak szybko olej wypływa do kuwety, i jest to dość szybko

Powiedz prosze jak splywa ten olej?czy sie rozbryzguje, czy spokojnie splywa do kuwety jakimis kanalami...?

1Bodzio - |19 Lis 2007|, 2007 19:16

Spokojnie to on nie spływa, bo w skrzyni jest ciśnienie, ale też nie rozbryzguje się wszędzie. Mi wystarczyła miska o średnicy 70cm i nic się na ziemię nie wychlapało.
KubusWariat - |20 Lis 2007|, 2007 15:58

filtr: http://allegro.pl/item270...elka_a4ld].html

tej firmy będzie dobry do ASB krokodyla cossi 1993??? czy lepiej kupić motorcrafta???

Struna - |20 Lis 2007|, 2007 16:03

sama uszczelka oryginał kosztuje koło 80 zeta, filtr podobnie.
Marcin - |20 Lis 2007|, 2007 16:04

Ten mi wygląda na pasujący do skrzyni 4R44, Do mk2 jest unny, taki bardziej kanciasty. Oprócz kształtu roztaw otworów rózni się o kilka mm, więc nie da sie ich zamienić, sprawdzałem na własnej skórze przykładając oba filtry otworami od siebie i za cholere nie chciały się pokryć.
KubusWariat - |20 Lis 2007|, 2007 17:10

tak tak Struna, wiem... ;( niestety

wobec tego będzie motorcraft


wielkie dzięki Marcin...

Struna - |20 Lis 2007|, 2007 17:13

kubaziel napisał/a:
wobec tego będzie motorcraft
może byc inna uszczelka i filtr, czemi nie, przy uszczelce ważne żeby była z korka a nie z czegoś innego.
Mysza - |20 Lis 2007|, 2007 19:10

Struna napisał/a:
przy uszczelce ważne żeby była z korka a nie z czegoś innego

Ważne jest, żeby nie ciekła :one:

Kevin Xy - |21 Lis 2007|, 2007 07:12

po zalozeniu
ostatnio mi sie udalo na uszczelce z samko za jakies 9 pln

KubusWariat - |21 Lis 2007|, 2007 10:19

a coś takiego??? http://allegro.pl/item270...elka_a4ld].html

twierdzą, że to będzie ok, z tą różnicą że w oryginale komin jest metalowy a to niby nowsza wersja i komin plastikowy...

Adam_2000 - |21 Lis 2007|, 2007 12:09

Ten filtr jest do Explo, nie założysz miski. W skorku ie ma tego "komina".
KubusWariat - |21 Lis 2007|, 2007 14:59
Temat postu: Re: Opis wymiany oleju w ASB dynamicznie.
waldek.leg napisał/a:
olej WSS M2C- 202B - 290 zł za 11 litrów (oryginał)




ten olej nadaje się również do A4LD krokodyla cossi '93???

Adam_2000 - |21 Lis 2007|, 2007 15:06

Jak najbardziej się nadaje.
KubusWariat - |21 Lis 2007|, 2007 15:44

Waldek wspomniał coś o Jacku z forum, u którego można nabyć taki olej.... znacie linka do tego???
Miszcz - |21 Lis 2007|, 2007 16:22

kubaziel napisał/a:
Waldek wspomniał coś o Jacku z forum, u którego można nabyć taki olej.... znacie linka do tego???

http://forum.fordclubpols...opic.php?t=9071

1Bodzio - |21 Lis 2007|, 2007 19:37

Adam_2000 napisał/a:
Ten filtr jest do Explo, nie założysz miski. W skorku ie ma tego "komina".
Ale można komin piłeczką do metalu odciąć i założyć do Scorpio. Reszta pasuje. Sprawdzono = min nie ma
KubusWariat - |21 Lis 2007|, 2007 21:50

Bodzio... ale do krokodyla cossi podpasuje???
1Bodzio - |21 Lis 2007|, 2007 22:15

Tego, na pewno, nie wiem. Jest to filtr do skrzyni A4LD. Było kilka wersji tej skrzyni, w zależności od auta gdzie ją montowali. Taki filtr, po obcięciu komina na pewno pasuje do skrzyń od wieloryba. Podejzewam że do krokodyla też podejdzie. Nie ma znaczenia czy to cossy czy DOHC.
KubusWariat - |22 Lis 2007|, 2007 10:14

no właśnie, a nie mogę czasem zassać tych 7l oleju za pomocą nowego filtra??? a później odczepić od niego tylko tą rurkę łączącą z pojemnikiem na olej???
1Bodzio - |22 Lis 2007|, 2007 22:07

Mozna i tak pokombinować. Tylko trzeba zapewnić szczelność połączenia rura - filtr, aby skrzynia przypadkiem powietrza zamiast oleju nie zassała.
Chłodny Ar - |23 Lis 2007|, 2007 08:35

a co z uszczelka misy z tej aukcji? Pasi do cossiego 95?
KubusWariat - |26 Lis 2007|, 2007 11:28

Adam_2000 napisał/a:
olej WSS M2C- 202B - 290 zł za 11 litrów (oryginał) - jak najbardziej się nadaje.


Jacek z fordclubu natomiast odpisał: katalog sugeruje ESP-M2C 166-H w cenie 215zl/5L i 47zl/1L, ten o ktorym piszesz (WSS M2C- 202B - 290 zł za 11 litrów (oryginał)) kosztuje 124zl/5L i 40zl/1L

iii teraz dylemat, który z tych dwóch wybrać do A4LD krokodyla???

KubusWariat - |26 Lis 2007|, 2007 12:14

dzięki Speedo...
ciekawe tylko czemu 11l oleju do wieloryba jest 140 zeta tanssze niz 10l odpowiednika do krokodyla...

