Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Tryb awaryjny silnika

Szuler - |10 Wrz 2004|, 2004 07:49
Temat postu: Tryb awaryjny silnika
Jak to jest z tym trybem awaryjnym silnika? Wyczytałem na forum, że jak komputer ma błedy (przy zczytywaniu ich) to silnik pracuje w jakimś trybie awaryjnym i ma mniejszą wydajność... Na zlocie miałem robiony teścik i niby wykazał, że wszystko ok, ale wydawało mi się to podejrzane. Zrobiłem wczoraj sobie czytnik (dioda plus opornik - koszt 2zł), rozgrzałem silnik i wyszło, że na paliwie jest 12 czyli wolne obroty i 77 czyli wskaźnik kick-down. Mam manuala ale kiedyś był automat i to pewnie dlatego.. Na gazie pokazuje jeszcze 41 - uboga mieszanka na sondzie ale na gazie nie ma co patrzeć na wskazania, tak? I jak to teraz jest - jak zrobię te wolne obroty, puszcze test, wdusze ten pedał do dechy, żęby nie było błędu kick-down to silnik będzie pracował wydajniej? Teraz mi się już zdaje, że pracuje całkiem wydajnie... :) . I czy żeby silnik nie był w trybie awaryjnym wystarczy przejść test bez błędów czy trzeba klemy odłączyć i wtedy zrobić test? Jak wszystko będzie ok to może zapali się jakaś dioda z napisem - full performance? ;)

Pozdrawiam
Szuler

skorza - |10 Wrz 2004|, 2004 08:16

wyskakuje Ci tylko błąd 41! Masz podłłczony gaz pod jedną sondę, czy dwie?
Ile Ci pali?
ile masz registrów ( 1 aktuator i 1 register?) na przewodzie zasilającym gazu!
ps. u mnie wychodzą tez te błędy 12, 41, 91-druga sonda

Szuler - |10 Wrz 2004|, 2004 08:58

Wyskakuje mi tylko 41, nie mam pojęcia pod ile sond mam podłączony gaz, jak kupiłem samochód instalka już była i nic o niej nie wiem oprócz tego, że jest to najprostsza instalka na śrube. Co do registrów to byłoby dobrze gdybym wpierw wiedział co to jest ;) . Serio, jestem laikiem w tych sprawach, nie każdy posiadacz skorupy jest mechanikiem z zamiłowania :) . Powiedz jak to sprawdzić
Co do spalania, to na trasie pali w granicach 10 litrów, w mieście bliżej 20 litrów... I chodzi czasami nierówno ale nie na luzie tylko przy jeździe - szarpie po prostu czasami..

Pozdrawiam
Szuler

skorza - |10 Wrz 2004|, 2004 11:17

własnie ta srubka to jest register! A pytanie moje dotyczyło własnie ile jest tych srubek!
...a nie musi nic sprawdzac , bo jak masz na srubke lub dwie, to masz instalke bez kompa i nie masz podłączenia do sond!

"Serio, jestem laikiem w tych sprawach, nie każdy posiadacz skorupy jest mechanikiem z zamiłowania"

PS. nie z zamiłowania tylko troszke z musu :P , pojezdzisz dłuzej to tez bedziesz mechanikiem :lol:

ps. ale spalanie masz ładne u mnie srednio 17 (15/19)

Szuler - |10 Wrz 2004|, 2004 11:50

"bo jak masz na srubke lub dwie"
No dokładnie, mam chyba dwie śrubki :) . Jedna na samym parowniku, zdaje się od wolnych obrotów (które są bez zarzutu, chodzą idealnie, a pamiętam jak w sierze na gazie obroty pływały jak głupie), a druga na rurce doprowadzającej gaz do silnika, tam zdaje się ustawia ile gazu ma przepływać przez układ.

"ps. ale spalanie masz ładne u mnie srednio 17 (15/19)"
Sęk w tym, że ja 4/5 robię w mieście i to spalanie chciałbym zmiejszyć. Tak w granicach 16-17 byłbym zadowolony. Ale skoro na trasie pali niecałe 10% więcej niż paliwa to dlaczego w mieście już tak nie jest?

A jak to w końcu jest z tym trybem awaryjnym? Jest coś takiego i co to dokładnie może powodować?

Pozdrawiam
Szuler

kuba - |10 Wrz 2004|, 2004 13:32

Dear Szuler - jest tak, jeśli zostanie uszkodzony czujnik temperatury, przepływomierz lub inne urządzonko które dostarcza informacji do komputera, wtedy on automatycznie przechodzi w Tryb Awaryjny. Na gazie może właśnie chodzić w trybie awaryjnym, tyle że tego nie odczuwasz. Na gazie wystarczy iskra w odpowiednim momencie i wszystko, silnik będzie chodził.
Martin Vícha - |10 Wrz 2004|, 2004 16:46

Jesli zostanie uszkodzony tylko jeden czujnik,EEC nieprzechodzi w Tryb Awaryjny.U Scorpia 1985-1992 mozna poznac Tryb Awaryjny i bez teścika... W Trybe Awaryjnem pompka benzynowa sie niewylaczy po 4s od przekreciene kluczyka,ale pompoje ciagle...
Szuler - |10 Wrz 2004|, 2004 17:19

Chodzi o włączenie silnika czy tylko ustawieniu na pozycji drugiej (zapala się lampka akumulatora). Jak ustawie tak to właśnie coś sobie chodzi, bzyczy jakby się coś ładowało i raczej nie przestaje po 4 sekundach tylko tak długo aż zapale silnik. Czy to jest to czy coś zupełnie innego?

Pozdrawiam
Szuler

Martin Vícha - |10 Wrz 2004|, 2004 17:42

Chodzi o ustawieniu na pozycji drugiej ...,bzyczy tez pompka ABS tak dlugo az zgasic sze lampka ABS.Pompka benzyny jest u 2.9i u zbiornika...
Szuler - |10 Wrz 2004|, 2004 21:45

To bzyczy w komorze silnika więc to musi być ABS tymbardziej, że wyjątkowo długo mi go testuje wraz z ręcznym... Czasami i z pół minuty..

Pozdrawiam
Szuler

Martin Vícha - |10 Wrz 2004|, 2004 22:09

No to jest OK...
kuba - |15 Wrz 2004|, 2004 16:28

szuler napisz z którego roku masz autko, Martin, ja myślałem o wielorybie.
Szuler - |20 Wrz 2004|, 2004 16:52

kuba napisał/a:
szuler napisz z którego roku masz autko, Martin, ja myślałem o wielorybie.

Autko jest z roku 1985 :) . Ale silnik jest z roku 1992-1993 (dokładnie nie wiem ale mniej więcej z tego okresu).

Pozdrawiam
Szuler


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group