Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Obroty w scorpio 2.3 (automat)

tomasz - |15 Lis 2004|, 2004 23:39
Temat postu: Obroty w scorpio 2.3 (automat)
Na poczatku chcialbym was przywitac. niestety zaczynam od problemu :(
Moj Scorpio z 97r. z motorkiem 2.3 w automacie telepie na wolnych obrotach. Obroty sa ok, rowne, ale strawsznie drzy silnik. Wyglada jakby nie palił na wszystkie gary. Słabo sie zbiera. Na wyzszych obrotach jest ok. Swiece wymienione, sprawdzalem czy pali na wszystkich (swiece ladne). Juz nie mam pomyslow co moze byc. Pomozcie bo juz mam dosyc i chyba go sprzedam :(

sierars1 - |16 Lis 2004|, 2004 00:20

No to witamy w klubie :)
A może wina jest w kabelkach,kopułce jak ma tak przypuszczam ale mogę się mylić.
Co prwda mniałem kiedyśpodobny problem w swoim zabojadzie ale to silnik coswortha i wymieniłem kabelki świeczki i od razu odzył.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH

tomasz - |16 Lis 2004|, 2004 07:37

U mnie nie ma kopułki, sa jakies dwa moduly, ktore sa razem z dwoma fajkami do jednego z modulow wpina sie przewod WN.
Ktorys mechanik powiedzial ze to moze byc wina czujnika obrotow. Czy to chodzi o czujnik polozenia walu korbowego? Ile cos takiego kosztuje?

tomasz - |16 Lis 2004|, 2004 07:41

Dodam jeszcze ze na gazie i na benzynie jest tak samo. Na gazie nie strzela. Jak by nie palił na wszystkie go chyba by strzelało? No chyba ze mam taka dobra instalacje wtrysku sekwencyjnego. Sam juz nie wiem.
fructon - |16 Lis 2004|, 2004 07:47

napisales ze obroty sa rowne ale jaka maja wartosc wg.obrotomierza w pierwszym kroku sprawdz cewki na swiecach i cisnienie paliwa czy auto ma gaz? niestety sprawdzenie prawidlowej pracy tych cewek nie jest latwe najlepiej miec jakas zapasowa w dodatku sprawdzona i po prostu je podmienic czesto sie zdarza ze maja przebicie do masy i wtedy wypadaja zaplony niestety cena nowej w fordzie to okolo380 pln
fructon - |16 Lis 2004|, 2004 07:51

przed dalsza zabawa z tym problemem proponuje podlaczyc go do jakiegos czytnika moze ma jakies kody bledow i wtedy bedzie latwiej wpasc na trop
Staszek - |16 Lis 2004|, 2004 08:23

Ja to bym się przyjżał jeszcze iskrze na swiecach, czasami pozory mylą, iskra niby jest ale podwpływem ciśnienia ginie albo nie jest wstanie dokonać zaplonu ztąd ta różnica benzyna gaz, chyba że w benzynie jest cos nieporządanego.
Ale to tylko moje sugestie.

tomasz - |16 Lis 2004|, 2004 13:42

Na gazie i na benzynie chodzi tak samo, trzesie calym silnikiem. Zachowuje sie jaby nie palil na wszystkie - to przyklad bo nie znam innych przyczyn szarpania silnikiem.
Obroty na benzynie i na gazie ok. 900. W skorupce jest gaz sekwencyjny.
co moze byc przyczyna? oprocz tych modulow i przewodow? Jakis mechanik powiedzial ze moze byc to wina czujnika obrotow? Czy to moze byc to? Jakie czujniki nalezy sprawdzic?
Sprawdzalem czujnik temp. plynu i powietrza. Czy za szarpanie moze byc odpowiedzialny czujnik polozenia przepustnicy? Moze znacie jakis sposob samodiagnozy?
Pozdrawiam

tomasz - |16 Lis 2004|, 2004 13:47

A jeszcze jedno przypomnialo mi sie - bo zdjeciu wtyczki z przepływomierza nie ma zadnej reakcji. Moze to to? Jesli sie nie da samemu zdiagnozowac za pomoca kodow blyskowych to nieominie mnie serwis :(
Struna - |16 Lis 2004|, 2004 14:35