Struna - |26 Lis 2007|, 2007 13:53

a już tak zupełnie na marginesie, to czy koniecznie kubaziel, chcesz lać olej forda ?
KubusWariat - |26 Lis 2007|, 2007 14:17

Struna... pewnie, że niekoniecznie ;) czyli co kupować Mobil ATF 220???
łukasz194 - |26 Lis 2007|, 2007 16:48

kubaziel napisał/a:
czyli co kupować Mobil ATF 220???
ja bym kupił w razie wymiany lub dolewki do dostaniesz go w każdym sklepie :)
mariusz_technik - |26 Lis 2007|, 2007 17:12

Speedo napisał/a:
Chociaz w tych danych widze duza niekonsekwencje, nie wiem czy nie wynikajaca z jakiegos bledu, bo skoro litr za 40 to dlaczego 5l tylko 124?


Bo hurtowo taniej

KubusWariat - |28 Lis 2007|, 2007 15:14

a mogę użyć do zassania tych ok 7l świeżego oleju nowego filtra oleju, czy w trakcie tej czynności dostanie się do niego stary zanieczyszczony olej???

pozdrawiam

1Bodzio - |28 Lis 2007|, 2007 20:39

A niby ktorędy ma sie tam dostać stary olej?
KubusWariat - |28 Lis 2007|, 2007 22:09

az tak dobrze zasady dzialania i wszelkich sciezek oleju nie znam, dlatego wolalem spytac ;) wielkie dzięki

[ Dodano: 2007-12-17, 14:51 ]
Koledzy... jeśli A4LD przejechało na fabrycznym oleju 174kkm i teraz dokonam wymiany na mobila 220ATF, jaka szansa, że dalej będzie się dobrze sprawować???

1Bodzio - |18 Gru 2007|, 2007 23:26

Jak wymienisz dynamicznie to szansa jest duża. Pod warunkiem że przed wymianą, skrzynia jest sprawna.
Struna - |18 Gru 2007|, 2007 23:26

nawet jak statycznie zmieni to też będzie ok, już tak nie przesadzajmy z tą dynamiką i panikowaniem :)
KubusWariat - |21 Gru 2007|, 2007 10:08

wymieniając olej w ASB A4LD Bodzia sposobem...wymienię olej znajdujący się w chłodnicy oleju i przewodach do niej podłączonych???
Struna - |21 Gru 2007|, 2007 12:16

soro silnik pracuje to i pompuje olej ASB przez cały układ.

A już wogóle to nawet jak ta szklanka oleju starego zostanie na 9l nowego to nawet tego nie zauważysz po kolorze :)

1Bodzio - |3 Sty 2008|, 2008 19:39

Struna dobrze pisze. :)
KubusWariat - |3 Sty 2008|, 2008 22:59

wymieniałem olej w mojej ASB Bodzia sposobem, ale...

kanał cały zabryzgany :( leciało pionowo w dół ale przy zmianie biegów również takie mocne strzały na boki...



ciekawe, czy w serwisach automatycznych skrzyń biegów w ogóle wiedzą co to wymiana dynamiczna...

1Bodzio - |4 Sty 2008|, 2008 19:31

He, he , pewnie miskę dałeś za nisko. Na podłodze kanału pewnie.
W wielu serwisach usłyszysz tekst że oleju w ASB sie nie wymienia, a o wymianie dynamicznej to nawet szkoda gadać.

KubusWariat - |5 Sty 2008|, 2008 00:47

niom, całkiem ściągnąłem miskę, a miednicę położyłem na wysokości podłogi garażu...
Peterson - |31 Sty 2008|, 2008 19:31

Trochę odświeżę temat wymiany oleju. Kupiłem przez znajomego w serwisie filtr i olej.
Kosztowało mnie to razem 600 zł. Co ciekawe filtr w żaden sposób nie podobny do tego co jest na zdjęciach od "1Bodzia". Twierdzą że jest jeszcze jeden filtr montowany na zewnątrz skrzyni który właśnie mam w posiadaniu. Wyglądem przypomina filtr paliwowy. Może ma ktoś coś do powiedzenia na temat istnienia drugiego filtra

1Bodzio - |31 Sty 2008|, 2008 19:36

W niektórych modelach skrzyń, taki filtr się stosuje. W Scorpio jednak czegoś takiego nie ma i nigdy nie bylo. Jedyny filtr oleju skrzyni jest dostepny po zdjecui miski olejowej i wygląda tak jak na wspomnianych zdjeciach.
Peterson - |31 Sty 2008|, 2008 19:59

Jest ulotka dołączona do tego filtra na której pisze że jest to do Scorpio od 94 wzwyż dla silników DOHC. Chyba jutro wjadę na kanał i pooglądam. Stwierdzam że w serwisie to chyba same "łosie" pracują. Może sobie magazyny w ten sposób czyszczą że ludziom wciskają ciemnotę.
Adam_2000 - |31 Sty 2008|, 2008 20:11

Ten dodatkowy filtr to fajna sprawa... sam szukam czegoś takiego. Peterson, daj jakieś bliższe namiary na to, może jakąś fotkę ?
1Bodzio - |31 Sty 2008|, 2008 20:40

Adam_2000 napisał/a:
Ten dodatkowy filtr to fajna sprawa...
Ciekawe. Może on jest do domontowania na rurce powrotu oleju z chlodnicy? Tak jak kiedyś były filterki paliwa do poloneza.
Adam_2000 - |31 Sty 2008|, 2008 20:44

No, dokładnie. Są takie z wymiennym wkładem, ale cena trochę zabija... ok 300,-.
Myślałem nad zaadoptowaniem jakiegoś bocznikowego, ale nic ciekawego nie mogłem znaleźć.

Rafał A.(antek) - |31 Sty 2008|, 2008 20:48

Istnieje taki filr ale jest to dodatkowy. Byly montowane w scorpio.

Peterson, jak w ASO kupowales podaj nr FINIS albo katalogowy z opakowania.

1Bodzio - |31 Sty 2008|, 2008 20:50

Bocznikowy bylby dobry na przewodzie ciśnieniowym, natomiast w obwodzie chłodnicy oleju ciśnienia za duzego nie ma. Mysle ze własnie przeplywowy filtr byłby tam wart zachodu.
Peterson - |31 Sty 2008|, 2008 21:01

Jutro zrobię zdjęcie i pooglądacie jak to wygląda. Przypomina mi to filtr paliwa taki jak się montowało kiedyś na przewodzie paliwowym tyle że dwa lub trzy razy większy. Obudowa karbowana, oczywiście wlot i wylot i dwie opaski zaciskowe.
Z waszych wypowiedzi wnioskuję że dobrze jest mieć założony taki filtr- bo zastanawiam się czy go nie zwrócić. Swoją drogą to z tego co na nim pisze to powinien być wymieniany raz do roku lub co 12000 mil.

Boni - |31 Sty 2008|, 2008 21:47

Rzecz w sumie jest dobra, taki filtr w obwodzie chłodnicy, bo o to idzie, mają to przeważnie bardziej wysilone aplikacje, jest np. dość powszechny w pickupach i terenówkach. W Scorpio to egzotyka, ale jak nie kosztował zbyt wiela i masz jak go zmotać, można sobie coś takiego dołożyć.
Peterson - |2 Lut 2008|, 2008 19:26

Zdjęcia owego filtra wysłałem do "ADAMA2000". Mam nadzieję że gdzieś je pokaże.
Zaglądałem na podłączenie przewodów chłodnicy do skrzyni i nie bardzo wiem jak to podłączyć. Wg skromnej instrukcji załączonej do filtra to przewody te powinny trochę inaczej wyglądać tzn. metalowy przewód chłodnicy powinien przechodzić w gumowy tak aby podłączyć na opaski filtr. Jak to teraz rozwiązać? Przeciąć na żywca przewód i przerobić po obu stronach na gumowy łącząc wszystko tylko opaskami?
ADAM2000 dostał również zdjęcie tej instrukcji na której wszystko widać jak to powinno być podłączone.

Adam_2000 - |2 Lut 2008|, 2008 20:48

Tak toto wgląda :

1Bodzio - |2 Lut 2008|, 2008 20:58

Patrząc na porównanie do zapalniczki, to coś małowaty ten filterek. On raczej służy chyba do filtrowania portfela z pieniędzy i do poprawy samopoczucia użytkownika.
Adam_2000 - |2 Lut 2008|, 2008 22:21

Mnie raczej chodzi o coś takiego :





Struna - |30 Kwi 2008|, 2008 16:45

tak sobie obejrzałem dokładnie te fotki filtra kolegi Peterson, i jest na nim napis MAGNETIC IN-LINE FILTER czyli, że to jakiś magnetyczny wynalazek i pewnie wyłapuje jakieś metaliczne zanieczyszczenia, no albo taki cud świata jak magnetyzer :)
HellHound - |8 Mar 2009|, 2009 13:19

Witam, czy ten olej nadaje się do asb wieloryba?

http://ford.sklep.pl/pl,p...om,ford,1l.html

Pozdr

kondzio508 - |8 Mar 2009|, 2009 13:28

raczej nie bo to jest do starszych modeli i do ukl. wspomagania wiec jest gorszej jakosci do skrzyni asb ma być dobry olej .
Jankes - |8 Mar 2009|, 2009 13:58

to Cie zaskoczę, bo ATF 220 leje sie do układu wspomagania mk1 jak równiez do ASB mk1, a co do wielorybowych skrzyń to spokojnie możesz zalec dextronemIII lub ATF 320, jest sporo tańszy niz fordowski, a tez sie nadaje
kondzio508 - |8 Mar 2009|, 2009 14:13

Jankes, ja nie twierdzielm ze wogóle sie nie nadaje do ASB tylko ze jest do starszych typów skrzyń .
Mysza - |8 Mar 2009|, 2009 18:11

Struna napisał/a:
MAGNETIC IN-LINE FILTER
mam u siebie. Znalazlem na przewodzie olejowym od skrzyni automat, bylo przy silniku od Wąskiego :) Zalozylem wielorybowi na przewod powrotny wspomagania. Filterek jest firmy STP. Ma za zadanie wychwycić metaliczne produkty zuzycia skrzyni czy ukladu wspomagania.

Adam_2000 napisał/a:
Mnie raczej chodzi o coś takiego :
Ale to jest co innego. Taki zestaw jest do przeniesienia filtra oleju z silnika w inne miejsce. Do wyczynowych silników, zeby filtr sie nie nagrzewal od motoru i zeby ulatwic do niego dostęp. Ewentualnie podpiąć dodatkowo obieg wody.
Adam_2000 - |8 Mar 2009|, 2009 18:17

Mysza napisał/a:
Taki zestaw jest do przeniesienia filtra oleju z silnika w inne miejsce...

Mysza, do czego toto jest to ja doskonale wiem. Chodzi mi o to, żeby można było co jakiś czas wymienić sam filtr, bez demontażu miski skrzyni.