Po zdjęciu wtyczki z przepływomierza powinieneś zauważyc sporą różnicę - więc może to faktycznie to.
fructon - |16 Lis 2004|, 2004 20:11

sprawdz przeplywomierz nie odlaczaj wtyczki wlacz zaplon pomiedzy stykiem3-5 powinno byc napiecie 12v uruchom silnik na wolnych obrotach miedzy pinem1 a masa powinno byc napiecie okolo 0.7v podwyzszaj obroty powoli napiecie ma rosnac tak by w okolicach 4000 obrotow wynosilo okolo2v tak w skrocie sprawdzisz ogolnie przeplywomierz
tomasz - |17 Lis 2004|, 2004 00:14

fructon napisał/a:
sprawdz przeplywomierz nie odlaczaj wtyczki wlacz zaplon pomiedzy stykiem3-5 powinno byc napiecie 12v uruchom silnik na wolnych obrotach miedzy pinem1 a masa powinno byc napiecie okolo 0.7v podwyzszaj obroty powoli napiecie ma rosnac tak by w okolicach 4000 obrotow wynosilo okolo2v tak w skrocie sprawdzisz ogolnie przeplywomierz


Ok. Dzieki za pomoc, jutro sprawdze i napisze co sie dzieje z przeplywomierzem.
Jest jakis sposob aby samemu zdiagnozowac taki silnik za pomoca diody?

fructon - |17 Lis 2004|, 2004 06:49

niestety nie
tomasz - |18 Lis 2004|, 2004 01:32

Sprawdzilem przeplywomierz - jest dobry - napiecie zasilajace 13V (styki 3 i 4) oraz sygnal w zaleznosci od obrotow 0.7 do 2V przy 4000 obr/min.
Jutro wymieniam przewody WN.

fructon - |18 Lis 2004|, 2004 15:57

przy okazji jesli masz mozliwosci to sprawdz cisnienie sprezania zdarza sie ze jeden slaby cylinder daje takie objawy co do kabli to ich nie wymienisz musisz wymienic cewki bo jest to zespol nierozbieralny a przed takim krokiem upewnij sie czy sa dobre bo to wydatek
jurek - |18 Lis 2004|, 2004 20:23

Możesz powiedzieć ile spala przy sekwencji?
viki16V - |20 Lut 2005|, 2005 19:03

witam to ja tomek tylko ze zapomnialem hasla i nie moglem sie zalogowac....
sprawdzilem cisnienie na cylindrach na pierwszym bylo 6 na pozostalych po 12. Oczywiscie decyzja byla prosta - zdjecie glowicy. Po zdjeciu okazalo sie ze nie trzymaja zawory wydechowe na pierwszym cylindrze. Glowice oddalem do regeneracji do warsztatu gdzie dobrze robia. Koszt naprawy glowicy wyszedl 700 zl. mysle ze troche drogo, ale mam pewnosc ze jest dobrze zrobiona (zostaly wymienione zawory)
Na gazie chodzi malina - rowniutko nic nie trzesie, Skorupka sie zbiera. Jednym slowem naprawa sie udala, ale nie do konca.
Na benzynie nadal trzesie silnikiem, o co moze chodzic, podejrzewalem wtryski (ale wszystkie podobno rowno podaja. Macie jakies pomysly?

viki16V - |20 Lut 2005|, 2005 19:08

jurek napisał/a:
Możesz powiedzieć ile spala przy sekwencji?

obecnie pali 17l/100 gazu po miescie, w trasy jeszcze nie smigalem wiec nie wiem ile by spalila, napewno mniej.

Struna - |21 Lut 2005|, 2005 12:51

a skąd wiesz, że równo podają ?? mierzone było czy to domniemanie na zasadzie, że napięcie sterujące dochodzi ??
viki16V - |21 Lut 2005|, 2005 13:41

hmm no tez podejrzewalem wtryski i zrobilem taki test:
wyjalem listwe i pod kazdy wtrysk podlozylem proboweczke zeby nic sie nie wylalo, kolega wsiadl do srodka i krecil rozrusznikiem, po minucie sprawdzilem poziom we wszystkich proboweczkach - bylo rowniutko. Moze sposob mierzenia jest nieprawidlowy

kuba - |21 Lut 2005|, 2005 13:42

sprawdź dolot, czy lewego powietrza nie dostaje, przy nieszczelnościach dolotu tez może go tak kolebotac
Struna - |21 Lut 2005|, 2005 13:49

hmm no niby wydaje się to w miarę ok sposób ale to oprócz tego że ma rozpylac to jeszcze ma tego rozpylić okresloną ilość w określonym czasie. sa przyrządy do mierzenia tego.
viki16V - |21 Lut 2005|, 2005 16:34

dolot raczej caly. sprawdze jeszcze raz, ale dziwne ze tylko na benzynie trzesie silnikiem. obroty na benzynie pow. 900 tylko czuc lekkie falowanie i trzesienie silnikiem. Na gazie jest rowniutko.
Struna - |21 Lut 2005|, 2005 17:03

no tak jakby wtryski - ale możesz mieć też za małe ciśnienie paliwa na listwie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group