Mysza - |8 Mar 2009|, 2009 22:01

Adam_2000 napisał/a:
Chodzi mi o to, żeby można było co jakiś czas wymienić sam filtr, bez demontażu miski skrzyni.
no do skrzyni to takiego wynalazka nie ma raczej.
Struna - |8 Mar 2009|, 2009 22:57

Mysza napisał/a:
mam u siebie. Znalazlem na przewodzie olejowym od skrzyni automat, bylo przy silniku od Wąskiego :)
przy kosie z którego mam skrzynie ( też od Wąskiego ) też był taki filtr.
Mysza napisał/a:
Zalozylem wielorybowi na przewod powrotny wspomagania.
na wspomę ? a nie do automata ?
Mysza - |9 Mar 2009|, 2009 05:22

Bo akurat węże wspomy zmieniałem :) Jak będe robił w automacie, to założę drugi :) A we wspomie też się olej potrafi nieźle zasyfić, więc filtr uznałem za jak najbardziej potrzebny.
Struna - |9 Mar 2009|, 2009 10:51

ja do automata zapodam, razem z drugą chłodnicą.
Mysza - |9 Mar 2009|, 2009 12:33

Jakbym mial to bym też zapodał :) A chłodnicę mam nawet jakąś :)
Struna - |9 Mar 2009|, 2009 13:40

Mysza napisał/a:
Jakbym mial to bym też zapodał
to się daje kupić w fordzie. Ktoś tu na forum kiedyś pokazywał, że kupił takie.
Piotr_pan - |3 Lip 2010|, 2010 14:00

Witam, chciałbym najpierw podziękować Bodzio za super opis dynamicznej wymiany oleju w ASB, jednak muszę uzupełnić ten opis o bardzo ważne informacje które być może komuś pomogą w usunięciu problemu z ASB. Czyli zaczynam od początku, wymiana dynamiczna poszła OK. z tą różnicą że filtr był nowy połączony na kleju z gumowym wężem olejoodpornym i dalej już tak samo czyli baniaczek z olejem klasy Dextron III. Po zdjęciu misy olejowej okazało się że jest dość mocno zanieczyszczona opiłkami metalu w postaci takiej pasty. Wyczyściłem na wysoki połysk. Uszczelka w oryginale była grubości okoł 3-4 mm z metalowymi wkładkami, kołeczkami odpowiedzialnymi za trzymanie odpowiedniej średnicy. Ja w Midpartsie otrzymałem uszczelkę o grubości niecałe 1 mm koloru różowego ( od razu piszę NIE KUPOWAĆ JEJ !!!) po założeniu misy wlaniu oleju i 2 dniach jazdy okazało się że uszczelka totalnie cieknie ... Ale za to skrzynia zaczęła płynniej pracować, jednak nadal po zapięciu LOCK-UP często zdarzało się mojej skrzyni wpadać w głośnie wibracje, czasem przy ostrym przyspieszaniu a czasem przy delikatnej zmianie... plus objaw głośnego uderzenia przy włączaniu R i D (tą przypadłość zrzucałem na luzy na przegubach). Dziś postanowiłem uporać z cieknącą misą i ponieważ chciałem odzyskać olej który wlałem udałem się do Krakowa do firmy ASB Sentyrz i jakież było moje zdziwienie że po wlaniu czystego oleju i przejechaniu ledwo 300 km olej zrobił się brunatny ... zdecydowałem że uzupełnimy czystym świeżutkim olejem. Weszło 3,5 litra. I teraz najlepsze skrzynia przestała stukać przy zmianie na R i D oraz :shock: zniknął problem z LOCK-UP ... i powiem szczerze że jestem w głębokim szoku, być może dynamiczna wymiana oleju to jedno a wlanie świeżego i przejechanie kikuset km to drugie zauważyłam znaczną, znaczną poprawę w pracy skrzyni. Polecam wszystkim ten sposób bo czasem jak w moim przypadku może pomóc.
Jankes - |3 Lip 2010|, 2010 14:54

To tylko się cieszyć, ze pomogło, chciałbym bardzo, żebyś za dwa-trzy miesiące po zrobieniu 10 tys km, to samo powiedział.
Mysza - |3 Lip 2010|, 2010 16:41

Właśnie miałem to pisać ;) Jak dla mnie to jeszcze dwa-trzy tygodnie ta skrzynia pożyje, ale nie chcę być złym prorokiem.
Piotr_pan - |3 Lip 2010|, 2010 21:46

Chłopaki za 2 tygodnie to jadę do chorwacji na wakacje :) nie ma takiej możliwości aby cokolwiek się stało ;) Obiecuję że w razie problemów zaraz napiszę co i jak. Może jestem niepoprawnym optymistą ale wierzę, że ta wymiana spowodowała lepszą pracę skrzyni, no chyba że zgodnie z zasadą "przed śmiercią się poprawia" skrzynia padnie za 3 tygodnie ;) wiem że tak nie będzie.
Pozdrawiam

Boni - |3 Lip 2010|, 2010 23:31

Wiesz, jak wali na R i D to przeważnie cudów już nie ma. Ale "przeważnie", oczywiście możesz mieć szczęście, że to był tylko syf tu i ówdzie i się wypłukało i będzie tip top. Bo od zmiany oleju to okładzin ciernych, zębów w przekładniach, łopatek konwertera itp rzeczy jednak nie przybywa w skrzyni ;)
Kevin Xy - |4 Lip 2010|, 2010 00:29

za walenie R i D to jak najbardziej odpowiada luz dyfra
poprzez luz naped sie rozpedza, wiec jak zapnie to uderza
rozluzowywuj na N i sprawdz czy tak samo uderza

Boni - |4 Lip 2010|, 2010 10:06

Zakładałem że mówimu o waleniu skrzyni na R/D a nie dyfra czy półosi, to się odróżniało już w żłobku... ;)
Jankes - |4 Lip 2010|, 2010 10:12

Ja tez byłem szcześliwy po wymianie oleju, wlałem prawie 13 l świeżego oleju, zaczęła pracować idealnie, ahh normalnie cud miód i orzeski....tylko nie wiem czemu w ciągu pół roku zagościła w nim 4 skrzynia...
Adam_2000 - |4 Lip 2010|, 2010 11:02

Jankes napisał/a:
.tylko nie wiem czemu w ciągu pół roku zagościła w nim 4 skrzynia...

Są tacy, co kowadło popsują ;)

ford2fast - |4 Lip 2010|, 2010 11:12

Piotr_pan napisał/a:
jakież było moje zdziwienie że po wlaniu czystego oleju i przejechaniu ledwo 300 km olej zrobił się brunatny

Zwyczajnie wypłukał resztę śmieci :)

pepi - |4 Lip 2010|, 2010 12:15

Piotr_pan napisał/a:
. i powiem szczerze że jestem w głębokim szoku, być może dynamiczna wymiana oleju to jedno a wlanie świeżego i przejechanie kikuset km to drugie zauważyłam znaczną, znaczną poprawę w pracy skrzyni. Polecam wszystkim ten sposób bo czasem jak w moim przypadku może pomóc.
- aby potem nie była dynamiczna wymiana asb niestety prawda jest taka nie zna się chwili ani godziny ja też to sprawdzałem działała idealnie aż tu nagle coś zagrzechotało i ledwo do domu się dotoczyłem a w twym wypadku jak masz jechać tak daleko to se wykup auto :) holowanie :690:
Mysza - |4 Lip 2010|, 2010 12:18

pepicosi napisał/a:
jak masz jechać tak daleko to se wykup auto holowanie
Bez przesady, skoro nie ma żadnych złych objawów,to jak ma dojechać to dojedzie. A jak jest pech, to mozna palca w dupie złamać...
Piotr_pan - |4 Lip 2010|, 2010 17:09

Chłopaki głowa do góry jedziemy na 3 samochody niestety mój jest najcięższy ;) obiecali że mnie ściągną jak by co, hihihi jestem dobrej myśli zanim wyruszę to w kraju zrobię jakieś 600 - 800 km tak że myślę że już coś wyjdzie. A tak między nami mówiąc nie ma znaczenia jak się ma popsuć to się i tak popsuje, podczas rozmowy w warsztacie ASB wyszło żeby zrobić dobrze remont skrzyni to trzeba się liczyć z wydatkiem ok. 3000 - 3500 zł lub poszukać używki w nieznanym stanie, panowie nie ma reguły i nie ma idealnego rozwiązania jeździć czymś trzeba więc jeżdżę okaże się z jakim skutkiem :)

Pozdrawiam kolegów

Mysza - |4 Lip 2010|, 2010 17:41

Piotr_pan napisał/a:
3000 - 3500 zł lub poszukać używki w nieznanym stanie
Ja tam kupiłem od f2f w "nieznanym stanie" i kosztowala tyle co 1/3 lub nawet 1/4 tego remontu, a bedzie jeździć 3 lub 4 razy dłużej. Nie daj się naciągnąć na 'profesjonalny remont', bo to zwyczajne czesanie portwela. Trzeba by dac nową obudowę skrzyni i wszystko nowe, wtedy podziała. A tak się nie remontuje.

[ Dodano: |4 Lip 2010|, o 17:42 ]
Piotr_pan napisał/a:
zanim wyruszę to w kraju zrobię jakieś 600 - 800 km
jak chodzi to to postaw lepiej ;) Zeby Ci potem nie zbrakło 600-800 do domu ;P
Waski - |4 Lip 2010|, 2010 18:38

kup sobie jakies konkretne Assistance - tylko przeczytaj co oni tak dają za to :)
Jankes - |4 Lip 2010|, 2010 18:47

Adam_2000 napisał/a:
Jankes napisał/a:
.tylko nie wiem czemu w ciągu pół roku zagościła w nim 4 skrzynia...

Są tacy, co kowadło popsują ;)


Taa i co jeszcze, tym nie jeżdzi 20 letni narwaniec, tylko starszy stateczny pan ;)

Waski - |4 Lip 2010|, 2010 18:54

starsi stateczni Panowie to potrafia zajechac wszystko :)
Piotr_pan - |4 Lip 2010|, 2010 20:18

Ta starszy stateczny Pan hihihihi, fakt faktem jeżdżę ostrożnie. Mysza nie mam zamiaru na razie naprawiać mojej skrzyni bo chodzi idealnie ;) a tak serio, serio to kupując używkę nie masz żadnej gwarancji czy po założeniu przejedziesz 100 czy 100.000 tyś km. Poczekajmy zobaczymy :)
Mysza - |4 Lip 2010|, 2010 20:31

Waski napisał/a:
starsi stateczni Panowie to potrafia zajechac wszystko
true ;) A weź im wytlumacz cokolwiek...
Z pamiętnika serwisanta: Starszy stateczny pan zgłasza problem, przychodzi konsultant i mechanik. A pan mówi: "Dzieje się coś dziwnego, i nie powinno tak być na pewno, bo jak zmieniam bieg na wyższy, to spadają mi obroty..." I weź się tu człeku nie załam...

[ Dodano: |4 Lip 2010|, o 20:32 ]
Piotr_pan napisał/a:
Mysza nie mam zamiaru na razie naprawiać mojej skrzyni
Nie naprawiaj nigdy, swojej, ani niczyjej.
Boni - |5 Lip 2010|, 2010 07:43

Eee tam, swoją można podłubać, byle z ostrożna, no i jak się ma trochę pojęcia i dużo woli walki ;)
Ale jedno pewne - nie kupować drugiej za ciężki szmal w typie "po super remoncie w czołowym serwisie Ziutex & Browiec Spółka Niejawna" ani "leży w pokrzywach, ale wczoraj jeszcze super jeździła w wujka Jaśka szwagra Scorpio, droga, ale z gwarancją na gigazylion kilometrów". Jak już to w normalnej cenie z czegoś co PRZY TOBIE jeździło. A i tak bywają usterki albo początki usterek, i torchę loterii.

Mysza - |5 Lip 2010|, 2010 08:00

Boni napisał/a:
można podłubać, byle z ostrożna
Wymienić simmeringi albo modulator ;)
ford2fast - |5 Lip 2010|, 2010 08:14

Jankes napisał/a:
....tylko nie wiem czemu w ciągu pół roku zagościła w nim 4 skrzynia...

Jeżeli drutownia w pełni sprawna to znaczy się takie dobre skrzynie były :):

Boni - |5 Lip 2010|, 2010 08:16

:P
Śmiechem żartem, ale jedną z najgorszych rzeczy jakie mnie spotkały przy ASB to nie były sprzęgła-skwarki które ciężko było mlotem na imadle "rozłożyć", czy bębny w proszku, czy płyta typu "kopalnia syfu" itd. itp. tylko wynalazki po polskich fakowcach-remontowcach, np. śrubka/nakrętka konwertera, trzy ok, a jedna nakrętka "zrobiła się" okrągła... i weź człowieku się chlastaj...

Mysza - |5 Lip 2010|, 2010 08:24

Ja widziałem kiedyś AXODa, który w środku był tak czarny, jakby go zalać smołą... Nie wiem co to był za olej, chyba z silnika VM... spalone wszystko :) Dominowaly określenia: czerń, fiolet, wióry, skrawki, opiłki :) Ogólnie wewnątrz: ruja i poróbstwo 8)
Boni - |5 Lip 2010|, 2010 08:32

Najśmieszniejsze że takie czasem jeszcze jeżdżą, znaczy, dojeżdżają do warsztatu, tylko po otwarciu nie ma za bardzo co składać. To jest zagadka wszechczasów, że precyzyjna maszyna, złożona z kilkuset części, po zespawaniu na fioletowo i zalaniu szlamem, może nadal działać. Trochę ;)

No dobra, bo się kącik weterana robi - Piotr jeździ, uważa, jakby co szuka używki, bo pamięta - od nowego oleju nie przybyło mu tego, co się spiłowało z okładzin i trybów, tego co wyrzucił z miski w formie szlamu ;)

Mysza - |5 Lip 2010|, 2010 08:39

Boni napisał/a:
To jest zagadka wszechczasów, że precyzyjna maszyna, złożona z kilkuset części, po zespawaniu na fioletowo i zalaniu szlamem, może nadal działać
Właśnie ta też jeździła :) A nieraz jeden syfek unieruchomi...
Struna - |5 Lip 2010|, 2010 15:00

Piotr_pan napisał/a:
udałem się do Krakowa do firmy ASB Sentyrz
no nooo, masz chłopie zacięcie i silną wolę. Ja bym gościa ubił za samo podejście do klienta.
Piotr_pan - |5 Lip 2010|, 2010 15:04

Boni Piotr jeździ i melduje na forum kiedy przestanie jeździć ;)

[ Dodano: |2 Sie 2010|, o 10:32 ]
Witam kolegów, jak obiecałem jeżdżę i piszę od ostatniego mojego postu troszkę minęło, jakieś 3200 km i parę dni. Chorwacja zaliczona - skrzynia nadal pracuje idealnie :) A w Chorwacji było pięknie ...

Reader - |13 Paź 2011|, 2011 22:32

Piotr_pan, i jak tam Twoja skrzynka , padła w końcu ? :610:
Jakiej firmy olej użyłeś przy wymianie ?

mustaffik - |28 Lis 2014|, 2014 19:39
Temat postu: Płukanie przy wymianie oleju w ASB
Witam. Wiem że odgrzewam starszawy temat ale nie chcę zakładać nic nowego ;) a sprawa ma związek z wymianą oleju w ASB. Pytanie moje to czy ktoś spotkał się lub używał lub jakiś mechanik u którego wymieniał olej w ASB coś takiego jak środek do płukania skrzyni? Znalazłem coś takiego: http://www.motointegrator...-lim2512-300-ml i zastanawiam się czy przy najbliższej wymianie nie zastosować czegoś takiego. Czekam na opinie bo różne już słyszałem ale od nikogo kto miał forda..
Boni - |29 Lis 2014|, 2014 00:13
Temat postu: Re: Płukanie przy wymianie oleju w ASB
mustaffik napisał/a:
Czekam na opinie bo różne już słyszałem ale od nikogo kto miał forda.

To akurat (ford czy nie ford) nie ma w temacie najmniejszego znaczenia. A opinii jak gwiazd na niebie, każdy ma własną. Może tak - ja się ostatni raz odważyłem na jakiekolwiek dodatki/płukania "myjące", mosterdzieju, jak dziś pamiętam, roku pańskiego 1993. A może 1994. W swoim pierwszym maluchu. No a potem jednak nie, a szczególniej w skrzyniach automatycznych z nalotem rzędu 200-400kkm...

KubusWariat - |29 Lis 2014|, 2014 14:12

wymienialem olej w moim a4ld Bodzia sposobem w 2008 roku i zdalo egzamin.. bez zadnego plukania
Sebagio. - |6 Kwi 2015|, 2015 20:22

Jakie są orientacyjne koszta takiej wymiany "w domu" a w "serwisie"? Mój największy problem to garaż, a właściwie jego brak... Chyba, że ktoś pomocny mieszka niedaleko od Elbląga ;)
Jankes - |6 Kwi 2015|, 2015 20:26

W domu to tyle co 15 l oleju plus filt plus uszczelka, a serwis plus 200-300zl
Sebagio. - |6 Kwi 2015|, 2015 21:56

Coś tam mi się obiło "o oczy" o oleju dextron III, jestem zielony w tym temacie i jak klikam sobie na alledrogo to mi wychodzą litrowe opakowania albo bańki 20l. Wiem, że idę trochę na łatwiznę ale byłoby fajnie gdyby ktoś mnie pokierował co i gdzie kupić. Widziałem, że były problemy z uszczelkami więc wolałbym jakąś lepszą, to samo z filtrem. Aha no i takie pytanie dla mnie oczywiste, dla Was oczywista jest pewnie odpowiedź, czy do każdej skrzyni w scorupie jest taka sama uszczelka i filtr? Skąd mam wiedzieć jaką mam skrzynię?
Jankes - |6 Kwi 2015|, 2015 22:18

http://www.midparts.com.pl/

Tu kupisz wszystko

pablo19 - |6 Kwi 2015|, 2015 22:50

Albo taki olej: http://www.pl.commaoil.co...oducts/view/180
Albo taki: http://www.pl.commaoil.co...oducts/view/191
Nie wiem, który lepszy. :) Mają prawie taką samą specyfikację.

Sebagio. - |6 Kwi 2015|, 2015 23:02

Czyli to będzie okej
http://www.midparts.com.p...elka-miski/2014

No właśnie co do oleju wiem, że ludzie stosują różne i są zadowoleni. Znajomy ma sklep motoryzacyjny więc może zamówiłby mi jakiś olej w dobrej cenie tylko muszę wiedzieć jaki :) No i ile bo 15l to nie za dużo? Wg poradnika i tego co widziałem w książce to 10.5l wchodzi do skrzyni.

pablo19 - |6 Kwi 2015|, 2015 23:05

Jankes podał ilość do wymiany dynamicznej, czyli przepompowania całego układu, jeśli chcesz wymienić statycznie, czyli tyle ile Ci zleci po odkręceniu miski to 10 litrów powinno Ci starczyć.
Sebagio. - |6 Kwi 2015|, 2015 23:09

Mówię oczywiście o dynamicznej, w poradniku bodzio pisze, aby do bańki wlać 7l, odpalić i dolać 3l.
ford2fast - |6 Kwi 2015|, 2015 23:13

pablo19 napisał/a:
Albo taki olej: http://www.pl.commaoil.co...oducts/view/180
Albo taki: http://www.pl.commaoil.co...oducts/view/191
Nie wiem, który lepszy. :) Mają prawie taką samą specyfikację.

Obydwa siebie warte :):
To nie jest żaden producent tylko marka Intercarsu jak 4max i inne :)

Sebagio. - |6 Kwi 2015|, 2015 23:56

A co z tym? Niby taki jak powinien być, cena dobra, a jak z jakością? Na szybkości na jakimś tam forum omegi wyczytałem, że dobry..

http://www.midparts.com.p...III-MERCON/2072

Jankes - |7 Kwi 2015|, 2015 07:15

Ja taki stosuje indziala.

15l to z zapasem, zalezy ja bardzo przepompujesz i tak pol wylejesz na siebie pol na podloge, a jak Ci zostanie to wymienisz w wspomaganiu. Chyba lepiej miec zapas niz na styk.

pablo19 - |7 Kwi 2015|, 2015 07:21

Można najpierw odpompować, ile się da, przez rurkę od bagnetu i praktycznie nic się nie wylewa.
Jankes - |7 Kwi 2015|, 2015 07:25

Ale to przy sciaganiu miski jedynie, a przy dynamicznej i tak sie leje wszedzie.

[ Dodano: |7 Kwi 2015|, 2015 07:27 ]
No i jak sie nie ma czystego kanalu albo podnosnika to bym sie za taka wymiane nie bral.

pablo19 - |7 Kwi 2015|, 2015 07:29

Próbował ktoś wymieniać dynamicznie, tylko zdejmując przewody do chłodnicy?
Jankes - |7 Kwi 2015|, 2015 07:57

Też to jest jakiś sposób ;)

Chyba Gufer tak robił ale pamiec już nie ta.

kat - |7 Kwi 2015|, 2015 07:57

Comma to angielska marka oleju,a to,ze jest rozprowadzana przez inter cars nie ma nic do rzeczy
Mozna lac spokojnie Ravenol,ktory ma praktycznie kazdy olej do ASB.

Odpinalem przewody,ale w volvo,a tam nie bylo miski.Przepompowywalem wszystko.
W scorpio wyciagalem przez bagnet ,przy statycznej nigdy mi nie weszlo wiecej niz ok 5L

Adam_2000 - |7 Kwi 2015|, 2015 08:42

pablo19 napisał/a:
Próbował ktoś wymieniać dynamicznie, tylko zdejmując przewody do chłodnicy?

Zawsze tak właśnie robiłem.

ford2fast - |7 Kwi 2015|, 2015 08:44

pablo19 napisał/a:
Jankes podał ilość do wymiany dynamicznej, czyli przepompowania całego układu, jeśli chcesz wymienić statycznie, czyli tyle ile Ci zleci po odkręceniu miski to 10 litrów powinno Ci starczyć.

Przy wymianie statycznej wystarczy 6l oleju :)

Jankes - |7 Kwi 2015|, 2015 08:46

ford2fast napisał/a:
pablo19 napisał/a:
Jankes podał ilość do wymiany dynamicznej, czyli przepompowania całego układu, jeśli chcesz wymienić statycznie, czyli tyle ile Ci zleci po odkręceniu miski to 10 litrów powinno Ci starczyć.

Przy wymianie statycznej wystarczy 6l oleju :)


Dokładnie, a nawet mniej ;)

ford2fast - |7 Kwi 2015|, 2015 08:47

Adam_2000 napisał/a:
pablo19 napisał/a:
Próbował ktoś wymieniać dynamicznie, tylko zdejmując przewody do chłodnicy?

Zawsze tak właśnie robiłem.

Bez zdejmowania miski ? :shock:

Jankes napisał/a:
ford2fast napisał/a:
pablo19 napisał/a:
Jankes podał ilość do wymiany dynamicznej, czyli przepompowania całego układu, jeśli chcesz wymienić statycznie, czyli tyle ile Ci zleci po odkręceniu miski to 10 litrów powinno Ci starczyć.

Przy wymianie statycznej wystarczy 6l oleju :)


Dokładnie, a nawet mniej ;)

To prawda , ale czasami 5l nie wystarcza :roll:

pablo19 - |7 Kwi 2015|, 2015 09:06

6 może być za mało.
W tamtym roku odkręciłem miskę i zostawiłem tak na całą noc, na drugi dzień wlałem 5l z jednej bańki i około połowę drugiej pięciolitrowej. dokładnie nie zmierzyłem, ale na pewno wlałem więcej niż litr z drugiej bańki.

ford2fast - |7 Kwi 2015|, 2015 09:10

pablo19 napisał/a:
6 może być za mało.
W tamtym roku odkręciłem miskę i zostawiłem tak na całą noc, na drugi dzień wlałem 5l z jednej bańki i około połowę drugiej pięciolitrowej. dokładnie nie zmierzyłem, ale na pewno wlałem więcej niż litr z drugiej bańki.

Sprzeczał się nie będę :)
Nigdy nie wpadłem na taki pomysł aby dwa dni wymieniać olej :)
W każdym razie twierdzenie , że do wymiany statycznej jest potrzebne 10 litrów oleju to mocne nieporozumienie :)

pablo19 - |7 Kwi 2015|, 2015 09:47

ford2fast napisał/a:
...
W każdym razie twierdzenie , że do wymiany statycznej jest potrzebne 10 litrów oleju to mocne nieporozumienie :)

To tak jak pisanie o sześciu :)-: , nie każdy ma czas, drugie auto pod nosem lub ochotę na pojechanie po brakujący litr z zza niskim stanem oleju.

ford2fast - |7 Kwi 2015|, 2015 10:20

pablo19 napisał/a:
ford2fast napisał/a:
...
W każdym razie twierdzenie , że do wymiany statycznej jest potrzebne 10 litrów oleju to mocne nieporozumienie :)

To tak jak pisanie o sześciu :)-: , nie każdy ma czas, drugie auto pod nosem lub ochotę na pojechanie po brakujący litr z zza niskim stanem oleju.

Wymieniałem olej przynajmniej kilkadziesiąt razy i nigdy nie weszło więcej niż 6 litrów
Może miałeś ponad stan?

ford2fast - |7 Kwi 2015|, 2015 10:33

pablo19 napisał/a:
Możliwe, ale mało prawdopodobne. Widać w nocy więcej ścieka ;)

Możliwe że przez noc puchnie objętościowo :)
Ja uznaję , że jeżeli nawet nie kapie ze skrzyni przy zdjętej misce to cały olej jest spuszczony

Sebagio. - |7 Kwi 2015|, 2015 10:47

Mannol Dexron III - tanie, ludzie to kupują, ale czy to w ogóle dobre?
kat - |7 Kwi 2015|, 2015 10:49

Ravenol,Mobil,to w zupelnosci wystarczy,przestan szukac wynalazków
ford2fast - |7 Kwi 2015|, 2015 10:50

Sebagio. napisał/a:
Mannol Dexron III - tanie, ludzie to kupują, ale czy to w ogóle dobre?

Każdy nowy świeży olej spełniający zalecane normy jest dobry :)
Zamiast się zastanawiać częściej wymieniaj
Wśród tanich olei nie znajdziesz cudownych
Nie oznacza to też że te najdroższe są dwa razy lepsze :)

Sebagio. - |7 Kwi 2015|, 2015 10:54

Pytałem o mannola bo "mam pod ręką" i jest tani.

P.S. Z chęcią przyjmę stary filtr aby na spokojnie w domu skonstruować sobie to urządzonko z rurą ;)

kat - |7 Kwi 2015|, 2015 10:57

ford2fast napisał/a:
Sebagio. napisał/a:
Mannol Dexron III - tanie, ludzie to kupują, ale czy to w ogóle dobre?

Każdy nowy świeży olej spełniający zalecane normy jest dobry :)
Zamiast się zastanawiać częściej wymieniaj
Wśród tanich olei nie znajdziesz cudownych
Nie oznacza to też że te najdroższe są dwa razy lepsze :)


lałem do dohca Panolin,do volvo Mobil,do toyoty leje Ravenol,byle mial specyfikacje producenta,ale stroniłem od wynalazków

ford2fast - |7 Kwi 2015|, 2015 11:11

kat napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Sebagio. napisał/a:
Mannol Dexron III - tanie, ludzie to kupują, ale czy to w ogóle dobre?

Każdy nowy świeży olej spełniający zalecane normy jest dobry :)
Zamiast się zastanawiać częściej wymieniaj
Wśród tanich olei nie znajdziesz cudownych
Nie oznacza to też że te najdroższe są dwa razy lepsze :)


lałem do dohca Panolin,do volvo Mobil,do toyoty leje Ravenol,byle mial specyfikacje producenta,ale stroniłem od wynalazków

Lepiej zalewać świeży wynalazek co 30 tysięcy niż najlepszy olej co 100 tysięcy km :)

kat - |7 Kwi 2015|, 2015 11:15

a jeszcze lepiej wymieniac olej zgodnie z wytycznymi,tylko takich co to robia jest mały procent
zibi8556 - |7 Kwi 2015|, 2015 21:42

Sebagio. napisał/a:
Mannol Dexron III - tanie, ludzie to kupują, ale czy to w ogóle dobre?

Co do tego konkretnie nie wiem ale na sklep do "mojego" cpn-u zamawiamy inne tej firmy. Przedstawiciel mówił , że są to jakieś markowe oleje tylko pod innym szyldem ( nie pamiętam jakie)
Może to być tak samo prawda jak z kupnem passata 1,9 tedeji z 2000r z przebiegiem 180 kkm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group